-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ مهر ۳, شنبه

Latest News from 30Mail for 09/25/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



بیانیه مادران عزادار:

گروهی از مادران و همسران کشته‌شدگان و زندانیان سیاسی به نام «مادران عزادار»، از مقام‌های قضایی ایران خواسته‌اند نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر را برای شرکت در مراسم تشییع پدرش آزاد کنند.

در این بیانیه با اشاره به بازداشت نسرین ستوده آمده است: «دادسرای اوین در حالی این بازداشت را صورت داد که پدر ایشان در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری بوده و امروز چشمان منتظر برای آزادی دخترش را از جهان فروبست. نیما، کودک سه ساله این وکیل شجاع منتظر جشن تولد خود بود و دختر دوازده ساله اش که پس از تفتیش 10 مامور امنیتی از منزل و اتاق بچه ها، دچار بیقراری و ترس و وحشت و نگرانی شده است، نیاز شدید به مراقبت دارند.»

مادران عزادار در بیانیه‌شان گفته‌اند: «ما آزادی فوری و بی‌قید و شرط خانم ستوده را خواستاریم تا با به آغوش کشیدن فرزندانش در مراسم ترحیم پدر شرکت کند».

نسرین ستوده، وکیل دادگستری که  وکالت فرزندان و همسران شماری از مادران عزادار را به عهده داشته است 13 شهریور به دادسرای اوین احضار شد و پس از مراجعه به این دادسرا دیگر به منزل بازنگشت.

به هنگام دستگیری خانم ستوده، پدر او در بخش مراقبت‌های بیمارستان بستری بود و درخواست او برای دیدار با پدرش از سوی مقام‌های قضائی بی‌پاسخ ماند.

منبع: وب‌سایت مادران عزادار و مردمک
 


 


باراک اوباما سخنان محمود احمدی‌نژاد را که به طور تلویحی دولت آمریکا را به دست داشتن در حملات تروریستی یازدهم سپتامبر متهم کرده بود، «موهن، نفرت انگیز و غیر قابل توجیه» خواند.

آقای اوباما در گفت و گو با تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی گفت: ««این که وی چنین سخنانی بر زبان آورده است، آن هم در مانهاتان و در نزدیکی جایی که خانواده‌ها عزیزان خود را از دست داده‌اند، مردمانی از همه ادیان و همه قومیت‌ها که این واقعه را (یازدهم سپتامبر) به عنوان رویداد فجیع نسل خود می‌دانند، این که وی چنین سخنانی بگوید، اقدامی نابخشودنی است».

رئیس جمهور آمریکا همچنین با اشاره به روشن کردن شمع برای قربانیان حملات تروریستی یازدهم سپتامبر در تهران به مقایسه این اقدام گروهی از مردم تهران با رفتار حکومت جمهوری اسلامی پرداخت و افزود: «احساسات انساندوستانه‌ای که در ایران ابراز شد، از شدت اختلاف میان عملکرد رهبری و رژیم ایران از یک سو و اکثریت مردم ایران از سوی دیگر حکایت می‌کند، اکثریتی که نسبت به این رویداد نگاهی توام با احترام و تعقل دارد».

باراک اوباما در ادامه با اشاره به اعمال دور تازه تحریم‌ها از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه و نیز تحریم‌های یکجانبه برخی از کشورها از جمله ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی، آن را در تناقض با سیاست اعلام شده خود در قبال ایران ندانست و عملکرد دولت ایران را موجب تشدید تحریم‌ها دانست.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به رای مثبت کشورهای روسیه و چین به قطعنامه تحریم ایران، افزود: «این کشورها همواره شاهد رفتاری از جانب دولت ایران بوده‌اند، که نشان می‌دهد برنامه هسته‌ای ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی نیست و این خطر بالقوه‌ای برای منطقه به شمار می‌آید».

آقای اوباما در تشریح علت تشدید تحریم‌ها علیه ایران نیز گفت: «دولت ایران این کشور را در مسیری قرار داده است که باعث شد، تمام دنیا آن را محکوم کنند. علت تشدید تحریم‌ها این بود، که در میان کشورهای امضا کننده پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای، ایران تنها کشوری است که نتوانسته است، جامعه جهانی را نسبت به صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود متقاعد سازد».

وی در ادامه به وضعیت حقوق بشر در ایران اشاره کرد و افزود: «من این هفته در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کردم و در آنجا گفتم که نه تنها برای دولت من، بلکه فکر می کنم برای همه آمریکا این چیزها ارزش دارد: حقوق بشر، آزادی های اساسی، آزادی بیان، آزادی مطبوعات، آزادی تجمعات، آزادی انتخاب حکومت و رهایی از هراس و سؤ رفتار حکومت. این ارزش ها، محور سیاست خارجی ماست. این در مورد همه جهان صدق می کند و مسلماً شامل ایران هم می شود.»

آقای اوباما افزود: «فکر می کنم که همه ما تحت تاثیر شجاعت و امیدی قرار گرفتیم که مردم ایران پس از انتخابات در ایران از خود نشان دادند، می دانید ما علاقه ای نداریم که در امور مردمی که خود حکومتشان را انتخاب می کنند دخالت کنیم، اما وقتی ببینیم که حکومت ها مردم خودشان را سرکوب و با آنها بدرفتاری می کنند، صریحا اعتراض می کنیم.»

رئیس جمهوری آمریکا این موضوع را نمونه ای دیگر دانست از مواردی که حکومت ایران در آن مشروعیت خود را از دست داد و گفت: «اگر انتخاباتی برگزار شده بود که قوانین و مقررات اولیه در آن رعایت و دولت فعلی برنده آن می شد، شاید از نظر من نتیجه ایده آلی نمی بود، ولی به آن احترام می گذاشتیم.»

«اما وقتی در عوض می بینیم که مردم زندانی می شوند، کتک می خورند ، به آنها تیراندازی می شود، اذیت و آزار می بینند و مخالفان به زندان می افتند، آن وقت به نظر من، هنجارهایی که باید در سراسر دنیا رعایت شود نقض می شود. پس جواب شما این است که ما در کنار کسانی که می خواهند حرفشان شنیده شود می ایستیم، کنار کسانی که در یک دموکراسی که شأن انسانی شان را به رسمیت می شناسد مشارکت کنند.»

منبع: بی‌بی‌سی و رادیو فردا
 


 


ساراشورد خاطراتش از زندان اوین را بازگو کرد:

سارا شورد، کوهنورد آمريکایی، که پس از 410 روز بازداشت در زندان اوين، با سپردن وثيقه نيم ميليون دلاری آزاد شد،در یک نشست رسانه‌ای در نيويورک گفته که هيچ جرمی مرتکب نشده است. او در گفت‌وگو با سامانتا گراس، خبرنگار اسوشيتدپرس، خاطرات تلخ و شيرين دوران زندانش را بازگو کرده‌است.

سارا شورد در این گفتگو يکی از شادترين روزهایش در زندان را روز جشن تولد 32 سالگی اش می‌داند که در زندان برگزار شد. به گفته او، دوستانش که در سلول جداگانه‌ای نگهداری می‌شدند، مامور زندان را ترغیب کردند که برای سارا کيک تولد بخرد و کمی او را آزاد بگذارد.

سارا می‌گويد: «آنها هرچه عکس از خانواده‌شان با خود داشتند، آوردند و کنار هم چيدند و به اين ترتيب ما همه افراد خانواده را در زندان دور هم داشتيم.» وی سپس در حالی که بغض کرده‌، می‌گوید: «گريه کردم.»

اما زندان اوين برای سارا شورد فقط اين لحظه‌های شاد و زيبا نبود. او می‌گوید: «بعد از دستگيری، وقتیکه چشم‌هایمان را بستند، به هم قول دادیم اگر ما را از هم جدا کردند، دست به اعتصاب غذا بزنیم تا وقتی که ما را به هم برگردانند. چهار روز در سلول انفرادی‌ گرسنگی را تحمل کردم، اما روز چهارم دوستانم را برای پنچ دقيقه آوردند و بعد از آن غذا خوردن را شروع کردم.»

به گفته او در همه دفعات بازجویی، چشمانش را بسته بودند و نمی‌توانسته صورت بازجوهایش را ببیند.

وی در مورد بازجویی‌هایش در اوين می‌گويد به مدت دو ماه صدها صفحه برگه بازجویی پر کرده و هر بار بازجویش به او می‌گفته که این‌ها کافی نیست. بازجو برگه‌های بازجویی را پاره کرده ‌و او هم همان گفته‌ها را تکرار می‌کرده، اما برگه‌ها دوباره پاره می‌شد و او صدای پاره شدن کاغذها را می‌شنيد.

سارا شورد درباره انگيزه سفرش به شمال عراق می‌گويد: «بعد از یک سال اقامت در سوريه، دلم برای کوه‌های سرسبز آمريکا تنگ شده بود، از اين رو به آبشار احمد آوا سفر کردیم، جایی که هزاران آواره کرد در اردوگاه‌ها زندگی می‌کردند.»

او آرزو می‌کند که کاش راهی را که مرد قهوه‌چی در نزديکی آبشار کوهستان نشانشان داد، نمی‌رفتند. آن طور که سارا تعریف می‌کند، زمانی فهميدند در نزديکی مرز ايران هستند که سه ساعت کوه‌پيمایی کرده بودند و بعد که ماموران ايرانی را ديدند ديگر دير شده بود.

سارا شورد می‌گويد: «هنگام دستگيری با گريه به ماموران التماس می کردم که اجازه دهند با خانواده‌ام تماس بگيرم.»

بعد او را در یک سلول انفرادی کوچک سه در یک و نیم متری انداختند و او اجازه داشت هر روز ابتدا نیم ساعت و بعد دوساعت، دوستانش را ببيند. شورد می‌گويد که در زندان قرآن می‌خوانده و با عربی ناقص و الکن‌اش با زندانبانان فارسی‌زبان درباره مذهب بحث می‌کرده است.

شورد همچنین لحظه خواستگاری شين باوئر از خودش را به ياد می‌آورد؛ روزی که شين از جاش فتال خواست که هنگام ملاقات آنها را تنها بگذارد. آنگاه آن دو در حالی که سوسک‌ها اطرافشان رژه می‌رفتند، دست هم را گرفتند و باوئر که با استفاده از دو تکه فنر، برای هردوشان حلقه ازدواج درست کرده بود، از او خواست که با او ازدواج کند.

سارا می‌گويد: «اين صحنه شايد به نظر خیلی‌ها رمانتيک به نظر نرسد اما برای من خیلی رمانتيک بود.»

او آزاد شده اما می‌گوید مدام به دوستانش در زندان فکر می‌کند اما تنها می‌تواند «صدای آنان باشد تا جهان فراموششان نکند.» سارا تاکید می‌کند تا وقتی که آنها در کنارش نباشند، احساس نخواهد کرد که «زندگی دوباره آغاز شده است.»

منبع: آسوشیتدپرس، مردمک


 


نتایجی پژوهشی در تهران نشان داد:

به گفته معصومه ابتکار نتایج پژوهشی که بر روی زنان زندانی شهر تهران انجام شده نشان می‌دهد بیش از نیمی از زنانی که به دلیل جرایم مالی در زندان هستند به درخواست همسرانشان چک کشیده‌اند.

عضو شورای شهر تهران افزود: «این تحقیق درباره علت جرایم مالی زنان، در ادامه پیشنهاد طرح کمک برای آزادی زندانیان زن دارای محکومیت مالی در تهران توسط شهرداری انجام شد.»

وی تصریح کرد: «نتایج این تحقیق نشان داد اغلب این زنان زندانی به خاطر همسرشان چک کشیده بودند و در واقع به جای شوهرشان حبس را تحمل می‌کنند.»

عضو شورای شهر تهران با اعلام این خبر یادآوری کرد: «در لایحه حمایت از خانواده که هم‌اکنون در حال بررسی مجدد در کمیسیون قضایی است به مرد اجازه داده شده که در صورت حبس زن خود به مدت بیش از یکسال همسر دوم اختیار کند.»

وی با بیان این که در قانون سال 53 اجازه ازدواج مجدد به مرد در صورت حبس زن به مدت بیش از 6 سال داده می‌شده تصریح کرد: «با لایحه کنونی به مردانی که با سوء استفاده از همسرانشان باعث حبس آنها می‌شوند اجازه داده می‌شود تا زن دیگری اختیار کنند.»

منبع: مهر


 


رضا عامری، مدیر کل دفتر ارزیابی و نظارت وزارت علوم از طرح استخدام ۵ هزار و ۴۰۰ عضو هیات علمی برای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خبر داد.

به تازگی وزارت علوم ایران طرحی را به اجرا گذاشته است که بر اساس آن و بر خلاف گذشته که دانشگاه ها مستقیما اعضای هیئت علمی خود را انتخاب می کردند، اکنون متقاضیان باید نخست به تایید وزارت علوم برسند و پس از آن توسط دانشگاه ها انتخاب و جذب شوند.

رضا عامری گفت که دانشگاه ها تقریبا برای استخدام ۵ هزار نفر عضو هیات علمی اعلام نیاز کرده اند. او گفت که همچنین مهلت ثبت نام اینترنتی تا پایان روز شنبه ۳ مهر ماه تمدیدی شده است. بدین‌ترتیب استخدام اساتید و هیات‌های علمی از این پس از کانال وزارت علوم خواهد گذشت.

کامران دانشجو، وزیر علوم یک ماه پیش گفته بود: «در گذشته متقاضیان مستقیم به دانشگاه ها مراجعه می کردند اما با اتخاذ این راهکار، سعی شده است تا شرایط برای جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه های سراسر کشور تسهیل شود زیرا از این پس تنها کانال جذب اعضا همین روش خواهد بود.»

در دولت محمود احمدی‌نژاد، گزارش های متعددی از فشار بر دانشگاه ها و بازنشستگی پیش از موعد و اجباری استادان دانشگاه منتشر شده است که به گفته‌ی کارشناسان، انگیزه بسیاری از این فشارها و بازنشستگی ها سیاسی بوده است.

منبع: مهر و بی‌بی‌سی


 


به گفته یک عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی:

بر اساس اظهارات یک عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، 8 هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی در دست 84 نفردر کشور است.

عزت‌الله یوسفیان که در جلسه شورای اداری شهرستان آمل سخن میگفت، ضمن اشاره به روابط این افراد با مسوولان بانک‌ها، گفت: «در بررسی معوقات بانکی مشخص شد بسیاری از این افراد با همکاری مسئولان و کارمندان بانک‌ها، وثیقه‌ها را به قیمت‌های غیرواقعی ارزش‌گذاری کرده‌اند.»

وی برای تایید گفته خود افزود: «در حال حاضر شخصی وجود دارد که 120 میلیارد تومان به نظام بانکی کشور بدهکار است و در نظر دارد یک بانک خصوصی با 50هزار میلیارد تومان دایر کند.»

نماینده مردم آمل با اعلام اینکه در حال حاظر، معوقات بانکی کشور 50هزار میلیارد تومان است، افزود: «به اندازه یک چهارم نقدینگی کشور، معوقات بانکی وجود دارد و هیچ نظام اقتصادی نمی‌تواند این بار سنگین را تحمل کند.»

وی در پایان با اشاره به اینکه «معوقات بانکی، زمین خواری، گمرکات و فرارهای مالیاتی از مصادیق مفاسد اقتصادی در کشور شناخته شده‌اند» گفت: «با توجه به اینکه هر یک اسکناس اضافی تورم را در پی خواهد داشت، در سال‌های گذشته در یک دوره‌ای هر بانک چند برابر نقدینگی خود اقدام به چاپ تراول چک کرد که تورم زیادی را ایجاد کرد.»

منبع: خبرآنلاین


 


رئيس سازمان مديريت پسماند:

به گفته رئيس سازمان مديريت پسماند، «زهرابه‌ زباله كهريزك» كه حاصل سال‌ها دفن غير بهداشتي زباله در اين مكان است، آلوده ترين زهرابه‌ زباله دركل جهان است و عدم نفوذ این زهرابه‌ها به آب‌هاي زيرزميني «عنايت الهي» است.

محمد فياض افزود: «در شهر تهران روزانه 7500 تن زباله در مساحت 100 كيلومترمربع جمع‌آوري مي‌شود كه از اين ميزان 35 درصد خشك و 65 درصد زباله تر است.» وی گفته است این آمار در کشورهای پیشرفته برعکس ایران است و این مسئله نیازمند فرهنگ‌سازی است.

معصومه ابتكار، رئيس كميسيون محيط‌زيست شورای شهر تهران نیز در این زمینه گفت: «آمار تفکیک زباله در تهران از 10 درصد هم کمتر است و میتوان گفت عدم پیوستگی در برنامه‌ها و تغییر برنامه‌ها با تغییر مدیریت از مهمترین عوامل این امر است.»

این در حالیست که چندی پیش سازمان حفاظت محیط زیست تهران در واکنش به انباشت حجم وسیعی از زهرابه‌ها که به صورت دریاچه ای به محدوده 12 هکتاری درآمده است، شکایتی را با موضوع «نحوه دفن و مکان دفن زباله و تهدید علیه بهداشت عمومی» مطرح کرده که پرونده این شکایت همچنان در شعبه 102 دادگاه کیفری کهریزک مفتوح است.

منبع: ایلنا

پیشینه:


 


بیانیه زهرا رهنورد در تقبیح اهانت به خانواده‌های باکری و همت خطاب به دولتمردان:

زهرا رهنورد در بیانیه‌ای حمله اخیر لباس‌شخصی‌ها به خانواده‌های باکری و همت، از فرماندهان کشته شده در جنگ عراق را محکوم کرد.

روز چهارشنبه خانواده‌های شهید باکری و همت که قصد ملاقات با مهدی کروبی را داشتند با اسپری گاز اشک آور مورد حمله نیروهای لباس شخصی قرار گرفتند.

در جریان این حمله، فرزند مهدی باکری برای ساعاتی بازداشت و سپس آزاد شد.

خانم رهنورد در این بیانیه خطاب به دولتمردان گفته است: «هیچ می دانید شما دولتمداران به کجا رسیده اید؟ پس از خشونت، کشتار، شکنجه و زندانی کردن فرزندان ملت، توسط قدرتمداران کینه توز، اینک نوبت خانواده شهداست که مشخصا به عنوان دست مریزاد ایثارهای آن جوانان پاکباخته، به اهانتی ننگین به خانواده های باکری و همت منتهی شد.»

وی در ادامه افزوده است: «به جای مصاف با دشمن، به جنگ با ملت رفتید، آن جوانان ایثارگر، آن سرداران خون سرخ خود را پیش‌مرگ استقلال و ازادی ایران کردند اما شما به نام آنها بزرگراه ساختید، بزگراه همت، باکری، بروجردی و دیگران. درحالی که خانواده های آنها را بزرگ نداشتید.»

خانم رهنورد در این بیانیه خطاب به دولتمردان گفته است که مطمن باشید نام‌های مقدس که از زبان شما به هنگام زندانی کردن و ضرب و شتم زنان و مردان پیرو زهرا جاری می شود، هیچ کس را نمی فریبد.

او در پایان نوشته است: «مطمئن باشید لکه سیاهی بر چهره خود پاشیدید که به آب زمرم و کوثر سفید نتوان کرد.»

منبع: کلمه

پیشینه:
حمله لباس شخصی‌ها به خانواده‌های باکری و همت و بازداشت فرزند باکری
احسان باکری آزاد شد؛ آسیه باکری: لباس‌شخصی‌ها مادرم را به شدت کتک زدند


 


بیش از 50 هکتار از بهترین مناطق بکر جنگلی استان ایلام «مانشت» در آتش سوخته است و آتش هنوز خاموش نشده است.

معاون محیط زیست استان ایلام ضمن اعلام این خبر، گفت که: «این آتش سوزی بیش از 8 ساعت طول کشیده و همچنان ادامه دارد.»

غلامرضا ابدالی افزود: «این آتش سوزی از صبح امروز آغاز شده و شدت آتش سوزی به حدی است که مردم نیز باید به کمک نیروهای امداد بشتابند.» وی افزود: «بر اساس تخمین‌های زده شده میتوان گفت که بیش از 50 هکتار از بهترین مناطق جنگای ایلام در آتش سوخته است.»

کوه «مانشت» یکی از کوه‎های غرب کشور است که با داشتن پوشش جنگلی انبوه و غارهای گوناگون در اکثر فصول سال پذیرای گردشگران و دوست‌داران طبیعت است.

منبع: مهر


 


دکتر غلامرضا سرابی، متخصص قلب، که شامگاه چهارشنبه در مقابل مطبش در تهران به او سوء قصد شده بود، بعد از ظهر امروز در بیمارستان درگذشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، دکتر سرابی از شامگاه چهارشنبه در بخش « آی.سی.یو» بیمارستان امام حسین بستری بود.

عبدالرضا سودبخش عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز شب سه‌شنبه در مقابل مطب شخصی خود از سوی افراد ناشناس مورد سوء قصد قرار گرفت و کشته شد.

پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره این حادثه گفته است: تحقیقات اولیه حکایت از آن دارد که علت و انگیزه قتل شخصی بوده و وجود هرگونه انگیزه دیگر در این جنایت منتفی است.

وی یا رد زنجیره ای بودن این حملات، مدعی شد که هیچ ارتباطی بین این دو سوء قصد وجود ندارد. این در حالی است که طی سال جاری این چهارمین موردی است که استادان دانشگاه مورد حمله قرار گرفته اند و در هر یک از موارد مسئولان امنیت جان مردم سعی در شخصی جلوه دادن آن کرده اند.

احمد معتمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و وزیر ارتباطات در دولت محمد خاتمی، صبح روز دوشنبه، ۱۳ اردیبهشت، در دانشگاه امیرکبیر مورد حمله قرار گرفت. فرد مهاجم با چاقو به آقای معتمدی حمله کرد و با وارد کردن ضرباتی از پشت، او را بشدت مجروح کرد.
 
علیمحمدی، استاد فیزیک نیز دی ماه سال گذشته در اثر انفجار کشته شد و تاکنون هیچ نشانی از عاملان و آمران آن انفجار بدست نیامده است.

منبع:‌ فارس و جرس

پیشینه:
سوءقصد به جان یک پزشک ديگر در تهران

استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران به ضرب گلوله كشته شد


 


در بیانیه‌ای اعلام شد

سازمان گزارشگران بدون مرز نسبت به صدور احتمالی حکم اعدام برای وحید اصغری و حسین درخشان، دو وبلاگ‌نویس ایرانی، و همچنین نسبت به فعالیت سایت‌های وابسته به سپاه نیز ابراز نگرانی کرده است.

گزارشگران بدون مرز روز پنج‌شنبه 23 سپتامبر (اول مهر) با انتشار بیانیه‌ای در سایت خود نوشت: «اتهامات سنگین علیه وحید اصغری و حسین درخشان که کاملا بی‌اساس هستند براساس قوانین مجازات اسلامی خطر حکم اعدام دارد.»

این سازمان بین‌المللی مدافع حقوق بشر با اشاره به تابعیت کانادایی حسین درخشان از کانادا و جامعه بین‌الملل خواسته برای آزادی این وبلاگ‌نویس و تمام شهروندان زندانی در ایران تلاش‌های خود را بیشتر کنند و از محمود احمدی‌نژاد، و مقام‌های قضائی ایران توضیح بخواهند .

روز سه‌شنبه 30 شهریور گزارش شد که در آخرین جلسه دادگاه حسین درخشان، دادستان پرونده بر اساس اتهام‌هایی ازجمله سب النبی، توهین به مقدسات، همکاری با دولت‌ها و گروه‌های متخاصم و توهین به رهبر جمهوری اسلامی برای وی تقاضای اعدام کرده اما هنوز هیچ مقام رسمی ایران این گزارش را تائید نکرده است.

گزارشگران بدون مرز نوشته: «اتهام توهین به رهبران و مقدسات اسلامی علیه حسین درخشان در شرایطی است که او در وبلاگ خود به‌طور آشکار از اصول محمود احمدی‌نژاد، دفاع کرده است.»

در این بیانیه گفته شده: «به‌نظر می‌رسد این وبلاگ‌نویس قربانی جنگ میان سپاه پاسداران و سرویس‌های اطلاعات جاسوسی ایران است.»

وحید اصغری یکی دیگر از قربانیان وبلاگ‌نویس در ایران است که ماه‌ها در حبس انفرادی بوده و تحت شکنجه مجبور به اعتراف شده است. این وبلاگ‌نویس تحت شکنجه مجبور شده به سازماندهی یک شبکه پورنوگرافیک اعتراف کند که در آن کفر گفته و از دولت انتقاد کرده تا از این طریق جوانان ایرانی را تحریک کند.

وی از22 اردیبهشت 87 که هنگام بازگشت از هند در فرودگاه تهران دستگیر شد تاکنون زندانی است. گزارشگران بدون مرز معتقدند تنها جرم وحید اصغری میزبانی سایت‌هایی ازجمله چند سایت متعلق به مخالفان حکومت ایران بوده است.

این سازمان بین‌المللی در این بیانیه وضعیت کوهیار گودرزی و حسین رونقی ملکی، دو وبلاگ‌نویس ایرانی که در زندان هستند، را نیز «بسیار بد» توصیف کرده است.

گزارشگران بدون مرز در این بیانیه همچنین با ابراز نگرانی نسبت به فعالیت «مرکز بررسی جرائم سازمان یافته» سپاه و سایت‌های متعلق به این مرکز به نام‌های «گرداب» و «ارتش سایبری» نوشته: «این سایت‌های وابسته به سپاه که پس از ناآرامی‌های انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم ایران دایر شدند، نقش فعالی در سرکوب، شناسایی و دستگیری وبلاگ‌نویسان در ایران داشته‌اند.»

این بیانیه در پایان نوشته 26 روزنامه‌نگار و 9 شهروند خبرنگار به تازگی در ایران بازدداشت شده‌اند و ایران در فهرست «دشمنان اینترنت» این سازمان قرار دارد.

منبع: گزارشگران بدون مرز، مردمک


 


مجید ابهری، ‌کارشناس علوم رفتاری دانشگاه شهید بهشتی با مطالعه بر روی صدها جوان ایرانی به این نتیجه رسیده که مردان ایرانی مصرف کننده 12 درصد لوازم آرایشی زنانه هستند.

آقای ابهری در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته است: «نتایج این پژوهش نشان می دهد برخی از لوازم و مواد آرایشی و بهداشتی مانند شامپو، کرمهای مرطوب کننده و ضد آفتاب، مام و اسپره های بدن میان زنان و مردان مشترک است. همچنین برخی از مردان از ژل مو، ادکلن، رنگ مو و کرمهای برنزه کننده پوست نیز استفاده می کنند.»

به گفته این پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی «آمارها نشان می دهد که مردان به ویژه جوانان گرایش زیادی به استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی زنانه برای زیبایی خود پیدا کرده اند به نحوی که از کرم پودرهای سفید کننده، خط چشم و حتی "اپیلیدی" هم استفاده می کنند.»

گفتنی‌ست سالانه دو میلیارد دلار در ایران صرف خرید لوازم آرایشی می شود و این کشور از لحاظ مصرف کالاها و لوازم آرایشی، پس از عربستان سعودی دومین کشور پرمصرف خاورمیانه به شمار می‌رود.

منبع: مهر


 


عباس عبدی در واکنش به ادعاهای مهدی طائب:

عباس عبدی در وب‌سایت خود اتهامات مهدی طائب که او را به تحویل اطلاعات موشك‌های دوربرد به بیگانگان متهم کرده بود را رد کرده است.

او خطاب به مهدی طائب می‌گوید: «قدرت انفجاری موشك‌های مورد نظر شما در برابر موشك‌های اتمی و فوق پیشرفته اتحاد جماهیر شوروی چیزی شبیه اسباب‌بازی است، اما روزی كه حیات شوروی به علت اشباع دروغ و ظلم و ستم سر آمد، آن موشك‌ها هم نتوانست آنها را از فروپاشی نجات دهد.»

عبدی ادامه می‌دهد: «امروز هم موشك‌های كره‌شمالی از نوع اتمی است و فاصله‌اش با ژاپن فقط یك دریای كوچك است، اما سالانه باید هزاران نفر از مردم آن از گرسنگی بمیرند و تنها فرد چاق و چله آن حكومت، رییس جمهور مادام‌العمر آن است.»

به گفته‌ی عباس عبدی «آنچه كه به حكومت لطمه می‌زند در درجه اول رسمی شدن و رواج دروغ است و نیازی هم به جاسوسی برای اطلاع از کم و کیف آن نیست. قضایای كهریزك و کوی دانشگاه است که حیثیت‌ها را برباد می‌دهد و نه اطلاع از موشك و هواپیما.»
    

عبدی می‌نویسد: «امیدوارم تاریخ برای ما تکرار نشود. موشکهای عراق بالاتر از برد 150 کیلومتر، به دست خودشان اوراق شد و سوخت آن برای پختن دیزی و جوش آوردن کتری چای در دخمه‌ای استفاده شد که بهتر است نشانی‌اش را ندهم. درباره استفاده از مواد منفجره و آهن قراضه‌های موشک‌های اوراقی نیز اجازه دهید فعلا حرفی نزنم.»

شایان ذکر است مهدی طائب در گفت و گو با همشهری ماه گفته بود: «در زمان آقای خاتمی سپاه متوجه شد که اطلاعات مربوط به موشک‌های دوربرد لو رفته‌ است. پیگیری کردند و دیدند یکی از کسانی که در این ماجرا دخالت داشته‌، ‌آقای عباس عبدی بوده‌ است. آقای ابطحی و عباس عبدی با هم ارتباط داشتند. یعنی آقایی که اطلاعات هسته‌ای ما را داشت با ایشان ارتباط داشتند.»

منبع: آینده، مشرق


 


عباس عبدی در پاسخ به مهدی طائب:

عباس عبدی
آینده

روز دوشنبه 29/6/1389 نزديكي‌هاي ظهر يكي از دوستان تماس گرفت و خبر داد كه در يكي از سايت‌ها، متهم به تحويل اطلاعات موشك‌هاي دوربرد شده‌اي. مثل هميشه خنديدم و گفتم اهميت نده، گفت كه آقاي طائب اين ادعا را كرده است. با شنيدن اين اسم تا حدي ناراحت شدم و گفتم پيگيري مي‌كنم، زيرا مي‌دانستم كه آقاي طائب از جزييات پرونده من اطلاع دارد و بيان چنين دروغ آشكاري معناي ديگري خواهد داشت.

عین متن منتشره چنین است:
"•"در زمان آقای خاتمی سپاه متوجه شد که اطلاعات مربوط به موشک‌های دوربرد لو رفته‌ است. پیگیری کردند و دیدند یکی از کسانی که در این ماجرا دخالت داشته‌،‌آقای عباس عبدی بوده‌ است. این موجب شد که بیشتر بررسی کنند. بعد متوجه شدند که دشمن به ما خیلی نزدیک شده‌ است. تحقیقات نشان داد که آقای ابطحی با موضوعات سری سروکار دارند و این اطلاعات به ایشان می‌رسد. ایشان هم با همین جریانات ارتباط داشتند. اسناد و مدارک این ماجرا که منتشر شد. آقای عبدی هم که دستگیر شدند. این جریان هم در قالب اطلاعات سری مطرح شد و به ما رسید. آقای ابطحی و عباس عبدی با هم ارتباط داشتند. یعنی آقایی که اطلاعات هسته‌ای ما را داشت با ایشان ارتباط داشتند. اما من نگفتم که آقای ابطحی این حرف‌ها را به کسی زده‌ است "*"

در آن لحظه من امكان ديدن سايت مذكور را نداشتم، اما وقتي با يكي از دست‌اندركاران پرونده تماس گرفتم و گلايه كردم، گفت احتمال نمي‌دهد كه وي چنين چيزي را گفته باشد. قرار شد پيگيري كند، بعداً با برخي ديگر از افراد تماس گرفتم و سايت را هم ديدم معلوم شد كه اتهام‌زننده برادر آقاي حسين طائب به نام مهدي طائب از روحانيون قم است و چندان اطلاعی هم از امور اینچنینی ندارد. با آقاي ابطحي تماس گرفتم كه قضيه چيست، او هم گفت كه چند ماه پيش اين حرف را زده بود كه من اعتراض كردم و جمله آخر نقل شده در متن را براي اصلاح صحبت قبلی اش گفته است. گفتم چرا شكايت نكردي كه پاسخ او هم قابل انتظار بود. قبل از آن نیز پاسخي را در 6 بند براي سايت تابناك فرستادم كه تا لحظه كنوني منتشر نشده است. در تماس های بعدی قرار شد با آقای مهدی طائب تماس بگیرند و غلط بودن اتهامات را متذکر شوند تا به نحو مناسبی اصلاح کند از آنجا که این روش را بهتر می دانستم انتشار پاسخ زیر را سه روز به تاخیر انداختم و تاكنون که اقدامی انجام نشده است اجمالا اشاره‌اي به نكات مطرح شده مي‌كنم.

1ـ در سراسر پرونده بنده كه براي مهم جلوه دادن آن را به چند صد صفحه رساندند و حتي دو حكم صادره آن بيش از دويست صفحه است، فكر نمي‌كنم حتي يك بار هم كلمه موشك آمده باشد. اگر ايشان دسترسي به حكم دارند آن را منتشر كنند، در غير اين صورت اجازه انتشار آن را از مقامات قضايي بگيرند من خودم موارد را منتشر خواهم كرد.

2ـ به ياد دارم كه در پرونده كلمه پايلوت را (كه نوعي روش تحقيق تجربي است) به خلبان ترجمه كرده بودند!! و در دادگاه مطرح با این ترجمه مطرح کردند كه نشان از بي‌دقتي و عجله قاضي پرونده داشت و موجب سخره گرديد. لذا فكر كردم كه نكند كلمه انگليسي ديگري بوده كه ايشان به اشتباه به موشك دوربرد ترجمه كرده باشد، اما به اين نتيجه رسيدم كه چنين چيزي هم نبوده است و بعید است که اصولا اجازه دادشته باشد که پرونده را ببیند.

3ـ بنده در دوران مسئوليت آقاي ابطحي هيچ ارتباطي با ايشان نداشته‌ام، ممكن است حداكثر 3 يا 4 بار در محيط‌هاي عمومي يكديگر را ديده باشيم. حال چگونه بنده را به آقاي ابطحي وصل كرده‌اند خدا مي‌داند.

4ـ بازداشت من در رابطه با نظرسنجي بود و هيچ ربطي به اين مسايل نداشت و در پرونده هم مطلقاً چنين چيزهايي نبوده، و اگر اين ادعا درست است، چرا همان موقع بازداشت من آقاي ابطحي را احضار يا بازداشت نكردند؟

5ـ واقعيت اين است كه اگر دستگاه قضايي در شرايطي بود كه به اينگونه اتهامات واهي و بي‌پايه، کاملا بي‌طرفانه رسيدگي مي‌كرد، در اين صورت شاهد چنين اظهاراتي نبوديم. متأسفانه بنده تبعه آمريكا و فرانسه نيستم تا مورد لطف مقامات قرار گيرم، و رييس دولت همچنان كه از همسر آقاي ساركوزي دفاع كرد و مدير كيهان را مستحق مجازات دانست، از بنده نيز به عنوان يك شهروند دفاع كند، اما چندان هم نگران نبايد بود، زيرا عليه شهروندان بي‌گناه آن قدر اتهام‌هاي بي‌پايه زده‌اند كه اگر فرداي روزگار كسي هم واقعاً مرتكب جرمي يا جاسوسي شود و صريحاً هم اعلام كند كه چنين كرده است، كسي باور نخواهد كرد.

6ـ به حجت‌الاسلام آقاي مهدي طائب بايد متذكر شوم كه نگراني اصلي بنده از بيان چنين اتهامات واهي عليه خودم در نشريات و سايت‌ها نيست. ضمن اينكه داشتن و نداشتن موشك اعم از دوربرد و نزديك‌برد را هم براي حفظ ثبات و امنيت يك كشور لازم و كافي نمي‌دانم. قدرت انفجاري موشك‌هايي كه مورد نظر شماست در برابر موشك‌هاي اتمي و فوق پيشرفته اتحاد جماهير شوروي چيزي شبيه اسباب‌بازي است، اما روزي كه حيات شوروي به علت اشباع دروغ و ظلم و ستم سر آمد، آن موشك‌ها هم نتوانست آنها را از فروپاشي نجات دهد. نه تنها نتوانست، بلكه اين موشك‌ها پس از فروپاشي، وبال گردن رژيم روسيه شد. امروز هم موشك‌هاي كره‌شمالي از نوع اتمي است و فاصله‌اش با ژاپن فقط يك درياي كوچك است، اما شاهد آنیم که سالانه بايد هزاران نفر از مردم آن از گرسنگي بميرند و تنها فرد چاق و چله آن حكومت، رييس جمهور مادام‌العمر آن است و بقيه مردم گويي كه رژيم سخت (البته از نوع غذايي) گرفته‌اند. بنابراين هيچ فرد آگاهی به آنچه كه در ذهن شما مهم تلقی می شود، اهميت اصلي را نمي‌دهد. اما آمريكايي‌ها اگر از موشك‌هاي ايران اطلاعي نداشته باشند، حتماً از سخنان آشكار شما مطلع مي‌شوند. فرض كنيد كه اين اظهارات شما روي ميز مسئول ايران در سازمان اطلاعاتی آمریکا یعنی سيا قرار گيرد، او كه مي‌داند چه كساني براي آنان جاسوسي مي‌كنند با ديدن گزارش اظهارات شما، در حاشیه آن چه خواهد نوشت؟ روشن است كه مي‌نويسد، كساني كه عليه شهروندان بي‌گناه خود آشکارا دروغ مي‌گويند، قابل اعتماد نيستند و گزارش‌هاي آنها در زمینه های مورد اختلاف يا هر مورد ديگر فاقد اعتبار خواهد بود.

نكته ديگري كه آقاي طائب بايد بدانند اين است كه كار از جاسوسي موشكي و اين حرف‌ها گذشته است، آنچه كه به حكومت لطمه مي‌زند در درجه اول رسمی شدن و رواج دروغ است که چون خوره تمامی تاروپود اجتماع را خورده و از درون پوک کرده است و به علت شیوع و آشکار بودن نیازی هم به جاسوسی برای اطلاع از کم و کیف آن نیست. همچنین قضاياي كهريزك و کوی دانشگاه است که حیثیت ها را برباد می دهد و نه اطلاع از موشك و هواپيما.

اميدوارم تاریخ برای ما تکرار نشود. موشکهای عراق نتوانست مانع بروز وضعیت فعلی آن شود و تمام موشکهای آن (بالاتر از برد 150 کیلومتر) قبلا به دست خودشان اوراق شده بود و سوخت آن برای پختن دیزی و جوش آوردن کتری چای در دخمه ای استفاده شد که بهتر است نشانی اش را ندهم. در باره استفاده از مواد منفجره و آهن قراضه های موشک های اوراقی اجازه دهید فعلا حرفی نزنم.

اگر آقای طائب با علم به کذب بودن، این اتهامات را وارد کرده اند در این صورت حرفی نیست حتما دلائل لازم برای قانع کردن خود جهت ایراد چنین اتهاماتی دروغی را دارند، ولی اگر چنین نبوده و تصور می کرده اند که این اتهامات واقعی است در این صورت پیشتهاد می کنم با دست اندرکاران پرونده و اخوی خود که در دسترس هستند تماس بگیرند و سپس اگر شجاعت سیاسی یا ترس از آخرتی بود از همان طریق گفته های خود را اصلاح کنند. 

نكته پاياني اينكه نشريات و سايت‌هايي كه اينگونه اتهامات واهي را منتشر مي‌كنند آيا شهامت آن را دارد كه مواردي ده برابر رقيق‌تر از اين اتهامات را عليه افراد صاحب قدرت منتشر كنند؟ اگر بلي، اشكالي ندارد بنابه اصل آزادي مطبوعات، آنها را چاپ كنيد، اما اگر نمي‌توانيد كه قطعاً نمي‌توانيد، حتي اتهامات واقعي عليه آنان را هم نمي‌توانيد، منتشر كنيد، پس بهتر است اندكي به وجدان خود مراجعه كنيد، شايد گوشه‌اي از وجدانتان بيدار و تغييري در خط‌مشي شما ايجاد كند.
 


 


مجید توکلی در پیامی به دانشجویان:

مجید توکلی دانشجوی زندانی، در آستانه آغاز سال تحصیلی، با ارسال پیامی از داخل زندان، دانشگاه را «موتور محرکه حرکت‌های مردمی» نامیده و خاطرنشان ساخته: «کاخ استبداد دیر زمانی است به لرزه در آمده و زوال قرائت فاشیستی و نابودی استبداد دینی فرا رسیده است.»

وی با بیان این که «قصه‌ی صدساله‌ی مبارزه‌ی مردم علیه حکومت‌های خودکامه، به ما آموخت که باید برای آزادی خطرها کرد» گفته: «دموکراسی و حقوق بشر این روزها چراغ راه‌مان شده تا شتاب‌مان را برای تحقق آرمان‌های دیرینه آزادی، دموکراسی و حقوق بشر افزون نماییم.»

این دانشجوی زندانیِ دانشگاهِ امیرکبیر، با ذکر اینکه «همه‌ی امیدمان به نسل جدید است که امروز در بی‌شماریِ‌شان مژده پیروزی می‌دهند» خاطرنشان کرده: «در این سال‌ها خشونت‌آفرینی و سرکوب، قدرت گام برداشتن را از ما سلب می‌کرد ولی اکنون اگر استبداد همه‌ی توانش را به خشونت و سرکوب تبدیل کند نیز، باز شکست خواهد خورد.»

توکلی با اعتقاد به این که «آغاز این هزاره پایان دیکتاتوری‌هاست و دیکتاتوری‌های بزرگ با سر افکندگی در خاک افتاده‌اند» در پیام خود گفته: «سنگینی سلاح‌ها خسته شان کرده و بی آبرویی دروغ‌ها از پا درشان آورده. پس از آن همه دروغ و تقلب و خیانت، پس از آن همه بازداشت و سلول انفرادی و شکنجه و تجاوز و جنایت، پس از آن همه سرکوب و لشگرکشی و حکومت پلیسی و قتل و رذالت و پس از آن همه دادگاه‌های نمایشی و خطبه‌های ننگین و مصاحبه‌های دروغین و اعترافات ساختگی و پرونده‌سازی و تهمت‌پراکنی و وقاحت؛ امید همچنان زنده مانده و مردم آینده را متعلق به خودشان می‌دانند و برای رسوایی دشمنانشان که دشمنان آزادی و دمکراسی و حقوق انسان‌هایند لحظه شماری می‌کنند.»

وی با بیان این که «رهبران سبز نیک ایستاده‌اند و نشان داده‌اند که شایسته‌ی آنند که شما در کنارشان باشید» گفته: «ایستادگی شما استبداد را فرسوده خواهد کرد.»

مجید توکلی در پیام خود به دانشجویان کشور تاکید کرده: «نباید در شتاب‌مان در رسیدن به آزادی راه خطا برویم. اگر در دام دروغ‌گویی‌ها بیفتیم و اگر از اشتباهات و برخی ناصوابی‌های دوستان و همراهان امروز غفلت کنیم، اگر در قهرمان سازی‌ها افراط و بی‌توجهی کنیم، فردا دچار مشکل خواهیم شد.»

وی دانشجویان را خطاب قرار داده و گفته: « عید دانشگاه است ولی یاران دبستانی‌تان را فراموش نکنید. بسیاری امروز در زندانند و جای بسیاری دیگر نیز خالی است. قصه‌ی تعلیق و تبعید و توبیخ را شنیده‌اید. یاد اخراجی‌ها هم باشید. اساتید به زور بازنشسته و اخراجی را به خاطر آورید. جای ستاره‌دارها و محروم‌ها را خالی کنید. »

توکلی با تاکید بر این که «صدایتان از ورای دیوارهای زندان نیز به گوش می رسد» رو به دانشجویان گفته: «با اراده و عزمتان سرنوشتتان را تعیین خواهید کرد و جاودانه خواهید شد. برای جاودانگیتان هشیار باشید. اگر با مردم نباشید روزگاری به سان همه‌ی مستبدین تنها خواهید ماند و مجبور می‌شوید عده‌ای را اجیر کنید تا جمع‌های دروغین به پا کنند. اگر دروغ گویی پیشه کنید و داشته‌هاتان را با دروغ به دست آورید جز اندوخته‌ای دروغین، چیزی برای شما نمی‌ماند که دروغ، گمراهی و دور افتادگی و درماندگی می‌آورد.»

منبع: دانشجونیوز


 


وزیر اطلاعات مدعی شد:

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی روحانیان برجستۀ حوزه علمیه قم را متهم کرد که در دام سرویس های اطلاعاتی آمریکا افتاده اند و می خواهند از طریق حوزه ها جریان های «صهیونیستی شیعی» ایجاد کنند.

حیدر مصلحی روز پنجشنبه، ۱ مهر در قم مدعی شد: «همانطور که در آمریکا جریان صهیونیستی مسیحی شکل گرفته است، امروز صهیونیسم شیعی نیز درحال شکل ‌گیری است و سرمایه گذاری‌های کلانی هم در این زمینه شده است.»

مصلحی سپس بهائیان را متهم به جذب اقشار مختلف مردم و حتی روحانیان شیعه کرد و گفت: «انجمن حجتیه با وجوه امام زمان و مردم چاقوی دشمنان شیعه را تیز می‌کند.»

حیدر مصلحی در بخش دیگری ازسخنانش مدعی شد: «بسیاری از روحانیان حوزۀ علمیه قم در تله سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، سیا، افتاده اند.»

او تله‌های سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا را از نوع «علمی» خواند و افزود: «این سرویس ها با مباحث علمی به میدان می‌آیند و به محض اینکه نخبگان ما از کشور خارج می‌شوند از طریق فضای مجازی به سراغ آنها می‌روند و می‌گویند ما می‌خواهیم برای شیعه و اسلام کار کنیم، هر چند اهداف ضددینی خود را دنبال می‌کنند.»

وزیر اطلاعات تبلیغ ادیان باستانی از جمله دین زرتشی را در مقابل اسلام از جمله اقدام های دشمنان نظام مذهبی ایران توصیف کرد و مدعی شد که ناآرامی های پس از دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران نیز از سوی همین «دشمنان» طراحی شده بود.

منبع: سحام نیوز


 


رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان خواستار شد

کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: «برای بهبود وضعیت حجاب در جامعه باید لباس افرادی که در دانشگاهها، مدارس، ادارات و مراکز اشتغال و اماکن مقدس حاضر می‌شوند ساماندهی شده و از لباس یکدست و فرم استفاده کنند.»

خزعلی با بیان اینکه «تعیین محدودیت برای حضور اجتماعی، عین پذیرش فرهنگ آزادی و آزاد منشی است» گفت: «این محدودیت اجازه رفتار ناصحیح را به دیگران نمی‌دهد. زن محجبه آزادتر و با آسیب کمتری در جامعه حضور دارد.»

وی با تاکید بر این‌که پوشش عمومی جامعه چه برای مردان و چه برای زنان باید طبق ضوابطی باشد اظهار داشت: «لباس نباید مغایر با فرهنگ عمومی باشد.»

خزعلی در مورد پیشنهاد شورای فرهنگی اجتماعی زنان در مورد راه اندازی مراکز دانشگاهی تک جنسیتی نیز گفت: «طرح‌هایی در شورا در دست بررسی است که با راه اندازی مراکز آموزشی تک جنسیتی رعایت شئونات اسلامی تضمین شود.»

منبع: مهر


 


روزنامه نگاران تبعیدی ایران در نامه‌ای به احمدی‌نژاد:

جمعی از روزنامه‌نگاران ایرانی که در سال‌های اخیر به خاطر بسته شدن روزنامه‌ها و یا فشارهای سیاسی مجبور به ترک ایران شده‌اند، در نامه‌ای به احمدی‌نژاد از او خواسته‌اند تا در یک کنفرانس خبری به پرسش‌های آنان پاسخ دهد.

به گزارش سی‌میل، روزنامه‌نگاران در این نامه خطاب به رئیس دولت دهم نوشته‌اند:‌ «از هنگام انتخابات پر اما و اگر ریاست جمهوری شما چندین کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرده اید که غالبا با حضور رسانه های هوادار دولت برگزار می شد و جای خالی بسیاری از روزنامه نگاران منتقد حاکمیت در این کنفرانس ها مشهود بود. در نتیجه روزنامه نگاران منتقد در کنفرانس های خبری شما فرصت پرسشگری نمی یابند.»

امضا کنندگان این نامه افزوده‌اند: «این روزها همکاران روزنامه نگار ما در داخل ایران یا در زندان به سر می برند، یا با قید وثیقه آزاد هستند و یا به دلیل تهدیدها و تذکرهای نهادهای امنیتی در یک  فضای نا امن رسانه ای ناگزیر شده اند که سکوت را به عنوان تنها راه چاره برگزینند.»

آنها در ادامه نوشته‌اند: «از آنجا که شما در مصاحبه با خبرنگاران رسانه های غربی بارها تاکید کرده اید که در ایران آزادی بیان وجود دارد و هر کسی می تواند عقیده و نظر خود را بیان کند لذا با ارسال این نامه خواهان این هستیم که به احترام  آنچه خود گفته اید، زمینه ای فراهم سازید تا ما روزنامه نگاران که بخشی از قربانیان محدودیت آزادی بیان در ایران و مهاجرانی رانده شده به خارج از ایران هسیتم در یک کنفرانس خبری، پرسش های مان را مطرح کنیم.»

این روزنامه‌نگاران در پایان تاکید کرده‌اند «پاسخ منفی شما به این نامه و یا بی پاسخ گذشتن شما  از کنار پرسش های روزنامه نگاران ایرانی افکار عمومی دنیا را متوجه این سوال می سازد که چرا رییس دولت ایران از پاسخگویی به روزنامه نگاران کشور خود گریزان است و گفته شما را در باره وجود آزادی بیان در ایران با تردید روبرو می سازد.»

مسیح علی‌نژاد، بابک غفوری آذر،  مهرانگیز کار، نیک‌آهنگ کوثر، مهدی جامی، رضا ولی‌زاده، ابراهیم نبوی و بهنام قلی‌پور برخی از امضا کنندگان این نامه هستند.


 


آمریکا و اتحادیه اروپا در واکنش به سخنان احمدی‌نژاد

در پی سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل که با ابراز تردید وی درباره عاملان حمله‌های ۱۱ سپتامبر همراه بود، هیات آمریکایی به نشانه اعتراض از جلسه خارج شد و اظهارات احمدی‌نژاد را «نفرت‌انگیز و متوهمانه» خواند.

محمود احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد این نظریه را مطرح کرد که بخش هایی از دولت آمریکا در حملات ۱۱ سپتامبر دست داشته است.

زمانی که احمدی‌نژاد این سخنان را بر زبان راند هیات آمریکایی به همراه چند هیات غربی به نشانه اعتراض سالن سخنرانی را ترک کردند.

از سوی دیگر،‌ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با اشاره به خروج اعتراض‌آمیز تمام نمایندگان اروپا به هنگام سخنرانی آقای احمدی‌نژاد «ادعاهای» او را «گستاخانه و غیرقابل قبول» خواند.

رئیس دولت دهم که سابقه نفی هولوکاست را نیز در کارنامه خود دارد،  همچنین پیشنهاد کرد سازمان ملل یک «گروه حقیقت‌یاب مستقل» برای بررسی حمله‌های ۱۱ سپتامبر تعیین کند.

در واکنش به اظهارات احمدی نژاد، هیات آمریکایی حتی پیش از به پایان رسیدن سخنان محمود احمدی‌نژاد، بیانیه‌ای در محکومیت این اظهارات منتشر کرد.

هیات آمریکایی در این بیانیه گفت: «به جای آنکه آقای احمدی‌نژاد آمال و حسن نیت مردم ایران را نمایندگی کند، وی بار دیگر  نظریه‌های مشمئزکننده توطئه و اهانت‌های یهودستیزانه را برگزید که نفرت‌انگیز و متوهمانه و قابل پیش‌بینی بود».

سخنرانی محمود احمدی‌نژاد امسال نیز در حالی انجام شد که صدها تن از مخالفان وی در نیویورک در اعتراض به وی دست به اعتراض زده‌اند. هنگام سخنرانی محمود احمدی‌نژاد شمار زیادی از هیات‌ها غایب بودند.

منبع:رادیو فردا (+, +) و بی‌بی‌سی
 


 


نخستین شماره روزنامه اینترنتی کلمه، روز پنجشنبه اول مهر ١٣٨٩منتشر شد. وب‌سایت کلمه در فراخوانی از مخاطبان خود خواسته تا این روزنامه را به دست کسانی که به اخبار واقعی دسترسی ندارند، برسانند.

کلمه در این فراخوان نوشته است: «‎‫مردم ایران ما رسانه ندارند و سهمشان از صدها میلیارد بودجه ی رسانه ای تنها  تهمت و دروغ و  شرک است.‬ ‫اما اگر راهی را  ببندند مردم ایران ما چون جویباری روان  راه خود را از میان سنگلاخ ها خواهند یافت.‬ ‫مردم ایران ما حق دارند بدانند. و اگر همه بدانند سیاه تا سبز از آن بهره می برند.‬»

در ادامه این فراخوان آمده است: «شمارگان ما معلوم است. ما بی شماریم. برای انتشار و توزیع آن  روی شما حساب باز کرده ایم.  کارگران در کارخانه ها، دانش آموزان در مدرسه، دانشجویان در دانشگاه ، کارمندان در اداره ، معلمان در کلاس و همسایه ها در محله ما  آن را چاپ کنند و روزنامه ی خود را توزیع کنند . کلمه روزنامه ی همه ی کسانی است که آن را دست به دست می رسانند و سینه به سینه می خوانند.»

نخستین شماره روزنامه اینترنتی کلمه در شرایطی منتشر می‌شود که بسیاری از روزنامه‌های منتقد و اصلاح‌طلب در دولت احمدی‌نژاد توقیف شده و روزنامه‌نگاران بسیاری نیز در زندان به سر می‌برند.

منبع: کلمه
 


 


تفسیر یک دقیقه‌ای:

بی‌بی‌سی فارسی سراغ جنگ هشت ساله رفته. دست کم در این دو سه برنامه‌ای که دیدم، عجیب در کوچه‌ی علی چپ سیر می‌کنند. اوایل برنامه‌ها را ضبط می‌کردم ولی واقعن ارزشش را ندارند.

فکر کنم مرتضا سرهنگی بود که خاطرات اسرای عراقی را جمع کرد و منتشر کرد. قبل از آن که کتاب را ببینم کتاب‌های زیادی از خاطرات رزمندگان‌مان را خوانده بودم  تقریبن همه‌شان را  و این کتاب ورود تازه‌ای بود. پس از چند سال باز مرتضا سرهنگی از یک سو و انتشارات روایت فتح از سوی دیگر رفتند سراغ خاطرات همسران فرماندهان شهید که آن هم تلاش دیگری بود برای ثبت بخشی از وقایع جنگ.

بین این دو، مجله کمان هم بود که باز کار سرهنگی و بهبودی بود و اگر یک شماره‌اش را نمی‌خواندم چیزی کم داشتم. آن دو هفته‌نامه‌ی دوست داشتنی همیشه حرفی نو و غیر منتظره از ماجرای جنگ داشت. کتاب‌هایی که در انتشارات روایت فتح و در زمان رضا رنجبر و شاید زیر نظر کورش منتشر شدند یکی از دیگری بهتر بودند اما حالا به نظرم می‌آید بیشتر درگیر فرم و شکل نو بودند تا باز کردن یک  پنجره‌ی دیگر. خب البته کتاب‌های پرستاران و غواصان  و یادگاران و ... بودند ولی هنوز این‌ها بیشتر فرم‌های جدید بودند و اتفاقی که شاید زمانش رسیده بود نیفتاد. اصلن همه چیز فراهم بود. آدم‌های جنگ دیده بودند، آدم‌های اهل نوشتن و تحقیق بودند، پول بود، قدرت و نفوذ سپاه بود، فن و تکنیک بود، آدم‌های خوش فکر و منصف بودند و مرزهای عراق باز. هر چه مرور می‌کنم بهترین فرصت بود.

همه‌ی آن چه که منتشر شده بود گرچه درخشان و بدیع بود اما متهم بود به یک طرفه به قاضی رفتن. گزارش‌های اقلیت کم بودند. به نظرم روایت فتح باید حتا با بنی‌صدر مصاحبه می کرد، به سراغ سربازهای ناراضی می‌ر فت، افسران عراقی را پیدا می‌کرد ، به شهرهای دشمن سابق می‌رفت، در زندان‌های عراق می‌گشت و آدم‌هایی را که در آن طرف حرفی برای گفتن داشتند کشف می‌کرد و تاریخ آن جنگ نابرابر و دشوار را غنی‌تر می‌کرد. و این ها هنوز تمام کارها نبودند. جنگ نقطه شروع ماجراهای نگفته‌ی زیادی است که کسی سراغ‌شان را نگرفت یا در ورودی‌شان را پیدا نکرد.

از سال های اخیر خبری ندارم. سرهنگی کار جدیدی کرده یا نه؟  ماهنامه‌ی پایداری را که همشهری منتشر می‌کند را هم ندیده‌ام و از روایت فتح هم بی‌خبرم. اما می‌بینم کاری که بی‌بی‌سی فارسی می‌کند تقریبن این است که از این بخش معطل مانده‌ی تاریخ جنگ سواستفاده می‌کند و عامیانه‌ترین و کوته‌بینانه‌ترین حرف‌ها  را رنگ می‌کند و جای قناری می‌فروشد.

بی‌بی‌سی فارسی برای مقاصد سیاسی دولت انگلیس ساخته شده که اشکالی هم ندارد. ولی اگر قرار است کسی  در آن جا در چهارچوب آن مقاصد سیاسی کار  کند ترجیح می‌دادم دست کم بخشی از سنت رشک برانگیز مستندسازی بی‌بی‌سی را بگیرد و گرنه این اخبار تهیه شده پای اینترنت  و این مصاحبه‌ها و این مستندهای سهل‌انگار چیزی نیستند که بیارزند.


 


وزیر آموزش و پرورش خبر داد

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش می‌گوید از سال آینده محتوای کتاب‌های درسی با «تحول کلی» مواجه می‌شود و ساختار نظام آموزش و پرورش نیز در قالب دو دوره اول تا ششم ابتدایی و دبیرستان تا سال چهارم تغییر شکل خواهد یافت.

آقای حاجی‌بابایی همچنین گفت که اگر «سند تحول بنیادین» تصویب شود، کتاب‌های جدید به کلاس اولی‌ها تدریس می‌شود.

 تغییرات زیادی که در ماه‌های گذشته از سوی وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود، به طرح «تحول بنیادین آموزش و پرورش» باز می‌گردد که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی اواسط اردیبهشت ماه در دیدار با فرهنگیان، بر اجرای آن تاکید کرده بود.

 همکاری وزارت آموزش و پرورش با سازمان تبلیغات اسلامی، طرح برنامه درسی ملی، حذف دوره پیش‌دانشگاهی، نصب دوربین‌های مداربسته در مدارس، طرح انتخاب همسریابی ویژه دانش‌آموزان دختر، طرح «محرم سازی»، تدریس «حکمت و فلسفه اسلامی» به دوره ابتدایی، از جمله بخشی از طرح تحول بنیادین است.

پیش‌تر نیز  وزارت آموزش و پرورش از تألیف کتاب درسی جدیدی با عنوان «تربیت سیاسی» برای دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان خبر داده بود.

در این کتاب که تالیف آن توسط معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش ایران صورت گرفته است، دانش آموزان با مفاهیمی نظیر «جریان سیاسی، احزاب و گروه ها، تحلیل سیاسی، فرقه شناسی، ولایت فقیه و مهدویت» آشنا خواهند شد.

منبع: مردمک و ایسنا

پیشینه:
تربیت سیاسی؛ کتاب جدید درسی دانش‌ آموزان ایرانی


 


وبلاگ آینده ما در مطلبی به شباهت‌های مصاحبه اخیر احمدی‌نژاد و آخرین مصاحبه صدام حسین، رئیس جمهور سابق عراق پیش از سقوط با شبکه سی‌ان‌ان اشاره کرده است. در این توضیحات آمده است: هر دو ناجوانمردانه فضای داخل کشورهای خود را بسته و فرصت ابراز عقیده به مخالفین نمی دهند اما حداکثر استفاده را از رسانه های آزاد خارجی می کنند، به مصاحبه کننده هم فرصت حرف زدن نمی دهند چون عادت ندارند. اگر مخالفین خود از همان رسانه های خارجی برای ابراز عقیده استفاده کنند با همان برچسبهای معرف حضور روبرو شده و با شیوه های معرف حضورتر با آنها برخورد می کنند. هر دو ابائی ندارند روبری دوربین و در مقابل ملیونها انسان دروغ بگویند و شارلاتان بازی دربیاورند چون حساب و کتابی هم در پی این دروغها متوجه آنان نخواهد بود. هر دو منزوی اند و از مشارکت با جهان خارج از خود بزرگترین واهمه ها را دارند اما روسای جمهور آمریکا و جهان غرب را بزدل می خوانند. هر دو می خواهند جهان را مدیریت کنند. هر دو بزرگترین قانون شکنی ها را مرتکب شده اند اما در عوض می خواهند با مناظره پخش مستقیم با روسای جمهور آمریکا مشکلات خود را حل کنند چرا که واقعا فکر می کنند روسای جمهور آمریکا افرادی مثل خود آنها هستند. صدام حسین در عراق توانست با 100 درصد آرا خود را رئیس جمهور بخواند، مموتی در ایران فعلا در همان 63 درصدش هم مانده است.

برگرفته از: آینده ما


 


مصباح یزدی:

محمد تقی مصباح یزدی می‌گوید دین الهی واقعیت‌های یک جامعه را در نظر می‌گیرد و متناسب با آن قوانین را وضع می‌کند، اینکه به هیچ موجودی نباید تعرض کرد، مورد قبول دین اسلام نیست و حتی یکی از عبادات در دین اسلام قربانی کردن است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در درس اخلاق هفتگی خود گفت: «هدف اصلی از جهاد و جنگ در اسلام، حفظ اسلام است و باید همه فدای اسلام شویم زیرا در برابر اسلام جان ما ارزشی ندارد و اگر دین نباشد همه در حد حیوان بلکه پست‌تر از آن می‌شوند.»

به گفته مصباح یزدی «در جهاد اسلامی و نگاه الهی به جنگ، اسلام و دین مهم‌تر از ناموس، جان و مال معرفی شده و مسلمانان وظیفه دارند از دین اسلام در هر شرایطی و از هر راهی دفاع کنند.»

وی در پایان گفت: «قرآن کریم تاکید می‌کند که مسلمانان برای حفظ عبادتگاه‌ها باید جهاد کنند و این مسئله در نخستین آیات جهاد که در سوره حج نازل شده تصریح شده است، بنابراین یکی از حکمت‌های جهاد، دفاع از دین و عبادتگاه‌هاست تا دین در جامعه اجرا شود.»

منبع: فارس


 


بزرگترين شرکت آلمانی توليد فولاد:

اکهارد شولز، مدير اجرايی شرکت تيسن کروپ، بزرگترين شرکت توليد فولاد آلمان به خبرگزاری رويترز گفته است که ديگر قرارداد جديدی رابا ايران امضاء نخواهد کرد و قراردادهای جاری نيز در اولين فرصت، لغو می‌شود.

به گفته‌ی آقای شولز این تصمیم در حمايت از سياست آلمان، اتحاديه اروپا و ايالات متحده در تحريم ايران گرفته شده است.

بخشی از سهم شرکت آلمانی تيسن کراپ، در زمان محمدرضا پهلوی، به ايران تعلق داشت. اين شرکت در سال ۲۰۰۳، ۷ سال پيش، سهم ايران را خريد تا در فهرست شرکت‌هايی که با ايران مبادله می کنند و در ليست سياه آمريکا هستند، قرار نگیرد.

از نزدیک به سه ماه پیش که تازه‌ترین دور تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسید،‌  ایالات متحده، اتحادیه اروپا، ژاپن، استرالیا، کره جنوبی، کانادا و لبنان نیز تحریم‌هایی مضاعف را علیه ایران برقرار کرده‌اند.

تصمیم شرکت تیسن کروپ يک روز پس از آن بيان شد که گروه ۵ بعلاوه يک در نيويورک به ايران اعلام کردند که اميدوارند در آينده نزديک با اين کشور برسر برنامه هسته ايش گفت و گو کنند.

محمود احمدی‌نژاد اخیرا در سازمان ملل مدعی شده که تحریم‌های کشورهای غربی هیچ اثری در اقتصاد ایران ندارد. این در حالی‌ست که بسیاری از کارشناسان اقتصادی و مقام های رسمی، از جمله اکبر هاشمی رفسنجانی نسبت به عواقب تحریم‌ها هشدار داده‌اند.

منبع: رادیو فردا


 


خانواده‌های زندانیان سیاسی به دبیرکل سازمان ملل:

جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل از او خواستند تا اکنون که احمدی نژاد در سازمان ملل حضور دارد از او در خصوص عملکرد دولت در حوزه حقوق بشر و زندانیان سیاسی سوال کند.

آنان در این نامه با اشاره به منشور حقوق بشر کوروش و تبلیغات صورت گرفته از سوی احمدی نژاد در خصوص این منشور خطاب به بان کی مون نوشتند: «آیا می دانید بسیاری از عزیزان ما برای اعتراف علیه خویش تحت فشارهای شدید جسمی و روانی قرار گرفته اند و در دادگاه های فرمایشی به صورت نمایشی محاکمه شده اند؟»

به نوشته خانواده‌های زندانیان سیاسی «احمدی نژاد در مواجه با پرسش های گوناگون این اقدامات را که مغایر با قوانین جاری ایران است، امری عادی تلقی می کند و معتقد است همه دولت ها برای مقابله با آنچه که وی آن را اغتشاش و آشوب می نامد، چنین رفتاری دارد و حتی گاهی منکر این برخوردها می شود.»

آنها در ادامه افزوده‌اند: «ما همسران و خانواده های زندانیان سیاسی و روزنامه نگاران زندانی از شما تقاضا داریم در دیدار با آقای احمدی نزاد همان حساسیتی را که نسبت به زندانی شدن سه شهروند آمریکایی در ایران نشان می دهید، نسبت به وضعیت عزیزان ما که بدون ارتکاب گناه یا نقض قانون در پشت میله های زندان گرفتار هستند، مبذول فرمایید.»

این نامه به امضای خانواده های عیسی سحرخیز، حشمت الله طبرزدی، احمد زیدآبادی، مسعود باستانی، بهمن احمدی امویی، کیوان صمیمی، مهدی محمودیان، هنگامه شهیدی، امیرحسین کاظمی، مجید دری، علی پرویز، علی جمالی و رضا رفیعی فروشانی رسیده است.

منبع: جرس


 


هاشمی رفسنجانی:

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر انجام وقف این دانشگاه براساس فتوای علی خامنه‌ای و چهار نفر از اعضای این هیات گفت که «فکر نمی‌کنم کسی بتواند این وقف را به هم بزند.»

به گزارش خبرگزاری ایلنا، اکبر هاشمی رفسنجانی که در مراسم افتتاح دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل سخن می‌گفت، افزوده که وقف دانشگاه آزاد به منظور «حفظ این دانشگاه» صورت گرفته است.

هاشمی رفسنجانی افزود: «صیغه وقف این دانشگاه خوانده شده است و فکر نمی‌کنم کسی بتواند آن را به هم بزند و اگر کسی توانست این کار را انجام دهد از خداوند قوی‌تر است و از او پس می‌گیرد.»

به گفته هاشمی «هیچ اموال دولتی در مجموع دانشگاه آزاد نیست و هرکس زمینی به این مجموعه اختصاص دهد براساس قیمت روز پول آن پرداخت می‌شود.»

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: «امیدواریم کسی این جرات را به خود ندهد که این مجموعه که سال‌هاست آموزش و تحقیقات کشور را تامین می‌کند و حتی می‌تواند کشور را اداره کند را پس بگیرد.»

محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی سال‌هاست بر سر اداره این دانشگاه با یکدیگر کشمکش دارند.

منبع: ایلنا

پیشینه
کدخدایی: مصوبه مجلس درباره دانشگاه آزاد در دست بررسی است


 


محمود در نیویورک:

ملاحسنی

باز این مایه افتخار رهبری راهی نیویورک شد تا ما دلی از عزا دربیاوریم و تا چند ماهی بخندیم.

لامصب یک خورده صبر هم نمیکند که لااقل پایش به هتل برسد از همان بالای پله های هواپیما شروع میکند به اظهار نظر در مورد حقایق غیر قابل انکار. من به شما قول میدهم این خبرها تا ساعتی دیگر در خروجی خبرگزاریهای داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت:
 
- کی گفته ما میخواستیم سکینه محمدی را سنگسار کنیم؟ چند نفر مقداری سنگ و ریگ را جمع کرده بودند تا وقتی حوصله شان سر میرود با هم یک قل دو قل بازی کنند. آنوقت رسانه های غربی هیاهو راه انداختند که میخواهند سنگسار بکنند و اله و بله بکنند. نه اصلا این خبرها نیست. ما جزو اولین کشورها بودیم که سنگسار را محکوم کردیم. تازه مگر توی امریکا و اروپا سنگسار نمیکنند؟؟

من همین امروز که از فرودگاه تا هتل آمدم صد مورد سنگسار در همین شهر فسقلی نیویورک دیدم. شما اول بروید خودتان را جمع کنید و الا بهتان فحش خوار مادر میدم ها.
 
- اینها همه اش شایعه است که ما کروبی و موسوی را محاصره خانگی کرده ایم. آقایان موسوی و کروبی ده پانزده سال است که از ایران خارج شده اند و در کانادا زندگی میکنند. اینها همه دروغ پردازیهای رسانه های غربی و صهیونیستی است که وانمود میکنند این آقایان در ایران هستند و علیه ما دارند حرف میزنند. اینها الان در خارج کشور نشریه دارند و خیلی هم با ما خوب هستند و هیچ مشکلی نیست. تازه مگر شما غربی ها خودتان مخالف ندارید؟ من از آقای اوباما یک سوال دارم. ایشان بیاید بگوید اون خانمی که با آقای کلینتون رابطه داشت الان کجاست؟ واقعا غرب باید به این سوال جواب بدهد. ملتها باید بدانند آن خانم کجاست. ما که دلمان خیلی برایش تنگ شده.

- کی گفته ما بهایی ها را اعدام میکنیم. اصلا چنین چیزی نیست. بهایی ها نور چشم ما هستند و مثل ما حق دارند در این کشور زندگی کنند و حتی در مدیریت کشور سهیم شوند. من خودم چند تا از وزیرانم جد در جد بهایی هستند. چند نفر دیگر هم یهودی و صهیونیست هستن. ما توی هیئت دولت شیطان پرست و گاو پرست هم داریم.
  
- من کی گفتم کوروش بسیجی بوده؟ اینها همه شایعات ضد انقلاب است. یک روز یک بسیجی آمده بود یک درخواستی داشت. مقداری ساندیس برای پایگاهشان میخواست من دستور دادم یک کارتن تحویلشان دهند. اسمش کوروش بود. فردای این واقعه روزنامه ها برداشتند نوشتند که کوروش بسیجی بود. خب. واقعیت این است که آن بسیجیه اسمش کوروش بود نه اینکه کوروش بسیجی بود. تازه مگر شما غربی ها خودتان بسیجی ندارید؟ بروید توی خیابانهای منهتن ببینید اون بسیجی های امریکایی چجوری آدم میکشند. آیا فقط بسیجی های ما چاقو میکشند و مردم آزاری میکنند؟

واقعا غرب باید خجالت بکشد و برود کنار و مدیریت جهانی را بدهد به دست با کفایت ما تا همه جهان را بکنیم مثل توالت مسجد شاه.


 


ادعای جانشين مجتمع دانشگاهی دانشگاه امام حسين:

یک مقام دانشگاه امام حسین ادعا کرد گروهی از زنان «بدحجاب و بی‌بند و بار» بازداشت شده در حوادث پس از انتخابات، اعتراف کرده‌اند هر هفته سه هزار دلار پول دریافت می‌کرده‌اند تا بی‌حجاب به خیابان‌ها بیایند.

محمد شعبانی امروز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان دشتی گفته که «یک نفر در حوادث پس از انتخابات در اعترافات خود گفته است مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان پول داده‌اند به دختران فیروزه‌ای که در مقابل پلیس بایستند و نافرمانی کنند.»

وی ادعا کرده که «۱۲ نفر از زندانیان در زندان اعتراف کرده‌اند که در شورای روحانیت و مشارکت گفته شده بود جریانی که در مقابل ما می‌ایستد، بسیج است و اگر دو پایگاه بسیج سقوط کند ابهت بسیج می‌ریزد.»

جانشین مجتمع دانشگاهی دانشگاه امام حسین اظهار داشته که «۳۶ نفر در حوادث پس از انتخابات کشته شدند که هشت نفر از آنها بسیجی، ۱۱ نفر مردم رهگذر و مابقی کسانی بودند که مینی‌بوس و اتوبوس و ماشین‌های مردم را آتش زدند.»

به گفته وی «مبلغ ۶۷ میلیارد تومان در حوادث پس از انتخابات به شهرداری تهران خسارت وارده شده است.»

شعبانی همچنین ادعا کرده که «تمام این حوادث‌ها و اغتشاشات هدایت، سازماندهی، مهندسی و طراحی شده» بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس


 


فاطمه کروبی همسر مهدی کروبی می‌گوید کلیه خطوط تلفن محل سکونت این خانواده به طور کامل قطع شده است.

خانم کروبی گفته است: «نمی‌دانیم که هدف این آقایان از این اقدامات کودکانه و برخوردهای سخیف چه بوده، ولی هرچه که هست، این رفتارها نمی‌تواند خللی در اراده و عزم ما برای دفاع از حقوق مردم ایجاد کند.»

وی همچنین اقدام نیروهای امنیتی مستقر در برابر منزل این خانواده در «برخورد با خانواده شهیدان باکری و همت» را محکوم کرده و از این نوع رفتار به خصوص در سالروز آغاز جنگ ایران و عراق ابراز تاسف کرده است.

اشاره خانم کروبی به گزارش حمله به اعضای خانواده دو تن از فرماندهان شهدای جنگ ایران و عراق است که روز گذشته برای ملاقات با آقای کروبی به خانه وی مراجعه کرده بودند.

پیش‌تر، ماموران امنیتی از دیدار اعضای خانواده‌های همت و باکری با میرحسین موسوی نیز جلوگیری کرده بودند.

گزارش قطع تلفن محل سکونت خانواده کروبی در پی گزارش‌های متعددی از فشار و حمله به این محل و همچنین ورود ماموران دولتی به دفتر میرحسین موسوی در هفته‌های اخیر انتشار می‌یابد.

اعضای خانواده‌های باکری و همت در حوادث پس از اتنخابات بحث برانگیز دهمین دوره ریاست جمهوری، با حمایت از مخالفان محمود احمدی‌نژاد، عملا بروز تقلب در این انتخابات را مورد تائید قرار دادند و پیروزی محمود احمدی‌نژاد را مردود دانستند.

منبع: سحام‌نیوز و بی‌بی‌سی

پیشینه
آسیه باکری: لباس‌شخصی‌ها مادرم را به شدت کتک زدند


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته