-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ تیر ۴, شنبه

Latest News from Emrooz for 06/24/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



در حالیکه پیش از ۱۸ نفر از زندانیان سیاسی در اعتراض به شهادت هاله سحابی و هدی صابر در زندان اوین و رجایی شهر دست به اعتصاب غذا زده اند، خانواده های زندانیان سیاسی نیز همراه با جوانان اصلاح طلب، دانشجویان و اعضای دفتر تحکیم وحدت اقدام به گرفتن روزه سیاسی کردند.

به گزارش خبرنگار کلمه، اینک ۸ روز است که زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین دست به اعتصاب غذا زده اند، اعتصاب غذایی که هیچ خواسته ی برحقی ندارد جز مشخص شدن عاملان به شهادت رسیدن هاله سحابی در زیر تابوت پدر و به شهادت رسیدن هدی صابر در زندان اوین، چند روز پس اعلام اعتصاب از سوی این زندانیان، یاران آنان در زندان رجایی شهر نیز دست به اعتصاب غذا زدند تا نه تنها یاران خود را تنها نگذارند که اعلام نیز کنند که از خون شهدای جنبش سبز از ندا تا صابر نمی توان گذشت و باید پاسخ خون های ریخته شده داده شود.

خانواده های این مردان استوار نیز در عین اینکه نگران سلامتی همسران خود هستند اما آنان را نیز از ادامه راه خود باز نداشته و همراه و همپای همسران و پدران خود روزه گرفته اند تا در ادامه این راه شریک و همراه مردان خود باشند، خانواده هایی که در طی این دو سال چون کوه استوار و چون سرو سبز ایستادند.

خانواده های زندانیان سیاسی در مراسم افطاری که برگزار کردند در عین اینکه تاکید کردند که از راهی که عزیزان خود انتخاب کرده اند حمایت می کنند و به وجود چنین مردای افتخار می کنند از آنان خواستند که اعتصاب غذای خود را هرچه سریعتر بشکنند . آنها گفتند که شکستن این اعتصاب به معنی بازماندن و متوقف کردن این راه نیست و مطمئن از طرق دیگر خواسته همسران خود مبنی بر پی گیری چگونگی کشته شدن هاله سحابی و هدی صابر را دنبال می کنند و همچنین از دیگر خواسته های برحق آنان چون حق داشتن مرخصی و تلفن دفاع خواهند کرد و آن را پی گیری می کنند.

در این مراسم شخصیت های سیاسی اصلاح طلب؛ جوانان و دیگر فعلان سیاسی نیز حضور داشتند و آنان نیز طی سخنانی با ارج نهادن بر این کار بزرگ زندانیان سیاسی، اعلام کردند که با توجه به پیام مراجع عالی قدری چون آیت الله بیات زنجانی، صانعی، دستغیب و همچنین در خواست فرزندان موسوی و کروبی و گروه های سیاسی و فعالان سیاسی و مذهبی در خصوص شکستن اعتصاب غذا، این بزرگواران بر خواست عمومی جامعه لبیک گویند و جسم عزیز خود را پیش از این مورد آزار قرار ندهند که هنوز راه طولانی مانده است و به وجود عزیزان دربند پیش از این نیاز است.

در این مراسم تاکید شد که پیام زندانیان اعتصاب کننده به گوش همه رسیده است و اینک مردم چه در داخل ایران و چه خارج از مرزها می دانند که چه ظلمی بر زندانیان و خانواده های آنان رفته است، اینک هموطنان آنان از گوشه گوشه جهان با پیام های خود اعلام کرده اند که پیام این عزیزان سبز دربند را شنیده اند و از آنان می خواهند که اعتصاب خود را بشکند و مطمئن باشند که ظلم ماندنی نیست و همراهان آنان در خارج از زندان نمی گذارند که صدای تظلم خواهی اسیران سبز دربند خاموش شود و پیام رسان آنان خواهند شد.

در پایان این مراسم بار دیگر میهمانان و خانواده های زندانیان سیاسی از آنان خواستند که اعتصاب غذای خود را بشکند و وجود عزیز خود را پیش از این مورد آزار قرار ندهند و در عین حال تاکید کردند که به هیج عنوان از خواسته های بر حق آنان دست بر نخواهند داشت.


 


etesab-ghaza.jpg
زندانی های اعتصاب کننده غذا، چهارشنبه و پنج شنبه گذشته به دادسرای زندان اوین برده شدند اما حاضر به پاسخگویی به سوالات بازجوها و بازپرس ها نشدند.

این زندانیان که از روز ۲۸ خرداد ماه اعتصاب غذای نامحدودشان را در اعتراض به جان باختن هدی صابر روزنامه نگار و فعال ملی- مذهبی و هاله سحابی، فعال جنبش زنان آغاز کرده اند، اکنون به جای توجه مسوولان زندان و مقامات قضایی به این وقایع ناگوار و رسیدگی به آن، با تهدید و بازجویی روبرو شده اند.

طبق خبرهای رسیده به کلمه، روز چهارشنبه (اول تیر ماه ) مسوولان زندان وقتی قصد داشتند هر دوازده اعتصاب کننده را با چشم بند برای بازجویی به دادسرای زندان اوین منتقل کنند با اعتراض اعتصاب کنندگان مواجه شدند و گفتند که مجبور کردن زندانی به استفاده از چشم بند برخلاف قوانین شهروندی است و آنها حاضر نیستند به آن تن بدهند.

این زندانیان در این روز با زور و اجبار به دادسرای اوین برده شدند اما به نشانه اعتراض از پاسخ گویی به سوالات بازجوها خودداری کردند.

به گفته برخی از کارکنان دادسرای اوین، ۱۲ زندانی اعتصاب کننده به جای پاسخ گویی به سوالات بازجوها، در راهروی این دادسرا نماز جماعت بر پا کردند.

آنها همچنین در اعتراض به برخورد مسوولان دادسرای اوین، گفتند :«همه ما شاهد گفته های آقای صابر درباره ضرب و شتم وی در هنگام اعتصاب غذا در بهداری زندان بوده ایم و شاهد بوده ایم که در انتقال وی به بیمارستان چقدر تعللی صورت گرفت و حالا به جای رسیدگی به این برخوردهای غیز قانونی و مرگ مشکوک هدی صابر و هاله سحابی قصد بازجویی از ما رادارید .»

۶۴ تن از زندانیان بند ۳۵۰ بعد از شهادت هدی صابر شهادت نامه ای نوشتند، شهادت نامه ای که بر اساس آن مشخص شد هدی صابر قبل از انتقال به بیمارستان در بهداری زندان اوین توسط ماموران امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. هدی صابر بعد از بازگشت از بهداری به هم بندانش گفته که از ماموران زندان شکایت خواهد کرد. به گفته زندانیان او ازدرد به خود می پیچیده و فریاد می زده که از آنان شکایت خواهد کرد.

طبق گزارش خبرنگار کلمه، مقامات دادسرای اوین، اعتصاب کنندگان را تهدید کرده و گفته اند به خاطر این اقدام بر احکام زندان شان افزوده خواهد شد و پرونده های جدیدی برای اعتصاب شان باز می شود.

براساس همین گزارش، در روز بعد(پنج شنبه) عبدالله مومنی و امیر دلیرثانی به دادسرای اوین انتقال داده شدند.

خبرها حاکی از این است که با عبدالله مومنی، سخنگوی ادوار تحکیم و امیر خسرو دلیر ثانی، فعال ملی -مذهبی برخورد های تند و نامناسبی صورت گرفته است.

بازجویان حتی به دلیرثانی گفته اند اعتصاب اولیه وی و هدی صابر موجب به وجود آمدن و گسترش چنین رفتارهایی دربین سایر زندانیان شده است.

هدی صابر و امیر خسرو دلیر ثانی دو فعال ملی - مذهبی پس از شنیدن خبر شهادت هاله سحابی و حوادث پیش آمده در جریان تشییع پیکر عزت الله سحابی فعال ملی - مدهبی دست به اعتصاب غذا زدند ، که این اعتصاب غذا منجر به شهادت هدی صابر در هشتمین روز اعتصابش شد امیر خسرو دلیر ثانی در هفته های اخیر برای دومین بار دست به اعتصاب غذای اعتراضی می زند.

زندانیان سیاسی اعتصاب کننده اوین تاکید کرده اند که هدی صابر بر اثر رفتار سهل انگارانه و مغرضانه در برابر آثار اعتصاب و با ضرب و شتم شهید شده است.

بهمن احمدی امویی، حسن اسدی زیدآبادی، عمادالدین باقی، عماد بهاور، قربان بهزادیان نژاد، محمد داوری، امیرخسرو دلیرثانی، فیض الله عرب سرخی، ابوالفضل قدیانی، محمد جواد مظفر، محمدرضا مقیسه،عبدالله مومنی و مهدی اقبال زندانیان سیاسی ای بودند که با صدور بیانیه ای آغاز اعتصاب غذای اعتراضی و نامحدود خود را اعلام کردند. بعد از آزادی باقی و به مرخصی رفتن مظفر که همچنان در اعتصاب غدا است، محسن امین زاده به جمع اعتصاب کنندگان زندان اوین پیوستند .

اعتصاب کننده ها در راهروی دادسرای اوین نماز جماعت خواندند


 


فرزندان میرحسین موسوی و مهدی کروبی در پیام مشترکی خطاب به زندانیان سیاسی اعتصاب کننده بند ۳۵۰ اوین از آنها خواستند تا به اعتصاب غذای خود خاتمه دهند.

به گزارش کلمه متن کامل پیام به شرح زیر است:

به نام خدا

برادران قهرمان و استوار ما

پیام اعتصاب شما کوبنده تر از هر اعتراضی به گوش تمامی هم وطنان و هم دلانتان رسید چرا که اگر چه جانتان تنها وسیله رساندن صدای حق طلبی شما است اما این جان های سبز برای همگان و خانواده های صبور و دلسوخته تان و ما که خود درد آشناییم عزیز است و سلامتی شما برایمان مایه دلگرمی است.

پس به عنوان برادران و خواهرانی کوچک از شما می خواهیم به اعتصاب خود پایان دهید که اگر پدر و مادر ما نیز چون شما در بند نبودند از شما همین تقاضا را داشتند.

فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد

فرزندان مهدی کروبی و فاطمه کروبی


 


etesab-ghaza.jpg

جمعی از خانواده های زندانیان اعتصاب کننده غذا با ارسال نامه ای به گزارشگر ویژه حقوق بشر با ابراز نگرانی شدید از
وضعیت موجود از ایشان تقاضا کردند برای ملاقات با زندانیان سیاسی و بررسی شرایط آنها هر چه سریعتر به ایران سفر کند .

در این نامه آمده است : شما در شرایطی به این سمت برگزیده شده‌اید که ما ایرانیان پس از دو سال تحمل سرکوب برنامه ریزی شده و کم سابقه، اکنون در معرض انواع جدیدی از سرکوب قرار گرفته ایم. سرکوب‌هایی که اینک تنها در صورت توجه فوری افکار عمومی و اقدام عاجل نهاد‌های ذیصلاح بین‌المللی ممکن است به فجایع جدیدی نینجامد.

خانواده زندانیان سیاسی در بخش دیگری از این نامه اظهار داشته اند: آنچه بر هدی صابر رفت نشان از آن دارد که سیاست زندان در جمهوری اسلامی درمورد اعتصاب غذا کنندگان تغییر کرده است. موارد مشابه در سالهای گذشته نشان می‌داد که زندانبانان با مراقبت پزشکی خاص، اعتصاب غذاکنندگان را با وجود اعتصاب‌هایی به مراتب طولانی‌تر از خطر مرگ می‌رهاندند. اما در مورد اخیر همه ی شواهد نشان از آن دارد که مقامات امنیتی ایران اعتصاب غذا کنندگان را به سوی مرگ می‌رانند. در این مورد حتی اجازه ندادند تا زندانی اعتصاب کننده تقاضا‌های دوستانش برای شکستن اعتصاب را از خارج زندان دریافت کند.

متن کامل این نامه که در اختیار سایت امروز قرار گرفته به شرح زیر است :

جناب آقای احمد شهید، گزارشگر ویژه‌ی حقوق بشر در امور ایران،

با ادای سلام و احترام، ما امضا کنندگان این نامه انتخاب جناب عالی به سمت گزارشگر ویژه‌ی حقوق بشر در امور ایران را به شما تبریک می‌گوییم.


شما در شرایطی به این سمت برگزیده شده‌اید که ما ایرانیان پس از دو سال تحمل سرکوب برنامه ریزی شده و کم سابقه، اکنون در معرض انواع جدیدی از سرکوب قرار گرفته ایم. سرکوب‌هایی که اینک تنها در صورت توجه فوری افکار عمومی و اقدام عاجل نهاد‌های ذیصلاح بین‌المللی ممکن است به فجایع جدیدی نینجامد.

ما خانواده‌های زندانیان سیاسی نامبرده‌ی زیر بدینوسیله به اطلاع جناب عالی می‌رسانیم که عده‌ای این زندانیان سیاسی از هفته‌ی پیش دست به اعتصاب غذا زده‌اند و عده ی دیگری از ایشان از امروز به اعتصاب غذای ایشان پیوسته‌اند. عده‌ای از خانواده‌این اعتصاب غذا در شرایطی صورت می پذیرد که دو هفته‌ پیش از این هدی صابر، یکی از سرشناس‌ترین زندانیان سیاسی پس از انتخابات که دست به اعتصاب غذای تر زده بود، تنها ظرف هشت روز جان باخت. مرگ او به گواهی کتبی ۶۴ تن از هم‌بندان او پس از آن رخ داد که به علت عدم رسیدگی پزشکی متعارف، حال او رو به وخامت نهاد و مأموران زندان با تأخیر بسیار او را به بهداری زندان منتقل کردند و در آنجا هم در حالی که به وضوح علایم حمله‌ی قلبی را با خود داشت مورد ضرب و شتم مقامات امنیتی قرار گرفت و بالأخره روز بعد تنها وقتی به بیمارستان منتقل شد که دیگر از نظر پزشکی کار از کار گذشته بود. مرگ او زود‌تر از یک روز بعد به خانواده‌ی او اعلام نشد. شهادت‌نامه‌ی کتبی زندانیان هم‌بند او درباره‌ی عدم رسیدگی عمدی و ضرب و جرح او از سوی زندانبانان اینک در دسترس است و تک‌تک ایشان می‌توانند در‌باره‌ی آنچه بر این زندانی در طول هشت روز اعتصاب غذا تا درگذشت او گذشته است مصاحبه شوند.

آنچه بر هدی صابر رفت نشان از آن دارد که سیاست زندان در جمهوری اسلامی درمورد اعتصاب غذا کنندگان تغییر کرده است. موارد مشابه در سالهای گذشته نشان می‌داد که زندانبانان با مراقبت پزشکی خاص، اعتصاب غذاکنندگان را با وجود اعتصاب‌هایی به مراتب طولانی‌تر از خطر مرگ می‌رهاندند. اما در مورد اخیر همه ی شواهد نشان از آن دارد که مقامات امنیتی ایران اعتصاب غذا کنندگان را به سوی مرگ می‌رانند. در این مورد حتی اجازه ندادند تا زندانی اعتصاب کننده تقاضا‌های دوستانش برای شکستن اعتصاب را از خارج زندان دریافت کند.

آنچه ما را تنها یک هفته پس از انتخاب شما به این سمت به فرستادن این نامه به شما واداشته است این است که اکنون جان عزیزان ما که همگی از زندانیان سرشناس سیاسی پس از انتخابات اند بیش از هر زمان دیگری به شدت در خطر است. مورد هدی صابر نشان می‌دهد که ما برای نجات جان ایشان و رفع خطری که از سوی زندانبانان متوجه جان ایشان است باید فوراً دست به کار شویم. در عین حال، صد‌ها زندانی سیاسی و عقیدتی دیگر اکنون در زندان‌های جمهوری اسلامی با انواع محکومیت‌ها و فشار‌های روحی و جسمی مغایر با مفاد تعهدات حقوق بشری جمهوری اسلامی دست به گریبان اند.

تقاضای ما از شما این است که به صورت فوری و بدون درنگ برای ملاقات با این زندانیان سیاسی اعتصاب‌کننده به ایران سفر کنید.

ما از شما می‌خواهیم در گفتگو با مقامات ذیصلاح در ایران از ایشان مؤکداً بخواهید تا مراقبت‌های پزشکی لازم برای زندانیان اعتصاب کننده را در اختیار ایشان بگذارند و مرگ ایشان را تسهیل نکنند.


ما از شما همچنین می‌خواهیم در گفتگو با این زندانیان دلایل ایشان برای آغاز اعتصاب غذا و شرایط ایشان برای پایان آن را بشنوید و به اطلاع مراجع ذیصلاح بین‌المللی و افکار عمومی برسانید.

از شما به خاطر تلاش‌تان پیشاپیش سپاسگزاری می‌کنیم.


با احترام خانواده های :
احمدی امویی، اسدی زیدآبادی، امين زاده، بهاور، بهزاديان نژاد، دلیرثانی، عرب سرخی، قدیانی، مقیسه، مومنی‬، ‫باستانی ‫و سحرخیز

نامه خانواده های زندانیان اعتصاب کننده به گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران


 



فیض الله عرب سرخی، عضو دربند سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی یکی ار ۱۹ زندانی سیاسی است که پس از شهادت هدی صابر پیش روی چشمانشان دست به اعتصاب غذا زدند.

عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب که در جریانات پس از انتخابات جنجال بر انگیز ریاست جمهوری به همراه بسیاری از یاران و هم فکران خود بازداشت شد مدت ها در بند انفرادی دو الف سپاه تحت بازجویی بود.

وی که یکی از شاکیان پرونده ی مشفق است تا به حال چند بار به مرخصی آمده اما هر بار به دلیل بی توجهی به هشدارهای نیروهای امنیتی و اطلاعات سپاه، مانند دیدار با سران اصلاحات و جنبش سبز به زندان برگردانده شده است.

مریم شربتدار قدس با اشاره به نامه ی خود که پس از اعلام اعتصاب منتشر شده می گوید: من در آن نامه از دیگران خواستم که اعتصاب خود را بشکنند و آن نامه فقط خطاب به همسرم بود. درست مثل همان زمان که ایشان با بدرقه خودم برای دفاع از وطن عازم جبهه می شد که در عین نگرانی خرسند از انجام وظیفه بودم.

وی در نامه ی خود خطاب به همسرش نوشته بود: به اعتصاب غذایت ادامه بده و بگذار تمام دنیا بدانند اینجا کجاست. اگر تا کنون از همه ی آزادگانی که دست به اعتصاب غذا می زدند درخواست می کردم ادامه ندهند اینک برای این کار بزرگ بر تو آفرین گفته و می خواهم ادامه دهی تا زمانی که دیگر شاهد به بند کشیده شدن هیچ اندیشه ای نباشیم.

متن کامل مصاحبه کلمه را با همسر این فعال سیاسی دربند با هم می خوانیم:

آخرین خبری که از آقای عرب سرخی دارید چه بوده است؟

خبر جدیدی ندارم و آخرین خبر همان است که در ملاقات روز دوشنبه ایشان را به صورت کابینی دیدم که در واقع سومین روز اعتصاب غذا بود

با توجه به سابقه ای که در برخورد با زندانیان اعتصاب کننده طی سال های گذشته مشاهده شده فکر میکنید این روش اعتراضی نتیجه بخش باشد؟

با توجه به اینکه اعتقاد دارم هنوز هم دلسوزانی وجود دارند که ممکن است نگران این نظام باشند امیدوارم که شاهد نتایج مثبتی باشیم در هر صورت اگرچه در هر اقدامی نتیجه آن مهم است اما آنچه مسلم است انجام وظیفه مهمتر است.

شما در نامه ای این حرکت اعتراضی را تایید و حمایت کرده اید، با تجربه ی اتفاقات اخیر، شما نگران نیستید که خدای نکرده اتفاق بدی برای این عزیزان بیفتد؟

اتفاقا خیلی هم نگران هستم و اگر دقت کرده باشید من در آن نامه از دیگران خواستم که اعتصاب خود را بشکنند و آن نامه فقط خطاب به همسرم بود. حس این روزهای من درست مثل همان زمان است که ایشان با بدرقه خودم برای دفاع از وطن عازم جبهه می شد من آن روزها در عین نگرانی خرسند و راضی از انجام وظیفه بودم.

شما توی ملاقات به طور خصوصی هم از ایشان نخواستید که اعتصاب رو پایان دهند؟

دیدن عزم راسخ ایشان به من اجازه چنین کاری را نداد و به همین دلیل خودم نیز از همان ابتدا برای همراهی با ایشان و سایر اعتصاب کنندگان در اعتصاب غذا به سر می برم.

آقای عرب سرخی مشکل جسمی خاصی ندارند؟

ایشون از زمان دستگیری از نظر جسمی سلامت کامل داشتند و هر مشکلی که پیش بیاید مسئولین باید جوابگو باشند.

شنیده میشود که ایشان کلا با اعتصاب غذا مخالف هستند، این بار به نظر شما چرا قبول کردند که اعتصاب کنند؟

بله هنوز هم بر این اعتقاد هستند ولی هیچ راهی جهت رساندن صدای اعتراض به گوش مسئولین نبود درست مثل زمان دفاع از میهن که جان خود را کف دست می گرفتند و به جبهه میرفتند.

در این ماجرا گروهی متشکل از همه ی سن ها و نگاه های سیاسی حضور داشتند، به نظر شما جوان ها به مسن تر ها کمک می کنند یا برعکس مسن ترها روحیه دهنده و جریان ساز شده اند؟

این تصمیم یک تصمیم جمعی بوده و جوان و مسن ندارد و چیزی که در ملاقات دیدم درایت و شجاعتی بود که در همه آنهادیده می شد.

سخنی با مسئولین قضایی و جکومتی دارید که بخواهید به گوش آن ها برسد؟

ای کاش مسئولین متوجه شوند که با خشونت کاری پیش نمی رود و مسئول سلامتی همه زندانیان هستند.

منبع: کلمه

برای همراهی با ایشان در اعتصاب غذا به سر می برم


 


تشکلهای دانشجویی خارج کشور با انتشار بیانیه مشترکی از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی، که برای اعتراض به شهادت مظلومانه هدی صابر و قتل وحشیانه هاله سحابی صورت گرفته است، حمایت کردند. همچنین در این بیانیه از گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، احمد شهید، خواسته شده است که به وضعیت زندانیان سیاسی و خشونتهایی که در زندانهای جمهوری اسلامی اتفاق می افتد، رسیدگی کند. متن کامل این بیانیه به شرح زیر است.


شهادت مظلومانه هدی صابر در پی اعتصاب غذای وی در اعتراض به قتل وحشیانه هاله سحابی، تازه ترین عامل افشا کننده پروژه قتل زندانیان سیاسی توسط حاکمیت استبدادی ایران است. در این پروژه زندانیان شجاعی که در برابر خودکامگی حاکمان ایستادگی می کنند با روش های خاص به قتل می رسند و سپس دستگاه امنیتی با فرافکنی سعی می کند تا بدون پرداخت هیچ هزینه داخلی و خارجی سایر زندانیان را نیز مرعوب کند. هم بندان هدی صابر که بیش از هر کسی در جریان جزییات این پروژه قرار دارند با هدف افشای این پروژه جنایت کارانه با در دست گرفتن سرمایه جان خود دست به اعتصاب غذای نامحدود زده اند. ایستادگی این قهرمانان سبب رسوا شدن برنامه های جنایت کارانه استبداد در ایران جهت حذف منتقدان سیاسی است. پس بر ما ایرانیان خارج از کشور است تا با تماس با نهادهای بین المللی، رسانه های مستقل و نمایندگان پارلمانی در کشورهای محل اقامتمان ندای مظلومیت زندانیان سیاسی ایران را به گوش جهانیان برسانیم و مانع از ادامه نقض حقوق اولیه فعالان و زندانیان سیاسی شویم.

ما تشکل های امضا کننده ذیل، ضمن اعلام حمایت از اعتصاب غذای ١٨ زندانی سیاسی در ایران، از تمامی نهادهای بین المللی به خصوص گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران، دکتر احمد شهید، درخواست می کنیم تا با رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی اعتصاب کننده که گناهی جز داشتن عقیده ایی مخالف با حاکمیت استبدادی ایران ندارند باعث جلوگیری از جنایات بیشتر دستگاه امنیتی ایران شوند. دستگاه نظامی- امنیتی حاکم بر ایران به دفعات نشان داده است که در صورت خاموش شدن فشارهای داخلی و خارجی گستاخ تر شده و بر جنایات خود می افزاید.

پرسا - پویش راه سبز دانش آموختگان و دانشجویان ایرانی


راه سبز مجارستان


تشکل دانشجویان سبز حامی دمکراسی برای ایران - جنوب کالیفرنیا

نسل آزادیخواه ایران - اتریش
Iran's Liberal Generation in Austria


همبستگی‌با جنبش دموکراتیک ایران - ادمونتون (سیدمی)
Solidarity with Iran's Democratic Movement-Edmonton (SIDME)
http://sidme.wordpress.com

جنبش سبز دانشجویی ونکوور


دانشجویان سبز دانشگاه تگزاس ای اند ام
Green Aggies


سبز هیوستون
SabzHouston


دانشجویان حامی جنبش سبز ایران (سیگما)، دانشگاه ویکتوریا، کانادا
Students for Iranian Green Movement Association (SIGMA), University of Victoria, Canada

Austin For Iran

راه سبز اتاوا

جمعی از دانشجویان سبز دانشگاههای بوستون

انجمن دانشجویان ایرانی دموکراسی خواه دانشگاه جورج واشنگتن


 



در حالیکه احمد زیدآبادی، فعال مطبوعاتی و دبیرکل سازمان ادوار تحکیم طی دو سال اخیر کماکان بدون مرخصی به سر می برد، خانواده وی از ملاقات با وی در زندان و وضعیت وخیم جسمانی وی خبر داده اند.
به گزارش جرس و بر اساس آخرین پست فیس بوک یکی از نزدیکان زیدآبادی، خانواده این فعال ملی- مذهبی، بعد از ملاقات صورت گرفته در پنجشنبه (دوم تیرماه) در زندان رجایی شهر اعلام کردند که "از سه هفته پیش تا کنون، به نظر می رسد حداقل ده کیلو لاغر شده و این جای نگرانی بسیاری دارد."
خانواده زیدآبادی با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت وی همچنین گفته اند "یقینا به دلیل مرگ مرحوم مهندس عزت الله سحابی و هاله سحابی و هدی صابر- که از دوستان زیدآبادی بودند- تحمل این مصیبتها نیز که در زندان طاقت فرساست، سبب وضعیت فعلی وی شده است، چرا که هر چه از او پرسیدیم چرا لاغر شدی، جواب داد هیچ مشکلی ندارم... همه جور آزمایش داده ام ... اما گفته اند طوری نیست ..."
احمد زیدآبادی روزنامه نگار زندانی از خرداد سال ٨٨ بازداشت شد و از آن روز تاکنون حتی برای یک روز به مرخصی نیامده است.
دادگاه انقلاب وی را به حکم سنگین و غیر انسانی شش سال زندان ،پنج سال تبعید و محرومیت مادام العمر از هرگونه فعالیت سیاسی و شرکت در احزاب و هواداری و مصاحبه و سخنرانی و تحلیل حوادث،به صورت کتبی یا شفاهی محکوم کرد، که دادگاه تجدید نظر حکم دادگاه بدوی را مورد تایید قرار داد.
هم اکنون شش زندانی در زندان رجایی شهر و دوازده زندانی در زندان اوین، در اعتراض به جانباختن هدی صابر، زندانی سیاسی اعتصابی، در اعتصاب غذا به سر می برند.


 


خانواده آیت الله طالقانی از زندانیان سیاسی که در اعتراض به مرگ هاله سحابی و هدی صابر دست به اعتصاب غذا زدند درخواست کردند که به خاطر حفظ سلامتی اشان به اعتصاب غذای خود خاتمه دهند.

به گزارش جرس، متن این پیام بدین شرح است:
قد افلح المومنون
فرزندان ایران، عزیزان مومن و آزادیخواه
سلام بر شما
در شرایطی که هر یک از شما مردمان آزاده، در بند گرفتارید و دست به اعتصاب غذا زده اید بدانید که سرمایه گرنبهای ملی به شمار می روید. بی گمان وصف انسانیت، عاطفه و حق خواه شما به گوش عزیزان تازه درگذشته «عزت الله سحابی، هاله سحابی و هدی رضازاده صابر» رسیده و دعای آنان پشتوانه همگی شما خواهد بود.
لذا تقاضا داریم هرچه سریعتر به اعتصاب غذای خود پایان دهید زیرا این سرزمین و مردمان غیرتمند آن به وجود شما دردمندان ایثارگر نیاز دارد.
خانواده آیت الله طالقانی
دوم تیر 1390


 


در ادامه اعلام حمایت ها از اعتصاب غذایِ اعتراضیِ زندانیان سیاسی، کوهیار گودرزی، فعال دانشجویی و حقوق بشری، امروز طی یادداشتی که در فیس بوک خود منتشر کرد، خبر از آغاز اعتصاب غذای خود در حمایت از زندانیان داد.

به گزارش جرس، کوهیار گودرزی دلیل اعتصاب غذای خود را حمایت از دوستان دربندش اعلام کرد و شرایط فعلی زندانیان و فعالان سیاسی را چنین شرح داد: "گمان می‌کنید چه راه‌هایی پیش روی ماست؟ من می‌گویم دو راه بیشتر نیست. نخست اینکه صدای مظلومیت همراهانمان را به گوش جهان برسانیم و دوم اینکه سکوت کنیم تا آن‌ها در بی‌خبری جهانیان ذره ذره آب شوند و جان بدهند."

گفتنی است این فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، از دانشجویان محروم از تحصیل و بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات بود.


 



مهدی کوهکن، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین در نامه‌ای نوشته است که در صورت عدم درمان ممکن است پایش را از دست بدهد.

به گزارش رهانا، مهدی (کوروش) کوهکن، زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین نیازمند عمل جراحی است اما مسئولین قضایی و دادستانی تهران با توقف درمان وی و عدم اعزام این زندان به بیمارستان وضعیت بدی برای وی به وجود ‌آورده است. وضعیتی که ممکن است باعث از دست دادن پایش شود.

بر اساس این گزارش، مهدی کوهکن با نگارش نامه‌ای از درون زندان درباره این موضوع نوشته‌ است: "توقیف اجباری روند درمانی باعث عفونت پایم شده و ناچار برای جلوگیری از گسترش عفونت و مهار شدن آن به استفاده از قرص های آنتی بیوتیک روی آوردم که استفاده مکرر از این داروها مشکلات گوارشی برایم به وجود آورده است."


 


bus-brt-tehran.jpg
در حالی که اخبار رسمی از افزایش تنها ۱۵ درصدی کرایه اتوبوسهای شرکت واحد حکایت دارد گزارشهای میدانی از گرانی چندین برابری این مقدار خبر می دهد و این از صداقت رسانه هایی خبر می دهد که بیش از اندازه «مستقل» در پوشش اخبار مرتبط با شهرداری پایتخت هستند.
به گزارش «آینده»؛ از روز اول تیرماه کرایه اتوبوسهای تندرو مسیر راه آهن از ۱۰۰تومان با ۱۰۰درصد افزایش به ۲۰۰تومان رسیده است. کرایه اتوبوسهای BRT نیز از ۱۰۰ تومان به ۱۶۸ در خط یک و دو افزایش یافته است.
این در شرایطی است که استفاده کننده از اتوبوسهای شرکت واحد معمولا اقشار ضعیف جامعه بوده که بایستی بیشترین تسهیلات در اختیار آنها قرار گیرد.
افزایش شدید قیمت اتوبوسهای شرکت واحد ومترو همزمان با شرایط بحرانی هوای تهران در این فصل سال وقبل از رخ دادن پدیده وارونگی هواست که بجای تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی بر هزینه آن افزوده است.
این درحالیست که نماینده دولت از ۶ برابر شدن یارانه حمل ونقل پس از هدفمندی یارانه ها خبر داده اما مسئولین شهرداری نسبت به تایید یا تکذیب این ادعا واکنشی نشان نداده اند.
اما بنابر بررسی بودجه یارانه حمل ونقل اتوبوسرانی و مترو کل کشور نشان می دهند که این بودجه از ۲۶۰ میلیارد مصوب در سال گذشته به ۴۰۰ میلیارد تومان در سال جاری یعنی حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است.
با این حال اقدام شورای شهر تهران در افزایش ۶۸ درصدی بلیط اتوبوسهای متعلق به شهرداری از ۲۵ تومان به ۴۲ تومان وافزایش ۱۰۰درصدی بلیط اتوبوسهای بخش خصوصی جای سئوال جدی دارد.
اگرچه این وظیفه دولت است که پس از اجرای طرح هدفمندی و با دریافت حدود ۵۰هزار میلیارد تومان از مردم تفاوت هزینه سیستم حمل ونقل عمومی را تامین کند اما حتی در صورت کوتاهی دولت نیز شهرداری تهران نباید سنگینی این بار را یکباره بردوش مردم بیاندازد.
با توجه به بودجه ۷هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران در صورتیکه فقط یک درصد از بودجه شهرداری برای جبران هزینه افزایش سوخت صرف می گردید نیازی به تحمیل هزینه به مردم وجود نداشت.
تشویق دولت و شهرداری به استفاده مردم از سیستم حمل ونقل عمومی تنها با تسهیلات واقعی ونه فقط تبلیغات تلویزیونی ممکن است و زمانیکه بدلیل بحران آلودگی هواع ترافیک، تصادفات ومصرف واتلاف سوخت شهرداری از مردم انتظار دارد بجای استفاده از خودرو شخصی از وسایل حمل ونقل عمومی بویژه مترو واتوبوس استفاده کند باید تسهیلات آن در عمل مشاهده شود.
از سوی دیگر بررسی ها نشان می دهد که با افزایش ۱۰۰درصدی بلیط اتوبوسهای بخش خصوصی شهر تهران سود هنگفتی عاید صاحبان اتوبوس می شود چرا که هزینه کل این اتوبوسها با فازایش سوخت تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته اما درآمد آنها صد در صد از جیب مردم افزایش یافته است.
به دلیل التهابات فعلی سیاسی کشور و تمرکز توجهات رسانه‌ای به حوادث رخ داده در دولت، افزایش شدید کرایه اتوبوس و مترو با سکوت رسانه‌ای مواجه شده است و البته سهم رسانه های «مستقل» که ترجیح می دهند جز اتفاقات مثبت رخ داده در تهران، به پوشش مسئله دیگری نپردازند، در رقم خوردن این جو بی تاثیر نیست.


 



مجید انصاری: اگر مجلس هفتم و دولت نهم به برنامه چهارم توسعه اعتنا می‌کردند، این فشارهای اقتصادی کمرشکن به مردم تحمیل نمی‌شد

مجید انصاری در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت: برنامه چهارم ، برنامه ای کارآمد بود که در آن هدفمند کردن یارانه ها با شیب قابل قبول و ملایم در ظرف ۵ سال محقق می شد. اگر به تمام ابعاد این قانون در کشور توجه می شد ،مشکلات موجود در کشور بوجود نمی آمد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با دفاع از برنامه چهارم تصریح کرد: برنامه چهارم تدابیری را اندیشیده بود که تا دستیابی به شاخص های توسعه امکان پذیر شود. این برنامه بسترهایی را در جامعه مهیا کرده بود تا رشد ۸ درصدی اقتصاد و جلب سرمایه گذاری خارجی محقق شود.
انصاری تلاش برای تک رقمی کردن نرخ بیکاری و تورم را از تاثیراتی دانست که بدنبال اجرای این برنامه محقق می شد، اما مجلس هفتم با قانون تثبیت قیمت ها، این تلاش ها را هدر داد و اجازه نداد افزایش قیمت ها با شیب ملایم اجرا شود.


 


eteraz-sabz.jpg
با گذشت یک هفته از آغاز اعتصاب غذای زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین و پیوستن زندانیان زندان رجایی شهر به این اعتصاب، نگرانی ها از وضعیت سلامتی 19 زندانی اعتصاب غذا کننده افزایش یافته است

منابع خبری در طی روز های گذشته خبر از وخامت حال محسن امین زاده، عبدالله مومنی؛ ابوالفضل قدیانی و حسن اسدی زید ابادی داده اند . این در حالی است که 14 روز پیش رضا هدی صابر، از زندانیان سیاسی زندان اوین پس از 10 روز اعتصاب غذا و ضرب و شتم ماموران امنیتی زندان به شهادت رسیده بود.

از همین روی کمپین اعتراض سبز، از تمامی ایرانیان برون مرز، دعوت می کند تا با شرکت در برنامه های اعتراضی این کمپین در روز شنبه 25 ژوئن(فردا) در سراسر دنیا، و با حمل نماد های سیاه ، صدای فریاد و اعتراض این زندانیان سرافراز را از قعر زندان های ایران به گوش جهانیان برسانند و حمایت قاطع خود را از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی اعلام کنند.

وعده ما فردا 25 ژوئن در میادین اصلی بیش از 25 شهر دنیا

· Stockholm, Sweden : Sergelstorg , 4 PM

· Gothenburg, Sweden

· Umeå, Sweden

· Rome, Italy : Piazza Navona - 6 PM

· Varese, Italy: Piazza monte grappa (centro di varese) - 4 PM

· London, England: Trafalgar Square - 2 PM

· Vienna, Austria: Albertinaplatz - 15:00 to 16:00

· Paris, France

· Amersfoort, Netherlands

· Budapest, Hungary: Gödör club - 6:30 PM

· Frankfurt, Germany

· Hamburg, Germany: Ida-Ehre-Platz (Mönckebergstrasse) 3:30 PM

· Prague , Czech republic: Vaclavske namesti - 5 PM

· Ottawa, Canada: Public Place in front of Parliament of Canada - Parlement du Canada - 6 PM

· Toronto, Canada

· Montreal , Canada: Phillips Square - 12:00

· Waterloo , Canada: Waterloo town square, ON, Canad 1:00 pm

· Kuala Lumpur, Malaysia: UN OFFICE

· Johor Bahru , Malaysia

· Penang , Malaysia

· Irvine, USA: UCI Social Science Plaza A 1100 (SSPA 1100) - 2:30 PM

· Boston, USA

· Washington DC , USA: UN information center - 6 PM

· Melbourne, Australia: State Library of Victoria 328 Swanston Street - 4 PM

· Singapore, Singapore

برای دریافت اطلاعات تکمیلی به ادرس زیر مراجعه نمایید

http://eteraazsabz.wordpress.com/

ایمیل: eteraaz.sabz@gmail.com

فیسبوک: اعتراض سبز


 


خانواده سید مصطفی تاج زاده هنوز از محل نگهداری وی بی اطلاع هستند.

به گزارش تحول سبز، مصطفی تاج زاده که برای ۵ روز به مرخصی آمده بود در حالی به زندان بازگردانده شد که روز پیش از بازگشت به علت ضعف جسمی زیر سرم بود. وی که از ۷ ماه پیش و در اعتراض به برخوردهای غیرقانونی صورت گرفته روزه دار بوده است پیش از بازگشت به زندان نیز اعلام کرده بود که در صورت عدم انتقال به بند ۳۵۰ و استمرار نگهداری در شبه انفرادی ایزوله روزه های اعتراضی خود را از سر خواهد گرفت. خواسته های وی برای پایان دادن به روزه های اعتراضی، برخورداری از حقوق عادی یک زندانی مانند ملاقات و تماس های تلفنی منظم، انتقال به بند عمومی و دسترسی به حداقل امکانات پزشکی مورد نیاز عنوان شده است.

این در حالی است که به گفته پزشکان تاج زاده به دلیل روزه داری مداوم به شدت ضعیف شده است و به دلیل آرتروز شدید گردن که باعث فشار بر روی نخاع وی شده است نیاز فوری به انجام فیزیوتراپی مستمر دارد که مسئولین پرونده وی تا کنون پاسخ روشنی به این درخواست نداده اند.

انتقال غیرقانونی تاجزاده به شبه انفرادی ایزوله در حالی است که طبق قانون وی بایستی برای گذراندن ۶ سال مدت محکومیت خود مانند دیگر زندانیان سیاسی به بند ۳۵۰ اوین منتقل شود که این امر تا به حال محقق نشده است و مسئولین زندان به شدت تحت فشار هستندتا از تماس وی با دیگر زندانیان سیاسی و عادی جلوگیری نمایند.


 


دانشجویان دانشگاه سمنان با برپایی یک تجمع، اعتراض خود را نسبت به ربوده شدن سید میثم امامزاده، دبیر تشکل مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان اعلام کردند.

daneshjooyan_semnan.JPG

به گزارش شاهدان عینی تجمع، نیروهای حراست دانشگاه و لباس شخصی هایی که از بیرون دانشگاه آمده بودند بعد از تهدید دانشجویان، شروع به فیلمبرداری از برنامه کردند.

طی دو ماه گذشته، دو تن دیگر از فعالین دانشجویی دانشگاه سمنان، به نام های امین روغنی و احسان قشقایی، به مدت یک هفته در اداره اطلاعات تحت بازجویی قرار گرفته بودند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته