-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ بهمن ۸, جمعه

Best of Balatarin for 01/28/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




عباس کارگر جاوید خطاب به مادر ندا آقا سلطان گفت: ندا ول بوده و صاحب نداشته و اگر پدر و مادر داشت تو خیابون بغل یک نامحرم جون نمیداد! که مادر ندا در جواب گفت: صد در صد حق با شماست چون سال پنجاه و هفت ما ول های خیابون بودیم و انقلاب کردیم!
با ۱۱۸ امتیاز و ۱۰۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


مهران جان باور کن ما هم نمی‌دانیم چه‌جوری شد که یکروز همینجوری نشسته بودیم که یکدفعه از کلاغها خبر رسید که یک آقائی بنام سردار مزینانی که اصلاً نخواست اسمش فاش بشود با یک عالمه پول از بیت آقا آمد پیش تو و چون تو در پیش‌درآمد همین قهوه‌‌ی تلخ نشان دادی که هیچ از پول درشت خوشت نمی‌آید بلکه حاضری شرافتمندانه کار بکنی ولی قید هفتصد هشتصد میلیون پول بیت را بزنی برای همین ما هم خبر کلاغ را باور نکردیم. برره را که کار کردی چون هر حرف هنرمند حتماً تهش پیامی دارد ما همه فهمیدیم که بالا تا پائین دوره شاه و رضا شاه و کلاً هر زمانی که جای آقا شاه داشته‌ایم یک عده اُسکل مالیاتی مملکت را می‌چرخانده‌اند و هرچه که از تمدن و ترقی که ما خودمان با همین چشمهای خودمان از آن دوران دیدیم یا اگر ندیدم پدرمان دیده یا حتی کتابها نوشته همه‌اش کشککی است و چه بسا که ایران درست از وقتی که امام آمد شیر آب و تیر برق را مجانی کرد تازه به یکجاهائی رسید. اینجا بود که متوجه شدیم کلاغ خاک بر سر دروغ می‌گوید ولی تو و مزینانی راست می‌گوئید. باغ مظفر را که کار کردی اسم همین مزینانی را اصلاً زارت چسباندی به تیتراژ که چی ؟ "مشاور" ! وجداناً مزینانی مشاور چی چی‌ات بود ؟ امور مالی ؟ امور بیتی ؟ امور مالی بیت ؟ امور بیت المال سریال ؟ یا همه‌اش با هم ؟ خب یکدفعه می‌رفتی فیروزآبادی را می‌آوردی که وزن سریالت هم برود بالا. مطمئن باش سر فیروزآبادی هم به همان آخوری بند است که مزینانی. همان آخوری که سر تو هم دارد می‌رود توش (دارد می‌رود ؟ رفته ؟ یه همچین چیزائی) قهوه تلخ را درست در زمانی که حتی پیش پرداخت هم گرفته بودی تو و برادران آقاگلیان با تلویزیون معامله‌تان نشد یعنی خواستید طاقچه بگذارید.تلویزیون هم گفت برو بابا و مجبور شدید بدهید دست همان سی.دی فروشی که اگر سی.دی تو را بفروشد اشکالی ندارد، ولی اگر سی.دی هر کس دیگری را بفروشد تو فوراً برایش یک کار ضبط می کنی.بعد هم می‌گوئی نمی‌دانم چه جوری آمد توی بازار ! این وسط یک کاری کردی که اصلاً خوشم نیامد : روی موج اعتراض مردم سوار شدی آقا مهران. ماجرای تجارت تو با بیت چسبید به اعتراضات مردم به همان بیت این وسط سی‌.دی های تو فروش رفت. راستی از مزینانی چه خبر ؟! بهرحال ما هم این حرفها را عین سی.دی های تو نمی‌دانیم که چه جوری آمد توی بازار. یکروز همینجوری سر صحنه‌ کارمان بودیم که یکدفعه یکی از همکاران آمد گفت هر دستفروشی خبر روابط بیت و مهران را دارد. به بچه‌ها سپردیم که حتماً پیگیری بکنند تا عین تو و مموتی "بعداً" به اطلاع ملت برسانیم. البته می‌بخشی، تو گفته‌ای "از طریق جراید" اطلاع رسانی و شفاف سازی می‌کنی. ما مزینانی نمی‌دانیم خر کی است. همه‌مان هم تحت تعقیبیم. فلذا جریده نداریم و مجبوریم از طریق همین سایتهای فیلتر شده‌مان نتایج را به اطلاع ملت برسانیم. فیلترشکن هست خدمتتان یا ایمیلی بفرستیم ؟ آخر تو از همه‌ی اینها مبرائی، تو چون خیلی با این چیزها مخالفی و دستمایه‌ی مسخره کردنت است. خودت توی خانه ماهواره هم نداری چیزهائی هم که ساخته‌ای همه برایت روایت شده. حالا از کی روایت شده را بماند، اول نامه که گفتم، سردار اصلاً دلش نمی‌خواهد اسمش فاش بشود ! حالا برو !
با ۱۰۰ امتیاز و ۳۶ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


مگر میشود جز با یک همه پرسی آزاد و با همه لوازم آن و زیر نظر سازمانهای بین المللی و حقوق بشری و پذیرش نتیجه آن به آزادی و مردمسالاری رسید؟..تنها راه نجات ملت، بدون خشونت و کشت و کشتار، مراجعه به آرای عمومی است و لاغیر. باز هم نگویید نمیشود. اگر همه با هم باشیم، نشدنی ترین کارها را میتوان انجام داد. همانگونه که اخیرا دیدیم وقتی مردم تونس برای تغییر دست به دست هم دادند و کسی در دل آنها بذر تردید و نا امیدی نکاشت، چگونه به پیروزیهای بزرگی دست یافتند. همچنین شنیدم.. از شروط آقای خاتمی برای شرکت در انتخابات آینده "آزادی زندانیان سیاسی" و "اجرای قانون اساسی" بوده است. ابتدا باید از جناب خاتمی پرسید شما از طرف چه کسانی شرایط شرکت در انتخابات را تعیین می فرمایید: از طرف جنبش سبز، اصلاح طلبان، دانشجویان، روحانیت، مردم کوچه و بازار؟ آیا این جریانات حق دارند از شما بپرسند که شما اصولا شرایط کنونی جامعه ایران را چگونه تحلیل می کنید و آیا می پندارید اگر بر فرض محال این پیشنهادهای شما پذیرفته شد، با وجود افرادی مثل جناب جنتی در راس شورای نگهبان و با وجود نظارت استصوابی، آیا امکان یک انتخابات آزاد در ایران وجود دارد؟ دیدید که آقای جنتی چطور آب پاکی را روی دست شما ریخت و گفت اصلا نیازی به حضور شما نیست که برای نظام شرایط تعیین می کنید. جناب آقای محمد خاتمی؛ بیایید با هم کمی صادقانه صحبت کنیم. راستی شما فکر میکنید اگر وضع مانند ده دوازده سال پیش شود و شما رییس جمهور با بیش از بیست میلیون رای شوید و مجلسی مانند مجلس ششم هم در اختیار شما باشد با چنین قانون اساسی جنابعالی در پایان کار نخواهید فرمود من یک تدارکاتچی بیشتر نبودم؟ جناب استاد؛ چرا از گذشته درس نمی آموزیم؟ شما هنوز متوجه نشده اید مشکل کار در کجاست؟ با آن هوش و استعدادی که در شما هست من باور نمیکنم! میدانم و میدانید که گره کور در چه نقطه ایست. یا نمی خواهید یا نمی توانید بگویید آنچه باید گفت را. جناب آقای خاتمی من مشفقانه به شما میگویم دیگر این چنین حرفها و موضعگیریها دردی را دوا نمیکند. اگر می خواهید به جبران کم کاریها و فرصت سوزیهای گذشته برای مردم کاری انجام دهید، همراه بسیاری از دوستان تان که به واقعیت های امروز جامعه رسیده اند بیایید همه با هم و دست در دست هم و با یک صدا فریاد کنیم که ما فقط در یک همه پرسی آزاد پس از گذشت قریب 32 سال میخواهیم شرکت کنیم و "آری" یا "نه"ی خود را تکرار نماییم.
با ۹۳ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


توضیح نداره دیگه!
با ۹۳ امتیاز و ۲۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


درگیری کارگران ایران خودرو ۶ بهمن ۸۹
با ۸۱ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


ندارد
با ۸۰ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


در کلاس مدیریت یاد ما دادند که کسی‌ را شب ساله نو اخراج نکنیم. روز تولدش اخراج نکنیم. یک ماه حقوق هیچ سازمانی را ورشکست نمیکند ولی‌ شاید اخراجی شب عید از غصه بیکاری خودش رو بکشد. کاش کسی‌ به جلاد‌ها یاد میداد که کسی‌ رو در سحرگاه روزهای سرد زمستان نکشند. سخت است هم از درون بلرزی هم از بیرون. فکر می‌کنم چقدر سخت است که سوز بزند و بلرزی و طناب سرد باشد.دنب از سردی یخ زده باشد. سخت مثل کابل. فرو برود در گردن. آسمان ابری و بی‌ ستاره. پاهایت در دمپایی یخ کرده باشد.که بدانی دیگر بهار را نمیبینی. حتا همین بهار که در راه است. کاش از این کلاسهای مدیریت منابع انسانی‌ یکی‌ بود بنام جلادی منابع انسانی‌.
با ۷۹ امتیاز و ۲۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


این نقاشی توسط پسرکی مکزیکی / آمریکایی کشیده شده که از بدو تولد از مادرش ایدز گرفته است . این نقاشی برنده 16 جایزه بین المللی شده و از آن به عنوان نماد در NGO های مبارزه با ایدز استفاده می شود
با ۷۸ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


مصاحبه صدای امریکا با مادر ندا آقا سلطان پس از برگزاری مراسم تولد ندا در بهشت زهرا و خیابان امیرآباد -
با ۷۴ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در پی حادثه مرگبار در شرکت ایران خودرو که بر اثر فشار کاری وارده بر یکی از کارگران بوقوع پیوست، و منجر به مرگ چند تن از کارگران آن شرکت شد، فضای کارخانه همچنان به شدت ملتهب بوده و کارگران معترض در تحصن به سر می برند. کارگران "فلزکار مکانیک" در این باره گزارش داده اند که کارگران معترض که علت اصلی این حادثه را اضافه کاری اجباری می دانند، حاضر به ترک کارخانه نشده و همچنان در فضای کارخانه ایران خودرو متحصن هستند. این در حالی است که از دیروز، شش بهمن ماه، مسئولان کارخانه با اعلام عزای عمومی اقدام به تعطیلی کارخانه کرده که این تعطیلی امروز هم ادامه دارد و به این ترتیب از ورود دیگر کارگران به کارخانه جلوگیری شده و مانع از پیوستن آنها به جمع متحصنین گشته اند. همچنین هنوز اجساد کارگران کشته شده به خانواده هایشان تحویل نشده است. امروز قرار است تعداد ٢٧ نفر از نمایندگان منتخب کارگران در دیداری با وزیر صنایع، خواستار پاسخگویی وی باشند.
با ۷۴ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


در ادامه موج اعدام‌ها ايران، قوه قضاييه جمهوری اسلامی روز پنجشنبه از اعدام ۱۰ نفر درکرج و اروميه خبر داده است و در همين روز کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا می‌گويد: اجرای حکم اعدام در جمهوری اسلامی به مرز «هشدار» رسيده است. کاترين اشتون در بيانيه روز پنجشنبه خود گفته است: «اتحاديه اروپا عميقا نگرانی خود را از به کارگيری مجازات اعدام در ايران اعلام می‌کند. در حال حاضر تعداد اعدام‌ها (در ايران) به مرز هشدار رسیده است.» در حالی کاترين اشتون از اعدام‌ها در ايران انتقاد کرده است که رسانه‌های دولتی ايران به دار آويخته شدن ۱۰ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر خبر داده‌اند. کاترين اشتون همچنين گفته است: «ايران همچنان به اقدام زشت به دار آويختن در ملا عام ادامه می‌دهد و این نقض تعهدات بين‌المللی اين کشور است.» روز پنجشنبه هفت نفر در زندان قزل حصار به اتهام قاچاق مواد مخدر به دار آويخته شده‌اند. طبق اين گزارش، علی فرهادی، دادستان عمومی و انقلاب کرج، گفته است: حکم اعدام اين افراد در دادگاه انقلاب اسلامی کرج صادر و در ديوانعالی کشور تاييد شده بود و امروز در ندامتگاه قزلحصار کرج به دار آويخته شدند. درهمين زمينه، خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های آذربايجان غربی اعلام کرده است که سه نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر روز پنج شنبه در زندان مرکزی اروميه به دار آويخته شدند. اين در حالی است که سازمان ديده‌بان حقوق بشر در گزارش «جهانی‌ سال ۲۰۱۱، بخش ايران» روز چهارشنبه اعلام کرد که آمار بالای اعدام‏ها و هدف قرار دادن فعالان حقوق بشر به خصوص وکلا در سال ۲۰۱۰ و اوايل سال ۲۰۱۱ توسط دولت ايران نشان‌دهنده «تعميق بحران حقوق بشر» در اين کشور پس از انتخابات رياست جمهوری بحث انگيز سال ۲۰۰۹ است. سازمان ديده بان حقوق بشر می‌گويد: بر طبق گزارش‏های رسمی در ايران، مقامات از اول ژانويه سال جاری حداقل ٧۳ زندانی، يعنی به صورت ميانگين نزديک به سه زندانی هر يک روز را به دار آويخته اند. سازمان عفو بين‏الملل پيشتر اعلام کرده بود که درسال ۲۰۰۹ دولت ايران ۳۸۸ نفر را اعدام کرده است. ايران در تعداد اعدام‏ها مقام دوم جهان پس از کشور چين را دارد. سازمان ديده بان حقوق بشر می‌گويد: «با وجود عدم آمارهای رسمی برای سال ۲۰۱۰، گروه‏های حقوق بشری بر اين باورند که افزايش شديد اعدام‏های ثبت شده، بخصوص در نيمه دوم اين سال و عليه زندانيانی که به جرايم مواد مخدر متهم شده بودند، آمار اعدام‏ها را در سال ۲۰۱۰ بيش از ۳۸۸ مورد می‏‌کند.» سارا لی ويتسون، مدير بخش خاور ميانه در سازمان حقوق بشر با اشاره به اين که «مقامات مسئول در ايران هيچ احترامی برای جان انسان‌ها قائل نيستند»، می‌افزايد: «بر طبق روند جاری مقامات ايران به سادگی بيش از ۱۰۰۰ زندانی را قبل از اتمام سال ۲۰۱۱ به قتل خواهند رساند.»
با ۷۱ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


جناب آقای محمد خاتمی؛ بياييد با هم کمی صادقانه صحبت کنيم. راستی شما فکر ميکنيد اگر وضع مانند ده دوازده سال پيش شود و شما رييس جمهور با بيش از بيست ميليون رای شويد و مجلسی مانند مجلس ششم هم در اختيار شما باشد با چنين قانون اساسی جنابعالی در پايان کار نخواهيد فرمود من يک تدارکاتچی بيشتر نبودم؟ جناب استاد؛ چرا از گذشته درس نمی آموزيم؟ شما هنوز متوجه نشده ايد مشکل کار در کجاست؟ با آن هوش و استعدادی که در شما هست من باور نميکنم! ميدانم و ميدانيد که گره کور در چه نقطه ايست. يا نمی خواهيد يا نمی توانيد بگوييد آنچه بايد گفت را. جناب آقای خاتمی من مشفقانه به شما ميگويم ديگر اين چنين حرفها و موضعگيريها دردی را دوا نميکند. اگر می خواهيد به جبران کم کاريها و فرصت سوزيهای گذشته برای مردم کاری انجام دهيد، همراه بسياری از دوستان تان که به واقعيت های امروز جامعه رسيده اند بياييد همه با هم و دست در دست هم و با يک صدا فرياد کنيم که ما فقط در يک همه پرسی آزاد پس از گذشت قريب ۳۲ سال ميخواهيم شرکت کنيم و "آری" يا "نه"ی خود را تکرار نماييم.
با ۷۰ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


در پی حادثه مرگبار در شرکت ایران خودرو که بر اثر فشار کاری وارده بر یکی از کارگران بوقوع پیوست، و منجر به مرگ چند تن از کارگران آن شرکت شد، فضای کارخانه همچنان به شدت ملتهب بوده و کارگران معترض در تحصن به سر می برند. کارگران "فلزکار مکانیک" در این باره گزارش داده اند که کارگران معترض که علت اصلی این حادثه را اضافه کاری اجباری می دانند، حاضر به ترک کارخانه نشده و همچنان در فضای کارخانه ایران خودرو متحصن هستند. این در حالی است که از دیروز، شش بهمن ماه، مسئولان کارخانه با اعلام عزای عمومی اقدام به تعطیلی کارخانه کرده که این تعطیلی امروز هم ادامه دارد و به این ترتیب از ورود دیگر کارگران به کارخانه جلوگیری شده و مانع از پیوستن آنها به جمع متحصنین گشته اند. همچنین هنوز اجساد کارگران کشته شده به خانواده هایشان تحویل نشده است. امروز قرار است تعداد ٢٧ نفر از نمایندگان منتخب کارگران در دیداری با وزیر صنایع، خواستار پاسخگویی وی باشند. گفتنی است مسئولین کارخانه ایران خودرو یکی از کارگران شیفت شب کارخانه را که در قسمت حمل و نقل داخل کارخانه کار می کرد، با وجود بیماری شدید، در روز تعطیل (سه شنبه – اربعین) مجبور به کار کرده بودند و این کارگر پس از اینکه با وضعیت جسمانی بسیار سخت، چند سرویس را انجام داد، با خودرو به کارگرانی که برای زدن کارتِ ساعت در محلی جمع شده بودند، برخورد کرد که در نتیجه گروه زیادی کشته و زخمی شدند. تجمع اعتراضی کارگران شرکت ایران خودرو نسبت به این مسئله و مطالبه آنها جهت پاسخ خواهی از مسئولین شرکت، با برخورد خشونت بار نیروهای امنیتیِ مستقر در محل مواجه شده بود.
با ۷۰ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


فقط جهت یادآوری!
با ۶۹ امتیاز و ۱۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


بسم الحق با نام آزادی، آگاهی و برابری تقدیم به زندانیان سیاسی وقایع بعد انتخابات سال 88 و آن تظاهرات بزرگ، نشاندهنده آگاهی، آزادیخواهی و ظلم ستیزی مردمی بود که چون اخگر فروزان زیر خاکستری از صبر و تحمل و مقاومت، خود را از نگاه ظالمان پنهان کرده بودند تا با وزش نسیمی شعله ور گردند و کردند آنچه را باید کرد. و آن تظاهرات بزرگ که از شناخت و آگاهی نسلی نشانه داشت که بسیاری از آنها نسل پس از تغییر نظام بودند و با تمام تلاشی که حاکمیت در شستشوی مغزی آنها انجام داد، از آنجا که آزادیخواهی، برابری طلبی و ظلم ستیزی در عمق جان آنها نفوذ کرده بود، توانستند آن حوادث عبرت آموز و فراموش نشدنی را با پرداخت هزینه های سنگین خلق کنند و در حقیقت، تاریخ تحولات اجتماعی را به گونه دگر بنویسند. من که حدود پنجاه سال در انتظار چنین تحولی در نسل جوان و دانشجو بودم، تحولی که ریشه در 30 سال قبل از انقلاب داشت و خونهای بسیار در پای درخت آزادی، آگاهی و برابری خواهی ریخته شده بود، وقتی در سنین پیری و بیماری شاهد به بار نشستن نهالی که حدود صد سال پیش بوسیله ی پدران و مادران ما در خاک ایران زمین کاشته شده بود و امروز می دیدم چگونه آن نهال کوچک به درختی تنومند تبدیل شده که میتواند در برابر خشن ترین و بی رحم ترین طوفانها برپا ایستد و آن را بادی بداند که تنها قادر است چند برگ از آن را به زمین بریزد، خدا را سپاس گفتم از اینکه مردم ما پس از عبور از گردنه های خطرناک خود را آماده ی صعود به قله کرده اند تا بزودی پرچم آزادی را بر فراز آن به اهتزاز درآورند و ندای آزادی و برابری سردهند و ثمره ی خونها، مقاومتها و آگاهی های خود را شاهد باشند. در چنین موقعیتی احساس کردم دیگر حرفی برای زدن ندارم. مخاطبین و دانشجویانم به حدی از درک و آگاهی رسیده اند که در روزهای پایانی عمر باید شاگرد آنها باشم و از آنها بیاموزم آنچه را نمیدانم، بیاموزم صبر و مقاومت را، بیاموزم ایثار و از خودگذشتگی را، بیاموزم… برآن شدم یادداشتی وصیت گونه خطاب به پیشقراولان جنبش که جز دانشجویان و جوانان و مردم کوچه و بازار نبودند بنویسم. در همین اندیشه بودم که خون های بیشتری در "خیابان" و "بیابان" ریخته شد. اواخر مرداد سال گذشته نوشتم وصیت نامه ای را که باید مینوشتم و دست نویس آن آماده شد. چند بار جملات و کلمات را بالا و پایین کردم. آماده شدم آنرا منتشر کنم. روزهای سختی بود، یک لحظه خون نداها و سهراب ها که ریخته شده بود آرامم نمی گذاشت. وضع روحی و جسمی ام هر روز خرابتر می شد تا آنکه صبح شنبه 31 مرداد 88 به خانه ام ریختند و آن نامه و بسیاری از نوشته هایم را همراه با 85 جلد کتاب و وسایل دیگر به یغما بردند و من را هم که در بستر بیماری افتاده بودم به اسارت گرفتند و به زندان اوین بند 209 در سلول انفرادی 128 منتقل کردند. سه ماه در سلول انفرادی و در مجموع 191 روز اسارت در زندان اوین بر من چه گذشت که مجبور شدند چند بار جسم بیمارم را به بیمارستانهای خارج زندان بفرستند، مقوله ایست که باید در جای دیگر به آن پرداخت. بالاخره روز دهم اسفند 88 به دلیل فشارهای داخلی و خارجی من را به مرخصی فرستادند تا در شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به محاکمه کشیده شوم. در این مدت که در خارج از زندان، در زندانی به وسعت ایران، به سر می برم از دور شاهد گفته ها و نوشته ها و حوادثی که در ایران می گذرد تا حدودی هستم. اما آنچه موجب شد که باز دست به قلم ببرم و با هموطنانم دردل کنم موضوع مهمی ست که فکر میکنم اگر خاموش بنشینم گناه است. بعد از قیام مردم بدنبال اعلام نتیجه ی انتخابات و دستگیری تعدادی از سران گروه معتقد به اصلاحات، مشاهده شد بسیاری از این افراد در گفته ها و نوشته هایشان، بعد از گذشت بیش از سی سال از برپایی نظام ولایی و آنهمه برهان و استدلال که مشکل نظام در کجاست، تازه متوجه شده اند که با این قانون اساسی و اختیارات بیش از حد یک فرد، وجود نظارت استصوابی از سوی منتخبین آن مقام در "شورای نگهبان قانون اساسی" و جاری بودن حکم حکومتی و قدرت بلامنازع ولی فقیه، صحبت از آزادی و انتخابات آزاد و مردمسالاری و قانون گرایی حرفی بی معنی است که بیشتر به طنز می ماند، و آنچه دلسوزان به حال ملک و ملت بارها و بارها گفته و نوشته اند واقعیتی بوده که این دوستان کمتر به آن توجه میکردند و حتی گویندگان آن را خائن، ضدانقلاب و منافق و .. می نامیدند؛ اما امروز جای شکرش باقیست که در هر حال جمعی از آنها پذیرفتند آنچه را عموم مردم سالهاست به آن رسیده بودند. براستی مگر میشود جز با یک همه پرسی آزاد و با همه لوازم آن و زیر نظر سازمانهای بین المللی و حقوق بشری و پذیرش نتیجه آن به آزادی و مردمسالاری رسید؟ من بار دیگر این اعتقادم را که سالهاست فریاد کرده تکرار میکنم که تنها راه نجات ملت، بدون خشونت و کشت و کشتار، مراجعه به آرای عمومی است و لاغیر. باز هم نگویید نمیشود. اگر همه با هم باشیم، نشدنی ترین کارها را میتوان انجام داد. همانگونه که اخیرا دیدیم وقتی مردم تونس برای تغییر دست به دست هم دادند و کسی در دل آنها بذر تردید و نا امیدی نکاشت، چگونه به پیروزیهای بزرگی دست یافتند. همچنین شنیدم و خواندم که آقای خاتمی رییس جمهور سابق برای شرکت مردم در انتخابات آینده باز یه میدان آمده اند و اظهار نظر فرمودند. از شروط ایشان برای شرکت در انتخابات آینده "آزادی زندانیان سیاسی" و "اجرای قانون اساسی" بوده است. ابتدا باید از جناب خاتمی پرسید شما از طرف چه کسانی شرایط شرکت در انتخابات را تعیین می فرمایید: از طرف جنبش سبز، اصلاح طلبان، دانشجویان، روحانیت، مردم کوچه و بازار؟ آیا این جریانات حق دارند از شما بپرسند که شما اصولا شرایط کنونی جامعه ایران را چگونه تحلیل می کنید و آیا می پندارید اگر بر فرض محال این پیشنهادهای شما پذیرفته شد، با وجود افرادی مثل جناب جنتی در راس شورای نگهبان و با وجود نظارت استصوابی، آیا امکان یک انتخابات آزاد در ایران وجود دارد؟ دیدید که آقای جنتی چطور آب پاکی را روی دست شما ریخت و گفت اصلا نیازی به حضور شما نیست که برای نظام شرایط تعیین می کنید. جناب آقای محمد خاتمی؛ بیایید با هم کمی صادقانه صحبت کنیم. راستی شما فکر میکنید اگر وضع مانند ده دوازده سال پیش شود و شما رییس جمهور با بیش از بیست میلیون رای شوید و مجلسی مانند مجلس ششم هم در اختیار شما باشد با چنین قانون اساسی جنابعالی در پایان کار نخواهید فرمود من یک تدارکاتچی بیشتر نبودم؟ جناب استاد؛ چرا از گذشته درس نمی آموزیم؟ شما هنوز متوجه نشده اید مشکل کار در کجاست؟ با آن هوش و استعدادی که در شما هست من باور نمیکنم! میدانم و میدانید که گره کور در چه نقطه ایست. یا نمی خواهید یا نمی توانید بگویید آنچه باید گفت را. جناب آقای خاتمی من مشفقانه به شما میگویم دیگر این چنین حرفها و موضعگیریها دردی را دوا نمیکند. اگر می خواهید به جبران کم کاریها و فرصت سوزیهای گذشته برای مردم کاری انجام دهید، همراه بسیاری از دوستان تان که به واقعیت های امروز جامعه رسیده اند بیایید همه با هم و دست در دست هم و با یک صدا فریاد کنیم که ما فقط در یک همه پرسی آزاد پس از گذشت قریب 32 سال میخواهیم شرکت کنیم و "آری" یا "نه"ی خود را تکرار نماییم. والسلام
با ۶۹ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


خبرگزاری هرانا – صبح روز سه شنبه و چهارشنبه دو تجمع اعتراضی به ترتیب مقابل دادستانی و زندان ارومیه برگذار شد. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، صبح روز سه شنبه بیش از ۳۰۰ تن از خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام با در دست داشتن قران در مقابل دادستانی ارومیه تجمع کرده و خواهان لغو حکم اعدام زندانیان خود شدند. هم چنین صبح امروز در پی اجرای حکم اعدام یک زندانی به نام فرهاد تارم در زندان مرکزی ارومیه اعضای خانواده وی به همراه سایر بستگانشان در مقابل زندان ارومیه تجمع کرده و پس از شنیدن خبر اجرای حکم اعدام وی اقدام به شکستن شیشه‌های بیرونی این زندان کردند که با دخالت نیروهای امنیتی دست کم ۱۰ تن از این افراد بازداشت شدند. اتهام این زندانی از سوی دستگاه قضایی حمل و نگهداری مواد مخدر اعلام شده است. گفتنی است در پی اجرای قانون جدید در خصوص حمل و نگهداری مواد مخدر صنعتی بسیاری از زندانیان با حکم اعدام مواجه شدند. واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران بیش از ۳۰۰ اعدامی را در زندان ارومیه شناسایی کرده است که در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می‌برند.
با ۶۷ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


بر اساس این گزارش، در پی انتقال توام با تهدید زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج به سالن ۱۲ بند ۴، مسئولان این زندان ضمن بازرسی و تفتیش و همچنین توقیف برخی از اموال شخصی این زندانیان اعم از رادیو، دست نوشته ها و خاطرات و نامه های شخصی، به دستور وزارت اطلاعات و با همراهی دادستانی اقدام به قطع تمامی ملاقات ها و خطوط ارتباطی تلفنی زندانیان با بیرون از زندان و همچنین اعمال محدودیت هایی از قبیل دسترسی دشوار به بهداری و محدودیت خروج و تردد در سالن محل نگهداری زندانیان نموده اند . اخبار رسیده از زندان رجایی شهر حاکی از آن است که هم اکنون تعداد زیادی از زندانیان سیاسی این زندان، از جمله عیسی سحرخیز، بهروز جاوید طهرانی، حشمت الله طبرزدی، مهدی محمودیان، خالد حردانی، رسول بداغی، رضا شریفی بوکانی، کریم معروف عزیز، منصور اسانلو، احمد زیدآبادی، افشین بایمانی و زانیار و لقمان مرادی توسط مقامات امنیتی این زندان برای اخذ اعترافات اجباری و پرونده سازی های مجدد، تحت شدیدترین فشارها و محدودیت ها قرار دارند .
با ۶۲ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


هزاران نفر در صنعا، پایتخت یمن، دست به تظاهرات زده و خواستار کناره گیری علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری این کشور از قدرت شده اند. علی عبدالله صالح سی سال است که این مقام را در اختیار داشته است. گزارش ها حاکی است تظاهرکنندگان در دست کم چهار نقطه از پایتخت، از جمله در دانشگاه صنعا تجمع کرده اند. معترضان شعارهای ضد دولتی سر داده اند که در آن ها به سرنوشت رئیس جمهوری تونس نیز اشاره شده است. سازمان دهندگان تظاهرات روز پنجشنبه (27 ژانویه)، از دانشجویان و جامعه مدنی خواسته اند که علیه فساد اداری و سیاست های اقتصادی دولت یمن دست به اعتراض بزنند. مردم یمن از افزایش فقر در میان جمعیت رو به رشد جوانان این کشور و فقدان آزادی سیاسی، شاکی هستند.
با ۶۱ امتیاز و ۱۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


منابع خبری کردستان روز چهارشنبه از اعدام یک فعال سیاسی کرد در زندان مرکزی ارومیه و بازداشت دست کم ده عضو خانواده ی آن خبر دادند. به گزارش روانیوز به نقل از خبرگزاری کردستان، فرهاد تارم، زندانی اعدام شده در سال 1387در ارومیه بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام عضویت در حزب دمکرات کردستان ایران محکوم به اعدام شده است. تا این لحظه خبرگزاری های رسمی جمهوری اسلامی خبر اعدام این زندانی سیاسی را اعلام نکرده اند. آقای تارم پیشتر به مدت سه سال (1384-1387) ساکن کردستان عراق بوده است. او در سال 87 به ایران بر گشته و پس از یک ماه نهادهای امنیتی دستگیر و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در شهر ارومیه منتقل می شود. کردستان میدیا، در توضیح این خبر نوشته است که مردم منطقه «دشتبیل اشنویه» و اهالی ارومیه با شنیدن خبر اجرای حکم، در مقابل زندان مرکزی ارومیه تجمع كرده خواستار تحویل پیکر فرهاد تارم شدند. بنا به گزارش ها مسولان زندان از تحویل پیکر آقای تارم خوداری کرده و با حمله به معترضین شماری از آنها را بازداشت کرده است. خبرگزرای کردستان از بازداشت دست کم 10 نفر از اعضای خانواده فرهاد تارم خبر داده است
با ۶۱ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


فرهاد تارم، اهل روستای "لورکان" دشت بیل اشنویه مورخه چهارشنبه 6/11/1389، به جرم عضویت در حزب دمکرات کردستان ایران در زندان مرکزی ارومیه به دار آویخته شد. خبرگزاری کوردستان با اعلام این خبر افزود: فرهاد تارم از سال 2005 تا 2008 میلادی در کردستان عراق ساکن بوده است. نامبرده بعد از سال 2008 به ایران بر می گردد و پس از یک ماه توسط نیروهای اطلاعاتی رژیم جمهوری اسلامی دستگیر و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در شهر ارومیه انتقال داده می شود. پس از چند ماه از دستگیری نامبرده، دادگاه انقلاب شهر ارومیه طی یک حکم ناعادلانه و به اتهام عضویت در حزب دمکرات کردستان ایران، فرهاد تارم را محکوم به اعدام می نماید. مردم منطقه دشتبیل اشنویه و اهالی ارومیه با شنیدن خبر اعدام فرهاد، در مقابل زندان مرکزی ارومیه تجمع نمودند و با سردادن شعار بر ضد استبداد ولایت فقیه از کاربدستان رژیم خواستند که جنازه شهید فرهاد تارم را تحویل خانواده اش بدهند. اما نیروهای رژیم به سوی معترضین یورش می برده که این اقدام رژیم سبب واکنش مردم معترض می شود و مردم نیز دست به مقابله با نیروهای رژیم میزنند که سرانجام نیروهای رژیم مجبور به عقب نشینی می شوند و تعداد زیادی از شیشه های ساختمان زندان مرکزی توسط مردم معترض شکسته می شوند.
با ۶۰ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


حساب بانکی شبکۀ تلويزيونی "پرس تی.وی." (Press TV)، شبکۀ انگليسی زبان متعلق به دولت جمهوری اسلامی ايران، در انگليس مسدود شده است. روزنامۀ "تايمز"، يکی از روزنامه های چاپ لندن، در شمارۀ امروز (پنجشنبه) خود نوشت حساب بانکی اصلی شبکۀ "پرس تی.وی" در "نشنال وست مينستر بانک" (National Westminster Bank) مسدود گرديده است. مرکز "پرس تی. وی" در تهران قرار دارد اما به گزارش خبرگزاری فرانسه اين شبکۀ تلويزيونی در پايتخت انگليس نيز دارای يک دفتر است. "تايمز" افزون بر اين از قصد " نشنال وست مينستر بانک" مبنی بر بستن حساب اين شبکۀ تلويزيونی در آيندۀ نزديک " خبر داده است. خانم "لورن بوت(Lauren Booth)، خواهر زن تونی بلر، نخست وزير پيشين انگليس، که برای "پرس تی.وی." کار می کند و اخيراً به اسلام گرويده است، از تصميم بانک مبنی بر مسدود کردن حساب اين مؤسسه انتقاد کرد و گفت اين تصميم "دارای انگيزه های سياسی" است. "لورن بوت" افزود هدف از اين کار جلوگيری از فعاليت رو به شکوفائی مؤسسه ای است که در عرصۀ سياسی بر رويدادهائی نور می تاباند که ديگر آژانس های خبری ترجيح می دهند در تاريکی نگه دارند. خبرگزاری فرانسه به نقل از مشاور حقوقی "پرس تی.وی" در لندن می نويسد "نشنال وست مينستر بانک" از دادن توضيح در مورد اين اقدام خود، خودداری کرده است. اين خبرگزاری در پايان بر اين نکته انگشت می گذارد که دولت های غربی ايران را به تلاش برای توليد جنگ افزارهای اتمی متهم می کنند و جمهوری اسلامی ايران در ارتباط با فعاليت های هسته ای اين کشور در حال حاضر مشمول مجازات های سازمان ملل متحد است. خبرگزاری فرانسه اين نکته را نيز ناگفته نمی گذارد که جمهوری اسلامی ايران به نوبۀ خود همواره بر اين مسأله تأکيد کرده است که برنامۀ هسته ای تهران دارای مقاصد صرفاً صلح آميز است.
با ۵۴ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


هزاران نفر از شهروندان یمن، روز پنجشنبه، امروز، با تجمع در 4 منطقه صنعا، پایتخت این کشور خواهان استعفای رئیس‌جمهوری شده‌اند. آفتاب: پس از تونس و مصر، هزاران نفر از شهروندان یمن، روز پنجشنبه، امروز، با تجمع در 4 منطقه صنعا، پایتخت این کشور خواهان استعفای رئیس‌جمهوری شده‌اند. دست کم 10 هزار نفر در برابر دانشگاه صنعا و 6 هزار نفر در محل دیگری در آن شهر دست به اعتراض زده‌اند. تظاهرات‌کنندگان، با الهام‌گیری از رویداد‌های تونس و تکرار شعار معترضان در آن کشور، شعارهای ضددولت و حکومت سر دادند. علی عبدالله صالح رئیس‌جمهوری یمن نزدیک به 33 سال است که بر این کشور حکومت می‌کند.
با ۵۴ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


رسانه های دولتی جمهوری اسلامی از اعدام ۱۰ قاچاقچی مواد مخدر خبر داده اند. ایرنا خبرگزاری دولتی گزارش داده که روز پنجشنبه سه نفر در زندان ارومیه و هفت تن در کرج به دار آویخته شده اند. فعالان حقوق بشر از ایران به دلیل داشتن یکی از بالاترین نرخ های اعدام در جهان انتقاد کرده اند. منابع رسمی و خبری از اعدام ۶۰ تن در ماه ژانویه را تایید کرده اند.
با ۵۲ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


هزاران نفر در صنعا، پایتخت یمن، دست به تظاهرات زده و خواستار کناره گیری علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری این کشور از قدرت شده اند. علی عبدالله صالح سی سال است که این مقام را در اختیار داشته است. گزارش ها حاکی است تظاهرکنندگان در دست کم چهار نقطه از پایتخت، از جمله در دانشگاه صنعا تجمع کرده اند. معترضان شعارهای ضد دولتی سر داده اند که در آن ها به سرنوشت رئیس جمهوری تونس نیز اشاره شده است. سازمان دهندگان تظاهرات روز پنجشنبه (۲۷ ژانویه)، از دانشجویان و جامعه مدنی خواسته اند که علیه فساد اداری و سیاست های اقتصادی دولت یمن دست به اعتراض بزنند. مردم یمن از افزایش فقر در میان جمعیت رو به رشد جوانان این کشور و فقدان آزادی سیاسی، شاکی هستند. یمن همچنین گرفتار مشکلات متعدد امنیتی، از جمله فعالیت جنبش جدایی طلب در جنوب و قیام شورشیان شیعه حوثی در شمال بوده است. این نگرانی وجود دارد که یمن به مامن اصلی جنگجویان القاعده تبدیل شده باشد در حالی که شمار بالای جوانان فاقد کار نیز زمینه مساعدی را برای عضو گیری گروه های پیکارجو ی اسلام گرا را فراهم کرده است. "الهام گرفته از تونس" پیش از تظاهرات گسترده امروز، تعدادی تجمع اعتراض آمیز رخ داده بود. روز شنبه (۲۲ ژانویه)، صدها دانشجوی دانشگاه صنعا در خوابگاه های خود دست به تجمع اعتراضی زدند و برخی از آنها خواستار کناره گیری آقای صالح از مقام ریاست جمهوری شدند در حالیکه برخی دیگر هم در حمایت از او تجمع کردند. در روزهای شنبه و یکشنبه (۲۳ ژانویه)، مقامات دولت یمن "توکل کارمن"، یکی از فعالان برجسته حقوق بشر در یمن، را بازداشت و او را متهم کردند که اعتراضات ضد دولتی را سازمان دهی کرده است. دستگیری خانم کارمن باعث بروز اعتراضات بیشتر در صنعا شد. بعد از آزاد شدن خانم کارمن در روز دوشنبه، او به شبکه خبری آمریکایی سی ان ان گفت در یمن انقلابی در راه است که از انقلاب موسوم به "انقلاب یاسمن" در تونس الهام گرفته است. اعتراضات در تونس به حکومت بیست و سه ساله زین العابدین بن علی در این کشور پایان داد و در سایر نقاط منطقه، از جمله مصر و الجزایر، آتش ناآرامی را شعله ور کرد. رئیس جمهوری یمن، از متحدان غرب است که در سال ۱۹۷۸ در شمال این کشور به قدرت رسید و رهبری یمن را از سال ۱۹۹۰ که شمال و جنوب کشور یک پارچه شد، در دست داشته است. او در سال ۲۰۰۶ بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری پیروز اعلام شد
با ۵۲ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


نا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران"هرانا"، رستم میرزایی اهل ارومیه، اسماعیل رستمی اهل ارومیه، محمد چناری اهل شیراز، و فرهاد حاتمی اهل ارومیه، اسامی چهار فردی است که در این زندان اعدام شدند. فرهاد حاتمی، بامداد امروز چهارشنبه ششم بهمن ماه و باقی افراد بامداد جمعه اول بهمن ماه اعدام شدند. احکام اعدام این افراد بر اساس جرایم مربوط به مواد مخدر صادر شده بود. بر اساس گزارش واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از آغاز بهمن ماه تاکنون دستکم ۱۴ زندانی در ایران اعدام شدند.
با ۵۱ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


کاترین آشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه ی اروپا از مقامات جمهوری اسلامی ایران خواست که فوراً اعدام های محکومان به مرگ در این کشور را متوقف کند و در اسرع وقت اجرای مجازات اعدام در ایران را به حال تعلیق درآورد. در بیانیه ای که مسئول سیاست خارجی اتحادیه ی اروپا به همین مناسبت منتشر کرده آمده است که اعدام ها در جمهوری اسلامی ایران با آهنگی نگران کننده ادامه دارند، مضاف بر اینکه اجرای احکام اعدام در این کشور بر خلاف تمام معاهدات بین المللی اشکال منزجرکننده ای نظیر اعدام در ملاء عام را به خود گرفته است. امروز ده نفر در ایران به اتهام قاچاق مواد مخدر اعدام شدند. در کمتر از یک ماه گذشته ۶۵ نفر در ایران به دار آویخته شدند.
با ۴۹ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


بيانيه كاترين اشتون، نماينده عالي، از طرف اتحاديه اروپا در رابطه با موج اعدامها در ايران اتحاديه اروپا عميقاً نگران به كارگيري مجازات اعدام در ايران است. اعدامها ابعاد نگران كننده اي يافته اند. علاوه بر اين روشهاي نفرت انگيز، به رغم تعهدات بين المللي ايران، مانند اعدام در ملأ عام، حلق آويز مستمراً به اجرا در مي آيد. اتحاديه اروپا، از مقامات ايران مي خواهد كه اعدام كساني را كه محكوم شده اند، متوقف نمايد و در اسرع وقت به مجازات اعدام پايان دهد. اتحاديه اروپا مخالف مجازات اعدام، در تمام شرايط و در تمام كشورهاست. و به همين دليل براي لغو جهاني مجازات اعدام، در جستجوي توقف اعدامها به عنوان اولين قدم است.
با ۴۸ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان:فرهاد تارم، اهل روستای "لورکان" دشت بیل اشنویه در تاریخ چهارشنبه 6/11/1389، به اتهام عضویت در حزب دمکرات کردستان ایران در زندان مرکزی ارومیه به دار آویخته شد. فرهاد تارم از سال 2005 تا 2008 میلادی در کردستان عراق ساکن بوده است. نامبرده بعد از سال 2008 به ایران بر می گردد و پس از یک ماه توسط نیروهای اطلاعاتی رژیم جمهوری اسلامی دستگیر و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در شهر ارومیه انتقال داده می شود. پس از گذشت چند ماه از دستگیری نامبرده، دادگاه انقلاب شهر ارومیه طی یک حکم ناعادلانه به اتهام عضویت در حزب دمکرات کردستان ایران، فرهاد تارم را محکوم به اعدام نمود.
با ۴۸ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


جرس: در پی انتقال ناگهانی زندانیان سیاسی زندان گوهردشت (رجایی شهر) به یکی از بندهای سخت و بدون امکانات زندان، روز پنجشنبه هفتم بهمن ماه ٨٩، خانواده های زندانیان سیاسی که برای ملاقات با عزیزانشان به آن زندان مراجعه کردند، متوجه شدند که ملاقاتهای حضوری به کابینی تبدیل شده و تعدادی از آنها در همین رابطه دست به اعتراض زدند و از رفتن به ملاقات کابینی خوداری کردند. به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، میرزایی، یکی از مسئولین سالن ملاقات نیز، با تهدید و به کار بردن الفاظ زشت، سعی داشت مانع گسترش اعتراضات خانواده ها شود؛ ولی خانواده ها به اعتراضات خود ادامه داده و خواستار توقف محدودیتها علیه عزیزانشان شدند. بر اساس این گزارش، زندانیان سیاسی که اخیرا به سالن ۱۲ بند ۴ منتقل شده اند، تهدید کرده اند که در صورت پایان نیافتن این شرایط، دست به اعتراضات گسترده خواهند زد. گزارش ها از زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) حاکی از آن است که مسئولان این زندان به دنبال انتقال دهها تن از زندانیان سیاسی آن زندان به سالن ۱۲ بند ۴ و ایجاد بند ویژه امنیتی، درصدد فشار مضاعف و همچنین اعمال محدودیت های بیشتر بر این دسته از زندانیان هستند . قطع تماس تلفنی با خانواده ها، قطع ملاقاتهای حضوری، قطع وسایل گرمایی سالن، شکسته بودن اکثر شیشه های سلولها، قطع بودن آب گرم حمام ها، غیر قابل استفاده و بسیار کثیف بودن سرویسهای بهداشتی و حمام ها، قطع امکانات درمانی، وضعیت بسیار بد و تقریبا غیر قابل استفاده بودن غذای زندان، عدم وجود امکان خرید از فروشگاه، قطع کامل ارتباط آنها با درون و برون از زندان و موارد متعدد دیگر، از جمله شرایط تحمیلیِ سالن ۱۲ بند ۴ است، که زندانیان سیاسی به آنجا منتقل شده اند. کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی امروز طی گزارشی اعلام کرده بود که معاونت حفاظت زندان رجایی شهر، زندانیان سیاسی این زندان را برای چندمین بار تهدید کرده است که آنها به سرنوشت علی صارمی (اعدام) دچار خواهند شد ...
با ۴۶ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


سازمان عفو بین الملل طی بیانیه ای اعدام دوتن به نامهای جعفر کاظمی و محمدعلی حاج آقایی به اتهام محاربه با خدا، همکاری با گروههای معاند و تبلیغ علیه حکومت را به شدت محکوم نمود. این اعدامها در ادامه موج اخیر جنایات و کشتار زندانیان عقیدتی سیاسی در ایران صورت گرفت. حکومت ایران از ابتدای سال جاری میلادی حداقل ۷۱ تن را اعدام نموده است و هشدارهای پیاپی سازمانها و گروههای حقوق بشری در این زمینه بی پاسخ مانده است. به گفته سازمان عفو بین الملل این افراد نیز مانند بسیاری متهمین دیگر در نظام جمهوری اسلامی از دادرسی عادلانه و حقوق انسانی خویش بی بهره بوده اند. در روزهای گذشته نیز افرادی به اتهامات مشابه اعدام شده اند از جمله حسین خضری جوان کرد و علی صارمی. موج سبز ژاپن نیز بار دیگر به این رفتار غیر انسانی دستگاه قضایی اعتراض نموده و خواستار لغو احکام اعدام به خصوص برای زندانیان سیاسی و آزادی فعالان سیاسی مدنی است
با ۴۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به unsubscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به subscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته