-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ بهمن ۹, شنبه

Posts from Khodnevis for 01/29/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



و این بار فوتبال روی خوشش را نشان داد!

 

در بازی های فصل پیش، تیم استیل آذین و مقاومت سپاسی در حال مسابقه بودند. تیم استیل آذین بازی را با نتیجه ی یک بر صفر جلو بود. توپی از میانه ی زمین برای یکی از مهاجمان مقاومت سپاسی که از تله‌ی آفساید فرار کرده بود رسید و در میان راه و بیرون محوطه‌ی ۱۸ قدم، این مهاجم با دروازه بان استیل آذین که دیگر چاره ایی به جز خروج از دروازه و پرکردن جای دفاع را نداشت، برخورد کرد. در طی این برخورد، امین توپ را تصاحب کرد، یکی از بازیکنان استیل آذین را از پیش روی خود برداشت و فقط یک شوت تا تساوی باقی مانده بودددد..... که امین توپ را بیرون زد! و به دروازه بان استیل آذین اشاره کرد. فکر کنم خودتان هم ببینید، کار زیبای او را تصدیق کنید. نمونه‌ی این حرکت ها را باید فقط در بالاترین سطح فوتبال دنیا دید، مثل این بازی باشگاهی هلند (بازیکن تیم آژاکس برای یک بازی جوانمردانه تلاش می‌کند که توپ را به دروازه بان حریف برساند، اما توپ از دور از دست‌های دروازه بان به گل می‌رسد. بعد از کمی دلخوری و شروع مجدد بازی، بازیکنان آژاکس می‌ایستند تا تیم مقابل گل خورده را جبران کند!) مقاومت در ادامه‌ی بازی گل دیگری نیز دریافت کرد و در آن فصل با اختلاف یک امتیاز از لیگ برتر به مسابقات دسته‌ی اول باشگاه های کشور سقوط کرد.

 

صحنه‌ی جالبی بود. در مسابقات فوتبالی که هر بازیکن تا درصدی از قرارداد خود را نگیرد و هزاران ماجرای دیگر را ادامه ندهد، حاضر به بازی کردن نیست، چنین عملی عجیب بود. برنامه‌ی نود و یکی دو برنامه‌ی دیگر این موضوع را مورد بحث قرار دادند. خود امین آنقدر متواضعانه در مورد این موضوع صحبت کرد که همه را غافلگیر کرد و حتی در مورد پرداخت هدیه و جایزه به این حرکت نیز، معترض شد. چندی بعد رئیس انجمن ورزشی‌نویسان نام او را به انجمن بین المللی مطبوعات ورزشی (AIPS) که هر سال جایزه «پیر دو کوبرتین» پدر المپیک های نوین را اعطا می‌کند، ارسال کرد، موضوعی که خود او بی‌اهمیت توصیف می‌کرد و به هیچ وجه هم دنبال نمی‌کرد. این جایزه در سه بخش رفتار جوانمردانه، توسعه بازی جوانمردانه و زندگی ورزشی اعطا می‌شود که امین جایزه‌ی رفتار جوانمردانه را گرفت. البته این جایزه فقط مربوط به فوتبال نیست و بسیاری از رشته‌های ورزشی دیگر نیز در همین چارچوب ارزیابی می‌شوند.

 

امین هنگام دریافت جایزه‌ی خود گفت «برای چند دقیقه، تماشاچیان گیج مانده بودند ولی بعد شروع به تشویق من کردند». او ادامه داد که «مدیران باشگاه به هیچ وجه از این کار ناراحت نشدند برای اینکه در کشور من این موضوع مهم‌تر است. ما عقیده داریم که بازی جوانمردانه بهتر از گل زدن و مدال گرفتن است. هیچ کس از دست من ناراحت نشد».

 

باید امیدوار بود که کسی صحبت های پهلوان واقعی کشور را در کنار رفتار «پهلوان پنبه» رضازاده قرار ندهد که کل وزنه برداری کشور را متضرر کرده است و بالاخره یکی از بهترین وزنه‌برداران و امیدهای کشور را برای همیشه محروم از رقابت.

 

اگرچه هیچوقت با یک گل، بهار از راه نمی‌رسد، ولی برای فوتبال خزان خورده‌ی کشور، این رفتار حکم جام جهانی را دارد.  بالشخصه امیدوارم که مسئولان ورزش کشور هم به جای همدستی با صدا وسیما و پرداخت هزینه‌های غیرضروری برای اعزام خبرنگار به دنبال کاروان ورزشی تا ماجرای سرخاراندن ورزشکاران را هم سوژه ی برنامه‌های بی سروته خود کنند، این هزینه‌ها را به صورت نقدی و یا غیر نقدی به این بازیکن بپردازند و یا مشکلی از مشکلات این جوان را حل کنند. لزومی به تنبیه «بدها» نیست.

 

به خاطر دارم که رئیس سازمان تربیت بدنی برای قهرمانی ایران در بازی های جام ملت های آسیا، قول داده بود که ۱۵۰ سکه‌ی طلا پاداش به بازیکنان پرداخت کند، ضمن اینکه همین بازیکنانی که دست از پا درازتر بازگشتند حداقل ۱۰،۰۰۰ دلار پاداش گرفتند. چه خوب بود که این ۱۵۰ سکه را به همراه ۱۰،۰۰۰ دلار به این بازیکن پرداخت می‌شد، تا مجبور نشود او هم مانند بسیاری از کشتی گیران ایرانی، برای دریافت ۵،۰۰۰ دلار با دوبنده‌ی تیم آذربایجان در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنند و حق روی تشک رفتن برای ایران را از دست بدهند... فقط برای ۵،۰۰۰ دلار!

 

 


 


مصر و صبر ما

در لحظاتی که این مطلب منتشر می‌شود اخبار ضد و نقیضی از فرار حسنی مبارک به گوش می‌رسد. انقلاب مصر انگیزه‌ای شد برای نگارش این مطلب.


بعد از یک سال و اندی، اصلاح‌طلبان با عبور از بحران هفته اول درگیری‌ها، با مدیریت هاشمی رفسنجانی تظاهرات خیابانی در ماه‌های بعد را چنان مدیریت کردند که صحنه مبارزه از حضور مستمر و کمرشکن برای حکومت، به «حاضری زدن» و سوک سوک‌های گاه به گاه خیابانی به نفع هاشمی رفسنجانی تبدیل شود. سوک سوک‌هایی که چندان بی‌هزینه هم نبود! بسیاری از فعالین تظاهرات‌ها صاحب پرونده شدند بسیاری از روشنفکران و روزنامه‌نگاران از کشور خارج شدند عده زیادی از مردم به سوگ عزیزان کشته شده‌شان نشستند که (یادشان گرامی) و عده دیگر در صف‌های دادگاه‌های انقلاب و جوخه‌های اعدام سیاه پوش شدند.  با همه این اتفاقات از جبهه اصلاح طلب سید محمد خاتمی با بی شرمی تمام فرمان شرکت در انتخابات صادر میکند و عده ای چنان بی‌شرمند که از خارج از کشور با سانسور بخش‌هایی از صحبت‌های او که مربوط به دلجویی از حکومت بود (این اتفاق در بی‌بی‌سی فارسی هم افتاد) از این حرف‌ها دفاع می‌کنند! و مقاله نیز می‌نویسند!


  آقایان به اصطلاح اصلاح‌طلب اولا بفرمایید ما چگونه این را هضم کنیم که جمعیت ۳ میلیونی را با سلام و صلوات و سکوت و وعده و فریب روانه خانه کردید در حالی که از این طرف می‌بینیم یک جمعیت ۲۰ هزار نفره در مصر موفق به انقلاب شد؟ چگونه بیانیه‌های آقایان بهنود و مابقی را بعد از حوادث عاشورا فراموش کنیم؟ (یادم هست چنان سرعتی در چاپ بیانیه‌شان به خرج داده بودند که گویا از روز قبل آماده کرده بودند!) «اسب تروآ» هم که میخ تابوت جنبش سبز بود (البته به خیال شما) که به این ملت هدیه دادید.


ضمن شکر از سید محمد خاتمی که زمانی ۲۰ میلیون رای ملت را به زباله ریخت و اکنون نیز به سمت همان ۲۰ میلیون جفتک پرانی می‌کند. در آخر دعوت می‌کنم برای تقویت حافظه تاریخی خودمان نگاهی به بخشی از بیانیه ۲۲ خرداد آقایان موسوی و کروبی بیاندازیم :


موسوی و کروبی: برای حفظ جان مردم راهپيمايی سالگرد انتخابات برگزار نمی‌شود


بدیهی است با سابقه سیاه یک سال گذشته در سرکوب معترضانی که تنها جرمشان طلب نمودن رأی خود به شیوه‌ی مسالمت آمیز بود و همچنین اخبار رسیده از سازماندهی مجدد افراطیون و سرکوبگران در جهت یورش به مردم بی دفاع و مظلوم، از مردم و معترضان می‌خواهیم خواسته و مطالبات به حق خود را از مجاری کم هزینه‌تر و موثرتری دنبال کنند.


ماه بهمن رسید تعداد اعدامی‌ها را بشمارید و تفاوت آن با اعدامی‌های پارسال را با تعداد نفرات کشته شده در درگیری‌ها مقایسه کنید. فراری‌ها و تبعیدی‌ها و زندانی‌ها را بشمارید آیا این ملت ساکت و نجیب امسال (به حکم صبر و استقامت!!) حتی به نسبت پارسال هزینه ای کمتر داد؟


شکایت تاریخی خود از اسلامیست‌ها را به کدام دادگاه ببریم؟ سایه شوم اسلامی گری بر یک حرکت ملی و مبارزه سیاسی یک اثر بزرگ تر هم گذاشته و آن هم ترسی است که مبادا انقلاب بعدی هم به دست اینان بیفتد (هرچند که به شخصه شانسی برای این جماعت متصور نیستم) و همین موضوع بخشی از مردم را منفعل کرده است. اسلامیست‌ها در ۵۷ و ۳۲ سال پس از آن، چنان بلایی به سر این ملت آورده اند که بیش از آنکه مردم مصر محتاط انقلاب کردنشان باشند این ایرانیانند که ترسان نظاره گر صحنه‌اند که مبادا اشتباه ۵۷ در آنجا تکرار شود. در نهایت به امید روزی که پاسخگو شوید حتی شده برای حرکات یک سال و نیم اخیر.


 


تجمع مخالفان حسنی مبارک در کنار کاخ سفید. ۲۸ ژانویه ۲۰۱۱
 


فریاد «مصر، مصر» در کنار کاخ سفید

به گزارش خبرنگار خودنویس از حاشیه این تجمع در مقابل کاخ سفید در واشینگتن، این گروه از تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی علیه حسنی مبارک، خواستار حمایت آمریکا از جنبش  مردم مصر هستند.

یکی از مصری‌های حاضر در جلوی کاخ سفید به خودنویس گفت که «صبر مردم مصر لبریز شده است».حامد ابوقادر می‌گوید: «تا پیروزی می‌جنگیم زیرا مردم در سخت‌ترین شرایط هستند».

یکی از تظاهر کنندگان مصری به نام «نمیر» می‌گوید: «آمریکا باید تکلیفش را با دیکتاتور مصر روشن کند، اگر به دموکراسی ایمان دارد.»

یک مصری دیگر به نام «سامح» به خودنویس گفت: «جهان عرب بیدار شده و به مبارزه ادامه می‌دهد.»

«عمر جمیر» نیز می‌گوید: «ما فقط از اوباما می‌خواهیم به حسنی مبارک بگوید زمانش تمام شده شده است. ما چیز دیگری از او نمی‌خواهیم.»

تجمع معترضین مصری در واشینگتن در کنار کاخ سفید در حالی انجام می‌گیرد که به گزارش سی‌ان‌ان یک هیات عالی‌رتبه نظامی مصر در پنتاگون با مقام‌های نظامی آمریکا در چارچوب روابط مشترک نظامی دو کشور دیدار کرده است.

بسیاری از مصری‌ها نگران حمایت گروه‌های دارای منافع سیاسی و اقتصادی با رژیم مبارک از رژیم مصر هستند. به گفته سایت «سالن» شرکت‌های مختلفی که به نحوی رابط مصر و شرکت‌های آمریکایی بوده‌اند ارتباطی قوی با مراکز قدرت دارند. از جمله «گروه پودستا» که جان پودستا آنرا تاسیس کرده است و با دموکرات‌ها ارتباطی قوی دارد.

 

 


 


فالس‌نیوز: «ارسال شیشه نوشابه به مصراز سوی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران»

در پی‌ افزایش نا آرامی‌های مصر و اعلام نیاز فوری آن کشور به کمک‌های بشر دوستانه سایر کشورهای  دارای تجربه عملی‌ در مواجهه با چنین بحران‌هایی‌، هلال احمرجمهوری اسلامی ایران اعلام نمود هم اکنون ده‌ها کامیون شیشه نوشابه مرغوب از  نواع شیشه‌های ماالشعیر و زمزم ساخت ایران آماده بارگیری و ارسال به مناطق بحران زده مصر هستند.

 

سخنگوی سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران طی‌ کنفرانس مطبوعاتی در این باره به نمایندگان رسانه‌ها گفت: «این کاروان علاوه بر شیشه نوشابه، متخصصین استعمال آنرانیز برای آموزش "طریقه استعمال" به پلیس مصر اعزام می‌دارد.»

وی همچنین اضافه نمود: «چادرها و سوله‌های کهریزکی نیز به همراه متخصصین مربوطه به مصر اعزام می‌شوند تا در اسرع وقت نسبت به بر پایی‌ مکان‌هایی‌ برای اسکان موقت و شاید دائمی مردم آسیب دیده و پذایریی‌ از آنها اقدام شود. ايشان اضافه کردند در صورت عدم موفقيت در کنترل بحران، به‌عنوان آخرين راه مجبور به ارسال سانديس و يک‌سره کردن کار خواهيم بود.»


در همین حال مهندس  ميرحسين موسوی نیز طی‌ بیانیه شماره یک خود در ارتباط با حوادث مصر اعلام نمود: «آنچه که مردم مصر می‌خواهند اصلاح آقای مبارک می‌باشد نه سرنگونی وی. مردم مصر خواهان باز گشت به دوران طلایی‌ امام...ببخشید ..."انور سادات" هستند. ایشان در پایان اضافه کرده‌اند اگر سرکوب شدیدتر شد مردم باید برای در امان بودن از آسیب به خانه‌های خود باز گشته و ازجایی‌ در خانه مانند پشت بام، انبار، زیر لحاف  و چه مي‌دانم خلاصه هرجایی‌ که خطری نداشته باشد شعار "یاحسین یا البرادعی" و الله اکبر سر دهند.»


 


«جمعه غضب» ادامه دارد

بسیاری از ساختمان‌های حزب دموکرات ملی، حزب حسنی مبارک به آتش کشیده‌شده است. این در حالیست که مبارک هنوز برای ایراد سخنرانی خود آماده نشده‌است. مردم از  تمام نقاط دنیا به حمایت از این جنبش برخاسته‌اند. «محمدحسین» از ایران در یکی از صفحات مصری‌ها در فیس بوک می‌نویسد:«مردم مصر، جنبش سبز ایران همراه شماست و شمار ا نظاره می‌کند تا به پیروزی برسید.» در میدان التحریر در پایتخت مردم از نقاط مخلتف مصر خود را بهم رسانده‌اند تا مقابل پلیسی که  به روی آنها آتش‌ گشوده است بایستند. مردم مدام از هم می‌خواهند که  به جمع تظاهرکنندگان بپیوندند. «اخوان المسلیمن» نیز در این حرکت نقش جدی را بازی می‌کنند. با این حال جوانان مصری و دانشجویان خود را برای ادامه این اعتراضات آماده می‌کنند. چهار روزنامه نگار فرانسوی بازداشت شده‌اند.

ماری از مجارستان برای دوستان مصری خود می‌نویسد: «اگرچه دولت مبارک تمام خطوط ارتباطی شما را با جهان بسته است ما اخبار شما را به جهان مخابره می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم مصر در فقر خبری  باقی بمانند». . . مردم در صفحات توییتر و فیس‌بوک خود نوشته‌اند که حاضر نیستند که با تغییرات ساده و کوچک دولت که  قول می‌دهد کوتاه بیایند و  تنها یک تغییر بزرگ یعنی فروپاشی دولت را پیگیری می‌کنند. صدای بمب در شهرهایی مثل سوئز به گوش می‌رسد. 

جوانان، در صفحات فیس بوک  خود روش مقابله با گاز اشک آور را به هم می‌آموزند.  یکی از این صفحات استفاده از «شیر» را برای شستشوی صورت پیشنهاد می‌کند. یکی دیگر از این صفحات از مردم می‌خواهد همدیگر را چند به چند حمایت کنند و مراقب باشند که ناگهان کسی ناپدید نشود. حدود پنجاه هزار نفر از مردم درمنطقه «بنی سویف»  به خیابان‌ها ریخته‌اند. سازمان عفو بین‌الملل از مردم خواسته که به سفارت خانه‌های مصر در سراسر جهان تماس بگیرند و از آنها بخواهند جلوی کشتار و ضرب و شتم مردم مصر را بگیرند. 

نینا کرول امریکایی به سفارت مصر زنگ زده و از آنها خواسته دست از خشونت بکشند. بنا بر آخرین اخبار رسیده از مصر حکومت نظامی در تمام مصر گسترده شده‌است. مصری‌ها از عکس‌العمل دیر دولت امریکا ناراضی‌اند و معتقدند امریکا باید زودتر به حمایت از مردم مصر بپردازد

جمله‌ای که مدام در این صفحات تکرار می‌شود این است: «مبارک کجایی؟ چرا صدایت قطع شده‌است؟ ما چیزی نمی‌شنویم.»

 


 


تظاهرات در میدان تحریر، قاهره، ۵ بهمن ۱۳۸۹
 


تظاهرات در مصر، روز دوم
 


حکومت نظامی در مصر؛ البرادعی در خانه‌اش زندانی شد

الجزیره گزارش داد که در برخی از شهرهای بزرگ مصر حکومت نظامی برقرار شده است. در اسکندریه، مردم به خیابان ریخته‌اند و حکومت مصر را غیر قانونی خوانده‌اند. یک خودروی پلیس نیز بوسیله تظاهر کنندگان به آتش کشیده شده است.

 

محمد البرادعی، رهبر مخالفان نیز در حبس خانگی است. پیش از این البرادعی گفته بود که در صورت فراهم بودن شرایط لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم قصد دارد در انتخابات دور بعدی ریاست جمهوری در سپتامبر آینده  شرکت کند. حسنی مبارک در این باره گفته بود، ملت مصر به قهرمان نیاز ندارد.  البرادعی برای شرکت در تظاهرات خیابانی مردم علیه دولت مصر روز گذشته وارد قاهره شده بود و در بدو ورود به این کشور تصریح کرده بود که به مخالفان دولت مصر در تظاهرات علیه رژیم حسنی مبارک خواهد پیوست و از حسنی مبارک، رئیس‌جمهور مصر، خواسته بود که کناره‌گیری کند. 

لوموند هم از ممانعت از رفت و آمد البرادعی در شهر و دستگیری چهار خبرنگار فرانسوی در قاهره خبر داده است.

به گفته منابع خبری، البرادعی امروز پس از برپایی نماز جمعه در کنار معترضین به سمت میدان اصلی قاهره حرکت کرده، در حالی که تعداد زیادی مامور امنیتی مسلح، به همراه ماموران امنیتی لباس شخصی در مسیرهای اصلی رسیدن سیل جمعیت به میدان اصلی قاهره سد بسته بودند و ماشین‌های آب پاش ضد شورش به سمت گروهی که البرادعی را در میان خود گرفته بودند اقدام به پاشیدن آب کردند. شبکه خبری الجزیره در پی این ناآرامی‌ها گزارش داد که گروهی از ماموران امنیتی به حلقه البرادعی حمله کرده و پس از دستگیری وی، او را به مکانی نامعلوم انتقال داده‌اند. این خبر تا کنون تایید یا تکذیب نشده است. 

منابع خبری از بازداشت «اسامه الغزالی» رئیس جبهه دموکراسی مصر هم خبر دادند. همچنین اعلام شده است که مقام‌های مصری شرکت‌های خدمات رسانی مخابراتی را تهدید کرده‌اند که از هرگونه خدمات تلفن همراه خودداری کنند.

 

 


 


قطع اینترنت و افزایش برخوردهای امنیتی در مصر

 

 کریسچن ساینس مانیتور خبر داد که دولت مصر دیشب علاوه بر قطع وسیع اینترنت، امکان فرستادن پیامک موبایل را از مردم گرفته است. سی‌ان‌ان نیز گزارش داده است که نیروهای لباس شخصی به مردم در نقاط مختلف هجوم آورده‌اند. خبرنگار سی‌ان‌ان که از موبایل غیر محلی استفاده می‌کند خبر داد که  پیاده کردن تعداد زیادی «چماق» را در نزدیکی تلویزیون دولتی مصر دیده است.

بر اساس گزارش‌های خبرگزاری‌ها، ماموران پلیس در شهرهای مختلف مصر با تظاهرکنندگان درگیر شده‌اند و درتلاشند تا با شلیک گلوله‌های پلاستیکی و استفاده از ماشین های آب پاش تظاهرکنندگان را متفرق کنند.

گزارش‌های رسیده از این کشور حاکی از آن است که نیروهای امنیتی مصر در نخستین ساعات بامداد امروز شماری از رهبران و اعضای گروه اسلام‌گرای اخوان‌المسلمین را بازداشت کردند. اخوان‌المسلمین نیز امروز فعال شده است که می‌تواند باعث نگرانی‌هایی شود. این گروه منظم‌ترین تشکیلات را در میان مخالفان حسنی مبارک دارد.

 در باره ایجاد محدودیت برای محمد البرادعی حرف‌های ضد و نقیضی زده می‌شود. از یک سو گفته شده که این برنده جایزه صلح نوبل توسط پلیس دستگیر شده و از طرف دیگر برخی رسانه‌ها به ضرب و شتم او و تظاهر کنندگان اشاره کرده‌اند.

محمد البرادعی، مدیر کل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و از مخالفان حسنی‌ مبارک، رئیس جمهور مصر که شب گذشته وارد قاهره شد آمادگی خود را برای به دست گرفتن رهبری معترضان اعلام کرده است.

وی هم‌چنین به مقام های دولتی مصر توصیه کرد: «بدون به کار گرفتن خشونت و با قبول اینکه تغییر و تحول سرانجام صورت خواهد گرفت، به خواسته های معترضان گوش فرا دهند.»

از سوی دیگر، بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد،‌ امروز در حاشیه مجمع اقتصاد جهانی در داوس سوئیس ضمن عنوان کردن این مساله که روند اعتراض‌ها در تونس و سپس مصر را از نزدیک دنبال کرده است، اقدام دولت مصر در قطع اینترنت را نقض «آزادی بیان به عنوان یکی از اصول بنیادی دموکراسی» که باید مرود حمایت قرار بگیرد دانسته است.

 

البرادعی هم‌چنین از رهبران جهان خواسته است تا «اعتراض‌های مردمی را به عنوان فرصتی برای پرداختن به «نگرانی‌های مشروع»‌ شهروندان خود مورد توجه قرار دهند» و خطاب به مقام‌های مصری گفته:« از به کارگیری خشونت علیه معترضان پرهیز کنند.»

همزمان، روز گذشته، باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده، اعترا‌ض‌های خیابانی مردم مصر را نشانه سرخوردگی فروخفته مردم این کشور دانست که در خیابان‌ها تجلی پیدا کرده است.

رئیس جمهوری ایالات با تاکید بر این مساله که «خشونت پاسخ حل مسائل مصر نیست، از مردم و دولت مصر خواسته است به خشونت متوسل نشود.

گفتنی است در جریان درگیری های چند روز گذشته یک معترض بادیه نشین در منطقه سینا به ضرب گلوله کشته شد. به این ترتیب تاکنون هفت نفر در ناآرامی‌های مصر که در شهرهای قاهره، سوئز و اسماعیلیه رخ داده است، کشته شده‌اند.

حزب حاکم گفته است که آماده شنیدن نارضایتی های مردم همچون بیکاری است، اما همزمان به سرکوب مخالفان ادامه داده و حدود ۱۰۰۰ نفر را دستگیر کرده است.

 

برخی از تحلیل‌گران معتقدند که باید که رفتار دولت مصر را باید با احتیاط دنبال کرد. شادی حمید، تحلیل‌گر مرکز بروکینز به کریسچن ساینس مانیتور می‌گوید: «سرکوب گاهی جواب می‌دهد، این مساله را در مورد جنبش سبز دیدیم....اگر رژیم مصمم باشد، می‌تواند بخش عمده‌ای از اپوزیسیون را نابود کند.» با این همه او اعتقاد دارد که حتی اگر تغییرات بوجود آمده ساختاری نباشد، مشروعیت رژیم کاملا از بین رفته است.


 

 

 


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته