-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ مهر ۸, پنجشنبه

Latest Posts from Gordab for 09/30/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

توجه کنید که مطالب گرداب برای افراد زیر 18 سال مناسب نمی باشد.




دانشمندان تغییر سایز را از مهم ترین عوامل زیست محیطی در بقای جنتی ها می دانند.

دانشمندان رشته زیست شناسی دانشگاه بریستول، پرده از راز بقا و عمر طولانی جنتی ها برداشتند. به گفته محققین، یکی از اصلی ترین دلایل بقای این جانوران، تطابق سریع و هوشمندانه با شرایط جوی و زیست محیطیست . جنتی نیز مانند همنوعان خود یعنی مارمولک ها و کلا دسته خزنده گان  بعد از انقراض نسل اجدادشان (دایناسور ها) شروع به تطبیق با محیط زیست کرده تا آینده خود را از نابودی نجات دهند.

تصویر یک جنتی در باغ وحش ملی ایران، جنتی ها از خانواده خزندگان هستند

یکی از مهم ترین بخش های این تطابق زیست محیطی تغییر در اندازه و حجم جانور است. شواهد نشان می دهد موش ها، سوسک ها و خزندگان برای سازگاری بیشتر با محیط زیست از میلیون ها سال تا به حال تغییر اندازه شگرفتی داشته اند که جنتی ها نیز از همین رویه ژنتیکی پیروی کرده اند. این اولین باری نیست که گونه آخوندی خزندگان از این روش استفاده می کنند ولی تا به حال هیچ گونه ای به اندازه جنتی ها در این عمل موفق نبوده است. به عنوان مثال آلت الله خمینی نیز در طول زمان با تغییر و کوچک سازی حجم مغز سعی در تطبیق زیست محیطی داشته که  متاسفانه در اثر گرمای بالای هسته زمین جانگوز شد.

محققان دانشگاه بریستول پیش بینی می کنند که در آینده جنتی ها با چشم غیر مسلح دیده نشوند و احتمالا از طبقه خزندگان عمامه دار به گونه میکروب ها منتقل شوند. سخنگوی هیئت علمی دانشگاه بریستول در مصابحه با خبرنگار ناموس افزود: امید است که این تحقیقات در آینده کمک چشمگیری در از بین بردن نسل آخوند ها و اینگونه جانوران موزی باشند.





صحنه ای را تصور کنید که فردی روبروی شما بایستد و با اطمینان کامل بگوید که انیشتن انسان احمقی بوده است. عکس العمل شما نسبت به این اظهار نظر چگونه است؟ یا فردی را تصور کنید که به شما بگوید موتزارت (آهنگ ساز) انسان کودنی بوده است! احمتلا عکس العمل 90% از ما خندیدن به این اینگونه اظهار نظر هاست. اگر کسی در روی من بگوید که گلستان سعدی کتاب مزخرفیست، من این جمله را یا به شوخی می گیرم و یا گوینده را احمق تصور می کنم. چرا؟ چون انیشتن، موتزارت و سعدی با تکیه بر آثاری که از خود بجای گذاشته اند، شخصیت و هوش خود را ثابت کرده اند تا حدی که حتی نیازی به دفاع کردن از شخصیت های این چنینی نیست و یا بسیار آسان است.

حال اگر همین سناریو در مورد شخصیت های مذهبی همچون پاپ و یا محمد اتفاق بیافتد چه؟ اگر اکسی در روی شما بگوید که قرآن کتاب مزخرفیست چه عکس العملی نشان می دهید؟

اگر خطاب به یک بسیجی بگویید که محمد انسان احمقی بوده است و یا قرآن کتاب مزخرفیست، احتمال بسیار کمی وجود دارد که وی فقط به شما بخندد و یا اینکه یک کاغذ و قلم بیاورد تا خلاف گفتیتان را به شما ثابت کند. همانطور که اخیرا عکس العمل مسلمانان را در راستای قرآن سوزی در جهان مشاهده کردیم. به راستی چرا اینگونه است؟ آیا دلیل این تفاوت، میان ذات شخصیت و آثار به جا مانده نیست؟

آیا تا به حال شنیده اید که فیزیک دانان فلان کشوری به خاطر اهانت به فیزیک کوانتوم در جایی تجمع کنند، پرچم آتش بزنند و یا با بمب به مسجد ها حمله کنند؟ خیر، چرا که دانشمندان همواره سرشان به آزمایش و تحقیق در آزمایشگاه هایشان گرم است و وقت راهپیمائی ندارند. در حالی که دین همواره در طول تاریخ به انسان ها امید زندگی ابدی و سعادت بعد از مرگ می دهد و عمل را ناقص می داند، علم همواره در تلاش برای راحت تر کردن زندگی انسان در “این دنیا” و خدمت به بشریت بوده است.

اگر به  پیامبرانتان  و کتاب هایشان ایمان و اعتماد دارید، آن ها را قهرمانان بی نقص و فرستاده خدا می دانید، پس چرا هنگامی که اشخاص به درست یا غلط به آن ها توهین می کنند، به مانند اینکه نشادر به آن سر بدنتان مالیده باشند رَم می کنید؟ آیا به مقام و درجه آن ها شک دارید و یا اینکه دفاع کردن از اعمال و رفتار آن ها به علت وجود اسناد تاریخی کمی مشکل است؟  بهتر نبود پیغمبری که برای نجات بشریت از طرف خدا آمده بود، با علم و بشارت بی نهایت جلوی آلت خود را اندکی بگیرد و یا اینکه حداقل دامنه شهوت رانی خود را کوچک تر کند تا امروز دشمنانش این چنین سرگذشت وی را به تمسخر نگیرند؟

اگر مقدسات شما آنقدر ها که شما می گویید عاری از اشتباه و خفن بودند، در مقابل توهین به آن ها این گونه عکس العمل نشان نمی دادید! حشت الاسلام تربیت می کنید که گفته پیغمبرانتان را جوری ترجمه کنند که کمترین بار حماقت را بدوش بکشد و بر نادانی آن ها سر پوش بگذارند. هزار سال دیگر از امروز شاهنامه ها و گلستان ها با ارزش و قابل فهم خواهند بود و نیازی به نغییر و تقسیر و ماست مالی در آن ها نیست.

من شما را به کفر دعوت می کنم تا زندگی آسوده اید داشته باشید. کافر باشید که همواره تشنه به خون دشمنان مقدساتتان نباشید که همانا هیچ مقدسی بدون ریخته شدن خون، مقدس نشده است پس همواره هر مقدسی دشمنان ابدی خود را خواهد داشت. من شما را به کفر دعوت می کنم تا شادی و لبخند زدن برایتان جرم نباشد، تا حمام رفتن برایتان عذاب آور نباشد. در این دنیا عیش و همخوابگی کنید که وقتی در حضور  پروردگار خویش حاضر گشتید، اسرار هستی را بطلبید و نه دختر بچگان باکره را.

والسلام علیکم و رحمت الله و پره کاهو

مموش الدین فارسی فیلسوف و فوتوشاپ کار قرن 21



شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به gordab-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به gordab@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته