-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ مهر ۷, چهارشنبه

Latest News from Mizan Khabar for 09/29/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



 

در حالی پرونده های شکایات خانواده های جان باختگان بعد از انتخابات از سوی دستگاه قضایی مسکوت گذارده شده، نهادهای امنیتی با فشار براین خانواده ها تلاش دارند آنها را از پی گیری شکایت شان منصرف کند. "روز" طی دو روز گذشته در مصاحبه با خانواده های یازده تن از جانباختگان اعترضات مردمی به انتخابات مخدوش 22 خرداد سال گذشته، آخرین وضعیت پرونده ها و شکایات آنها را جویا شده بود. امروز نیز در گفتگو با خانواده های 5 تن دیگر از این جانباختگان به همین موضوع پرداخته ایم.

خانواده های داوود صدری، محرم چگینی، حسام حنیفه، سجاد سبز علی پور و نزدیکان احمد نعیم آبادی در مصاحبه با "روز" از آخرین پی گیریها سخن گفته اند.

علی چگینی، برادر محرم چگینی در مصاحبه با "روز" از مسکوت ماندن شکایت خانواده های جان باختگان می گوید و خبر میدهد: 8 ماه پیش گفتند که در نهایت فقط دیه میدهند و دست ما هم به هیچ جایی بند نیست.

محرم چگینی، روز 25 خرداد در مقابل پایگاه مقداد در خیابان آزادی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان باخت و اکنون برادرش می گوید با گذشت یک سال و سه ماه از شهادت محرم، تاکنون هیچ جوابی به خانواده او نداده اند.

آقای چگینی می افزاید: به وکیل ما گفته بودند پرونده گم شده است. بعد از آن هم هیچ جوابی به ما نداده اند و نمیدانیم اصلا پرونده چه شد. پدرم برای پی گیری رفت به او گفتند فوقش دیه می دهیم. پدرم اعتراض کرده و گفته بود که قاتل را معرفی کنید اما گفته بودند قاتلی شناسایی نشده و فوقش دیه می گیرید و چیزی دست شما را نمی گیرد. این در حالی است که تاکنون هیچ دادگاهی هم برگزار نشده. از طرفی در حالی می گویند قاتلی شناسایی نشده که فیلم و مدارک مربوط به صحنه شهادت محرم موجود است؛در اصل خودشان هم میدانند قاتل و قاتلان چه کسانی هستند اما نمیخواهندرسیدگی کنند.

بلور چگینی، مادر محرم چگینی پیش از این به "روز" گفته بود: "همان روزاول شکایت کردیم و گفتیم باید قاتل یا قاتلان فرزندم را معرفی و محاکمه کنند و بگویند چرا پیکر بچه مرا که در خیابان آزادی شهید شده، انداخته اند کنار خیابان در شهرک اندیشه و... قاضی، آدم بسیار خوب و متعهدی بود گفت که باید هر کسی که تیر اندازی کرده بیاید و جواب بدهد و شروع به پی گیری کرد. بعد هم به ما گفت گلوله از اسلحه ای که متعلق به بسیج بوده شلیک شده است و چند نفر را نیز احضار کرد اما بسیج تکذیب کرد و گفتند که ما اصلا آن روز تیراندازی نکرده بودیم. بلافاصله هم پرونده محرم را از قاضی شهریار گرفتند و برای ایشان عدم صلاحیت برای رسیدگی به پرونده را زدند و پرونده را به دادسرای جنایی تهران ارجاع دادند. اما بعد از ان هر موقع برای پی گیری رفتیم گفتند پرونده گم شده است".

و اکنون علی چگینی از بدتر شدن فضا برای خانواده های جانباختگان سخن می گوید: الان جو از پارسال هم بدتر شده است با کوچکترین اتفاقی خانواده های شهدا را تحت فشار قرار می دهند. حتی این خانواده ها امنیت شغلی هم ندارند؛ بخصوص کسانی که کار دولتی دارند. شما ببینید با خانواده شهید باکری چه می کنند؟ با میرحسین موسوی و مهدی کروبی چه میکنند و بفهمید که روی خانواده های شهدا چه فشارهایی است.

وی سپس به مزار برادرش اشاره میکند که از سوی عده ای ناشناس تخریب شده بود: سنگ قبر برادرم را بریدند و تخریب کردند اما کسی پاسخی نداد و گفتند کار دزد بوده و بروید سنگ قبر دیگری بخرید. این یک نمونه ساده است. دست ما به هیچ جای دنیا بند نیست. امیدی هم نداریم که قاتل را معرفی کنند.

برادرآقای چگینی می افزاید: این همه انسان کشته شدند؛ هیچ کسی پاسخگو نیست.هیچ کسی به فکر خانواده های این شهدا نیست. ما توکلمان فقط به خدا است و تنها خواست ما این است که خون عزیزانمان پایمال نشود.

 

میخواهند با دیه حل کنند

عباس صدری، برادر داوود صدری که روز 25 خرداد درمیدان  آزادی و در مقابل پایگاه بسیج مقداد، هدف گلوله قرار گرفت و جان باخت نیز به "روز" می گوید: میخواهند با دیه قضیه را تمام کنند اما ما دیه نمی خواهیم. قاتل را میخواهیم. باید معرفی کنند و بگویند چه کسانی به برادرم شلیک کردند.

وی سپس به پی گیری های خانواده اش اشاره میکند و می گوید: پدرم بارها به دادسرا رفته اما هر بار گفته اند که در دست بررسی است. فیلم تیرخوردن داوود هست و اگر بخواهند پی گیری کنند به راحتی می توانند قاتل را شناسایی کنند اما نمی خواهند. در اصل می خواهند با دیه حل کنند و پرونده را مختومه کنند. اما چه میدانند ما چه می کشیم. 15 ماه است چی کشیده ایم. امیدوارم سر هیچ کسی چنین بلایی نیاید، اما هر روز که میگذرد بدتر می شود باور کنید من حتی توان نگاه کردن به عکس داوود را هم ندارم. کسی چه میداند چه بر پدر و مادر من می گذرد که حالا با دیه تمام شود؟

 

دستمان جایی بند نیست

لیلا تقی زاده، مادر سجاد سبزعلی پور اما به "روز" می گوید که پدر سجاد برای گرفتن دیه موافقت کرده است.سجاد سبزعلی پور، روز 30 خرداد سال گذشته بر اثر اصابت گلوله جان باخت.

خانم تقی زاده می گوید: به ما گفتند بیایید دیه بگیرید و پدر سجاد هم موافقت کرد من راضی نبودم اما پدرش می گفت بچه ام که از دست رفت دستم هم جایی بند نیست و قاتل را معرفی نمی کنند حداقل دیه را بگیریم.

مادر سجاد سبزعلی پوربا اشاره به مختومه شدن پرونده پسرش می افزاید: هیچ کاری که از دست ما بر نمی آید. دیه را می دهند و پرونده را مختومه می کنند گرچه دیه هم نگیریم در اصل هیچ کاری نمی کنند و الان پرونده به نوع دیگری مختومه است.

وی البته این را هم می گوید که هنوز دیه را پرداخت نکرده و نگفته اند مبلغ دیه چه میزان است.

 

نامه دادسرا برای سه ماه دیگر

پدر حسام حنیفه، یکی از شهدای روز 25 خرداد هم از مسکوت ماندن پرونده شکایت اش می گوید.

نادر حنیفه به "روز" می گوید: هیچ جوابی نداده اند؛ پی گیری هم کردیم هیچ نتیجه ای نداشت. تازگی ها یک نامه فرستاده اند که باید سه ماه دیگر به دادسرا بروم. نمیدانم چه پیش خواهد آمد و چی خواهند گفت.

به آقای حنیفه می گویم از برخی خانواده ها خواسته اند دیه بگیرند، می گوید: تاکنون به ما چنین چیزی نگفته اند.باید سه ماه دیگر به دادسرا بروم. نمیدانم چه خواهند گفت.

 

اسلحه شکاری یا.....

از خانواده احمد نعیم آبادی که روز 25 خرداد در اثر اصابت 4 گلوله به او و در آغوش برادرش جان باخت خواسته شده است دیه بگیرند اما این خانواده رد کرده اند.

به گفته یکی از نزدیکان این خانواده، پس از انکه پرونده شکایت خانواده آقای نعیم آبادی از شعبه 7 جنایی به دادسرای نظامی فرستاده شد به خانواده وی گفتند گلوله ها ساچمه ای بوده و از اسلحه شکاری شلیک شده و ربطی به پایگاه بسیج نداشته است.

همچنین به خانواده آقای نعیم آبادی گفته اند خودتان مظنون را معرفی و از او شکایت کنید اما این خانواده پاسخ داده اند ما نمی توانیم از کسی شکایت کنیم و یافتن قاتل بر عهده شما است. در حال حاضر پرونده شکایت این خانواده نیز همچون بسیاری دیگر از خانواده ها مسکوت مانده است.

در جریان راهپیمایی میلیونی مردم در روز 25 خرداد سال گذشته،  ماموران نظامی از بالای پایگاه بسیج مقداد، مستقیما به سوی مردم در لبه ضلع شمالی میدان آزادی تیراندازی کردند.

 

 

منبع:روزآنلاین/فرشته قاضی


 


 

korea_flag2_nr

در گردهمایی سیاسی حزب کارگر، حزب حاکم کره شمالی که روز سه‌شنبه برگزار شد، کیم جونگ ایل، رهبر کره شمالی که بار دیگر به عنوان رهبر حزب کارگر انتخاب شد، جوان‌ترین پسر خود را به عنوان ژنرال چهار ستاره معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها در بزرگترین گردهمایی سیاسی اعضای حزب حاکم کره شمالی در ۳۰ سال گذشته که در در روز سه‌شنبه، ۶ مهرماه در پیونگ یانگ برگزار شد، کیم جونگ ایل بار دیگر به عنوان رهبر این کشور انتخاب شد و وی نیز، کیم جونگ اون، جوان‌ترین پسر خود به همراه پنج نفر دیگر را به عنوان ژنرال چهار ستاره معرفی کرد.

پیش از این خبرگزاری‌ها اعلام کرده بودند که به نظر می‌رسد رهبر ۶۸ ساله کره شمالی که از مشکل کلیوی رنج می‌برد و دو سال پیش از این نیز دچار سکته مغزی شده است، در صدد است که سومین و جوان‌ترین پسر خود را به عنوان رهبر بعدی حزب معرفی کند.

به نوشته روزنامه اینترنتی کره شمالی که مقر آن در سئول است، این کنفرانس به دلیل ناخوشی کیم جونگ ایل تنها یک روز به طول خواهد انجامید. این روزنامه همچنین نوشته است که کیم جونگ ایل تنها در جلسه صبحگاهی این کنفرانس حضور داشته است.

این کنفرانس در حالی پس از ۳۰ سال برگزار شده است که بر اساس مقررات حزب کارگر کره شمالی، اعضای این حزب هر پنج سال یک بار موظف به برگزاری نشست ملی هستند.

به باور بسیاری از تحلیلگران، انتصاب کیم جونگ اون به عنوان ژنرال چهار ستاره از سوی پدر گامی است به سوی جانشینی وی به عنوان رهبر آتی حزب حاکم کارگر در کره شمالی.

این در حالی است که در مورد کیم جونگ اون که نام وی روز سه‌شنبه برای اولین بار از سوی پدرش در یک مجمع سیاسی عنوان شد، اطلاعات بسیار مختصری در اختیار رسانه‌های داخلی و خارجی قرار دارد و تنها یک عکس منتسب به وی کنون در رسانه‌های بین‌المللی منتشر شده است. تنها اطلاعات موجود نشان از آن دارد که وی در حدود ۲۷ سال سن دارد و در سوئیس به تحصیل پرداخته است.

در این مراسم همچنین کیم جونگ ایل پنج نفر دیگر از جمله خواهر ۶۴ ساله خود، کیم کیونگ خوئه و همسر جانگ سونگ تائک، نایب رئیس کمیسیون دفاع ملی کره شمالی که به باور بسیاری در کره شمالی به عنوان دومین فرد قدرتمند به شمار می‌رود و علاوه بر آن چوئه ریونگ هائه، از افراد نزدیک به کیم جونگ ایل و خاندان کیم را به عنوان ژنرال چهار ستاره معرفی کرد.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که به نظر می‌رسد این دو نفر به عنوان حامیان پسر جوان و «بی تجربه» کیم جونگ ایل به این مقام منصوب شده‌اند.

خاندان کیم از سال ۱۹۴۸ که کیم ایل سونگ، پدر کیم جونگ ایل با حمایت اتحاد جماهیر شوروی جمهوری دموکراتیک خلق کره را پایه‌گذاری کرد تا کنون بر مسند قدرت نشسته‌اند.

کیم ایل سونگ، بنیانگذار حکومت کمونسیتی در کره شمالی، از سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۷۲ در مقام نخست‌وزیر کره شمالی به فعالیت می‌پرداخت و از آن سال تا زمان مرگش در سال ۱۹۹۴ نیز رهبری حزب حاکم کره شمالی را بر عهده داشت.

کیم جونگ ایل از سال ۱۹۷۴ به عنوان جانشین پدرش انتخاب شد؛ اگرچه که این جانشینی در سال ۱۹۸۰ رسمأ در مجمع عمومی اعلام شد و با اعلام این جانشینی اولین انتقال موروثی قدرت در یک ساختار کمونیستی رقم خورد.

منبع:رادیو فردا


 


israeli_flag_2_barbed_wire__gun

 

ارتش اسرائیل می گوید کنترل کشتی حامل 9 فعال یهودی را که قصد شکستن محاصره نوار غزه را داشتند، به دست گرفته است.

اسرائیل قبلا هشدار داده بود که اجازه عبور این کشتی را نخواهد داد.

محموله این کشتی، تجهیزات پزشکی، کتب درسی و اسباب بازی کودکان است.

بنا بر گزارش ها 10 کشتی جنگی اسرائیلی، کشتی فعالان یهودی را مجبور کردند به طرف بندر اسرائیلی اشداد، حرکت کند.

یکی از مسئولان این برنامه گفت سرنشینان کشتی که در میان آنان یک یهودی 82 ساله که از هولوکاست جان سالم به در برده، دیده می شود به دلیل این که چاره دیگری نداشتند، تسلیم شدند.

یکی دیگر از مسافران این کشتی یک مرد اسرائیلی است که دخترش در حمله انتحاری یک فلسطینی کشته شده است.

این سفر توسط گروه "یهودیان برای عدالت در مورد فلسطینیان" که دفتر آن در لندن است، برنامه ریزی شده بود.

در میان طرفداران این گروه نام ماریون کوزاک، مادر اد میلیبند رهبر حزب کارگر نیز دیده می شود.

حادثه اخیر، چهار ماه پس از آن است که کماندوهای اسرائیلی به یک کاروان کشتی های کمک رسانی عازم نوار غزه حمله کردند.

در این حمله 9 شهروند ترکیه که از سرنشینان یکی از این کشتی ها بودند کشته شدند.

از آن موقع به بعد اسرائیل محدودیت هایی را که برای ورود مواد غذایی به نوار غزه قائل شده بود کاهش داد.

ولی ممنوعیت صادرات از نوار غزه هنوز به قوت خود باقی است و برای فلسطینیان خروج از این منطقه بسیار مشکل است.

اسرائیل می گوید محاصره نوار غزه جهت جلوگیری از قاچاق اسلحه برای پیکارجویان فلسطینی ساکن غزه ضروری است.


 


arabshahi-mehdi

مهدی عربشاهی دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت از سوی اجرای احکام دادسرای شهید مقدس مستقر در بازداشتگاه اوین جهت اجرای حکم فراخوانده شد.

این فعال دانشجویی در شرایطی در ابتدای سال تحصیلی دانشگاهها به زندان فراخوانده شده که سال گذشته و در جریان حوادث روزعاشورا بازداشت و نزدیک به ۳ ماه در بند ۲۴۰ اوین زندانی بود.

وی در دوران بازداشت خود در زندان اوین دچار سکته قلبی و به بیمارستان قمر بنی هاشم وابسته به وزارت اطلاعات منتقل گردید.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در نهایت با سپردن وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد واز سوی قاضی پیرعباسی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی محکوم به تحمل ۲ سال و ۶ ماه حبس تعزیری به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام شد.

 

لازم به ذکر است عربشاهی مرداد ماه سال جاری در بیمارستان تخصصی قلب شهید لواسانی تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت .

بنا به نظر پزشکان معالج وی در صورت قطع دوره درمان و قرار گرفتن در شرایط استرس و فشار عمل قلب باز برای وی غیر قابل اجتناب خواهد بود.

درحال حاضر زیر نظر پزشک متخصص درمان وی ادامه دارد.


 


Zendan-01

سید ضیا نبوی دانشجوی ستاره دار اهل شمال کشور که به تازگی از زندان اوین به زندان اهواز، زندانی در جنوب کشور تبعید شده است ، در این زندان توسط نیروهای امنیتی به شدت ضرب و شتم شده است و در سلول انفرادی نگهداری میشود.

به گزارش خبرنگار کلمه ، این فعال دانشجوئی روز یکشنبه طی تماسی تلفنی با خانواده اش گفته است که پس از تبعید وی به زندان اهواز چند تن از نیروهای امنیتی اقدام به ضرب و شتم این فعال سیاسی و دانشجوئی کرده اند. نبوی علت این ضرب و شتم را گزارشات ارسالی وزارت اطلاعات به مسئولین امنیتی استان خوزستان توصیف کرد. وی در ادامه گفت: "مسئولیبن امنیتی هنگام ضرب و شتم وی در زندان اهواز به او می گفتند: اینجا زندان اوین نیست که بخواهید هر غلطی که خواستید بکنید و کاری به کارتان نداشته باشیم. وزرات اطلاعات به ما گزارش داده که تو آدم مقاومی هستی، ما قدت را خم می کنیم."

ضیاء نبوی در ادامه مکالمه تلفنی اش خاطرنشان کرد که در دو روز ابتدائی تبعیدش به زندان اهواز، پس از ضرب و شتم، وی را به سلول انفرادی منتقل کرده اند و در طول دو روز فقط یک وعده غذائی به او داده اند.

همچنین مسئولین امنیتی زندان اهواز در مدت زمان نگهداری این فعال دانشجوئی در بند انفرادی فقط یک بار در طول روز اجازه دسترسی به سرویس بهداشتی را به وی داده اند.

سید ضیاء نبوی در تماس تلفنی اش همچنین افزود : " اکنون مرا به بند امنیتی که اکثر متهمان آن، جدائی طلبان عرب استان خوزستان هستند، منتقل کرده اند". وی وضعیت بند امنیتی که به تازگی وارد آن شده را بسیار نامناسب و پائین تر از معیارها و استانداردهای یک زندان معمولی توصیف کرد، به طوری که در یک بند عمومی و امنیتی نه تنها یک سیستم خنک کننده علیرغم هوای گرم و شرجی اهواز وجود ندارد بلکه حتی یک تهویه جهت تصفیه هوای نامناسب زندان در آن تعبیه نشده است." وی خاطرنشان کرد که تنها یک سرویس بهداشتی قابل دسترس وجود دارد و تنها هفته ای یک بار اجازه استفاده از حمام را به زندانیان می دهند.

این گزارش حاکیست حال مادر این فعال دانشجوئی پس از گفتگوی تلفنی ضیا از زندان اهواز به شدت بد شده است.

یکی از دوستان آقای نبوی در این مورد به خبرنگار کلمه گفت: " در روزهای اخیر مادر سید ضیاء نبوی به شدت نگران تبعید فرزندش به اهواز بوده و خود سید ضیاء در هنگام تبعید توان گفتن این خبر را به خانواده خود نداشت و خبر تبعید این فعال دانشجوئی از طریق یکی از بستگان نزدیک به اطلاع خانواده اش رسید. و حال مادر ضیاء نبوی پس از شنیدن خبر تبعید فرزندش به اهواز نامناسب شده است."

چندی پیش خانواده سید ضیاء نبوی در نامه ای به دادستان تهران در خواست نمودند تا فرزندشان را به اهواز تبعید نکنند.

سید ضیا نبوی سخنگوی شورای دفاع از حق تحصیل و دانش آموخته رشته مهندسی شیمی از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که در آزمون کارشناسی ارشد سال ۸۷ موفق به کسب رتبه تک رقمی در رشته جامعه شناسی شده بود. وی در حوادث پس از انتخابات در تاریخ ۲۵ خرداد ۸۸ دستگیر شده و مدت ۴۷۰ روزه بازداشت خود را در بند ۲۰۹ و ۳۵۰ زندان اوین و بدون مرخصی سپری کرده است. نبوی از سوی دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرنیا به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است. وی در روز ۵ شبنه هفته گذشته به زندان اهواز تبعید شد

 


ahmadi_nejad_sepah

بیش از صد نفر در اعتراضات مردمی به انتخابات مخدوش 22 خرداد کشته شدند اما تاکنون و با گذشت 15 ماه از این انتخابات، قاتل یا عوامل قتل جانباختگان معرفی نشده است.این در حالیست که خانواده های جان باختگان با طرح شکایاتی رسمی خواهان معرفی و محاکمه مسببان و عوامل قتل عزیزان خود شده اند. در گفتگو با خانواده های سید علی موسوی، میثم عبادی، شهرام فرج زاده، عباس دیسناد و مسعود خسروی دوست محمد، روند پی گیری ها و آخرین پاسخی راکه به این خانواده ها از سوی مراجع قضایی و انتظامی داده شده، پی گرفته ایم.

خدیجه موسوی خامنه، مادر سید علی موسوی در مصاحبه با "روز" از بی نتیجه ماندن تمام پی گیری های برای معرفی و محاکمه قاتلان فرزندش سخن می گوید.سید علی موسوی حبیبی، خواهر زاده میرحسین موسوی است که روز عاشورا در خیابان شادمان هدف گلوله قرار گرفت و در بیمارستان سینا جان باخت.

مادر سید علی موسوی به "روز" می گوید: روز اول به ما گفتند پی گیری می کنیم و تا 15 روز قاتل را معرفی میکنیم اما علیرغم همه پی گیری های ما تاکنون هیچ پاسخی نداده اند. نه قاتل را معرفی کرده و نه توضیحی به ما داده اند.

خانم موسوی توضیح میدهد: همان روز اول ما شکایت کردیم و در مراجع قضایی پرونده تشکیل دادیم اما همچون سایر خانواده های شهدا، پی گیری های ما نیز بی نتیجه مانده است.چند بار هم مراجعه کردیم ولی تا امروز هیچ جوابی به ما نداده اند.

به خانم موسوی می گویم به برخی از خانواده ها گفته اند دیه بگیرید، پاسخ می دهد: چنین بحثی را با ما مطرح نکرده اند.

مادر شهید علی موسوی سپس متذکر می شود: ما شکایت کردیم، نیروی انتظامی هم همان اوایل اطلاعیه ای داد. گزارش های بیمارستان و پزشکی قانونی هم موجود است و همین ها برای پی گیری کافی است اما در اصل مسکوت گذاشته اند و پی گیری نمی کنند. حتی نگفته اند پرونده نقص دارد که بگوییم شاید بدین دلیل پی گیری نمی شود و برای تکمیل پرونده تلاش شود.

به گفته خانم موسوی، پزشکی قانونی در گواهی فوت، نوشته فوت بر اثر اصابت تیر بوده است.

از خانم موسوی می پرسم با توجه به اینکه فرزند شما قبل از شهادت از سوی افرادی تحت تعقیب بوده و تهدید به مرگ شده بود، آیا شما از فرد یا ارگان خاصی شکایت کرده اید؟ پاسخ میدهد: نه شکایت ما به طور مشخص ازفرد خاصی نبوده بلکه شکایت کرده و خواهان شناسایی و معرفی قاتل یا قاتلان شده ایم اما همین مساله تهدیدها و مسائلی را هم که وجود داشت به قاضی مربوطه گفته و همه اطلاعات را داده ایم منتهی از سوی آنها قضیه پی گیری نمی شود و بیش از این نمیدانیم چه کاری می توان کرد.

وی می افزاید: متاسفانه مرجع رسمی وجود ندارد که بگوید چه کسی مسئول است؛ تنها پی گیری های خود ماست که آن هم تاکنون بی پاسخ مانده و اینکه این پی گیری ها به جایی خواهد رسید یا نه، نمی دانم.

خانم موسوی در عین حال تاکید میکند که از طریق وکیل و مراجع قضایی و انتظامی همچنان به  پی گیری ادامه خواهند داد.

 

جلوی پسرت را می گرفتی

پدر میثم عبادی، اولین شهید جنبش سبز که روز 23 خرداد بر اثر اصابت گلوله جان باخت، نیز به "روز" می گوید پرونده قتل پسرش را مسکوت گذاشته اند و هیچ پاسخی نمی دهند.

اصغرعبادی، پدر میثم عبادی خبر از نامه ای میدهد که به محمود احمدی نژاد نوشته بود و می گوید: شرح قضیه را نوشتم و اینکه چگونه میثم به خاطر کمک به دختری که از سوی بسیجی ها مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود شهید شداما هیچ جوابی نیامد. تا اینکه هفته پیش به دفتر ریاست جمهوری زنگ زدم و در مورد نامه ام پرسیدم. یک آقایی پشت تلفن جواب داد: "می خواستید تظاهرات نمی رفتید میخواستی جلوی پسرت را می گرفتی تا به اغتشاشات نرود، رفت و کشته شد و ربطی به ما ندارد".

آقای عبادی که فرزندش موقع شهادت تنها 16 سال و سه ماه داشته، از پرونده شکایتش می گوید: من همان اوایل شکایت کردم؛ بعد یک نفر را بازداشت کردند و قاضی پرونده گفت این فرد قاتل میثم و از نیروهای بسیج است. اما بعد از مدتی او را آزاد کردند و به ما گفتند اشتباه گرفته بودیم. بعد هم پرونده را برگرداندند به اداره آگاهی.

پدر میثم عبادی می افزاید: الان وکیل ما، خانم ستوده بازداشت هستند خودم هم برای پی گیری میروم قاضی سرش را پایین می اندازد و جوابی نمی دهد؛ بعد از کلی معطل کردن سرش را بالا می آورد و می گوید به اینجا ربطی ندارد و بروید آگاهی. اداره آگاهی هم که مرا داخل راه نمی دهند. نه هیچ کسی جوابی به ما میدهد و نه تاکنون آمده اند حالی از ما بپرسند و ببینند قضیه چی بوده؛ البته خودشان بهتر از همه میدانند. با این حال من همچنان پی گیری میکنم تا روزی  قاتل فرزندم را معرفی کنند.

 

پاره کردن عکس

خواهر شهرام فرج زاده که روز عاشورا زیر ماشین نیروی انتظامی له شده و جان باخت، نیز از بی نتیجه ماندن پی گیری هایشان می گوید.

راحله فرج زاده در گفتگو با "روز" همچنین خبر میدهد که عکس شهرام را که بر مزار او بود پاره کرده اند: ما هنوز سنگ قبری برای شهرام نگذاشته ایم. عکس او بالای سرش بود که هفته گذشته آن  را هم پاره کردند.

خانم فرج زاده از پی گیری هابرای معرفی قاتل برادرش می گوید: هر جایی که به فکرمان می رسید رفته ایم؛ همه جا سر زده ایم اما هیچ جوابی نمی دهند. حتی یک نامه می خواستیم که حقوق بیمه شهرام را درست کنیم تا همسر و دختر شهرام حداقل حقوق بیمه او را دریافت کنند اما متاسفانه ندادند. شما از همین نتیجه بگیرید که چه جوابی میخواهند به ما بدهند؟

وی می افزاید: در حالیکه فیلم شهادت شهرام موجودست و همگان آن را دیده اند اما منکر شدند و به ما گفتند ماشین شخصی به شهرام زده است در تلویزیون هم گفتند ماشین نیروی انتظامی بوده اما دزدی بوده است.ما غیر از دروغ چیزی از آقایان نشنیده ایم اما اکنون با گذشت چند ماه انگار که اصلا چنین پرونده ای وجود ندارد و هیچ کسی پاسخگو نیست.

خانم فرج زاده سپس ادامه میدهد: مگر نمی گویند ماشین شخصی بوده خب بیاورند به ما معرفی کنند همان ادعایی که خودشان می کنند را برای ما ثابت کنند. تمام دنیا فیلم را دیده و همه میدانند که ماشین نیروی انتظامی بوده است.

خواهر شهرام فرج زاده از تحقیقات محلی درباره خانواده اش خبر میدهد و می گوید: تازه چندین بار رفته اند محل زندگی خانواده ام و درباره آنها تحقیقات محلی کرده و پرسیده اند که ما با نظام مشکل داریم، نداریم و....

وی متذکر می شود: یک انسانی را کشته اند بعد مدام می پرسند که خانواده اش با نظام مشکل دارد یا ندارد. مادر من تمام زندگی به وطنش خدمت کرده اما میخواهم از آقایان بپرسم اگر کسی طرفدار شما نباشد شما حق دارید اینطور ناجوانمردانه و به صورت غیر انسانی او را زیر ماشین له کنید و بعد هم منکر قضیه شوید؟

 

با باتوم زدند، گفتند سکته قلبی

همسر عباس دیسناد، جانباز جنگ که روز 30 خرداد سال گذشته به دلیل وارد شدن ضربات باتوم بر سرش جان باخت نیز به "روز" می گوید شکایت او به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

مریم خانی، همسر عباس دیسناد خبر میدهد که با گذشت بیش از یک سال، پرونده شکایت خانواده او همچنان در اداره آگاهی است و به دادگاه ارسال نشده است.

خانم خانی می گوید: جواب خاصی که به ما نمیدهند اما یک ماه پیش مادر همسرم را به عنوان ولی دم به اداره آگاهی احضار کردند. به ایشان گفته بودند پسرتان همزمان با ضربه باتوم، سکته قلبی کرده است. در اصل می خواستند پرونده را مختومه کنند و می گفتند که عباس بر اثر سکته قلبی فوت کرده و ضربات باتوم بر سر او را نادیده گرفتند. بعد هم به مادر همسرم گفته اند که از کس خاصی شکایت داریدیا اینکه پرونده را مختومه کنیم؟ که ایشان پاسخ داده اند ما که نمیدانیم چه کسی زده و شما باید قاتل را پیدا کنید و این وظیفه شما است. بعد هم همه را به خدا واگذار کرده و بازگشته بود.

همسر شهید دیسناد که همچنان خواهان معرفی قاتل همسرش است می گوید: وکیل ما همچنان پی گیر است و ما انتظار داریم پرونده از اداره آگاهی به دادگاه ارسال شود اما تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است. بالاخره کسی باید جوابگوی من و فرزندانم باشدیا نه؟ ما فقط خواهان معرفی قاتل هستیم و محاکمه عادلانه او، یعنی ما عدالت را حتی برای قاتل هم میخواهیم و نمیدانیم چه پیش خواهد آمد.

 

نا امید نیستیم پی گیری میکنیم

وکیل خانواده مسعود خسروی دوست محمد که روز 25 خرداد سال گذشته بر اثر اصابت گلوله جان باخت، نیز به "روز" می گوید که او و موکلانش همچنان پی گیر پرونده هستند اما فعلا نتیجه ای نگرفته اند.

آقای حبیب نژاد می افزاید: پرونده فعلا بین آگاهی و بازپرسی در رفت و آمد است و تاکنون به دادگاه ارسال نشده و در اصل فعلا در مرحله تحقیقات است.

آقای حبیب نژاد می گوید: ما از فرد یا ارگان خاصی شکایت نکرده ایم. شکایت ما ناظر بر خود جرم بوده نه مجرم و متهم و منتظریم تحقیقات به پایان برسد و من همه تلاشم را میکنم تا به نتیجه برسیم اما این پرونده وضعیت خاص خود را دارد، قتل عادی نیست ودایره مظنونان کم نیستند که بین ده نفر مثلا به دنبال قاتل بگردیم و ظرف چند ماه به نتیجه برسیم.

از وکیل خانواده شهید خسروی می پرسم آیا نیروهای نظامی جزو مظنونان مطرح شده در پرونده هستند؟ پاسخ میدهد: بله دایره مظنونین در همین محدوده است. حالا باید صبر کنیم ببینیم به چه نتیجه ای می رسیم ضمن اینکه پزشکی قانونی هم اصابت گلوله را تایید کرده است.

آقای حبیب نژاد همچنین در این خصوص که به برخی خانواده ها گفته اند دیه بگیرند و پرونده ها را مختومه کنند می گوید: به ما چنین چیزی را نگفته اند و پرونده ما هنوز به دادگاه نرفته اما از نظر حقوقی، پرونده قتل قابلیت مختومه شدن را ندارد مگر اینکه خانواده شاکی رضایت دهند یا قاتل پیدا شود اما توجه داشته باشید که حتی اگر خانواده شاکی رضایت دهند باز هم از نظر جنبه عمومی جرم، پرونده قابلیت مختومه شدن را ندارد.

وکیل خانواده شهید خسروی می افزاید: تجربه نشان داده که پرونده های قتل به هر حال به نتیجه می رسد و من ناامید نیستم هر چند ممکن است در این مورد به نتیجه ای نرسد اما باز هم من امید دارم و پی گیری میکنم.

 

منبع:روزآنلاین/فرشته قاضی

 


 


saharkhiz
عیسی سحرخیز روزنامه‌نگار و عضو شورای مرکزی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات به سه سال حبس محکوم شد.

به گزارش جرس، بر مبنای حکمی که امروز به فقیهی، وکیل سحرخیز ابلاغ شده، این روزنامه‌نگار که از تیرماه سال گذشته در حبس بسر می‌برد، به سه سال حبس، پنج سال ممنوعیت و محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و مطبوعاتی و نیز یک‌سال ممنوع‌الخروجی محکوم شده است.

سحرخیز هم‌اینک در زندان رجایی‌شهر کرج در حبس است و تاکنون با وجود بیماری و توصیه‌ی پزشکان، نتوانسته از هیچ مرخصی استفاده کند.

شعبه 15 دادگاه انقلاب، حداکثر مجازات در نظر گرفته شده در قانون مجازات اسلامی را برای توهین به رهبری و فعالیت تبلیغی علیه نظام (به ترتیب دو سال و یک سال) برای سحرخیز در نظر گرفته و آن را علاوه بر پنج سال ممنوعیت از فعالیت‌های مطبوعاتی و سیاسی و نیز یک‌سال ممنوع‌الخروجی از کشور، به وکیل او ابلاغ کرده است.


 


 

بنا به گزارش منابع خبری جرس، دکتر عبدالرضا سودبخش، دانشیار دانشگاه تهران که طی هفته گذشته مورد سوء قصد مسلحانه قرار گرفته و جان باخته است، از پزشکان مرتبط با پرونده بازداشتگاه کهریزک و زندانیانی بوده است که از بیماریهای عفونی در مجاری اداری و تناسلی آسیب دیده بودند و مقامات امنیتی به وی دستور داده بودند که بیماری کلیه زندانیانی که به وی مراجعه کرده بودند را، رسما مننژیت اعلام کند.

این استاد دانشگاه، یک روز قبل از سفر از ایران و عزیمت به خارج، بطرز مشکوکی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان باخت.

بدین ترتیب عبدالرضا سودبخش دومین پزشکی است که طی یک سال اخیر، در این رابطه کشته شده است.

رامین پوراندرجانی، پزشک وظیفه بازداشتگاه کهریزک نیز، ٢۵ آبان ۸۸ بطرز مشکوکی درگذشت؛ که مقامات آنرا "خودکشی اعلام کردند.

شنیده های خبرنگار جرس در تهران حاکی از آن است دکتر عبدالرضا سودبخش دانشیار دانشگاه تهران و متخصص عفونی در ارتباط مستقیم با بازداشتگاه کهریزک و زندانیانی بوده است که از بیماریهای عفونی در مجاری اداری و تناسلی آسیب دیده بودند. مقامات امنیتی به دکتر سودبخش دستور داده بودند که بیماری کلیه زندانیانی که به وی مراجعه کرده بودند رسما مننژیت اعلام کند

این گزارش خاطرنشان می کند که "سود بخش از پرونده پزشکی کلیه شهدای بازداشتگاه کهریزک مطلع بوده است، بعلاوه وی پزشک متخصصی بوده است که تمامی زندانیان کهریزک و اوین که مورد آزار جنسی قرار گرفته بودند را معاینه کرده بود و دارای اطلاعات خاصی در این زمینه بوده است."

گزارش مذکور همچنین آورده است :سودبخش  اخیرا  از  فشارهای فزاینده نیروهای امنیتی احساس می کرد  جانش درخطر است.

وی بلیط عزیمت به خارج را برای روز سی و یکم شهریور در دست داشت که کمتر از یک روز قبل از خروج از کشور، در مقابل مطبش در بلوار کشاورز تهران، با گلوله ترور و در دم کشته شد.


گفتنی است اکنون دو پزشک اصلی که زندانیان کهریزک را معاینه کرده بودند کشته شده اند و هنوز از حکم قطعی متهمان این بازداشتگاه مخوف خبری نیست و ترور دکتر سودبخش نشان می دهد که آمران اصلی کهریزک آزاد و فعال هستند.


لازم به ذکر است دکتر سودبخش طی مصاحبه ای با یکی از رسانه ها، از وضعیت وخیم و آمار بیماری ایدز در ایران سخن گفته بود.

 


Flag_Palestine_Israel

محمود عباس، رئیس حکومت خودگردان فلسطینیان از اسرائیل خواسته تعلیق شهرک سازی در کرانه باختری را که مدت آن پایان یافته برای سه تا چهار ماه دیگر تمدید کند.

محمود عباس گفت تمدید تعلیق می تواند شانس به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح را که اخیرا از سر گرفته شده افزایش دهد.

محمود عباس که به اتفاق نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس شرکت کرده بود گفت با پایان مدت تعلیق شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری، در باره قطع یا ادامه مذاکرات صلح تصمیم فوری نخواهد گرفت.

مقامات فلسطینی می گویند روز چهارشنبه هفته جاری برای تصمیم در باره واکنش مناسب بحث و گفتگو خواهند کرد و سپس هفته آینده مسئله را در اجلاس اتحادیه عرب مطرح خواهند کرد.

رسانه های اسرائیلی می گویند خانه سازی های جدید در چند شهرک یهودی نشین در کرانه باختری، شروع شده است.

برخی از شهرک نشینان یهودی انقضای تعلیق را جشن گرفتند و با هوا کردن بادکنک کار احداث یک مدرسه پرستاری را آغاز کردند.

گفته می شود مجوز ساخت حدود 2 هزار واحد مسکونی دریافت شده و رهبران شهرک نشینان می گویند برنامه خانه سازی را هر چه سریع تر شروع می کنند.

پیشتر، محمود عباس هشدار داده بود که گفتگوهای صلح را تنها در صورت تمدید تعلیق شهرک سازی در کرانه باختری، ادامه خواهد داد.

آمریکا از اسرائیل خواسته مدت تعلیق شهرک سازی را تمدید کند و مذاکره کنندگان آمریکایی می‌گویند به اعتقاد آنان نجات روند صلح امکان پذیر است.

دقایقی پس از پایان این تعلیق، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، فلسطینیان را ترغیب کرد به مذاکرات صلح ادامه دهند.

احزاب دست راستی اسرائیل به آقای نتانیاهو هشدار داده اند چنانچه مانع از گسترش شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری شود، از دولت ائتلافی او خارج خواهند شد.

آقای نتانیاهو گفته است اسرائیل آماده است به گفتگوهای صلح با تشکیلات خودگردان فلسطین در روزهای آینده ادامه دهد.

این مذاکرات اخیرا و پس از یک وقفه بیست ماهه از سرگرفته شد.

حدود نیم میلیون یهودی در شهرک هایی که در کرانه باختری ساخته شده زندگی می کنند.


منبع: بی بی سی


 


 

atomic-symbol

در شرایطی که ایران با همکاری روسیه برای بهره‌برداری از نیروگاه بوشهر، نخستین نیروگاه اتمی خود، آماده می‌شود روسیه می‌گوید که هیچ برنامه‌ای برای احداث نیروگاه هسته‌ای جدیدی در ایران ندارد.

آن طور که خبرگزاری دولتی روسیه، ایتارتاس، گزارش کرده است، سرگئی کری‌ینکو، رئیس شرکت «اتم روس» پیمانکار روسی نیروگاه بوشهر، در پکن به خبرنگاران گفته است که کشورش در حال نهایی کردن نخستین نیروگاه اتمی ایران در بوشهر است اما موضوع ساخت نیروگاه دیگری را در دستور کار ندارد.

آقای کری‌ینکو که دیمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه، را در سفر رسمی‌اش به چین همراهی می‌کند همچنین تصریح کرده است که موضوع مشارکت روسیه برای احداث نیروگاه تازه‌ای در ایران، حتی مورد مذاکره قرار نگرفته است.

ایران که با مشارکت روسیه دست به‌کار سوخت‌گذاری و راه‌اندازی نیروگاه هزار مگاواتی بوشهر است، برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق از طریق انرژی هسته‌ای نیاز به ساخت چندین نیروگاه هسته‌ای دارد.

در این زمینه رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در مرداد ماه امسال اعلام کرد که از آنجا که مجلس دولت را موظف به تولید ۲۰ هزار مگاوات برق از طریق انرژی هسته‌ای کرده است، «حداقل ۲۰ نیروگاه در حد نیروگاه بوشهر باید در کشور فعالیت کند».

وی همچنین گفته بود که برای مشارکت در ساخت نیروگاه‌های جدید هسته‌ای «قطعاً رقابت زیادی بین کشورها وجود دارد» و افزوده بود که «ما آمادگی داریم که هر شرکتی از هر کشوری چه دولتی و چه خصوصی اگر توانایی احداث نیروگاه هسته‌ای با استاندارد بالا را داشته باشد با آنان همکاری کنیم».

نیروگاه بوشهر، به عنوان تنها نیروگاه هسته‌ای ایران، که به تازگی مرحله انتقال و بارگذاری سوخت آن آغاز شده است، قرار است در صورت بهره‌برداری کامل، یک هزار مگاوات برق به شبکه برق کشور وارد کند و ایران انتظار دارد که پس از تزریق سوخت اتمی به قلب این نیروگاه بوشهر در مهرماه امسال، این نیروگاه در آذر ماه وارد فرایند تولید برق و شبکه برق‌رسانی شود.

از سال ۱۹۹۵، زمانی که روسیه پذیرفت در تکمیل نیروگاه هزار مگاواتی بوشهر با ایران همکاری کند، بارها بهره‌برداری از این نیروگاه به تعویق افتاده است و دیپلمات‌های غربی مدعی بودند که روسیه از این نیروگاه به عنوان اهرم فشار در روابط ایران و غرب بهره می‌گیرد.

روسیه براى تکمیل نیروگاه اتمى بوشهر که قرار بود در سال ۲۰۰۶ میلادی راه‌اندازی شود، حدود یک میلیارد دلار از ایران دریافت کرده است.

پیش از روس‌ها، شرکت آلمانی زیمنس در سال ۱۹۷۵ با ایران برای ساخت دو رآکتور اتمی قرارداد بسته بود که با تغییر رژیم در ایران، این شرکت در سال ۱۹۷۹ در نهایت از ایران خارج شد.

منبع:رادیو فردا


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به mizankhabar-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به mizankhabar@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته