-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ مهر ۶, سه‌شنبه

Latest News from Emrooz for 09/27/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



شش تن از زندانیان سیاسی گمنام زندان مرکزی یزد در شرایط وخیم و در میان زندانیان خطرناک با جرایم مواد مخدر، قتل و سرقت مسلحانه نگهداری می شوند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، زندان مرکزی یزد یکی از زندانهای است که تبعید زندانیان سیاسی بدانجا در طول سالهای اخیر از سوی دستگاه قضایی اعمال شده است و برخی از زندانیان سیاسی سالهای طولانی و در شرایط سخت و طاقت فرسای این زندان تحمل حبس می نمایند که تا کنون اسامی آنها از سوی سازمان های حقوق بشری معرفی نشده است.

اسامی و اتهام برخی از این زندانیان گمنام که توسط واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گردآوری شده است به قرار زیر است:

علی صالحی، اهل روانسر به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به 20 سال حبس تعزیری در تبعید محکوم شده است و 14 سال است که در زندان مرکزی یزد تحمل حبس می نماید.

خلیل فتاحی، اهل کامیاران معلم آموزش و پرورش به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به 18 سال حبس تعزیری در تبعید محکوم شده است، نامبرده تا کنون در شهرهای کامیاران، سنندج و ماکو نیز تحمل حبس نموده است.

رستم ارکیا، اهل ماکو به اتهام محاربه به اعدام محکوم شده که این حکم در دادگاه تجدید نظر به 20 سال حبس تعزیری در تبعید تقلیل یافته است.

ولی درودی، اهل کامیاران به اتهام عضویت در گروه معاند نظام به حبس ابد در تبعید محکوم شده است و 15 سال است که در زندان مرکزی یزد تحمل حبس می نماید.

محمد مرادی، اهل سرپل ذهاب به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به 20 سال حبس تعزیری محکوم شده است و 15 سال است که در زندان مرکزی یزد تحمل حبس می نماید.

هومر یا هومن امامی، اهل جوانرود به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در احزاب مخالف نظام به حبس ابد در تبعید محکوم شده است و 15 سال است که در زندان یزد نگهداری می شود.


 


امروز دوشنبه، پنجم مهرماه، دادگاه مرتضی کاظمیان، روزنامه‌نگار و عضو شورای مرکزی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، برگزار شد.

کاظمیان به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» در شعبه 28 دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی مقیسه، محاکمه شد.

رسیدگی به اتهامات مطبوعاتی و فعالیت‌های حرفه‌ای این روزنامه‌نگار، برخلاف تصریح اصل 168 قانون اساسی، به‌صورت غیرعلنی، بدون حضور هیأت منصفه، و تنها با حضور یکی از وکلای مدافع وی (محمد سیف‌زاده) برگزار شد. دیگر وکیل کاظمیان، نسرین ستوده، خود از نیمه‌ی شهریورماه گذشته در بازداشت بسر می‌برد.

این فعال ملی _مذهبی که دانش‌آموخته‌ی دکترای علوم سیاسی است، هشتم دی‌ماه 1388 (فردای عاشورای حسینی) در منزل مسکونی خود بازداشت شد، 63 روز را در سلول‌های انفرادی بند 240 اوین در حبس بسر برد، و درنهایت دهم اسفندماه گذشته با قرار وثیقه آزاد گردید.

کاظمیان تا پیش از بازداشت، از یادداشت‌نویسان دو سایت اینترنتی روز و جرس بود. دیدگاه‌های وی در قالب یادداشت‌ و مصاحبه‌ با رسانه‌های خارجی، مستندات کیفرخواست وی شدند. تحلیل‌های سیاسی او همچنین در روزنامه‌های اعتماد و اعتماد ملی منتشر می‌شد.

کاظمیان به‌عنوان تحلیلگر سیاسی و یادداشت‌نویس، سابقه‌ی همکاری با سرویس سیاسی بسیاری از روزنامه‌ها و ماهنامه‌های اصلاح‌طلب (ازجمله جامعه، توس، حیات نو، یاس‌نو، وقایع اتفاقیه، نامه، شرق، سرمایه و....) را در کارنامه دارد؛ نشریاتی که جملگی توقیف شدند. وی همچنین دبیر سرویس سیاسی روزنامه‌های توقیف شده‌ی خرداد (به مدیر مسئولی عبدالله نوری) و فتح، و نیز عضو شورای سردبیری ماهنامه‌ی توقیف شده‌ی آفتاب (به مدیر مسئولی عیسی سحرخیز) بوده است.


 


امروز: سیامک قادری خبرنگار ایرنا که از 5 مرداد ماه گذشته با یورش نیروهای امنیتی به منزل مسکونیش بازداشت و روانه زندان شد، با این شرط آزاد خواهد شد که مقالاتی به نفع رهبری و حاکمیت بر روی وبلاگ خود (ایرنای ما) منتشر کند.

به خبرنگار ایرنا که اخیرا بعد از حدود 2 ماه از انفرادی به بند 290 اوین منتقل شده ، گفته شده در صورت انتشار مقالاتی به نفع حاکمیت از زندان آزاد خواهد شد .

سیامک قادری اولین خبرنگار رسمی و مشغول به کار ایرنا است که به دلیل حمایت از جنبش سبز روانه زندان می شود.

او 1 ماه قبل از زندان با دستور اکبر جوانفکر مدیر عامل ایرنا ، از ادامه کار در ایرنا منع و ممنوع الورود شد اما بعد از شکایت قادری برای بازگشت به کار با پی گیری مدیر عامل ایرنا و معاون خبری او تسلیم وزارت اطلاعات و روانه زندان شد.

سیامک قادری قصد دارد در صورت فراهم شدن شرایط از جوانفکر مدیر عامل ایرنا و معاون خبری او به دستگاه قضایی شکایت کند.

مدیریت ایرنا در بدو دستگیری سیامک قادری در خبری جعلی بر روی خروجی ایرنا مدعی شد "سیامک قادری روزنامه نگار طرفدار فتنه سبز در وضیتی مستهجن در منزلش دستگیر شده است."

سیامک قادری از حدود 5 سال پیش وبلاگی را با عنوان ایرنای ما راه اندازی کرده بود که در این وبلاگ یادداشت ها و مقالات انقادی خود را منتشر می کرد و در جریان حرکت اعتراضی جنبش سبز با حضور در تمامی تظاهرات به انعکاس وقایع و اعتراضات مردم می پرداخت.

وبلاگ ایرنای ما بیش از 12 بار فیلتر شد اما خبرنگار ایرنا هر بار آن را مجددا راه اندازی می کرد.

سیامک قادری قبل از مدیریت جوانفکر نیز یک بار از ایرنا اخراج شده بود اما با شکایت به دیوان عدالت اداری مجددا به کار در بخش های حاشیه ای ایرنا بازگشت.


 


امروز: سید حنظله هدایتی فعال دانشجویی که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت نموده بود، توسط هئیت گزینش از تحصیل محروم شد.
هدایتی مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد منطقه11 مهندس موسوی در تهران که در اردیبهشت ماه به هیئت گزینش فراخوانده شده بود بعد از بازجویی 3ساعته توسط بازجویان وزارت اطلاعات و گرفتن تعهد کتبی، به وی قول جلوگیری از بروز هرگونه مشکل برای او را داده بودند، اما بعد از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد معلوم گشت که از ادامه تحصیل هدایتی جلوگیری به عمل آمده است.
لازم به ذکر است نامبرده علیرغم ثبت اعتراض خود در سازمان سنجش و انتظار یک ماهه هیچ گونه پاسخی از این مراجع دریافت نکرده است.
به گزارش خبرنگار امروز پیشتر ازاین نیز از ادامه تحصیل بسیاری از فعالان سیاسی و دانشجویی مخالف دولت جلوگیری به عمل آمده بود.
به نظر می رسد با به روی کار آمدن کامران دانشجو کودتای دوم پس از انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاهها در حال وقوع است و جدا ازدانشجویان بسیاری از اساتید منتقد دولت نیز بازنشسته و اخراج شده اند.


 


بعدازظهر مهر ماه تعدادی از زنان حق طلب برای خواندن قرآن می خواهند جمع شوند. هر هفته این جلسه برگزار می شود اما این بار این جلسه قرآن به دلیل هفته دفاع مقدس در منزل شهید باکری برگزار می شود. آسیه باکری اینها را بریده بریده می گوید. از بی حرمتیها و بی احترامی که به مادرش به عنوان همسر شهید باکری شده ناراحت است. آسیه می گوید اصلا انتظار چنین بی حرمتی را نداشته است.

خبرنگار کلمه از وی چگونگی ماجرای هجوم به منزل شهید باکری را جویا شدیم.

در منزل شما چه اتفاقی افتاد؟

گروهی از دوستان مادرم و خانواده شهدا که هر هفته جلسه قرآن برگزار می کنند، به دلیل هفته دفاع مقدس گفتند که به منزل ما می آیند. ساعاتی پیش ماموران در مقابل منزل جمع شده بودند از تک تک مهمانان ما بازجویی کردند.

گفتید ماموران از میهمانان که برخی خانواده شهدا بودند هم بازجویی کردند؟ کجا این بازجویی انجام می شد؟ داخل خانه شما؟

نه برخی را داخل ون می بردند. برخی از آنها هم در خیابان سوالاتی می پرسیدند. آنهایی که می برند داخل ون به آنها فرم هایی می دادند که پر کنند.

می دانید در داخل این فرم ها چه چیزی نوشته شده بود؟

نه کسانی که فرم پر می کردند را نمی گذاشتند به منزل ما بیایند.

واکنش خانواده شما دربرابر این بی احترامی ها به میهمانان خانواده اقای باکری چه بود؟

مادرم کسانی که خودشان را پلیس امنیت معرفی کرده بودند را از خانه بیرون کرد. چون گفتند ما نیروی امنیتی هستیم اما حکمی نداشتند مادرم هم آنها را به منزلمان راه نداد.

نگفتند چه ناامنی به وجود امده ؟

نه توضیحی ندادند. نگفتند جلسه قران چگونه باعث ناامنی می شود.

به نظر شما چرا ماموران به منزل شهید باکری حمله کردند؟

این افراد که خودشان را نیروی امنیتی و پلیس امینت معرفی کردند قصد ورود به خانه را داشتند که خانم محتشمی پور حالش به هم خورد و از حال رفت. به نظر من می خواهند خانواده ما را تحت فشار قرار بدهند.

این فشارها از کی و برای چه شروع شده است؟

از بعد از انتخابات و طرفداری از حق فشارها و تهمت ها بر روی خانواده ما شروع شد و بعد از نامه مادرم به سردار جعفری هر روز فشارها بیشتر می شود.

آیا به منزل شما ورود پیدا کردند؟

مادرم دم در رفت. دعوا شد اما نگذاشت ماموران به داخل منزل ما بیایند.

این مساله ربطی به مساله چهارشنبه و دیدار شما با اقای موسوی و کروبی داشت؟

دقیقا نمی دانم که آیا این مساله به بازداشت احسان و حضور ما در مقابل خانه آقای کروبی ربطی دارد یا خیر.

و حرف آخر؟

۲۷ سال نیامدند در خانه ما بگویند حالمان چطور است حالا اینگونه آمدند. اصلا راه منزل ما را بلد نبودند. حالا بعد از این همه سال مزد سختی هایی که مادرم کشید و بی پدر ماندن ما را خوب می دهند. برای من جای سوال است که چرا این رفتار با ما می شود.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته