-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ مهر ۶, سه‌شنبه

Latest New from Green Correspondents for 09/28/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

بر اساس این خبر،  با ابلاغ احمدی‌نژاد همچنین روز گفت‌‌وگو تمدن‌ها، روز اولین دوره انتخابات مجلس، و روز اولین دوره انتخابات ریاست جمهوری از تقویم رسمی سال آینده (۱۳۹۰ خورشیدی) حذف شدند.
خبرنگاران سبز/ جامعه:
با وجود اینکه آمریکا بانی تصویب تحریم‌های سازمان ملل از ایران شده و با تحریم بنزین و اعمال تحریم‌های یک‌جانبه دیگر و تشویق و تهدید دیگر کشورها برای تحریم ایران هر روز حلقه محاصره تحریم را بر ج.ا. تنگ‌تر می‌کند خبر می‌رسد که با ابلاغ احمدی‌نژاد روزهای قطع رابطه ایران و آمریکا و نیز روز آغاز محاصره اقتصادی ج.ا. از طرف آمریکا سال آینده از تقویم رسمی کشور حذف خواهند شد.

بر اساس این خبر،  با ابلاغ احمدی‌نژاد همچنین روز گفت‌‌وگو تمدن‌ها، روز اولین دوره انتخابات مجلس، و روز اولین دوره انتخابات ریاست جمهوری از تقویم رسمی سال آینده (۱۳۹۰ خورشیدی) حذف شدند.


به گزارش تابناک، به موجب اين ماده واحده که در جلسه ۶۶۸ مرداد ماه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصويب رسيده‌است تغييرات ذيل در تقويم رسمی کشور برای سال ۱۳۹۰ هجری شمسی اعمال و گنجانده می‌شود.

مناسبت‌های ذيل در متن تقويم رسمی کشور در سال ۱۳۹۰ گنجانده می‌شود:

۱- روز غزه ۲۹ دی
۲- روز مبارزه با استعمار انگليس ۱۲ شهريور (مصادف با سالروز شهادت رئيسعلی دلواری)
۳- روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت ۹ دی
۴- روز بسيج اساتيد ۳۱ خرداد(مصادف با سالروز شهادت دکتر چمران)
۵- روز هنر انقلاب اسلامی ۲۱ فروردين (مصادف با سالروز شهادت سيد مرتضی آوينی)
۶-روز مقاومت و پايداری ۴ خرداد

مناسبت های ذيل در ضميمه تقويم رسمی کشور در سال ۱۳۹۰ گنجانده می‌شود:

۱- روز نسيم مهر (روز حمايت از خانواده زندانيان) ۵ خرداد
۲- ولادت حضرت عبدالعظيم حسنی(ع) ۴ ربيع الثانی
۳- روز صنعت دفاعی ۳۱ مرداد
۴- روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای ۱۷ شوال (روز نبرد اميرالمومنين علی (ع) با عمروبن عبدود درجنگ خندق که نماد شجاعت، قدرت و اخلاق می‌باشد.)
۵- ميلاد امام محمد باقر (ع) به روايتی ، سوم صفر
۶- روز آزاد سازی شهر مهران ۱۰تير
۷- روز ثبت احوال ۳ دی
۸- روز سربازان گمنام امام زمان(عج) نيمه شعبان(مصادف با سالروز تولد حضرت امام زمان(عج))
۹- روز بزرگداشت حضرت صالح‎بن موسی کاظم(ع) ۵ ذی القعده
۱۰- سالروز آزادسازی سوسنگرد ۲۶‌ آبان (ه همزمان با سالروز آزادسازی شهر سوسنگرد در تاريخ .۱۳۵۹.۸.۲۶ از اشغال بعثی‌ها)

* مناسبت‎های ذيل از متن تقويم رسمی کشور در سال ۱۳۹۰ حذف شود:

۱ -روز اسناد ملی ۱۷ ارديبهشت
۲ -روز گل و گياه ۲۵ خرداد
۳ -روز گفت‎وگوی تمدنها ۳۰ شهريور
۴ -روز اسکان معلولان و سالمندان ۲۰ مهر
۵ -روز ملی ايمنی در برابر زلزله ۵ دی

* مناسبت‌های ذيل از ضميمه تقويم رسمی کشور در سال ۱۳۹۰ حذف می‌شود:

۱ –همه‏پرسی تغيير نظام شاهنشاهی به نظام جمهوری اسلامی ايران (۱۳۵۸ هـ- ش) ۱۰ فروردين
۲ -قطع مناسبات سياسی ايران و‌‌آمريکا (۱۳۵۹ هـ - ش) ۲۰ فروردين
۳- تاسيس بنياد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب شماره ۱۰۰ به فرمان حضرت امام (ره) (۱۳۵۸هـ ش) ۲۱ فروردين
۴- آغاز محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی ايران توسط آمريکا (۱۳۵۹ هـ ش) ۱ خرداد
۵ -انتخاب اولين دوره رياست جمهوری اسلامی ايران (۱۳۵۸ هـ ش) ۵ بهمن
۶ -برگزاری انتخابات اولين دوره مجلس شورای اسلامی (۱۳۵۸ هـ ش) ۲۴ اسفند

 
 

خبرگزاری مهر، به سبب نزدیکی‌اش با بخش سنتی جناح راست و شخص قالیباف، چندی پیش از شرکت در مناسبت‌هایی که مربوط به دفتر ریاست جمهوری و شخص رییس دولت بود منع شده بود و اکنون معاون وزیر این خبر خبرگزاری مهر را به کار رسانه‌های صهیونیستی تشبیه می‌‌کند.
خبرنگاران سبز/ رسانه‌ها:
امروز خبرگزاری مهر خبر کناری‌گیری یا کنارگذاشته شدن رامین، یار مو بور احمدی‌نژاد و معاون وزارت ارشاد را در خروجی خبر خود قرار داد. این خبر بزودی در جامعه رسانه‌ای پخش شد ولی چیزی نگذشت که تکذیبه خبر به همراه نامه‌ای تهدید آمیز از سوی وزارت ارشاد به مهر فرستاده شد.

گفته می‌شود که حسینی وزیر ارشاد اختیارات فراوانی ندارد و وزارت ارشاد عملا توسط رامین و شمقدری اداره می‌شود. رامین که مدت زیادی در آلمان زندگی است از واضعان فرضیه دروغ بودن هولوکاست است.

خبرگزاری مهر، به سبب نزدیکی‌اش با بخش سنتی جناح راست و شخص قالیباف، چندی پیش از شرکت در مناسبت‌هایی که مربوط به دفتر ریاست جمهوری و شخص رییس دولت بود منع شده بود و اکنون معاون وزیر این خبر خبرگزاری مهر را به کار رسانه‌های صهیونیستی تشبیه می‌‌کند. در مقابل خبرگزاری مهر نیز این اقدام و اتهام معاونت ارشاد را کاری مجرمانه می‌داند تا هر دو طرف نشان دهند که حاضر به کوتاه آمدن از مواضع خود نیستند.

در زیر به متن گزارشی که مهر از نامه معاونت ارشاد دولت و نیز پاسخ مهر به این نامه داده است می‌آید.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد درباره خبر "رامين از معاونت مطبوعاتی کنار رفت" به خبرگزاری مهر تذکر داد و اين خبر را "شايعه سازی ، تخلف از قانون و جرم" دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، متن کامل نمابر اداره کل امور مطبوعات و خبرگزاريهای داخلی وزارت ارشاد به شرح زير است: ترويج اکاذيب و پخش شايعات که از شگردهای رسانه های صهيونيستی در جنگ نرم می باشد در قانون مطبوعات جمهوری اسلامی ايران ممنوع بوده و جرم به شمار می آيد.

طبق ماده ۶ بند ۱۱ قانون مطبوعات، اقدام آن خبرگزاری در شايعه سازی يا شايعه پراکنی در مورد "تغيير - برکناری - کناره گيری" معاون مطبوعاتی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی تخلف از قانون و جرم محسوب می شود.

بدينوسيله به جنابعالی تذکر داده می شود تا در انجام رسالت مطبوعاتی و مراعات دقيق قانون، اطلاع رسانی صحيح و بالا بردن سطح معلومات و دانش مردم کوشا باشيد.

توضيح مهر:

۱- خبرگزاری مهر متن کامل تذکر معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد را جهت اطلاع و قضاوت افکار عمومی منتشر می کند.

۲- خبر فوق يک خبر عادی است و به جای نسبت دادن خبر کنار رفتن معاونت مطبوعاتی از اين سمت به شگردهای صهيونيستی در جنگ نرم، اتهام شايعه سازی و همچنين صدور رای تخلف از قانون و جرم برای خبرگزاری مهر، بهتر می بود طبق ماده ۲۳ از فصل ششم قانون مطبوعات از رويه پيش بينی شده در قانون يعنی ارسال جوابيه و پاسخ برای درج آن در "مهر" استفاده می نمودند. 

طبعا شکايت از خبرگزاری مهر نيز طبق تبصره های ۳ و ۴ همين ماده از قانون مطبوعات جزو حقوق قانونی جناب آقای رامين می باشد. اما بهتر است  صدور رای مجرميت را به مرجع پيش بينی شده در قانون يعنی دستگاه قضايی سپرد. چرا که انتساب همين موارد و جرم به ديگران نيز قبل از اثبات در دادگاه صالحه خود جرم است.

۳- نامه فوق را  جناب آقای سعيد جابری انصاری از طرف مدير کل محترم امور مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد امضاء و ارسال نموده اند. اين سرعت واکنش مکتوب در قبال يک خبر خود نشانه ميزان اهتمام معاونت مطبوعاتی به عرصه رسانه ای است که اميدواريم در تمامی موارد اين حساسيت را شاهد باشيم.

۴- خبرگزاری مهر مجددا برای درج توضيح و پاسخ مسئولان محترم معاونت مطبوعاتی اعلام آمادگی می نمايد.

 
 

به دلیل روابط اطلاعاتی و هسته‌ای نزدیک بین ایران، آوردن نام نقدی در میان این افراد پیام مهم اطلاعاتی‌ همراه خود دارد که بی‌گمان از چشم کارشناسان بین‌المللی دور نخواهد ماند.
خبرنگاران سبز/ ایران در جهان/ تحریم:
وبگاه رسمی کاخ کرملین امروز فرمان مدودف را در تحریم نظامی و هسته‌ای ایران به صورت رسمی اعلام کرد. خبرگزاری مهر این اقدام را خصمانه می‌خواند و پیش از این نیز کامران، نماینده مجلس، با اعتراض به روسیه رفتار این کشور را منافقانه خوانده بود.

در این فرمان علاوه بر لغو فروش سیستم موشکی معروفS-۳۰۰ همچنین ورود مقامات و دانشمندانی که احتمال رابطه آن‌ها در توسعه سلاح هسته‌ای می‌رود به روسیه ممنوع شده است. نکته جالب این فرمان این است که سردار محمدرضا نقدی، فرمانده بسیج، در ردیف این مقامات قرار گرفته است. به دلیل روابط اطلاعاتی و هسته‌ای نزدیک بین ایران، آوردن نام نقدی در میان این افراد پیام مهم اطلاعاتی‌ همراه خود دارد که بی‌گمان از چشم کارشناسان بین‌المللی دور نخواهد ماند.

به گزارش مهر، ديميتری مدودف در راستای اجرای قطعنامه ۱۹۲۹ شورای عالی امنيت سازمان ملل فرمانی را به منظور منع تحويل سيستم موشکی S-۳۰۰ و ممنوعيت ورود دانشمندان اتمی ايرانی به روسيه به ابلاغ کرده است.


بر اساس اين فرمان تعدادی از اين افراد از جمله عباس رضايی آشتيانی از مقامات عالی رتبه سازمان اکتشافات زمين شناسی انرژی اتمی ايران، محمد اسلامی رئيس موسسه تحقيقات و آموزش صنايع دفاع و محمد رضا نقدی فرمانده نيروهای بسيج به دليل ارتباط احتمالی با توسعه سلاحهای اتمی اجازه ورود به روسيه و سفر در اين کشور را نخواهند داشت.

بر اساس گزارش ريانووستی، امضای اين دستور در همان روزی صورت گرفته است که نيکولای ماکاروف رئيس نيروهای مسلح روسيه اعلام کرد روسيه به دليل پذيرفتن تحريمهای شورای عالی امنيت سازمان ملل عليه ايران از تحويل دادن سيستم موشکی دوربرد زمين به هوای S-۳۰۰ به ايران خودداری خواهد کرد.

 
 

بيش از دو دهه از پايان جنگ مى‌گذرد و هنوز زخم پيكر بخشى از وطن درمان نشده است.
روزنامه خراسان مقاله‌اى دارد زير تيتر" قطره اشکي براي خوزستان" و در بخشى از آن مى‌نويسد:

آبادان، خرمشهر
نام اين دو شهر با دو واژه نفت و بندر عجين شده است. وجود مشعل هاي بي شمار در اطراف آن ها که گاز مازاد چاه هاي نفت را مي سوزاند از ديگر مشخصه هاي اين دو شهر به شمار مي رود.

آبادان و خرمشهر که بزرگ ترين پالايشگاه نفت و بزرگ ترين و قديمي ترين بندر تجاري کشور را در خود جاي داده اند، از تمامي امتيازهاي يک شهر تجاري و نفتي محروم اند، و مردم اين دو شهر با وجود گذشت بيش از دو دهه از پايان جنگ تحميلي، هم چنان در ميان مخروبه ها و آکنده از انواع محروميت ها، گذران عمر مي کنند.

اين دو شهر همانند ساير شهرستان هاي استان خوزستان همواره فرياد عطش را سر داده اند و آن چه البته تاکنون به جايي نرسيده همين فرياد مردمان اين دو شهر بوده است.

مناطق مسکوني و شهري آبادان و خرمشهر هم چنان از تخريب بيش از ۸۰ درصد رنج مي برند و اين شهرها به خرابه اي بيشتر مي مانند تا به شهرهاي بازسازي شده از عوارض جنگ، با وجود بزرگ ترين پالايشگاه کشور، بندر تجاري و با سابقه بيش از ۵۰ سال کار و با وجود کارخانجات عظيم پتروشيمي و پالايش گاز و نفت بيکاري هم در آبادان و هم در خرمشهر بيداد مي کند و به جاي آن شغل هاي کاذب فروش کالاهاي قاچاق امارات، عراق و کويت رواج دارد و متعاقب آن ناهنجاري هاي اجتماعي ناشي از بيکاري و حضور اتباع خارجي بر محروميت هاي اين دو شهر افزوده است.

محروميت هاي آبادان و خرمشهر بسيار بيشتر از آن است که در يک گزارش و يا چند بازديد بتوان آن را به تصوير کشيد، اما مردم اين دو شهر که به حداقل هاي زندگي شهري هم راضي هستند انتظار دارند مرکزنشينان کشور و مسئولان، نيم نگاهي نيز به اين دو شهر داشته باشند

 
 

سحرخيز هیچگاه صلاحیت دادگاه انقلاب در محاکمه‌اش را به رسمیت نشناخت و دفاعیه‌اش را نه به رییس دادگاه که مردم ایران تقدیم کرد. وی همچنین در یک شکواییه از علی خامنه‌ای به عنوان آمر ظلم‌ها و ستم‌های بعد از انتخابات به رییس قوه قضاییه شکایت کرد که قوه قضاییه هیچ نوع عکس‌العملی به این شکایت نشان نداده است.
خبرنگاران سبز/ حقوق بشر: 
عيسی سحرخيز روزنامه‌نگار و عضو شورای مرکزی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات که به سبب انتقاد‌هایش از علی‌خامنه‌ای بیش از یک سال است که در زندان به سر می‌برد به دلیل توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام به سه سال حبس محکوم شده است.

عیسی سحرخیز، داود سلیمانی و احمدی زیدآبادی از جمله آزادگان سبز هستند که پس از دستگیری در دوران انتخابات منتهی به کودتا هنوز به آن‌ها اجازه داده نشده از مرخصی زندان که حق قانونی هر زندانی است استفاده کنند.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، حداکثر مجازات در نظر گرفته شده در قانون مجازات اسلامی را برای توهين به رهبری و فعاليت تبليغی عليه نظام (به ترتيب دو سال و يک سال) برای سحرخيز در نظر گرفته و آن را علاوه بر پنج سال ممنوعيت از فعاليت‌های مطبوعاتی و سياسی و نيز يک‌سال ممنوع‌الخروجی از کشور، به وکيل او ابلاغ کرده است.

عيسی سحرخيز ۱۲ تير ماه ۸۸ به دنبال ناآرامی‌های پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری ايران بازداشت شد و بيش از يک سال است که در زندان به سر می‌برد. او در دادگاه بدوی به «اقدام عليه امنيت ملی، توهين به رهبری و اقدام تبليغی عليه نظام» متهم شد.

سحرخيز هیچگاه صلاحیت دادگاه انقلاب در محاکمه‌اش را به رسمیت نشناخت و دفاعیه‌اش را نه به رییس دادگاه که مردم ایران تقدیم کرد. وی همچنین در یک شکواییه از علی خامنه‌ای به عنوان آمر ظلم‌ها و ستم‌های بعد از انتخابات به رییس قوه قضاییه شکایت کرد که قوه قضاییه هیچ نوع عکس‌العملی به این شکایت نشان نداده است.

سحرخیز هم‌اينک در زندان رجايی‌شهر کرج در حبس است و تاکنون، با وجود بيماری و توصيه‌ی پزشکان، نتوانسته از هيچ مرخصی استفاده کند.

 
 

آگاه سازی، افشاگری و مشروعيت زدايی‌يی که کنش‌گران جنبش سبز در اين مدت کوتاه انجام داده‌آند که همانند زلرله‌ای پايه‌های استبداد نظامی مطلقه فقيه را سست کرده است از راه همبستگی مردمی و شکل‌گيری خودجوش و تقويت هر روزه شبکه‌های اجتماعی روی داده است که خود نوعی نوگرائی و توسعه در فضای سياسی کشور محسوب ميشود.
اثری از جیمز یانگ، هنرمند آمریکایی
خبرنگاران سبز/ وحید زادقی:
محسنی اژه‌ای که به تازگی عهده‌دار مسئوليت سخنگويی قوه قضائيه شده است، دراولين جلسه خبری خود از انحلال دو حزب مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی خبر داد. دليل اين تصميم نيز تخلف اين دو حزب بر پايه ماده قانون ۱۶ احزاب اعلام شده است. سابقا از زبان محمد نجار نيز گفته شده بود که دولت در فکر بازبينی و اصلاح قانون احزاب است. اما در حقیقت هدف کودتاگران حذف کامل چند حزب اسمی باقی مانده و يکه تازی لجام گسيخته در سياست است.
 
اصولا نام حزب و احزاب (که هيچگاه به شکل واقعی شکل نگرفتند)  برای ج.ا. يک کابوس بوده است اما اکنون کاملا بر هم آشکار شده است که ساختار سياسی تمرکزگرا به محوريت استبدادی ولايت مطلقه فقيه عامل اصلی عدم شکل‌گیری یا کارکرد درست احزاب سياسی در ايران در بعد از انقلاب بخصوص در دوران رهبری علی‌ خامنه‌ای بوده است. کارنامه احزابی چون جبهه مشارکت، کارگزاران، سازمان مجاهدين و حزب اعتماد ملی که هميشه در اختناق تعهد به ولايت بوده‌اند شاهد اين مدعاست. 

واقعيت اين است که تداوم بحران سياسی و جنبش اعتراضی مردم پس از کودتای انتخاباتی، سرمستان قدرت را به اين نتيجه رسانده که هر نوع صدا و سازمان مردمی‌يی را خفته و نابود کنند. و شايد برای همين است که ميرحسين موسوی نقش شبکه های اجتماعی در آگاه سازی جامعه را در سرنوشت کوشش‌های آزادی‌خواهی مردم  بسيار مهم دانسته است. 

اگر حکومت احساس می‌کند با بستن دفتر يک روزنامه، يک هفته نامه، دفتر يک حزب، ايجاد ممانعت از تشکيل جلسات احزاب، زندانی کردن اعضای آن‌ها و بالاخره تعليق و منحل کردن حزب‌ها موفق شده است، سخت در اشتباه است چرات که نقشی که جنبش سبز در اين يک سال و ۶ ماه داشته است، پر رنگ‌تر،‌ ريشه‌دارتر  و موفق‌تر از هر حزب و سازمانی بوده است. 

آگاه سازی، افشاگری و مشروعيت زدايی‌يی که کنش‌گران جنبش سبز در اين مدت کوتاه انجام داده‌آند که همانند زلرله‌ای پايه‌های استبداد نظامی مطلقه فقيه را سست کرده است از راه همبستگی مردمی و شکل‌گيری خودجوش و تقويت هر روزه شبکه‌های اجتماعی  روی داده است که خود نوعی نوگرائی و توسعه در فضای سياسی کشور محسوب ميشود. 

 
 

در حاشيه نشست سالانه در سازمان ملل و گفتگوهاى محمود احمدى نژاد با خبرنگاران، وى مدعى شد كه حكم سنگسار سكينه محمدى صحت ندارد و اين يك تبليغ رسانه هاى غربى است. محسنى اژه‌اى اما با سمت سخنگوى قوه قضاييه، امروز صدور حكم سنگسار را تاييد نمود.
خبرنگاران سبز/حقوق بشر/سنگسار:
محسني اژه اي در اين مورد اظهار داشت: در شرع مقدس اسلام راه اثبات زناي محصنه بسيار سخت است يا بايد چهار بار شخص متهم با ميل خود در چهار جلسه مختلف اقرار کند که مرتکب اين گناه شده است که اين مورد بسيار نادر است يا اينکه چهار شاهد عادل در يک جلسه حضور يابند و به آن کيفيتي که شما اطلاع داريد شهادت دهند. آيا اين امر شدني است؟ البته علم قاضي را نيز داريم. در مورد خانم سکينه محمدي آشتياني چنين حکمي صادر شده؛ اما بايد مراحل خود را طي کند. اتهام مقدم بر حد اين خانم، اتهام قصاص او است زيرا قصاص حق‌الناس است. اين پرونده بايد مراحل خود را طي کند و باز هم تاکيد مي‌کنم که مقدم بر حد، قصاص است.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين که چرا ارتباط قوه قضائيه با اهالي رسانه محدود شده است، گفت: اين ارتباط محدود نشده است. قوه قضائيه در طول مدتي که گذشت سخنگو نداشت و من بخشي از علل آن را در ابتداي نشست مطرح کردم و اميدوارم با وجود تعيين سخنگو و همکاري همه‌ي شما بتوانيم ارتباط بيشتري با اهالي رسانه داشته باشيم.
سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ خبرنگار ديگري مبني بر اين که چرا در مواردي که هيات نظارت بر مطبوعات به توقيف يا لغو امتياز روزنامه‌اي نظر مي‌دهد، در دادگاه راي‌ خلاف اين موضوع صادر مي‌شود، گفت: بديهي است که اين موضوع اختلاف برداشت از قانون نيست.
ممکن است تشخيص هيات نظارت در خصوص موردي، وقوع جرم يا خلافي باشد و پرونده به دادگاه ارسال شود. دادگاه پرونده را مورد رسيدگي قرار مي‌دهد و ممکن است دادگاه به اين نتيجه نرسد که مجرم است، بالاتر از اين موضوع ممکن است دادسرا در خصوص پرونده‌اي قرار مجرميت صادر کند و با صدور کيفرخواست پرونده را به دادگاه ارسال کند؛ اما دادگاه به آن نتيجه‌اي که دادسرا به آن رسيده،‌ نرسد.

 
 

خبرنگاران سبز/ تفسير خبر در تاكسى:
گفت : "شنيدى فرماندار شمرون هم قاطى لباس شخصى هايى كه به خونه كروبى حمله كرده بودن شناسايى شده؟"

آقاى خاكسترى راننده تاكسى گفت: " خوب لابد بعد از ساعت كاريش بوده! مثه اينايى كه ماشين دولتى را سوار مى‌شن. رو درش نوشته استفاده شخصى ممنوع است. اونا هم شخصى استفاده نمى‌كنن. با اهل و عيال و زن و بچه مى‌شينن پشتش. يه چيز جديد بگو دايى. حكايت لباس شخصى‌ها از زمان شعبون خان برا مردم روشن بوده. خودين دايى. خودى‌ان"

 
 


رييس انجمن نساجى ايران گفت: با تصميم جديد وزارت جهاد كشاورزى توليد واحدهاى نساجى به دليل نداشتن پنبه مورد نظر بين يك تا ۸ روز آينده متوقف خواهد شد.
خبرنگاران سبز/ اقتصاد/ صنعت:

محمد مروج رييس انجمن صنايع نساجى در جمع خبرنگاران افزود: هفته پيش وزارت جهاد كشاورزى بدون در نظر گرفتن ميزان نياز صنايع نساجى به پنبه، واردات پنبه را متوقف كرد و اين در حالى است كه فصل برداشت پنبه در ايران از ۱۵ شهريور آغاز مى‌شود و تاكنون تنها در منطقه گلستان برداشت پنبه آغاز شده است.

به گزارش ايلنا، وى با بيان اين‌كه بايد براى توليد نخ از پنبه مخلوط و تركيبى همه مناطق استفاده كرد، ادامه داد: برداشت پنبه در ساير مناطق از جمله خراسان و استان فارس هنوز آغاز نشده و واحدهاى نساجى نيز بايد براى استفاده و توليد نخ بهتر منتظر برداشت پنبه مناطق ديگر بمانند و اين در حالى است كه اين واحدها تنها پنبه چند روز خود را در انبارها دارند.
مروج تصريح كرد: ميزان توليد پنبه داخلى در ايران تنها ۵۰ هزار تن است و نياز واحدهاى نساجى ۱۵۰هزار تن است كه با توقف واردات پنبه از هفته پيش واحدهاى نساجى بايد توليد خود را متوقف و منتظر اتمام فصل برداشت پنبه در ايران باشند.

رييس انجمن صنايع نساجى خاطر نشان كرد: البته بايد اين موضوع را نيز در نظر گرفت كه دولت از ۱۵سال قبل واحدهاى نساجى را ملزم به خريد پنبه تنها از سه كشور ازبكستان، تاجيكستان و تركمنستان كرده و از ساير كشورها به بهانه وجود كرم سرخ نمى‌توانيم پنبه بخريم.

مروج ادامه داد: البته اين موضوع نيز درحالى اعمال مى‌شود كه موضوع كرم سرخ پنيه از ده سال پيش با ضد عفونى كردن كانتينرهاى پنبه در مبدا برطرف شده اما هنوز دولت اجازه واردات پنبه از ساير كشورها مثل چين و آمريكا و هند را نمى‌دهد و دليل اين كار را آلوده شدن ۵۰ هزار تن پنبه داخلى عنوان مى‌كند.

وى به ميزان اشتغال صنعتى واحدهاى نساجى اشاره كرد و گفت: در شرايطى كه وزارت جهاد كشاورزى دستورالعمل محدوديت و يا به عبارتى ممنوعيت واردات پنبه را صادر كرده است، اين نگرانى وجود دارد كه در آينده نزديك يكصد هزار موقعيت شغلى موجود در صنايع ريسندگى و بافندگى با تهديد مواجه شود.

مروج با اشاره به ليست اقلام ممنوع شده وزارت جهاد كشاورزى خاطر نشان كرد: متاسفانه مسئولين دولت ماده حياتى و استراتژيك پنبه را همرديف با چيپس و پفك و آدامس و لوازم آرايش و...قرار داده‌اند بنابراين استمداد صنايع نساجى از دولت و به ويژه شخص رئيس جمهور اين است كه در راستاى جلوگيرى از بروز چالش‌هاى جدى در صنايع نساجى كشور اين محدوديت را لغو و به منظور حمايت بيشتر از اين صنعت و رقابت پذيرى واحدهاى توليدى حتى واردات پنبه از ديگر كشورها را نيز آزاد كنند.
وى ادامه داد: به طورى كه اخيرا درخواست وزير جهاد كشاورزى از وزير بازرگانى مبنى بر لزوم اخذ مجوز از وزارت تابعه ايشان جهت واردات پنبه نگرانى‌هاى عمده‌اى را در بين فعالان صنعت نساجى ايجاد كرده و باعث سردرگمى آنان خواهد شد اين در حالى است كه انتظار مى‌رود وزارت جهاد كشاورزى پنبه را در بين محصولات استراتژيك قرار دهد، زيرا پنبه براى صنايع نساجى مثابه خون جارى در رگهاى انسان است و با محدوديت واردات آن بخش عمده‌ صنعت نساجى كشور فلج مى‌شود.

مروج افزود: در حال حاضر نياز سالانه صنايع نساجى به پنبه حداقل ۱۵۰هزار تن برآورد مى‌شود و در عين حال توليد سال جارى پنبه كشور به زحمت به ۵۰ هزار تن بالغ خواهد شد.

در اين جلسه همچنين عليرضاحائرى دبير انجمن صنايع نساجى ايران نيز به موضوع خريد تضمينى پنبه توليد داخل به قيمت درخواستى دولت گفت: پارسال رسما انجمن صنايع نساجى ايران به دولت متعهد شد كه كل پنبه توليدى كشور را به قيمت جهانى از كشاورزان خريدارى كند.

وى همچنين به حمايت‌هاى ساير كشورها اشاره كرد و گفت: در حالى كه تمام كشورهاى دنيا به خاطر حمايت از صنعت حمايت‌هاى صادراتى پنبه خود را لغو كرده‌اند ما برعكس واردات آن را ممنوع كرده‌ايم.

حائرى تصريح كرد: از سوى ديگر با توجه به اين‌كه پنبه يك محصول فصلى است، هم اكنون ذخير پنبه واحدهاى ريسندگى كشور رو به اتمام است و ظرف ۱۰روز آينده پنبه‌اى براى ادامه فعاليت اين واحدها وجود نخواهد داشت. از اين رو اين احتمال مى‌رود كه بازار سياه پنبه نيز در كشور شكل بگيرد و در پى سوداگرى عده‌اى افراد سودجود، قيمت تمام شده توليدات داخلى رشد فزاينده‌اى را دنبال كند.

وى با بيان اين‌كه افزايش نرخ جهانى پنبه به دليل كاهش توليد آن در جهان و ناشى از سيل در كشورهاى پاكستان وچين، صنايع نساجى را بيش از پيش با مشكل تهيه پنبه روبرو كرده افزود: از سوى ديگر ساير محدوديت‌هاى واردات پنبه از قبيل نرخ تعرفه ده درصدى و محدوديت واردات پنبه از تمامى نقاط پنبه خيز دنيا به دليل داشتن آفات نباتى و آفت كرم سرخ بر مشكلات صنايع افزوده است.

وى ادامه داد: با توجه به آغاز برداشت پنبه از مزارع داخل كشور و به رغم تعيين نرخ تضمينى ۷۵۰۰ ريال براى هر كيلو وش، اين محصول به قيمت‌هايى بيش از ۱۰۰۰تومان خريد و فروش مى‌شود و اين امر باعث افزايش قيمت پنبه محلوج تا هر كيلو ۲۸۰۰تومان شده و در عين حال كسى هم فروشنده نيست.

حائرى خاطر نشان كرد: بنابراين همان‌طور كه دولت اعلام كرده چنانچه قرار باشد قانون هدفمندسازى‌يارانه‌ها نيز در نيمه دوم سال جارى اجرايى شود معلوم نيست چه برسر صنايع ريسندگى و صنعت نساجى و قيمت تمام شده محصولات آن خواهد آمد. در همين حال بايد به اين موضوع اشاره داشت كه سطح زيركشت پنبه طى سال‌هاى اخير همواره كاهش يافته و صنعت نساجى كشور براى تامين دو سوم نياز خود به پنبه نيازمند واردات است.

دبير انجمن نساجى همچون رييس انجمن به موضوع محدوديت واردات پنبه از سه كشوربه بهانه وجود افت كرم سرخ اشاره و افزود: اين در حالى است كه سالانه ۲۰ميليون تن پنبه در جهان توليد مى‌شود و بالغ بر هشت ميليون تن از آن بين كشورهاى مختلف دنيا تجارت مى‌شود. در چنين شرايطى نمى‌توان انتظار داشت كه كل پنبه‌هاى توليدى جهان به اين آفت آلوده باشند.

وى ادامه داد: از طرفى سياست دولت ازبكستان به عنوان عمده‌ترين تامين كننده پنبه ايران (حدود۹۰درصد) در جهت ايجاد ارزش افزوده بيشتر از پنبه و احداث كارخانجات ريسندگى و تبديل پنبه به انواع نخ مشكلاتى را براى مشتريان ايرانى اين كشور ايجاد كرده است. در همين حال عدم رغبت برخى كشورها نسبت به فروش پنبه در حجم‌هاى كوچك به ايران همگى باعث بروز بحران قريب الوقوع در صنايع ريسندگى پنبه‌اى كشور شده و به طور حتم تاثير خود را بر روى ساير رشته‌هاى نساجى نيز خواهد گذاشت.

در ادامه اين نشست مجددا رييس انجمن نساجى گفت: در حالى كه كشورمان با انواع محدوديت‌هاى بين‌المللى روبرو است، مسئولين به منظور مقابله با آثار آن در جهت تسهيل تامين مواد اوليه صنايع كشور اقدام كنند و از ايجاد محدوديت‌هاى بيشتر خوددارى كنند. درخواست انجمن صنايع نساجى ايران حذف فورى رديف تعرفه‌اى پنبه از نامه اخير وزير جهاد كشاورزى و حذف محدوديت‌هاى ناشى از ممنوعيت واردات آزاد پنبه از كليه نقاط جهان است.

مروج تصريح كرد: در چنين شرايطى چنانچه وزارت جهاد كشاورزى قصد حمايت از توليد داخلى را دارد، بايد در مرحله اول تدابيرى براى تامين نياز واحد هاى نساجى كشور به پنبه اتخاذ كند و از سوى ديگر با ديگر مكانيزم‌هاى حمايتى كشاورزان را نسبت به افزايش سطح زيركشت پنبه ترغيب كند. پيشنهاد مشخص انجمن صنايع نساجى ايران طى سال‌هاى اخير اين بوده است كه بابت هر يك كيلوگرم وش پنبه ۱۵۰ تومان، و براى هر كيلو پنبه ۴۵۰تومان يارانه به كشاورز پرداخت شود.

وى افزود: در همين حال زمينه توسعه مكانيزاسيون در كاشت پنبه فراهم شود، زيرا اجراى مكانيزاسيون در مزارع كوچك امكان پذير نيست و در حال حاضر نيز ۹۰ درصد پنبه كشور به صورت دستى برداشت مى‌شود. در حال حاضر بسيارى از كشورهاى دنيا به پنبه كاران در بخش كاشت و صادارت يارانه مى‌دهند، اما در ايران به دليل عدم حمايت از پنبه كاران توليد پنبه هرسال كاهش مى‌يابد.

در اين راستا مروج رييس انجمن نساجى همچنين به پيگيرى حل اين موضوع از طريق وزارت جهاد كشاورزى وصنايع و معادن اشاره كرد و گفت: پيگيرى‌هاى انجمن نساجى براى برگزارى جلسه باوزيرصنايع و يا جهاد كشاورزى به نتيجه نرسيد بنابراين مجبور شديم تا موضوع را با ستاد خبرى وزارت اطلاعات در جريان بگذاريم.

وى در اين باره گفت: هفته پيش سه بار درخواست وقت با زوير جهاد كشاورزى داشتيم كه ميسر نشد و حتى قرار شد براى مكالمه چند دقيقه‌اى با وزير صنايع و معادن نيز از طريق رييس دفترشان منتظر باشيم كه اين امر نيز ميسر نشد.

مروج تصريح كرد اين تصميم وزارت جهاد كشاورزى نشان مى‌دهد كه به ظاهر در اين وزارتخانه كسى اهميت پنبه را درك نكرده است و البته نبايد توقع داشت وزير به تمام مسائل كشاورزى واقف باشد ولى حتما معاونين وى بايد در جريان اين موضع باشند و وزير را يارى كنند.

رييس انحمن نساجى خاطر نشان كرد: مشخص نيست اين تصميم يه تصميم سياسى است يا صنعتى كه به يك باره يك مدير كل درباره ممنوعيت يك كالا اظهار نظر مى‌كند.

 
 

محمد لاريجانى فرماندار شميرانات در طول حملات نيروهاى لباس شخصى و شكستن درها و شيشه ها و تير اندازى و پرتاب گاز اشك آور به خانه نه تنها در محل حملات حضور داشته كه به نوعى رهبرى نيروهاى لباس شخصى را نيز عهده دار و خود شخصا در اقدامات صورت گرفته در آن شب عليه مهدى كروبى پيشتاز بوده است. همچنين در همان حال به صورت تلفنى و مرتبا به آقاى تمدن استاندار تهران نيز گزارش حملات و تهاجمات نيروهاى تحت كنترل خود را مى داده است. لازم به توضيح است كه آقاى تمدن نيز در فاصله اى نه چندار دور از منزل مهدى كروبى مستقر شده بود و ماجرا را زير نظر داشت.
خبرنگاران سبز: شب هاى قدر و طى پنج شب پياپى افرادى اجير شده در اقدامى سازماندهى شده به منزل مهدى كروبى حمله كردند. اين حمله كه در نوع خودش به نوعى بى سابقه هم مى نمود، واكنش گروه ها، افراد و فعالين سياسى را در پى داشت تا حدى كه تا روزها پس از پايان يافتن اين اقدام وحشيانه، افراد، مراجع و گروه هاى سياسى از هر دو جناح موضع گيرى خود را در برابر اين اقدام اعلام كردند.

برخى رسانه ها و گروه هاى وابسته به جريان حاكم در همان روزهاى اول اين اقدام را به نيروهاى مردمى و خود جوش نسبت دادند و بعد از مدتى اين ماجرا را ساخته و پرداخته نيروهاى اصلاح طلب و مهدى كروبى براى ايجاد بحران و سياه نمايى دانستند.


پس از مدت كوتاهى سپاه پاسداران در بيانيه اى اين اقدام را محكوم و از وابستگى و ارتباط اين افراد با نهادهاى زير مجموعه خود اعلام تبرى كرد. همچنين نيروى انتظامى طى گرازشى اعلام كرد افراد حمله كننده به منزل مهدى كروبى شناسايى و ليستى از آنها تهيه شده است. اما  متاسفانه گزارش واضح ديگرى از اين اقدام منتظر نشد.

به دليل عدم انتشار گزارشى واقعى و صريح از سوى نهاد هاى امنيتى و مسئول تاكنون، اخبار موثقى در اختيار سايت تغيير قرار گرفته است تا به عنوان نمونه بخشى از ماجراى حمله سازماندهى شده ى حمله به منزل مهدى كروبى و معرفى برخى عاملين آن را جهت روشن شدن اذهان مردم و نيز آگاهى مراجع قانونى، شفاف سازى شده و چهره از نقاب برخى برداشته شود.

طى اخبار و گزارش رسيده شاهدان عينى، شاهد حضور و رهبرى نيروهاى دولتى و افرادى كه بر مسند قدرت نشسته اند كه وظيفه اش حفظ حقوق شهروندان مى باشد و در اين اقدام نافرجام دست داشته اند.

 به گزارش تغيير، بررسى عكس ها و گزارش ها از روز حمله به خانه مهدى كروبى حكايت از آن دارد كه محمد لاريجانى فرماندار شميرانات در طول حملات نيروهاى لباس شخصى و شكستن درها و شيشه ها و تير اندازى و پرتاب گاز اشك آور به خانه نه تنها در محل حملات حضور داشته كه به نوعى رهبرى نيروهاى لباس شخصى را نيز عهده دار و خود شخصا در اقدامات صورت گرفته در آن شب عليه مهدى كروبى پيشتاز بوده است.

همچنين جالب توجه آن است كه وى در همان حال به صورت تلفنى و مرتبا به آقاى تمدن استاندار تهران نيز گزارش حملات و تهاجمات نيروهاى تحت كنترل خود را مى داده است. لازم به توضيح است كه آقاى تمدن نيز در فاصله اى نه چندار دور از منزل مهدى كروبى مستقر شده بود و ماجرا را زير نظر داشت.

 نكته جالب اما آن است كه به گفته نزديكان مهدى كروبى، ساعت سه نيمه شب كه چند تن به نمايندگى از سپاه و پليس امنيت تهران براى مذاكره نزد مهدى كروبى آمدند، آقاى لاريجانى نيز در لباسى مبدل و در پوشش پليس امنيت و نيروهاى سپاه وارد خانه شده و در جلسه شركت كرده بود. اين درحاليست كه يك روز بعد، پس از روشن شدن ماجرا و شناختن هويت آقاى لاريجانى، نيروهاى سپاه كه در معرض اين پرسش قرار گرفتند كه آيا فرماندار شميرانات در جلسه حضور داشته ، ماجرا را تكذيب كردند و مدعى شدند كه تنها نيروهاى سپاهى و پليس امنيت در جلسه حضور داشته اند.

  در ابتداى آن جلسه شبانه نيز كه آقاى كروبى خواستار معرفى حاضران شده بود هيچ يك از حاضران خود را با هويت فرماندارى شميرانات معرفى نكرده و همگى خود را به نمايندگى از سپاه  و پليس امنيت معرفى كرده بودند.

در اين جلسه كه  نيمه شب برگزار گرديده بود، نماينده سپاه به آقاى كروبى گفته بود: «ما فقط از شما مى خواهيم كه فردا از خانه خارج نشويد و در راهپيمايى شركت نكنيد چراكه خبر درگيرى را داريم و احتمال مى دهيم كه در اينصورت چند نفر كشته شوند».  در پى اين اظهار نظر نماينده سپاه  آقاى زمانى معاون پليس امنيت كه در اين جلسه حاضر بود ابتدا بسيار بى ادبانه و گستاخانه با آقاى كروبى صحبت كرده و گفته بود كه "شما پنج شب است نظم اين محله را به هم ريخته ايد و اين بازتاب مواضع شماست كه كار را به اينجا رسانده» و سپس در واكنش به موضع نماينده سپاه گفته بود" خير. بحث ما راهپيمايى فردا نيست. بحث ما حضور شما در اين محله است". وى سپس تلويحاً گفته بود كه "بايد از اين خانه و محله برويد". اين سخنان معاون پليس امنيت تهران كه با لحنى بسيار بى ادبانه ابراز مى شد با واكنش محكم آقاى كروبى مواجه شد.

مهدى كروبى در پاسخ ابراز كرد:" من اين دولت را به رسميت نمى شناسم. اين دولت منتخب ملت نيست بلكه دولتى منتصب شده است . اينجا خانه من است و شما وظيفه تان اين است كه با نيروهاى آشوب گر برخورد كنيد و حتى اگر من يك شهروند كافر هم باشم از حقوق اوليه اى برخوردارم و برعهده شماست كه امنيت مرا تامين كنيد و تنها در صورتى از اين خانه خارج مى شوم كه حكم دستگيرى مرا صادر كنند."

 به گفته ى شاهدان عينى، لاريجانى فرماندار شميرانات، بدليل آنكه پس از يورش و تخريب منزل كروبى و تشكيل جلسه در لباس مبدل نيروهاى پليس امنيت به خواسته و مراد طراحى شده (بيرون كردن كروبى از منزل خويش) نرسيدند، فرداى همان روز نيز مجددا يورش كرده و به تخريب منزل دست يازيدند.


 مطابق برخى گزارشات و اخبار رسيده به سايت تغيير، فرماندارى شميرانات به محل سازماندهى و تجميع نيروهاى لباس شخصى تبديل شده و آقاى لاريجانى در مقام فرماندار به سازماندهى و حمايت اين نيروها در داخل ساختمان دولتى مشغول است و مزايا و امكانات كافى را در اختيار نيروهاى آشوبگر و لباس شخصى قرار مى دهد.


 
 

سلام مرا از اسارتگاه ظالمانه و مشقت بار جمهوري اسلامي ايران بپذيريد
خبرنگاران سبز/حقوق بشر/آیت الله بروجردی :
نامه سرگشاده آیت الله بروجردی که برای "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" جهت انتشار و اطلاع عموم ارسال گردید است. این نامه در روز 23 سپتامبر در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو قرائت شده است و همچنین در اختیار خانم ناوی پیلای، کمیسرعالی، آقای سیهاساک فونکیتکیو، رئیس شورا و نمایندگان کشورهای عضو آن نهاد قرار داده شد. پیش از خواندن متن، چکیده ای از سوابق فعالیتهای آقای بروجردی برای جدائی دین از حکومت طی سالهای قبل از آخرین بازداشت در سال 2006، به همراه گزارش هائی از شکنجه های جسمی و روحی اعمال شده بر وی در زندان، ارائه گردید. متن نامه به قرار زیر می باشد:
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد،
ریاست محترم ، اعضای گرامی ،
سلام مرا از اسارتگاه ظالمانه و مشقت بار جمهوري اسلامي ايران بپذيريد،
همانطور که استحضار دارید، در طول تاریخ، تداخل دین در حکومت محیط را برای رشد اختلافات مذهبی، افراط گرائی، ظهور حکومت های استبدادی و ارتکاب خیانتها و جنایات گسترده تحت لوای دین، مستعد نموده است. وضع قوانین ناعادلانه علیه اقلیتهای قومی و مذهبی، تبعیض جنسیتی و همچنین اعمال مجازات های غیر انسانی از قبیل اعدام، سنگسار، شلاق و زندان، همگی از نتایج دخالت دادن دین در حکومت می باشد.
رژیم حاکم بر ایران که یک نمونه بارز از حکومت های دینی می باشد، هیچ اعتقادی به حق آزادی قلم، بیان و اندیشه ندارد. در چنين فضائي، اقلیتهای مذهبی که شامل سنی ها، مسیحیان، زرتشتیان، بهائیان، یهودیان و.... می شوند، همچنین دراویش و حتی شیعیانی که به قرائتی متفاوت از اسلام اعتقاد دارند، تحت آزار و فشار قرار می گیرند. آنها با کوچکترین اعتراض و انتقادی بازداشت و با اتهامات واهی در دادگاه های غیرقانونی بدون داشتن وکیل محاکمه و به مجازات های سنگین و حتی اعدام محکوم می شوند.
نقض مفاد منشور حقوق بشر سازمان ملل متحد و بی اعتنائی به قوانین بین المللی توسط رژیم ولایت فقیه، از ابتدای تاسیس آن در سال 1357 پدیدار شد و همواره بر شدت سركوب و شكنجه دگراندیشان افزوده گردید. تا جائی که وقايع پس از انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه 1388، هرگونه تردیدی را نسبت به ماهیت دیکتاتوری آن از بین برد. امروزه تمامی خانواده های ایرانی، داغدار یا آسیب دیده هستند و بسياري از آنها تحت تاثير سیستم تفتيش عقايد و خفقان موجود، به ناچار باورداشت های خود را پنهان کرده و یا مجبور به ترک وطن شده اند. اکنون در سراسر جهان، حکومت مدعی اسلام سیاسی در ایران، مبین بی عدالتی ها و اقدامات خشونت بار است.
علاوه بر اینها، رژیم مستبد ایران با دامن زدن به اختلاف ها و جنگ ها در ممالك دیگر و ماجراجوئی های تسلیحاتی و هسته ای، صلح و امنیت جهانی را به مخاطره انداخته، به طوری که در حال حاضر منطقه سوق الجیشی خاور میانه روی بمب ساعتی قرار گرفته است.
جامعه جهانی یک مجموعه به هم پیوسته است و حل بحران های فرا منطقه ای و برقراري دمکراسی و صلح در سراسر دنیا، بدون تشریک مساعی همگان مقدور نخواهد بود. لذا انتظار می رود سریعا کمیته ای از حقوقدانان و کارشناسان بین المللی تشکیل شود که با استناد به شواهد و مدارک واقعی از آنچه در ایران و خاورمیانه می گذرد، نتایج سوء ناشی از حاکمیت دینی را بررسی نموده و راهکارهای عملی جهت صدور قطعنامه ای در سازمان ملل متحد، با موضوع جدائی دین از حکومت را پیگیری نمایند.
همچنین اقدامی همه جانبه جهت تحت فشار قرار دادن حکومت سرکوبگر ایران برای پذیرش رفراندومی آزاد زیر نظر ناظران بین المللی به عمل آید، تا مردم ستمدیده این سرزمین بتوانند حاکم بر سرنوشت خویش شوند.
به اميد همبستگی جهانی برای رهائي از بحران های جاری
و با آرزوی برقراری صلح و آزادی در سراسر دنیا
سید حسین کاظمینی بروجردی، زندان اوین

 
 

طبق محاسبه نايب رييس اتاق بازرگانی ايران نرخ متعادل دلار حدود هزار و ۷۰۰ تومان است
خبرنگاران سبز/اقتصاد/ارزش دلار:
 هوشنگ فاخر در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) که در مورد مديريت واردات سخن می‌گفت، بهترين روش برای مديريت واردات را منطقی بودن نرخ ارز دانست و گفت: برای مثال اگر دلار را ۵۰۰ تومان کنند، ديگر هيچ کالايی در ايران قابل توليد نيست. همه کالاهای وارداتی ارزان‌تر از توليد داخل ايران می‌شوند و برعکس در صورتی که قيمت دلار افزايش يابد، هر چه که هست قابل صدور شده و جنسی در کشور باقی نمی‌ماند و کل توليدات به خارج فرستاده می‌شود.
* به دليل ارز ارزان، کالاهای وارداتی ارزان‌نما می‌شوند
وی ادامه داد: در سال ۱۳۸۰ نرخ دلار متعادل بود و در آن سال ارز را به صورت نسبی تثبيت کرديم. اما تاکنون در حالی که دلار حدود ۲۵ ،۲۶ درصد افزايش يافته، طبق تورمی که بانک مرکزی اعلام کرده، تورم و هزينه‌های توليد، ۲۵۴ درصد رشد داشته است. اين دو رقم ۲۶ و ۲۵۴ درصد تناسبی ندارد و در نتيجه در پی ارائه ارز ارزان، اکثر کالاهای وارداتی، ارزان‌نما می‌شوند.
فاخر اضافه کرد: در واقع کالای وارداتی ارزان نيست، بلکه با ارز ارزان، کالای خارجی ارزان می‌شود. اگر نرخ ارز را در حد تورمی که داشتيم مدنظر قرار دهيم، به نرخ متعادلی می‌رسيم.
* نرخ متعادل دلار؛ ۱۷۰۰ تومان
وی در ادامه با محاسبات خود پيشنهاد داد که نرخ متعادل دلار حدود هزار و ۷۰۰ تومان است و گفت: اگر تورم داخلی کشور در سال‌های اخير را منهای تورم خارجی، خود به خود به چنين رقمی می‌رسيم. اين موضوع در برنامه پنج سال چهارم نيز در بخش درآمدهای دولت پيش‌بينی شده بود که نرخ ارز معادل تورم داخلی منهای تورم خارجی مديريت شود اما اين کار انجام نشد و در نتيجه دولت ارز ارزان‌ می‌فروشد.
به گفته او اين پيشنهاد نرخ هزار و ۷۰۰ تومانی برای دلار به برخی مسئولان مربوطه ارائه شده و به برخی ديگر نيز ارائه خواهد شد.
نايب رييس اتاق ايران با اشاره به شش گروه هزينه توليد شامل مزد، مواد اوليه، هزينه‌های مالی، انرژی، استهلاک و هزينه‌های عمومی، اظهار کرد: اگر هرکدام از اين‌ها به هر دليلی افزايش قيمت داشته باشد، قيمت کالای توليدی به نسبت سهم آن رقم، بالا می‌رود. بنابراين بايد متوسط هزينه توليد شش گروه با دنيا بخواند، در غير اين صورت، نرخ ارز شروع به نوسان خواهد کرد تا جايی که اصناف هزينه‌ای که نسبت به بازار جهانی است را بايد پوشش دهند.
وی در ادامه عنوان کرد: در دنيا از اين موضوع استفاده می‌کنند اما کشورهايی چون ايران که درآمدی غير از صادرات عمومی کالا دارند، دولت معين‌کننده نرخ ارز می‌شود. اين در حالی است که در صورت بالا بودن نرخ ارز صادرات کشور مانند سال ۱۳۷۳ رشد می‌کند.
فاخر در ادامه در پاسخ به اين سوال که آيا با افزايش نرخ ارز تورم در کشور افزايش نمی‌يابد؟ بيان کرد: در صورت اصلاح نرخ ارز، اقشاری مانند توليدکننده و کسبه نسبت به شرايط اقتصادی، نرخ متعادلی را برای خود به‌دست خواهند آوردند اما آسيب حقوق بگيران که حقوق ثابت دارند را بايد جبران کرد. برای اين موضوع بايد هر دو ، سه ماه يک‌بار طبق تورم، مزد حقوق‌گيران را اصلاح کرد.
* سنگ قبرمان نيز وارداتی شده است
وی با اشاره به اين سخن رييس کل بانک مرکزی که در سميناری مطرح کرده بود نرخ ارز را عرضه و تقاضا معين می‌کند، گفت: وقتی دو سوم ارز واردات کالا از محل نفت و يک سوم از محل صادرات کالاهای غيرنفتی ايران تامين می‌شود، بنابراين نرخی که دولت برای ارز تعيين می‌کند، بر اين وضعيت حاکم است و نمی‌توان گفت که عرضه و تقاضا نرخ را معين می‌کند.
اين فعال بخش خصوصی در پايان انتقاد خود نسبت به واردات برخی اقلام به ايران را اين گونه مطرح کرد: نفتی که در طول هزاران سال خداوند عنايت کرده و در زير زمين توليد شده را می‌فروشيم و سيب وارد می‌کنيم. آيا واقعا نياز داريم؟‌ حالا ديگر سنگ قبر نيز وارداتی شده است. چه نيازی است که نفت را بفروشيم و سنگ قبر وارد کنيم؟ 

 
 

ما قدرتمندیم فاطمه جان و من این را وقتی که تو را شرمگنانه از رفتار زننده ای که با تو و خانواده ات می شد، در آغوش گرفتم و بوسه بارانت کردم. همانگاه که فریادهایمان در هم گره خورد و اشک هایمان آسفالت سخت کوچه دوازدهم را خیس کرد من قدرت تو را خودم را و قدرت با هم بودن را با تمام وجود حس کردم. کسی می خواهد ما را از هم جدا کند بانو؟! ما را که انگار پس از سال ها دوری تازه یکدیگر را یافته ایم. ما خانواده های شهدا و اسرا را کدام قدرتی می تواند از هم جدا کند؟
خبرنگاران سبز/جامعه/شهيد باكرى:
در پی حوادث رخ داده در مقابل منزل شهید حمید باکری و برخورد امنیتی با میهمانان خانه شهید، فخرالسادات محتشمی پور در نامه ای خطاب به همسر شهید باکری وقایع روزگذشته را تشریح و از او دلجویی کرد.

متن کامل این نامه که نسخه ای از آن نیز در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب العالمین. الرحمن الرحیم. مالک الیوم الدین. ایاک نعبد و ایاک نستعین. اهدنا الصراط المستقیم. صراط الذین انعمت علیهم. غیرالمغضوب علیهم ولاالضالین.

فاطمه جان بیا باز هم حمد بخوانیم. چه معجزه ای می کند این آیات نورانی. چه معجزه ای کرد وقتی تو زمزمه می کردی آن را و شربت بیدمشک را به حلق خشکیده من می ریختی دیروز تا همه هیجانات عصبی ناشی از برخوردهای هتاکانه جلوی درب منزلت، منزل شهید باکری، فروبنشیند. شعله خشم و نفرت و کینه من فروبنشیند. تپش سخت و تلاطم قلبم فروبنشیند و اشک های جاری که انگار سرچشمه در پرآب ترین چشمه سارهای عالم داشتند بند بیاید. آرام شدیم بانو. من و تو و آن معدود میهمانانت که با قدرتی معجزه آسا تک تک به داخل خانه ات کشاندید. تو و آسیه و فاطمه. من آن هنگام که یک دستم در دست تو و فرزند و عروس باکری بود و آن دیگری دست زنان ناشناس سیاه پوشی که مردان اجنبی با خود همراه کرده بودند که معصیتی رخ ندهد در آن عملیات کمین دشمن یا رزم شبانه یا فتح خاکریزها و یا نمی دانم هر اسمی که بر آن گذاشته اند میان خود و لابد ارگان کودتا امروز با آب و تاب تمام شرح خواهد داد، همان لحظه و در همان کشاکش قدرت تو را، قدرت ایمان را، شاهد بودن شهید را و معجزه عشق را با تمام وجود احساس کردم. ما قدرت مندیم فاطمه جان! قربان آن اسم بامسمایت بروم. ما قدرتمندیم و من این را آنگاه که تو سراسیمه پلکان را از طبقه پنجم تا درب در خانه طی کردی و آمدی و فریاد زدی شما را با میهمانان خانه شهید چه کار!راه خود گیرید و ما را به حال خود گذارید نامحرمان. من قدرت تو را آن هنگام دیدم و روح حمید را که متحیر از آن چه با تو و با ما می شود لبخندزنان شجاعت و ایستادگی تو را تحسین می کرد. ما قدرتمندیم فاطمه جان و من این را وقتی که تو را شرمگنانه از رفتار زننده ای که با تو و خانواده ات می شد، در آغوش گرفتم و بوسه بارانت کردم. همانگاه که فریادهایمان در هم گره خورد و اشک هایمان آسفالت سخت کوچه دوازدهم را خیس کرد من قدرت تو را خودم را و قدرت با هم بودن را با تمام وجود حس کردم. کسی می خواهد ما را از هم جدا کند بانو؟! ما را که انگار پس از سال ها دوری تازه یکدیگر را یافته ایم. ما خانواده های شهدا و اسرا را کدام قدرتی می تواند از هم جدا کند؟

از دیروز هنوز مچ دستم درد می کند فاطمه جان و چه درد شیرینی. دردی که به جانم نشست و امانم برید اما حاصل سرانجام گشایش بود. وقتی که من از همان ابتدای خیابان و در کوچه های اطراف آدم های غریبه ای را دیدم که انگار برای مأموریت مهمی آمده اند و آن هنگام که دوستی از داخل منزل شما پیام داد که وضعیت سفید نیست! من خطر را به جان خریدم و با گام های محکم تر به سویت آمدم. می خواستند ما را بهراسانند و من نخواستم صدای هیچ آژیر قرمزی را در این هفته دفاع مقدس بشنوم. هیچ آژیر قرمزی که نشانی از جنگ داشته باشد و تهاجم ولی جلوتر که آمدم دیدم غریبه ها برای ممانعت از ورود میهمانان خانه شهید عزم راسخ دارند و من نیز برای ورود به این زیارتگاه عزمم را جزم کردم. باید کفش ها را از پا در می آوردیم و با وضو وارد می شدیم. قبل از آن باید با احترام اذن می گرفتیم و وارد این مکان متبرک می شدیم. ما از روزها پیش اذن گرفته بودیم. ما و همه همکلاس های کلاس قرآن تو و معلمش و همه ایثارگرانی که فقط برای زینت می خواهندشان و برای گواهی حقانیت قدرت پوشالی غصب شده شان ای عزیز استوار سبز میهنم. مرا از دور شناختند وگفتند «این» به هیچ عنوان نباید وارد شود. مرا شناختند؟ چگونه؟ من که امروز سبزپوش نبودم! وقتی که من به شبکه های آهنین درب خانه تو خانه شهید دخیل سبز می بستم ناگهان با تمام وجود عطر شهادت را حس کردم و وجود آن زنده جاویدی که وقتی فریاد باکری باکری من و شهیدان زنده اند الله اکبر من همه منطقه را پر کرده بود، درب خانه اش را به رویم گشود و آن درد شیرین مقاومت در جان من نشست آنقدر عمیق که حتی اگر همه استخوان هایم شکسته بود باز هم برایم شیرین بود. ما به مصائب شیرین عادت کرده ایم بانو. ما خانواده های اسرا و شما خانواده های شهدا. ولی درد من کجا ودرد تو کجا. درد تو که هر شب و روز جسم عزیز و گمشده محبوبت را طلب می کنی و من که لحظه لحظه منتظر شنیدن صدای عشق جاودان زندگیم هستم و منتظر شنیدن خبر سلامتش و منتظر آن چند دقیقه دیدارش از پشت شیشه های دوجداره زشت و … آه فاطمه فاطمه من وقتی که پس از انتظاری کشنده به وصلی شیرین هرچند با آن همه مانع و مزاحم می رسم دلم آرام می گیرد و تو وقتی هر شب در رویاهای شبانه ات عشق اولین و آخرینت را در آغوش می گیری و با او نجوا می کنی و درددل می کنی و از جفاهای مردمان بی صفت می گویی و اشک می ریزی و … فاطمه! برایم بگو حمید تو که هیچگاه طاقت دیدن اشک های تو را نداشت، این روزها چگونه سیلاب اشک تو را می بیند و تحمل می کند؟ چگونه این همه فغان تو را از ظلم و ستم بر خودت و بر فرزندان این آب و خاکی که او برای آزادی و امنیتشان شما را به خدا سپرد و جان در نرد عشق محبوب باخت، می شنود و تاب می آورد. فاطمه تو از عمر کوتاه زندگی مشترکت برای ما گفتی و از حمیدت که برای تو اسطوره انسانیت است و نماد مقاومت. حالا کمی از رویاهایت بگو بانو! و از رازهایی که دور از چشم نامحرمان سردرگوش هم نجوا می کنید. بگو بانو باز هم از حمید بگو من می خواهم همه مشابهت های میان او و اسیر سبز خودم را شماره کنم. مانند مشابهت های خودمان. ما زن ها. من، تو، همه فاطمه ها و همه فخرالسادات ها. همه هم نسلی های ما که عشق و ایمان در وجودشان موج می زد تا کاخ آرزوهایشان، جمهوری اسلامی، از گزند خطرات مصون بماند. و حالا رسالت زینبی بر دوش فریاد می زنند و پیام رسانی می کنند. و مشابهت ها میان مردانمان. مردان خدمت و صداقت. مردان مقاومت و ایثار. مردان اندیشه، مردان تحلیل، مردان فهم و شعور، مردان شجاع دست از جان شسته. مردان ما، مردانِ مرد. بیا با هم گفتگو کنیم حالا که نامحرمان از پیوند ما هراسیده و کوچه بندان را رها کرده اند یا نمی دانم شاید فرمان عقب نشینی یافته اند که فردا هم روز خداست بیایید استراحت کنید تا مأموریت مهم بعدی. این همه فرم که پر کردید این همه نام ونشان. این حجم انبوه عکس و فیلم که گرفتید، عجالتا خوراک لازم را برای فتنه گران ارگان کودتا مهیا کرده تا چند روزی . بفرمایید استراحت کنید تا ترفیع و پاداش و اضافه کار برسد. اجرکم عندالله برادر! خواهر! اجرتان با زهرا(س) با مادر این سادات دربند و سادات هتک شده و آزار یافته امروز. اجرتان با خدای شهیدان. بعد از این مأموریت مهم فتح خاکریزی دیگر از منطقه سبزها، دیگر بروید استراحت کنید و سعی کنید یادتان برود کجا بودید وچه کردید برای رسیدن به هدف مقدس دنیاطلبان فراموش کرده خدای. چه باک که دینتان به یغما برود. بروید سر خودتان واربابانتان به سلامت. سلامت این خانه و اهلش و دوست دارانش، دوست داران اهل بیت را خدای خانه و خدای شهید تضمین می کند. شما بروید فکر دیگر کنید ای نوباوگانی که نه از انقلاب ما چیزی می دانید و نه از شهید و شهادت و دفاع مقدس و نه از الفبای عشق چیزی سرتان می شود. ما مجنون های کوی لیلی را به حال خود بگذارید و بروید.

ما حمد می خوانیم. دلم می خواهد با صوت عبدالباسطی بخوانم حمد را و با قرائت های چندگانه. ایاک نعبد و ایاک نستعین. اهدناالصراط المستقیم. صراط الذین انعمت علیهم. غیرالمغضوب علیهم و لاالضالین. ما به نمایندگی از تعداد زیادی از دوستداران صداقت و مقاومت و حق خواهی فاطمه امیرانی همسر و فرزندان شهید باکری در هفته دفاع مقدس در خانه متبرک به عطر شهیدش به خواست خدا و با عنایت روح زنده و شاهد شهید و به دعوت صاحب البیت جمع شدیم تا نماز بگذاریم. نمازی که از فحشا و منکر بازمی دارد و قرآن بخوانیم که در تاریکترین روزهای گمراهی هدایتگر است. فاطمه جان ما فاتحة الکتاب را با هم خواندیم و با شهیدان میثاق بستیم که تا پای جان با وحدت و هم بستگی در راه آنان که راه مستقیم استقامت است گام برداریم. و برای هدایت جاهلان هدایت شده از جانب اهریمن نیز دعای اصلاح و عاقبت به خیری کردیم. تو آنان را بزرگوارانه به شرط تمام کردن بازی باخت باختشان، بخشیدی و ما وقتی پس از وداع آرام و مطمئن به کوچه قدم گذاشتیم، همه چیز آرام بود.

سپاس مهرت بانو. سپاس میزبانی نیکویت. سپاس همه هم راهی ها و هم دلی ها و هم زبانی ها. خدای این با هم بودن ها را از ما نگیرد و این هم بستگی های راهگشا را. خدا تو را و فرزندانت را به سلامت دارد و روح حمیدت را در روضه رضوان شادتر کند و مقامش را عالی تر گرداند. خوش به سعادت تو که حمید و خدای حمید از تو راضی اند. خوش به حال ما که چون تو رفیق و همراهی داریم. خوش به حال فرزندان ما که خدا نگذاشت تاریخ تحریف شده دفاع مقدس برایشان به یادگار بماند. خوش به حال نسل نو پویا و آگاه امروز. خوش به حال اسلام. خوش به حال ایران. پاینده ایران و ایرانیان سبز نیک اندیش نیک خواه.

 
 

چگونه است كه كارگر و كارمندي كه نياز به وام 500 هزار توماني دارند چك، سفته و ضامن معتبر به بانك ارائه مي‌كنند اما سيستم بانكي كشور بدون حساب و كتاب به برخي افراد وام‌هاي چند ميليارد توماني مي‌دهد.
خبرنگاران سبز/بانك دارى اسلامى:
دبيركل حزب اسلامي رفاه ايران گفت: جاي تاسف است كه با وجود سيل بيكاران در كشور مبلغ 50 هزار ميليارد تومان وام بانكي در اختيار حدود 100 نفر قرار مي‌گيرد.
حسن الله وردي نژاد درگفت‌وگوبا خبرنگار ايلنا با بيان اينكه اين وام‌ها هيچگونه اشتغالزايي براي كشور نداشته است، افزود: حتي وثيقه‌هايي كه براي دريافت اين وام‌ها درگرو بانك است با واقعيت‌هاي اقتصادي همخواني ندارد و به طور مثال ارزش ملك 10 ميليارد توماني 100 ميليارد تومان برآورد شده است.
وي تصريح كرد: چگونه است كه كارگر و كارمندي كه نياز به وام 500 هزار توماني دارند چك، سفته و ضامن معتبر به بانك ارائه مي‌كنند اما سيستم بانكي كشور بدون حساب و كتاب به برخي افراد وام‌هاي چند ميليارد توماني مي‌دهد.
او تاكيد كرد: مسوولان قضايي كشور بايد بيشتر از اينكه به دنبال وام‌گيرنده‌هاي ميلياردي باشند بايدبه دنبال مديران عامل و معاونان اعتباري بانك‌ها باشند.
ا...‌وردي‌نژاد گفت: به نظر من 100 نفري كه مبلغ 50 هزار ميليارد تومان وام بانكي گرفته‌اند و خروجي هم نداشته‌اند تروريست اقتصادي هستند.
دبيركل حزب اسلامي رفاه ايران اظهار داشت: رئيس كل بانك مركزي، وزيركار، وزير صنايع، وزير اقتصاد، مجلس و مديران عامل بانك‌ها در پرداخت وام‌هاي آنچناني بايد مراقبت كنند.
او گفت: بايدفردي كه به كارشناسي غيرواقعي خود زمينه پرداخت وام‌هاي ميلياردي را به برخي افراد فراهم كرده است در زندان باشد اما در حال حاضر افراد بيكار بزهكاردر زندان به سر مي‌برند.
ا...‌وردي‌نژاد تصريح كرد: جاي تاسف است بگويم مديرعامل يكي از بانك‌هاي دولتي كشور اقامت 3 كشور كانادا، انگليس و آمريكا را دارد و زن و فرزندش هم ساكن خارج از كشور هستند.

 
 



خبرنگاران سبز/آمار يا نقش مار؟:
  مديرعامل اتحاديه دامداران کشور می‌گويد:  بعد از انقلاب تنها ۱۵ ـ ۱۰ هزار تن سالانه گوشت وارد کشور می‌شد آن هم برای تهيه سويس و کالباس که اين رقم در سال ۸۷ به ۳۰ هزار تن رسيد و در سال جاری ۲۸۵ هزار تن ثبت سفارش واردات گوشت انجام شده و حدود ۱۲۰ هزار تن آن تاکنون وارد کشور شده است.
اين آمار حکايت از حدود ۲۰ برابر شدن واردات گوشت به کشور دارد. پديده ای که سلطانی آنرا مخرب می‌داند و می‌افزايد:  اگر قرار است اين ميزان گوشت وارد کشور شود صنعت گوشت کشور را به نابودی خواهد کشاند.
اما سوال ديگری که مطرح می‌شود آنست که اين واردات بی‌رويه، با قيمت گوشت عرضه شده در فروشگاه‌ها و با سبد اقتصادی خانوار چه نسبتی دارد؟
سلطانی سرانه مصرف گوشت را در کشور ۱۲ کيلوگرم اعلام می‌کند و با احتساب هر کيلوگرم ۱۵۰۰۰ تومان بطور متوسط، برای يک خانوار ۴ نفره، سالانه ۷۲۰۰۰۰ تومان مبلغ قابل پرداخت تنها برای خريد گوشت می‌گردد. به عبارتی حقوق يک ماه خانوار شاغل، فقط و فقط برای خريد گوشت صرف خواهد شد.
همه اينها در حالى است كه وزير جهاد كشاورزى اخيرا با افتخاراعلام كرده بود: واردات گوشت به اندازه 3 برابر نياز داخل انجام شده است.

يكى بر ديوار نقش مارى را رسم می‌كرد و مدعى بود كه مار همين است و نه آنكه آنرا به حروف بنويسند. جماعت غافل نيز بر سخن او صحه می‌گذاردند كه او بهتر می‌داند تا كاتب شهر. خبرنگاران سبز می‌کوشد با استناد به آمارهاى رسمى، سخن نقاشان دروغ را به چالش كشد و شرايط اقتصادى و اجتماعى حاكم بر كشور را از زبان مستندات، به مخاطبين فهيم خود ارايه نمايد.

 
 

"دانشگاه هميشه زنده است و هيچ کسی نمی تواند آنرا با خاک يکسان کند. اين سخنان ناشی از بی تجربه گی در عرصه ی مديريت نوين است و اميدوارم خاطر جامعه ی دانشگاهی ما را آزرده نساخته باشد. مديريت علمی آميخته با هنر است که در عرصه ی مديريت دانشگاهی به دليل وجود قشری جوان، ظرافتهای خاص خود را می طلبد.

خبرنگاران سبز: حجت السلام والمسلمين مهدی کروبی در پيامی، شروع سال تحصيلی جديد را به دانشجويان، اساتيد محترم و جامعه دانشگاهی کشور تبريک گفت.  به گزارش سايت تغيير، حجت السلام والمسلمين مهدی کروبی ضمن تبريک شروع سال تحصيلی جديد، دانشجويان را به حضوری هوشيار، پويا، معقول و با حفظ قوانين و مقررات کشور، در صحنه دعوت نمود.


متن پيام ايشان بدين شرح است:
سلام و عرض ادب به دانشجويان عزيز و اساتيد محترم؛
ابتدا آغاز سال تحصيلی جديد را به همه ی شما تبريک عرض می‌نمايم.
همانطور که امام فرمودند، دانشگاه مبداء تمام تحولات است و شما دانشجويان عزيز و فرزندان ملت، سرمايه های عظيم و بالقوه ی اين تحولات هستيد، بی شک آينده کشور از آن شما خواهد بود.

بار سنگين کشور برای دستيابی به پيشرفت و آبادانی توام با عزت و افتخار و استقلال، بر دوش شما دانشجويان و دانش پژوهان عزيز است که اميد اين ملت پر افتخار هستيد.

از همين صندلی های دانشگاه هاست که مديران سطوح مختلف سياسی و اجرايی کشور تربيت خواهند شد و اداره امور کشور به آنان واگذار خواهد گرديد.

بدانيد در قبال اين انقلاب و ملت شهيد پرور ايران مديون هستيد و بايد نقش مهم و آينده ساز خويش را در راه اهداف والای انقلاب و آرمانهای امام و شهداء به خوبی ايفاء نمائيد.

 دانشگاه هميشه زنده است و هيچ کسی نمی تواند آنرا با خاک يکسان کند. اين سخنان ناشی از بی تجربه‌گی در عرصه ی مديريت نوين است.

کروبی در ادامه پيام خود افزود: "دانشگاه هميشه زنده است و هيچ کسی نمی تواند آنرا با خاک يکسان کند. اين سخنان ناشی از بی تجربه گی در عرصه ی مديريت نوين است و اميدوارم خاطر جامعه ی دانشگاهی ما را آزرده نساخته باشد. مديريت علمی آميخته با هنر است که در عرصه ی مديريت دانشگاهی به دليل وجود قشری جوان، ظرافتهای خاص خود را می طلبد."

 نبايد مطالبات دانشجويان بی پاسخ مانده و انباشته گردد
ايشان ضمن ابراز اميدواری در جهت عدم تکرار چنين صحبتهايی، افزودند: " نبايد مطالبات دانشجويان بی پاسخ مانده و انباشته گردد. بايد فضای سياسی دانشگاه ها چنان باشد که دانشجويان بتوانند مطالبات خود را آزادانه در ميزگردها و تشکيل جلسات مطرح نمايند."

 شما امروز روزگاری سخت را صبوری می‌کنيد
دبيرکل حزب اعتماد ملی، با اشاره به وجود فشارهای سياسی و امنيتی عليه دانشجويان، آنها را به حضوری پويا با رعايت قوانين کشور دعوت نموده و گفتند: "عزيزان من، سالی که گذشت، سالی سخت و پر فراز و نشيب برای همه ی ما بود و متاسفانه جامعه ی دانشگاهی ما هزينه های گزافی را پرداخت و در اين ميان شما دانشجويان در کنار ساير مردم مورد بيشترين آماج و هجمه های سياسی قرار گرفتيد که به نوبه ی خويش هميشه در احقاق حقوق به حق و قانونی شما، پايداری نمودم. شما امروز روزگاری سخت را صبوری می کنيد.

بديهی است دانشگاه در کنار علم و دانش هميشه شاهد حضور عدالتخواهی دانشجويان بوده است، امری که ناشی از نيت پاک و صادق جوانان و علاقمندی آنان به اصلاح امور در کشور است.

حضوری پويا، فعال، منطقی، معقول و با رعايت قوانين و مقررات کشور
 عزيزان من، ضمن تحصيل و يادگيری علم و دانش که وظيفه ی اصلی شماست،  همچون گذشته در جهت تعالی انقلاب و پيشرفت و آبادانی کشور ، حضوری پويا، فعال، منطقی، معقول و با رعايت قوانين و مقررات کشور داشته باشيد."

بازگشت دانشجويان محروم از تحصيل به دانشگاه و آزادی دانشجويان زندانی بی گناه
مهدی کروبی در پايان ابراز اميدواری کرد که در سال تحصيلی جديد با حذف نگاه امنيتی به دانشگاه و اتخاذ رويکردی منطقی و متناسب محيط دانشگاهی و با بهره گيری از سعه ی صدر توسط مسوولين مربوطه، هر چه زودتر شاهد بازگشت دانشجويان محروم از تحصيل به دانشگاه و آزادی دانشجويان زندانی بی گناه باشيم .

 
 

تهيه شناسنامه فرهنگی برای دانشجويان جهت پايش برنامه های فرهنگی دانشجويان، تهيه ميثاق نامه دانشجويان با ذکر موارد فرهنگی از جمله مسائل اخلاقی و همچنين عفاف و حجاب و تدوين فرم اخذ تعهدنامه از دانشجويان به صورت هماهنگ و يکسان در دانشگاههای سراسر کشور از مصوبات شورای هماهنگی فعاليت های فرهنگی دانشگاهها است.
خبرنگاران سبز/ دانشگاه‌ها:
مهر خبر از مصوبه‌ای ۱۹ماده‌ای می‌دهد که بر اساس آن دانشجویان دختر برخلاف متن صریح قانون اساسی که هر کس پیش از اثبات جرمی بی‌گناه است می‌باید تعهدنامه و همچنین آنچه‌ که «شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها» آن را «میثاق‌نامه» می‌خواند و محتوای آن را مسایل اخلاقی ذکر می‌کند امضا کنند. امضای این تعهدنامه‌ها به صورت یکسان و برای تمام دانشجویان صورت می‌گیرد. بر طبق این مصوبه، هر دانشجو می‌باید یک شناسنامه پرونده داشته باشد که به عبارت دیگر صدور مجوز برای پرونده سازی امنیتی به نام نظارت فرهنگی است.

این حرکت، علاوه بر اینکه خلاف قانون اساسی است همچنین باعث پایمال کردن کرامت انسانی، محدود کردن آزادی‌های فردی و اجتماعی دانشجویان می‌شود و دانشگاه را تبدیل به یک زندان بزرگ می‌کند که در ابتدای ورود می‌باید به نام فرهنگ خود را اسیر چنگال امنیتی حکومت کنند.

به نظر می‌رسد این حرکت دولت نامشروع که پیشتر اقدام به اخراج و بازنشسته کردن اساتید مخالف نیز کرده‌ است پرده‌ دیگری از انتقام‌جویی از دانشگاه و دانشگاهیان (بخصوص دختران دانشجو که در پیشانی جنبش سبز هیچ‌گاه از مخالفت با کودتاگران نایستاند) باشد.

این شورای ضد فرهنگ ترکیب شده است از معاونان فرهنگی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه‌ آزاد اسلامی، جهاد دانشگاهی و نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها.


به گزارش مهر، تهيه شناسنامه فرهنگی برای دانشجويان جهت پايش برنامه های فرهنگی دانشجويان، تهيه ميثاق نامه دانشجويان با ذکر موارد فرهنگی از جمله مسائل اخلاقی و همچنين عفاف و حجاب و تدوين فرم اخذ تعهدنامه از دانشجويان به صورت هماهنگ و يکسان در دانشگاههای سراسر کشور از مصوبات شورای هماهنگی فعاليت های فرهنگی دانشگاهها است.

انتشار ويژه نامه پوشش با محوريت وزارت علوم، تهيه محتوای علمی پژوهشی در موضوع عفاف و پوشش به صورت کتاب و مجموعه مقالات، اختصاص حداقل يک شماره از فصلنامه علمی پژوهشی هر دستگاه به موضوع عفاف و حجاب، برگزاری کارگاههای آموزشی ضمن خدمت اساتيد و کارکنان توسط معاونت آموزشی هر دستگاه و تدوين دوره پودمانی با موضوع عفاف و پوشش به منظور شرکت کارکنان دانشگاهها در اين دوره ها پنج مصوبه ديگر شورای هماهنگی فعاليت های فرهنگی دانشگاهها در موضوع عفاف و پوشش است.

همچنين شورای هماهنگی فعاليت های فرهنگی دانشگاهها تصويب کرد برگزاری تريبون های دانشجويی، برگزاری ۳۰ همايش استانی و يک همايش کشوری، تهيه بلوتوث، انيميشن، کليپ و پيامک با موضوع عفاف و حجاب در دستور کار قرار گيرد.

انتشار ژورنال مد و لباس دانشجويی و توزيع بروشور و کتابچه حجاب اديان و کتابچه احکام پوشش در دانشگاهها همزمان با آغاز سال تحصيلی جديد از ديگر مصوبات شورای هماهنگی فعاليت های فرهنگی دانشگاههاست. اين شورا تصويب کرده است که اجرای طرح "هزار توی انديشه" با محوريت بسيج دانشجويی در کل کشور يا در چند دانشگاه انجام شود.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته