-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ مهر ۵, دوشنبه

Latest News from 30Mail for 09/27/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



دفتر تحکیم وحدت به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید بیانیه‌ای منتشر کرده که در آن از لزوم تدوین مدل‌های جدید فعالیت دانشجویی در سال تحصیلی پیش رو سخن به میان آمده است.

شورای تهران دفتر تحکیم وحدت بیان این که «اقتدارگرایان چاره‌ای جز پذیرش واقعیت‌های موجود چه در سیاست داخلی و خارجی، چه اقتصاد، چه فرهنگ و دیگر زمینه‌ها ندارند» نوشته‌اند: «نیروهای ایدئولوژیک هیچ‌گاه به ناکارآمدی سیاست‌های خود باور ندارند و همواره مشکل را از جانب توطئه گرانی می‌دانند که در اتاق‌های توطئه مشغول گره زدن بر دست و پایشان هستند. لذا چاره حل مشکل را در بگیر و ببند می‌بینند. نهادهای مدنی و اجتماعی را با نگاه توطئه‌وار به تعطیلی می‌کشانند و مخالفان و منتقدان خود را به بند می‌کشند.»

در ادامه این بیانیه آمده «بیکاری، تورم و رکود صنعتی جلوه‌هایی از ویرانی اقتصاد کشور است. طرح هدفمند کردن یارانه‌ها پیشاپیش خبر از یک بحران اقتصادی و اجتماعی عظیم می‌دهد و در حالی که حلقه محاصره جهانی هر روز تنگ تر می‌شود، سیاست خارجی صحنه جدل‌های فردی و تصمیمات خلق‌الساعه مقامات شده است.»

نویسندگان این بیانیه با بیان این که «جنبش سبز امروز نسبت به روزهای نخستین پس از انتخابات، در بعضی شئون به علل مختلف تضعیف شده» تاکید کرده‌اند: «در این مقطع بر خبرگان و روشنفکران همراه این جنبش است که دست به بازنگری و بازسازی ساختارها و استراتژی آن بزنند.»

دربخش دیگری از این بیانیه با اشاره به «فرسودن و دانشجو و کتاب و درس با هرزه‌گری‌های ایدئولوژیک» آمده: «حرکت‌های حق‌طلبانه، مدنی و شناسنامه دار دانشجویی در طول یک سال اخیر با سرکوب شدید نهادهای امنیتی و نظامی مواجه شده است. در این میان غالب دانشجویان که همواره ظرف فعالیت‌های سیاسی-اجتماعی خود را فضای علنی دانشگاه و تحت شعارها و مطالبات مشخصی تعریف کرده بودند در حال بازتعریف و اتخاذ استراتژی‌های جدید برای فعالیت هستند.»

شورای تهران دفتر تحکیم وحدت با تاکید بر این که «دفتر تحکیم وحدت تمام تلاش خود را می‌کند که همچنان نقش خود را در جنبش دانشجویی ایران حفظ کنند» با تبریک آغاز سال جدید تحصیلی به زندانیان سیاسی و دانشجویان و اساتید دربند درود فرستاده و «بهاره هدایت، میلاد اسدی، مجید توکلی، ضیا نبوی، علی ملیحی، مهدیه گلرو، مجید دری، یاسر ترکمن، نیما نحوی، علی پرویز، کوهیار گودرزی، ارسلان ابدی، نادر احسنی، صدرا آقاسی، محمد پورعبدالله، سینا گلچین و ده‌ها دانشجوی زندانی دیگر را در کنار آقایان محسن میردامادی، داوود سلیمانی و دیگر اساتید در بند به همراه اعضای سابق دفتر تحکیم وحدت آقایان علی تاجرنیا، عبدالله مومنی، علی جمالی، حسن اسدی و همچنین زندانیان سیاسی چون دکتر احمد زیدآبادی، مهندس کیوان صمیمی، بهمن احمدی عمویی، منصور اسانلو و بسیاری دیگر» را سرمایه‌های جنبش آزادیخواهی ایران زمین نامیده است.

در پایان این بیانیه آمده: «به این امید سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنیم که در آینده نزدیک جنبش آزادیخواهی مردم ایران شاهد آزادی را در آغوش بکشد و یاران و اساتید در بندمان را به زودی در کلاس‌های درس در کنار خود ببینیم و دوباره در کلاس‌های درس اساتید خبره‌ای که اخراج و یا بالاجبار بازنشسته شده‌اند شرکت کنیم، و کلیه دانشجویان ستاره‌دار و محروم از تحصیل حق خود را بازیابند.»

منبع: دانشجونیوز


 


بر اساس گزارش کلمه:

بررسی احکام صادره برای 216 زندانی سیاسی- عقیدتی و امنیتی شناسائی شده در زندان های مختلف ایران نشان میدهد که دستگاه قضائی جمهوری اسلامی، تنها برای این افراد رای به 1100 سال زندان داده است.

بر اساس گزارش کلمه، زندان اوین و بند 350 آن با زندانی کردن 145 نفر به اتهام‌های سیاسی و عقیدتی، به مرکزی جهت اعمال فشار و محدودیت بیشتر بر زندانیان سیاسی- عقیدتی ایران تبدیل شده است.

این گزارش میافزاید: «از میان این زندانیان شش نفر بلاتکلیف، 9 نفر محکوم به اعدام، 4 نفر در مرحله بازپرسی و 13 نفر به اتهام جاسوسی محکوم هستند. عمده این 145 نفر را دانشجویان و فعالان سیاسی- مطبوعاتی تشکیل می‌دهند.»

در میان زندانیان شناخته شده، فعالینی از جبهه مشارکت، مجاهدین انقلاب، ملی- مذهبی ها، کارگزارانی‌ها، ادوار تحکیم وحدت و دفتر تحکیم وحدت به همراه روزنامه نگاران مستقل و معترضان اجتماعی- فرهنگی و منتقدان به کودتای 22 خرداد سال گذشته دیده میشود.

بر اساس آمارهای ارائه شده در این گزارش، در حال حاظر 44 نفر از فعالان کرد در زندان‌ها به سر میبرند که 3 نفر از آنها محکوم به اعدام هستند و الباقی باید مجموعا 322 سال زندان را تحمل کنند. علاوه بر این نزدیک به 20 زندانی کرد دیگر در زندان‌های غرب کشور منتظر اعدام هستند که تا به حال هویت آنها شناسائی نشده است.

در میان زندانیان این گزارش، متهمان به عضویت در سازمان مجاهدین خلق و تعدادی از کشورهای ترکیه، ترکمنستان و سوریه نیز به چشم میخورند.

منبع: کلمه


 


با حضور نزدیک به 40 تن از فعالان حقوق زن در مجلس:

نزدیک به 40 نفر از فعالان حقوق زن با حضور در مجلس، درخواستی با بیش از 5000 امضاء در اعتراض به «لایحه حمایت از خانواده » و مخالفت با ترویج «چندهمسری» را به نمایندگان مجلس تحویل دادند.

یکی از زنان حاظر در مجلس میگوید: «نزديك به دو هفته است كه براي گرفتن وقت ملاقات از نمايندگان عضو كميسيون حقوقي و قضايي با دفتر و تلفن همراه نمايندگان تماس مي‌گيريم اما پاسخي ندادند، تا اينكه امروز دبيرخانه دفتر رئيس مجلس زنان را پذيرفت.»

گفتنی‌ست که برخی از معلمانی که در اعتراض به تمديد كردن قراردادهايشان از سوي آموزش و پرورش در مجلس حاضر بودند نیز، بیانیه اعتراض به ترویج چندهمسری را امضاء کردند.

پیش از این، مواد 22، 23 و 24 لايحه حمايت از خانواده در نتیجه اعتراض فعالین حقوق زن از جمله زهرا رهنورد و ائتلاف اسلامی زنان و به دلیل آنچه نمايندگان به عنوان ايراد شكلي در مواد يادشده عنوان كردند، به كميسيون قضايي ارجاع داده شده بود.

مواد یاد شده از لایحه حمایت از خانواده به موضوع ازدواج مجدد مردان و شرایط آن می پردازد که در صورت تصویب به مردان اجازه خواهد داد که در صورت داشتن توان مالی، چند همسر اختیار کنند.

منبع: ایلنا

پیشینه:

زهرا رهنورد: لایحه حمایت از خانواده، اهانت به خانواده است

«ائتلاف اسلامی زنان به طور قاطع مخالف لایحه حمایت از خانواده است»


 


ماموران لباس شخصی برای دومین بار به منزل خانواده حمید باکری از فرماندهان کشته شده در جنگ هشت ساله ایران و عراق، هجوم بردند و موجب آزار خانواده وی شدند.

جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی پس از انتخابات و گروهی از اعضای حزب مشارکت برای دلجویی از خانواده باکری به منزل ایشان رفته بودند که نیروهای امنیتی با هجوم به خانه آنها وارد شده و میهمانان را مورد بازخواست و بازجویی قرار دادند.

آسیه باکری فرزند حمید باکری توضیح می‌دهد: «ساعاتی پیش از این دیدار، ماموران در مقابل منزل جمع شده بودند و مهمانانی که از راه می‌رسیدند را به داخل ون برده و سوال و جواب‌هایی نظیر بازجویی انجام می‌دادند.»

او در ادامه می‌گوید: «ماموران لباس شخصی بدون مجوز و به زور وارد ساختمان شدند و باز هم از مهمانان‌ ما بازجویی کردند.»

به گفته وی رفتار توهین آمیز این ماموران به نحوی بود که یکی از مهمانان از حال رفت و بقیه افراد نیز از برخورد بد ماموران به شدت عصبی شده بودند.

روز ۳۱ شهریور ماه، بعد از ممانعت نیروهای امنیتی از دیدار خانواده شهیدان باکری و همت با میرحسین موسوی و حضور این خانواده‌ها در مقابل منزل مهدی کروبی، نیروهای لباس شخصی با گاز اشک‌آور به آنان حمله‌ور شدند و احسان باکری، فرزند حمید باکری را برای ساعاتی بازداشت کردند.

این عمل نیروهای لباس شخصی با واکنش‌های بسیاری مواجه شد.

منبع: جرس
 


 


در اعتراض به عدم تمدید قرارداد

بيش از 600 نفر از معلمان خريد خدمتي آموزش و پرورش در اعتراض به تمديد كردن قراردادهايشان از سوي آموزش و پرورش صبح امروز مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع كردند.

نماينده اين معلمان به خبرگزاری ایلنا گفت که اكثر نيروهايي كه امروز دست به تجمع زده‌اند با سه تا چهار سال سابقه براي آموزش و پرورش و سيستم آموزشي ایران زحمت كشيده‌اند و با مدارك بالا همچون ليسانس و فوق‌ليسانس تدريس مي‌كنند اما مسئولان آموزش و پرورش تمامي سهميه‌هاي خود را براي استخدام به نيروهايي داده‌اند كه در آزمون استخدامي قبول شده‌اند.

وي افزود: «ما با درخواست خود اين وزارتخانه به مدارس رفتيم و حالا در اوايل راه و پس از گذشت سه سال ديگر مي‌گويند نيازي به حضور شما نيست. نيروهاي خريد خدمتي زماني به داد آموزش و پرورش رسيده‌اند كه اين وزارتخانه با كمبود نيرو مواجه بود و با كم‌ترين حقوق كار كرديم.»

در روزهای اخير، مقام های وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده اند که دهها هزار نيروی جديد را برای  کار در اين وزارتخانه استخدام کرده اند اما معترضين می گويند در حالی‌که وزارت آموزش و پرورش گفته است که به آنها نياز ندارد، همزمان شماری از بازنشستگان را به کار گرفته و يا از برخی معلمان رسمی، در دو شيفت استفاده می‌کند.

منبع: ایلنا


 


بازار طلافروشان تهران، مشهد، نیشابور، سبزوار و تربت حیدریه، روزهای پنجشنبه و شنبه در اعتراض به نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده، اعتصاب کردند.

از دو سال پیش که قانون مالیات بر ارزش افزوده به اجرا گذاشته شد، طلافروشان از جمله بخش هایی بودند که با اجرای آن مخالفت کردند و دولت هم ناچار عقب نشینی کرد و اجرای این قانون را در برخی صنوف برای مدتی به تعلیق در آورد.

در واکنش به این اقدام بازار، سازمان امور مالیاتی گفت: «طلافروشان موظف به اجرای قانون هستند و این اقدامشان غیرقانونی است.»

علی عسگری، رئیس سازمان امور مالیاتی روز شنبه گفت: «این رسم جدیدی است که اگر گروهی نخواهند در کشور مالیات بپردازند، با اعتصاب و تجمع مسائل خود را مطرح می کنند.»

پیش از این نیز بازاریان طلا و پارچه همزمان با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، دست به اعتصاب زده بودند. این اعتراض باعث شد دولت در اجرای این قانون عقب‌نشینی کند.

منبع: کلمه و بی‌بی‌سی

پیشینه خبر: اعتصاب بازار طلا و پارچه تهران در اعتراض به مالیات‌های جدید


 


شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها ابلاغ کرد:

با آغاز سال تحصیلی‌، شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها با ابلاغ 19 مصوبه درباره عفاف و حجاب به دانشگاه‌ها از تهیه شناسنامه فرهنگی برای دانشجویان، میثاق نامه دانشجویان با محور مسائل اخلاقی و اخذ تعهدنامه از آنها خبر داد.

براساس این دستورالعمل، قرار است فروشگاه‌های لباس دانشجویی در همه دانشگاه‌ها برگزار شود و از طریق بلوتوث، انیمیشن، کلیپ و پیامک، موضوع عفاف و حجاب موردتوجه دانشجویان قرار گیرد.

انتشار ژورنال مد و لباس دانشجویی، توزیع بروشور و کتاب حجاب و احکام پوشش در دانشگاه‌ها در کنار تهیه بسته‌های فرهنگی برای دانشجویان تازه‌وارد با هدف تعیین معیارهای حجاب و عفاف در دانشگاه از دیگر مصوبات این شورا است.

این مصوبه در بخش‌های دیگر خود به «ارتباط خانواده با دانشجویان» و نیز ازدواج دانشجویان به عنوان یک «طرح ملی» پرداخته است.

شورای هماهنگی فعالیتهای فرهنگی دانشگاهها با ترکیبی از معاونان فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه‌ آزاد اسلامی، جهاد دانشگاهی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها تشکیل شده و به نظر میرسد این تصمیم آنها در ادامه سیاست‌های تنبیهی دولت با هدف ایجاد محدودیت‌های سیاسی، اجتماعی و جنسی در دانشگاه‌ها باشد.

منبع: مهر و مردمک


 


اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد در حاشیه سخنرانی رئیس دولت دهم در سازمان ملل متحد، در خیابان‌های نیویورک به مخالفان حکومت ایران پاسخ می‌دهد.

 


محمد خاتمی در پی حمله لباس شخصی‌ها به خانواده‌‌های باکری و همت:

محمد خاتمی حمله لباس شخصی‌ها به خانواده‌های باکری و همت را محکوم کرده و گفته است: ‌«چرا وقتی خانواده های دو شهید بزرگوار مورد تعرض قرار می‌گیرند سرداران و رزمندگانی که همکار و همراه این دو شهید بوده‌اند فریاد نمی زنند.»

آقای خاتمی که امروز یکشنبه، ۴ مهر در دیدار با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت که آنها (سرداران و همرزمان باکری و همت) واقعاً از این رفتارها بیزارند و این انتظار از آنان می‌رود که برای دفاع از واقعیت سپاه و بسیج آشکارا موضع بگیرند.

وی در ادامه با انتقاد از حملات آزادانه نیروهای لباس شخصی به مخالفان و اختیارات آنان گفت: «به مراجع و شخصیت‌های نظام حمله می‌شود، حتی یک مجلس ترحیم که جنبه سیاسی هم ندارد، عده‌ای می‌ریزند به هم می‌زنند یا جلویش را می‌گیرند، اینها چه نیروهایی هستند؟»

رئیس جمهور سابق ایران در ادامه با بیان اینکه دل اکثریت ملت با حرف‌هایی‌ست که اصلاح‌طلبان می‌زند، افزود: «ما از حق دفاع می‌کنیم. چرا اجازه روزنامه به ما نمی‌دهند؟چرا بخشنامه می‌کنند دستگاههای رسمی هیچ  حرف و خبری از این طرف را منتشر نکند؟»

وی تصریح کرد: «صدا و سیمای جمهوری اسلامی، باید صدا و سیمای کل ملت ایران باشد نه فقط ترویج کننده یک فکر، روش و جریان. نه اینکه یک طرفه هر اتهامی می خواهند بزنند و طرف حق نداشته باشد به آن اعتراض کند! یا اگر کرد هیچ ترتیب اثری به آن داده نشود.»

آقای خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود هشدار داد: «همچنان که در دانشگاه‌ها تنگنا هست، در مدارس نیز این امر مشاهده می‌شود، به نام‌های مختلفی ممکن است اندیشه‌های انحرافی وارد شود و به بچه‌ها تزریق می‌کنند، در حالیکه آنها را طوری باید تربیت کرد که خودشان بتوانند انتخاب کنند و بتوانند در جامعه موثر باشند.»

منبع: بنیاد باران
 


 


موسوی‌لاری، وزیر کشور خاتمی:

عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات، رسیدگی به شکایت علیه فرماندهان سپاه را برای بقای نظام و اصلاح انحرافات و سامان یافتن اوضاع کشور ضروری دانست.

وی در دیدار با خانواده مصطفی تاجزاده، از اعترافات نماینده قرارگاه ثارالله در تخریب شخصیت‌های «تأثیرگذار انقلابی» و حتی نوه و خود آیت‌الله خمینی ابراز تاسف کرد و به دلیل آن‌چه که «خدشه دار کردن ارکان نظام» خواند، خواستار رسیدگی به شکایت علیه فرماندهان سپاه شد.

موسوی لاری  در ادامه با تقدیر از شجاعت و ایستادگی همکار سابقش، معاون سیاسی وزارت کشور خاتمی در مقابل دخالت نظامیان در انتخابات، اقدام شاکیان را شجاعانه و مصداق نهی از منکر دانست.

چندی پیش، پس از انتشار سخنرانی سردار مشفق یکی از مسئولین ارشد اطلاعاتی قرارگاه ثارالله، محسن امین‌زاده، مصطفی تاج‌زاده، عبدالله رمضان‌زاده، فیض‌الله عرب سرخی، محسن صفایی فراهانی، محسن میردامادی و بهـزاد نبـوی، شکایت خود از یک گروه نظامی‌ـ اطلاعاتی و آمران و مباشران تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته را به رئیس قوه قضاییه و سازمان قضایی نیروهای مسلح تسلیم کرده بودند.

پس از این شکایت بود که محسن امین‌زاده، محسن صفایى فراهانى و مصطفى تاج‌زاده احضار و به زندان اوین بازگردانده شده بودند.

منبع: جرس

پیشینه خبر:

شکایت هفت فعال سیاسی از یک گروه نظامی‌ـاطلاعاتی

صفایی فراهانی: به اوین باز می‌گردم اما شکایت خود را پس نمی‌گیرم

سومین شاکى قرارگاه ثارالله سپاه احضار شد

همسران ۷ اصلاح طلب: شکایت از سپاه را پیگیری می‌کنیم


 


بان‌ کی مون:

«بان‌ کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد سخنان احمدی‌نژاد در سازمان ملل را سواستفاده از تریبون این سازمان دانست و گفت: «قابل قبول نیست که کسی از تریبون سازمان ملل متحد به هر عنوانی سوء استفاده کند.»

وی در خصوص ادعای احمدی‌نژاد مبنی بر بهره برداری دولت آمریکا از حملات ۱۱سپتامبر و تشکیل کمیته حقیقت یاب در این مورد گفت: «من به شدت این اظهارات و شکل گیری حملات مذکور از داخل خاک آمریکا را رد می کنم.»

پیش از این نیز باراک اوباما سخنان محمود احمدی‌نژاد را که به طور تلویحی دولت آمریکا را به دست داشتن در حملات تروریستی یازدهم سپتامبر متهم کرده بود، «موهن، نفرت انگیز و غیر قابل توجیه» خوانده بود.

به گفته اوباما، «این که وی چنین سخنانی بر زبان آورده است، آن هم در مانهاتان و در نزدیکی جایی که خانواده‌ها، عزیزان خود را از دست داده‌اند، اقدامی نابخشودنی است.»

منبع: سحام‌نیوز

پیشینه خبر: اوباما: اظهارات احمدی‌نژاد درباره یازدهم سپتامبر نابخشودنی است


 


معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری می‌گوید تا پایان برنامه پنجم توسعه ۴۰ درصد از کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌های تحت پوشش در راستای اجرای طرح انتقال کارمندان دولت، از تهران خارج خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، لطف‌الله‌ فروزنده در خصوص آخرین تدابیر دولت برای اجرای طرح سبک‌ سازی تهران گفت: «دولت تلاش می‌کند امکان خروج ۵ میلیون نفر را تا پایان برنامه پنجم فراهم کند.»

فروزنده افزوده که در راستای طرح سبک‌سازی تهران «تاکنون هزار و صد شرکت به صورت داوطلبانه از تهران رفته‌اند.»

وی در عین حال گفته که آغاز اجرای این طرح «خروج اصناف از تهران» همانند طرح خروج کارمندان از تهران اختیاری است.

بر اساس آمار خود دولت از آغاز طرح کاهش جمعیت تهران حداکثر 2 هزار نفر از تهران به شهرهای دیگر مانند شیراز که خود با مشکل افزایش جمعیت روبرو هستند انتقال یافته‌اند.

منبع: مهر


 


کیون هوگان کارشناس یکی از شرکت‌های تکنولوژی آمریکایی گفته است ویروسی رایانه‌ای منتشر شده که به نظر می‌رسد توسط یکی از کشورها برای هدف قرار دادن برنامه اتمی ایران ساخته شده باشد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، هوگان که مدیرامنیتی شرکت «سیمانتیک» است، گفته که «60 درصد رایانه‌هایی که گرفتار ویروس مشهور به استاکس نت شده‌اند، در ایران هستند و این نشانه این است که سامان‌های صنعتی ایران، هدف قرار گرفته‌اند.»
هوگان ادامه داده است: «پر واضح است که این ویروس رایانه‌ای به گونه‌ای ساخته شده است تا نیروگاه‌های ایران را هدف قرار دهد.»

به گفته وی «عملکرد این ویروس به گونه‌ای است که ابزارهای کنترل شرکت زیمنس را که در نیروگاه‌های ایران کاربرد فراوان دارد، مورد حمله قرار می‌دهد.»

منابع دیپلماتیک و امنیتی می‌گویند که دولت‌های غربی و اسرائیل، خرابکاری را به عنوان یکی از راهکارهای متوقف ساختن برنامه اتمی ایران که غرب احتمال می‌دهد در پی ساخت بمب است، می‌دانند.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه به نقل از کارشناسان امنیت رایانه‌ای در سان فرانسیسکو گزارش کرده که در حال تجزیه و تحلیل یک بمب الکتریکی است که در حقیقت یک ویروس رایانه‌ای است واحتمالا برای تخریب نیروگاه اتمی ایران طراحی شده است.

رویل شوفنبرگ پژوهشگر برجسته در زمینه ویروس‌های رایانه‌ای درباره این ویروس گفته است: «فعالیت این ویروس در سیستم‌های رایانه‌ای مخفی است و قبل از این که سیستم‌های زیمنس را از کار نیندازد، هیچ تغییری در کار سیستم‌ها ایجاد نمی‌کند.»


منبع: رویترز و العربیه


 


زیباکلام:

صادق زیباکلام گفته‌های محمود احمدی‌نژاد در سازمان ملل را «به خیر و صلاح کشور» ندانست و گفت که باید از احمدی‌نژاد در این خصوص بازخواست کرد.

زیباکلام گفت که اظهارات احمدی‌نژاد در سازمان ملل باعث «کدورت و دلخوری و رنجش رهبران کشورها» شده است.

به گفته این استاد دانشگاه «نه تنها رهبران کشورها از مطالب آقای احمدی‌نژاد استقبالی {نمی‌کنند} بلکه مردمان بسیاری از کشورها از اظهارت ایشان استقبالی نمی‌کنند.»

وی ادامه می‌دهد: «باید طوری به مسئله نگاه کرد که در سطح هفت میلیاردی جهان آیا حرف‌های آقای احمدی‌نژاد در نیویورک مورد استقبال مردمی که به مسایل سیاسی و جریانات روز اشراف دارند قرار می‌گیرد یا خیر؟»

زیباکلام افزوده که گروه مشاوران احمدی‌نژاد درباره بازتاب سخنرانی‌های احمدی‌نژاد تحقیق کنند و در صورت مثبت بودن این بازتاب‌ها «این حرف‌ها اگر درست هم نباشد همچنان آنها را تکرار کند.»

وی با بیان اینکه در این خصوص مجلس شورای اسلامی را به شدت مقصر می‌دانم گفت: «معتقدم که قطعا نمی‌بایست مجلس شورای اسلامی از کنار نطق‌های رئیس جمهور بی‌تفاوت رد شود. این نطق‌ها مهم و روی منافع و مصالح ملی ما تاثیر زیادی می‌گذارد.»

محمود احمدی‌نژاد در جریان سخنرانی اخیرش در سازمان ملل گفته که معتقد است حادثه 11 سپتامبر ساخته و پرداخته مقام‌های آمریکایی بوده است.

منبع: خبر آنلاین


 


علی لاریجانی رئیس مجلس در واکنشی خشم‌آلود به سخنان رئیس جمهوری آمریکا، آقای اوباما را یک «شرور بین‌المللی» خواند.

آقای لاریجانی در یک سخنرانی در شهر مرودشت استان فارس گفت: «اوباما با چه رویی می‌گوید که به دنبال کمک به ملت ایران است؟ او بداند که یک شرور بین‌المللی است و هیچ وقت با ملت ایران نبوده است.»

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا دو روز پیش در گفتگو با بخش فارسی بی‌بی‌سی گفته بود: «رفتار حکومت ایران و مخالفت مسئولان ایرانی با قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد برنامه اتمی این کشور، مانع از بهبود روابط ایران و آمریکا است.»

به گفته لاریجانی «آمریکایی‌ها رفتاری از خود نشان دادند که باید به آنها مدال شرارت بین‌المللی داد. آنها در قطعنامه اخیر نیز دنبال فریبکاری بودند. خودشان دو کشور را برای مذاکره به ایران فرستادند، اما بعد مسیر را تغییر دادند.»

رئیس مجلس افزوده است: «آمریکا می‌گوید که ما به شما پیغام می‌دهیم؛ اما پیام ما به آنها این است که ما از شما پیغام نمی‌خواهیم، فقط شما باید یک جو غیرت داشته باشید تا ما به پیغام‌هایتان اعتماد کنیم.»

محمود احمدی نژاد نیز اظهارات اوباما را «ناشیانه» خوانده و بار دیگر بر گفته‌های خود در مورد حادثه ۱۱ سپتامبر تأکید کرده است.

احمدی‌نژاد خطاب به اوباما و رهبران غرب گفته است: «دوران حرف زدن از موضع ابرقدرتی و قلدری با دنیا به پایان رسیده است.»

منبع: ایسنا و بی‌بی‌سی و (+)


 


جواد شمقدری:

جواد شمقدری معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد دلیل لغو مجوز ساخت فیلم اصغر فرهادی را با سخنان او در مراسم جشن خانه سینما مربوط دانست.

آقای شمقدری درباره دلیل لغو مجوز ساخت این فیلم گفت: «موضوع به خاطر صحبت‌هایی است که وی (آقای فرهادی) در مراسم جشن خانه سینما داشت و حرف‌هایی که ایشان زدند حرف‌های جالبی نبودند.»

به گفته شمقدری، دستور لغو مجوز این فیلم یک هفته پس از این که اصغر فرهادی به درخواست مسئولان وزارت ارشاد مبنی بر اصلاح گفته‌هایش بی‌اعتنایی کرد، صادر شده است.
فرهادی در مراسم جشن خانه سینما گفته بود: «ای کاش وضع مملکت طوری شود که گلشیفته (فراهانی) بتواند برگردد، امیدوارم که بهرام بیضایی (نویسنده و کارگردان) برگردد، امیر نادری (کارگردان) بتواند در ایران فیلم بسازد و امیدوارم که جعفر پناهی (کارگردان) هم بتواند در ایران فیلم بسازد.»

معاون سینمایی وزارت ارشاد با بیان اینکه معاونت سینمایی به سمتی می‌رود که روش‌هایش کاملا آشکار و شفاف باشد، گفت: «ملت باید بدانند که دلیل تشویق یک فیلمساز و دلیل منعی که برای یک فیلم ساز ایجاد می‌شود چیست.»

آقای شمقدری گفت: «اگر حرف‌هایی که شنیده‌ام ایشان گفتند واقعیت داشته باشد، حرف‌های بسیاری ناجوری بوده است.»

منبع: رادیو فردا، بی‌بی‌سی و کلمه


 


احسان نوروزی
آزاد سایبر

گروه آشیانه قدیمی‌ترین، فعال‌ترین و مشهورترین گروه امنیت سایبری در ایران است. این گروه از ۸ سال پیش با هدف آموزش کاربران و مدیران شبکه‌ها فعالیت خود را آغاز کرد، اما در مسیر تکامل خود تنها به این اهداف پای‌بند نماند. تا امروز که فعالیت‌های آنها بیش از آن‌که جنبه آموزشی داشته باشد، رنگ و بوی سیاسی دارد و گفته می‌شود اعضای «آشیانه» از جمله افراد فعال در گروه موسوم به «ارتش سایبری ایران» هستند. آنچه در پی می‌آید، گفت‌وگویی با بهروز کمالیان، مدیر کنونی آشیانه است. او از شایعات و ابهاماتی که درباره این گروه وجود دارد مطلع است و به برخی از آنها پاسخ گفته است.

 

به‌عنوان یکی از اعضای بنیان‌گذار «آشیانه» و مدیر کنونی این گروه، کمی از پیشینه فعالیت‌های گروه تحت مدیریت‌تان برایمان بگویید.

بهروز کمالیان: آشیانه از اوایل سال ۲۰۰۲ راه‌اندازی شده و در طول این چند سال با هدف ارتقای سطح امنیت شبکه، سرورها و سایت‌ها فعالیت کردیم. تلاش ما این بود که اهمیت این موضوع را به اثبات برسانیم، چون اگر احتیاط لازم صورت نگیرد ممکن است توسط هکرهای خارجی و یا حتی داخلی مورد حمله قرار گیرند و با مشکلات جدی مواجه شوند.

ما از همان ابتدای راه‌اندازی، نفوذ به سایت‌های مختلف را آغاز کردیم تا از این طریق ضرورت پرداختن به امنیت را به مدیران شبکه‌ها گوشزد کنیم. پس از ۴-۳ سال، پس از این‌که در داخل کشور به اهداف خود رسیدیم، نفوذ به سایت‌های خارجی را آغاز کردیم. یکی از اولین پروژه‌های ما، هک سایت‌های دانمارکی منتشرکننده کاریکاتور پیامبر بود. ما روی ۵۰۰ سایت دانمارکی نظرسنجی به راه انداختیم و از کاربران پرسیدیم که آیا این اقدام را درست می‌دانند یا نه، که بیش از ۹۰ درصد با آن موافق بودند. پیش از آن هم به سایت «ناسا» نفوذ کردیم و عکس و نمادی از ایران بر روی صفحه اصلی آن قرار دادیم تا از این طریق به تروریست خواندن ایرانی‌ها از سوی آمریکایی‌ها اعتراض کنیم. در زمان جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان با اسرائیل و جنگ غزه هم چندین بار وب‌سایت‌های اسرائیلی و از جمله سایت شخصی ایهود باراک را هک کردیم.

پس از آن ۱۰۰ سایت مهم عربی را در اعتراض به تبلیغات‌شان برای جای‌گزینی نام «خلیج عربی» برای «خلیج فارس» هک کردیم. از ۵ سال پیش به صورت رسمی در زمینه ارتقای امنیت وب‌سایت‌ها و شبکه‌های داخلی کار کردیم و خدمات زیادی را به سازمان‌های دولتی، نظامی و شرکت‌های خصوصی ارائه کرده‌ایم. دوره‌های آموزشی تخصصی را هم از ۵ سال پیش آغاز کرده‌ایم.

در آخرین پروژه هم بیش از هزار وب‌سایت آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی را در روز «مبارزه با تروریسم» هک کردیم. در متنی که در این سایت‌ها قرار دادیم اعلام کردیم که ایران از قربانیان تروریسم است و دولت‌مردانی هم‌چون رجایی و باهنر را در حوادث تروریستی از دست داده است.

با توجه به مجموعه فعالیت‌های گروه آشیانه، این گروه را جزو کدام گروه از هکرها می‌دانید؟ کلاه‌سفید، کلاه‌سیاه یا کلاه‌خاکستری؟ چون بسیاری از فعالیت‌های شما مصداق بارز نقض حریم خصوصی و فعالیت‌های خرابکارانه سایبری است.

ما همیشه در راستای اهداف کشور، ملیت و مذهب‌مان حرکت کردیم و پروژه‌های ما هرگز بر ضد کشور و مردم ایران نبوده است.

گروه تحت مدیریت شما اهداف و مصالح کشور را چگونه و با چه معیاری تشخیص می‌دهد؟ آیا این اهداف از طریق سازمان‌ها یا نهادهای دیگر به شما معرفی می‌شود؟

متاسفانه در بسیاری از وب‌سایت‌هایی که با دولت ایران مشکل دارند، اعلام شده است که گروه آشیانه گروهی وابسته به نظام است. من در مصاحبه‌های دیگر هم گفته‌ام که گروه ما کاملا مستقل است و وابسته به هیچ سازمان نظامی یا دولتی نیست. ما بر اساس تعصب و به صورت خودجوش عمل می‌کنیم و وقتی می‌بینیم کشوری به مذهب یا ملیت ما توهین می‌کند، ما اعتراض‌مان را با نفوذ به سایت‌های آنها نشان می‌دهیم و این دلیل بر این نیست که کسی به ما سفارش انجام این کار را داده است. اگر آشیانه گروهی وابسته بود نمی‌توانست به آسانی با رسانه‌ها مصاحبه کند، و این آزادی عمل از نشانه‌های استقلال ما است. اما در پاسخ به سوال‌تان باید بگویم آشیانه در مجموع «کلاه خاکستری» است.

به شایعاتی که در رسانه‌ها منتشر شده اشاره کردید. اما شواهدی هم وجود دارد که این شبهات و شایعات را پررنگ‌تر می‌کند. به‌عنوان مثال، پیام‌ها و شعارهایی که شما در صفحه اصلی سایت‌های هک شده قرار دادید و می‌دهید، کاملا رنگ و بوی سیاسی دارد و اتفاقا از ادبیات سیاسی دولت و حامیانش هم استفاده می‌کنید. با استناد به این شواهد است که گفته می‌شود آشیانه تحت حمایت دولت است و یا حتی صرفا مجری پروژه‌ها و سفارشات دولتی است. در این‌باره چه نظری دارید؟

می‌پذیرم که محتوای این پیام‌ها و شعارها سیاسی است. به هر حال ما نمی‌توانیم فقط مذهبی کار کنیم. اما وقتی دو تن از دولت‌مردان ایران را ترور کردند، ما نمی‌توانیم پیامی بگذاریم که سیاسی نباشد.

آقای کمالیان، ترور آقایان رجایی و باهنر توسط گروه‌های داخلی انجام شد و تا این لحظه سندی که نشان‌دهنده دخالت دولت‌های خارجی در کشتن آنان باشد، کشف نشده است.

درست است. اما ما می‌دانیم که تمام این گروهک‌ها به نوعی با کشورهایی همچون آمریکا در ارتباط‌ند. در بسیاری از اتفاقاتی که برای کشور ما رخ داده، آنها نقش داشتند و کسانی از داخل با آنها همکاری کردند. مثلا در ماجرای انرژی هسته‌ای، کسانی از داخل همکاری اطلاعاتی کردند و این جنجال‌ها بر علیه کشورمان به راه افتاد. به هر حال، آشیانه با بودجه محدود شخصی راه‌اندازی شده و ما هرگز بابت کارهایی که انجام دادیم، هزار تومان هم پاداش دریافت نکرده‌ایم. تنها حمایتی که از ما شده، حمایت خبرگزاری‌ها و رسانه‌های داخلی است.

اتفاقا این حمایت معنوی خبرگزاری‌هایی نظیر فارس و ایرنا هم از دیگر شواهدی است که برای اثبات وابستگی آشیانه به دولت ارائه می‌شود. گذشته از این، اقدامات شما بر اساس قوانین مرتبط با جرایم اینترنتی، مصداق روشن «جرم علیه محرمانه بودن، تمامیت و در دسترس بودن داده‌ها» و نیز «جرم علیه سیستم‌های رایانه‌ای و اینترنتی مانند اخلال در سیستم‌ها» است. اما نه تنها هرگز با شما برخوردی صورت نگرفته، که آشکارا از آن حمایت شده است.

این‌طور نیست که ما به راحتی هر سایتی را که می‌خواهیم، هک کنیم. به هر حال محدودیت‌هایی هم داریم. اما خب برخوردی با ما نشده است. انعکاس خبر فعالیت‌های ما در این خبرگزاری‌ها، به نظر من نمی‌تواند نشان وابستگی باشد. ما واقعا در زمان انجام پروژه‌ها شبانه‌روز نمی‌خوابیم. در مجموع باید بگویم نظر چند سایت کوچک اهمیت چندانی هم ندارد، اگرچه استدلال‌هایی از این دست برایمان آزاردهنده است.

گفتید که پروژه‌های گروه آشیانه هرگز بر ضد کشور و مردم ایران نبوده است. آیا هیچ‌وقت برای هک کردن و ایجاد اختلال در وب‌سایت‌های منتسب به مخالفان دولت تلاش کرده‌اید، یا سفارشی دریافت کرده‌اید؟

برای هک کردن سایت‌های مختلف، هم از طرف افراد حقوقی و هم افراد حقیقی سفارشاتی به ما ارائه می‌شود، اما این جزو پروژه‌های عمومی ما نیست و ما بسیاری از این سفارشات را نمی‌پذیریم. ما هرگز نپذیرفته‌ایم که در قبال دریافت پول، یک سایت داخلی را هک کنیم. اما سایت‌هایی هستند که به قرآن توهین کردند، به مذهب‌مان توهین کردند. در چنین مواردی خودمان هم مایلیم که به این سایت‌ها نفوذ کنیم.

گروه موسوم به «ارتش سایبری ایران» را تا چه حدی می‌شناسید؟

با توجه به این که نزدیک به ۱۰ سال است که در این زمینه فعالیت می‌کنم و از قدیمی‌ترین هکرهای کشورم، آنها و هکرهای گروه‌های دیگر را می‌شناسم.

گروه‌ آشیانه با معاونت پدافند سایبری سپاه که پشتوانه ارتش سایبری است، همکاری دارد؟

نه متاسفانه. ما با نهادهای نظامی در زمینه مشاوره و ارتقای امنیت همکاری می‌کنم، اما مطلقا به این صورت نیست که سفارشی برای کار از سوی آنها دریافت کنیم.

پس به صراحت می‌گویید هیچ‌گونه ارتباط ارگانیکی میان گروه آشیانه و ارتش سایبری برقرار نیست؟

(مکث می‌کند.) نه. هیچ‌گونه ارتباط کاری‌ای وجود ندارد.

به نظرتان در دنیای امروز، ایجاد گروه‌های سازمان یافته برای دفاع و هجوم سایبری از سوی دولت‌ها، یک ضرورت و امری اجتناب‌ناپذیر است؟

به نظر من بحث جنگ نرم بسیار جدی است و چند سالی است که در سیاست کشورها مطرح است. بسیاری از کشورها هم به جنگ سایبری روی آورده‌اند، چون از نظر هزینه، زمان و تلفات جانی، این نوع جنگ به‌صرفه‌تر است. به همین خاطر دولت‌های قدرتمند دنیا مانند روسیه، چین، ایران و آمریکا باید گروه‌های سازمان‌یافته‌ای برای نبردهای سایبری خود داشته باشند.

به عنوان متخصصی که سال‌هاست در اینترنت فعالیت می‌کنید، آیا با فیلترینگ و سانسور محتوا در فضای مجازی موافقید؟

سوال خیلی سختی است. به نظرم آن دسته از سایت‌هایی که مسائلی را از حد می‌گذرانند، بهتر است که برای مردم آن کشور فیلتر شوند.

لطفا کمی دقیق‌تر و شفاف‌تر پاسخ بدهید. این حد را چه کسی مشخص می‌کند؟

ما تیم‌های متعددی برای اجرای فیلترینگ داریم، اما از آنجایی که هر کس نظرات خاص خودش را دارد، به نظرم بهتر است تیمی ۴-۳ نفره از کسانی که مورد تایید سیاست‌مداران کشورند، باید تشکیل شود و آنها باید این حد را مشخص کنند. مثلا اگر به مذهب‌مان توهین شد، باید آن سایت را فیلتر کرد. اما در شرایط فعلی متاسفانه ۶۰ تا ۷۰ درصد سایت‌ها به اشتباه فیلتر می‌شوند.
 


 


هومن مجد در مقاله‌ای توصیف کرد:

هومن مجد که سمت مترجمی و مشاور احمدی‌نژاد در طول سفرهای او به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل را در کارنامه خود دارد، مسافرت محمود احمدی‌نژاد و همراهانش را «ورود سیرک به نیویورک» خوانده است.

وی در مقاله‌ای نوشته است، خواسته و ناخواسته برای ششمین بار در پنج سال گذشته شاهد حضور و سخنرانی احمدی نژاد در صحن سازمان ملل و ترک صندلی‌ها توسط آمریکا و غیبت نماینده اسرائیل بودیم که در نهایت با مصاحبه‌های خسته کننده و تکراری رسانه‌ها با احمدی نژاد به پایان رسید.

مجد، نویسنده و خبرنگار ایرانی-آمریکایی است که در فروردین ماه گذشته همراه با گروهی از خبرنگاران و تحلیل‌گران خارجی  مهمان وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس خلع سلاح تهران بود و سابقه ترجمه و مشاوره در سفرهای سید محمد خاتمی به نیویورک را هم در کارنامه دارد.

وی با تمسخر روش احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالات خبرنگاران در این نوشته آورده است: «احمدی نژاد در 5 روز پیش از سخنرانی‌اش در پاسخ به چند سوال اساسی مشترک خبرنگاران و مجریان تلویزیونی جواب‌های یکسان داد و حتی به خبرنگاران گفت می‌دانم سوال بعدی شما این است.»

وی با اشاره به جنبه‌های خسته کننده و حاضرجوابی احمدی نژاد، اظهارات او در مورد حادثه 11 سپتامبر را به باد انتقاد گرفته و نوشته: «به نظر می‌رسد اظهار نظر احمدی نژاد در مورد هولوکاست به اندازه کافی مقامات آمریکائی را عصبانی نکرد از این رو وی تصمیم گرفت به آن موضوعی بپردازد که مسلما شنوندگان آمریکا را به‌جوش می‌آورد، یعنی حملات 11 سپتامبر.»

او در پایان درخواست احمدی نژاد برای ایجاد کمیته حقیقت‌یاب برای حادثه 11 سپتامبر توسط سازمان ملل را عجیب خوانده و نوشته: «جای تشکر دارد که احمدی نژاد نخواسته که مسئولیت این کمیته به او و چاوز داده شود.»

منبع: دیلی بیست


 


عضو كميسيون ماده 10 احزاب:

عضو كمیسیون ماده 10 احزاب گفته است که محكومان اعتراضهای 88 حق عضویت در هیأت موسس احزاب نوظهور و جدید را ندارند.

حمیدرضا فولادگر گفت: «کسانی كه خواستار تشكیل حزب می‌باشند درخواست خود را به كمیسیون ماده 10 احزاب ارجاع می‌دهند و این كمیسیون بنابر صلاح‌دید خود از مراجع ذیربط استعلام می‌کند.»

وی افزود: «هیأت موسس احزاب جدید نباید دارای سوء‌پیشینه باشند لذا اعضای احزاب توقیف شده موسوم به جریان اصلاحات که در دادگاه انقلاب محكوم شده‌اند خصوصا افرادی كه جرم‌شان محرز شده است قطعا نمی‌توانند در هیأت موسس احزاب جدید عضو شوند.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

پیشینه:

درخواست کمیسیون احزاب برای انحلال دو حزب اصلاح‌طلب

حزب مشارکت: انتشار خبر انحلال حزب، جو سازی است


 


یکی از اولین اعضای مؤسس صندوق بیمه روستاییان:

با اینکه پنج سال از تاسیس صندوق بیمه روستاییان و عشایر به عنوان یکی از چند صندوق کلیدی وزارت رفاه میگذرد، تنها تنها نزدیک به 800 هزار روستایی از جمعیت پنج میلیونی تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند.

بر اساس آیین نامه اجرایی صندوق بیمه روستائیان و عشایر دولت  موظف است که صندوقهای مستقل برای حمایت از اقشار مختلف جامعه در وزارت رفاه تشکیل دهد. یکی از اولین اعضای مؤسس این صندوق در مورد تعهداتی که صندوق در مقابل روستائیان دارد گفت: «ارائه خدمات درمانی، از کارافتادگی، پیری، فوت و برخورداری از بیمه بیکاری و حوادث طبیعی از کارهائی‌ست که باید صورت میگرفت.»

محسن ایزدخواه در ادامه افزود: « مطابق آخرین سرشماری نفوس و مسکن تعداد روستائیان و عشایر بالای 18 سال نزدیک به 13 میلیون نفر است اما آنچه که در عمل اتفاق افتاده، پوشش دادن به 800 هزار نفر است که حکایت از شکست کامل این صندوق در جذب روستائیان و عشایر دارد.»

وی چند شغله بودن مدیران و مسئولین این بخش و همچنین عدم فرهنگ‌سازی و ناکارآمدی برنامه‌ها در کنار وعده‌های بی اساس دولت را عوامل اصلی در شکست این طرح خواند.

منبع: مهر


 


دبير انجمن علمي مامايي كشور هشدار داد:

دبير انجمن علمي مامايي كشور با اعلام افزایش بيماري‌هاي مقاربتي ميان زوجين و افرادي كه شركاي جنسي بيشتري دارند، از شوع بیماری جدیدی به نام «زگيل تناسلي» خبر داد.

ناهيد خداكرمي گفت که که این بیماری برای دختران خطرات بیشتری دارد به شکلی که در نوعی از این بیماری كه در دهانه رحم ايجاد مي‌شود ممكن است با گذشت زمان به سرطان رحم تبديل شود.

عضو هيات مديره سازمان نظام پزشكي افزود این بیماری در میان نوجوانان و بالغین شایع است و در حدود يك نفر از هر 2 نفر، یعنی 50% جمعيت کشور مي‌تواند حامل اين بيماري باشند.

منبع: ایلنا


 


در اعتراض به هفت ماه حقوق معوقه:

بالغ بر 300 نفر از كارگران مرد و زن كارخانه ريسندگي خاور رشت در اعتراض به عدم پرداخت هفت ماه حقوق خود مقابل استانداري گيلان تجمع كردند.

یکی از کارکنان معترض در این زمینه گفت: «با اینکه مديرعامل كارخانه وام سنگيني براي بهبود وضعيت كارخانه گرفته اما تمامی کارکنان این کارخانه بیش از هفت ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند.»

یکی دیگر از کارگران با اعلام اینکه کارخانه از لحاظ تولید و فروش هیچ مشکلی ندارد، افزود: «مدیریت کارخانه این مشکل را به وجود آورده. مسئولان استاني نيز به وعده‌هاي خود عمل نمي‌كنند و هيچ نتيجه‌اي از جلسه اخير كميسيون صنايع و معادن استان حاصل نشده.»

در این تجمع، تمامی کارگران زن و مرد این کارخانه حضور داشتند و با بیان مشکلاتشان خواستار پرداخت حقوق معوقه‌شان شدند.

منبع: ایلنا


 


گروهی از نمایندگان عضو کنگره ایالات متحده آمریکا در نامه‌ای به باراک اوباما هشدار دادند که شاید تنها چند هفته و یا چند ماه برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به بمب اتم زمان وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این نامه که 50 نماینده جمهوری‌خواه آن را امضا کرده‌اند، از اوباما خواسته شد «هر آن چه در توان دارد برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی اتمی» به کار گیرد.

این نامه به گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره کرده و تاکید می‌کند که ایران ذخایر اورانیوم غنی شده خود را ظرف سه ماه 15 درصد افزایش داده و اکنون به طور بالقوه می‌تواند دو بمب اتمی تولید کند.

نمایندگان کنگره آمریکا در نامه خود گفته‌اند که ایران، اسرائیل را چند بار تهدید به نابودی کرده و اکنون به پیشرفت‌های مهمی در برنامه موشک‌های بالستیک مجهز به کلاهک‌های اتمی دست یافته است.

این نمایندگان از رئیس جمهوری آمریکا خواسته‌اند «همه گزینه‌ها» را برای توقف برنامه اتمی ایران مد نظر قرار دهد و همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد را تشویق به اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران کند.

این نمایندگان کنگره آمریکا مدعی هستند که جهان وقت چندانی ندارد و نه چند سال بلکه شاید تنها چند ماه یا حتی چند هفته برای پیشگیری از یک بحران وقت مانده است.

منبع: خبرگزاری فرانسه و العربیه 


 


میرحسین موسوی:

میرحسین موسوی در واکنش به ادعای روزنامه رسالت مبنی بر وجود اختلاف در میان رهبران جنبش سبز گفت: «برخلاف جناح اقتدارگرا جنبش سبز پدرخوانده ندارد و بیش از افراد به تعامل بین شبکه‌های اجتماعی سبز و پیشرو تکیه دارد.»

به گزارش امروز شنبه وب‌سایت کلمه، آقای موسوی افزوده که «در میان صفوف جنبش سبز و اصلاح‌طلبان هیچ اختلافی وجود ندارد.»

موسوی اظهار داشته که همواره با دیگر شخصیت‌های اصلاح‌طلب از جمله مهدی کروبی و محمد خاتمی مشورت می‌کند.

این رهبر جنبش سیز افزوده که شبکه جنبش سبز برعکس محافظه‌کاران «از عقل جمعی برای پیشرفت استفاده می‌کند.»

به گزارش کلمه روزنامه رسالت که «در رقابت شدیدی با کیهان برای تهمت و دروغ به منتقدان دلسوز وضع موجود است»، در جعل خبری تازه مدعی اختلاف میان موسوی، خاتمی و کروبی شده بود.

بر اساس این گزارش «رویه و رویکرد مدیران روزنامه رسالت در زمان دفاع مقدس علیه موسوی نیز به گونه‌ای بود که آیت‌الله خمینی توزیع این روزنامه را در جبهه‌ها برای روحیه رزمندگان اسلام مضر تشخیص داده بود.»

منبع: وب‌سایت کلمه


 


علیرضا افشار خبر داد:

علیرضا افشار معاون اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور از اجرای برنامه کاهش دروغگویی، غیبت و شایعه در جامعه خبرداد.

علیرضا افشار گفته که «در طرح کاهش آسیب‌های اخلاقی در جامعه برنامه‌هایی برای کاهش تهمت در جامعه برنامه‌ریزی شده است.»

آقای افشار افزوده که «احیای ستاد امر به معروف، کمیته صیانت از حقوق شهروندی و ستاد حفاظت اجتماعی» از برنامه‌های طرح تحول اجتماعی است.

وی گفته که «هشت میلیارد و 400 میلیون تومان برای ترویج حجاب و عفاف با صدا و سیما در سال 89 قرارداد بسته شده است تا برنامه‌های مرتبط با ترویج حجاب و عفاف تهیه کنند.»

افشار اظهار داشته که «با سازمان شهرداری‌ها نیز قراردادی 20 میلیارد تومانی بسته شده که برای ترویج حجاب و عفاف تبلیغ کنند.»

معاون اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور گفته که «این طرح به‌عنوان برنامه ملی در مدارس، دانشگاه‌ها، مهدهای کودک و مراکز دولتی در حال اجراست که حضور طلاب جوان در مدارس کشور از مهم‌ترین این اقدامات است.»

افشار افزوده که «در دانشگاه‌ها نیز به‌دنبال ترویج گفتمان حجاب و عفاف هستیم و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در 30 دانشگاه اجرایی شده و در بقیه دانشگاه‌ها نیز با بازگشایی این طرح اجرا می‌شود.»

منبع: همشهری آنلاین


 


رئیس‌ جمهوری آرژانتین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار پیگیری پرونده متهمان بمب‌گذاری در مرکز فرهنگی یهودیان (آمیا) در بوئنوس‌آیرس شد.

کریستینا فرناندز دکیرشنر گفته که «به جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد می‌کنم، در صورتی که به دستگاه قضایی آرژانتین اعتمادی ندارد، هر دو کشور متفقاَ کشور سومی را برای برگزاری محاکمه حقوقی تعیین کنند.»

دکیرشنر افزوده که «با این پیشنهاد می‌خواهیم جلوی هر گونه بهانه‌جویی را بگیریم. در این صورت ایران نمی‌تواند ادعا کند که دستگاه قضایی آرژانتین نسبت به مظنونان و متهمان ایرانی بی‌طرفی را رعایت نکرده است.»

در سال ۱۹۹۴ بمبی در مرکز فرهنگی یهودیان منفجر شد که بر اثر آن ۸۵ نفر کشته و حدود ۲۵۰ نفر زخمی شدند.

دستگاه قضایی ‌آرژانتین رهبران ایران را به عنوان آمرین کشتار مرکز یهودیان (آمیا) معرفی کرده و برای برخی از مسئولان ایرانی از جمله علی فلاحیان، احمد وحیدی و محسن رضایی حکم بازداشت صادر کرده است.

جمهوری اسلامی همواره هر گونه مداخله در این انفجار را رد کرده و آن را اتهامی نادرست و سیاسی از سوی مخالفان نظام اسلامی دانسته است.

منبع: خبرگزاری فرانسه و دوبچه‌وله 


 


مقام‌های ایران می‌گویند در جریان دور سوم سفرهای استانی محمود احمدی‌نژاد اعتبارات لازم برای ساخت چهار بازداشتگاه دیگر در حاشیه تهران تصویب شده است.

خبرگزاری مهر به نقل از محمدرضا محمودی معاون عمرانی استاندار تهران اعلام کرده است: «مکان‌های مورد نظر در حاشیه برای ساخت بازداشتگاه‌های جدید انتخاب شده‌اند و سازمان زندان‌ها می‌تواند رسما این طرح را آغاز کند.»

طرح ساخت زندان‌های جدید در حالی مطرح می‌شود که بازداشتگاه کهریزک بدنبال حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته تعطیل شد.

تعدادی از معترضان به نتایج انتخابات در این زندان بازداشت، شکنجه و کشته شدند.

تحقیقات درباره مسئولین وقایع کهریزک همچنان ادامه دارد و برخی خواهان پیگرد سعید مرتضوی دادستان پیشین تهران شده‌اند.

اعلام ساخت بازداشتگاه‌های جدید می‌تواند موجب افزایش نگرانی برخی گروه‌های مخالف حکومت شود.

منبع: بی‌بی‌سی و مهر


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته