-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ تیر ۵, یکشنبه

Latest Posts from Tehran Review for 06/26/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



یک روز پس از اعلام تازه‌ترین تحریم‌های ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی، نماینده ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل این سازمان این تحریم‌ها را «اقدامات خصمانه» با هدف «فشار بر کل مردم ایران» توصیف کرد. این تحریم‌های تازه هدف انتقاد روسیه نیز قرار گرفته است.

به گزارش رادیو فردا، اعتراض جمهوری اسلامی و انتقاد متحد او، روسیه، واکنشی است به بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا در روز پنج‌شنبه که به تحریم شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، ایران‌ایر، به همراه دو نهاد و یک شهروند ایرانی به اتهام نقض تحریم‌های بین‌المللی و همچنین همکاری با سپاه پاسداران و کمک به حزب الله لبنان اشاره داشت.

محمد خزاعی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، روز جمعه در نامه‌ای به بان گی‌مون، دبیرکل این سازمان، به وضع این تحریم‌های تازه اعتراض کرد و تداوم این «سیاست‌های نامناسب» را «کاملا خطرناک» خواند.

جدا از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و متحدانش علیه جمهوری اسلامی، ایران به دلیل سر باز زدن از توقف غنی‌سازی اورانیوم در حال حاضر مشمول چهار دور تحریم اقتصادی و سیاسی از سوی شورای امنیت سازمان ملل است.

تهران در مقابل همواره اتهام تلاش برای ساخت تسلیحات هسته‌ای را رد کرده و هدف از فعالیت‌های اتمی خود را صلح‌آمیز توصیف می‌کند.

محمد خزاعی در نامه خود همچنین اعلام کرد که دلایل ایالات متحده برای وضع تحریم علیه شرکت هواپیمایی ملی ایران «ادعاهایی واهی» است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا در مورد تحریم‌های تازه ایران، سپاه پاسداران و وزارت دفاع جمهوری اسلامی متهم شده‌اند که از هواپیماهای «ایران‌ایر» برای حمل و نقل تسلیحات نظامی استفاده می‌کنند و به همین دلیل شرکت هواپیمایی ایران در فهرست نهاد‌های مورد تحریم ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است.

از سوی دیگر روسیه نیز در روز جمعه به این تحریم‌های تازه علیه ایران واکنشی منفی نشان داد و با اشاره به منافع خود در ایران این اقدام تازه دولت باراک اوباما را «جدا سوال‌برانگیز» توصیف کرد.

وزیر امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای که در واکنش به این تحریم‌ها منتشر کرد با اشاره به اثر منفی آنها بر شرکت‌های تجاری روس آمریکا را به داشتن اهدافی نامربوط به فعالیت‌های هسته‌ای ایران متهم کرد.

در این بیانیه بدون اشاره به نام شرکت‌هایی که تحریم‌های تازه بر آنها اثر منفی دارد آمده است که این تحریم‌ها به «سوء‌ظن‌هایی دامن می‌زند مبنی بر این که سیاست آمریکا برای تحریم اهدافی غیر از تلاش برای رژیم عدم گسترش سلاح‌های کشتار جمعی دارد».

این واکنش روسیه تنها یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که این کشور به همراه چین از انتشار گزارش نقض تحریم‌های بین‌المللی از سوی جمهوری اسلامی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز که نسخه‌ای از این گزارش محرمانه را به دست آورده، روسیه و چین با این دلیل که هنوز جای «اطلاعاتی قابل اعتماد» در این زمینه خالی است با انتشار آن مخالفت کرده‌اند.


 


بی توجهی به قوانین مصوب مجلس اتهامی است که بیش از هر رئیس دولت دیگری در جمهوری اسلامی به محمود احمدی‌نژاد وارد شده است. با این همه تخلف‌هایی که به دولت نسبت داده می‌شود تا کنون هیچ پیامد جدی‌ای نداشته است. اکنون به نظر می‌رسد که چراغ سبز برای رسیدگی به اتهام قانون‌گریزی و قانون‌شکنی‌های احمدی‌نژاد داده شده و موضوع به طرح شکایت در مراجع قضایی رسیده است.

به گزارش دویچه‌وله، کمیسیون اصل نود قانون اساسی بررسی چهار مورد از شکایت‌های نمایندگان از محمود احمدی‌نژاد را به پایان رسانده و قرار است گزارش آن را در یکی از روزهای هفته‌ی آینده در صحن علنی مجلس قرائت کند. خبرگزاری مهر، روز جمعه (۳ تیر) نوشت، رئیس کمیسیون محمد ابراهیم نکونام قرار است گزارش دیگری نیز در مورد تخلف رئیس دولت در عدم تشکیل وزارت ورزش و جوانان در مهلت قانونی، به نمایندگان ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری مهر نکونام پیشتر گفته است «عدم ارائه بودجه مترو به شهرداری، تخلف دولت در عدم ارائه اساسنامه شرکت نفت، عدم معرفی وزیر ورزش و جوانان و سایر موارد تخلف دولت از اجرای قوانین مصوب مجلس به قوه قضائیه، دادستانی و شخص ریاست قوه قضائیه برای رسیدگی ارسال شده است.»

«مغایرت مصوبه‌های دولت با قوانین جاری کشور» یکی دیگر از موضوع‌هایی است که بارها موضوع نامه‌هایی از رئیس مجلس علی لاریجانی به محمود احمدی‌نژاد بوده است. لاریجانی در دو نامه‌ای که حدود دو هفته پیش (۱۶ و ۱۷ خرداد) به احمدی‌نژاد نوشت مغایرت چهل مصوبه دولت با قوانین کشور را به او گوشزد کرد و خواهان اصلاح آنها شد.

رئیس مجلس پیش از این نیز در نامه‌های دیگر نزدیک به ۲۶۰ مصوبه دولت را مغایر با قوانین جاری کشور خوانده بود. لاریجانی اینگونه نامه‌ها را با استناد به بررسی‌های «هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین کشور» تنظیم می‌کند.

دو روز پس از نامه‌های اخیر رئیس مجلس پایگاه اطلاع رسانی دولت از قول فاطمه بداعی، مشاور حقوقی احمدی‌نژاد نوشت «دولت در تطابق قوانین خود با قوانین عادی بسیار جدی عمل می کند و آمارهای موجود و مستدل حاکی از آن است که حجم کل ایرادات به مصوبات و احکام دولت حدود یک درصد است.» بداعی ادعا می‌کند «آنچه بین دولت و مجلس پیش می‌آید مخالفت با قانون نیست بلکه اختلاف در برداشت از قانون است.»

خبرگزاری فارس ۲۷ اردیبهشت سال جاری از قول فاضل موسوی، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نوشت، شماری از نمایندگان به دلیل «تخلف از قانون اساسی» از دولت شکایت کرده‌اند. به گفته‌ی فاضل موسوی این شکایت‌ها که حدود ۵۰ مورد تخلف را در بر دارد ۱۰ اردیبهشت از طرف هیئت رئیسه به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع شد و این کمیسیون موظف بوده ظرف ده روز در مورد وارد بودن یا نبودن آن نظر بدهد.

پیگیری شکایت نمایندگان از دولت در مراجع قضایی، و مطرح شدن موارد تخلف احمدی‌نژاد از قانون اساسی با علنی شدن اختلاف او با رهبر جمهوری اسلامی جدی شده و شدت گرفته است. این اختلاف‌ها حدود دو ماه پیش با برکناری وزیر اطلاعات، حیدر مصلحی، از سوی رئیس دولت و ابقای او به دستور علی خامنه‌ای وارد مرحله‌ی جدیدی شد.

حسین قاسمی، فرماندار برکنار شده‌ی شیراز مدعی است آنچه «جریان انحرافی» می‌نامد حلقه‌ای کوچک اما پرنفوذ در دولت هستند. او (جمعه ۲۳ اردیبهشت) در گفتگو با خبرگزاری فارس گفته است «جریان انحرافی موفق شد بعد ولایت‌پذیری احمدی‌نژاد را به شدت زیر سئوال ببرد.»

شدت گرفتن حمله‌ها به دولت حتا به آنجا رسید که میانه‌ی اردیبهشت ماه سایت خبری تماشا‌نیوز از تلاش محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس برای رای‌گیری در مورد «عدم کفایت رئیس جمهور» خبر داد. محمود احمدی‌نژاد از زمان ابقای وزیر اطلاعات، برخلاف رویه‌ی معمول خود در مقابل مجلس از خود انعطاف نشان می‌دهد. برخی از ناظران معتقدند قرائت کمیسیون اصل نود بیشتر با هدف وادار کردن رئیس دولت به عقب‌نشینی کامل صورت می‌گیرد.


 


محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران، از زندانیان سیاسی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند، خواسته است تا این اعتصاب را بشکنند.

به گزارش بی‌بی‌سی، طبق گزارش‌ها، ۱۹ نفر از زندانیان سیاسی در زندان‌های اوین و رجایی‌شهر کرج در اعتراض به مرگ هاله سحابی و هدی صابر، از فعالان ملی-مذهبی، به اعتصاب غذای اعتراضی و نامحدود دست زده‌اند.

به گزارش کلمه، از سایت‌های نزدیک به مخالفان دولت ایران، محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران، در پیامی خطاب به فیض‌الله عرب‌سرخی، از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، تصریح کرده است: “انتظار همه این است که به تقاضای دوستان، سریعا این اعتصاب شکسته شود. آنچه مهم و فوری است حفظ سلامتی شما و بازگشتتان به زندگی عادی است.”

فیض‌الله عرب‌سرخی یکی از زندانیان سیاسی در زندان اوین است که دست به اعتصاب غذا زده است.

در پیام آقای خاتمی همچنین تصریح شده است: “اگر صدای ما به مسئولان می‌رسد، از آنان می‌خواهیم که یکبار هم که شده است از طریق مذاکره با معترضان به حل مسائل بپردازند.”

بر اساس گزارش‌ها، بهمن احمدی امویی، حسن اسدی زیدآبادی، عمادالدین باقی، عماد بهاور، قربان بهزادیان‌نژاد، محمد داوری، امیرخسرو دلیرثانی، فیض‌الله عرب‌سرخی، ابوالفضل قدیانی، محمدجواد مظفر، محمدرضا مقیسه و عبدالله مومنی ، ۱۲ زندانی سیاسی در اوین، با صدور بیانیه ای اعلام کردند که از روز شنبه، ۲۸ خرداد، دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

بر همین اساس، در روزهای اخیر و به دنبال آزادی عمادالدین باقی و مرخصی محمدجواد مظفر از زندان، محسن امین‌زاده و مهدی کریمیان اقبال به جمع اعتصاب‌کنندگان در زندان اوین پیوسته‌اند، هرچند محمدجواد مظفر اعلام کرده است که در خارج از زندان اوین هم به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهد.

آنها اعتراض به مرگ هاله سحابی در مراسم ترحیم پدرش و مرگ هدی صابر از فعالان ملی-مذهبی در زندان اوین را دلیل اعتصاب غذای خود اعلام کرده‌اند.

هاله سحابی، از فعالان سیاسی و اجتماعی در ایران که برای شرکت در مراسم تشییع جنازه پدرش، عزت‌الله سحابی، در مرخصی از زندان به سر می‌برد، خرداد ماه امسال و پس از درگیری با ماموران امنیتی در جریان این تشییع جنازه، درگذشت.

هدی صابر، روزنامه‌نگار و از فعالان ملی مذهبی نیز که در زندان اوین به سر می‌برد، در اعتراض به مرگ هاله سحابی دست به اعتصاب غذا زد و جان سپرد.

به دنبال اعتصاب غذای شماری از زندانیان سیاسی در زندان اوین، گزارش شد که شش زندانی سیاسی در زندان رجایی‌شهر کرج هم از روز پنجشنبه، دوم تیرماه، اعتصاب غذا کرده‌اند.

کیوان صمیمی، عیسی سحرخیز، مسعود باستانی، علی عجمی، جعفر اقدامی و حشمت‌الله طبرزدی از زندانیان سیاسی در رجایی‌شهر هستند که در حمایت از اعتصاب‌کنندگان در زندان اوین، دست به اعتصاب غذا زده و اعلام کرده‌اند که تا “پایان اعتصاب غذای هم‌بندیان خود در اوین” آنان را همراهی خواهند کرد.

با گذشت بیش از یک هفته از آغاز اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در اوین، خبرهایی از وضعیت نگران‌کننده جسمی برخی از آنها منتشر شده است.

سایت کلمه روز پنجشنبه، دوم تیرماه، در گزارشی از “افزایش شدید فشار خون” محسن امین‌زاده، یکی از این زندانیان سیاسی خبر داد. به گزارش این سایت، با وجود وخامت حال آقای امین‌زاده، “از انتقال او به بهداری اوین یا بیمارستان خودداری شده است”.

پیش از این هم گزارش شده بود که عبدالله مومنی و ابوالفضل قدیانی، دو زندانی سیاسی دیگر در زندان اوین، به دنبال وخامت وضعیت جسمی بر اثر اعتصاب غذا، به بهداری زندان منتقل شده‌اند.

ابوالفضل قدیانی، ۶۵ ساله و به بیماری قلبی مبتلا است و به گفته خانواده‌اش، حتی در مواقع عادی قادر به روزه‌داری نبوده است.

در عین حال، سایت کلمه گزارش داده است که این ۱۲ زندانی سیاسی در اوین، هفته گذشته “با زور و اجبار برای بازجویی به دادسرای اوین برده شده‌اند.”

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در روزهای گذشته، واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته است. از جمله سایت کلمه گزارش داده است که فرزندان میرحسین موسوی و مهدی کروبی از چهره‌های مخالف دولت ایران، در نامه‌ای به این زندانیان، خواهان پایان اعتصاب غذایشان شده‌اند.

آیت‌الله علی محمد دستغیب، از مراجع تقلید منتقد حکومت ایران و عضو مجلس خبرگان رهبری و نیز اعضای خانواده آیت‌الله طالقانی، از بنیان‌گذاران نهضت آزادی ایران، خواهان پایان اعتصاب غذای زندانیان سیاسی شده‌اند.

بیش از ۱۶۰ پزشک ایرانی عضو جامعه پزشکی کشور هم در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه ایران، نسبت به “بی‌توجهی به این زندانیان و مرگ آنها” اعتراض کرده و خواهان تشکیل کمیته پزشکی مستقل و متخصص برای بررسی وضعیت سلامتی زندانیان سیاسی شده‌اند.

خانواده‌های صابر و سحابی، مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، جبهه مشارکت ایران اسلامی، شش وکیل دادگستری، آیت‌الله بیات زنجانی و انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران هم از زندانیان سیاسی خواسته‌اند تا به اعتصاب غذای خود پایان دهند.


 


Prison guards in Iran are giving condoms to criminals and encouraging them to systematically rape young opposition activists locked up with them, according to accounts from inside the country’s jail system.

A series of dramatic letters written by prisoners and families of imprisoned activists allege that authorities are intentionally facilitating mass rape and using it as a form of punishment.

Mehdi Mahmoudian, an outspoken member of Iran’s Participation Front, a reformist political party, is among those prisoners who have succeeded in smuggling out letters revealing the extent of rape inside some of the most notorious prisons. Mahmoudian was arrested in the aftermath of Iran’s 2009 disputed presidential election for speaking to the press about the regime’s suppression of the movement and is currently in Rajaeeshahr prison in Karaj, a city 12 miles (20km) to the west of the capital, Tehran.

“In various cells inside the prison, rape has become a common act and acceptable,” he wrote in a letter published on Kaleme.com, the official website of opposition leader Mir-Hossein Mousavi.

According to Mahmoudian and letters published on various opposition websites, political prisoners are locked up with some of the most dangerous criminals – murderers and ex-members of armed gangs.

Meanwhile, 26 prominent political activists who have been in jail since the 2009 election have written to an official prison monitoring body accusing the government’s intelligence ministry and the revolutionary guards of harassing inmates with unlawful tactics that included sexual assaults.

Mohsen Aminzadeh, a senior deputy foreign minister, Mohsen Mirdamadi, a leader of a reformist party and Behzad Nabavi, a veteran activist are among those who put their signatures on the letter.

Speaking to Jaras, a website run by opposition activists, families of political prisoners have alleged that prison guards are failing to protect them from rape or sexual assault.

“During exercise periods, the strong ask for sex without any consideration. Criminals are repeatedly seen with condoms in hand, hunting for their victims,” an unnamed family member told Jaras.

“If the inmate is not powerful enough or guards would not take care of him, he will be certainly raped. Prison guards ignore those who are seen with condoms simply because they were given out to them by the guards at first place,” the family member said.

The family members say prison guards are turning a blind eye to the systematic rape and have ignored complaints made by rape victims.

Amnesty International, which has documented rape inside Iran’s prisons and interviewed victims for a 2010 report, called on Iran to launch an investigation into the recent allegations.

According to Mahmoudian, who has been transferred to a solitary confinement after his letter attracted attention, one young prisoner was raped seven times in a single night.

“In [Rajaeeshahr] prison, those who have pretty faces and are unable to defend themselves or cannot afford to bribe others are forcibly taken to different cells each night [to be raped],” he writes.

“The situation is such that those exposed to rape even have an owner and that owner makes money by renting him out to others and after a while selling him to someone else.”

Rape victims in Iran usually stay quiet in order to protect the honour of their family but at the time when journalists based in the country are facing strict restrictions, these letters have become one of the only sources of information about the situation of hundreds of imprisoned activists.

Iranian officials have ignored the allegations and have previously denied any claims of rape inside jail.

source: The Guardian


 


Iranian authorities have responded for the first time to reports of mass executions at Mashhad's Vakilabad Prison, saying foreign media are exaggerating the sentences carried out there.

ISNA reports that Mashhad prosecutor Mahmoud Zoghi said: “Foreign media exaggerate the executions of drug smugglers in Vakilabad Prison.”

He added: “Foreign and anti-revolutionary media exaggerate about this issue; meanwhile, one must take into account that because Khorasan Razavi and the city of Mashhad are close to Afghanistan, this province is a chief point of entry for drugs.”

He maintained that Khorasan Razavi province and Mashhad deal with more drug charges than any other jurisdiction, and in that light, the number of executions is not inordinately high.

Zoghi said: “According to law, transporting, possessing and dealing more than 30 grams of heroin can bring the death penalty.”

In the past year, human rights activists in Iran frequently have reported on mass executions in Vakilabad Prison, contending that the hangings took place in secret and without proper notification to prisoners’ families and attorneys.

Those reports became a focal point of a statement delivered in March by UN Secretary General Ban Ki-moon, who expressed grave concern over the surge in the number of executions in Iran.

source: Radio Zamaneh


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به tehranreview-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به tehranreview@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته