-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ تیر ۵, یکشنبه

Latest News from 30Mail for 06/26/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/4/4

ناصر کرمی
روزنوشتها

ابتدا: بر اساس آنچه که محمدی زاده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و سلجوقی رئیس سازمان جنگلها و مراتع اعلام کرده اند دولت ایران قرار است با هدف کاهش ورود ریزگردها به کشور با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد دلار در بخشی از کشورعراق که گمان می رود کانون ریزگردهاست، طرح های بیابانزدایی اجرا کند. بنا به دلایلی این اقدام دولت ایران به شدت تردید آمیز است. از همه مهمتر به این دلیل که هیچ مدرک مستند و کارشناسی که نشان بدهد کانون ریزگردهای ورودی به ایران عمدتاً کشور عراق باشد، وجود ندارد و از سوی دیگر یافته های اقلیم شناختی در حال حاضر نمی توانند ثابت کنند که دوره وقوع این ریزگردها چگونه است و دیگر اینکه دقیقاً کدام مولفه های محیطی باعث می شود چنین حجم عظیمی از خاک بتواند منطقه ای به قطر افزون بر ده هزار کیلومتر(از جنوب صحرای آفریقا تا شمال اسکاندیناوی و کشور سوئد) را در بر بگیرد.

مضاف برآنکه توان اجرایی ایران برای بیابانزدایی در کوتاه مدت نیز با تردید روبروست، به ویژه آنکه بخواهیم عملکرد حوزه مرتبط را در داخل کشور، که قاعدتاً کار آسانتر و بستر فراهم تر بوده، با شرایط دشوارمحیطی که در کشور عراق وجود دارد، مقایسه کنیم. اعطای این یک میلیارد دلار را با توجه به آنچه که گفته شد، صرفاً باید یک حاتم بخشی، به کشور دوست و همسایه تلقی کرد یا خبطی مشکوک که می بایست مورد بررسی و پیگیری نهادهای ذیربط به ویژه سازمان بازرسی کشور قرار گیرد؟

بعد: در یک سال اخیر مکرراً گفته شده که قریب الوقوع ترین فاجعه زیست محیطی در ایران عواقب ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه است. وقوع این فاجعه باعث خواهد شد وزش غبارهای نمک شمال غرب ایران را به بیابان تبدیل کرده و بسیاری از زیستگاه های آن نابود شود. به واقع تدوام این روند هم میهنان ما در گستره وسیعی از استان های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان و حتی زنجان و همدان و اردبیل و قزوین را ناچار خواهد کرد  برای سکونت، انگار که توفان نوح رخ داده باشد، دشتها را رها کرده و به دامنه های کوهستان پناه ببرند.

آلودگی ناشی از ریزگردها اگر چه فاقد تاثیرات زیست محیطی و بهداشتی نیست، اما هرگز نباید با اثرات مرگبار آلودگی معمول هوای شهرها مقایسه شود، زیرا ریزگردها عبارتند از یک ماده آلی که به خاطر عبور از لایه های هوای بسیار مرتفع و سرد تا حدودی استریلیزه هم شده است، در حالی که آلودگی ناشی از سوخت های فسیلی منشاء شیمیایی داشته و کاملاً با ارگانیسم بدن انسان و دیگر زیستمندان زمین ناسازگار است. بر این مبنا، چرا نباید یک میلیار دلاری را که به عراق تخصیص داده ایم، صرف نجات دریاچه ارومیه کنیم؟ به نظر می رسد این مبلغ برای تامین بخش قابل توجهی از حقابه دریاچه ارومیه کافی بوده و اعطای آن به وزارت نیرو و مردم محلی بتواند آنها را کاملاً مجاب کند به برچیدن شماری از سدهای منطقه، اصلاح دستکاری های خامدستانه و کوته بینانه در نظام هیدروشناختی زمین و باز گرداندن تعدادی از جریان های آبی به داخل دریاچه. قابل توجه است که (بر اساس مقاله دکتر گلابیان درسایت جامعه مهندسان مشاور ایران) با مبلغ یک میــــــلیارد دلار حتی می توان فاز اول طرح رویایی و به ظاهر دست نیافتنی انتقال آب از خزر به ارومیه را اجرا کند. (البته اشاره به این طرح در این یادداشت لزوماً به معنای تایید فنی آن نیست.)

سرانجام: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. در روز دوردستی که نمکزارها دشت های آذربایجان زیبای ما را پوشانده اند، مردم شاید هر چیزی را فراموش کرده باشند، به جز این یک میلیارد دلاری را که واقعاً معلوم نیست به چه دلیل قرار است در عراق هزینه شود.


 
 

1390/4/4

علی شکوری راد گفت اصلاح‌طلبان ادعای رهبری جنبش سبز را ندارند، اما آنها هم حق دارند نظر و خواسته‌ی خود را مطرح کنند.

نشریه دانشجویی «بامداد» با علی شکوری راد، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و یکی از چهره های سرشناس اصلاح طلبان مصاحبه‌ای کرده که در وب‌سایت آقای شکوری بازنشر شده است.

آقای شکوری در این مصاحبه با اشاره به تفاوت‌های جنبش سبز و اصلاح‌طلبی گفته است که «آن موقع مردم نشستند و دعوت به نشستن شدند تا اصلاح طلبان به نمایندگی از طرف آنها خواست هایشان را پیگیری کنند ولی اکنون خودشان ایستاده اند تا حق خود را بستانند

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح‌طلبان داعیه رهبری جنبش سبز را دارند گفته است: «اصلاح طلبان ادعای رهبری جنبش سبز را ندارند. جزئی از آن هستند. اگر چنین سوالی برای شما مطرح است بر اساس ادعای اصلاح طلبان نیست بر اساس آن چیزی است که شاهد هستید و دارد اتفاق می افتد

این چهره سرشناس اصلاح‌طلب افزود: «چرا چنین سوالی برای اپوزیسیونی که خواستار تغییر نظام هستند مطرح نمی شود؟ چون آنها این مقدار نقش ندارند. من نمی گویم کم اند یا زیادند. چنین ادعایی در پای صندوق رأی محک می خورد. آنها مرتب خواستۀ خود را مطرح می کنند اصلاح طلبان هم به آنها اعتراضی نکرده اند. طبیعی است اصلاح طلبان هم حق دارند نظر و خواستۀ خود را مطرح کنند. بخصوص اگر با نظر رهبران جنبش همخوانی داشته باشد. البته کسی منکر این نیست که خود مردم باید در روند انتخابات و یا حتی رفراندوم سرنوشت خود را تعیین کنند. اگر شرایط برای انتخابات و رأی گیری آزاد فراهم شد آن وقت می شود فهمید اکثریت مردم چه می گویند و چه می خواهند و به چه کسی اعتماد دارند. مهم این است که همه همان طور که پیگیر حق خود هستند به حقوق یکدیگر اذعان کرده و به آن پای بند باشند

این فعال سیاسی در بخش دیگری از گفتگوی خود با بیان اینکه هدف و روش جنبش اصلاح طلبی و جنبش سبز یکی است اضافه کرده: «چیزی که تغییر کرده روش طرف مقابل است که موجب شده است مطالبات بجای آنکه در دستگاههای حکومتی مطرح و دنبال شود در خیابانها و در تظاهرات و تجمعات مطرح شده و سیر جدیدی پیدا کند. همین برخورد حذفی و سرکوبگرانه و همین سیر جدید، بخش هایی از مردم را که در جریان اصلاحات یک بار آمده و رأی داده و سپس به خانه رفته و منتظر نتیجۀ آن نشسته بودند را وادار کرد این بار به خیابان بیایند و تا رسیدن به حق خود بایستند. این ایستادگی، حالا همان وجه تمایز جنبش سبز با جنبش اصلاحات است

آقای شکوری راد خواسته های جنبش سبز را همان خواسته‌های اصلاح‌طلبی دانسته و گفته است: «ممکن است این نظر مرا بعضی ها و شاید خیلی ها قبول نداشته باشند و مثلا تغییر نظام را بخواهند. من به نظر آنها احترام می گذارم ولی راهی جز انقلاب را برای تغییر نظام نمی بینم. انقلاب هم که حالا دیگر همه قبول دارند که در بهترین حالتش از انقلاب اسلامی بهتر نخواهد بود. آنها که اکنون دارند نتیجه آن انقلاب را نفی می کنند چه تضمینی دارد که حاصل انقلاب شان بهتر از انقلاب اسلامی باشد. اجرای بدون تنازل قانون اساسی اگرچه آن زمان با این عنوان مطرح نمی شد در حقیقت همان خواست دورۀ اصلاحات است اما اراده و قدرتی که از ناحیه مردم اکنون پشت این خواسته است بیش از دوران اصلاحات است. مردم آگاه تر و مصمم تر شده اند و از شبکۀ اطلاع رسانی و اجتماعی قوی تری برخوردارند و این به آنها اعتماد به نفس بیشتری می دهد

منبع: گلجه


 
 

1390/4/4

علیرضا مقیمی مدیرعامل منطقه آزاد ارس که از نزدیکان اسفندیار رحیم‌مشایی به شمار می‌آید، بازداشت شد.

مالک اژدر رئیس دادگستری آذربایجان شرقی گفته که آقای مقیمی توسط مجتمع قضایی کارمندان دولت بازداشت شده است.

به گفته رئیس دادگستری آذربایجان شرقی، اتهام آقای مقیمی «مسائل مالی» بوده است.

در چند روز گذشته محمد شریف ملک‌زاده، دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور و علی‌اصغر پرهیزکار، مدیرعامل منطقه آزاد اروند نیز دستگیر شدند.

اتهامات این افراد نیز مالی و ارتباط با «جریان انحرافی» اعلام شده است.

تعدادی از رسانه‌ها و چهره‌های اصولگرای منتقد دولت از عنوان «جریان انحرافی» برای اشاره به اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر و مشاور محمود احمدی‌نژاد و نزدیکان او استفاده می‌کنند.

منبع: فارس


 
 

امامی کاشانی٬ امام جمعه موقت تهران:
1390/4/4

آیت‌الله امامی کاشانی  خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران ضمن تاکید بر اعتدال به رفتارهای غیرقانونی با «متهمین و مجرمین» اعتراض کرد. 

آقای امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: «کسی حق ندارد به یک مجرم سیلی بزند، به او توهین کند و یا فحش دهد، چنین شخصی در صورت انجام این کار‌ها از عدالت بیرون رفته است.»

وی قوه قضائیه را «پشتیبان نظام و حقوق جامعه» دانست و با تاکید بر اینکه نباید مخالفت با شخصی در قضا، اظهارنظر، حکم، نوشته و یا مقاله‌ای اثر بگذارد، افزود: «باید عدالت را به پا کنیم. وقتی با متهم و مجرمی روبرو می‌شویم، باید بدانیم که مجرم در قانون کیفرش مشخص شده، پس چرا به آن سیلی می‌زنید و توهین می‌کنید؟»

امامی کاشانی با اشاره به تحولات خاورمیانه تاکید کرد: «باید در جامعه عدالت باشد تا جامعه آرام گیرد. اگر عدالت نباشد این سرکوب‌ها و این جریاناتی که در بحرین، یمن و … وجود دارد، جز خسارت دیکتاتور‌ها چیز دیگری اضافه نمی‌کند و کارنامه‌شان را سیاه‌تر خواهد کرد. با توجه به شعارهایی که سر داده می‌شود، سرانجام این حرکت‌ها پیروزی خواهد بود.» 

معترضین سیاسی بارها از آزار و اذیت زندانیان در ایران خبر داده‌اند. در یکی از آخرین نمونه‌ها ۶۴ تن از زندانیان بند ۳۵۰ بعد از جان باختن هدی صابر شهادت نامه‌ای نوشتند که بر اساس آن مشخص شد هدی صابر قبل از انتقال به بیمارستان در بهداری زندان اوین توسط ماموران امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. به گفته زندانیان او از درد به خود می‌پیچیده و فریاد می‌زده که از آنان شکایت خواهد کرد.

منبع: ایسنا


 
 

باوجود مخالفت سازمان میراث فرهنگی خوزستان
1390/4/4

ساخت یک سیلوی ۵۰ تنی در عرصه محوطه باستانی ایوان کرخه شوش رو به پایان است و به بهره‌برداری نزدیک می‌شود. 

رئیس سازمان میراث فرهنگی خوزستان و کار‌شناسان مخالفت صریح خود را با ساخت این سیلو اعلام کرده‌اند.

پرویز پورفرخی رئیس سازمان میراث فرهنگی استان خوزستان اردیبهشت ماه سال گذشته گفته بود: «برای توقف ساخت سیلو در حریم این محوطه ساسانی حکم دادگاه صادر شده و بر همین اساس مسئولان ساخت این بنا موظف به رعایت ضوابط میراث فرهنگی هستند.»

به گفته آقای پورفرخی «در حکم دادگاه علاوه بر توقف ساخت و ساز در حریم ایوان کرخه، بر چگونگی ساخت این سیلو و رعایت ضوابط میراث فرهنگی نیز تاکید شده است.»

براساس اسناد و مدارک، مجوز اولیه، ساخت سیلویی با ظرفیت ۳۰‌هزار تن و از نوع کم‌ارتفاع را تایید کرده اما مالک اقدام به ساخت سیلویی با سازه‌هایی ۲۰ متری و ظرفیت ۵۰‌هزار تن کرد.

مجوز اولیه ساخت این سیلو در سال ‌۱۳۸۶ با اعلام نظر موافق غلامعلی باغبان کار‌شناس وقت پایگاه باستان‌شناسی شوش صادر شد.

وی که اکنون رییس پایگاه باستان‌شناسی شوش است گفته که «مجوز اولیه ساخت سیلوی ۳۰ تنی بود اما مالک با تخلف از آن در حال ساخت سیلوی ۵۰ تنی در محوطه است.»

ایوان کرخه محوطه باقی مانده از یکی از شهرهای مهم امپراتوری ساسانی است که با سبک معماری رومی ساخته شده بود. این شهر مستطیلی شکل دارای ۴کیلومتر طول و یک کیلومتر عرض بود و طراحان و معماران آن برای محافظت از شهر یک باروی مستحکم خشتی در اطراف آن احداث کردند که قسمتهایی از بقایای این بارو در نقاط مختلف محوطه دیده می‌شود.

این اثر تاریخی در سال‌۱۳۱۳ با شماره‌۴۷ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید اما در زمان جنگ هشت ساله از سوی عراق خمپاره‌باران شد و ایرانیان هم از حصار‌ها و بقایای به جا مانده‌اش سنگر و پناهگاه ساختند.

منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی


 
 

نامه ۱۱۸ روزنامه‌نگار درباره اعتصاب غذا در اوین و رجایی‌شهر
1390/4/4

۱۱۸ تن از روزنامه‌نگاران داخل کشور با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به اعتصاب‌کنندگان در اوین و رجایی‌شهر از آنان خواستند به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

در این نامه که سایت کلمه آن را منتشر کرده٬ خطاب به زندانیان اعتصاب کننده آمده است: «نگرانی درباره تاثیرات اعتصاب غذا بر وضعیت سلامت شما عزیزان مساله‌ای نیست که بتوان در مقابل آن سکوت کرد.»

در این نامه افزوده شده که «ایام اعتصاب شما در میان اقشار مختلف جامعه ایران طنین انداز شده و ما به عنوان اهالی قلم رسالت خود می‌دانیم که این پیام را هر چه بیشتر بازتاب دهیم.»

امضا کنندگان این نامه در پایان از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته‌اند «ماجرای درگذشت هاله سحابی و هدی صابر را پیگیری کنند و به ابهام‌های فراوان در این باره پاسخ دهند.»

صبا آذرپیک٬ مهدی افروزمنش٬ ساسان آقایی٬ پروین امامی٬ افشین امیرشاهی٬ سعیده امین٬ ژیلا بنی‌یعقوب٬ احمد پورنجانی٬ رضا جلودارزاده٬ علی حکمت و ماشاالله شمس‌الواعظین از جمله امضا کنندگان این بیانیه هستند.

آن‌ها همچنین از صادق لاریجانی و اکبر هاشمی رفسنجانی خواسته‌اند «به فراخور جایگاه قانونی و شرعی خود به دغدغه‌هایی که سبب شکل‌گیری چنین اعتصاب گسترده‌ای در زندان‌های کشور شد رسیدگی کنند.»

قربان بهزادیان‌نژاد، بهمن احمدی‌امویی، حسن اسدی‌زیدآبادی، عبدالله مومنی، عمادالدین باقی، عماد بهاور، امیرخسرو دلیرثانی، ابوالفضل قدیانی، فیض‌الله عرب سرخی، محمد جواد مظفر، محمد رضا مقیسه و محمد داوری ۱۲نفر از زندانیان سیاسی زندان اوین هستند که از روز شنبه ۲۸ خرداد در اعتراض به جان باختن هاله سحابی و هدی صابر دست به اعتصاب غذا زدند.

چند روز بعد کیوان صمیمی، عیسی سحرخیز، مسعود باستانی، علی عجمی، جعفر اقدامی و حشمت‌الله طبرزدی، شش نفر از زندانیان زندان رجایی‌شهر نیز به آن‌ها پیوستند.

منبع: کلمه

پیشینه
محمد خاتمی: زندانیان سیاسی اعتصاب غذای خود را بشکنند
درخواست فرزندان کروبی و موسوی از اعتصاب کنندگان برای شکستن اعتصاب غذا
حمایت از ۱۹ زندانی در اعتصاب غذا؛ فردا در ۲۵ شهر دنیا


 
 

1390/4/4

زندانیان اعتصاب کننده غذا، روز چهارشنبه و پنج شنبه گذشته به دادسرای زندان اوین برده شدند اما حاضر به پاسخگویی به سوالات بازجو‌ها و بازپرس‌ها نشدند.

روز چهارشنبه اول تیر ماه مسوولان زندان قصد داشتند هر ۱۲ اعتصاب کننده را با چشم‌بند برای بازجویی به دادسرای زندان اوین منتقل کنند اما با اعتراض اعتصاب کنندگان مواجه شدند که می‌گفتند مجبور کردن زندانی به استفاده از چشم‌بند برخلاف قوانین شهروندی است و آن‌ها حاضر نیستند به آن تن بدهند.

زندانیان با زور و اجبار به دادسرای اوین برده شدند اما به نشانه اعتراض٬ از پاسخ‌گویی به سوالات بازجو‌ها خودداری کردند.

به گفته برخی از کارکنان دادسرای اوین، ۱۲ زندانی اعتصاب کننده به جای پاسخ‌گویی به سوالات بازجو‌ها، در راهروی این دادسرا نماز جماعت بر پا کردند.

روز بعد (پنج شنبه) نیز عبدالله مومنی و امیر دلیرثانی به دادسرای اوین انتقال داده شدند و به نوشته کلمه با آنان برخوردهای تند و نامناسبی صورت گرفته است.

بازجویان به دلیرثانی گفته‌اند اعتصاب اولیه وی و هدی صابر موجب به وجود آمدن و گسترش چنین رفتارهایی دربین سایر زندانیان شده است.

۶۴ تن از زندانیان بند ۳۵۰ بعد از جان باختن هدی صابر شهادت نامه‌ای نوشتند که بر اساس آن مشخص شد هدی صابر قبل از انتقال به بیمارستان در بهداری زندان اوین توسط ماموران امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. به گفته زندانیان او از درد به خود می‌پیچیده و فریاد می‌زده که از آنان شکایت خواهد کرد.

زندانیان از روز ۲۸ خرداد ماه اعتصاب غذای نامحدودشان را در اعتراض به جان باختن هدی صابر و هاله سحابی آغاز کرده‌اند اما اکنون به جای رسیدگی مسؤولین با تهدید و بازجویی روبرو شده‌اند.

بهمن احمدی امویی، حسن اسدی زیدآبادی، عمادالدین باقی، عماد بهاور، قربان بهزادیان‌نژاد، محمد داوری، امیرخسرو دلیرثانی، فیض‌الله عرب سرخی، ابوالفضل قدیانی، محمد جواد مظفر، محمدرضا مقیسه و عبدالله مومنی زندانیان سیاسی‌ای بودند که با صدور بیانیه‌ای آغاز اعتصاب غذای اعتراضی و نامحدود خود را اعلام کردند. بعد از آزادی باقی و به مرخصی رفتن مظفر، محسن امین‌زاده و مهدی اقبال به جمع اعتصاب کنندگان زندان اوین پیوستند. 

منبع: کلمه


 
 

1390/4/4

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌ا‌لمللی انرژی اتمی اعلام کرد ممکن است به دعوت تهران برای دیدار از ایران پاسخ مثبت بدهد.

آقای آمانو با این حال تاکید کرد که وی در صورت سفر به ایران باید نتایج ملموسی به دست آورد.

وی اظهار داشت در دیداری که هفته گذشته با فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در وین داشته، نظر مثبت خود را درباره لزوم مذاکره ایران و آژانس ابراز داشته است.

آمانو با این حال گفت که در دیدار با آقای عباسی، آن‌ها همچنان درباره موضوعات اصلی دچار اختلاف نظر عمیق بوده‌اند.

یوکیا آمانو، که نسبت به محمد البرادعی موضع سخت‌تری در برابر برنامه اتمی ایران دارد، روز سه‌شنبه ۳۱ خرداد در حاشیه نشست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با فریدون عباسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار بود که رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از آمانو برای سفر به ایران دعوت کرد.

فریدون عباسی پس از دیدار و گفت‌وگو با آمانو را «بسیار خوب» و «شفاف» توصیف کرد و اعلام کرد که از رئیس آژانس برای بازدید از تاسیسات هسته‌ای ایران دعوت کرده است.

منبع: خبرگزاری فرانسه و رادیو فردا


 
 

محمد خاتمی:
1390/4/4

محمد خاتمی از زندانیان سیاسی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند خواسته تا اعتصاب خود را بشکنند.

تعدادی از زندانیان سیاسی - عقیدتی محبوس در اوین و زندان رجایی شهر کرج در اعتراض به جان باختن هاله سحابی و هدی صابر، از فعالان ملی مذهبی، اعتصاب غذای اعتراضی و نامحدودی را آغاز کردند.

به گزارش وب‌سایت کلمه، محمد خاتمی خطاب به این زندانیان گفته است: «انتظار همه این است که به تقاضای دوستان، سریعا این اعتصاب شکسته شود.»

آقای خاتمی گفته که «آنچه مهم و فوری است حفظ سلامتی شما و بازگشتتان به زندگی عادی است امیدوارم این تقاضا مورد اجابت قرار گیرد.»

رئیس بنیاد باران اظهار داشته که «اگر صدای ما به مسئولان می‌رسد از آنان می‌خواهیم که یکبار هم که شده است از طریق مذاکره با معترضان به حل مسائل بپردازند.»

قربان بهزادیان‌نژاد، بهمن احمدی‌امویی، حسن اسدی‌زیدآبادی، عبدالله مومنی، عمادالدین باقی، عماد بهاور، امیرخسرو دلیرثانی، ابوالفضل قدیانی، فیض‌الله عرب سرخی، محمد جواد مظفر، محمد رضا مقیسه و محمد داوری ۱۲نفر از زندانیان سیاسی زندان اوین هستند که از روز شنبه ۲۸ خرداد در اعتراض به جان باختن هاله سحابی و هدی صابر دست به اعتصاب غذا زدند.

چند روز بعد کیوان صمیمی، عیسی سحرخیز، مسعود باستانی، علی عجمی، جعفر اقدامی و حشمت‌الله طبرزدی، شش نفر از زندانیان زندان رجایی‌شهر نیز به آن‌ها پیوستند.

با آزادی عمادالدین باقی از زندان اوین، مهدی کریمیان اقبال به جمع اعتصاب‌کنندگان پیوست و پس از مرخصی محمد جواد مظفر، محسن‌امین‌زاده از مرخصی به زندان فراخوانده شد و او نیز به محض ورود به زندان به اعتصاب‌کنندگان پیوست.

در همین حال سایت کلمه گزارش داده است، عبدالله مومنی، محسن امین‌زاده، ابوالفضل قدیانی، مهدی کریمیان اقبال و بهمن احمدی امویی در اثر اعتصاب غذا با مشکل جسمی روبرو شده و به بهداری زندان اوین انتقال یافته‌اند.

منبع: کلمه٬ رادیو فردا و بی‌بی‌سی

پیشینه
درخواست فرزندان کروبی و موسوی از اعتصاب کنندگان برای شکستن اعتصاب غذا
حمایت از ۱۹ زندانی در اعتصاب غذا؛ فردا در ۲۵ شهر دنیا


 
 

روابط عمومی مجلس با رد خبر دیدار رئیس مجلس با اصلاح‌طلبان:
1390/4/4

در واکنش به انتشار خبر دیدار علی لاریجانی با یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس ششم و تلاش وی برای متقاعد کردن اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات آینده مجلس، روابط عمومی مجلس با انتشار بیانیه‌ای این موضوع را تکذیب کرد.

روابط عمومی مجلس در این بیانیه انتشار چنین اخباری را «اقدامات انتحاری برخی عوامل مشکوک» برای رسیدن به «اهداف بی‌ارزش خود» توصیف کرده است.

خبرگزاری ایلنا، روز چهارشنبه در خبری به نقل از یک «منبع آگاه» نوشت یک ماه قبل آقای لاریجانی در دیدار با یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم از وی خواست «افراد معتدل و سر‌شناس جناح اصلاح‌طلب برای انتخابات مجلس نهم کاندیدا شوند.»

بر اساس گزارش، رئیس مجلس در این دیدار وعده داد که «برای تأیید صلاحیت افراد معتدل جریان اصلاح‌طلب با شورای نگهبان رایزنی کند و گفت که به احتمال زیاد، شورای نگهبان نیز این افراد را رد صلاحیت نخواهد کرد.»

در بیانیه روابط عمومی مجلس آمده که رئیس مجلس «به عنوان رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم، همواره تأکید بر حضور تمامی جریان‌های درون نظام در صحنه‌های سیاسی کشور از جمله انتخابات آتی داشته‌اند و اتخاذ وحدت نظر از سوی اصولگرایان در عرصه‌های سیاسی را نیز یک ضرورت می‌دانند.»

بر اساس زمان‌بندی وزرات کشور، انتخابات مجلس نهم قرار است در اسفند ماه امسال برگزار شود.

از زمان شکل‌گیری اعتراض‌ها به نتایج انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری، بسیاری از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب که در میان آن‌ها نمایندگان دوره‌های پیشین مجلس نیز به چشم می‌خورد، بازداشت و به حبس‌های طویل‌المدت محکوم شده‌اند.

منبع: فارس و رادیو فردا


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته