-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ مهر ۷, چهارشنبه

Best of Balatarin for 09/29/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




علیرضا افتخاری، خواننده مطرح موسیقی ایرانی، در پی مسایلی که در ماه های اخیر برایش پیش آمد نوشت:فعلا از چشم ها نهان شدیم و از ترس و هراس و امید، حتی آن شیر فروش محله، شیر که به ما نفروخت هیچ به قند و نباتی محل هم گفت که به افتخاری تلخش را بفروش؛ منظورش نبات تلخ بود. البته همراه با سخن تلخ. در ادامه سایت محسن رضایی " تابناک " واکنش مخاطبان را اینگونه نشر داد :از استاد شجریان یاد بگیر آزادگی را/فرق خواننده بودن و هنرمند بودن در مردمی بودن است/یعنی مردم قهرمان ما اینقدر زیاد به رئیس جمهور منتخبشون عشق می ورزند؟!
با ۲۷۸ امتیاز و ۳۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


یک منبع آگاه در قوه قضائیه اعلام کرد: حکم دادگاه حسین درخشان، وبلاگ نویس ضدانقلاب امروز به متهم و وکلیل وی ابلاغ شد. این منبع آگاه در گفت وگو با مشرق با اعلام این خبر، گفت: «بنا بر این حکم که امروز از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی صادر شد، درخشان که در مهرماه 87 بازداشت شده است، به جرم همکاری با دول متخاصم، تبلیغ علیه نظام اسلامی، تبلیغ به نفع گروهک های ضد انقلاب، توهین به مقدسات و راه اندازی و مدیریت سایت های مبتذل و مستهجن، به 19.5 سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از عضویت در احزاب و فعالیت در رسانه ها و بازگرداندن وجوه اخذشده به مبلغ 30هزار و 750 یورو، دوهزار و 900 دلار و 200 پوند انگلیس محکوم شد.» به گفته این منبع، وی یا مهدوی وکیل وی می توانند به حکم صادره اعتراض کنند تا در دادگاه تجدید نظر مورد بررسی قرار گیرد.
با ۱۴۲ امتیاز و ۴۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


سید محمد خاتمی و میر حسین موسوی با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه دفاع مقدس و تجلیل از حماسه آفرینان و ادای احترام به شهیدان و جانبازان و آزادگان و خانواده های محترم آنان، خواستار برخورد جدی با اهانت کنندگان و متعرضان به خانواده های عزیز سرداران شهید، همت و باکری و دیگر شخصیت های برجسته انقلاب و کشور شده و ایجاد محدودیت های فراوان و روزافزون برای شخصیت ها و جریانات منتقد که همواره بر پای بندی به اصول و ارزشهای انقلاب و قانون اساسی تأکید داشته اند را محکوم نمودند. آقایان مهندس میر حسین موسوی و سید محمد خاتمی ضمن دیدار با یکدیگر به بررسی مسائل جاری کشور پرداختند. خاتمی و موسوی ضمن ابراز تأسف از اینکه افرادی از یک سو انقلاب را در انحصار خود می دانند و از سوی دیگر ابزاری جز دروغ و توهین و اتهام زنی را نمی شناسند، بر تداوم هماهنگی موجود میان اصلاح طلبان در همه زمینه ها تأکید نموده، تلاش نافرجام جریانی خاص برای القاء اختلاف و تقابل میان شخصیت ها را محکوم کردند. موسوی و خاتمی همچنین ضمن ابراز خوشوقتی از اینکه جامعه متوجه بی اساس بودن بسیاری از مطالب و ادعاهایی که به صورت رسمی و غیر رسمی رواج می یابد شده است تصریح کردند: تأسفی اگر هست از این است که چرا چنین رفتارها و گفتارهایی به نام انقلابی که هدف آن استقرار راستی و پاکی و عدالت بوده و نظام برآمده از آن بر اهمیت رأی مردم و آزادی و حرمت همه افراد جامعه و تقوی و خدمتگزاری مسؤولان تأکید کرده رواج می یابد و بر پایه همین رفتارها و گفتارهای نادرست بسیاری از چهره های خدوم و سرمایه های ارزنده کشور بازداشت، محاکمه و زندانی می شوند و حتی به ادعاهای آنان در مورد نحوه رفتارهای ناروا رسیدگی نمی شود و همچنان جریانها و نیروهای دیگر تحت فشار و تضییق روزافزون قرار می گیرند! رئیس بنیاد گفت و گوی تمدن ها و نخست وزیر سابق ایران ضمن تأکید بر تداوم این انتظار که زندانیان سیاسی آزاد و فضای باز و امن بر جامعه حاکم گردد و قانون اساسی به صورت همه جانبه و بدون تنازل جاری و اجرا شود، از اینکه همچنان خلاف این امر اتفاق می افتد و حتی عزیزانی که احساس می کنند به آنها ستم شده و مورد اتهامات ناروا قرار گرفته اند، و از حق قانونی خود برای شکایت استفاده کرده اند، به جای رسیدگی عادلانه، مجدداً به زندان بازگردانده می شوند ابراز تأسف نمودند. سید محمد خاتمی و میر حسین موسوی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه دفاع مقدس و تجلیل از حماسه آفرینان و ادای احترام به شهیدان و جانبازان و آزادگان و خانواده های محترم آنان، خواستار برخورد جدی با اهانت کنندگان و متعرضان به خانواده های عزیز سرداران شهید، همت و باکری و دیگر شخصیت های برجسته انقلاب و کشور شده و ایجاد محدودیت های فراوان و روزافزون برای شخصیت ها و جریانات منتقد که همواره بر پای بندی به اصول و ارزشهای انقلاب و قانون اساسی تأکید داشته اند را محکوم نمودند.
با ۱۴۰ امتیاز و ۱۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


به سمت ترمینال جنوب که میرویم و پیکانهای تاکسی زرد رنگ فراوان و دست فروش های بدون بهداشت! و دود و دم فراوانش را که می بینیم حس می کنیم همه جا سیاه و تاریک است.می خواهیم از آنجا فرار کنیم.کمی آنور تر مولوی و کوچه مرغی هایش و دست فروش های فلافلی اش و پرهای کفترها که روی ساندویچ سوسیس و تخم مرغ دست فروش دیگری می نشیند و افرادی که با ولع تمام زیر گرمای شدید آفتاب این ساندویچها را با نوشابه مشکی می خرند و می خورند.تحرکی را می بینیم مثال زدنی در خیابان لاله زار و پستو های بازار که افرادی از برای به دست آوردن خرجی خانواده خود مجبورند تا بوق سگ کار کنند.سینماهایی قدیمی و باربرهایی که از جلو آنها تا بیخ سرشان بار بر روی چرخ یا موتور خود قرار داده اند گویا در حال رانندگی کامیونی بزرگ هستند.کمی آنطرف تر نه گویا خیلی آنطرف تر که میرویم، شمال شهر را می گویم گویا به کشور دیگری قدم نهاده ایم.هوا هم آنجا بهتر است.شهر روشن تر است با پاساژهای چندین متری کنار خیابان ولیعصر از ونک تا تجریش!خانه هایی که هر کدام کم از کاخ نیاوران ندارند.سینماهایی که ورودیشان از 4000 تومان کمتر نیست ولی همان فیلم را در سینماهای لاله زار با 1000 تومان می توان دید.البته اگر آنجا اکرانشان کنند!رستوران هایی که مردانی کروات زده با لباس های شیک و آنچنانی غذایش را سرو می کنند و اینجا دیگر از بوی فضله مرغ و خروس خبری نیست.تاکسیها اینجا پژو یا سمند زرد هستند و نسبت به پایین شهر راننده ها اکثرن زن هستند.البته نه راننده تاکسیها.رانندهی سانتافه و بی ام و و هیوندا کوپه و … . گویا اینجای شهر مذهب هم رنگ دیگری دارد.کودکی که در پایین شهر...
با ۱۳۶ امتیاز و ۴۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


سوالی راجع به دین دارید؟ باید از کسی بپرسید که آن را کاملآ رد کرده است! نتیجه یک نظرسنجی جدید نشان می دهد بی خدایان از اکثر افراد دین دار بیشتر راجع به دین اطلاعات دارند. این نظرسنجی نتیجه گیری می کند که علت این اختلاف این است که اکثر بی دین ها در یک بازه زمانی دین دار بوده اند و بعد از تحقیق و مطالعه آن را رد کرده اند. همچنین بی خدایان معمولآ تحصیلات بالاتری از سایرین دارند. اما افراد دین دار بعد از ایمان آوردن دنبال تحقیق و بررسی نمی روند.
با ۱۲۶ امتیاز و ۳۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


بلاگر ایرانی حسین درخشان به ۱۹.۵ سال زندان و ممنوعیت از فعالیت های حزبی و مطبوعاتی و بازگرداندن مبالغی پول محکوم شده است. خانوادهء حسین درخشان که ظرف دو سال گذشته با سکوت تلاش کرده اند تا از ایجاد تنش در خصوص پروندهء درخشان خودداری کنند تا مراحل قضایی پروندهء وی در آرامش طی شود، از حکم صادره شوکه شده اند.
با ۱۱۰ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


به سلامتی گنبد طلای مرقد فلان امام با 1416 خشت طلا هم افتتاح شد؛ فقط سوالی که برای این کافرحربی، این معاندی فی سبیل الله پیش آمده ، این است اگر امام مذکور عرضه نگه داشتن گنبد داشت، گنبد قبلی را نمی گذاشت منفجر کنند!/حال سوال اینجاست، کسی که نمی تواند از گنبد قبلی خودش محافظت کند، آیا لیاقت داشتن گنبد طلا را دارد ؟!/امام موصوف اگر عرضه و لیاقت نگه داری داشت، خوب از گنبد قبلی خودش محافظت می کرد، چرا گذاشت آنرا منفجر کنند؟ /از ما گفتن بود، اما امام فوق لیاقت سنگ قبر معمولی را هم زورکی دارد، چه برسد به گنبد طلا ! /از ما گفتن بود، ببیند کی این گنبد هم منفجرش کنند؛ آنوقت من هستم که به ریش مسلمین شیعه می خندم.
با ۱۰۵ امتیاز و ۶۶ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


ادوارنیوز: دکتر عبدالرضا سودبخش، دانشیار دانشگاه تهران که طی هفته گذشته مورد سوء قصد مسلحانه قرار گرفته و جان باخته است، از پزشکان مرتبط با پرونده بازداشتگاه کهریزک و زندانیانی بوده است که از بیماریهای عفونی در مجاری اداری و تناسلی آسیب دیده بودند و مقامات امنیتی به وی دستور داده بودند که بیماری کلیه زندانیانی که به وی مراجعه کرده بودند را، رسما مننژیت اعلام کند. این استاد دانشگاه، یک روز قبل از سفر از ایران و عزیمت به خارج، بطرز مشکوکی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان باخت. بدین ترتیب عبدالرضا سودبخش دومین پزشکی است که طی یک سال اخیر، در این رابطه کشته شده است. رامین پوراندرجانی، پزشک وظیفه بازداشتگاه کهریزک نیز، ٢۵ آبان ۸۸ بطرز مشکوکی درگذشت؛ که مقامات آنرا "خودکشی اعلام کردند. شنیده های خبرنگار جرس در تهران حاکی از آن است دکتر عبدالرضا سودبخش دانشیار دانشگاه تهران و متخصص عفونی در ارتباط مستقیم با بازداشتگاه کهریزک و زندانیانی بوده است که از بیماریهای عفونی در مجاری اداری و تناسلی آسیب دیده بودند. مقامات امنیتی به دکتر سودبخش دستور داده بودند که بیماری کلیه زندانیانی که به وی مراجعه کرده بودند رسما مننژیت اعلام کند. این گزارش خاطرنشان می کند که "سود بخش از پرونده پزشکی کلیه شهدای بازداشتگاه کهریزک مطلع بوده است، بعلاوه وی پزشک متخصصی بوده است که تمامی زندانیان کهریزک و اوین که مورد آزار جنسی قرار گرفته بودند را معاینه کرده بود و دارای اطلاعات خاصی در این زمینه بوده است." گزارش مذکور همچنین آورده است "سودبخش که اخیرا از فشارهای فزاینده نیروهای امنیتی احساس می کرد جانش درخطر است، چند روز قبل از ترور، خانواده خود را به خارج از کشور فرستاده بود و خود نیز بلیط عزیمت به خارج را برای روز سی و یکم شهریور در دست داشت که کمتر از یک روز قبل از خروج از کشور، در مقابل مطبش در بلوار کشاورز تهران، با گلوله ترور و در دم کشته شد. گفتنی است اکنون دو پزشک اصلی که زندانیان کهریزک را معاینه کرده بودند کشته شده اند و هنوز از حکم قطعی متهمان این بازداشتگاه مخوف خبری نیست و ترور دکتر سودبخش نشان می دهد که آمران اصلی کهریزک آزاد و فعال هستند. لازم به ذکر است دکتر سودبخش طی مصاحبه ای با یکی از رسانه ها، از وضعیت وخیم و آمار بیماری ایدز در ایران سخن گفته بود.
با ۱۰۴ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


حمله شبانه بسیجی ها به کوی دانشگاه تهران ، ۲۴ خرداد ، ۱۳۸۸
با ۱۰۴ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


این درخواستنامه مهم، در تاریخ 23 سپتامبر 2010 در مقر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو، توسط خانم نازنین انصاری، ژورنالیست و فعال حقوق بشر، قرائت گردید و همچنین در اختیار خانم ناوی پیلای، کمیسرعالی، آقای سیهاساک فونکیتکیو، رئیس شورا و نمایندگان کشورهای عضو آن نهاد قرار داده شد. پیش از خواندن متن، چکیده ای از سوابق فعالیتهای آقای بروجردی برای جدائی دین از حکومت طی سالهای قبل از آخرین بازداشت در سال 2006، به همراه گزارش هائی از شکنجه های جسمی و روحی اعمال شده بر وی در زندان، ارائه گردید.
با ۱۰۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


مهندس میر حسین موسوی و سید محمد خاتمی ضمن دیدار با یکدیگر به بررسی مسائل جاری کشور پرداختند. در این دیدار، خاتمی و موسوی ضمن ابراز تأسف از اینکه افرادی از یک سو انقلاب را در انحصار خود می دانند و از سوی دیگر ابزاری جز دروغ و توهین و اتهام زنی را نمی شناسند، بر تداوم هماهنگی موجود میان اصلاح طلبان در همه زمینه ها تأکید نموده، تلاش نافرجام جریانی خاص برای القاء اختلاف و تقابل میان شخصیت ها را محکوم کردند. موسوی و خاتمی همچنین ضمن ابراز خوشوقتی از اینکه جامعه متوجه بی اساس بودن بسیاری از مطالب و ادعاهایی که به صورت رسمی و غیر رسمی رواج می یابد شده است تصریح کردند: تأسفی اگر هست از این است که چرا چنین رفتارها و گفتارهایی به نام انقلابی که هدف آن استقرار راستی و پاکی و عدالت بوده و نظام برآمده از آن بر اهمیت رأی مردم و آزادی و حرمت همه افراد جامعه و تقوی و خدمتگزاری مسؤولان تأکید کرده رواج می یابد و بر پایه همین رفتارها و گفتارهای نادرست بسیاری از چهره های خدوم و سرمایه های ارزنده کشور بازداشت، محاکمه و زندانی می شوند و حتی به ادعاهای آنان در مورد نحوه رفتارهای ناروا رسیدگی نمی شود و همچنان جریانها و نیروهای دیگر تحت فشار و تضییق روزافزون قرار می گیرند! رئیس بنیاد گفت و گوی تمدن ها و نخست وزیر سابق ایران ضمن تأکید بر تداوم این انتظار که زندانیان سیاسی آزاد و فضای باز و امن بر جامعه حاکم گردد و قانون اساسی به صورت همه جانبه و بدون تنازل جاری و اجرا شود، از اینکه همچنان خلاف این امر اتفاق می افتد و حتی عزیزانی که احساس می کنند به آنها ستم شده و مورد اتهامات ناروا قرار گرفته اند، و از حق قانونی خود برای شکایت استفاده کرده اند، به جای رسیدگی عادلانه، مجدداً به زندان بازگردانده می شوند ابراز تأسف نمودند. سید محمد خاتمی و میر حسین موسوی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه دفاع مقدس و تجلیل از حماسه آفرینان و ادای احترام به شهیدان و جانبازان و آزادگان و خانواده های محترم آنان، خواستار برخورد جدی با اهانت کنندگان و متعرضان به خانواده های عزیز سرداران شهید، همت و باکری و دیگر شخصیت های برجسته انقلاب و کشور شده و ایجاد محدودیت های فراوان و روزافزون برای شخصیت ها و جریانات منتقد که همواره بر پای بندی به اصول و ارزشهای انقلاب و قانون اساسی تأکید داشته اند را محکوم نمودند.
با ۹۲ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


تحول سبز: آقایان مهندس میر حسین موسوی و سید محمد خاتمی ضمن دیدار با یکدیگر به بررسی مسائل جاری کشور پرداختند. سید محمد خاتمی و میر حسین موسوی با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه دفاع مقدس و تجلیل از حماسه آفرینان و ادای احترام به شهیدان و جانبازان و آزادگان و خانواده های محترم آنان، خواستار برخورد جدی با اهانت کنندگان و متعرضان به خانواده های عزیز سرداران شهید، همت و باکری و دیگر شخصیت های برجسته انقلاب و کشور شده و ایجاد محدودیت های فراوان و روزافزون برای شخصیت ها و جریانات منتقد که همواره بر پای بندی به اصول و ارزشهای انقلاب و قانون اساسی تأکید داشته اند را محکوم نمودند.
با ۸۷ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


یک منبع آگاه در قوه قضائیه اعلام کرد: حکم دادگاه حسین درخشان، وبلاگ نویس ضدانقلاب امروز به وی ابلاغ شد./ این منبع آگاه در گفت وگو با مشرق با اعلام این خبر، گفت: «بنا بر این حکم که امروز از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی صادر شد، درخشان که در مهرماه ٨۷ بازداشت شده است، به جرم همکاری با دولت های متخاصم، تبلیغ علیه نظام اسلامی، تبلیغ به نفع گروهک های ضد انقلاب، توهین به مقدسات و راه اندازی و مدیریت سایت های مبتذل و مستهجن، به ۱۹.۵ سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از عضویت در احزاب و فعالیت در رسانه ها و بازگرداندن وجوه اخذشده به مبلغ ٣۰هزار و ۷۵۰ یورو، دوهزار و ۹۰۰ دلار و ۲۰۰ پوند انگلیس محکوم شد.» به گفته این منبع، درخشان یا مهدوی وکیل وی می توانند به حکم صادره اعتراض کنند تا در دادگاه تجدید نظر مورد بررسی قرار گیرد.
با ۸۶ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


وب سایت «جرس» ، با انتشار گزارشی ترور دکتر سود بخش را در رابطه با پرونده کهریزک تلقی‌ کرد و دکتر سود بخش را دومین قربانی جامعه پزشکی‌ در پرونده کهریزک قلمداد کرد. بر مبنای این گزارش، دکتر سودبخش از پرونده پزشکی کلیه شهدای بازداشتگاه کهریزک مطلع بوده است، بعلاوه وی پزشک متخصصی بوده است که تمامی زندانیان کهریزک و اوین که مورد آزار جنسی قرار گرفته بودند را معاینه کرده بود و دارای اطلاعات خاصی در این زمینه بوده است . سودبخش که اخیرا از فشارهای فزاینده نیروهای امنیتی احساس می کرد جانش درخطر است، چند روز قبل از ترور، خانواده خود را به خارج از کشور فرستاده بود و خود نیز بلیط عزیمت به خارج را برای روز سی و یکم شهریور در دست داشت که کمتر از یک روز قبل از خروج از کشور، در مقابل مطبش در بلوار کشاورز تهران، با گلوله ترور و در دم کشته شد. دکتر عبدالرضا سودبخش، دانشیار دانشگاه تهران که طی هفته گذشته مورد سوء قصد مسلحانه قرار گرفته و جان باخته است، از پزشکان مرتبط با پرونده بازداشتگاه کهریزک و زندانیانی بوده است که از بیماریهای عفونی در مجاری اداری و تناسلی آسیب دیده بودند و مقامات امنیتی به وی دستور داده بودند که بیماری کلیه زندانیانی که به وی مراجعه کرده بودند را، رسما مننژیت اعلام کند. این استاد دانشگاه، یک روز قبل از سفر از ایران و عزیمت به خارج، بطرز مشکوکی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان باخت. بدین ترتیب عبدالرضا سودبخش دومین پزشکی است که طی یک سال اخیر، در این رابطه کشته شده است. رامین پوراندرجانی، پزشک وظیفه بازداشتگاه کهریزک نیز، ٢۵ آبان ۸۸ بطرز مشکوکی درگذشت؛ که مقامات آنرا «خودکشی» اعلام کردند. دکتر عبدالرضا سودبخش دانشیار دانشگاه تهران و متخصص عفونی در ارتباط مستقیم با بازداشتگاه کهریزک و زندانیانی بوده است که از بیماریهای عفونی در مجاری اداری و تناسلی آسیب دیده بودند. مقامات امنیتی به دکتر سودبخش دستور داده بودند که بیماری کلیه زندانیانی که به وی مراجعه کرده بودند رسما مننژیت اعلام کند. این گزارش خاطرنشان می کند که «سود بخش از پرونده پزشکی کلیه شهدای بازداشتگاه کهریزک مطلع بوده است، بعلاوه وی پزشک متخصصی بوده است که تمامی زندانیان کهریزک و اوین که مورد آزار جنسی قرار گرفته بودند را معاینه کرده بود و دارای اطلاعات خاصی در این زمینه بوده است.» گزارش مذکور همچنین آورده است «سودبخش که اخیرا از فشارهای فزاینده نیروهای امنیتی احساس می کرد جانش درخطر است، چند روز قبل از ترور، خانواده خود را به خارج از کشور فرستاده بود و خود نیز بلیط عزیمت به خارج را برای روز سی و یکم شهریور در دست داشت که کمتر از یک روز قبل از خروج از کشور، در مقابل مطبش در بلوار کشاورز تهران، با گلوله ترور و در دم کشته شد.» گفتنی است اکنون دو پزشک اصلی که زندانیان کهریزک را معاینه کرده بودند کشته شده‌اند و هنوز از حکم قطعی متهمان این بازداشتگاه مخوف خبری نیست و ترور دکتر سودبخش نشان می‌دهد که آمران اصلی کهریزک آزاد و فعال هستند. لازم به ذکر است دکتر سودبخش طی مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌ها، از وضعیت وخیم و آمار بیماری ایدز در ایران سخن گفته بود.
با ۸۵ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


دیلی میل نگاهی به روند اتفاقاتی که در مورد پرونده سکینه محمدی آشتیانی روی داده است انداخته . وی که به اتهام زنای محصنه به سنگسار محکوم شده بود، به دلیل فشارهای بین المللی، از این مجازات رهایی یافته است ولی به دلیل اعتراف تلویزیونی خویش مبتنی بر قتل همسر و برقراری رابطه نامشروع با دو مرد دیگر در سال 2006 ، به اعدام با طناب دار محکوم شده است. در حالیکه وکیل وی ، اعتراف تلویزیونی وی را تحت دو روز شکنجه شدید، عنوان کرده و فاقد ارزش و وجاهت قضائی دانسته است. این در حالی است که در حکم اولیه وی، به دلیل اتهام رابطه نامشروع، فقط به 99 ضربه شلاق محکوم شده بود.
با ۸۵ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


سخنان ضد و نقیض مقامات ایرانی سرنوشت زن محکوم به سنگسار را با ابهام مواجه کرده است. در حالیکه محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، در مصاحبه ای در هفته گذشته خبرهای مربوط به صدور حکم سنگسار سکینه محمدی آشتیانی به اتهام زنای محصنه را "جعلی" خواند و آنها را رسما تکذیب کرد، دادستان کل جمهوری اسلامی این خبر را مورد تایید قرار داده است.
با ۸۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


لباس متحدالشکل دانشجویی در نظر رژیم (طرحی از ازل)
با ۸۴ امتیاز و ۴۳ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


به دوستانِ با تعصبات مذهبی توصیه میکنم از خواندن این مطلب خودداری کنند. در غیر اینصورت مسؤولیت جریحه دار شدن احساسات دینی شما را به عهده نخواهم گرفت.
با ۸۳ امتیاز و ۹۵ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


پس از ماه ها انتظار و درحالی که دوسال از زندانی شدن حسین درخشان وب بلاگ نویس می گذرد شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی حکم وی را صادر کرد و در نهایت او را به ۱۹/۵ سال زندان محکوم کرد. خبر این حکم توسط وب سایت مشرق منتشر شده است. اما یکی از نزدیکان به خانواده حسین درخشان به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که این حکم صحت دارد و خانواده از حکم یاد شده در شوک به سر می برد.این سایت محافظه کار از حسین درخشان به عنوان «وب لاگ نویس ضدانقلاب» یاد کرده است. به گزارش سایت مشرق یک منبع آگاه ضمن اعلام این خبر گفته است: « بنا بر این حکم که امروز از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی صادر شد، درخشان که در مهرماه ۸۷ بازداشت شده است، به جرم همکاری با دولت های متخاصم، تبلیغ علیه نظام اسلامی، تبلیغ به نفع گروهک های ضد انقلاب، توهین به مقدسات و راه اندازی و مدیریت سایت های مبتذل و مستهجن، به ۱۹/۵ سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از عضویت در احزاب و فعالیت در رسانه ها و بازگرداندن وجوه اخذشده به مبلغ ۳۰ هزار و ۷۵۰ یورو، دوهزار و ۹۰۰ دلار و ۲۰۰ پوند انگلیس محکوم شد.»
با ۸۰ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


چیزی به عاشورا نمانده است. عاشورایی که سالگرد پی در پی آن بازگوی خاطره مظلومیت مردان و زنان پاک طینت خدایی و قساوت دین فروشان عابد نماست. خیلی دور نیستیم از خاطره مجادلات آزادگی و حقوق با نیرنگ و قدرت ، قدرت غصب شده ناحقی که فریب و نیرنگ را با شباهت لباس پیامبر (ص) به هم آمیخته و با تکرار "آیه" و "روایت" تنزیه خود را به رخ می کشد. نزاهتی که نبوده و نیست، اصرار می کند و سوگند می خورد به دروغ که پاک است و بی پیرایه. تاریخ و مورخان هم بیش از یک هزاره است که بیشتر با او همراهی می کنند، اگرچه گهگاه گریزگاهی برای قلم پیدا شده تا بخشی از حقایق "مستور" را بنمایاند حتی اگر مجبور شود خود را پنهان دارد یا بشکند. کم نبوده اند عاشورا هایی که البته نه به عظمت "شجاعت" و "قساوت" عاشورای شصت و یکم در دشت رملی نینوای رافدین، ولی بزرگ بوده اند و خاطره آن یادواره و در ذهن و اندیشه ماندگار. عاشورای ۱۴۳۱ هجری که ۱۳۷۰ سال پس از آن "روز بزرگ" رخ نمود از این دست و از این جنس است. عاشورای رافدین شهید کردن و ابدان شهیدان را زیر پای ستوران سپردن داشت و این عاشورا هم شهید کردن و به مدد چرخ ماشین از روی پیکر عبور کردن تا دوربین های قساوت سان ببینند و با نمایش آن صحنه، نصرت خود به مدد ترس دیگران را به همه بشارت دهند. تاریخ گذشته علی رغم دستکاری ها و سفارش پذیری ها تا حدودی از کلی گویی های عاشورا فارغ شده، دیگر همه از یزید نمی گویند و از خلیفه بی دین اموی. از دیگران هم گفته می شود، ظاهراً قاتل عباس بن علی مشخص است. معلوم است چه کسی سینه علی اکبر را نشانه رفته است؟ مسئولیت پرتاب تیر به سمت طفل شیرخوار بر عهده چه کسی است؟ که بود که سر را از بدن امام مظلوم جدا کرد؟… گزارش اینها همه در تاریخ آمده. اما سؤال اینجاست چرا در عصر ارتباطات و در برهه شفافیت ها کسی از قاتل یک سلاله پاک خبر ندارد؟ چرا قاتل سیدعلی موسوی که به گواهی تاریخ جنبش سبز در عاشورای گذشته در خون شهادت درغلتید ناپیداست؟ این قاتل از تیره انسیان بود یا از تبار جنیّان؟ این قاتلی که برای خوشامد پیران و بزرگان طایفه دروغ، تقلب و فساد "سیدعلی" را در آغاز میانه عمر کشت و با آنها هم صدا شد که خطاب به سبزپوشان مدافع امام و جمهوریت می گفتند: "الحمدلله قتلکم واهلککم و قطع قرون الفتنه- سپاس خداوند را که شما را کشت و هلاک کرد و شاخ فتنه را برید"، این قاتل کیست؟ چرا رخ پنهان کرده؟ چرا حاکمیت پرادعای علوی رفتار! او را نمی شناسند؟ اما من او را می شناسم. او همان کسی است که عزت ابراهیم نژاد را در تیرماه ۷۸ (ده سال پیش از این) کشت، یا از همان گروه و تبار است. قاتل سیدعلی همان کسی است که مسعود «ص» معاون وقت اطلاعات نیروی انتظامی که طبق مصوبه شورای امنیت موظف شده بود او را بیابد، یافت، ولی به یکی از مقامات عالی دولت وقت گفته بود ردپای او را در اماکنی خاص یافته ایم، نمی توان دستگیرش کرد! ما نمی توانیم! گمانم بر این است که آن قاتل اینک این مقاله را می خواند و آسوده می خندد. زیرا به مدد پشتیبانان خود در بیتی، یا دفتری و ستادی و یا پادگان و مقری خوش آرمیده است. شک و تردید نکنیم به همان دلیل که قاتل عزت ابراهیم نژاد پیدا نشد، قاتل سیدعلی موسوی شهید جنبش سبز هم پیدا نخواهد شد. اما تصویر این قاتل در ذهن و سینه همه مردم نقش بسته است. چون قاتل همین جاست. در همین پایتخت. در همین شهر بزرگ تهران. همه او را می شنایم، فقط نامش را نمی دانیم. اما مرامش را می شناسیم. از مسلکش خبر داریم. به احتمال زیاد از همانهایی است که گاهی برای عرض حال عکس به دست جلوی دوربین تلویزیون کودتا و در هیأت و حسینیه ظاهر می شود. تا باز از آمادگی و گوش به فرمان بودن خود خبر دهد.
با ۷۹ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


جرس: میر حسین موسوی و سید محمد خاتمی خواستار برخورد جدی با اهانت کنندگان به خانواده‌های سرداران شهید، همت و باکری و دیگر شخصیت‌های برجسته انقلاب و کشور شده و ایجاد محدودیت‌های فراوان و روزافزون برای شخصیت ها و جریانات منتقد که همواره بر پای‌بندی به اصول و ارزش‌های انقلاب و قانون اساسی تأکید داشته اند را محکوم کردند.
با ۷۶ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران"،زندانی سياسی کبری زاغه دوست يکی از دستگير شدگان مراسم گراميداشت چهلمين روز شهيد راه آزادی ندا آقا سلطان بيش از 14 ماه است که در بند زنان زندان اوين در بلاتکليفی بسر می برد.
با ۷۴ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


بنا بر این حکم که امروز از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی صادر شد، درخشان که در مهرماه 87 بازداشت شده است، به جرم همکاری با دولت های متخاصم، تبلیغ علیه نظام اسلامی، تبلیغ به نفع گروهک های ضد انقلاب، توهین به مقدسات و راه اندازی و مدیریت سایت های مبتذل و مستهجن، به 19.5 سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از عضویت در احزاب و فعالیت در رسانه ها و بازگرداندن وجوه اخذشده به مبلغ 30هزار و 750 یورو، دوهزار و 900 دلار و 200 پوند انگلیس محکوم شد.» به گفته این منبع، درخشان یا مهدوی وکیل وی می توانند به حکم صادره اعتراض کنند تا در دادگاه تجدید نظر مورد بررسی قرار گیرد.
با ۷۳ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


برپايه اخبار دريافتی از منابع مختلف متاسفانه اين روز ها اين بلای خانمان سوز پيش از بيش گريبان دختران جامعه را گرفته و طبق بررسی های صورت گرفته در حال کاهش سن اعتياد در ميان دختران در جامعه هستيم که متاسفانه اين اعتياد بيشتر از نوع "شيشه" می باشد تاجايی که برخی جامعه شناسان بر اين باورند که سن مصرف شيشه در دختران پايتخت به 12 سال رسيده است. همچنين در اين باره دکتر ابهري، آسيب‌شناس اجتماعی می گويد: بر اساس آمار نيروی انتظامی 80 درصد مصرف‌کنندگان شيشه ايران در تهران سکونت دارند. وی با اشاره به رشد 440 درصدی کشف شيشه در تهران گفته است: «با توجه به اين کشفيات سال گذشته سال موفقيت آميزی برای مبارزه با مواد روان گردان صنعتی بود.» برپايه اين گزارش اغلب کارشناسان امور اجتماعی همچون دکتر ابهری معتقدند که رشد 440 درصدی کشف شيشه نشان از گسترش فعاليت توليدی اين ماده مرگ آور در داخل کشور دارد. بطوريکه سودجويان با ابتدايی ترين وسايل و خطرناک ترين مواد که پايانی جز جنون ، خودکشی و ارتکاب جنايات مختلف ندارد، اقدام به توليد مواد مخدر شيشه کرده و با تبليغات گسترده سعی می کنند اين ماده خانمان سوز را بی خطر نشان دهند. برپايه اين گزارش تعدادی از معتادان به مواد مخدر با گمان واهی ترک اعتياد به سوی ماده شيشه رفته و تعدادی ديگر نيز با فريبهايی نظير بدنسازی و چاق يا لاغر کردن بدن به دام آن افتاده اند. تحقيقات نشان داده مواد مخدری مانند شيشه باعث تضعيف بافت عضلاني، اختلال درسيستم عصبی و مغزی واز بين رفتن قدرت تميز و تشخيص افراد می شود و عواقب ناگواری برای فد مصرف کننده به بار می آورد. قابل تاکيد است مصرف شيشه از سال 1384 در بين جوانان كشور رايج شده و بيشتر دختران جوانى كه مورد تحقير از سوى اطرافيان قرار مي‌گيرند به سمت و سوی چنين شيوه هايی روى آورده اند. گفتنی است در گذشته زنان عمدتاً از طريق همسران خود معتاد می شدند که در سال های اخير شاهد هستيم تعداد زيادى از دختران كشور كه مجرد هستند مواد مخدر مصرف ميکنند.
با ۷۳ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


محمود احمدی نژاد در هفته گذشته درمصاحبه‌هایش در نیویورک تاکید کرده بود که حکم سنگسار علیه سکینه آشتیانی صادر نشده و غرب جنجال به پا کرده است، ولی امروز سخنگوی قوه قضاییه با تایید صادر شدن حکم سگنسار سکینه آشتیانی گفت: «حکم سنگسار صادر شده است.» به گزارش ایسنا، محسنی اژه‌ای در نخستین جلسه مطبوعاتی خود به عنوان سخنگوی قوه قضاییه با سوال‌های متفاوتی روبرو شد. نخستين سوال اين نشست خبري در خصوص پرونده سكينه محمدي آشتياني بود كه از سخنگوي دستگاه قضايي توضيحات بيشتر در خصوص اينكه اين پرونده در چه مرحله‌اي قرار دارد، خواسته شد و خبرنگار مربوطه مطرح كرد كه رييس‌جمهور در رابطه با اين پرونده اظهار كرده كه اصلا بحث سنگسار مطرح نبوده است. محسني اژه‌اي در پاسخ به اين سوال با تاكيد بر اينكه قاضي در صدور حكم مستقل است، اظهار كرد: «ما به هيچ وجه نسبت به قوانين اسلامي و ارزش‌هاي الهي كه با جوسازي و فشاركساني كه امروز ناقضين حقوق بشر در رتبه اول هستند و مي‌خواهند كه ما قانون را اجرا نكنيم، كوتاه نمي‌آييم.» وي تصريح كرد: «در شرع مقدس اسلام راه اثبات زناي محصنه بسيار سخت است يا بايد چهار بار شخص متهم با ميل خود در چهار جلسه مختلف اقرار كند كه مرتكب اين گناه شده است كه اين مورد بسيار نادر است يا اينكه چهار شاهد عادل در يك جلسه حضور يابند و به آن كيفيتي كه شما اطلاع داريد شهادت دهند. آيا اين امر شدني است؟ البته علم قاضي را نيز داريم. در مورد خانم سكينه محمدي آشتياني چنين حكمي صادر شده؛ اما بايد مراحل خود را طي كند. اتهام مقدم بر حد اين خانم، اتهام قصاص او است زيرا قصاص حق‌الناس است. اين پرونده بايد مراحل خود را طي كند و باز هم تاكيد مي‌كنم كه مقدم بر حد، قصاص است.»
با ۷۰ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


آفتاب: سید محمد خاتمی و میر حسین‌موسوی با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه دفاع مقدس و تجلیل از حماسه‌آفرینان و ادای احترام به شهیدان و جانبازان و آزادگان و خانواده‌های محترم آنان، خواستار برخورد جدی با اهانت‌کنندگان به خانواده‌های عزیز سرداران شهید، همت و باکری و دیگر شخصیت‌های برجسته انقلاب و کشور شده و ایجاد محدودیت‌های فراوان و روزافزون برای شخصیت‌ها و جریانات منتقد که همواره بر پای‌بندی به اصول و ارزش‌های انقلاب و قانون اساسی تأکید داشته‌اند را محکوم نمودند. به گزارش آفتاب به نقل از وب‌سایت خاتمی، آقایان مهندس میر حسین موسوی و سید محمد خاتمی ضمن دیدار با یکدیگر به بررسی مسائل جاری کشور پرداختند. خاتمی و موسوی ضمن ابراز تأسف از اینکه افرادی از یک‌سو انقلاب را در انحصار خود می‌دانند و از سوی دیگر ابزاری جز دروغ و توهین و اتهام‌زنی را نمی‌شناسند، بر تداوم هماهنگی موجود میان اصلاح‌طلبان در همه زمینه‌ها تأکید نموده، تلاش نافرجام جریانی خاص برای القاء اختلاف و تقابل میان شخصیت‌ها را محکوم کردند. موسوی و خاتمی همچنین ضمن ابراز خوش‌وقتی از اینکه جامعه متوجه بی‌اساس بودن بسیاری از مطالب و ادعاهایی که به‌صورت رسمی و غیررسمی رواج می‌یابد شده است، تصریح کردند: تأسفی اگر هست از این است که چرا چنین رفتارها و گفتارهایی به نام انقلابی که هدف آن استقرار راستی و پاکی و عدالت بوده و نظام برآمده از آن بر اهمیت رأی مردم و آزادی و حرمت همه افراد جامعه و تقوی و خدمت‌گزاری مسئولان تأکید کرده رواج می‌یابد و بر پایه همین رفتارها و گفتارهای نادرست بسیاری از چهره‌های خدوم و سرمایه‌های ارزنده کشور بازداشت، محاکمه و زندانی می‌شوند و حتی به ادعاهای آنان در مورد نحوه رفتارهای ناروا رسیدگی نمی‌شود و همچنان جریان‌ها و نیروهای دیگر تحت فشار و تضییق روزافزون قرار می‌گیرند! رئیس بنیاد گفت‌و گوی تمدن‌ها و نخست‌وزیر سابق کشورمان، ضمن تأکید بر تداوم این انتظار که زندانیان سیاسی آزاد و فضای باز و امن بر جامعه حاکم گردد و قانون اساسی به صورت همه‌جانبه و بدون تنازل جاری و اجرا شود، از اینکه همچنان خلاف این امر اتفاق می‌افتد و حتی عزیزانی که احساس می‌کنند به آنها ستم شده و مورد اتهامات ناروا قرار گرفته‌اند، و از حق قانونی خود برای شکایت استفاده کرده‌اند، به جای رسیدگی عادلانه، مجدداً به زندان بازگردانده می‌شوند ابراز تأسف نمودند. سید محمد خاتمی و میر حسین موسوی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه دفاع مقدس و تجلیل از حماسه‌آفرینان و ادای احترام به شهیدان و جانبازان و آزادگان و خانواده‌های محترم آنان، خواستار برخورد جدی با اهانت‌کنندگان به خانواده‌های عزیز سرداران شهید، همت و باکری و دیگر شخصیت‌های برجسته انقلاب و کشور شده و ایجاد محدودیت‌های فراوان و روزافزون برای شخصیت‌ها و جریانات منتقد که همواره بر پای‌بندی به اصول و ارزش‌های انقلاب و قانون اساسی تأکید داشته‌اند را محکوم نمودند.
با ۶۹ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


چکیده : موسوی و خاتمی ضمن ابراز خوشوقتی از اینکه جامعه متوجه بی اساس بودن بسیاری از مطالب و ادعاهایی که به صورت رسمی و غیر رسمی رواج می یابد شده است تصریح کردند: تأسفی اگر هست از این است که چرا چنین رفتارها و گفتارهایی به نام انقلابی که هدف آن استقرار راستی و پاکی و عدالت بوده و نظام برآمده از آن بر اهمیت رأی مردم و آزادی و حرمت همه افراد جامعه و تقوی و خدمتگزاری مسؤولان تأکید کرده رواج می یابد و بر پایه همین رفتارها و گفتارهای نادرست بسیاری از چهره های خدوم و سرمایه های ارزنده کشور بازداشت، محاکمه و زندانی می شوند و حتی به ادعاهای آنان در مورد نحوه رفتارهای ناروا رسیدگی نمی شود و همچنان جریانها و نیروهای دیگر تحت فشار و تضییق روزافزون قرار می گیرند! مهندس میر حسین موسوی و سید محمد خاتمی ضمن دیدار با یکدیگر به بررسی مسائل جاری کشور پرداختند. در این دیدار، خاتمی و موسوی ضمن ابراز تأسف از اینکه افرادی از یک سو انقلاب را در انحصار خود می دانند و از سوی دیگر ابزاری جز دروغ و توهین و اتهام زنی را نمی شناسند، بر تداوم هماهنگی موجود میان اصلاح طلبان در همه زمینه ها تأکید نموده، تلاش نافرجام جریانی خاص برای القاء اختلاف و تقابل میان شخصیت ها را محکوم کردند. موسوی و خاتمی همچنین ضمن ابراز خوشوقتی از اینکه جامعه متوجه بی اساس بودن بسیاری از مطالب و ادعاهایی که به صورت رسمی و غیر رسمی رواج می یابد شده است تصریح کردند: تأسفی اگر هست از این است که چرا چنین رفتارها و گفتارهایی به نام انقلابی که هدف آن استقرار راستی و پاکی و عدالت بوده و نظام برآمده از آن بر اهمیت رأی مردم و آزادی و حرمت همه افراد جامعه و تقوی و خدمتگزاری مسؤولان تأکید کرده رواج می یابد و بر پایه همین رفتارها و گفتارهای نادرست بسیاری از چهره های خدوم و سرمایه های ارزنده کشور بازداشت، محاکمه و زندانی می شوند و حتی به ادعاهای آنان در مورد نحوه رفتارهای ناروا رسیدگی نمی شود و همچنان جریانها و نیروهای دیگر تحت فشار و تضییق روزافزون قرار می گیرند! رئیس بنیاد گفت و گوی تمدن ها و نخست وزیر سابق ایران ضمن تأکید بر تداوم این انتظار که زندانیان سیاسی آزاد و فضای باز و امن بر جامعه حاکم گردد و قانون اساسی به صورت همه جانبه و بدون تنازل جاری و اجرا شود، از اینکه همچنان خلاف این امر اتفاق می افتد و حتی عزیزانی که احساس می کنند به آنها ستم شده و مورد اتهامات ناروا قرار گرفته اند، و از حق قانونی خود برای شکایت استفاده کرده اند، به جای رسیدگی عادلانه، مجدداً به زندان بازگردانده می شوند ابراز تأسف نمودند. سید محمد خاتمی و میر حسین موسوی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه دفاع مقدس و تجلیل از حماسه آفرینان و ادای احترام به شهیدان و جانبازان و آزادگان و خانواده های محترم آنان، خواستار برخورد جدی با اهانت کنندگان و متعرضان به خانواده های عزیز سرداران شهید، همت و باکری و دیگر شخصیت های برجسته انقلاب و کشور شده و ایجاد محدودیت های فراوان و روزافزون برای شخصیت ها و جریانات منتقد که همواره بر پای بندی به اصول و ارزشهای انقلاب و قانون اساسی تأکید داشته اند را محکوم نمودند.
با ۶۸ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


آفتاب: سید محمد خاتمی و میر حسین‌موسوی با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه دفاع مقدس و تجلیل از حماسه‌آفرینان و ادای احترام به شهیدان و جانبازان و آزادگان و خانواده‌های محترم آنان، خواستار برخورد جدی با اهانت‌کنندگان به خانواده‌های عزیز سرداران شهید، همت و باکری و دیگر شخصیت‌های برجسته انقلاب و کشور شده و ایجاد محدودیت‌های فراوان و روزافزون برای شخصیت‌ها و جریانات منتقد که همواره بر پای‌بندی به اصول و ارزش‌های انقلاب و قانون اساسی تأکید داشته‌اند را محکوم نمودند. به گزارش آفتاب به نقل از وب‌سایت خاتمی، آقایان مهندس میر حسین موسوی و سید محمد خاتمی ضمن دیدار با یکدیگر به بررسی مسائل جاری کشور پرداختند. خاتمی و موسوی ضمن ابراز تأسف از اینکه افرادی از یک‌سو انقلاب را در انحصار خود می‌دانند و از سوی دیگر ابزاری جز دروغ و توهین و اتهام‌زنی را نمی‌شناسند، بر تداوم هماهنگی موجود میان اصلاح‌طلبان در همه زمینه‌ها تأکید نموده، تلاش نافرجام جریانی خاص برای القاء اختلاف و تقابل میان شخصیت‌ها را محکوم کردند. موسوی و خاتمی همچنین ضمن ابراز خوش‌وقتی از اینکه جامعه متوجه بی‌اساس بودن بسیاری از مطالب و ادعاهایی که به‌صورت رسمی و غیررسمی رواج می‌یابد شده است، تصریح کردند: تأسفی اگر هست از این است که چرا چنین رفتارها و گفتارهایی به نام انقلابی که هدف آن استقرار راستی و پاکی و عدالت بوده و نظام برآمده از آن بر اهمیت رأی مردم و آزادی و حرمت همه افراد جامعه و تقوی و خدمت‌گزاری مسئولان تأکید کرده رواج می‌یابد و بر پایه همین رفتارها و گفتارهای نادرست بسیاری از چهره‌های خدوم و سرمایه‌های ارزنده کشور بازداشت، محاکمه و زندانی می‌شوند و حتی به ادعاهای آنان در مورد نحوه رفتارهای ناروا رسیدگی نمی‌شود و همچنان جریان‌ها و نیروهای دیگر تحت فشار و تضییق روزافزون قرار می‌گیرند! رئیس بنیاد گفت‌و گوی تمدن‌ها و نخست‌وزیر سابق کشورمان، ضمن تأکید بر تداوم این انتظار که زندانیان سیاسی آزاد و فضای باز و امن بر جامعه حاکم گردد و قانون اساسی به صورت همه‌جانبه و بدون تنازل جاری و اجرا شود، از اینکه همچنان خلاف این امر اتفاق می‌افتد و حتی عزیزانی که احساس می‌کنند به آنها ستم شده و مورد اتهامات ناروا قرار گرفته‌اند، و از حق قانونی خود برای شکایت استفاده کرده‌اند، به جای رسیدگی عادلانه، مجدداً به زندان بازگردانده می‌شوند ابراز تأسف نمودند. سید محمد خاتمی و میر حسین موسوی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه دفاع مقدس و تجلیل از حماسه‌آفرینان و ادای احترام به شهیدان و جانبازان و آزادگان و خانواده‌های محترم آنان، خواستار برخورد جدی با اهانت‌کنندگان به خانواده‌های عزیز سرداران شهید، همت و باکری و دیگر شخصیت‌های برجسته انقلاب و کشور شده و ایجاد محدودیت‌های فراوان و روزافزون برای شخصیت‌ها و جریانات منتقد که همواره بر پای‌بندی به اصول و ارزش‌های انقلاب و قانون اساسی تأکید داشته‌اند را محکوم نمودند. کد مطلب :
با ۶۶ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


خواست اصلاح طلبان: برخورد جدی با اهانت کنندگان و متعرضان آقایان مهندس میر حسین موسوی و سید محمد خاتمی ضمن دیدار با یکدیگر به بررسی مسائل جاری کشور پرداختند. سید محمد خاتمی و میر حسین موسوی با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه دفاع مقدس و تجلیل از حماسه آفرینان و ادای احترام به شهیدان و جانبازان و آزادگان و خانواده های محترم آنان، خواستار برخورد جدی با اهانت کنندگان و متعرضان به خانواده های عزیز سرداران شهید، همت و باکری و دیگر شخصیت های برجسته انقلاب و کشور شده و ایجاد محدودیت های فراوان و روزافزون برای شخصیت ها و جریانات منتقد که همواره بر پای بندی به اصول و ارزشهای انقلاب و قانون اساسی تأکید داشته اند را محکوم نمودند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سید محمد خاتمی، خاتمی و موسوی ضمن ابراز تأسف از اینکه افرادی از یک سو انقلاب را در انحصار خود می دانند و از سوی دیگر ابزاری جز دروغ و توهین و اتهام زنی را نمی شناسند، بر تداوم هماهنگی موجود میان اصلاح طلبان در همه زمینه ها تأکید نموده، تلاش نافرجام جریانی خاص برای القاء اختلاف و تقابل میان شخصیت ها را محکوم کردند. موسوی و خاتمی همچنین ضمن ابراز خوشوقتی از اینکه جامعه متوجه بی اساس بودن بسیاری از مطالب و ادعاهایی که به صورت رسمی و غیر رسمی رواج می یابد شده است تصریح کردند: تأسفی اگر هست از این است که چرا چنین رفتارها و گفتارهایی به نام انقلابی که هدف آن استقرار راستی و پاکی و عدالت بوده و نظام برآمده از آن بر اهمیت رأی مردم و آزادی و حرمت همه افراد جامعه و تقوی و خدمتگزاری مسؤولان تأکید کرده رواج می یابد و بر پایه همین رفتارها و گفتارهای نادرست بسیاری از چهره های خدوم و سرمایه های ارزنده کشور بازداشت، محاکمه و زندانی می شوند و حتی به ادعاهای آنان در مورد نحوه رفتارهای ناروا رسیدگی نمی شود و همچنان جریانها و نیروهای دیگر تحت فشار و تضییق روزافزون قرار می گیرند! رئیس بنیاد گفت و گوی تمدن ها و نخست وزیر سابق ایران ضمن تأکید بر تداوم این انتظار که زندانیان سیاسی آزاد و فضای باز و امن بر جامعه حاکم گردد و قانون اساسی به صورت همه جانبه و بدون تنازل جاری و اجرا شود، از اینکه همچنان خلاف این امر اتفاق می افتد و حتی عزیزانی که احساس می کنند به آنها ستم شده و مورد اتهامات ناروا قرار گرفته اند، و از حق قانونی خود برای شکایت استفاده کرده اند، به جای رسیدگی عادلانه، مجدداً به زندان بازگردانده می شوند ابراز تأسف نمودند. سید محمد خاتمی و میر حسین موسوی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه دفاع مقدس و تجلیل از حماسه آفرینان و ادای احترام به شهیدان و جانبازان و آزادگان و خانواده های محترم آنان، خواستار برخورد جدی با اهانت کنندگان و متعرضان به خانواده های عزیز سرداران شهید، همت و باکری و دیگر شخصیت های برجسته انقلاب و کشور شده و ایجاد محدودیت های فراوان و روزافزون برای شخصیت ها و جریانات منتقد که همواره بر پای بندی به اصول و ارزشهای انقلاب و قانون اساسی تأکید داشته اند را محکوم نمودند.
با ۶۵ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


دبير هيات نظارت بر مطبوعات از موافقت با انتشار 4 ماهنامه، یک دوماهنامه، 6 فصلنامه و يك سالنامه و همچنین لغو مجوز یک روزنامه و یک هفته نامه خبر داد. به گزارش تابناک به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، محمدعلي رامين ضمن اعلام اين خبر افزود: در اين جلسه با انتشار ماهنامه «اتاق سبز» به صاحب امتيازي و مديرمسوولي «حسين ابدالي»، ماهنامه «كشاورزيار» به صاحب امتيازي «انجمن صنفي كارفرمايان بخش كشاورزي استان خوزستان» و مديرمسوولي «سيدعلي سلطان ابراهيمي»، ماهنامه «نامه انديشه» به صاحب امتيازي و مدير‌مسوولي «علي پورمحمدي ماهونكي» موافقت شد. رامين خاطرنشان كرد: در اين جلسه گزارش تخلفات نشريات مطرح و به اين شرح تصميم‌گيري شد؛ روزنامه «انديشه نو» به استناد ماده 27 و تبصره 2 ماده 6 قانون مطبوعات، لغو مجوز شد؛ هفته‌نامه «بهار زنجان» به دليل انتشار مطالب خلاف عفت عمومي و توهين به مقامات كشور، مشمول بندهاي 2 و 8 ماده 6 تشخيص داده شد و به دليل اصرار بر تخلفات به استناد تبصره 2 ماده 6 و تبصره ماده 11 قانون مطبوعات، لغو مجوز شد.
با ۵۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به unsubscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به subscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته