-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ مهر ۴, یکشنبه

Best of Balatarin for 09/26/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




میرحسین موسوی در واکنش به ادعای روزنامه رسالت مبنی بر وجود اختلاف در میان رهبران جنبش سبز گفت: «برخلاف جناح اقتدارگرا جنبش سبز پدرخوانده ندارد و بیش از افراد به تعامل بین شبکه‌های اجتماعی سبز و پیشرو تکیه دارد.» به گزارش امروز شنبه وب‌سایت کلمه، آقای موسوی افزوده که «در میان صفوف جنبش سبز و اصلاح‌طلبان هیچ اختلافی وجود ندارد.» موسوی اظهار داشته که همواره با دیگر شخصیت‌های اصلاح‌طلب از جمله مهدی کروبی و محمد خاتمی مشورت می‌کند. این رهبر جنبش سیز افزوده که شبکه جنبش سبز برعکس محافظه‌کاران «از عقل جمعی برای پیشرفت استفاده می‌کند.»
با ۲۰۵ امتیاز و ۳۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


گفتگو با خانم رهنورد به این راحتی‌های نیست. از نخستین تماس تلفنی با شماره موبایلی که فرد پشت خط گفت «ای کاش من خانم رهنورد بودم» تا زمان گرفتن پاسخ‌های کتبی سوال‌های‌مان تقریبا دو ماه سپری شد. بعضی از سوال‌های «خودنویس» مربوط به همان زمان است. رهنورد می‌گوید: «من فکر می‌کنم اگر موسوی یا آقای کروبی در این انتخابات رییس جمهور می‌شدند قطعا رییس جمهور موفقی نبودند چرا که ساختار انقلاب اسلامی خیلی زود از مسیر سالم خودش خارج شده بود وبسیاری از اتفاقات و انحرافات در این ایام گریبانگیر کشور ما شده است که کودتای انتخاباتی ریاست جمهوری یکی از آنها و باعث برملا شدن آن شد. من فکر می کنم این اتفاق برای ملت قدم مهمی در دست یابی به دمکراسی و آزادی و قانون‌گرایی است که امیدوارم از طریق جنبش مسالمت جوی اصلاحی تحقق پیدا کند.»
با ۱۵۴ امتیاز و ۹۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


میرحسین موسوی در واکنش به یکی دیگر از خبر های کذب روزنامه رسالت گفت: در میان صفوف جنبش سبز و اصلاح طلبان هیچ اختلافی وجود ندارد و وی همواره با دیگر شخصیت های اصلاح طلب از جمله مهدی کروبی و سید محمد خاتمی مشورت می کند. به گزارش خبرنگار کلمه موسوی خبر روزنامه رسالت را مبنی بر«وجود اختلاف در میان صفوف جنبش سبز و اصلاح طلب تکذیب کرد و گفت: «هیچ اختلافی بین بنده و برادران بزرگوار کروبی و خاتمی وجود ندارد و ما مرتب با هم مشورت می کنیم.» موسوی تاکید کرد: «بر خلاف جناح اقتدار گرا جنبش سبز پدر خوانده ندارد و بیش از افراد به تعامل بین شبکه های اجتماعی سبز و پیشرو تکیه دارد و بر عکس آنان از عقل جمعی برای پیشرفت استفاده می کند. وی اظهارامیدواری کرد که « گرداننده های رسالت یک بار دیگر بین خود نامه حضرت امام را به مرحوم آیت الله آذری قمی در سال۱۳۶۷ مطالعه کنند.» به گزارش کلمه روزنامه رسالت که در رقابت شدیدی با کیهان برای تهمت و دروغ به منتقدان دلسوز وضع موجود است در جعل خبری تازه مدعی اختلاف میان موسوی، خاتمی و کروبی شده بود. رویه و رویکرد مدیران روزنامه رسالت در زمان دفاع مقدس علیه نخست وزیر نیز به گونه ای بود که حضرت امام (ره) توزیع این روزنامه را در جبهه ها برای روحیه رزمندگان اسلام مضر تشخیص دادند.
با ۱۵۳ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


خواهشا سریعا اطلاع رسانی کنید و در صورت امکان به بازار بروید و به بازاریان بپیوندید.بعد از اعتصاب گسترده چند وقت پیش بازار تهران وشهرستانها که در واکنش به اعلام مالیات 75 درصدی انجام شد که منجر به عقب نشینی حکومت شد ، باز هم حکومت اقدام به پخش اظهار نامه های مالیاتی کرده واینبار با عنوان مالیات بر ارزش افزوده!!!! طبق اخبار موثق وبلاگ حامیان جنبش سبز ایلام بازار تهران از امروز در اعتصاب است.
با ۱۴۲ امتیاز و ۳۴ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


جرس: میرحسین موسوی در واکنش به یکی دیگر از خبر های کذب روزنامه رسالت گفت: در میان صفوف جنبش سبز و اصلاح طلبان هیچ اختلافی وجود ندارد و وی همواره با دیگر شخصیت های اصلاح طلب از جمله مهدی کروبی و سید محمد خاتمی مشورت می کند. به گزارش خبرنگار کلمه موسوی خبر روزنامه رسالت را مبنی بر«وجود اختلاف در میان صفوف جنبش سبز و اصلاح طلب تکذیب کرد و گفت: «هیچ اختلافی بین بنده و برادران بزرگوار کروبی و خاتمی وجود ندارد و ما مرتب با هم مشورت می کنیم.» موسوی تاکید کرد: «بر خلاف جناح اقتدار گرا جنبش سبز پدر خوانده ندارد و بیش از افراد به تعامل بین شبکه های اجتماعی سبز و پیشرو تکیه دارد و بر عکس آنان از عقل جمعی برای پیشرفت استفاده می کند. وی اظهارامیدواری کرد که « گرداننده های رسالت یک بار دیگر بین خود نامه حضرت امام را به مرحوم آیت الله آذری قمی در سال۱۳۶۷ مطالعه کنند.» به گزارش کلمه روزنامه رسالت که در رقابت شدیدی با کیهان برای تهمت و دروغ به منتقدان دلسوز وضع موجود است در جعل خبری تازه مدعی اختلاف میان موسوی، خاتمی و کروبی شده بود. رویه و رویکرد مدیران روزنامه رسالت در زمان هشت سال جنگ علیه نخست وزیر نیز به گونه ای بود که بنیانگذار جمهوری اسلامی، توزیع این روزنامه را در جبهه ها برای روحیه رزمندگان اسلام مضر تشخیص دادند.
با ۱۳۷ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


به راستی چقدر باید در واقعه عاشورا شک کنم و چقدر جرات این را دارم که عاشورا را نقد کنم و یا در صحت جز به جز آن واقعه، تردیدی داشته باشم. آقای احمدی نژاد چگونه است کربلای 1400 سال پیش بدون وجود خبرنگار، دورببین عکاسی و تصویر برداری و یا هر چیزه دیگری تا به امروز با تمام جزئیات تعریف شده، بی اشکال است. تو از کجا می دانی دست ابوالفصل را از آرنج زده اند نه از بازو. از کجا میدانی ابوالفضل کنار آب ، از آن چیزی ننوشید. مگر فرشتگان خدا آنجا خبرنگار بودند. تو چگونه فهمیدی او ذکر حسین گفت و به بالین شهادت شتافت. تو از کجای ماجرا فهمیدی که سر حسین را اینگونه بریدند. چگونه است آن همه واقعه را انکار نمیکنی ؟ ولی همچنان در اندیشه موهون انکار هولوکاست گوش دنیا را کر کرده ای حادثه ای که در همین چند سال پیش رخ داد و تمام عکسهایش در دنیا منتشر شده است. احمقی یا خود را زدی به نادانی. اکنون هولوکاست تمام شد و حادثه ۱۱ سپتامبر را به گند کشیده ای؟ حادثه ای که زاده تفکر همان خرافات خون خواهی حسین است که هم نوعان و هم کیشانتان بن لادن ها و سید علی ها به دنیا معرفی می کنند و اسلام را به گه می کشند و لجن مال می کنند. آقای احمدی نژاد دست از سر ما بردار. به ایزد قسم تو نیستی نماینده من. تو نماینده مردم ایران زمین نیستی در سازمانی که کورش بزرگ را ارج می نهد و آنرا افتخار بشریت می داند
با ۱۳۳ امتیاز و ۶۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


ضیا نبوی از دانشجویان ستاره دار و عضو شورای دفاع از حق تحصیل که از سوی قاضی پیرعباس به ۱۰ سال حبس تعزیری و همچنین تبعید به زندان خوزستان محکوم شده بود، در اقدامی غیرمنتظره از سوی دادستان تهران صبح روز ۵ شنبه اول مهر به زندان کارون اهواز تبعید شد. پس از تبعید وی ،فضای غمباری بر بند ۳۵۰ اوین حاکم شده است. جمعی از هم بندی های ضیا نبوی از جمله هم اتاقی های وی در بند ۳۵۰ زندان اوین به مناسبت تبعید این فعال دانشجویی و شرح رنج ها و امیدهای خود پس از این هجران نامه ای نوشته اند . خبرنگاران سبز/حقوق بشر/ ضيا نبوى: متن این نامه که از زندان اوین به بیرون ارسال شده، به این شرح در سايت كلمه درج شده است : به نام او که اگر تنهاترین تنهاها شویم ،باز هم با ماست دست نوازش آفتاب مهر تازه برتن مان نشسته بود که دخترک هرزه گرد باد پاییز ،خبر رفتن پسر بهار را کنار خستگی و کسالت ما نشاند و فهمیدیم ریشه هایمان بناست روی ابر پا بگیرد. حالا زنده به رویای آب و نان و دمکراسی و آزادی گریه می کنیم، اما نه به حال خودمان، به حال اولیای ظلمت که آرزویشان مرگ لبخند ماست و می خوانیم: گمان مبر که به پایان رسیده کار ضحاک / هزار باده ناخورده در رگ تاک است ما سبز و بیشمار. ما تو را تکثیر می کنیم که فردا از آن ماست. صد ها نفر این مکتب صد ساله نوشتند / صد های دیگر با همه آحاد سازیم ما انتقام می گیریم، ما لبخندمان و پوسیدگی شان را به رخشان می کشیم ، که یک دیار هرگز به ظلم و جور نمی ماند اسامی امضا کنندگان : عبدالله مومنی / بهمن احمدی امویی / علی ملیحی / میلاد اسدی / علی جمالی / کیوان صمیمی / حمیدرضا محمدی / علی پرویز / امیرخسرو دلیرثانی / محمد داوری / کوهیار گودرزی / عباس کاکایی / علی اکبر عجمی / مهدی اقبال
با ۱۱۰ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


آفتاب: بازار طلای تهران بار دیگر در اعتراض به مالیات بر ارزش افزوده، تعطیل شد. به گزارش جهان‌نیوز، بازار طلا با اعتراض به اجرای مالیات بر ارزش افزوده امروز صبح بازار را تعطیل کرده است. خبرگزاری فارس هم گزارش داد که در پی اعتراض برخی واحدهای صنفی طلا و جواهر بازار تهران به اجرای مالیات بر ارزش افزوده نشست برخی مسئولان سازمان امور مالیاتی با روسای این صنف در حال برگزاری است. اجرای مالیات بر ارزش افزوده برای مشمولان بند ب در حالی از اول مهرماه کلید خورده است که مسئولان صنف طلا و جواهر معتقدند اعضای صنف‌شان در این باره آموزشهای لازم را ندیده‌اند. به دنبال تعطیلی بازار طلا، مسئولان و مدیران مالیاتی با فعالان بازار طلا در ساختمان امور مالیاتی کشور جلسه گذاشتند تا آنان را برای ازسرگیری کار قانع کنند. لازم به ذکر است که بازار طلا پیش از این هم در اعتراض به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، تعطیل شده بود.
با ۱۰۹ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


بر خلاف جناح اقتدار گرا جنبش سبز پدر خوانده ندارد و بیش از افراد به تعامل بین شبکه های اجتماعی سبز و پیشرو تکیه دارد و بر عکس آنان از عقل جمعی برای پیشرفت استفاده می کند. روزنامه رسالت از وجود اختلاف در میان صفوف جنبش سبز و اصلاح طلبان خبر داده است و مهندس موسوى در پاسخ به اين ادعا، هرگونه اختلاف مابين صفوف جنبش سبز و اصلاح طلب را كذب خواند. به گزارش خبرنگار کلمه موسوی خبر روزنامه رسالت را مبنی بر«وجود اختلاف در میان صفوف جنبش سبز و اصلاح طلب تکذیب کرد و گفت: «هیچ اختلافی بین بنده و برادران بزرگوار کروبی و خاتمی وجود ندارد و ما مرتب با هم مشورت می کنیم.» موسوی تاکید کرد: «بر خلاف جناح اقتدار گرا جنبش سبز پدر خوانده ندارد و بیش از افراد به تعامل بین شبکه های اجتماعی سبز و پیشرو تکیه دارد و بر عکس آنان از عقل جمعی برای پیشرفت استفاده می کند. وی اظهارامیدواری کرد که « گرداننده های رسالت یک بار دیگر بین خود نامه حضرت امام را به مرحوم آیت الله آذری قمی در سال۱۳۶۷ مطالعه کنند.» به گزارش کلمه روزنامه رسالت که در رقابت شدیدی با کیهان برای تهمت و دروغ به منتقدان دلسوز وضع موجود است در جعل خبری تازه مدعی اختلاف میان موسوی، خاتمی و کروبی شده بود. رویه و رویکرد مدیران روزنامه رسالت در زمان دفاع مقدس علیه نخست وزیر نیز به گونه ای بود که حضرت امام (ره) توزیع این روزنامه را در جبهه ها برای روحیه رزمندگان اسلام مضر تشخیص دادند.
با ۱۰۶ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


در اعتراض به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، بازار طلای تهران تعطیل شد. هم‌اکنون، مسئولان و مدیران مالیاتی با فعالان بازار طلا در ساختمان امور مالیاتی کشور جلسه گذاشته‌اند تا آنان را برای ازسرگیری کار قانع کنند. بازار طلای تهران بار دیگر در اعتراض به مالیات بر ارزش افزوده، تعطیل شد. جهان نیوز در این باره نوشت: بازار طلا با اعتراض به اجرای مالیات بر ارزش افزوده امروز صبح بازار را تعطیل کرده است. خبرگزاری فارس هم گزارش داد که در پی اعتراض برخی واحدهای صنفی طلا و جواهر بازار تهران به اجرای مالیات بر ارزش افزوده نشست برخی مسئولان سازمان امور مالیاتی با روسای این صنف در حال برگزاری است. اجرای مالیات بر ارزش افزوده برای مشمولان بند ب در حالی از اول مهرماه کلید خورده است که مسئولان صنف طلا و جواهر معتقدند اعضای صنف‌شان در این باره آموزشهای لازم را ندیده‌اند. به دنبال تعطیلی بازار طلا، مسئولان و مدیران مالیاتی با فعالان بازار طلا در ساختمان امور مالیاتی کشور جلسه گذاشتند تا آنان را برای ازسرگیری کار قانع کنند. لازم به ذکر است که بازار طلا پیش از این هم در اعتراض به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، تعطیل شده بود.
با ۱۰۳ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


چکیده : میر حسین موسوی خبر روزنامه رسالت را مبنی بر«وجود اختلاف در میان صفوف جنبش سبز و اصلاح طلب تکذیب کرد و گفت: «هیچ اختلافی بین بنده و برادران بزرگوار کروبی و خاتمی وجود ندارد و ما مرتب با هم مشورت می کنیم.»...
با ۱۰۳ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


خانم دکتر زهرا رهنورد در گفت‌وگویی نوشتاری با وبگاه خودنویس به پرسش‌های فراوانی که گروهی از کوشندگان و کنش‌گران سبز بدنبال پاسخ آن بوده‌اند با صراحت پاسخ‌ گفته‌ است. مهمترین بخش این گفت‌وگو مربوط است به اعدام‌های سال ۶۷ که وی بدون هیچ گونه ابهامی آن را به عنوان یک انتقام‌جویی محکوم می‌کند و به عنوان یک سند تاریخی اعلام می‌کند که مهندس میرحسین موسوی و علی خامنه‌ای که در زمان وقوع این اعدام‌ها نخست‌وزیر و رییس جمهور بوده‌اند از این اعدام‌ها خبر نداشته‌اند. وی می‌گوید که آن اعدام‌ها «خارج از چارچوبهای حقوقی و ملاحظات اخلاقی» صورت گرفته است. وی همچنین چندین بار بر اهمیت جاری بودن نقد و پرهیز از بت سازی و فرعون پروری تاکید کرده است. متن کامل این گفت‌وگوی مهم در زیر می‌آ‌ید. در طول ماه‌های اخير بارها از سوی کسانی که خود را سبز می‌خوانند تهديد شده‌ام؛ کسانی در فضای آن‌لاين، تلاش گسترده‌ای برای حذف من کرده‌اند. از اهانت تا تهمت گرفته تا ترور شخصيت و اخيرا هم تلاش برای حذف کامل به دليل تداوم پرسشگری. به تازگی هم [چند نفری] تهديد به مرگ را آغاز کرده‌اند . اين هماهنگی برای من بسيار جذاب است. چند ماه پيش يکی از روزنامه‌نگاران دست اندرکار رسانه‌ای سبز، تهديدم کرد که در فضای آنلاين کاری خواهد کرد که پشيمان شوم و پشيمانی هم سودی نداشته باشد. بنا به گفته تعدادی از فعالان اجتماعی که با اين روزنامه‌نگار مرتبطند، گروهی تلاش می‌کنند با حذف و بدنام کردن من، فضا را بر پرسش‌گران تنگ کنند و حذف مرا برای ترساندن بقيه استفاده کنند. به عبارت ديگر، من مثالی برای بقيه باشم. آيا سخنی خطاب به اين گروه داريد؟ اگر اينها مدعی سبز بودنند، پس چه فرقی با انصار حزب الله و گروه های فشار دارند؟....
با ۹۹ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


من آن خاکم که رستم بود پهلوان…مـــن آن خنجرم چو برنده گرز گران/ سرشتم همی بود از خـــاک گران…نبود است همچو من همی پرتوان/ بود روزگاری که خاک بودم همــی…ز ایران برون رفتم و بریدم همــــــی/ نشست است غباری به رویم کنون…که بریده از من همی آب و نون/ که ای مردمان این کجا می برید…سراپرده ام را از کجا می خرید؟/ چو بنمودم و رفتم به سوی خدای…بگفتم که دوستان رو به سویم بیای/ بترسید و بگریخت و همی ناز کرد…کنون زندگی بار دیگر همی ساز کرد/ زبالاترین خاطراتم شده شوخ و شنگ…فرند فید ،فلیکر،فیس بوک و جفنگ!/ زیاران و دوستانی که داشتم همی…تو بالاترین، این سایت مردمی/ دودوزه،پیام پاپ،جرمنی،بافومه…امیرو و فرهنگ ، عالیجناب ، بهونه/ ز آرمان سبز و نوید سبز و نیمای سایت…ندیدم به جز سبز، مطلبی از تو سایت/ که نیکوو بود آن خانم پر رای و بحث … بماند از او، همچنان خاطرات است و بس/ دوصفر ایران و گمنامیان از قدیم…بوند دشمنان همیشگی رسم دین/ مگر ساشتیانی کجا رفته بود…که یک میلیارد مسلم همی خفته بود؟/ که او همچنان طالب منفی است…همی برگستوانش پر از حرفی است/ که فرهنگیان و کابوس و نقطه کجان…که بالاترین مدیون هر این سه تان!/ یکی آرشیو دارد تو بالا همی…که از قطب خرس می شناسد همی/ که آن خرس قطبی که نامش دهند…مصائب آنا را به کامش دهند/ یکی بود قبلها گالوا نشان…یکی دیگری ابهام و آن یک بالا نشان/ چو اطلس و لیزارد و گرگ کجا…بوند بانوان این سایت تا انتها/ یکی جاوید دارد بالاترینش همی…که قدیسه کرده است شومبول را همی/ یکی شاتوت بود و لهجه به کام…ز آن یک که بود حرف حساب نام/ امیررضا و آن سرا پرده اش…که رفته اس از خانه و پیکرش/ یکی بود اندیشه نامش همی…ز فکر و ز اندیشه بامش همی/ امیرِ کبیر و توروبچه و آبتین و یاشارترین…کلاه آبی و دندونِ سبز و یک بالاترین/ چه صد پیک ها که بر نوش دادیم بس…که هیچ کس نبود و نگفت آی پس/ چه شبها که بیدار ماندیم و زود…نخوابیدیم و لینک دادیم و دود/ چه تبلیغ ها نکردیم علیه نظام…چه محمودها را نشُستیم از پشت بام/ چه خ.ر را فرو مایه ما کردیم و کس..نبود و نگفتا که این کار بس/ چو آزادی ایران خواهیم همی…همانا نشینیم از پایهامان همی/ دگر که کنون بالاترین خسته است…نگوییم که در ها ی آزادی بسته است/ که آزادی نزدیک است و یک اتحاد…طلب خواهد و یک ایران شاد/
با ۹۹ امتیاز و ۹۴ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


هم من و هم موسوی به آزادی قلم، زبان و اندیشه باور داریم و عمده حضورمان در انتخابات ریاست جمهوری دهم نیز به همین دلیل بوده است. البته من شخصا مایل بوده‌ام نظرات خودم را درباره سعادت ملت در بعد اقتصادی بین المللی و سیاسی و فرهنگی و آزادی‌ها در خارج از چارچوب انتخابات بیان کنم اما در هر حال وضع به این صورت پیش رفت که همه شاهد بودیم. همین جا می‌گویم که من با «سایت کلمه» در ارتباط مستقیم نیستم و شخصا معتقدم نباید کامنت‌ها سانسور شود مگر اینکه شخص پرستی و فردپرستی و فرعون پروری باشد که همیشه در تاریخ کشور ما دیده شده است‌. اگر نقد و راهنمایی در کامنت‌ها باشد که چه بهتر. اما نکته آخر که گفتید اگر موسوی به قدرت برسد چه اتفاقی می افتد‌؟ از اول هم قرار نبود موسوی به قدرت برسد. نکته در همین جاست قرار بود مردم به قدرت برسند. مردم امنیت داشته باشند. مردم به حقوق خود برسند پس قرار نبود و نخواهد بود باز هم فردی به قدرت برسد.
با ۹۶ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


روز گذشته جمعه، آرژانتین خواستار برگزاری محاکمه متهمان پرونده بمب‌گذاری در مرکز یهودیان در سال ۱۹۹۴ در بوئنوس‌آیرس شده است. رییس‌جمهوری آرژانتین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از جمهوری اسلامی خواست کشور سومی را برای پیگیری اتهامات تعیین کند. کریستینا فرناندز دکیرشنر، رییس‌جمهوری آرژانتین روز جمعه ۲ مهر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواهان پیگیری پرونده متهمان بمب‌گذاری در مرکز فرهنگی یهودیان (آمیا) در بوئنوس‌آیرس شد. رییس‌جمهوری آرژانتین گفت: «به جمهوری اسلامی پیشنهاد می‌کنم، در صورتی که به دستگاه قضایی آرژانتین اعتمادی ندارد، هر دو کشور متفقن کشور سومی را برای برگزاری محاکمه حقوقی تعیین کنند.»
با ۹۳ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


۱- ایشان می‌فرمایند: «بخش عظیمی از ملت ایران به خمینی اعتقاد دارند». ایشان بر اساس کدام داده آماری معتبر این گفته را می‌فرمایند. ما که هرکجا دیده‌ایم و خوانده‌ایم نفرتی عمومی از دوران خمینی و به قول همسر ایشان «دوران طلایی امام راحل » را مشاهده می‌کنیم. آقای خمینی به جز اینکه آن نظام فاسد شاهنشاهی را ساقط کرد و یک نظام ۱۰۰۰ برابر فاسد‌تر و منحط‌تر از آن را بنیان نهاد، نظامی که به خود آقای موسوی که نخست‌وزیرش بود هم رحم نکرد، چه دست آوردی برای ملت ایران آورد؟ آقای خمینی از روزی که آمد گفت اقتصاد مال خر است و کشور ایران را ۱۴۰۰ سال به عقب برد و ملت را به کشتن داد .تنها فایده خمینی این بود که افرادی مانند آقای موسوی یکشبه به مقامات بالا رسیدند. ایشان درست می‌فرمایند. حق شهروندی آقای موسوی است که به امام خمینی عزیزشان اعتقاد داشته باشند. ایشان نخست‌وزیری‌شان را از «حضرت امام» دارند ولی نباید علاقه شخصی‌شان به «حضرت امام» را به همه ملت تعمیم بدهند. اگر واقعا نظر ایشان همین است یا آگاهی کافی ندارند و یا با کمال شرمندگی دروغ می‌گویند و یا شایدهم هردو!! //-خانم رهنورد می‌فرمایند :« آقای خامنه‌ای و آقای موسوی از کشتارهای سال ۱۳۶۷ آگاهی نداشته‌اند»! کدام عقل سلیم این را باور می‌کند؟ در آن زمان خامنه‌ای رییس جمهوری و موسوی نخست وزیر این نظام بود و هردو در راس این نظام سرکوب قرارداشتند. می‌توانیم بپذیریم این دو در این کشتارها نقشی نداشته‌اند. در صدد اتهام زدن به کسی هم نیستیم. ولی اینکه خانم رهنورد بگویند اینها از این قضیه آگاهی نداشتند دروغ محض است. شاید خانم رهنورد می‌پندارند اگر حتی به طور ضمنی هم که شده به آگاهی همسرشان از قضیه کشتار سال ۱۳۶۷ اعتراف کنند در صورت تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب که تشکیل آن بارها به تعویق افتاده است پای همسرشان و بسیاری از اصلاح طلبان امروز مدعی آزادی و عدالت و بازجوها و اطلاعاتی های دیروز به وسط خواهد آمد. شما را نمی‌دانم ولی من به هیچ وجه نمی‌توانم بپذیریم که اینها از وقایع سال ۱۳۶۷ خبر نداشته‌اند.
با ۹۲ امتیاز و ۳۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


کسانی که در جنبش سبز باورهای اسلامی را به عنوان شعار و الگو قرار می دهند، به چند نکته ظریف باید توجه داشته باشند، انقلاب 57 در شرایطی به وقوع پیوست که مردم در انتخاب مذهب آزاد بودند و اسلام را برای خود برگزیده بودند و اعتقادشان بر اساس تلقین های تبلیغاتی دولت نبود. انقلاب 57 در شرایطی روی داد که یک مجتهد صحبت هایی بسیار روشنفکرانه را بر زبان آورد که از صحبت های اصلاح طلبان امروز به معیار های آزادی بسیار نزدیکتر بود، و در شرایطی که در همه پرسی 58 اکثریت به جمهوری اسلامی رای دادند اوضاع کار به اینجا کشیده شد. جنبشی که بنا به حرف خود آقایان تکثرگراست، اما باز هم باید به نماد ها و شعارهای اسلامی متکی باشد و شعاری مانند جمهوری ایرانی ساختار شکن است! اصلاح طلبان این بار به اسم اسلام رحمانی دوباره سعی در بازگشت به آن دوران را دارند، دوران طلایی خمینی! این دوستان حاضرند برای بار دوم سعی در پیاده سازی حکومتی دمکرات با قوانین اسلام! بنمایند که تا کنون در هیچ جا اجرا نشده است و خود ایشان نیز یک بار در اجرای آن شکست خورده اند، اما نمی خواهند به دنبال یک حکومت سکولار باشند که در بسیاری از کشور ها پیاده شده و نتایج مثبتی را هم به همراه داشته است. هنگامی که خمینی دم از جمهوری اسلامی زد، کسی نمی داست چیست، 30 سال زمان برد تا بفهمیم هدف جمهوری اسلامی چیست و به کجا میرود، حال نوبت به اسلام رحمانیست، این بار نوبت به این گونه نو پا از اسلام است تا بر گرده ی رنج دیده این ملت سوار شود. آزموده را آزمودن خطاست
با ۹۲ امتیاز و ۲۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


يحيي رحيم صفوى با سمت مشاور عالى على خامنه‌اى در نيروهاي مسلح ،هم صدا با محمود احمدى نژاد حادثه ۱۱سپتامبر را ترفند استراتژيک سران موساد و آمريکا در راستای تحريف اذهان عمومی جهان عنوان کرد و افزود: امريکا و رژيم صهيونيستی با راه‌اندازی اين حادثه عوام فريبانه درصدد توجيه استراتژيکی اسلام ستيزی در دنيا هستند. يحيی رحيم صفوی بعدازظهر امروز در جمع فرماندهان و بسيجيان سپاه قمر بنی هاشم چهارمحال و بختياری حادثه ۱۱سپتامبر را ترفند استراتژيک سران موساد و آمريکا در راستای تحريف اذهان عمومی جهان عنوان کرد و افزود: امريکا و رژيم صهيونيستی با راه‌اندازی اين حادثه عوام فريبانه درصدد توجيه استراتژيکی اسلام ستيزی در دنيا هستند. مشاور با بيان اينکه دشمنان با هتک حرمت به ساحت مقدس قران کريم پروژه اسلام هراسی و اسلام‌ستيزی خود را تکميل کردند، افزود: اهانت جنون آميز و وقيحانه دشمنان اسلام به کامل‌ترين کتاب آسمانی بيانگر اوج رذالت و پستی آنان به اسلام ناب محمدی بود که در اين راستا متأسفانه کشورهای عربی هيچگونه موضعی از خود نشان ندادند. صفوی اقتدار نظام جمهوری اسلامی را منوط به تبعيت از اصول و ارزش‌های اسلامی و مرهون خون شهدای هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: انقلاب اسلامی ايران با سازه قرآنی، رهبری ولايی و ساختار الهی با گذشت چند دهه، با عظمت و پشتوانه عظيم مردی اقتدار خود را در سراسر جهان به منصه ظهور گذاشته است. وی با بيان اينکه جهان غرب همواره به دنبال تحميل اراده و خواست خود به جوامع اسلام است، گفت: ارتقای بينش و بصيرت در امت اسلامی مهم ترين راهکار در راستای بی اثرکردن اهداف شوم و پليد جهان غرب به شمار می رود. وی نظام جمهوری اسلامی را پرچمدار رهايی و سعادت امت اسلام دانست و افزود: دشمنان اسلام، اسلام ناب محمدی و قرآن را نشانه گرفته اند چراکه دريافته اند که موتور محرکه پيشرفت و عزت ملت ايران دين مبين اسلام است. صفوی ساختار حکومت و کيفيت رهبران سياسی را از مهم‌ترين مؤلفه‌های تأثيرگذار در اقتدار ملی يک کشور دانست و تصريح کرد: کارآمدی و مقبوليت مديران، مردمی بودن مسئولان حکومتی، قانون‌گرايی در ميان آحاد ملت و کارگزاران، برخورداری از موقعيت سياسی، جمعيتی و تمدن اسلامی، اقتصاد پويا، سرمايه‌گذاری داخلی و خارجی، سياست خارجی و برخورداری از خصايص و ويژگی‌های فردی از قبيل ايثار و شهادت از ديگر مؤلفه‌های تأثيرگذار در اقتدار ملی يک کشور محسوب می شود.
با ۸۹ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


آفتاب: میرحسین موسوی در واکنش به یکی دیگر از خبرهای روزنامه رسالت گفت: در میان صفوف جنبش و اصلاح‌طلبان هیچ اختلافی وجود ندارد و وی همواره با دیگر شخصیت‌های اصلاح‌طلب از جمله مهدی کروبی و سید محمد خاتمی مشورت می‌کند. موسوی خبر روزنامه رسالت را مبنی بر«وجود اختلاف در میان صفوف جنبش سبز و اصلاح‌طلب تکذیب کرد و گفت: «هیچ اختلافی بین بنده و برادران بزرگوار کروبی و خاتمی وجود ندارد و ما مرتب با هم مشورت می‌کنیم.» موسوی تاکید کرد: «... جنبش پدرخوانده ندارد و بیش از افراد به تعامل بین شبکه‌های اجتماعی و پیشرو تکیه دارد و از عقل جمعی برای پیشرفت استفاده می‌کند. وی اظهارامیدواری کرد که «گرداننده‌های رسالت یک بار دیگر بین خود نامه حضرت امام را به مرحوم آیت‌الله آذری قمی در سال۱۳۶۷ مطالعه کنند.» روزنامه رسالت خبری تازه مدعی اختلاف میان موسوی، خاتمی و کروبی شده بود.
با ۸۸ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


موسوی خبر روزنامه رسالت را مبنی بر«وجود اختلاف در ميان صفوف جنبش سبز و اصلاح طلب تکذيب کرد و گفت: «هيچ اختلافی بين بنده و برادران بزرگوار کروبی و خاتمی وجود ندارد و ما مرتب با هم مشورت می کنيم.» ميرحسين موسوی در واکنش به يکی ديگر از خبر های کذب روزنامه رسالت گفت: در ميان صفوف جنبش سبز و اصلاح طلبان هيچ اختلافی وجود ندارد و وی همواره با ديگر شخصيت های اصلاح طلب از جمله مهدی کروبی و سيد محمد خاتمی مشورت می کند. به گزارش خبرنگار کلمه موسوی خبر روزنامه رسالت را مبنی بر«وجود اختلاف در ميان صفوف جنبش سبز و اصلاح طلب تکذيب کرد و گفت: «هيچ اختلافی بين بنده و برادران بزرگوار کروبی و خاتمی وجود ندارد و ما مرتب با هم مشورت می کنيم.» موسوی تاکيد کرد: «بر خلاف جناح اقتدار گرا جنبش سبز پدر خوانده ندارد و بيش از افراد به تعامل بين شبکه های اجتماعی سبز و پيشرو تکيه دارد و بر عکس آنان از عقل جمعی برای پيشرفت استفاده می کند. وی اظهاراميدواری کرد که « گرداننده های رسالت يک بار ديگر بين خود نامه حضرت امام را به مرحوم آيت الله آذری قمی در سال۱۳۶۷ مطالعه کنند.» به گزارش کلمه روزنامه رسالت که در رقابت شديدی با کيهان برای تهمت و دروغ به منتقدان دلسوز وضع موجود است در جعل خبری تازه مدعی اختلاف ميان موسوي، خاتمی و کروبی شده بود. رويه و رويکرد مديران روزنامه رسالت در زمان دفاع مقدس عليه نخست وزير نيز به گونه ای بود که حضرت امام (ره) توزيع اين روزنامه را در جبهه ها برای روحيه رزمندگان اسلام مضر تشخيص دادند.
با ۸۶ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


جهان نیوز در این باره نوشت: بازار طلا با اعتراض به اجرای مالیات بر ارزش افزوده امروز صبح بازار را تعطیل کرده است. خبرگزاری فارس هم گزارش داد که در پی اعتراض برخی واحدهای صنفی طلا و جواهر بازار تهران به اجرای مالیات بر ارزش افزوده نشست برخی مسئولان سازمان امور مالیاتی با روسای این صنف در حال برگزاری است. اجرای مالیات بر ارزش افزوده برای مشمولان بند ب در حالی از اول مهرماه کلید خورده است که مسئولان صنف طلا و جواهر معتقدند اعضای صنف‌شان در این باره آموزشهای لازم را ندیده‌اند. به دنبال تعطیلی بازار طلا، مسئولان و مدیران مالیاتی با فعالان بازار طلا در ساختمان امور مالیاتی کشور جلسه گذاشتند تا آنان را برای ازسرگیری کار قانع کنند. لازم به ذکر است که بازار طلا پیش از این هم در اعتراض به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، تعطیل شده بود.
با ۸۶ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


من اولین امضامو از مامانم گرفتم و سخت ترین امضایی که گرفتم همون امضا بود. مامانم با عضو شدن من تو کمپین مشکل داشت واز فعالیتهایی که من شروع کرده بودم می ترسید. این ترس برای این نبود که مامانم با اعتقاداتم مشکل داشته باشه یا اینکه مشکلات را ندونه بلکه فقط نگران بود و هست. من تک فرزند هستم و پدرم وقتی 10 سال داشتم فوت کرد و من با مامانم زندگی می کنم و همین وابستگی مامانم باعث مخالفتش شده(مامانم خبرهای کمپین را قبل از عضویت من دنبال می کرد و از دستگیری ها اطلاع داشت). خلاصه بعد از دو روز اصرار و کلی گریه کردن موفق به گرفتن امضا شدم و تقریبا از اون روز پنهانی مشغول به امضا جمع کردن شدم. اوایل فقط تو دانشگاه امضا جمع میکردم و از دوستام ولی بعد به اتاق استادها میرفتم و سر صحبت را با درس باز می کردم و موضوع زنان را پیش می کشیدم و اگه دفترچه داشتم می دادم و بعدا برا امضا گرفتن می رفتم یا همون موقع شروع به توضیح دادن می کردم و همون موقع امضا می گرفتم. یه بار یکی از اساتید می خواست دفترچه را مطالعه کنه بعد امضا کنه که من از اتاقش خارج شدم و روی زمین پشت در اتاق نشستم تا استادمون برای امضا دادن صدا کنه که یکی از اساتید منو دید و به شوخی گفت شما زنها چی می خواین؟ هر کاری دوست دارید می کنید کدوم مردی میاد اینجا رو زمین بشینه؟ ما که امضا دادیم دیگه چی می خوای؟؟ همون موقع استادمون که تو اتاق بود با شنیدن مکالمه ی ما بیرون اومد و وقتی دید استادای دیگه هم امضا دادن هم خودش امضا داد و هم برگه را پیش چند تا استاد دیگه برد و از اونها هم برام امضا گرفت. اوایل نمی دونستم چطوری تو خیابون یا پارک یا مکانهای عمومی سر صحبت را با مردم باز کنم. شاید به خاطر این بود که مطمئن نبودم دغدغه های من، دغدغه های کسایی که باهاشون صحبت میکنم باشه اما کم کم شروع به جمع کردن امضا تو مکانهای عمومی کردم. اوایل با مشکلاتی هم برخورد می کردم که نمیدونستم چطوری باید باهاش برخورد کنم مثلا یه بار وقتی با یه خانوم که همراه شوهرش بود شروع به حرف زدن کردم و بعد از کلی صحبت کردن وتوضیح دادن از زن پرسیدم امضا میکنه؟ زن در جواب گفت هر چی شوهرم بگه.از عصبانیت نمی دونستم چیکار باید بکنم (شاید چون تجربه ی کافی نداشتم). به هر حال برگه رو از زن گرفتم و با تشکر ازشون گفتم مرسی نمی خوام امضا کنید. بعد از مدتی متوجه شدم که باید صبر داشته باشم و انتظار هر برخوردی از مردم داشته باشم و در عوض برخورد آنها با احترام و حوصله براشون مسائل را باز کنم. هر چی بیشتر می گذشت من بیشتر علاقه مند می شدم که امضا جمع کنم و بین مردم باشم و در باره ی قوانین صحبت کنم. از اینکه بعضی از مردم از بعضی از این قوانین بی اطلاع بودن و وقتی من براشون توضیح می دادم خوشحال میشدم و حتی گاهی با بعضی ها برخورد می کردم که اطلاعات خوبی داشتن و من از انها خیلی چیزها یاد میگرفتم. بطور مثال با اقایی برخورد کردم که وکیل دادگستری بودن و ایشون توضیحات زیادی به من دادن و خیلی کمکم کردن. بعضی روزها تصمیم می گیرم ساعتی را بین مردم باشم باهاشون حرف بزنم . تو یکی از همین روزها سوار اتوبوس شدم مقصد خاصی نداشتم و بعد از چند دقیقه شروع به صحبت با خانمی که کنارم بود کردم و تا حدی بلند حرف می زدم تا توجه چند خانم دیگه را به موضوع جلب کنم بعد از مدتی تقریبا تعداد چهار یا پنج خانم وارد بحث شده بودن و برگه را امضا کردن تو همین حین خانمی که مخالف صحبت های من بود وارد بحثمون شد و گفت این قوانین، قوانین اسلام است و بعد از مدتی صحبت کردن زن با حالت عصبانیت جایش را عوض کرد و با خشم گفت میخوام ببینم جلوی نیروی انتظامی هم همین قدر بلبل زبونی؟ زنیکه کنارم نشسته بود گفت بهتر است تا این زن دردسر ایجاد نکرده پیاده بشی. اولین بار بود که داخل اتوبوس با هنچین مسئله ای برخورد می کردم چون همیشه خیلی راحت امضا جمع می کردم. اکثر جاهایی که می رفتم به هوای امضا جمع کردن می رفتم و طوری شده بود که دوستام می گفتن من ادمها را به چشم امضا می بینم. چیز جالبی که وجود داشت این بود که اقایان راحت تر امضا میکردن تا خانمها و نمیدانم چرا؟ و آخرین صحبتی که با خاله ام کردم برام خیلی جالب بود چون خاله ام درباره ی مسائلی صحبت کرد واز تجربیاتی گفت که من با اونها روبرو نشده بودم. ایشون درباره ی زنهایی صحبت کرد که از همین حقوق اندکشون هم می گذشتند شاید بخاطر فرزندانشون و یا همسرشون.. برام عجیب بود اما واقعا این مسائل وجود دارند و چرا باید ما زنها از حقمان بگذریم بخاطر دیگری؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! شاید عشق و دوست داشتن برای ما زنها ارزشمندتره. واقعا نمیدانم...
با ۸۵ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


میرحسین موسوی در واکنش به یکی دیگر از خبر های کذب روزنامه رسالت گفت: در میان صفوف جنبش سبز و اصلاح طلبان هیچ اختلافی وجود ندارد و وی همواره با دیگر شخصیت های اصلاح طلب از جمله مهدی کروبی و سید محمد خاتمی مشورت می کند. میر حسین موسوی خبر روزنامه رسالت را مبنی بر«وجود اختلاف در میان صفوف جنبش سبز و اصلاح طلب تکذیب کرد و گفت: هیچ اختلافی بین بنده و برادران بزرگوار کروبی و خاتمی وجود ندارد و ما مرتب با هم مشورت می کنیم موسوی تاکید کرد: «بر خلاف جناح اقتدار گرا جنبش سبز پدر خوانده ندارد و بیش از افراد به تعامل بین شبکه های اجتماعی سبز و پیشرو تکیه دارد و بر عکس آنان از عقل جمعی برای پیشرفت استفاده می کند. وی اظهارامیدواری کرد که « گرداننده های رسالت یک بار دیگر بین خود نامه حضرت امام را به مرحوم آیت الله آذری قمی در سال۱۳۶۷ مطالعه کنند.» رویه و رویکرد مدیران روزنامه رسالت در زمان دفاع مقدس علیه نخست وزیر نیز به گونه ای بود که حضرت امام (ره) توزیع این روزنامه را در جبهه ها برای روحیه رزمندگان اسلام مضر تشخیص دادند
با ۸۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


ندای سبز آزادی: میرحسین موسوی در واکنش به یکی دیگر از خبر های کذب روزنامه رسالت گفت: در میان صفوف جنبش سبز و اصلاح طلبان هیچ اختلافی وجود ندارد و وی همواره با دیگر شخصیت های اصلاح طلب از جمله مهدی کروبی و سید محمد خاتمی مشورت می کند. به گزارش کلمه موسوی خبر روزنامه رسالت را مبنی بر«وجود اختلاف در میان صفوف جنبش سبز و اصلاح طلب تکذیب کرد و گفت: «هیچ اختلافی بین بنده و برادران بزرگوار کروبی و خاتمی وجود ندارد و ما مرتب با هم مشورت می کنیم.» موسوی تاکید کرد: «بر خلاف جناح اقتدار گرا جنبش سبز پدر خوانده ندارد و بیش از افراد به تعامل بین شبکه های اجتماعی سبز و پیشرو تکیه دارد و بر عکس آنان از عقل جمعی برای پیشرفت استفاده می کند. وی اظهارامیدواری کرد که « گرداننده های رسالت یک بار دیگر بین خود نامه حضرت امام را به مرحوم آیت الله آذری قمی در سال۱۳۶۷ مطالعه کنند.» به گزارش کلمه روزنامه رسالت که در رقابت شدیدی با کیهان برای تهمت و دروغ به منتقدان دلسوز وضع موجود است در جعل خبری تازه مدعی اختلاف میان موسوی، خاتمی و کروبی شده بود. رویه و رویکرد مدیران روزنامه رسالت در زمان دفاع مقدس علیه نخست وزیر نیز به گونه ای بود که حضرت امام (ره) توزیع این روزنامه را در جبهه ها برای روحیه رزمندگان اسلام مضر تشخیص دادند.
با ۸۰ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


میرحسین موسوی در واکنش به یکی دیگر از خبر های کذب روزنامه رسالت گفت: در میان صفوف جنبش سبز و اصلاح طلبان هیچ اختلافی وجود ندارد و وی همواره با دیگر شخصیت های اصلاح طلب از جمله مهدی کروبی و سید محمد خاتمی مشورت می کند. به گزارش خبرنگار کلمه موسوی خبر روزنامه رسالت را مبنی بر«وجود اختلاف در میان صفوف جنبش سبز و اصلاح طلب تکذیب کرد و گفت: «هیچ اختلافی بین بنده و برادران بزرگوار کروبی و خاتمی وجود ندارد و ما مرتب با هم مشورت می کنیم.» موسوی تاکید کرد: «بر خلاف جناح اقتدار گرا جنبش سبز پدر خوانده ندارد و بیش از افراد به تعامل بین شبکه های اجتماعی سبز و پیشرو تکیه دارد و بر عکس آنان از عقل جمعی برای پیشرفت استفاده می کند. وی اظهارامیدواری کرد که « گرداننده های رسالت یک بار دیگر بین خود نامه حضرت امام را به مرحوم آیت الله آذری قمی در سال۱۳۶۷ مطالعه کنند.» به گزارش کلمه روزنامه رسالت که در رقابت شدیدی با کیهان برای تهمت و دروغ به منتقدان دلسوز وضع موجود است در جعل خبری تازه مدعی اختلاف میان موسوی، خاتمی و کروبی شده بود. رویه و رویکرد مدیران روزنامه رسالت در زمان هشت سال جنگ علیه نخست وزیر نیز به گونه ای بود که بنیانگذار جمهوری اسلامی، توزیع این روزنامه را در جبهه ها برای روحیه رزمندگان اسلام مضر تشخیص دادند.
با ۷۸ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


جرس: بازار طلای تهران بار دیگر در اعتراض به مالیات بر ارزش افزوده، تعطیل شد. ..... به دنبال تعطیلی بازار طلا، مسئولان و مدیران مالیاتی با فعالان بازار طلا در ساختمان امور مالیاتی کشور جلسه گذاشتند تا آنان را برای ازسرگیری کار قانع کنند. پیش از این در تیرماه سال جاری نیز، گروه وسیعی از بازاریان تهران در واکنش به رویکرد مالیاتی دولت یک هفته مغازه‌های خود را تعطیل کردند. این اعتراضات با تعطیلی در بازار طلافروشان آغاز و به تمامی بازار تهران انتشار یافت. پس از تعطیلی یک هفته‌ای بازار که تنش‌های زیادی را در کشور به وجود آورد، دولت در اقدامی بی‌سابقه، کشور را به مدت سه روز با بهانه گرمای هوا تعطیل کرد. علاوه بر این در مهرماه سال گذشته نیز، اعتراض پنج روزه طلا فروشان اصفهانی به نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به بازار طلا فروشان تهران نیز رسیده بود.
با ۷۸ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


مدتهاست امضا جمع نکرده ام، تنها دفترچه های تاثیر قوانین بر زندگی زنان را پخش می کنم. می ترسم از اینکه مردم امضا نکنند. از اینکه شاید دیگر اینها مطالباتشان نباشد . مدام خوانده ام مطالبات مردم تغییر کرده، چرا کمپین شیوه اش را تغییر نداده است؟ یکی از آن سوی آب می گوید کمپین شکست خورده است. یکی از این سو می گوید شرایط جامعه تغییر کرده و شرایط جدید روش های جدید می طلبد. همه اینها به انضمام ترس از دستگیری و مسائل حاشیه ای آن ماه هاست که مانع از امضا گرفتن شده است. امروز دوم شهریور می خواهم این طلسم را همراه دوستی کمپینی بشکنیم درون مترو شلوغ بود به زنانی که دوسویم نشسته اند نگاهی می اندازم زیپ کوله ام را باز می کنم دستم به سمت برگه بیانیه می رود و همانجا می ماند هی به کنار دستی هایم نگاه می کنم یعنی امضا می کنند؟ سمت راستی که مشغول وارد کردن شماره از دفترچه تلفن به موبایلش است. دیگری مدام این سو و آن سو را نگاه می کند. دستم را از کیفم بدون برگه در می آورم به خودم می گویم بهتر است همراه با مهدیه امضا جمع کنم. مهدیه می آید و می رویم داخل پاساژ. من زودتر رسیده بودم و به نظرم امن بود. یک بار دور پاساژ می چرخیم و تصمیم می گیریم سراغ یکی از این خانم ها برویم( هنوز می ترسم). - خانم ببخشید می توانیم چندلحظه ای وقت شما را بگیریم؟ - در چه مورد؟ شکسته شد خدایا طلمس شکسته شد ترس هایم فرو ریخت ما توانستیم بایستیم و ارتباط بگیریم و البته امضا ... حالا دیگر در دور امضا جمع کردن افتاده ایم. مردها هم امضا می کنند. بعضی ها می گویند آیا مغایر اسلام نیست؟ اکثرا همان سوالات همیشگی را دارند که ما هم پاسخ شان را می دهیم. در کمتر از یک ساعت 10 امضا جمع شده است وما خوشحال سعی می کنیم به مغازه های کف خیابان هم برویم . برخی از ما برگه بیانیه را گرفتند تا از دوستانشان هم امضا بگیرند. بیشتر کسانی که با آنها ارتباط گرفتیم امضا کردند به آنهایی هم که امضا نکردند دفترچه دادیم. (البته در مورد یکی از مردانی که امضا نکرد چون از او پرسیدم امضا نکردن به معنی موافقت با قوانین است گفت نه ولی نمی خواهم امضا کنم بعد به این نتیجه رسیدیم که شاید اگرمقنعه هایمان جلوتر بود آن مرد هم امضا می کرد. ظاهرش که مذهبی بود). 30 امضا جمع کردیم و البته درس های زیادی از جامعه گرفتیم. این جامعه خواستار تغییر است . بعد از این همه سرکوب، هنوز مردم دلبسته اند به تغییر قوانین. هنوز روش چهره به چهره کمپین در این جامعه جواب می دهد و مردم مشتاقانه امضا می کنند حتی بیشتر از گذشته . برمی گردیم همراه با امضاها، با امیدهای زنان و مردان برای تغییر قوانین تبعیض آمیز و البته با انرژی که از مردم گرفته ایم و امید که در دلهایمان دوباره شعله ورشد. حالا دارم فکر می کنم ای کاش آنها که دور نشسته اند، اگر دلگرمی به کنشگران نمی دهند با سخنان خود بذر یاس نیز نیفشانند که در این روزها جامعه و کنشگران جامعه مدنی بیش از هر زمان دیگر به تزریق امید محتاج هستند.
با ۷۸ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


واکاوی: به نقل از جهان؛ بازار طلا با اعتراض به اجرای مالیات بر ارزش افزوده امروز صبح بازار را تعطیل کرده است. فعالان این بازار معتقدند که دولت برای اجرای این قانون هنوز اطلاع رسانی نکرده است و این درحالی است که دولت بیش از یک سال است که اجرای این قانون را عقب انداخته است تا بتواند در امر اطلاع رسانی مقدمات لازم را فراهم کند. در حال حاظر مسئولین و مدیران مالیاتی با فعالان بازار طلا در ساختمان امور مالیاتی کشور جلسه گرفته اند.
با ۷۲ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


ازار طلای تهران بازهم به حالت نیمه تعطیل درآمد. به گزارش خبرنگار جهان بازار طلا با اعتراض به اجرای مالیات بر ارزش افزوده امروز صبح بازار را تعطیل کرده است. فعالان این بازار معتقدند که دولت برای اجرای این قانون هنوز اطلاع رسانی نکرده است و این درحالی است که دولت بیش از یک سال است که اجرای این قانون را عقب انداخته است تا بتواند در امر اطلاع رسانی مقدمات لازم را فراهم کند. در حال حاظر مسئولین و مدیران مالیاتی با فعالان بازار طلا در ساختمان امور مالیاتی کشور جلسه گرفته اند.
با ۷۱ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


به گزارش خبرنگار کلمه موسوی خبر روزنامه رسالت را مبنی بر«وجود اختلاف در میان صفوف جنبش سبز و اصلاح طلب تکذیب کرد و گفت: «هیچ اختلافی بین بنده و برادران بزرگوار کروبی و خاتمی وجود ندارد و ما مرتب با هم مشورت می کنیم.» موسوی تاکید کرد: «بر خلاف جناح اقتدار گرا جنبش سبز پدر خوانده ندارد و بیش از افراد به تعامل بین شبکه های اجتماعی سبز و پیشرو تکیه دارد و بر عکس آنان از عقل جمعی برای پیشرفت استفاده می کند. وی اظهارامیدواری کرد که « گرداننده های رسالت یک بار دیگر بین خود نامه حضرت امام را به مرحوم آیت الله آذری قمی در سال۱۳۶۷ مطالعه کنند.»
با ۷۰ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به unsubscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به subscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته