-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ مهر ۳, شنبه

Latest News from Emrooz for 09/24/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: وقتی خانواده شهید باکری و همت هم زمان با هفته دفاع مقدس به دیدار مهدی کروبی کروبی می رفتند فاطمه امیرانی، همسر شهید حمید باکری، از سوی ماموران لباس شخصی با سلاح گرم تهدید شد و مورد ضرب و شتم شدید آنها قرار گرفت .

علاوه براین، خانواده‌های شهیدان همت و باکری در این هفته از دیدار با میرحسین موسوی و زهرا رهنورد منع شدند.

خانواده شهید همت و خانواده شهید باکری که در پی دید و بازدیدهای همه ساله در هفته دفاع مقدس به دیدار نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس و زهرا رهنورد رفته بودند، با ممانعت شدید نهادهای امنیتی روبه‌رو شدند.

به گزارش کلمه، زهرا رهنورد در پی هتک حرمت این خانواده بیانیه ای صادر کرده که متن آن به شرح زیراست :

نمی دانستم معنای «کربلا منتظرماست بیا تا برویم»، این است که زن و فرزند شهیدان را سرکوب و دستگیر کنید. البته شهدا به کربلا رسیدند اما هیچ می دانید شما دولتمداران به کجا رسیده اید؟ پس از خشونت،کشتار، شکنجه و زندانی کردن فرزندان ملت، توسط قدرتمداران کینه توز، اینک نوبت خانواده شهداست که مشخصا به عنوان دست مریزاد ایثارهای آن جوانان پاکباخته، به اهانتی ننگین به خانواده های باکری و همت منتهی شد.

اهانت به همسر و فرزندان شهید همت ،ضرب و شتم همسر شهید باکری، دستگیری احسان باکری که جانانه به دفاع از مادرش پرداخت، تحفه ای بود که در بزرگداشت دفاع مقدس، نصیب خانواده های سرداران جنگ شد.

جاى آنست که خون موج زند در دل لعل زین تغابن که خزف مى شکند بازارش

ای شمایان که به این ظلم امر کردید، شمایان که این ظلم را محکوم نکردید، چه جانشینان خوبی بودید برای آن سرداران ! چه خوب پرچم خونین آنها را که به زمین افتاده بود، بر دوش گرفتید.

به جای مصاف با دشمن، به جنگ با ملت رفتید، آن جوانان ایثارگر، آن سرداران خون سرخ خود را پیشمرگ استقلال و ازادی ایران کردند، اما شما در هفته دفاع مقدس، زن و فرزند آنان را تکریم نکردید بلکه کتک زدید و دستگیر کردید.

از آنها، هرگز نپرسیدید جوانی خود را در بیوه زنی، تنهایی و یتیم داری چگونه گذراندند؟، هرگز نپرسیدید چگونه از خون شهیدان پاسداری کردند؟

از سلحشوری های این بانوان و از رشادتهای فرزندان شهیدان تقدیر نکردید اما یادتان باشد که جهان هستی می بیند و می شنود و "عالم محضر خداست ".

یادتان باشد که به نام آنها بزرگراه ساختید، بزگراه همت، باکری، بروجردی و دیگران. اما خانواده های آنها را بزرگ نداشتید. با نام و یاد آنها، برای خود مشروعیت کسب کردید، اما خون آنان را پاس نداشتید.

با این روشها به باورهای مردم خیانت کردید. اما امروز، بدانید و مطمئن باشید که نام زهرا(س) و علی و حسین علیهم السلام که از زبان شما به هنگام زندانی کردن و ضرب و شتم زنان و مردان پیرو زهرا جاری می شود، هیچ کس را نمی فریبد.

مطمئن باشید لکه سیاهی بر چهره خود پاشیدید که به آب زمرم و کوثر سفید نتوان کرد.

زهرا رهنورد

۱مهر ۱۳۸۹


 


امروز: صفایی فراهانی که دو هفته پس از حمله قلبی در زندان، با پی‌گیری‌های مداوم خانواده‌اش توانست برای معالجه در بیمارستان بستری شود، روز گذشته در حین انجام تست قلب، دچار ایست قلبی شد.

به گزارش جرس، عفت خطیبی همسر صفایی فراهانی، معاون دبیرکل و رییس هیات اجرایی جبهه مشارکت گفت: آقای صفایی در یکی از بیمارستان های قلب تهران بستری هستند و شرایط‌شان رو به بهبودی است ولی دیروز در حین تست‌های قلبشان دچار ایست قلبی شد ولی در حال حاضر وضعیتشان رضایت بخش است.

وی با بیان تاکید پزشک فراهانی بر دور بودن او از هر گونه فشار عصبی اظهار کرد: دکتر معالج ایشان گفته است هر نوع فشار عصبی یا روانی ممکن است ایشان را دچار ایست قلبی کند، به همین دلیل لازم است از هر گونه ارایه اطلاعات که منجر به عصبی شدن ایشان شود جلوگیری کنیم.

محسن صفائی فراهانی از اعضا شورای مرکزی جبهه مشارکت است که در جریان حوادث پس از انتخابات سال گذشته دستگیر و به تحمل پنج سال حبس قطعی محکوم شد.

صفائی فراهانی پس از مدتی توانست با سپردن ۷۰۰ میلیون تومان وثیقه به صورت موقت از زندان آزاد شود، اما پس از آنکه به همراه شش فعال سیاسی اصلاح طلب دیگر در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه از اظهارات "سردار مشفق"، از فرماندهان ارشد قرارگاه ثارالله سپاه شکایت کرد، دوباره به زندان بازگردانده شد.

وی چندی پیش در زندان دچار حمله قلبی شد، اما تا دو هفته امکان بستری شدن وی در بیمارستان مهیا نشد. وضع صفایی فراهانی به نحوی بود که پزشک بهداری زندان از عدم بستری شدن وی در بیمارستان اظهار شگفتی کرد.


 


امروز: وزیر اطلاعات نسبت به شکل‌گیری جامعه صهیونیستی شیعی و جذب اقشار مختلف توسط گروههای انحرافی هشدار داد.

به گزارش مهر، حیدر مصلحی ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از ایثارگران دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: مبانی معرفتی جریان تبشیری برخاسته از تفکر صهیونیستی استکباری است و آنها درصدد ایجاد و ساماندهی جوامع شیعی مسیحی هستند.

وی ادامه داد: ‌همانطور که درآمریکا مجموعه صهیونیستی مسیحی شکل گرفت امروزصهیونیست شیعی نیز درحال شکل ‌گیری است و سرمایه گذاری‌های کلانی در این زمینه انجام شده است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه فرقه بهائیت از لاک ۳۰ ساله بیرون آمده و در فکر یارگیری و جذب اقشار مختلف مردم و حتی روحانیت هستند، اظهار داشت: انجمن حجتیه با پولهای مشکوک و حتی وجوه امام زمان(عج) و پولهای مردمی چاقوی دشمنان علیه شیعه را تیز می‌کند.

مصلحی تاکید کرد: در گذشته وقتی صحبت از فرقه‌ای می شد مجموعه ای از افراد منحط و محدود به ذهن می‌رسید که دارای انحرافات اخلاقی هستند اما امروز فرقه‌های انحرافی با پشتوانه مالی کلان خطر بزرگی برای تفکر شیعی هستند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: جریان تبشیری با کلیسای خانگی سالانه هزاران نفر را به دین مسیحیت می‌برد و صدها نفر را غسل تعمید می‌دهد.

سرویس‌های سیا برای نخبگان حوزوی تله گذاشته‌اند

وزیر اطلاعات دربخش دیگری ازسخنان خود به مهمترین عرصه‌های سرمایه گذاری دشمن برای ازبین بردن اسلام وجمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مهمترین حوزه‌های سرمایه گذاری دشمن درعرصه دین و فرهنگ است و در این زمینه سرمایه گذاری‌های کلانی انجام داده‌اند.

مصلحی ادامه داد: جایگزین کردن اندیشه‌ها و تفکرات و گفتمان‌های وارداتی به جای اندیشه ناب مبتنی بر باورهای دینی، تغییر در گروه‌های مرجع معرفتی فکری و جایگزین کردن مرجع جدید و یا جریاناتی که آنها را هدایت می‌کنند، جریان سازی فکری و فرهنگی با رویکردهای متفاوت و معرفی آنها به عنوان جریانات پیشرو در مبانی معرفتی و تسهیل بر فرآیند جهانی سازی با هدف تغییر در سبک زندگی از جمله فعالیت‌های دشمنان است.

وی با بیان اینکه تغییر در شناخت و معرفت و نگاه به خویشتن و تغییر در معنای غیریت و کم رنگ کردن تمایزات هویتی، فکری و اعتقادی یکی دیگر از فعالیت‌های دشمنان است اظهار داشت:‌ در حوادث پس از انتخابات سال گذشته دشمنان تلاش کردند تا قبح ارتباط با بیگانه و جاسوسی از بین برود .

وی تاکید کرد: تحت پوشش و حمایت قرار دادن انواع شخصیت‌ها و افراد مغایر اندیشه‌های اسلامی و طرح آنها به عنوان شخصیت‌های برجسته و راه‌اندازی انواع شبکه‌های ماهواره‌ای و رادیویی از دیگر فعالیتهای آنهاست و آنها بر این باورند که با تغییر در رسانه مردم می‌توانند ارزش‌ها و اعتقادات و اصول معیارهای اخلاقی آنها را دچار چگونگی کنند و به سوی مبانی غربی سوق دهند.

مصلحی خاطرنشان کرد: بعضی ها فکر ‌می‌کند شبکه شیعی راه انداخته‌اند اما ا ین حرکت با واسطه حرکت صهیونیسم شیعی را دنبال می‌کند.

وزیر اطلاعات گفت: بسیاری از نشریاتی که از سوی مجموعه‌های ارزشی ما منتشر می‌شود رگه‌های از دیدگاه فمینیستی در آنها پیداست و از روشهای فمینیستی برای جذب مخاطبان استفاده می‌کنند.

وی ترویج علم سکولار در عرصه علمی و دانشگاهی و حذف الگوهای خداباورانه را از دیگر فعالیت‌های دشمنان در این زمینه برشمرد و افزود: امروز بسیاری از نخبگان حوزوی ما مورد هجوم سرویس‌های سیا قرار گرفته‌اند و این سرویس‌ها برای بسیاری از موسسات و نخبگان حوزوی ما تله گذاشته‌اند.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: تله‌های سرویس‌های سیا از نوع علمی است و آنها با مباحث علمی به میدان می‌آیند و به محض اینکه نخبگان ما از کشور خارج می‌شوند از طریق فضای مجازی به سراغ آنها می‌روند و می‌گویند که می‌خواهیم برای شیعه و اسلام کار کنیم و لی اهداف ضددینی خود را دنبال می‌کنند.

ترویج تفکرات باستانی نقشه دشمنان برای تضعیف دین

مصلحی با بیان اینکه درحوزه دینی تهاجمات گسترده‌ای آغاز شده واین حوزه در صدر اهداف و برنامه‌های دشمنان قرار دارند، اظهار داشت: ‌دین و باورهای دینی مهمترین نقطه اتکاء جامعه اسلامی ما است و به همین دلیل بیشترین برنامه ریزی دشمنان به کانون برمی‌گردد.

وی تلاش برای ارایه تصویری مهم وحداقلی و فردگرایانه تلاشی برای ارایه تصویر غیرعلمی و غیرسیاسی و اعتقادی از دین، جایگزین کردن اندیشه‌های مهم به جای دین، راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌های ضد دینی و تقدس ‌زد ایی از رزش‌های دینی با طرح جوک و داستانهای کوتاه و غیره، ایجاد نگاه بدبینانه نسبت به مبانی دینی و ترویج و توسعه آموزش گرایش به وهابیت در بین جوانان را از جمله تهاجمات دشمنان در حوزه دین برشمرد و گفت: ‌تلاش هدفمند برای تغییر جمعیت کشور با استفاده از انواع استراتژی در چشم انداز ۳۰ الی ۵۰ ساله، ترویج تفکرات باستانی و زرتشتی گری به جای اسلام به عنوان ادیان الهی و بزرگ‌نمایی از چهره‌هایی که تفکرات التقاتی از دین را ترویج می‌کنند از دیگر تهاجمات دشمنان در این حوزه است.

عده‌ای در خواب خرگوشی به سر می‌برند

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث پس از انتخابات و دلایل و شواهد شکل‌گیری این حوادث اشاره کرد و گفت: فتنه سال ۸۸ فتنه‌ای بود که همه مجموعه‌های لائیک ۱۰۰ درصد تا معتقد به دین در این مجموعه برای مقابله با انقلاب اسلامی دور هم جمع شده بودند و افرادی که به هیچ وجه پایبندی به دین ندارند از جمله مارکسیست‌ها، ضددین‌ها، بهائیت، انجمن حجتیه و ... نیز در بین آنها حضور داشتند.

وی ادامه داد: یکی از مباحث دردآور این است که با کمال تاسف هنوز با وجود روشنگری‌هایی که صورت گرفت و هدایت‌های رهبری عده‌ای از خواب خرگوشی بیدار نشدند و بصیرت لازم را دریافت نکردند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل کار اطلاعاتی نمی‌توانیم اسنادی ارائه دهیم اما زمانی برسد که این کار را انجام دهیم و چگونه پشت فتنه ارتباطاتی وجود داشته است.

وی با بیان اینکه برخی‌ها می‌ گویند این حوادث دعواهای انتخاباتی بوده که تمام شد ، اظهار داشت: این مسائل دعوای انتخاباتی نبوده است بلکه فتنه بود و امروز تاکتیک فتنه تغییر کرده است.

مصلحی خاطرنشان کرد: سران فتنه سرمایه گذاری سنگینی می‌ کنند تا با تغییر روش به نظام برگردند و در جمع‌های روحانیون و ایثارگران شرکت می‌کنند که ما می‌دانیم اعتقادات آنها در چیست.

وی ادامه داد:‌ بسیاری از آنها کسانی نیستند که قدرت چنین حرکتی را داشته باشند بلکه توسط جریانات بیرونی مدیریت شدند.

دشمن ما را به مشکلات مشغول کرده است

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز با مسائل مهمی مواجه هستیم، تصریح کرد: دشمن ما را به مشکلات مشغول می‌کند تا از مسائل باز بمانیم و حوزه باید در جهت بررسی و رفع چالش‌های مباحث دینی فعالیت بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: زمانی به پیشرفت و تکامل دسترسی می‌کنیم که از پرداختن به مسائل بیرون بیاییم و درصدد پاسخگویی عالمانه به آنها باشیم.

مصلحی با بیان اینکه جامعه بالغ درصدر مسئله یابی و حل مسئله و جامعه عقب مانده به دنبال مشکل‌یابی و حل آنهاست خاطر نشان کرد: جامعه و انسان فاقد مسئله جامعه غیرعملی، مرده و نزدیک به سقوط و جامعه مسئله محور جامعه‌ای پویاست و در مسیر تکامل قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: کشوری به نام آمریکا برای مهمترین و راهبردی‌ترین تا جزئی ترین امور امروز و فردای خود مسئله تعریف کرده است. آمریکا برای مقابله با اسلام نیز مسئله تعریف کرده و به دنبال حل آن است.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: آمریکا آسیب‌ها و منافع ملی را جدی تلقی می‌کند وهیچ مسئله‌ای برای این کشور کوچک شمرده نمی‌شود.

وی با بیان این نکته که بزرگترین تهدید و آسیب‌های حوزه علمیه تبدیل شدن مسئله‌های حوزه برای حوزه است نه برای مسایل جامعه تصریح کرد: ادامه این روند می‌تواند با بحران عمیقی مواجه شود


 


امروز: بعد از خروج یک شرکت بزرگ آلمانی از پروژه های گازی ایران و توقف فعالیت دو شرکت بزرگ بیمه آلمان در رابطه با ایران، شرکت فولاد تیسن کروپ آلمان روز پنجشنبه اعلام کرد همراه با تلاش دولت های غربی برای فشار بر ایران به دلیل برنامه اتمی جمهوری اسلامی، به حضور خود در صنایع ایران پایان می دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شرکت تیسن کروپ که از بزرگترین تولید کنندگان فولاد است، گفته که هیچ گونه قرارداد جدیدی با ایران فراتر از تحریم های شورای امنیت نمی بندد.

تیسن کروپ اعلام کرد: "با توقف همکاری با ایران ما از تحریم ها و سیاست های آلمان، اتحادیه اروپا و ایالات متحده، پشتیبانی می کنیم."

این گروه صنعتی افزود: " تمامی قراردادهای موجود و منافع مالی شرکت در ایران به سرعت و در اولین فرصت ممکن خاتمه یافته و پایان می یابد."

یک سخنگوی شرکت تیسن کروپ هم اعلام کرد منافع این شرکت در ایران رقم آنچنانی نبوده و فقط حدود ۲۰۰ میلیون یورو، ۲۶۵ میلیون دلار و معادل نیم درصد گردش مالی سالانه این شرکت به حساب می آید.

آلمان تا این اواخر از بزرگترین صادر کنندگان به ایران بود که فقط در سال ۲۰۰۹ ، سال گذشته میلادی، ۳.۷ میلیارد یورو به ایران کالا و اقلام صادر کرده بود. این کشور که از اعضای گروه پنج به علاوه یک به شمار می آید، به تدریج همکاری های خود با ایران را کم کرده است.

در سال جاری میلادی، شرکت های بزرگ آلمانی چون زیمنس، شرکت های بیمه مونیخ ره و آلیانز و شرکت صنایع گازی لیند به فعالت های خود در ایران پایان داده اند.

شرکت مونیخ ره برآورد کرده بود که تصمیم به خروج از ایران، نزدیک به ۱۰ میلیون یورو خسارت به این شرکت وارد می آورد. این شرکت بیمه آلمانی از سال گذشته بیمه شناورهای حامل محصولات نفتی ایران را متوقف کرده بود.

شرکت بیمه مونیخ ره سال گذشته از محل حق بیمه شرکت‌های مختلف در سراسر جهان، ۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو عایدات داشت.

انجمن بیمه آلمان که در برلین مستقر است، همزمان، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که "سخت‌تر شدن تحریم‌های ایران قابل درک است و از سوی صنعت بیمه آلمان حمایت می‌شود."

شرکت بیمه آلیانز؛ یکی از بزرگترین شرکت‌های بیمه اروپا، نیز پیشتر گفته بود این شرکت هیچ قرارداری را با ایران تمدید نخواهد کرد؛ این شرکت یادآور شده است که حجم فعالیت این شرکت درایران ناچیز بوده است.

شرکت بزرگ صنعتی لیند آلمان که در صنایع گاز فعالیت می کند، اعلام کرده بود با توجه به تحریم هایی که وضع شده، به زودی برنامه هایش را تعطیل کرده و از ایران خارج می شود.

سخنگوی شرکت لیند به خبرگزاری فرانسه گفت: "ما این تصمیم را چند ماه پیش گرفتیم و دیگر هیچ پروژه و برنامه تازه ای در ایران فعال نکردیم." وی افزود:"با توجه به تغییرات و مسائل سیاسی ما هم تصمیم گرفتیم به زودی فعالیت های خود را (در ایران) متوقف کنیم."

در میان حجم گسترده مبادلات بازرگانی شرکت لیند، بخش کوچکی از آن به ایران اختصاص دارد. این شرکت بزرگ در سال حدود ۳۹ میلیون یورو، معادل حدود ۵۰ میلیون دلار با ایران همکاری دارد که معادل سه دهم درصد حجم کل مبادلات این شرکت در سال گذشته میلادی، سال ۲۰۰۹ است.


 


امروز: نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها ۳۰درصد سهام عدالت پرداخت شده است، تصریح کرد: مردم حوزه انتخابیه اینجانب به دلیل پرداخت نشدن مابقی سهام عدالت، از دولت ناراضی هستند.

به گزارش خانه ملت، عیسی جعفری، نماینده بهارو کبدراهنگ و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابه خود، تاکید کرد: در سرکشی اخیر به روستاهای حوزه انتخابیه متوجه شدم،

مردم از عدم پرداخت ۷۰ درصد سهام عدالت گلایه دارند.

وی ادامه داد: دولت در زمان دوره جدید انتخابات ریاست‌جمهوری ۳۰ درصد از سهام عدالت را به مردم روستا پرداخت کرده است، اما پس از آن دیگر سهام عدالت پرداخت نشد.

نماینده بهار و کبودرآهنگ با بیان اینکه این موضوع را از مسئولان کشوری پیگیری کرده است، گفت: با وجود پیگیری از علل عدم پرداخت مابقی سود سهام عدالت، هیچ مسئولی پاسخ‌گو نبود.

جعفری به مشکلات دیگر حوزه انتخابه خود اشاره کرد و گفت: اخیرا مردم روستاهای حوزه انتخابیه با مشکل آب شرب مواجه هستند؛ به‌طوری که مردم در طول روز تنها نیم ساعت آب شرب دارند.

به گفته وی، پیش از این روستاییان کبوردآهنگ و بهار، مشکلی در خصوص آب شرب نداشتند و چاه‌ها جوابگوی نیاز مردم بود.

وی ادامه داد: کمبود آب در این منطقه به جایی رسیده است که مسئولان استان نگران مهاجرت روستاییان به شهر و افزایش حاشیه نشینی هستند.

جعفری با اشاره به اینکه خشکسالی یکی از دلایل کمبود آب شرب است، گفت: کمبود آب هر دلیلی داشته باشد دولت وظیفه دارد نیاز مردم را فراهم کند و راه‌کارهای جدید را برگزیده و اجرای کند.


 


امروز: روز گذشته تعدادی از ایثارگران عضو حزب مشارکت ایران اسلامی با حضور در منزل سید مصطفی تاجزاده با یادآوری رزم آفرینی های همسرانشان و تأکید بر نقش با اهمیت زنان به عنوان رزمنده و نیز همراه و پشتیبان دلاور مردان جبهه های نبرد حق علیه باطل به بزرگداشت هفته دفاع مقدس پرداختند.

ایشان همچنین با تحسین شجاعت مردان دلاوری که در ادامه راه شهدا، پاسداری از آرمان های اصیل انقلاب اسلامی را عهده دار شده اند، شکایت از کودتاگران را گامی برای روشنگری در سطح عمومی ارزیابی کرده اظهار امیدواری کردند با تشکیل محکمه ای عادلانه و بدون مصلحت اندیشی به این شکایت رسیدگی شود. همسران شاکیان از کودتاگران تاجزاده امین زاده و میردامادی نیز با تشکر از همراهی خانواده معظم شهدا و ایثارگران با حرکت مردم فهیم ایران، وظیفه خود و همه خانواده های زندانیان سیاسی را آگاهی رسانی به مردم دانستند و اظهار امیدواری کردند همه زحماتی که برای جلوگیری از انحراف از راه امام وشهدا توسط اقلیتی اقتدارگرا و خشونت طلب، توسط رهبران جنبش سبز و آحاد مردم کشیده می شود، مورد رضایت شهدا و خانواده های مکرم آنان قرار گیرد.

در این نشست هم چنین از اقدامات بی شرمانه علیه خانواده های ارجمند سرداران دفاع مقدس شهید همت و شهید باکری توسط ایادی کودتا ابراز انزجار شد و این گونه اقدامات که باور آن برای دردمندان و دلسوزان واقعی انقلاب بسیار سخت است، در روشنگری افکار انحرافی کسانی که خود را میراث داران شهدا می دانند و حرمت خانواده های بزرگوار آنان را نگه نمی داند، سودمند دانستند.

هم چنین تعدادی از شرکت کنندگان در این دیدار با حضور در منزل شهید باکری، خانواده ایشان و نیز خانواده شهید همت را ملاقات کردند و مراتب قدردانی خود را از دلسوزی ها و مراقبت های هوشیارانه آنان از ارزش های واقعی انقلاب و دفاع مقدس اعلام داشتند. در این ملاقات همسران گرانقدر شهید همت و شهید باکری با شرح آن چه در روزهای گذشته توسط کسانی که مدعی حفظ ارزش ها هستند بر آنان گذشته است، رسالت خود را جلوگیری از تحریف تاریخ دفاع مقدس و پایداری در راه سرخ شهیدان که امروز موجب سبزی سرزمین اسلامی ایران شده دانستند و با تخطئه هرگونه جنگ طلبی توسط حکومت گران بی تدبیر و اعمال هرگونه خشونت علیه شهروندان ایرانی از مردم غیور و آگاه ایران خواستند این روزها دقت و مراقبت بیشتری برای شناخت حق از باطل داشته باشند و اجازه ندهند عده ای قدرت طلب به بهانه حفظ ارزش ها همه ارزش های گرانقدری که هزینه های گزاف برای پاسداری از آن داده شده آزادی و کرامت انسانی آنان را هدف اقدامات سوء خود قرار دهند.

همسران شاکیان از کودتاگران نیز با ابراز تأسف از این که کودتای انتخاباتی اخیر در کشور به نام سپاه انجام شده و یک مقام امنیتی در قرارگاه ثارالله اعتراف به آن کرده گفتند: « بی تردید برای ما که خود فرزندان انقلابیم و در راه استقرار نظام جمهوری اسلامی به سهم خود خون دل ها خورده ایم تفکیک مرزهای اخلاقی سخت نیست اما جوانانی که انقلاب و امام و جنگ و شهیدان را درک نکرده اند باید از این بهت و سردرگمی اختلاط حق و باطل بیرون آیند و این کار به دست ما و شما برمی آید که رسالت زینبی خویش را تحت هیچ شرایطی فراموش نکنیم و اقدامات خشونت آمیز و لجام گسیخته علیه خود را به عنوان برهانی قاطع مبنی بر حقانیت خود به شکل گسترده به جامعه معرفی کنیم و در همین جهت نامه خانم امیرانی همسر شهید حمید باکری به فرمانده کنونی سپاه پاسداران اسلامی به عنوان یک سند تاریخی می تواند شرایط دیروز وامروز را مقایسه کرده ارزیابی را به خواننده واگذار کند.»

لازم به ذکر است بعد از حمله بی ادبانه مأمورین امنیتی به خانواده های این دوشهید والاقدر، بسیاری از فرماندهان سپاه و مقامات ارشد طی ملاقات و تماس تلفنی انزجار خود را از این گونه اقدامات آن هم در آغازین روز هفته دفاع مقدس اعلام نموده اند.


 


امروز: معاون عمرانی استاندار تهران گفت: در دور سوم سفرهای استانی احمدی نژاد به استان تهران اعتبارات لازم برای ساخت چهار بازداشتگاه در حاشیه تهران تصویب شد.

به گزارش مهر، محمد رضا محمودی با اشاره به طرح کاهش زندانها در پایتخت از تامین اعتبارات لازم برای ساخت بازداشتگاه‌های موقت در تهران خبر داد و گفت: مکان‌های مورد نظر در حاشیه تهران برای ساخت بازداشتگاههای جدید انتخاب شده اند و سازمان زندانها می تواند رسما این طرح را آغاز کند.

وی در مورد سرانجام طرح انتقال فرودگاه مهرآباد به خارج از شهر تهران گفت: چنین طرحی در دستور کار استانداری تهران قرار ندارد.

وی افزود: از آنجا که هر استانی نیاز به یک فرودگاه داخلی دارد وجود فرودگاه مهر آباد در استان تهران نیز لازم و ضروری است. فرودگاه امام خمینی هم ارتباطی با سفرهای هوایی استان تهران ندارد و به عنوان یک فرودگاه کشوری معرفی شده است.


 


امروز: عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه و دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری معتقد است "اینکه احمدی نژاد می گوید مجلس در راس امور نیست، چنین سخنی منشاء نزاع بوده و نتیجه آن از هم پاشیدن قدرت، صولت و میمنت است و او باید بداند که این سخن را ولی فقیه می تواند بگوید؛ همانطوری که ولی فقیه در شرایطی تشخیص داده و این سخن را گفته است.

حبیب‌الله عسگراولادی، با بیان اینکه امروز در مقابل دشمنی مکار و حیله‌گر قرار داریم و اگر ثابت قدم نباشیم، می‌تواند آرایش جهانی را سامان داده و آن را علیه ما به اجماع برساند، از مواضع محمود احمدی‌نژاد تقدیر کرد و اظهار عقیده کرد که "این مواضع، قلب رهبری را آرام‌تر می‌کند. "

به گزارش فارس، این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز نگرانی از "سوء‌استفاده دشمنان از اظهارات مسئولان"، ضرورت مراقبت در گفتار‌ها و اظهارنظرها از سوی مسئولان را مورد تاکید قرار ‌داد.

حبیب‌الله عسگراولادی روز پنجشنبه در اجلاس دبیران استانی حزب مؤتلفه اسلامی، با اشاره به آیاتی از قرآن که بر ذکر مداوم خداوند تاکید می‌کند، خاطر نشان کرد: ذکر خدا را در رهبری می‌بینیم و در چند بار که در ماه مبارک رمضان خدمت ایشان مشرف شدیم، فرمودند ذکر بسیار خدا به مقابله مقاومت‌مندانه زینت می‌بخشد.

وی با بیان اینکه امروز در مقابل دشمنی مکار و حیله‌گر قرار داریم و اگر ثابت قدم نباشیم، می‌تواند آرایش جهانی را سامان داده و آن را علیه ما به اجماع برساند، از مواضع ضد استکباری احمدی‌نژاد تقدیر کرد و گفت که این مواضع، قلب رهبری را آرام‌تر می‌کند.

این فعال اصولگرا ادامه داد: خداوند در صورتی که مسلمانان از خدا و رهبری حکومت اسلامی اطاعت کنند، آنها را به پیروزی می‌رساند.

عسگراولادی با ذکر این جمله که هر چه مربوط به اصول حاکمیت ولایی در دنیای شیعه است و می خواهد سامان بگیرد، باید با امضای فقیهی باشد که منتخب فقهای هفتادگانه خبرگان باشد، اظهار داشت: اغلب این فقها مورد اعتماد مراجع هستند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، مراجع تقلبد را ریشه اصل ولایت فقیه توصیف کرد و گفت: اغلب ۷۲ فقیهی که در خبرگان اطراف مراجع تقلید هستند، علاوه بر امام خمینی شاگردان حضرات آیات بروجردی، قمی و اصفهانی هستند.

عسگراولادی ادامه داد: کسی غیر از فقیه نمی‌تواند در مورد مساله‌ای فقهی اظهار نظر کند؛ وقتی که چند ماه پیش موسسه حفظ، تنظیم و نشر آثار امام در مورد مساله‌ای اظهار نظر کرده بود، من گفتم این کسی که اظهار نظر کرده، شرایط این مسئولیت را ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مجلس در راس امور است، گفت: اظهارنظر کننده این سخن که در راس امور بودن مجلس مربوط به زمان خاصی بود، باید بداند که این سخن را باید ولی فقیه بگوید؛ همانطوری که ولی فقیه در آن شرایط تشخیص داده و این سخن را گفته است.

وی با طرح این سئوال که چرا رئیس جمهور باید بگوید که مجلس در راس امور نیست؟ تصریح کرد: مگر رئیس دولت، مجلس را در راس امور قرار داده است که حالا امروز بخواهد آن را تغییر دهد.

عسگراولادی همچنین تاکید کرد: منتظر اظهارات رهبری در این خصوص هستیم اما رئیس جمهور نباید نزاع را در داخل ایجاد کند؛ چرا که اگر بگوید مجلس در راس امور نیست، چنین سخنی منشاء نزاع است و نتیجه آن بنا بر فرموده خداوند از هم پاشیدن قدرت، صولت و میمنت است.

وی با بیان اینکه اگر شرایط دنیا به گونه‌ای است که اجرای برخی احکام شرع و قوانین به ضرر ملت است، باید جایی باشد که این مسئله را بررسی کند، ادامه داد: امام، مجمع تشخیص مصلحت نظام را در قانون پیش‌بینی کردند تا هر جا قوانین و احکام شرع باعث ضرر است عده‌ای جهان شناس و اسلام شناس با معرفی از جانب ولی فقیه موضوع را بررسی کرده و مصلحت نظام را تشخیص دهند.

عسگراولادی در عین حال این نکته را متذکر شد که "احکام شرع، برای مدت زمان معینی تعلیق می‌شوند و باید زمان تعلیق و پایان آن مشخص باشد ".

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در بخش پایانی سخنان خود همه مسئولان را به بر طرف کردن مشکلات و اختلافات دعوت کرد و گفت: متاسفانه دشمن از اظهارات مسئولان سوءاستفاده می‌کند و اختلافات را بزرگنمایی می‌کند که این مسئله، ضرورت مراقبت در گفتار و اظهارنظرها را مورد تاکید قرار می‌دهد.

عسگراولادی گفت: دشمن از سخنان احمدی‌نژاد درباره مجلس و پاسخ لاریجانی به رئیس جمهور برای اختلاف‌افکنی استفاده کرده و در چنین شرایطی روسای قوای مجریه و مققنه باید با حفظ وحدت دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم‌شان ناکام بگذارند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته