-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ مهر ۸, پنجشنبه

Latest New from Green Correspondents for 09/30/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

آنها امنيت را از هفتاد ميليون مردم ربوده و خوف و وحشت را جايگزين کرده اند، نظام اسلامی بايد عامل و آمر و مطلع را به اشد مجازات برساند و تنها راه عفو، رضايت تک تک آحاد ملت است، هر گاه هفتاد ميليون رضايت اخذ کرديد می توانيد جانيان را عفو کنيد
خبرنگاران سبز/ مهدی خزعلی:

خانواده روح الامينی و کامرانی از جنايتکاران کهريزک اعلام گذشت و رضايت کردند!
نمی دانم، مگر جنايت کهريزک مسئله شخصی بوده است که با رضايت ولی دم بسته شود، کارگزاران حکومت اسلامی از جايگاه قدرت سوءاستفاده کرده و جنايت بشری خلق کرده اند، آنها امنيت را از هفتاد ميليون مردم ربوده و خوف و وحشت را جايگزين کرده اند، نظام اسلامی بايد عامل و آمر و مطلع را به اشد مجازات برساند و تنها راه عفو، رضايت تک تک آحاد ملت است، هر گاه هفتاد ميليون رضايت اخذ کرديد می توانيد جانيان را عفو کنيد، من جز با مجازات همه جانيان راضی نخواهم شد.

چگونه است که نوجوان سنگ به دست به اعدام محکوم می شود و اين جانيان رضايت می گيرند!؟

نقل است مادر پيری به جوان نابکار و راهزن خود گفت : " پسرم، تو از مال حلال چيزی نداری، می خواهم برای کفنم پول حلالی تهيه کنی تا جامه آخرتم لااقل حلال و مباح باشد"

پسر رفت و راه بر پيری بست و آنچه داشت از او ستاند، پس آنگاه پير را به درختی بست و تا می خورد شلاق زد که اين پول را برای کفن مادرم می خواهم، بايد حلال کنی، و پيرمرد در زير ضرب تازيانه فرياد می زد:" حلال کردم، حلال کردم، رهايم کن!"
جوان با خلعت آخرت به نزد مادر آمد و گفت: " مادر خيالت راتحت، حلال حلال است، حلال حلالش تا آسمان هفتم رسيد!"
حکايت اعلام رضايت خانواده شهدای کهريزک از اين قبيل است، و صدا و سيما هم آنرا در بوق می کند تا صدای رضايت اين بيچارگان تا آسمان هفتم و ملک مقرب هم برسد!!!
۸۹/۷/۷  مهدی خزعلی
برگرفته از وب‌سایت شخصی مهدی خزعلی

 
 

غلامحسين محسنی اژه‌ای، وزير سابق اطلاعات و دادستان کل کشور، سعيد مرتضوی، دادستان سابق عمومی تهران، حيدر مصلحی، وزير اطلاعات، مصطفی محمدنجار، وزير کشور، احمدرضا رادان، جانشين فرمانده نيروی انتظامی و حسين طائب، فرمانده سابق نيروی مقاومت بسيج هم در اين فهرست قرار دارند.

خبرنگاران سبز/ايران در جهان/تحريم:
به گزارش راديو فردا، دولت آمريکا روز چهارشنبه هشت مقام ايرانی را در فهرست سياه اقتصادی قرار داد و از آمريکايی ها خواست با اين افراد مبادلات اقتصادی نداشته باشند. اين افراد متهم شده اند که در نقض حقوق بشر پس از رويدادهای انتخابات رياست جمهوری نقش داشته اند.
در ميان اين هشت نفر، نام محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران هم وجود دارد. وزارت خزانه داری و وزارت خارجه آمريکا به طور مشترک اعلام کردند که اين تحريم عليه مقام های ايرانی که توسط باراک اوباما، امضا شده ايرانيانی را هدف قرار داده که ناقض حقوق بشر در ايران بوده اند.
در اين فهرست همچنين نام صادق محصولی، وزير کنونی رفاه و تامين اجتماعی ايران هم ديده می شود. آقای محصولی پيش از انتخابات رياست جمهوری، وزير کشور بود. بر پايه اين بيانيه ،نيروهای پليس و نيروهای امنيتی ِ تحت نظارت او به معترضان در دانشگاه تهران حمله کرده و دانشجويان کوی دانشگاه را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

غلامحسين محسنی اژه‌ای، وزير سابق اطلاعات و دادستان کل کشور، سعيد مرتضوی، دادستان سابق عمومی تهران، حيدر مصلحی، وزير اطلاعات، مصطفی محمدنجار، وزير کشور، احمدرضا رادان، جانشين فرمانده نيروی انتظامی و حسين طائب، فرمانده سابق نيروی مقاومت بسيج هم در اين فهرست قرار دارند.

کاخ سفيد اين تحريم ها را انعکاسی از تلاش های آمريکا برای حمايت از تغييرات صلح آميز در ايران دانسته است.

 
 

 مجلس خبرگان برای تعیین، نظارت و همچنین عزل رهبری شکل گرفته است. اما اینها می گویند صراحت قانون اساسی را بیان نکنید،حتی تلفظ هم نکن! در حالی که امام به فقهای مجلس خبرگان فرمود:"مسئولیت تان در راس همه مسئولیت ها است. زیرا بالاترین انحراف که منجر به انحراف تمام ارگان ها می شود، انحراف رهبری است."
خبرنگاران سبز/رهبران سبز/ مهدى كروبى:
در پی نامه مهدی کروبی به هاشمی رفسنجانی، در مورد وظایف خبرگان رهبری، رسانه های دولتی حملاتی همراه با توهین و ناسزا نسبت به آقای کروبی، مخالفت خود را ابراز داشتند. آقای کروبی در گفتگو با سایت تغییر اظهار داشت این چنین واکنش هایی در جوامع استبدادی بوجود می آید.آیا مسئولیت بدون پرسش معنا دارد؟ مجلس خبرگان برای تعیین، نظارت و همچنین عزل رهبری شکل گرفته است. اما اینها می گویند صراحت قانون اساسی را بیان نکنید،حتی تلفظ هم نکن! در حالی که امام به فقهای مجلس خبرگان فرمود:"مسئولیت تان در راس همه مسئولیت ها است. زیرا بالاترین انحراف که منجر به انحراف تمام ارگان ها می شود، انحراف رهبری است."
متن کامل این مصاجبه در ذیل آمده است:

تغییر: پس از ارسال و انتشار نامه حضرتعالی به رئیس محترم مجلس خبرگان، آیت الله هاشمی رفسنجانی، واکنش های متعدد و بعضا افراطی در موافقت و مخالفت با جنابعالی صورت گرفت. و این واکنش ها در برخی از جراید اصول گرا حتی با توهین و ناسزاگویی همراه بود. به نظر جنابعالی چرا چنین واکنش هایی له یا علیه شما به دلیل نگارش نامه شما شکل گرفته است؟

کروبی: "معتقدم سوال بسیار خوب و به جایی نمودید اما توضیحاتی در حد مصلحت و مقدوراتی که وجود دارد، بیان می نمایم.

نامه ای مستند به قانون اساسی و بر طبق سیره نظام جمهوری اسلامی برای رئیس یک نهاد مردمی و نظارتی نوشته شده است که در آن خواستار عمل نمودن به وظایف قانونی مجلس خبرگان گردیدم .

نامه ای طبیعی که متوجه نظارت بر نهادهای زیرمجموعه ی رهبری است. از جمله ارتکاب اعمال خلاف قانون و برخورد غیرقانونی و غیر شرعی با مردم مظلوم و یا دخالت سپاه پاسداران در سیاست و اقتصاد کشور.

آیا نباید چنین مواردی، مورد سوال و تحقیق و تفحص و نظارت قرار گیرند.

اما همانطور که شما نیز اشاره کردید، شاهد واکنش های افراطی متعدد و متضاد بودیم.

اینکه چرا اینچنین واکنش هایی نسبت به یک نامه ی کاملا قانونی و طبیعی، شکل می گیرد را باید در وضعیت آشفته ی حال حاضر کشور ریشه یابی نمود. اگر کشور از ثبات لازم برخوردار بود، هر کسی به فراخور تخصص و تعهد در جای حقیقی خود قرار داشته و به مسوولیت خود عمل می نمود، این همه فشارهای گزاف سیاسی و اقتصادی بر مردم تحمیل نمی گردید، حاشیه سازی ها بر واقعیت ها پیشی نمی گرفت، بحران سازی در عرصه ی بین المللی جایگزین روابط حرفه ای دیپلماتیک نمی شد و دهها دلیل دیگر که جامعه ی ما را غیرعادی نموده است، نبود، آنوقت این همه واکنش های شتاب زده و بعضا افراطی و متضاد نسبت به یک نامه ی طبیعی که کاملا در چارچوب قانون نوشته شده است، شکل نمی گرفت.

می خواهم بگویم اینچنین واکنش هایی در جوامع غیرعادی، استبدادی و در فضای خفقان و خودسانسوری و انحصارطلبی بوجود می آید نه در یک جامعه ی پایدار و باثبات.

جمهوری اسلامی دارای نهادهای مختلفی همچون مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان، قوه اجرایی و مجلس خبرگان و دیگر نهادهای نظام که با رای مستقیم یا غیر مستقیم مردم شکل می گیرند، می باشد.

سوال اینجاست که آیا اصلا می توان این نهادها را مورد پرسش قرار داد؟!

آیا مسوولیت بدون پرسش و پاسخگویی معنا و مفهوم دارد؟!

مجلسی که به تشکیل کابینه ی دولت رای اعتماد داده است، آیا حق سوال از دولت و وزرا را دارد؟!

آیا می تواند (به هر دلیلی) از وزراء سوال یا آنان را استیضاح کند؟!

آیا مجلس که منتخب ملت است و نقش قانون گذاری و نظارتی دارد، می تواند عدم کفایت سیاسی رئیس جمهوری را مطرح سازد؟!

همه ی این موارد در نص صریح قانون اساسی جمهوری اسلامی وجود دارد. ولی متاسفانه کار را به جایی رسانده اند که اگر نماینده ای سوالی بکند با بدترین هجمه های سیاسی مواجه می شود که چرا سوال کردی!

اگر مجلس در مساله ای مستقل وارد شود و بخواهد کند و کاوی کند چنان پتکی بر سر مجلس می کوبند که اصلا مجلس در راس امور نیست و امام هم در زمان خود یک حرفی زده !!

در باب مجلس خبرگان هم که شما پرسیدید، اوضاع همین است.

ببینید!

مجلس خبرگان برای تعیین رهبری و نظارت بر عملکرد وی شکل گرفته است. در قانون صراحتا آمده است که مجلس خبرگان در مواردی حق عزل رهبری را دارد. مثلا اگر رهبری فاقد شرایط لازم باشد، یا به دلیل عارضه ی کهولت سنی، مثل دچار شدن به فراموشی، شرایط رهبری را از دست بدهد، و یا فقهای شورای خبرگان متوجه بشوند که از ابتدا انتخابشان اشتباه بوده است، در چنین مواردی، فقهای خبرگان حق برکناری و عزل رهبری را دارند. تمام این مواردی که عرض کردم نص صریح قانون اساسی است.

اما اینها می گویند اصلا صراحت قانون اساسی را بیان نکن، اشاره نکن! حتی تلفظ هم نکن!

اگر اینچنین است! پس اصلا چرا قانون اساسی نوشته شده است؟!!

نکته ی مهم اینستکه این قوانین زمانی تهیه و تدوین شده اند که انقلاب به پیروزی رسیده و عالی ترین و بارزترین چهره های جمهوری اسلامی اعم از روحانی و غیر روحانی در مجلس خبرگان رهبری (نیمه اول سال ۵۸) حضور داشتند و با وجود اینکه بنیانگذار نظام در قید حیات و در سلامت کامل هستند، قوانین را تهیه و تدوین و مصوب می کنند.

دقت کنید!

حال همین فقهای شاخص و برجسته، می خواهند برای آینده کشور، رهبری تعیین کنند و بر عملکرد وی نظارت دائمی داشته باشند. فقهایی که در سطح مرجعیت بودند از جمله آیات عظام موسوی اردبیلی، صانعی، فاضل لنکرانی، طباطبایی، شیخ جلال طاهری گلپایگانی، خادمی، آذری، میانه جی، روحانی، مشکینی، خاتمی، نجفی خوانساری، راستی، مومن، امینی، شیخ عباس ایزدی و بسیاری دیگر که از چهره های برجسته و بارز روحانیت بودند.

این اشخاص می خواهند در زمان امام که خود حی و حاضر و زنده است، بنیانگذار انقلاب است، دوست و دشمن بر رهبری و مدیریت قوی وی، اذعان دارند، مرجع تقلید است و در جهان به عنوان یک کاریزمای سیاسی، مذهبی مطرح است، مجلس خبرگان تشکیل دهند.

به قدری ایشان جایگاه مقدسی داشتند و از نفوذ رهبری معنوی و سیاسی برخوردار بودند که برخی حتی حاضر نبودند مجلس خبرگان شکل بگیرد چرا که آنرا بی حرمتی نسبت به امام می دانستند و اصلا زیر بار شکل گیری خبرگان رهبری نمی رفتند.

حال شما شخصیت والای امام را بنگرید. امام به محض متوجه شدن از این موضوع، شخصا وارد عمل شده و می فرمایند: " الان یک دسته … دور افتاده اند که این مجلس خبرگان نباید باشد. برای اینکه تضعیف رهبری است. مجلس خبرگان تقویت رهبری است… این یک تکلیف است … مجلسی که برای ادامه نظام جمهوری اسلامی و مشروعیت بخشیدن به آن نقش اساسی دارد، مجلسی که علاقه مندان به اسلام وجمهوری اسلامی دل بدان بسته و مخالفان و دشمنان چشم به آن دوخته اند "

پس از تاکید و اصرار امام، حجت السلام والمسلمین ناطق نوری که آن زمان وزیر کشور بودند طی نامه ای به امام برای اجرای قانون انتخابات مجلس خبرکان کسب تکلیف می کنند و امام در جواب می گوید:"موافقت می شود. ان شاء الله مبارک باشد"

بالاخره با پیگیری و حمایت و تاکید حضرت امام مبنی بر ضرورت تشکیل خبرگان، انتخابات باشکوهی برای خبرگان برگزار و بیش از ۷۵درصد مردم در این انتخابات شرکت نموده و بدین ترتیب مجلس خبرگان تشکیل شد که از جمله اسامی فوق ذکر شده همه عضو خبرگان بودند. اما حتی بعد از انتخابات نیز بیش از ۸ماه طول کشید تا مجلس خبرگان تشکیل جلسه بدهد، یعنی در سال ۶۱ انتخابات خبرگان انجام شد اما اولین جلسه ی این مجلس در مردادماه سال ۶۲ تشکیل گردید. (مساله ای که به هیچ وجه در سایر انتخابات مسبوق به سابقه نبود و تمام انتخابات ها به فاصله حداکثر یکماه تا ۴۰ روز تشکیل جلسه می دادند)

ولی در نهایت با اصرار و تاکید و پیکیری امام، خبرگان افتتاح گردید و امام جهت تقویت و حمایت بیش از پیش از خبرگان، پیامی را برای این مجلس صادر نمودند، اما در بخشی از این پیام فرمودند: "اکنون شما ای فقهای شورای خبرگان و ای برگزیدگان ملت ستمدیده در طول تاریخ شاهنشاهی و ستمشاهی، مسئولیتی را قبول فرمودید که در راس همه مسئولیتها است … بالاترین انحراف که منجر به انحراف تمام ارگانها می شود انحراف رهبری است،که امروز شما نقش اول آن را دارید."

در نگاه و اندیشه امام، خبرگان رهبری نقش مهم تعیین رهبری و مسوولیت سنگین مراقبت بر حفظ شرایط رهبری را دارد. امام چنان عمل نمود که خبرگانی با جرات و آزادی عمل تشکیل گردد. چنانچه اشخاص برجسته مجلس خبرگان بر نظارت همه جانبه و دقیق بر عملکرد رهبری نطق می کنند و تاکید می ورزند.

آیت الله مشکینی در ضرورت تصویب قانون قوی نظارت بر رهبری در اجرای اصل ۱۱۱ فرمودند: "اگر می خواهید قانون وضع کنید شهامت دارید قانونی وضع کنید که همیشه بدرد می خورد و با هر رهبری و هر خبرگانی بسازد و اگر واقعا دوستان، این شهامت را ندارند چیزی وضع نکنند بگذارید برای آینده بماند که خبرگان دیگر وضع کنند."

آیت الله خامنه ای که آن زمان عضو خبرگان رهبری بودند می فرمایند : " آن امری که تشخیص آن را اصل۱۱۱بعهده خبرگان گذاشته امری نیست که بدون مراقبت و نظارت و تحقیق فهمیده بشود… این قابل قبول نیست که خبرگان امت که با آن همه رأی انتخاب شده اند بنشینند منتظر، در افواه مردم یک چیزی شایع بشود بعد این ها بروند تحقیق بکنند ببینند راست است یا دورغ! این را کسی از شما قبول نمی کند؛ خودتان باید نظارت کنید…"

آیت الله جوادی آملی نیز در این همین باب، فرمود: "خبرگان باید همیشه ناظر بر شئون کشور که در تحت رهبری، رهبر اداره می شود باشد…"

می بینید که امام با آینده نگری، پیگیری و حمایت، فضایی را بوجود آوردند که مشارکت حداکثری و بی نظیری در مجلس اول خبرگان رقم می خورد و در چنین فضایی است که آزادی اندیشه و عمل برای فقهای خبرگان و دیگر اشخاص و نهاد ها فراهم آمد.

تغییر: آقای کروبی! پس چرا اکنون ما شاهد مجلس خبرگانی که شما آنرا توصیف می کنید، نیستیم؟ چه اتفاقاتی رخ داده که امروز شاهد تضعیف این نهاد مهم و اساسی هستیم؟

بله. متاسفانه همینطور است که می گویید.

ببینید! متاسفانه در تمام بخش ها چنین فضایی پیش آمده است. البته در خبرگان رهبری این مساله بسیار شدیدتر است.

متاسفانه گویا مفاهیم و ارزشها تغییر کرده اند.

جرم شده شجاعت؛ شجاعت شده جرم !

صداقت شده دروغگویی؛ دروغگویی شده صداقت!

امروز عملا کار به جایی رسیده است که دیگر انتخابات واقعی نداریم. بلکه شبهه انتخابات داریم که در فرصتی مغتنم به این مقوله مهم خواهم پرداخت.

البته در مورد حوادث خبرگان فعلا مصلحت نیست من وارد بحث تفضیلی شوم. همین قدر بگویم که در سال ۶۹ و پس از رحلت امام در ماه های آخر عمر دوره اول مجلس خبرگان ، یک دو فوریتی تشکیل دادند تا هر چه سریع تر و با شتاب بیشتری جلسه را تشکیل دهند. اینکه در چه فصلی از سال و در چه مکانی این جلسه تشکیل شد و چه مباحثی شکل گرفت و چه اشخاصی از رفتن به جلسه خودداری کردند، مورد بحث جدی است که بنده توضیح و تفضیل آنرا در صورت نیاز بازگو خواهم نمود.

طبق اصل ۱۰۸ قانون اساسی، شورای نگهبان موظف بود با همکاری وزارت کشور، فقط و فقط برای اولین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همکاری نموده تا انتخابات برگزار و مجلس تشکیل گردد. اشخاص کاندیدا هم باید برای ورود به انتخابات خبرگان، از حوزه های علمیه قم، گواهی اجتهاد آورده و یا از سوی مدرسین نسبتا معروف گواهی قریب الاجتهادی می آوردند.

اما در همین ایام (سال ۶۹)، در حالی که طبق قانون، شورای نگهبان ماهیت اجرایی و نظارتی خود را بر نهاد خبرگان از دست داده بود و لذا حتی برگزاری و چگونگی برگزاری و کم و کیف آن به عهده ی خود خبرگان بود، اولین انحراف در همین جا رقم خورد. پس از تشکیل دوفوریتی جلسه در ماه های انتهایی عمر خبرگان که امام نیز در قید حیات نیستند، مصوب کردند که اختیارات را از حوزه های علمیه گرفته و به شورای نگهبان واگذار کنند، مساله ای که کاملا خلاف قانون بود و اولین انحراف را رقم زد!

اینچنین بود که سرنوشت خبرگان را زیر ساطور شورای نگهبان و برخوردهای سلیقه ای آنان قرار دادند. مساله ای که همان زمان نیز مورد نزاع و درگیری قرار گرفت.

شورای نگهبان نیز با گذاشتن شرط امتحان دادن برای احراز اجتهاد اشخاص، توانست بصورت سلیقه ای بسیاری را حذف و بر مجلس خبرگان مسلط شود.

به نحوی که بسیاری از آیات و فقهای برجسته از جمله احسان بخش، سیدمحمد علی و سید علی اصغر دستغیب و جمی که عضو منتخب مردم در خبرگان اول بودند، حذف شدند و برخی از فقها و آیات عظام با توجه به اینکه متوجه اتفاقات بودند، به این روند اعتراض نموده و آنرا در شان فقها ندانستند و کنار کشیدند و برخی نیز برای اثبات این رویه ی غلط، اعضای شورای نگهبان را به دادن امتحان مشترک در حوزه علمیه قم فراخواندند تا سطح معلومات اشخاص مشخص گردد.

بدین ترتیب و با ساطور شورای نگهبان خبرگان دوم شکل گرفت.

فلذا ما شاهدیم که سبک ترین و مبتذلترین انتخابات انجام شد به طوری که حضور مردم نیز بسیار کم رنگ بود ولی مدافعان این انتخابات مدعی بودند: "انتخابات مجلس خبرگان به دلیل عدم تاثیرگذاری مستقیم در امور جاری و روزمره مردم، با استقبال زیادی مواجه نشده است"

در حیات بنیانگذار جمهوری اسلامی با اصرار و تاکید ایشان، مجلس خبرگان قدرتمند و آزادانه ای تشکیل گردید چنانچه در نحوه اجرای اصل ۱۱۱ که یک اصل حساس و نظارتی است در اوج آزادی اندیشه و عمل، بررسی و تصویب نمودند. یکی از مواد آن این بود که در کمیته های نظارتی مجلس خبرگان بر رهبری دو گروه نمی توانند عضویت داشته باشند یکی بستگان اعم از نسبی و سببی رهبری و دوم، کسانی که از ناحیه رهبری حکم، سمت و مسولیت دارند.

اما در ادامه همان انحرافی که عرض کردم، همین ماده در سال ۷۱ یعنی در اولین سال دوره دوم خبرگان رهبری که بعد از رحلت امام با آن کم و کیفی که توضیح دادم تشکیل گردید و شرط نداشتن سمت و مسئولیت از جانب رهبری که اساسی ترین و موثرترین شرط نظارتی است، حذف گردید! و مابقی شروط باقی ماند.

لذا، متاسفانه نتیجه اش همین می شود که امروز می بینیم. تشکیل جلسه می دهند و نطق های بی خاصیت انجام می دهند. اگر در این میان کسی هم باشد تا حرفی بزند، فوری وی را بایکوت و تخطئه می کنند و حتی می گویند هر کسی که حرفی بزند، اخراجش می کنیم!! جمعیتهای فرمایشی راه می اندازند تا به جان یک عده عالم محترم و موجه در مناطق خویش، بیافتند و البته همزمان توپخانه های تهمت و افترا از طریق جراید اصول گرا برای جریان سازی علیه کسی که بخواهد نقدی بکند یا سوالی بپرسد، براه می افتد تا او را حذف و یا از صحنه خارج کنند!

تاکید همیشه بنده به قانون در همین موضوع نهفته است. به گفته امیرالمونین(ع)، زمانیکه لشکر معاویه قرآن ها را بر سرنیزه ها کردند، فرمودند : "قرآن کاغذ است و مرکب، قرآن ناطق منم" لذا قانون در حد کاغذ و مرکب تا به مرحله ی اجرایی و عملی نرسد که اهمیت نمی یابد.

نتیجه ی چنین سیاستهایی همین می شود که یک نامه مستدل، حقوقی و مبتنی بر سیره انقلاب و قانون اساسی که از سر دلسوزی و نگرانی برای انقلاب و آینده کشور نوشته شده است، با این همه هجمه های مختلف سیاسی مواجه می گردد. بطوری که بعضی از جراید در پناه بی قانونی فحاشی می کنند و برخی از آقایان هم می گویند، اتاق جنایتکار لندن فلانی را هدایت کرده تا نامه بنویسد.

والسلام

 
 

آیت الله علی محمد دستغیب، مرجع تقلید منتقد دولت کودتا در پاسخ به استفتایی در مورد ولایت مطلقه فقیه، اعلام کرده است که این مفهوم با مفهوم رهبری مورد نظر قانون اساسی این کشور تفاوت دارد.

خبرنگاران سبز/جامعه/ولايت فقيه:
آقای دستغیب امروز چهارشنبه ۷ مهر (۲۹ سپتامبر) در پاسخی مشروح به یک استفتا که در وبسایت رسمی او منتشر شده است، نوشت: "ولایت مطلقه فقیه و ولی فقیه معین شده از طرف خبرگان دو مقوله جداگانه است که گاهی هم اتفاق می افتد در یک نفر تجلی می کند، همانند امام امت".

ایشان گفته است که شخصی که مطابق قانون اساسی توسط مجلس خبرگان به رهبری انتخاب می شود، تنها وظیفه تنظیم روابط میان قوای سه گانه حکومتی و ممانعت از تضییع حق شهروندان توسط این قوا را دارد.

به گفته آیت الله دستغیب: "این شخص می شود ولی فقیه جهت اداره مملکت و هیچ حق دخالت در امور مردم، چه در حوزه دانشگاهی و چه در حوزه علمی و فرهنگی مردم را ندارد".

به نظر می رسد اشاره آیت الله دستغیب به دستورات آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی در مورد "اسلامی کردن" دانشگاه های ایران و خودداری از ترویج "علوم اسلامی غربی" در آنها باشد.

ایشان نوشته است که "ولایت مطلقه فقیه" تنها به اراده خداوند و از طریق پذیرش قلبی قشرهای مختلف مردم محقق می شود و به مواردی مانند آیت الله روح الله خمینی، رهبر انقلاب اسلامی ایران محدود است.

به نوشته ایشان ، حذف شرط مرجعیت از شرایط رهبری که با موافقت آیت الله خمینی انجام گرفت، به معنای جدا کردن مقام رهبری از ولایت مطلقه فقیه بوده است که مرجعیت دینی از شرایط اصلی آن است ، در نتیجه، ولی فقیه ذکر شده در قانون اساسی ایران، از نظر آقای دستغیب تنها رهبر نظام سیاسی کشور است.

آیت الله دستغیب در این مورد اضافه کردند : "ملاحظه کردید که پس از فوت مرحوم امام امت، اعتقاد اکثر مردم و مراجع تقلید به حضرت آیت الله شیخ محمدعلی اراکی تحقق پیدا کرد و مسئله ولایت مطلقه فقیهِ متعهد و مسئول به این بزرگوار ارجاع شد، در صورتی که رهبر همان بود که خبرگان تعیین کردند". وی از این مقدمه چنین نتیجه گیری می کند: "مسئله ولایت مطلقه فقیه را خبرگان نمی توانند تعیین کنند".

خبرگان از ماهیت خود بیرون رفته است

آیت الله دستغیب همچنین با انتقاد از عملکرد اعضای مجلس خبرگان رهبری، نوشت : "این آقایان تکلیفشان تنها تعیین رهبر یا تأیید رهبر نیست، بلکه لازم است هر کدام ملجاء و مرجع مردم در حل مشکلاتشان باشند".

ایشان گفته است که اعضای مجلس خبرگان باید "طرفدار مظلوم" باشند و بر اعمال و رفتار زیرمجموعه رهبری نظارت کنند: "اینطور نیست که فکر کنند ما رهبر انتخاب کردیم و باید مطیع باشیم".

آیت الله دستغیب ادامه می دهد : "خبرگان فعلی از ماهیت خود بیرون رفته، زیرا اولا شورای نگهبان که منتخب رهبری است آنها را تعیین می کند و بارها گفته ام که این مسئله، دور مسلم و باطل است؛ ثانیا لازم است اجتهاد اعضای خبرگان از طرف مراجع عظام که دارای مخالفت با نفس و مهذب هستند تأیید شود، که نشده است".

گفتنیست آیت الله دستغیب در جریان کودتای انتخاباتی سال گذشته از معترضان و رهبران آنها حمایت و در نخستین اجلاسیه خبرگان پس از انتخابات، از نحوه برخورد حکومت با اعتراضات انتخاباتی انتقاد کرده بود. شایان ذکر است او و هوادارانش در شیراز در طول یک سال گذشته تحت فشار هواداران حکومت بوده اند و بسیاری از اعضای مجلس خبرگان علیه او موضع گیری کرده اند.

 
 

چون تو سر سبز شوى            سبز شود جمله جهان                                                                                                                                                




دانه اي كان در زمين غيب بود           سر زد و همچون درختى شد عيان
برق جست و آتشى زد در درخت            آتش و برقى شگرف و بى امان
سبز‌تر مى‌شد ز آتش آن درخت             مى‌شكفت از برق و آتش گلستان


هله پیوسته سرت سبز و لبت خندان باد        هله پیوسته دل عشق ز تو شادان باد
فرخنده روز بزرگداشت مولانا جلال الدين رومى گرامى باد




 
 

نکند بعد از آنکه هند و چین و روسیه از همراهی با ایران عقب کشیده‌اند پاکستان قرار است متحد استراتژیک ایران باشد و یا اینکه بعد از آبادنی مناطق بمباران شده جنوب لبنان و نوار غزه، حالا نوبت آباد کردن مناطق سیل زده پاکستان است تا عمق استراتژیک جنگی‌امان بیشتر شود و ایران به جای جستجوی صلح همیشه در فکر و ترس از جنگ و خون‌ریزی به سر ببرد؟
خبرنگاران سبز/ سیاست/ عرفان خیراندیش:
ایسنا گزارش می‌دهد که امروز در جلسه هیات دولت (که به ریاست رحیمی) برگزار شده است «پس از ارائه گزارشی از آخرين وضعيت سيل زدگان کشور پاکستان اعضای هيئت دولت تصميم گرفتند پانزده روز از حقوق يک ماه خود را جهت کمک به اين عزيزان اختصاص دهند.»

بدون شک کمک‌ کردن به آسیب‌دیدگان، بخصوص آسیب دیدگان مردم رنج‌کشیده ایران، خوب است اما این خبر کوتاه چندین اما و اگر جدی را برمی‌انگیزد؟

اول: چرا باید وضعیت سیل‌زدگان پاکستان که ماه‌ها از آن می‌گذرد و فوریت خاصی ندارد بجای بررسی شدن در مثلا کمیته‌های جانبی و سطح پایین‌تر در بالاترین سطح مدیریتی کشور مورد بحث قرار می‌گیرد؟ مگر مسایل و مشکلات کشور کم است و آقایان همه‌ مشکلات را حل کرده‌اند که اکنون به پاکستان می‌پردازند؟

دوم: اگر کمک به آسیب‌زدگان خوب است چرا وزرای دولت دهم تابحال هیچ بخش از حقوقشان را به زلزله زدگان اخیر در جنوب کشور و یا برای بازسازی شهرهای جنگ‌زده و هنوز آباد نشده و یا برای رفع محرومیت از روستا و شهرهای دور افتاده خودمان اختصاص نمی‌دهند؟ این آقایان وزرای کشور ایرانند یا وزرای کشور پاکستان؟

سوم: نکند بعد از آنکه هند و چین و روسیه از همراهی با ایران عقب کشیده‌اند پاکستان قرار است متحد استراتژیک ایران باشد و یا اینکه بعد از آبادنی مناطق بمباران شده جنوب لبنان و نوار غزه، حالا نوبت آباد کردن مناطق سیل زده پاکستان است تا عمق استراتژیک جنگی‌امان بیشتر شود و ایران به جای جستجوی صلح همیشه در فکر و ترس از جنگ و خون‌ریزی به سر ببرد؟

 
 


خبرنگاران سبز/کارشناسان ایران سبز:

 فاز تکميل تحريم های جهانی عليه نهادهای حکومتی و امنيتی ايران با هماهنگی امارات متحده عربی از اين هفته به اجرا درآمده است. بلافاصله پس از اجرای اين طرح توسط اتحاديه اروپا و خزانه داری آمريکا ، روابط اقتصادی ايران و امارات به حالت نيمه تعطيل درآمد و تنش های فراوانی به فضای اقتصادی داخل و خارج ايران واردشد. به گزارش کارشناسان اقتصادی ايران سبز از ۵ روز پيش انتقال پول از ايران به امارات ، انتقال ارز از حسابهای ايرانی در امارات به خارج از اين کشور ، افتتاح اعتبارات بازرگانی و نيز گشايش اعتبار اسنادی صادرات و واردات ممنوع شده است. بعلاوه ۲۳ بانک اماراتی و ۲۸ بانک خارجی مستقر در اين کشور موظف شده اند گزارش عملکرد مالی خود با اشخاص ، نهادها و شرکت های ايرانی را به بانک مرکزی امارات ارائه و درباره آن توضيح دهند.

به گزارش کارشناسان ايران سبز در پی اعلام تحريم حکومت ايران از سوی سازمان ملل و کشورهای غربی فعاليت های تجاری و ارزی بين ايران و امارات به شدت افزايش يافته بود و تعداد زيادی از شرکتها و افراد وايسته به حکومت ايران دفاتر اروپايی خود را به امارات منتقل کرده و نقل و انتقالات ارزی کلان خود را از طريق بانک های دوبی و ابوظبی انجام می دادند. از اين رهگذر علاوه بر تسهيل فعاليت شرکت های ايرانی ، منافع سرشاری هم نصيب بانک های اماراتی می شد و کار تا آنجا پيش رفت که دولت ايران تصميم گرفت بخشی از درآمدهای ارزی خود را به درهم امارات تبديل کند.

در همين راستا بانکهای ملی و صادرات هم که پس از تعطيلی شعبه های اروپايی خود دچار رکود فعاليت خارجی شده بودند به دامنه فعاليت های خود در امارات افزودند تا آنجا که بيش از ۴۰ درصد تراز تجارت خارجی ايران از طريق امارات متحده عربی صورت می گرفت و عمده فعاليت های ارزی و ارسال حواله های بانکی بين ايران و ديگر کشورهای جهان هم از امارات عبور می کرد.

به گزارش کارشناسان ايران سبز هشدار اخير مقامهای مالی بين المللی به امارات مبنی بر رعايت محدوديت های تحريم باعث گرديد تا شوک قابل انتظاری به مناسبات تجاری/ مالی بين ايران و امارات وارد آيد. بر اساس تصميم اخير، تمامی صاحبان حسابهای ايرانی در امارات که گردش مالی آنان سالانه بيش از ۳ ميليون دلار است بايد برای تداوم فعاليت های خود به بانکهای اين کشور مراجعه و فرم های مشخصی را تکميل نمايند که نوع فعاليت اقتصادی آنها را آشکار می سازد. اين فرمها پس از تکميل ، از سوی اتحاديه اروپا و نيز خزانه داری آمريکا مورد بررسی قرار می گيرند و در صورت عدم مغايرت فعاليت اين حسابها با چارچوب تحريم ها مجوز ادامه نقل و انتقالات مالی و ديگر فعاليت های ارزی آنان صادر می شود. جالب توجه آنکه تاکنون صاحبان ۶۳ حساب بانکی ايرانی در امارات فرم های مورد نظر را تکميل کرده اند که پس از بررسی توسط مراجع بانکی در اروپا و آمريکا فعاليت تمامی آنها غير قانونی تشخيص داده شد و ازادامه فعاليت آنان جلوگيری بعمل آمد.

دولت امارات که از يک سو با بحران شديد مالی مواجه است و از سوی ديگر تلاش فراوان دارد در مناسبات اقتصاد جهانی نقش موثری ايفا کند ، پس ازاخطار دولت های غربی آمادگی کامل خود را برای رعايت مقررات تحريم اعلام کرده و حتا حاضر شده است نماينده تام الاختيار بانک مرکزی اروپا برای نظارت بر اجرای اين روند در بانک مرکزی امارات متحده مستقر شود. در الزام دولت امارات برای ورود به فضای تحريم عليه حکومت ايران ذکر اين نکته لازم است که بانکهای اماراتی بيش از ۸۰ ميليارد دلار ذخيره ارزی در اتحاديه اروپا دارند که چنانچه شائبه پول شويی موسسات وابسته به حکومت ايران از طريق بانک های اماراتی تقويت می شد می توانست امنيت سپرده های ارزی امارات در اروپا را هم با خطر مواجه کند.

ورود بانک های اماراتی به جرگه تحريم کنندگان دولت ايران در حال حاضرباعث بحران شديد فعاليت های مالی و تجاری ايران در داخل و خارج کشورشده و حلقه تحريم‌ها ، فشار شديدی را به گردن اقتصاد سپاهی شده ايران وارد ساخته و آشفتگی و بی ثباتی نظام سياسی و اقتصادی و سوء مديريت حاکم بر کشور هر روز عريان‌تر از گذشته ديده می‌شود.

 
 

کارگران کارخانه ريسندگی کاشان بين ۲۰ تا ۲۶ ماه حقوق معوقه خود را طلب دارند و هيچ‌يک از مسئولين نيز در اين مورد پاسخگو نيست.

خبرنگاران سبز/ کارگران:
رهانا به نقل از ایران کار گزارش می‌دهد که بعضی از کارگران کارخانه ریسندگی کاشان بین 20 تا 26 ماه است که حقوق نگرفته‌اند و کسی هم پاسخگوی مشکل‌ آنها نیست. بر اساس این گزارش، عليرغم پيگيری‌ها و اعتراضات متوالی و بعضا روزانه اين کارگران، هيچ توجهی به خواسته‌های برحق اين کارگران نشده و فراموش شده می‌باشند، کارگران روزانه به شيوه‌های مختلف و در مقابل شرکت و يا ادارات مختلف ذيربط اعتراض می‌کنند ولی هيچ مقامی هم به مشکلات آنها رسيدگی نمی‌کند .


به گزارش ايران کارگر، اين کارخانه در سال ۸۱ تعداد ۷۰۰۰ کارگر داشت، اکنون شرکت شماره يک و شماره دوم بصورت کامل تعطيل شده و وسايل و دستگاه های آن فروخته شده و در اين مدت يعنی از سال ۸۱ تا کنون بين ۵ تا ۶ هزار نفربازخريد و بازنشست و يا اخراج گرديده‌اند.

گزارش مذکور خاطرنشان می‌کند که در حال حاضر تنها مجموعه شماره سوم کار می‌کند و ميزان توليد روزانه اين کارخانه حدود ۴۰هزارمترپارچه می‌باشد. در اين شرکت از کل ۷۰۰۰ کارگر نساجی تنها ۱۱۰۰تا ۱۱۵۰ نفر باقی مانده و به کار مشغول هستند که بعضا تا ۲۶ماه حقوق خود را طلب دارند .

علاوه بر اين کارگرانی که در سال ۸۴ بازنشست شده‌اند تا کنون هيچ حقوق و سنوات خود را دريافت نکرده و کارگران اين کارخانه در وضعيت معيشتی اسفناکی به سر می برند.

گفتنی است در سال ۱۳۱۳ سنگ بنای کارخانه ريسندگی کاشان گذاشته شد که به نام نساجی شماره يک موسوم می‌باشد. بيست سال بعد مجموعه ريسندگی شماره دوم کاشان درست شد و در سال ۱۳۵۱ نيز کارخانه ريسندگی شماره سوم اين مجمتع تاسيس شد.

 
 

«ما چون گذشته بر اجرای قطعنامه و تحريم های اقتصادی اصرار داريم و در ضمن اميدواريم که دير يا زود ايران را متقاعد کنيم که همکاری با جامعه جهانی برای اين کشور ارجح تر است.»
خبرنگاران سبز/ ایران در جهان:
رویانوستی که عموما بازتاب دهنده نظرات رسمی دولت روسیه می‌باشد به نقل از رییس کمیته امور بین‌الملل مجلس دوما روسیه است می‌نویسد: ايران با حاکمان فعليش ديگر شريک امنی برای روسيه نيست. این اظهار نظر، زمانی اعلام می‌شود که چند روز پیش رییس جمهور روسیه نیز با امضای فرمانی به کشورهای تحریم کننده ایران پیوست و ضمن لغو قرارداد موشکی با تهران گروهی از مقامات و دانشمندان هسته‌ای ایران را از ورود به خاک روسیه منع کرد. 


به گزارش رویانوستی، کاساچف در مصاحبه‌ای با تلويزيون "Russia Today" گفته است: «ايران با حاکمان فعليش ديگر برای روسيه نمی‌تواند شريکی امن و راحت باشد. مواردی پيش می‌آيد که ما تلاش می‌کنيم ايران را متقاعد سازيم برای حفظ برنامه صلح آميز هسته ای خود بدون درگيری با جامعه جهانی بايد روشش را عوض کند. اما تاکنون هيچ نشانی از حمايت نظر خود از طرف ايران نديده ايم.»


وی همچنین می‌گوید: «متاسفانه به درخواست‌هايی که ما از طرف آژانس بين المللی انرژی اتمی و شورای امنيت سازمان ملل به ايران مطرح می‌کنيم جواب قانع کننده ای داده نمی‌شود. به همين خاطر نگران هستيم.»

وی در عين حال فکر می‌کند ممکن است ايران به خاطر خودداری روسيه از تحويل سيستم پدافند موشکی اس-۳۰۰ ادعای خسارت مالی بنمايد. در اين زمينه کاساچف می گويد:"ايران حق دارد به خاطر عدم اجرای قرارداد ادعای خسارت کند. در شرايط حاضر روسيه حداکثر يک ميليارد دلار زيان مالی خواهد ديد".

در عين حال او عقيده دارد که زيان و ضرر سياسی که روسيه در صورت تحويل اين سيستم ممکن بود متحمل شود می توانست به مراتب بيشتر از اينها باشد.

وی تاکيد می کند: "برای روسيه هيچ زيان مالی بيشتر از زيان سياسی نيست که در صورت نقض شرايط منع توسعه سلاح های هسته ای ممکن است متحمل شود".

به گفته کاساچف، روسيه می خواهد از اعمال زور عليه ايران جلوگيری کند. وی گفت: "ما عليه استفاده از زور در قبال ايران از اين کشور حمايت می‌کنيم". به عقيده وی، سناريوی استفاده از زور احتمالا به فاجعه منجر می‌شود.

کاساچف تاکيد کرد: «موضع روسيه در رابطه با ايران لزوم جلوگيری از زور و حتی تهديد استفاده از زور عليه اين کشور است.»

در عين حال اين نماينده دوما (مجلس) اشاره کرد که ايران بايد به صورت فعال‌تر با جامعه جهانی همکاری نمايد. وی تصريح کرد: «ما چون گذشته بر اجرای قطعنامه و تحريم های اقتصادی اصرار داريم و در ضمن اميدواريم که دير يا زود ايران را متقاعد کنيم که همکاری با جامعه جهانی برای اين کشور ارجح تر است.»

به گفته کاساچف، منطقی ترين چيز برای ايران آن است که «همکاری با جامعه جهانی را آغاز کند و اين خطر را که مورد حمله قرار گيرد از بين ببرد.»

وی در عين حال اذعان می کند: "اما متاسفانه ايران اين کار را نمی کند".

يادآوری می شود که "دميتری مدودف" رئيس جمهور روسيه روز چهارشنبه ۳۱ شهريور طی فرمانی تحويل سيستم های اس ـ ۳۰۰ ، تسليحات زرهی و هواپيما، بالگرد و ناوهای جنگی به ايران را ممنوع کرد. فرمان رئيس جمهور روسيه به دنبال تدابير مربوط به اجرای قطعنامه شماره ۱۹۲۹ شورای امنيت سازمان ملل متحد ،مورخه ۹ ژوئن سال ۲۰۱۰ صادر شده است. 

 
 

«من به اين نتيجه رسيدم که وقف باطل است و اين درست نبود که آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در مجمعی عمومی در مورد اين وقف به اين شکل اظهارنظر کند.»
خبرنگاران سبز/ سیاست:
چند روز قبل هاشمی رفسنجانی در سفری به مازندران گفته بود چون چهار مجتهد عقد وقف دانشگاه آزاد را جاری کرده‌اند هر کس بخواهد در برابر آن بایستد در واقع در برابر (حکم) خدا ایستاده است. بلافاصله بعد از این اظهار نظر واکنش‌های گوناگونی از سوی مخالفان وی ابراز شد ولی هیچکدام به تندی و تلخی حرف‌های امروز صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه، نبود. به گزارش فارس، وی در حاشیه گرد‌هم‌آیی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اعلام کرد که وقف دانشگاه آزاد از ابتدا باطل و اشتباه بوده است. 

صادق لاریجانی در این گرد‌هم‌آیی گفته است: «بنده برای آيت‌الله هاشمی رفسنجانی احترام ويژه‌ای قائلم اما اگر فرد ديگری غير از ايشان می‌گفت که هر کسی وقف دانشگاه آزاد را باطل اعلام کند در مقابل حرف خدا ايستاده می‌گفتم اين حرف، حرفی عوامانه است. ما قصد نداريم بگوييم وقف باطل است و جلوی حرف خدا بايستيم بلکه می‌خواهيم بگويم وقف دانشگاه آزاد از ابتدا عملی منبطل بوده است.

وی سپس می‌افزاید: «پس از آنکه از سوی رهبر انقلاب مؤظف شدم تا در مورد اين موضوع رسيدگی و بررسی انجام دهم کار کارشناسی خود را در مورد صحت اين وقف انجام دادم اما به اين نتيجه رسيدم که اين وقف از ابتدا باطل بوده و نظر خود را نيز به صورت مکتوب در اختيار مقام معظم رهبری قرار دادم که ايشان قطعاً با توجه به اين نظر، نظر خودشان را اعلام خواهند کرد.

آملی لاريجانی افزود: «من به اين نتيجه رسيدم که وقف باطل است و اين درست نبود که آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در مجمعی عمومی در مورد اين وقف به اين شکل اظهارنظر کند.»

آنچه مسلم است صادق لاریجانی که تازه بر مسند قاضی‌القضاتی نشسته این حرف‌ها را بدون هماهنگی با علی خامنه‌ای نمی‌زند برای همین باید دید پاسخ هاشمی رفسنجانی به صراحت لهجه آیت‌الله جوان که در واقع پاسخ علی خامنه‌ای تلقی می‌شود چیست. 

 
 

مصاحبه تكان دهنده علی تقی پور پیرامون تماس تلفنی سیدضیاء نبوی با وی
خبرنگاران سبز/حقوق بشر/ضياء نبوى:

علی تقی پور دبیر سابق تشكیلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در مصاحبه ای با دانشجونیوز ابعاد تکان دهنده ای از وضعیت وخیم زندان اهواز و برخوردهای صورت گرفته با ضیا نبوی را شرح داده است.

دانشجو نيوز مى‌نويسد : علی تقی پور در مصاحبه خود خواستار توجه فعالین دانشجویی، حقوق بشری و سیاسی نسبت به وضعیت نگران کننده ضیا نبوی شده است.

در خبرها آمده بود که ضیا نبوی به زندان اهواز منتقل شده است. شما از چگونگی ماجرا اطلاع دارید؟ آیا تا کنون مسئولین زندان در این خصوص توضیحی داده اند؟

روز پنج شنبه ضیاء با یك موبایل كه معلوم نبود متعلق به چه كسی بود با بنده تماس گرفت و گفت كه او را از زندان اوین به یك كلانتری منتقل كرده اند. او گفت می خواهند مرا به زندان اهواز منتقل كنند و از من خواست كه به پدرش بگویم.  گفت  فعلا تا خودم  از زندان اهواز زنگ نزدم کسی‌ به مادرش چیزی  نگوید چون مادرش به شدت بیمار است.

متاسفانه مسئولین زندان كاملا اتفاقی و بدون هیچ گونه هماهنگی با خانواده ضیاء او را به اهواز منتقل كردند تا حدی كه این خبر باعث شوك دوستان و همبندان ضیاء شد.

متاسفانه گزارش هایی مبنی بر ضرب و شتم ضیا و رفتار نامناسب با وی از سوی مسئولین زندان، به دانشجونیوز ارسال شده بود. در خصوص جزئیات اذیت و آزار وی اطلاعی دارید؟

سید ضیاء پس از ۲روز از زندان اهواز تماس گرفت و از برخورد اولیه زندانبانان و مسئولین امنیتی بسیار ناراحت بود و گفت برخورد های اولیه بسیار تند و زننده بود تا حدی كه در بدو ورودش به زندان یک تیم بازجویی از اداره اطلاعات  استان خوزستان منتظر او‌ بودند . این تیم بازجویان بنا به گفته سید ضیاء ابتدا بدون هیچ کلامی اورا مورد ضرب و شتم قرار دادند و بعد شروع به خواندن گزارشات اداره اطلاعات در تهران و بابل كردند و به او می گفتند: "شنیدیم آدم کله شقّی هستی‌! بازجویان اداره اطلاعات بابل به شدت از تو شاكی بودند كه تو در بازجوئی ها مثل قطره چكان پاسخ می دادی!! چون تو در آنجا آدم نشده ای تو را به اینجا فرستادن تا ما آدمت كنیم!"

بازجویان در ادامه به او گفتند: "اینجا اوین نیست كه هر غلطی كه خواستی بكنی! اگر بخواهی بیانیه بدهی یا اعتصاب غذا بكنی بلائی به سرت می آوریم كه اسمت را فراموش كنی!"

خانواده ضیاء و خودش بارها به مقامات قضائی نامه نوشتند اما در مورد تاثیر حمایت ها باید بگویم اگر یك دهم حمایت هائی كه از برخی از چهره ها و دیگر عزیزان دربند كه به مراتب كمتر از سید حكم خوردند، از ضیاء می شد اینطور در حق او به عنوان یك دانشجوی شهرستانی ظلم نمی شد. بسیاری فراموش كرده اند كه او از زندانیان جنبش دانشجوئی و از فعالان دفتر تحكیم بوده است.

گزارش هایی ارسال شده از نگهداری ضیا نبوی در سلول انفرادی حکایت دارد. آیا وی تا کنون توانسته است با اعضا خانواده یا وکیل خود تماس بگیرد؟ از آخرین وضعیت ضیا چه اطلاعی دارید؟

سید ضیاء در مكالمه تلفنی با بنده گفت: "پس از ضرب وشتم و توهین هائی كه به من كردند مرا به  بند انفرادی منتقل كردند. وی شرایط بند انفرادی را اینگونه توصیف كرد: "از شدت گرما داشتم بیهوش می شدم فقط یك وعده شام و یك چیز به جای صبحانه در طول ۴۸ ساعت به من دادند و بعد من را به بند امنیتی زندان منتقل كردند".

سید ضیاء نبوی با انتقاد شدید از وضعیت بهداشتی بند گفته است: "از سه سرویس  بهداشتی موجود دربند، تنها یكی سالم است و فقط یك حمام دارد و سال ها بود كه تهویه نداشت، برای همین به شدت درون بند بوی تعفن می دهد! اینجا هوا دربند به شدت گرم است چون هیچ سیستم خنك كننده وجود ندارد. آب اهواز را مردم خودشان تصفیه می كنند و در زندان چون دستگاه تصفیه وجود ندارد تنها آب را می گذراند ساكن باشد تا لجن آن ته نشین شود."

ضیاء در ادامه گفته است كه اكثر زندانیان، متهمان به جدائی طلبی هستند و تنها  یك فعال دانشجوئی در میان آنها است. وی در زندان متوجه شده است كه از آن سلول انفرادی برای تنبیه اشراری كه نظم زندان را بر هم می زنند، استفاده می كنند. از اغلب زندانی ها نیز خبری در بیرون نیست و مقامات هر طور كه بخواهند با آنها رفتار می كنند.

وضعیت روحی اعضا خانواده ضیا چگونه است؟ آیا تاکنون از جانب خانواده شکواییه ای به مقامات قضائی تنظیم شده است؟

خانواده سید ضیاء علیرغم  پیگیری های مستمر به نتیجه نرسیدند. حتی دادستان تهران قول مساعدت برای عدم انتقال وی به زندان اهواز را داده بود، ولی در عمل عكس آن شد. حتی خانواده وی چندی قبل در نامه ای به دادستان عنوان كردند تا فرزندشان را به اهواز منتقل نكند. پدر ضیاء یك كشاورز است و توان طی كردن مسیر شمال تا تهران را ندارد چه برسد به مسیر شمال تا  اهواز. هر چند خانواده وی، هم اكنون برای دوری از هر گونه حاشیه، در روستائی در سمنان ساكن می باشند. در مورد وضع روحی خانواده ضیاء در سوال قبل از وضع روحی و جسمی مادرش برایتان نقل كردم كه مادر ضیاء متاسفانه  به شدت بیمار است و با شنیدن خبر تبعید فرزندش از پیش بدتر شده است. باید عنوان كنم كه بنده از سید ضیاء خواستم نامه ای در مورد وضعیت زندان خود به بیرون بدهد. ولی متاسفانه ایشان در جواب  گفت: "اینجا وضع با زندان اوین فرق می كند". نمی تواند نامه ای به بیرون بدهد و ترسش از این بود اگر روزی به انفرادی برده شد و تلفن ها را قطع كردند دیگر حتی اگر ٣٠ روز هم در اعتصاب غذا باشد از وی خبری به بیرون نخواهد آمد.

ضیا دیروز تماس گرفت و اطلاع داد که پس از انعكاس خبر ضرب و شتمش دوباره بازجوئی شده است و رئیس زندان برگه ای در جلوی او گذاشته و گفته است: " بنویس همه چیز خوب و مرتب است و اخبار بیرون همگی كذب است."

از دیگر موارد نگرانیش این بود كه تنها ١٥ دقیقه در هفته آن هم به صورت كابینی می تواند با خانواده اش ملاقات كند. خانواده ای كه باید ١۶ ساعت از شمال كشور برای رسیدن به اهواز در راه باشد.

سید ضیاء گفت: "امروز حرف رضا علیجانی كه در جلسه شورای دفاع از حق تحصیل بود را درك می كنم" كه می گفت: "ظلم گاهی اوقات چنان بی منطق و زیاد است كه به انسان یك نوع احساس استیصال و ناامیدی بدی دست می دهد."

سید ضیا را هیچ وقت اینگونه خسته و بغض آلود ندیدم. وی در تمام این ۴٧۴ روزی كه در زندان بود همواره سرشار از روحیه بود و وقتی با من تماس می گرفت هیچ اثری از ناامیدی در صدای او یافت نمی شد. ولی این بار برخلاف تمام همیشه با صدائی شكسته و عاری از امید گفت: "اتهام من محاربه با خداست، آن هم از طریق دفاع از حق تحصیل!"

بعد از تبعید ضیا بسیاری از هم بندی های وی در اوین و نیز فعالین دانشجویی هشت دانشگاه شمال کشور با صدور بیانیه ها و نوشته هایی حمایت خود را از ضیا بیان کرده اند و از مسئولین خواسته اند که فشارها بر او را خاتمه دهند. به نظر شما این حمایت ها می تواند در بهبود شرایط وی موثر واقع شود؟

مسلما حمایت از یك فعال دانشجوئی كه این همه ظلم و جفا در حقش شده بی تاثیر نخواهد بود ولی متاسفانه باید عرض كنم كه اگر یك دهم حمایت هائی كه از برخی چهره های سیاسی و دیگر عزیزان دربندی كه احكام آنها به مراتب كمتر از سید ضیاء بود، نسبت به ضیاء هم اعمال می شد اینگونه در حق او بعنوان یك دانشجوی شهرستانی ظلم می شد. حالیا كه بسیاری از فعالین سیاسی و دوستان دیروز ضیاء كه اكنون در خارج از كشور به سر می برند و با نهادهای بین المللی حقوق بشر مرتبط هستند و در كنفراس های مختلف شركت می كنند و حتی كوچكترین اسمی از «سید ضیاء نبوی» نمی برند، گوئی هرگز ضیائی نبوده است.

 
 

خبرنگاران سبز/آمار يا نقش مار؟:
نبودن امكانات رفاهى، عدم آزادى در نوع پوشش و تفريحات و بسيارى دلايل ديگر باعث مى‌شود كه ايرانيان، بسيار بيشتر از آنكه بخواهند در داخل سفر كنند، به خارج از كشور بروند و با توجه به يكسويه بودن اين سفرها و عدم جذب توريست خارجى، سرمايه‌اى بازگشت ناپذير از كشور خارج مى‌شود.
اما ميزان خروج سرمايه را  رئيس کميسيون اقتصادی مجلس چنين شرح مى‌دهد : برخی آمار و ارقام نشان می‌دهد که سالانه حدود ۱۰ ميليارد دلار ارز از کشور به واسطه همين مسافرت‌ها خارج می‌شود.
رئيس کميسيون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اما از نظر اقتصادی اگر بخواهيم به اين موضوع نگاه کنيم می‌بينيم که ما مناطقی در کشور داريم که از مزايای ويژه‌ای برای جذب توريست برخوردارند، اين مناطق همان مناطق آزاد هستند که ما بايد بيش از پيش از اين ظرفيت استفاده کنيم.
اين نماينده مجلس افزود: منطقه آزاد کيش دارای ظرفيت‌های بالفعل و بالقوه‌ای است که می‌تواند به يکی از مراکز اصلی جذب توريست در منطقه تبديل شود، منطقه آزاد قشم و چابهار نيز از ويژگی‌های نادری درباره منابع طبيعی برخوردار است که عمدتا بکر مانده و می‌توان از آنها استفاده بهينه‌ای کرد.
وی اظهار داشت: شرايط منطقه آزاد اروند گويای ظرفيت‌های فراوانی در جذب توريست بوده و منطقه آزاد انزلی و ارس (جلفا) نيز با طبيعتی منحصر به فرد و چشم‌اندازی زيبا يکی از مراکز مهم اکوتوريست به شمار می‌روند. 

 يكى بر ديوار نقش مارى را رسم می‌كرد و مدعى بود كه مار همين است و نه آنكه آنرا به حروف بنويسند. جماعت غافل نيز بر سخن او صحه می‌گذاردند كه او بهتر می‌داند تا كاتب شهر. خبرنگاران سبز می‌کوشد با استناد به آمارهاى رسمى، سخن نقاشان دروغ را به چالش كشد و شرايط اقتصادى و اجتماعى حاكم بر كشور را از زبان مستندات، به مخاطبين فهيم خود ارايه نمايد.


 
 

در عرصه مطبوعات نيز يارانه‌ها با توجه به موضع‌گيری نشريات مختلف به آن‌ها اختصاص خواهد يافت و ما نمی‌توانيم به نشريه‌ای که در خلاف جهت اهداف نظام حرکت می‌کند کمکی کنيم و من بايد بگويم که از نشريات، کتاب‌ها و فيلم‌هايی که برخلاف اهداف نظام حرکت می‌کنند، هيچ حمايتی نخواهيم کرد و در مقابل آن در راستای تقويت مطبوعاتی که در جهت اين اهداف حرکت می‌کنند گام برخواهيم داشت.
خبرنگاران سبز/ جامعه:
سيد‌محمد حسينی وزير ارشاد دولت دهم در اظهاراتی غريب اعتراف کرد که يورش نيروهای طرفدار کودتا به رسانه‌ها تنها به تعطيل کردن  و سانسور کردن و تذکر دادن به رسانه و يا زندانی و شکنجه و محروم کردن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران محدود نمی‌شود و بی‌محابا آپارتاید رسانه‌ای و سياست مزدورپرور/طبقه‌سازی اقتدارگرايان را رسما اعلام و تاييد کرد.

وی در اين باره می‌گويد: «در عرصه مطبوعات نيز يارانه‌ها با توجه به موضع‌گيری نشريات مختلف به آن‌ها اختصاص خواهد يافت و ما نمی‌توانيم به نشريه‌ای که در خلاف جهت اهداف نظام حرکت می‌کند کمکی کنيم و من بايد بگويم که از نشريات، کتاب‌ها و فيلم‌هايی که برخلاف اهداف نظام حرکت می‌کنند، هيچ حمايتی نخواهيم کرد و در مقابل آن در راستای تقويت مطبوعاتی که در جهت اين اهداف حرکت می‌کنند گام برخواهيم داشت.»


او همچنين از قوه قضاييه به دليل «رفع توقيف» نشرياتی که وزارت ارشاد به صورت غيرقانونی آن‌ها را توقيف می‌کند گلايه کرد.

وی که اين سخنان را در جمع گردهم‌آيی ائمه جمعه می‌گفت ضمن اعلام محدودتر کردن چاپ خبر از چاپ کتاب و آثار ديگر در زمينه اتفاقات انتخابات منجر به کودتای سال گذشته داد. وی همچنين از محدود کردن حوزه سينما و تمرکز در توليد «آثاری بر مبنای موضوعات قرانی» خبر می‌دهد.

 وی به وجود تنش‌هايی در عرضه مميزی سينما و موسيقی بين خود و احتمالا وفاداران تندروتر ا.نژاد نيز اعتراف می‌کند و می‌گويد: «ما هم‌اکنون درصدد بررسی فيلم‌نامه‌های آثار سينمايی هستيم و بايد بگويم که در عرصه موسيقی و ديگر فعاليت‌های هنری نيز ما نظرات مقام معظم رهبری را فصل‌الخطاب قرار می‌دهيم و درخواست ما اين است که از ارائه نظرات شخصی در اين عرصه اجتناب شود.»

در حالی که بنابر اعلام رسمی سازمان اوقاف ايران بيش از ۶۰ هزار مسجد دارد و از سوی ديگر مشکلات اقتصادی ناشی از تحريم هر روز زندگی مردم را سخت‌تر می‌کند وی ائمه جمعه را تشويق به تاسيس موسسات قرانی در کنار مصلاها می‌کند و به آن‌ها قول کمک مالی «در اسرع وقت» می‌دهد. به نظر می‌رسد آنچه که وی کانون فرهنگی هنری در کنار مصلا‌ها می‌نامد مرکز ديگری برای تهاجم فرهنگی به نمازگزاران و يا مرکزی برای هماهنگی‌های لباس شخصی‌ها برای انجام پروژه‌های قبل و بعد از نماز باشد.

گفتنی است که گروهی با ذکر اينکه کنترل وزارت ارشاد عملا به دست شمقدری و رامين است می‌کوشيده‌اند که حسينی را فردی متعادل معرفی کنند اما بدون شک اظهارات اخير وی می‌تواند آن‌ها را متقاعد به تجديد نظر کند.


 
 


این خانواده‌ها اما خواستار پیگرد و مجازات آمران این جنایات هستند
خبرنگاران سبز/حقوق بشر/كهريزك:
خانواده‌های محسن روح الامینی ، محمد کامرانی و امیر جوادی فر که در بازداشتگاه کهریزک زیر شکنجه به قتل رسیدند، دو افسر نگهبان نیروی انتظامی که در همین ارتباط در دادگاه نظامی عامل قتل و مجرم شناخته شده و به قصاص نفس محکوم شده‌اند را ، مورد بخشش قرار دادند. این خانواده‌ها اما خواستار پیگرد و مجازات آمران این جنایات هستند.

 
 

از مديريت جهان چه خبر؟

با متوقف شدن فروش ارز از پنج شنبه گذشته توسط بانک مرکزی، اوضاع در بازار ارز بشدت بحرانی شده و نرخ ارزهای خارجی بيش از ۱۰% افزايش يافته است. به دليل کمبود ارز اکثر صرافی‌ها قادر به تامین حواله‌های ارزی مشتريهای خود نيستند و به همين دليل بازار دچار آشفتگی بی سابقه‌ای شده است.

نرخ دلار آمريکا در روز يکشنبه بين ۱۱۳۰ تومان تا ۱۱۶۰ تومان در نوسان بوده و يورو نيزتا ۱۵۵۰ تومان افزايش پيدا کرده است. برخی ناظران معتقدند خودداری بانک‌ها در دوبی و کشورهای اروپايی از همکاری با بانک مرکزی باعث شده اين بانک نتواند به تعهدات خود برای عرضه حواله‌های ارزی عمل کند. ادامه اين روند عملن به مشکلات پيچيده‌تر در تجارت خارجی و صادرات و واردات خواهد انجامید، ضمن اينکه بازارشاهد جهش شديد نرخ ارز خواهد بود. پايين نگهداشتن نرخ ارز توسط دولت اقتصاد توليدی ايران را به نابودی کشانده و ايران را تبديل به يک وارد کننده کالاهای بنجل چينی کرده است.

 
 

از اين پس انتقالات مالی بالای ۱۰ هزار يورو با ايران بايد ثبت شوند و هر انتقال مالی بالای ۴۰ هزار يورو بايد مجوز دريافت کند. // حجم معاملات تيسن کروپ با آمريکا سالانه ۴ ميليارد و ۹۰۰ ميليون يورو است و بنابراين نمی‌تواند آن را با معاملات ۲۰۰ ميليون يورويی با ايران به خطر بياندازد.
خبرنگاران سبز/ اقتصاد/ تحریم‌ها:
با تنگ‌تر شدن حلقه‌ تحریم‌ها شرکت‌های بین‌المللی فراوانی از سرمایه‌گذاری در ایران چشم می‌پوشند. رادیو آلمان که این عقب‌نشینی شرکت‌های غربی را به نفع شرکت‌های چینی می‌داند در گزارش خود خبر از عقب‌نشینی شرکت عظیم فولاد و تسلیحاتی «تیسن کروپ» می‌دهد که از سرمایه‌گذاری در ایران به دلیل دورماندن از گزند جریمه‌ها و مجازات‌های اتحادیه اروپا و آمریکا در امان بماند. گزارش رادیو آلمان جزییات بیشتری را در این باره می‌گوید.

ـــــــــــــــــــــ
زير فشار تحريم‌های سازمان ملل، آمريکا و اتحاديه اروپا، شرکت‌های آلمانی مجبورند از ميزان معاملات خود با ايران بکاهند. اين شرکت‌ها بايد بر سر دوراهی ميان معامله با ايران يا آمريکا تصميم بگيرند.

اين بار نوبت شرکت عظيم فولاد و تسليحاتی "تيسن کروپ" است که از ايران عقب‌نشينی کرده است. اين شرکت بايد ميان معاملاتی با حجم ۲۰۰ ميليون يورو با ايران يا يک ريسک ۴ ميليارد و ۹۰۰ ميليون يوريی تصميم می‌گرفت. طبيعی است که "تيسن کروپ" بايد رقم بالاتر را انتخاب می‌کرد.

حجم معاملات تيسن کروپ با آمريکا سالانه ۴ ميليارد و ۹۰۰ ميليون يورو است و بنابراين نمی‌تواند آن را با معاملات ۲۰۰ ميليون يورويی با ايران به خطر بياندازد.

به اين ترتيب تيسن کروپ نيز پس از شرکت‌های بزرگ "زيمنس" و "آليانس" معاملات خود را با ايران متوقف کرد.

آلمانی‌ها به فشار آمريکا واکنش نشان می‌دهند

به نظر می‌آيد که مقررات تحريم‌ها عليه ايران که توسط سازمان ملل و در رأس آنها آمريکا و اتحاديه‌ی اروپا وضع شده‌اند، تأثير خود را در معاملات بازرگانی و صنعتی با ايران نشان می‌دهد.

در اوايل ماه ژوئيه باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا لايحه‌ای را به تصويب رساند که اين قانون شرکت‌های خارجی را در عمل مجبور می‌کرد ميان معامله با ايران يا با آمريکا تصميم بگيرند. اين نخستين تحريم‌های آمريکا عليه ايران نيست، ولی می‌توان آنها را سخت‌ترين تحريم‌های تاکنون بيسابقه عليه ايران ارزيابی کرد.

چينی‌ها از عقب‌نشينی شرکت‌های آلمانی در ايران سود می‌برند

وزارت دارايی آمريکا نام ۲۰ شرکت انرژی و ۱۶ بانک ايرانی را در فهرست تحريم‌های خود قرار داده است. بر اساس ارزيابی کاخ سفيد، دولت محمود احمدی‌نژاد تا يک سال ديگر به امکان ساخت بمب اتمی دست خواهد يافت. آمريکايی‌ها قصد دارند مانع از آن دسته از معاملاتی شوند که دانش فن‌آوری را به ايران انتقال می‌دهد.

به نظر می‌آيد تحريم‌هايی که طی سال‌های گذشته بر ابعاد آنها افزوده شده اثرگذار بوده‌اند. بر اساس داده‌های اداره فدرال آمار آلمان، شرکت‌های آلمانی در سال ۲۰۰۵ کالاهايی به ارزش ۴/۴ ميليارد يورو به ايران صادر کرده‌اند. چهار سال بعد اين رقم به سطح ۷ / ۳ ميليارد يورو کاهش يافته است.

در سال ۲۰۰۵ آلمان پس از امارات متحده‌ی عربی دومين صادرکننده‌ی کالا به ايران بود. حال اين چينی‌ها هستند که از عقب‌نشينی شرکت‌های آلمانی سود می‌برند و جای آنها را پر می‌کنند. ايران بر ميزان سفارش‌های خود در موردهای کاميون، اتوبوس و ديگر ماشين‌آلات صنعتی از چين افزوده است.

احتمال سقوط معاملات تجاری با ايران به پايين‌ترين سطح
کنترل صادرات در سطح اتحاديه‌ی اروپا با موانع بسيار بوروکراتيک و از دست دادن زمان توأم است. به زودی با مقرراتی که شورای اتحاديه‌ی اروپا به تصويب خواهد رساند، اين روند دشوارتر از اين نيز خواهد شد.

از اين پس انتقالات مالی بالای ۱۰ هزار يورو با ايران بايد ثبت شوند و هر انتقال مالی بالای ۴۰ هزار يورو بايد مجوز دريافت کند.

در سطح اروپا شرکت‌های آلمان بيش از ديگر کشورها از اين مسئله آسيب خواهند ديد. يک سوم کالاهايی که از اروپا به ايران سرازير می‌شود، از آلمان صادر می‌شود.

محافل تجاری و صنعتی معتقدند که اين محدوديت معامله با ايران بيشتر متوجه آلمان خواهد بود تا ديگر کشورها، زيرا برای آلمان محدوديت‌های بيشتری قائل شده‌اند.

هرچند که بازار ايران چندان بزرگ نيست (امروز واردات کالايی و خدماتی ايران حجمی بالغ بر ۶۰ ميليارد دلار دارد)، ولی خود ايران برای شرکت‌های تجاری و صنعتی آلمان جذابيت دارد. ايران از يک سو کشور نسبتا جوانی است و از سوی ديگر شرکت‌های آلمان به طور سنتی فرصت‌های مناسبی را برای تجارت با ايران دارند. حوزه‌ی بازرگانی ايران از زمان حکومت پهلوی مناسبات خوبی با آلمان و فرانسه داشته است.

 
 

وزير اطلاعات بيان كرد كه دشمن 17 ميليارد و 700 ميليون دلار در بحث جنگ نرم هزينه كرده‌ است؛ اسناد آن وجود دارد. البته اين رقم غير از رقمي است كه به ضدانقلاب و گروه‌هاي تروريستي كمك شده و همچنين غير از رقم‌هاي مربوط به هزينه‌هاي علمي و پژوهشي و ... است
خبرنگاران سبز/سياست/حيدر مصلحى:
وزير اطلاعات در کميسيون امنيت ملی مجلس با تكرار ادعاى پرداخت پول به جنبش سبز، از افشای قريب‌الوقوع پشتيبانی‌های مالی سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی از جريان فتنه خبر داد!
به گزارش فارس، کاظم جلالی نماينده مردم شاهرود و سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی که در حاشيه جلسه عصر امروز (سه‌شنبه) اعضای کميسيون متبوعش با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، از حضور حجت‌الاسلام حيدر مصلحی وزير اطلاعات در اين جلسه خبر داد و گفت که وی در اين جلسه به سؤالات چند تن از نمايندگان پاسخ داد.

*وزير اطلاعات: در منشور براندازی نظام آورده شده که نبايد از مقدورات خارج از کشور غافل شد

وی افزود: اولين سؤال مربوط به کواکبيان نماينده سمنان بود که درباره جزئيات و مستندات سخنان وزير اطلاعات مبنی بر کمک يک ميليارد دلاری به خاتمی، موسوی و کروبی پرسيد که وزير اطلاعات به شکل تفصيلی در پاسخ به اين سؤال گفت "در منشور براندازی که از بخشی از اصلاح‌طلبان به دست آمد، آورده شده که نبايد از امکانات و مقدورات انسانی و غيرانسانی خارج از کشور غافل شد ".

جلالی اضافه کرد: همچنين وزير اطلاعات گفت "در سند تأملات راهبردی حزب مشارکت آمده است که بخش مردم سالار بايد از بحران‌هايی که کل سيستم سياسی را تهديد می‌کند، استفاده نمايد ".

سخنگوی کميسيون امنيت ملی مجلس بر همين اساس يادآور شد: وزير اطلاعات بيان کرد که دشمن ۱۷ ميليارد و ۷۰۰ ميليون دلار در بحث جنگ نرم هزينه کرده‌ است؛ اسناد آن وجود دارد. البته اين رقم غير از رقمی است که به ضدانقلاب و گروه‌های تروريستی کمک شده و همچنين غير از رقم‌های مربوط به هزينه‌های علمی و پژوهشی و ... است.

جلالی به نقل از وزير اطلاعات گفت که ما پشتيبانی‌های مالی که از جريان فتنه شده را بررسی مفصلی داشتيم و در آينده افشا خواهد شد.

سخنگوی کميسيون امنيت ملی گفت: وزير اطلاعات در اين جلسه بيان کرد که اعترافاتی وجود دارد مبنی بر اين که CIA پول به آنها داده است و اين افراد از چهره‌های مؤثر برخی ستادهای فتنه هستند.

وی ادامه داد: وزير اطلاعات معتقد است که سيستم‌های اطلاعاتی الزاماً کمک‌ها را به شکل مستقيم به افراد نمی‌دهند، بلکه راه‌های ارائه اين کمک‌ها به جريان فتنه بسيار متنوع و در عين حال پيچيده است.

نماينده شاهرود همچنين در بيان جزئيات اين جلسه از اقناع مصطفی کواکبيان،عضو فراکسيون اقليت مجلس از توضيحات وزير اطلاعات خبر داد.

وی بيان کرد: سؤال دوم را الياس نادران نماينده مردم تهران از مصلحی در باره اين که: آيا در مدعوين همايش دوم ايرانيان افراد ضدانقلاب، مسئله‌دار و نزديک به اپوزيسيون وجود داشته است؟ چقدر برای اين همايش هزينه شده؟ آيا سرو مشروبات الکلی و رقص مختلط در شب همايش در يکی از هتل‌ها صحت دارد؟ چقدر سرمايه از برگزاری اين همايش جذب اقتصاد کشور شده است؟پرسيد.

سخنگوی کميسيون امنيت ملی در باره پاسخ مصلحی به سؤال نادران افزود: وزير اطلاعات گفت که در اين خصوص گزارش جامعی از نقاط ضعف و قوت اين همايش تهيه شده که اين گزارش منصفانه و دقيق است و بنده قائلم در مجموع، نقاط مثبت اين همايش بر نقاط ضعفش می‌چربيد.

جلالی گفت: وزير اطلاعات اعلام کرد در خصوص افراد مدعو جلسه همه تشريفات و مأموريت‌ها انجام شده بود؛ اما اينکه اين همايش چه ميزان هزينه داشته جزو ماموريت ما نيست. بلکه مربوط به سازمان حسابرسی است.

سخنگوی کميسيون امنيت ملی در خاتمه تصريح کرد: وزير اطلاعات اعلام کرد که در خصوص سرو مشروبات الکلی هيچ سندی وجود ندارد و شخص وزير اطلاعات با انگيزه جدی اين مسئله را پيگيری کرده‌ اما چنين چيزی نيافته است.

 
 

پدرام سلطانی: الان دوتا از مهم‌ترين کانال‌های نقل و انتقال وجه، که همين بانک‌های خارج از کشور باشند، دچار مشکل شده‌اند و بنا بر اين واردکننده‌ها و صادرکننده‌ها نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. البته من اين را شنيده‌ام و از اينکه منبعی که اين را عنوان کرده خيلی موثق باشد اطلاعی ندارم، ولی شنيده‌ام مذاکراتی در جريان است که مشکل رفع شود.
خبرنگاران سبز/ اقتصاد/ بازار ارز:
به گزارش رادیو آلمان از بازرگانان و کارشناسان ایرانی، خودداری بانک‌های امارتی از تبادلات ارزی باعث اختلال چند روز اخیر در بازار ارز شده است. به این معنی که چون حواله ارزی دیگر صادر نمی‌شود ناچار مردم رو به تهیه نقدی ارز می‌آورند که نتیجه آن گران شدن ارز است.

بنا‌براین گزارش بعضی‌ها تشنج در بازار ارز و بالا رفتن قيمت ارز را به بازار جهانی مربوط می‌دانند. ولی خبرهای ديگر از مربوط بودن اين مسئله به تشديد تحريم‌ها عليه ايران حکايت می‌کنند.


پدرام سلطانی، عضو اتاق بازرگانی تهران، می‌گويد: «از چند روز پيش بانک مرکزی امارات تبادلات ارزی دو بانک ايرانی، شعبه‌ی بانک‌های ايرانی مستقر در دوبی، يعنی بانک ملی و بانک صادرات را تقريباً متوقف کرده است؛ يعنی آن‌ها را به‌شدت کنترل می‌کند. تا حد زيادی معاملات ارزی آن‌ها متوقف شده و بخش عمده‌ای از تبادلات ارزی ايران که توسط اين دو بانک انجام می‌شد و حتی صراف‌ها هم اگر می‌خواستند پولی را نقل و انتقال دهند، معمولاً از اين دو بانک استفاده می‌کردند، الان معبر و راهشان بسته شده و خود اين موضوع باعث شده که ميزان عرضه‌ی ارز در بازارهای خارج از ايران برای ايرانی‌ها به شدت افت پيدا کند، در صورتی که تقاضا تغييری نکرده است. بنابراين، اين کاهش عرضه در بازارهای خارج از ايران موجب افزايش قيمت شده است، در حالی که همين ارزها در بازار داخل ايران دارد به قيمت قبلی معامله می‌شود.»

يک توليدکننده وسايل خانگی می‌گويد: «از طرف ديگر وقتی که امکان صدور حواله نيست، يک عده هجوم می‌برند به سمت دريافت ارز نقدی در داخل کشور که تقريباً فروش ارز نقدی از سه بانک به طور کل متوقف شده است. يعنی حتی ارز مسافرتی را هم که روی پاسپورت هزار دلار می‌دادند؛ الان من اطلاع دقيق دارم که چند روز است هيچ کدام از بانک‌ها ارز مسافرتی هم به کسی نمی‌دهند. طبعاً وقتی هم بازار حواله‌ی ارز و هم بازار نقدی ارز با يک چنين خلاء جدی مواجه شود، قيمت به شدت رشد می‌کند.»

اين توليدکننده ضمن اشاره به اينکه هميشه بهای ارز در سايت بانک مرکزی با قيمت مبادلات بازار تهران تنها اختلافی جزئی، حدود يک يا دو درصد داشت، ادامه می‌دهد: «ولی الان مثلاً بانک مرکزی، در سايتش زده هزار و سی تومان يا هزار و سيزده تومان، اما به‌هرحال در بازار دلار هزار و صدوپنجاه تومانی هم مشکل پيدا می‌شود. يعنی عملاً ارزی وجود ندارد که بخواهد مبادله شود. علاوه بر آن، تا جايی که من اطلاع دارم، هيچ کدام از صرافی‌ها حواله هايی را که کسی بخواهد الان بزند را قبول نمی‌کنند و شايد چندين ميليون دلار حواله معطل مانده که بانک مرکزی قول داده است ظرف يکی دو روز مشکل دوبی را حل کند. هنوز هم هيچ اطلاعی در دست نيست که آيا اين مشکل حل شده يا نشده است.»

«مهم‌ترين مجراهای نقل وانتقال ارز دچار مشکل شده‌اند»
به گفته اين توليدکننده، ظاهراً هيچ کدام از حواله‌هايی که شرکت‌های مختلف از ۲۰ شهريور  به اين‌سو فرستاده‌اند، عملی نشده است: «يعنی همه‌شان بی در کشورهای ديگری که ارسال حواله از آن‌ها انجام می‌شده، معوق مانده‌اند. و در واقع الان ده روزی است که اين اتفاق افتاده. منتهی چون هميشه مدت زمانی طول می‌کشيده تا حواله‌ها برسند، الان سر و صدای اين قضيه تا حدودی بلند شده و کسانی مثل ما متوجه شديم که پول‌هايمان به شرکت‌های تأمين‌کننده نرسيده و پيگير شديم و متوجه شديم که چند روزی هست که حواله‌ها هيچ کدام وصول نشده است.»

پدرام سلطانی، عضو اتاق بازرگانی، در اين باره به دويچه وله گفت: «الان دوتا از مهم‌ترين کانال‌های نقل و انتقال وجه، که همين بانک‌های خارج از کشور باشند، دچار مشکل شده‌اند و بنا بر اين واردکننده‌ها و صادرکننده‌ها نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. البته من اين را شنيده‌ام و از اينکه منبعی که اين را عنوان کرده خيلی موثق باشد اطلاعی ندارم، ولی شنيده‌ام مذاکراتی در جريان است که مشکل رفع شود.»

توليدکننده وسايل خانگی نسبت به ‌آينده شرکت‌اش نگران است: «به نظر من الان در شرايطی خيلی حياتی قرار داريم. گرچه ۱۰ روز و ۲۰ روز در بحث واردات خيلی زمان مؤثر و مهمی تلقی نمی‌شود، ولی اگر اين وضعيت ادامه پيدا کند، قطعاً شرکت‌ها با مشکل جدی مواد اوليه مواجه می‌شوند؛ اين صرف‌نظر از بخش بازرگانی، در بازار تهران قطعاً تأثير می‌گذارد.»

به نظر اين توليدکننده، اتفاق خطرناکی که ممکن است بيافتد اين است که افرادی نظير او در تأمين مواد اوليه دچار مشکلات جدی شوند. وی می‌گويد: «من نمی‌دانم اين مسئله واقعاً برای دولت ايران قابل حل هست يا نه، يا اينکه مشکل اصلا مشکلی موقتی است، يا مشکلی جدی و مرتبط با تحريم‌هاست. چون هيچ کس خبر ندارد پشت پرده موضع‌گيری‌های بانک‌ها، مثلاً امثال بانک ابوظبی، بانک مرکزی و دوبی و اين‌ها چيست. ولی اگراين وضع  ادامه پيدا کند، می‌تواند به نظر من برای اقتصاد ايران بسيار شوک‌آور باشد.»

«ادعای بی‌اساس دولت» مبنی بر بی‌تاثير بودن تحريم‌ها
اين توليدکننده به حرف دولت اشاره می‌کند که مدعی است تحريم‌‌ها بی‌اثر بوده‌اند. وی معتقد است، حتی به فرض آن هم که مشکل اصلی حل شود و حواله‌ها دوباره به حرکت بيافتد، افزايش نرخ ارز به معنای گرانی توليد است و فشار آن بر گرده مصرف‌کننده وارد می‌آيد

به گفته‌ی او، «هم‌اين که دلار نهصد و نود و خرده‌ای الان شده مثلاً هزار و سی، هزار و پنجاه يا هزار و شصت تومان، تأثير مستقيم‌اش روی دوش مصرف‌کننده و يک بخش‌اش روی دوش توليد‌کننده است. به نظر من، نکته‌ی مهمی که وجود دارد اين است که عوام در ايران با تنها چيزی که مواجه می‌شوند اين است که می‌روند يک چيزی را بخرند، می‌بينند که کالا گران شده.»

پدرام سلطانی معتقد است که پيش‌بينی وضعيت يک هفته و يک ماه آينده هم در شرايط فعلی مشکل است: «اما من استنباطم اين است که اگر محدوديت‌های بيش‌تری اعمال نشود، تجار ايرانی راه‌های جديدی را برای انجام مبادلات ارزی‌شان پيدا خواهند کرد يا از راه‌های موجود که کمتر استفاده می‌شده تاکنون، استفاده‌ی بيشتری خواهند کرد و اين بحران تا چند روز ديگر تا حدی کنترل می‌شود. اما اگر در پی اين مجدداً محدوديت‌های بيشتری در دوبی يا در کشورهای ديگری که مبادلات ارزی تجار ايران از آن طريق انجام می‌شود به‌وجود آيد، امکان دارد باعث شود که تبعات اين بحران کاهش پيدا نکند و شايد حتی ادامه هم بيابد.»

آيا با تشديد تحريم‌ها، تاجران ايرانی قادر خواهند بود به مبادلات خود از طريق کشورهای ديگر ادامه دهند؟ پدرام سلطانی در اين مورد خوش‌بين است و می‌گويد: «تجار ايرانی با خيلی از کشورهای اروپايی و آسيايی و حتی کشورهای آمريکای جنوبی همکاری دارند، يا در آنجا مستقر هستند يا به‌هرحال ارتباطاتی دارند، و بالاخره دارند الان مبادلات ارزی‌شان را انجام می‌دهند.»

 
 

در حال حاضر شرکت واحد با بحران حاد مديريتی مواجه شده است و تحت عنوان خصوصی سازی خط هايی از خطوط تندروی شرکت واحد در اختيار شرکت های خصوصی که در مالکيت سپاه پاسداران است قرار گرفته است از جملۀ آنها خط تندروی شماره ۷ (راه آهن- تجريش) می باشد.
خبرنگاران سبز‌/ جامعه/ کارگران:
خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر، هرانا، خبر می‌دهد که به تازگی حراست شرکت واحد، کارکنان شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه را وادار به امضای تعهدی می کند که بر اساس آن رانندگان در مورد مسايل شرکت واحد با هيچ رسانه ای اعم از داخلی و يا خارجی حق مصاحبه نداشته باشند.

در طی چند روز گذشته به دستور حراست شرکت واحد تهران به کليه نواحی اعلام شده است که کارکنان نواحی مختلف تهران بايد تعهدی را امضا نمايند که در آن نوشته شده است؛ که کليه رانندگان متعهد می شوند که در مورد مسايل شرکت واحد از جمله؛ وضعيت و شرايط اعضای دستگير شده سنديکا، اخراج کارکنان، عدم پرداخت حقوق و مزايا،برخورهای غير انسانی حراست و کميته انظباطی با کارکنان، شرايط سخت کاری و مشکلات ديگر کارکنان با هيچ رسانه ای اعم از داخلی و خارجی حق مصاحبه را ندارند.

بر اساس گزارش وبلاگ فعالين حقوق بشر و دموکراسی، گرفتن تعهد در طی چند روز گذشته از ناحيه غرب تهران آغاز شده است که با مقاومت کارکنان شرکت واحد مواجه است. مسئول ناحيه با تهديد سعی دارد که کارکنان را وادار به امضای تعهد نمايد.

در حال حاضر شرکت واحد با بحران حاد مديريتی مواجه شده است و تحت عنوان خصوصی سازی خط هايی از خطوط تندروی شرکت واحد در اختيار شرکت های خصوصی که در مالکيت سپاه پاسداران است قرار گرفته است از جملۀ آنها خط تندروی شماره ۷ (راه آهن- تجريش) می باشد.

 
 


 استاکس‌نت يک موشک سايبری با قدرت تخريب   و با دقت بسيار بالاست که اوايل سال گذشته شليک شد تا به جستجو به قصد تخريب يک هدف واقعی بسيار مهم بپردازد.
خبرنگاران سبز/ سیاست:
هاآرتص خبر می‌دهد که بر اساس برآورد کاشناسان رایانه‌ای هدف استاکس‌نت اکنون جلوگیری از غنی سازی در نطنز است. پیش از این رسانه‌های ایرانی خبر این ویروس رایانه‌ای که قادر به وارد آوردن خسارات فیزیکی به تاسیسات اتمی است پخش کرده بودند. همچنین در این خبرها خبر از تشکیل جلساتی در بوشهر و مرکز برای شیوه‌های مقابله با این ویروس داده شده بود و تصمیمات گرفته و اقداماتی هم صورت داده شده است.

اطلاعاتی که تاکنون در باره این کرم رایانه‌ای منتشر شده حاکی از این است که ویروس استاکس نت حدود يک سال است که وارد چرخه اينترنتی شده – يعنی همزمان با آلوده شدن سيستم های کامپيوتری شرکت روسی پيمانکار نيروگاه اتمی بوشهر – اما این ویروس اولين بار در ماه ژوئيه ( تير ماه ۱۳۸۹) توسط يک موسسه امنيتی در بلاروس کشف شد و نام آن در رسانه‌ها منتشر شد .


بر اساس گزارش نشریه «پی‌سی‌ وورلد»: اين کرم توسط يک مهاجم پيشرفته و احتمالا توسط يک دولت و برای تخريب هدفی بسيار بزرگ طراحی شده است. به احتمال فراوان اين کرم اينترنتی برای مختل کردن فعاليت های نيروگاه اتمی بوشهر و جلوگيری از راه اندازی آن طراحی و به مورد اجرا در آمده است. 

از سوی دیگر روزنامه کریستین ساینس مانیتور استاکس‌نت را به عنوان اولين سلاح‌ فوق پيشرفته سايبری  نام می‌برد که با هدف تخريب فعاليتهای نيروگاه بوشهر طراحی شده است.

در اين گزارش به نقل از متخصصان امنيت رايانه در آمريکا در توصيف اين کرم اينترنتی  می‌نويسد که استاکس‌نت يک موشک سايبری با قدرت تخريب   و با دقت بسيار بالاست که اوايل سال گذشته شليک شد تا به جستجو به قصد تخريب يک هدف واقعی بسيار مهم بپردازد.
  

هاآرتص می‌کند: «اين ويروس آمريکايی يا اسرائيلی برای جلوگيری از فعاليت تاسيسات صنعتی ايران که توسط شرکت زيمنس آلمان ايجاد يا توسه پيدا کرده بودند، ساخته شده است.»

استاکس نت چگونه کار می کند ؟
استاکس نت پس از رسيدن به اين سيستم‌ها، شروع به جمع آوری اطلاعات محصولات آن کارخانه، روند توليد و حتی اطلاعات ذخيره موجود در سيستم می کند. سپس از طريق اتصال به اينترنت اطلاعات را به مقصد نامعلومی ارسال می کند.

 اين کرم جاسوس توانايی انتقال از طريق يو اس پی به کامپيوتر را دارد و بعد از ورود به اولين کامپيوتر می تواند به صورت خزنده از طريق هر شبکه ای از جمله اينترنت به کامپيوترهای ديگر وارد شود.

برخی گزارش های رسانه های غربی حاکی است که  اين ويروس ازطريق پيمانکار روسی به سيستم های کامپيوتری نيروگاه اتمی  بوشهر رسيده است. حدود يک سال پيش سايت اينترنتی پيمانکارنيروگاه اتمی بوشهر - که شرکت روسی "اتم استروی اکسپورت " است -  هک شده بود و تمام صفحات و پرونده‌های موجود در آن  توسط اين ويروس آلوده شده يا اطلاعات موجود در آن مورد سرقت قرار گرفته يا از دسترس خارج شده بودند .
برگفته و کوتاه شده از گزارشی از عصر ایران

 
 

رضایی: بايد بين من و ميرحسين و کروبی فرقی باشد. من نمی‌توانم ادای کسانی را در بياورم که تنها به دنبال جلب افکار عمومی هستند.
خبرنگاران سبز/ سیاست: 
محسن رضايی در نشستی با عنوان «دفاع مقدس و رسالت دانشجوی مسلمان» در دانشگاه اميرکبير شرکت کرد و با صراحت به پرسش دانشجويان پاسخ داد. محسن رضايی يکی از نامزدهای انتخابات منجر به کودتا سال گذشته است که با وجود معترض بودن تصميم گرفت با رهبر ج.ا. همراهی کند و از شکايتش صرف‌نظر کند.

رضايی در بخشی از گفته‌هايش می‌گويد که ايران به انقلابی بزرگتر از جنگ و انقلاب سال ۵۷ نياز دارد. وقتی از او در باره معترضين و حوادث بعد از انتخابات پرسيده می‌شود: وی کروبی و موسوی را متهم می‌کند که تنها بدنبال جلب افکار عمومی هستند و با صراحت راه‌ خود را از آن‌ها جدا می‌کند و حتی قطعنامه تحريم ۱۹۲۹ را نيز نتيجه اين حوادث می‌داند. بخش‌هايی از اين پرسش و پاسخ را به نقل از ايسنا در زير بخوانيد.

دانشجويی می‌پرسد: «به نظر شما آيا جريانات و اتفاقات رخ داده پس از انتخابات رياست جمهوری فتنه بود؟»

رضايی پاسخ می‌دهد: «در فتنه بودن اين جريانات شکی نيست، چون حق و باطل با يکديگر ترکيب شده بود» اظهار کرد: بسياری از مردم تا ۹ دی نمی‌دانستند که چه اتفاقی افتاده است. فتنه‌ای که رخ داد مقدمه‌ای برای رويارويی سوم ايران و آمريکا بود و در اين راستا قطعنامه ۱۹۲۹ منتشر شد.

ظرفيت اخلاقی و فرهنگی در ايران از پيشرفت سياسی عقب‌تر است

وی تاکيد کرد: در آن زمان کسانی که در صحنه سياسی بودند نبايد اجازه می‌دادند اين حوادث طولانی شود. اين حوادث بايد حداکثر يک ماهه جمع می‌شد ضمن اين‌که اگر فعالان سياسی با اخلاق‌ برخورد می‌کردند و اعتراضات مردم را سياسی نمی‌ديدند و طرفين و کسانی که درگير اين ماجرا بودند برای مردم حقی قائل می‌شدند، چنان مسائلی پيش نمی‌آمد.

وی تاکيد کرد: اگر اعتراضات مردم مديريت درستی می‌شد بعد از انتخابات اين مديريت روی دوم مردم‌سالاری در ايران را چنان تقويت می‌کرد که با وجود رای ۴۰ ميليونی، معيار مردم‌سالاری در افکار عمومی چندين پله بالا می‌رفت ولی از آن‌جا که ظرفيت اخلاقی و فرهنگی در ايران از پيشرفت سياسی عقب‌تر است اين‌گونه نشد.

در مفاهيم اساسی در عرصه سياست نياز به بازسازی داريم

رضايی گفت: ما نمی‌توانيم همديگر را تحمل کنيم تا اعتراضی می‌شود يک عده می‌گويند برخی می‌خواهند نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند و شعارها را تبديل به شعار عليه نظام و حتی عليه دستاوردهای بزرگ انقلاب می‌کنند.

وی با تاکيد بر اين‌که « ما در مفاهيم اساسی در عرصه سياست نياز به بازسازی داريم» گفت: زمانی چنين بازسازی رخ می‌دهد که شکاف بين اخلاق و سياست را پر کنيم.

ما زندانی خود هستيم

وی با بيان اين‌که « حفظ نظام جمهوری اسلامی زمانی حاصل خواهد شد که ما در تحمل همديگر پيشرفت کنيم و در گفتارمان صداقت بيشتری داشته باشيم» اظهار کرد: نبايد از آزادی و عدالت در جهت عوام‌فريبی، تريبون درست کنيم، بايد با مردم صادق باشيم و خودخواهی‌ها را کنار بگذاريم. آن‌گاه مشکلی وجود ندارد و آمريکا و اسرائيل نيز نمی‌توانند برای ما مشکلی درست کنند. ما زندانی خود هستيم.

بعد از انتخابات به ريسمان قانون متصل شدم

به گزارش ايسنا، دانشجوی ديگری به اعتراضات رضايی بعد از انتخابات اشاره کرد و گفت: ما انتظارمان از شما بيشتر بود، شما انتخابات را زير سوال برديد.

رضايی پاسخ داد: چه قبل و چه بعد از انتخابات شما شاهد بوديد که شيوه من با ساير نامزدها متفاوت بود. من می‌دانم که مردم قبل از انتخابات چه برداشتی از عملکرد من داشتند در مورد آن صحبت نمی‌کنم؛ اما بعد از انتخابات من ريسمانی را به نام قانون انتخاب کردم و به آن متصل شدم. تا زمانی که وقت اعتراض کردن وجود داشت من اعتراض و شکايت کردم و حرف زدم، اما زمانی که شورای نگهبان اظهارنظر خود را ارائه داد، من آن را تمکين کردم.

وی افزود: برخی دوستان حزب‌اللهی من از جمله آقای وحيدی وزير دفاع چند ساعت مانده بود به اعلام نظر شورای نگهبان به من گفتند؛ ما می‌دانيم که تو نظر شورای نگهبان را تمکين می‌کنی، ولی در اين مورد زودتر اظهارنظر کن. من به آنان گفتم اجازه دهيد من می‌خواهم عمل به قانون را به نمايش بگذارم ولی چون ديدم که اين دوستان ناراحت می‌شوند، زودتر اظهارنظرکردم، پس تا آن‌جا که قانون اجازه داد بر طبق قانون عمل کردم. اگر خارج از قانون عملکردی داشتم، حرف شما درست بود. حال فرض کنيد که من انتظارات شما را برآورده نکردم و از مهلت قانونی‌ام جهت انجام اعتراض استفاده کردم، آيا شما بايد به من فحش دهيد و من را تخريب کنيد؟

بايد بين رضايی و ميرحسين و کروبی فرقی باشد

وی با بيان اين‌که « بايد بين من و ميرحسين و کروبی فرقی باشد» گفت: من نمی‌توانم ادای کسانی را در بياورم که تنها به دنبال جلب افکار عمومی هستند.

خواهش می‌کنم سياسيون به سمت خانواده شهدا نروند

دانشجوی ديگری با اشاره به حوادث اخير در مورد فرزندان شهيد باکری و همت گفت: عدم موضع‌گيری شما پايمال کردن خون شهداست.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ با بيان اين‌که « من به عقايد همه احترام می‌گذارم و معتقدم بزرگترين دستاورد انقلاب، آزادی عقيده بوده است» تاکيد کرد: استفاده سياسی و تبليغی از خانواده شهدا محکوم است و اهانت و توهين به آن‌هاست. به هر ترتيب مقام شهيد والا و بزرگ است.

وی با تاکيد بر اين‌که « خانواده شهدا را نبايد در بحث‌ها و مسائل سياسی وارد کرد» گفت: ما نمی‌دانيم که اگر آن شهيد حاضر بود چه تصميمی می‌گرفت. مثلا اگر مهدی باکری که من به خوبی می‌شناسمش، حاضر بود چه تصميمی اتخاذ می‌کرد.

وی تظام تاکيد کرد: من از سياسيون کشور چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب خواهش می‌کنم به سمت خانواده شهدا نرويد، ما صبر و تحملی در کشور داريم، وارد اين حريم‌های ارزشی نشويد؛ اگرچه آن‌ها هم حق دارند فعاليت سياسی کنند، اما نبايد به نحوی باشد که به حريم شهدا آسيب وارد شود. ما نمی‌دانيم آن‌ها اصولگرا بودند و يا اصلاح‌طلب.

 
 

مهندس میر حسین موسوی و سید محمد خاتمی ضمن دیدار با یکدیگر به بررسی مسائل جاری کشور پرداختند.
خبرنگاران سبز/رهبران سبز:
در این دیدار، خاتمی و موسوی ضمن ابراز تأسف از اینکه افرادی از یک سو انقلاب را در انحصار خود می دانند و از سوی دیگر ابزاری جز دروغ و توهین و اتهام زنی را نمی شناسند، بر تداوم هماهنگی موجود میان اصلاح طلبان در همه زمینه ها تأکید نموده، تلاش نافرجام جریانی خاص برای القاء اختلاف و تقابل میان شخصیت ها را محکوم کردند.

به گزارش كلمه، موسوی و خاتمی همچنین ضمن ابراز خوشوقتی از اینکه جامعه متوجه بی اساس بودن بسیاری از مطالب و ادعاهایی که به صورت رسمی و غیر رسمی رواج می یابد شده است تصریح کردند: تأسفی اگر هست از این است که چرا چنین رفتارها و گفتارهایی به نام انقلابی که هدف آن استقرار راستی و پاکی و عدالت بوده و نظام برآمده از آن بر اهمیت رأی مردم و آزادی و حرمت همه افراد جامعه و تقوی و خدمتگزاری مسؤولان تأکید کرده رواج می یابد و بر پایه همین رفتارها و گفتارهای نادرست بسیاری از چهره های خدوم و سرمایه های ارزنده کشور بازداشت، محاکمه و زندانی می شوند و حتی به ادعاهای آنان در مورد نحوه رفتارهای ناروا رسیدگی نمی شود و همچنان جریانها و نیروهای دیگر تحت فشار و تضییق روزافزون قرار می گیرند!

رئیس بنیاد گفت و گوی تمدن ها و نخست وزیر سابق ایران ضمن تأکید بر تداوم این انتظار که زندانیان سیاسی آزاد و فضای باز و امن بر جامعه حاکم گردد و قانون اساسی به صورت همه جانبه و بدون تنازل جاری و اجرا شود، از اینکه همچنان خلاف این امر اتفاق می افتد و حتی عزیزانی که احساس می کنند به آنها ستم شده و مورد اتهامات ناروا قرار گرفته اند، و از حق قانونی خود برای شکایت استفاده کرده اند، به جای رسیدگی عادلانه، مجدداً به زندان بازگردانده می شوند ابراز تأسف نمودند.

سید محمد خاتمی و میر حسین موسوی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه دفاع مقدس و تجلیل از حماسه آفرینان و ادای احترام به شهیدان و جانبازان و آزادگان و خانواده های محترم آنان، خواستار برخورد جدی با اهانت کنندگان و متعرضان به خانواده های عزیز سرداران شهید، همت و باکری و دیگر شخصیت های برجسته انقلاب و کشور شده و ایجاد محدودیت های فراوان و روزافزون برای شخصیت ها و جریانات منتقد که همواره بر پای بندی به اصول و ارزشهای انقلاب و قانون اساسی تأکید داشته اند را محکوم نمودند.

 
 



خبرنگاران سبز/تفسير خبر در تاكسى:
راديو پيام: آيت الله خامنه‌اى، رهبر معظم انقلاب، سخنان دكتر احمدی نژاد را در مجمع عمومی سازمان ملل «پُر مغز» توصیف فرمودند.
بحث مفصلى در گرفته بود در تاكسى كه لاريجانى و صد و نود و پنج نماينده مجلس از حرفهاى احمدى نژاد در نيويورك و زير سوال بردن قضيه يازده سپتامبر دفاع كرده اند و امروز هم كه خامنه‌اى آنرا پر مغز خوانده است. در همان زمان آقاى خاكسترى وانتى را ديد و با گوشى موبايلش عكسى از آن گرفت. گويا اينروزها، همه مسئولين مملكتى به هم مى‌گويند: من چتم، تو چته ؟


 
 

جبهه مشارکت در اطلاعیه‌ای اظهارات محسنی اژه‌ای دادستان کل در خصوص انحلال این حزب را «مصداق کامل جنگ روانی و اشاعه کذب» خواند. به گفته جبهه مشارکت، تا به حال هیچ دادگاهی انحلال این حزب را بررسی و حکمی صادر نکرده است.
خبرنگاران سبز/سياست/جبهه مشاركت:
به گزارش نوروز متن کامل این بیانیه به شرح زیر است :

به نام خدا

امروز، رسانه ها خبری از قول آقای محسنی اژه ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه منتشر کردند که مصداق کامل جنگ روانی و اشاعه کذب می باشد. ایشان در سخنان خود با ارجاع به تصمیم سیاست زده ،غیر قانونی و غیر الزام آور کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اظهار داشته اند درخواست آن کمیسیون در دادگاه بررسی و دادگاه " تصمیم" به انحلال حزب مشارکت گرفته است. این اظهار نظر مبهم و غیر حقوقی است، لذا لازم است از اقای دادستان کل پرسیده شود که :

۱- در چه زمانی و توسط چه مرجع قضایی کیفر خواست علیه جبهه مشارکت صادر شده است؟

۲- در چه تاریخی این کیفر خواست به اطلاع اولیای حزب رسیده است؟

۳- در چه زمانی پرونده به دادگاه ارسال و در چه زمانی این دادگاه تشکیل شده است؟

۴- این دادگاه چه نوع دادگاهی بوده است و ریاست آن به عهده چه کسی بوده است؟

۵- اعضای هیئت منصفه این دادگاه چه کسانی بوده اند؟

۶- از نمایندکان حزب و وکلای حزب چه کسانی در این دادگاه حاضر بوده اند؟

۷- با توجه به قاعده عام علنی بودن دادگاه، از اصحاب رسانه حتی از رسانه های وابسته به اقتدار گرایان چه کسانی در دادگاه بوده اند و گزارش دادگاه در چه رسانه ای حتی به صورت یک خبر کوتاه درج شده است؟

۸- حکم دادگاه چگونه و به چه کسی ابلاغ شده است؟

۹- مگر هر حکمی قابل تجدید نظر خواهی نیست. پس اگر چنین حکمی صادر شده است هنوز قابل تجدید نظر خواهی است. چرا اجرای حکم را اعلام کرده اید؟

۱۰- و خلاصه آنکه اگر حکمی وجود دارد چرا آن را منتشر نمی کنید؟

با توجه به اینکه اصلا تا به حال دادگاهی برای رسیدگی به درخواست انحلال حزب توسط کمیسیون ماده ۱۰ احزاب از سوی قوه قضائیه تشکیل نشده است بدیهی است که پاسخ به این سوالات غیر ممکن و در همه حال منفی است و حتما شما که با امر قضا آشنا هستید می دانید اعلام شفاهی یک حکم از سوی سخنگوی قوه قضائیه هیچ گونه ارزش قضایی ندارد و برای هیچکس منع و تکلیفی ایجاد نمی کند.

علیهذا فعالیت حزب قانونی و ممانعت از فعالیت ان توسط هر شخصی غیر قانونی و مصداق تخلف از فانون اساسی و اصول متعدد آیین دادرسی می باشد.امیدواریم دادستان کل کشور با وقوف به این امر مانع سوء استفاده اقتدار طلبان بهانه جو از اظهارات مبهم و بدون پشتوانه قضائی ایشان شوند.

جبهه مشارکت ایران اسلامی

 
 

خبرنگاران سبز/آمار يا نقش مار؟:
رييس دولت دهم، بسيار گفته است كه در دوره او، ايران به پيشرفتهاى عظيم علمى نايل شده است. اما آمارها حرف ديگرى مى‌زنند تا جاييكه اين سخن از حسين گروسى شنيده مى‌شود. 
نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدن به جایگاه اول علمی و اقتصادی در منطقه، از اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله به شمار می‌رود.
حسین گروسی نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ايلنا ضمن بيان اين مطلب اظهارداشت: هم اکنون در دنیا 53 کشور در زمینه فناوري اطلاعات فعال هستند؛ این در حالی است که ایران روی پله 53 از نظر رتبه‌بندی قرا ر گرفته و در 13 کشور منطقه نیز جایگاه 13را داریم، که این مسئله قابل قبول نیست و باید به دنبال ارتقاء این صنعت باشیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شوراي اسلامی مدعی شد: با وجود نیروی انسانی متخصص و جوان کارآفرین ایرانی در زمینه فناوري اطلاعات، می‌توانیم حرف‌های زیادی برای صحبت در این راستا، داشته باشیم، به عنوان مثال در صنعت خودروسازی با توجه به واگذاری سیاست‌های کلی اصل 44 در خصوصی‌سازی، رتبه 14دنیا را کسب كرده‌ايم به طوری‌که از کشورهای غربی، جلوتر گام برداشته‌ایم و این نشان از توانمندی نیروهای متخصص ایرانی است.
گروسی خاطرنشان كرد: ما مي‌توانيم با برگزاري کارگاه‌های آموزشی و ارائه فعالیت پژوهشی جهش خوبی در صنعت کشور به ویژه IT ایجاد کنيم.
این نماینده مجلس در پایان با اشاره به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها خاطرنشان کرد: با توسعه فناوري اطلاعات می‌توان به کاهش هزینه‌ها کمک کرد، مردم از طریق فناوری آی‌تی هم اکنون در راستای هدفمند کردن یارانه‌ها با مراجعه به سایت‌های اینترنتی ثبت‌نام کردند. این خود نمونه کوچکی از سریع انجام شدن کارها در زندگی روزمره است.

 يكى بر ديوار نقش مارى را رسم می‌كرد و مدعى بود كه مار همين است و نه آنكه آنرا به حروف بنويسند. جماعت غافل نيز بر سخن او صحه می‌گذاردند كه او بهتر می‌داند تا كاتب شهر. خبرنگاران سبز می‌کوشد با استناد به آمارهاى رسمى، سخن نقاشان دروغ را به چالش كشد و شرايط اقتصادى و اجتماعى حاكم بر كشور را از زبان مستندات، به مخاطبين فهيم خود ارايه نمايد.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته