-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ بهمن ۷, پنجشنبه

Posts from Khodnevis for 01/27/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



ناگفته‌های انقلاب درکتاب جدید میلانی: از شباهت‌های شاه و خامنه‌ای تا رابطه خمینی با سفارت آمریکا در پاریس

 


 

دکترعباس میلانی در مصاحبه‌ای با امیدمعماریان در وب‌سایت هافیتگتون پست در مورد کتاب اخیرش «شاه» که به تازگی در آمریکا منتشر شده است علاوه بر بررسی زوایای ناگفته کودتای ۲۸ مردا شباهت‌های موجود بین رژیم شاه و حاکمیت کنونی ایران را مورد بررسی قرار داده است. درحالی که دولت ایران مخالفان قانونی خود را دائما به رابطه با بیگانگان و آنچه آیت الله خامنه‌ای دشمن خطاب می‌کند، میلانی در این مصاحبه در خصوص ارتباطات آیت الله خمینی پیش از انقلاب با آمریکایی‌ها می‌گوید: « کتاب نشان می‌دهد که (آیت الله) خمینی داوطلب تماس با آمریکایی‌ها شد، او به سوالات آنها پاسخ داد و به متحدانش توصیه کرد که با سفارت آمریکا مذاکره کنند. بنابراین در تمام این مراحل، در حقیقت، آنچه من آشکار کرده ام بسیار متفاوت از آنچه است که تا کنون در مورد آن فکر می‌شد. »

 

وی در خصوص تعدادکشته شدگان معترض در زمان شاه در مقایسه با پس از انقلاب می‌گوید: « اگر شما به تعداد کل کشته شدگان زمان شاه نگاه کنید در همه مدت ۳۷ ساله زمامداری او کمتر ۱۵۰۰ نفر کشته شدند. در حالی که تنها در چند ماه در سال ۱۳۶۷ بیش از چهارهزار نفر کشته شدند.»

 

عباس میلانی برای نوشتن این کتاب می‌گوید با چهارصد نفر مصاحبه کرده و از اسناد جدیدامنتشر شده سفارت خانه‌های آمریکا وانگلیس و سیا استفاده کرده است که چهره دیگری به وقایع پنجاه سال اخیر ایران می‌دهد. این اسناد همچنین نشان می‌دهند که کودتای ۲۸ مرداد می‌تواند به شکل دیگری نیز روایت شود و اینکه رابطه شاه ومصدق پیچیده‌تراز آن بوده که بتوان به صورت سیاه و سفید به آن نگاه کرد.

 

دکترمیلانی در خصوص یکی دیگر از موارد مشابه زمان شاه و زمان فعلی نیز با اشاره به تصور غالب براینکه شاه حکومت پایداری دارد می‌گوید: «اگر شما به مدارک انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها و همچنین سازمان سیا نگاه کنید می‌بینید که بین ۱۹۷۵ و ۱۹۷۸، یعنی از سه سال قبل از انقلاب، نگاه امریکایی‌ها و انگلیسی‌ها این است که شاه می‌ماند وساواک کاملا کنترل اوضاع را در دست دارد.... من فکر می‌کنم که دقیقا همان نسخه‌ای است که غربی‌ها درمورد ایران اشتباه فکر می‌کنند. آنها نمی‌فهمند که مردم تا چه اندازه از رژیم ایران به تنگ آمده‌اند، و اینکه چقدر حکومت ایران فاسد است. آنها نمی‌فهمند ساختار پلیسی بی رحمانه رژیم ایران و نیروهای نظامی (سپاه پاسداران) و وزارت اطلاعات را و بنابراین آنها مسیر را اشتباه می‌روند.»

 

میلانی در شرح یکی دیگر از نکات موازی یا مشابه زمان شاه و حکومت فعلی ایران می‌افزاید: « شباهت دیگر میان (علی)خامنه ای و شاه است. وقتی مشکلات بروز پیدا کرد شاه اینکه ریشه مشکلات در داخل است را باور نکرد. شاه باور داشت که سیا و انگلیسی‌ها و کمونیست‌ها و شرکت‌های نفتی یا همه شان مخالفان را مجهز کردند. آنها بودند که داشتند انقلاب را مهیا می‌کردند. بنابراین به جای پرداختن به مشکلات داخلی او دایما تلاش کرد به متهم کردن دیگران بپردازد یا سعی کرد که بی بی سی یا رسانه‌های غربی را خاموش کند. او هیچگاه متوجه نشد که خود اوطبقه متوسطی ایجاد کرده بود طبقه‌ای که تحصیل کرده بود و طبقه کارگری که انتظارات بیشتری از زندگی و ساختار سیاسی طلب می‌کرد. بنابراین به جای حل مسایل دایما سعی می‌کرد که به توطئه‌ای که علیه او کرده بودند را خنثی کند.»

 

میلانی ادامه می‌دهد: «خامنه‌ای هم همان تحلیل را انجام داد. وقتی که سه میلیون نفر از مردم به خیابان ریختند غریزه‌اش نگفت که من اشتباهات بزرگی مرتکب شده‌ام و اینکه میلیون‌ها نفر مخالف من هستند و به همین خاطر جانشان را به خطر می‌اندازند و می‌گویند مرگ بر دیکتاتور. به جای آن تصمیم گرفت که صورت مساله را پاک کند. او تصمیم گرفت که رسانه‌های غربی را متهم کند، دانشگاه ییل و من و شما و دیگران را که اینها پشت این ماجرا بودند. شاه زمانی متوجه داخلی بودن ماجرا شد که خیلی دیر بود. من کاملا اعتقاد دارم- اگر چه نمی‌توانم اثبات کنم- بلکه حسم از نوشته‌هایی که خواندم این است که اگر شاه یک سوم اصلاحاتی که در سال ۵۵-۵۶  اجرا کرد را دو سال زودتر انجام می‌داد ما الان در یک ایران بسیار متفاوت تری زندگی می‌کردیم. هیچ امر ناگزیری برای آمدن روحانیون به قدرت وجود نداشت. امر ناگزیز فقط در یک چیز بود: دموکراسی.»

 

استاد دانشگاه استانفورد همچنین در خصوص دوگانگی برخورد حکومت آمریکا در برخورد با مخالفان خودش می‌گوید: «یکی از استاندارهای دوگانه رهبران ایران این است که رهبران فعلی وقتی در زمره مخالفان شاه بودند رابطه بسیار قوی با سفارت آمریکا و دیگر سفارت خانه‌ها داشتند. آنها خودشان داوطلب برقرار تماس بودند. آیت الله خمینی خودش داوطلب تماس با آمریکایی‌ها در پاریس بود. حال جالب این است که مثلا روزنامه کیهان تلاش می‌کند که بگوید موسوی یا دیگر مخالفان دولت وابسته به امریکا هستند.»

 

نویسنده کتاب هویدا و نیز کتاب اخیرا چاپ شده «شاه» همچنین در مصاحبه با امیدمعماریان به تلاش‌های شاه برای قطع کردن راه‌های تماس آمریکایی‌ها با مخالفان حکومت ایران می‌پردازد و آن را یکی از عوامل مضر برای شاه قلمداد می‌کنند. میلانی همچنین از بدبینی شاه به اطرافیانش مخصوصا افرادی که به وی حقایق را گوشزد می‌کردند می‌گوید و با اشاره به برخی مقامات اطلاعاتی که توسط وی کشته یا از کار برکنار شدند به این نتیجه گیری می‌پردازد که به علت قطع شدن تماس شاه با واقعیت جامعه تحلیل وی از آنچه در جامعه می‌گذشت نادرست بود.

 

در پایان این مصاحبه این استاد دانشگاه استنفورد همچنین از اینکه دولت امریکا هم اکنون شناخت دقیقی از جامعه ایران به دلیل نداشتن سفارت‌خانه در تهران رنج می‌برد سخن می‌گوید و اینکه آمریکا طی سی سال گذشته فاقد یک استراتژی منسجم در قبال ایران بوده و به همین جهت همواره به صورت واکنشی به رویدادهای مختلف واکنش نشان داده است.


 


سوراخ موش...
 


اصلاح طلبان؛ ترمزدستی‌ جمهوری اسلامی ایران

مقایسه وقایع تونس و مصر با آنچه که بعد از تقلب انتخاباتی سال ۱۳۸۸ در ایران رخ داد از نظر وسعت و آمار جمعیت معترض نشان می‌دهد که رهبری یک حرکت؛ مهم‌تر از تعداد حاضرین در آن حرکت می‌باشد.

 

در تونس با اینکه رهبری مشخصی‌ در میان نبود اما همین موضوع ؛که کسی‌ یا کسانی‌ نتوانستند آنچه را که خود می‌خواستند به جای آنچه مردم می‌خواستند بر افکار عمومی قالب کنند؛سبب سرعت گرفتن حرکت و غیر قابل کنترل شدن آن گشت.

 

با نگاهی‌ به حرکت‌های اعتراضی سال‌های اخیر ایران؛ می‌توان دریافت که هر گاه این حرکت‌ها می‌رود تا از کنترل رژیم خارج شود کسانی‌ به نام اصلاح‌طلب پیدا شده و خود را متولی‌ حرکت‌های اعتراضی معرفی‌ و پس از آن با دادن آدرس‌های غلط سبب رکود و سکون حرکت و کنترل آن به دست حاکمیت شده‌اند.

 

البته ما نیز؛خواسته يا ناخواسته در اینکار به آنها کمک کرده‌ایم. تازمانی‌ که به سايت‌ها و رسانه‌های «یک شبه متولد شده» آنها اعتماد و آنها را به عنوان منبع خبر موثق بپذیریم، چنین خواهد شد که و تبدیل به ماشین «رهبرسازی» شود که با تعریف و توصیف غیر متعارف از کسانی‌ که وابستگان درجهٔ یک نظام بوده و هستند و دل‌ در گرو حفظ اصل نظام رادارند به طور تلویحی آنها را بعنوان رهبر معرفی‌ نمایند تا در نهايت وقتي‌که همان رهبران خود خوانده که تنها نقششان شرکت در انتخابات تقلبی بوده که بهانه حضور اعتراضی مردم گشته و در سايه  غفلت ما تبدیل به اسطوره‌ گشته‌اند، وقتی‌ همان اسطوره‌هاي تقلبي ترمز اعتراضات مردمی را می‌کشند، عملا در مقابل عمل انجام شده‌ای‌ قرار می‌گیریم که راه فراری از آن برای‌مان متصور نیست. نمی‌توانیم کسي را به عنوان رهبر بپذیریم آنگاه به دستوراتش عمل نکنیم.


اولین اشتباه ما اعتماد به افراد وابسته به نظام و دومین‌ اشتباه ما قبول روايات واخبارسایت‌های مشکوکی چون جرس  و کلمه بود که آیات قرآن را بر لوگو خویش حمل میکنند و امام راحل و در بیشتر مقالات و اخبار آن قسمتی‌ از اصل موضوع می‌باشد.


چنين رسانه‌هايي به شکل مستمر و دامنه‌دار، موسوی و اصلاح‌طلبی را محور اصلی‌ اعتراضات مردم معرفی‌ کرده و مي‌کند، آنها  با زیرکی خاصی‌ گفته و مي‌گويند: «موسوی رهبر نيست!» اما بيانيه همين آدمي را که رهبرش نمي‌خوانند در لغو تظاهرات خياباني را فصل‌الخطاب قرار مي‌دهند!


آنچه ما می‌گویم درست است اما رسانه شمایید! این جنبش رهبر ندارد و همه رهبر هستند اما موسوی می‌گوید چنین‌ شود و چنان شود!


اگر واقعا نظر [این سایت‌ها] این بود که موسوی رهبر نیست پس چرا فقط بیانیه‌های ایشان را با تیتر بزرگ چاپ می‌کردند؟ چرا بیانیه‌های نیروهای سکولار در این سايت‌ها جایی‌ نداشت و ندارد؟

 

به این شکل، ما جنبش عظیم مردمی خود را دو دستی‌ تقدیم اصلاح‌طلبانی نمودیم که بارها نقش ترمز دستی‌ نظام اسلامی را بازی‌ کرده بودند. ما بدون توجه به سابقه آنها بار دیگر اشتباهات گذشته خود در عدم «خلع ید» اصلاح‌طلبان از مبارزات آزادی‌خواها‌نه مردم ایران را تکرار کردیم.

 

تا زمانی‌ که عدم اعتماد به اصلاح‌طلبان را  به شکل عملی‌ با اعلام «خلع ید» آنها  از مبارزات و عدم پذيرش آنها بعنوان اپوزیسیون نشان ندهیم، نه تنها مردم «تونس» بلکه همه خواهند تونس الا ما، حتي اگر همه جمعيت ايران در اعتراض به رژيم  به خيابان‌ها بريزند.


 


دومین روز مبارزه به سوی آزادی مصر

 

شب گذشته دولت مصر اعلام کرد هر نوع تظاهراتی در مصر ممنوع است. با این حال مردم مصر، تصمیم بر ادامه تظاهرات خود در چهارشنبه بیست و ششم ژانویه (امروز) گرفتند. آنها روز بیست ششم را «دومین روز مبارزه به سوی آزادی» نام نهادند. اخبار حاکی از ادامه درگیری‌ها در شهرهای مصر دارد. دولت با ایجاد رعب و وحشت و ایجاد صدای بمب  سعی در متفرق کردن مردم دارد. در منطقه «دمیت» جوانی مصری به نام « ناصر حرب» خود را آماده آتش زدن نموده‌است. نیز در منطقه« بروک» مردم میله‌های آهنین را شکسته و وارد خیابان‌ها برای تظاهرات شدند.پیشتر وزیر خارجه اعلام کرد دولت مصر دیگر هیج   مماشاتی با تظاهر کنندگان ضد دولت نخواهد کرد و علیه آنها خواهد ایستاد اما نخست وزیر مصر گفته‌است تظاهر کنندگان مصری را درک می‌کند و آنها حق تظاهرات دارند. بسیاری از دارندگان فیس بوک در میان مصری‌ها این سوال را می‌پرسند:« رئیس جمهور این روزها کجاست؟ ما حتی یک کلمه از وی نشنیده‌ایم؟»

 

درگیری‌ها در منطقه «معروف» قاهره بین مردم و پلیس ادامه دارد و مغازه داران مغازه‌های خود را تعطیل کرده و به جمع تظاهرکنندگان پیوسته‌اند. مردم از هم می‌خواهند نسبت به سربازها مهربان باشند. قادر عبدلله  یکی از تظاهر کنندگان خشمگین به خودنویس گفت:« من اگرچه سراپا خشم نسبت به این رژیم هستم اما معتقدم  نباید مردم با سربازها درگیر شوند. آنها مجبورند بعد از پایان مدرسه به سربازی بروند وهیچ انتخابی برایشان وجود ندارد. ما باید با آنها مهربان باشیم و خشم خودمان را نسبت به مجرمان واقعی وضع موجود در مصر متمرکز کنیم.»

 

مایا شهاوی از معترضین تونسی در نامه‌ای به دوستان خود در مصر می‌نویسد: «سعی کنید در شب تظاهرات کنید زیرا فواید زیادی دارد. در شب پلیس امکان شناسایی شما را ندارد، تصویر برداری در شب سخت است و آنها نمی‌توانند چهره شما را فیلم برداری و برایتان مشکل بسازد.. روزها را بخوابید و شب‌ها خواب را از چشم سربازان رژیم مبارک بگیرید.»

«نسرین ذوقبیا»، از مردم می‌خواهد فقط به این جنبش ادامه دهند او معتقد است اگر در این مقطع بایستیم و در مقابل پلیس تسلیم شویم این جنبش تنها خون کسانی که کشته‌شدند را ضایع خواهد کرد و  ثمره‌ای نخواهد داشت.

مصری‌ها روز جمعه آینده را «روز انقلاب» خود نام نهاده‌اند. از همینک دعوت به حضور در تظاهرات روز جمعه در میان مردم مصر  پخش می‌شود. در میدان‌ها و در خیابان‌ها اعلامیه‌هایی  از متحصنینن در میدان «تحریر» پخش می‌شود که  اهداف این انقلاب در آن ذکر شده‌است:

«پایان یافتن حکومت مبارک، فروپاشی همه وزارت خانه‌ها، منحل شدن مجلس ملی و تشکیل دولت جدید»

 

به  بسیاری از سایت‌های خبری حمله شده‌است و آنها دیگر توانایی به روز کردن اخبار خود را ندارند.  اینک  حکومت مصر دریافته‌است که اگرچه خیابان‌های مصر مملو از جمعیت است اما انقلاب اصلی در خانه‌ها و در پای کامپیوترها و از میان امواج موبایل‌ها در حال شکل‌گیری است و این احساس خطر ممکن است به سرنوشت اینترنت و خطوط موبایل در روزهای « جنبش سبز» در ایران منجر شود.


 


خبرنگار«گاردین»و هشت روزنامه‌نگار مصری بازداشت شدند

 

بنا بر اخبار رسیده از مصر «جک شنکر» گزارشگر روزنامه گاردین  و هشت روزنامه‌نگار مطرح مصری بازداشت شدند. در میان این روزنامه‌نگاران نام «محمد عبدالقدوس» روزنامه‌نگار مطرح و منتقد دولت به چشم می‌خورد. « جک شنکر» در حالی توسط پلیس با ضرب و شتم به  پشت یکی از وانت‌های آنها منتقل شد که درحال پوشش دادن به اخبار و ارسال آن از طریق موبایل خود بود. «جک شنکر» در حالی که در میان دیگر بازداشت‌شدگان بودتلاش نمود سخنان آنها را از طریق موبایل خود ضبط کرده و به «گاردین» بفرستد. وب‌سایت «گاردین» نیز به انتشار این  فایل صوتی  اقدام کرد.

«وال استریت جورنال» نیز با پوشش دادن اخبار مصر با مراجعه به صفحه توییتر  یکی از روزنامه‌نگاران مصری به نام « محمد عبدالفتاح» ساعت به ساعت به نقل این انقلاب پرداخته‌است. «عبدالفتاح» نوشته‌است: «تا دقایقی پیش تمام کسانی که می‌شناختم برای شرکت در تظاهرات روز چهارشنبه اعلام آمادگی کردند.».  او در پیام‌های خود از مردم مصر می‌خواهد آنها که انگلیسی می‌دانند اخبار مصر را ترجمه کرده در اختیار جهان بگذاردند« دنیا منتظر شنیدن خبرهای شماست مردم مصر!»

 .جوانان مصری با پوشش دادن اخبار و ترجمه آنها به زبان انگلیسی در صفحات توییتر و فیس‌بوک خود تلاش می‌کنند  اخبار انقلاب مصر را به گوش مردم جهان برسانند و از آن تحت عنوان «انقلاب رسانه‌ای» یاد می‌کنند. اخبار تایید نشده خبر از بسته‌شدن فیس بوک در برخی از مناطق  مصر می‌دهد

صدها روزنامه‌نگار، فعال اجتماعی و وبلاگ‌نویس طی دو روز گذشته تلاش نمودند اخبار مصر را دقیقه به دقیقه به جهان مخابره کنند. آنها در این روش از توییتر، فیس بوک، وبلاگ‌های شخصی و وب سایت‌های خود استفاده کردند.

این در حالی است که دولت تلاش کرده دسترسی مردم به فیس‌بوک و توییتر را محدود کند. تعدادی از آی‌اس‌پی‌های این کشور امکان دسترسی کاربران به شبکه‌های اجتماعی را از بین برده‌اند.


 


مهم‌ترین عناوین خبرهای امروز

روانه شدن چند نفر از هم میهنان به بیمارستان در پی ازدحام بیش از حد مردم در استقبال از رییس جمهور و تصویب و اجرای ۱،۳۲۶،۸۷۵طرح و مصوبه در آخرین سفر ریس جمهور به استان یزد...
سقوط بی سابقه رشد اقتصادی در امریکا و بی خانمان شدن ۲۵ میلیون خانه بار که با اون قبلیا میشه ۷۰ میلیون...
سرما و یخ بندان شدید در اروپا و در پی آن تعطیلی فرودگاه های اروپا تا اطلاع ثانوی و بی کار شدن چند میلیون نفر در اسپانیا و ایضا کشته شدن چند نفر بی دلیل در یونان...


اعتراض مردم فرانسه به افزایش بی سابقه سن بازنشستگی به ۵۲ سال و در پی آن شورش گسترده و کشته شدن عده ای جوان و نوجوان بیگناه در خشونت با سابقه پلیس فرانسه...


در گیری مردم و پلیس انگلستان در پی کاهش بودجه مدارس و بدبخت شدن مجدد کودکان بی گناه انگلیسی...


 


مردم تونس! مراقب و هشیار باشید!

 

 

مردم تونس مراقب و هشیار باشید به دامی که ایرانیان در ۳۲ سال پیش در پذیرفتن سراب خمینی و وعده‌های سراسر دروغ او زیر درخت سیب که توسط، یزدی، قطب زاده و سازگارا به صورت ماله کشی‌ شده و اصلاح شده برای رسانه‌های خارجی‌ ترجمه می‌شد افتادند، نیافتید. از سرنوشت اسف ناک و دلخراش ایران و ایرانی‌ بعد از ۳۲ سال حکومت اسلامی پند بگیرید. تاریخ ۳۲ سال اخیر ایران و ایرانی‌ با بیش از یک میلیون اعدامی، کشته، معلول، ۵-۶ میلیون آواره از میهن در سر تا سر جهان، خروج ثروت ایران توسط سران رژیم، کمک به گروه‌های تروریست در جهان، در حالیکه میلیون‌ها ایرانی‌ زیر خط فقرند، نابودی تدریجی‌ زبان و فرهنگ ایرانی‌ و جایگزینی چهره‌های غیر ایرانی‌ بجای اسطوره‌های ایرانی‌، نابودی تدریچی آثار باستانی چند هزار ساله ایران به سبک طالبان در اثر بی‌ توجهی‌ و خروج و فروش آن توسط مسئولین رژیم، خطر مرگ تدریجی‌ ایرانیان به دلیل حماقت  سران رژیم در راه اندازی نیروگاهی شبیه چرنوبیل روسی و استفاده از بنزین آلوده، از دست دادن سهم دریای خزر،کوتاهی‌ رژیم در به کار بردن نام جعلی برای خلیج پارس بدلیل ضعف دیپلماسی خارجی، خشک شدن تدریجی‌ منابع آبی ، جنگلهای ایران ( دریاچه ارومیه ، رود زاینده رود، آتش سوزی جنگلها)، بالای ۳۰% سانحه‌های هوایی جهان در ایران به دلیل استفاده از هواپیما‌های روسی و از رده خارج شده  که بالای ۳۵ سال پیش توسط شاه ایران خریداری شده بود، بیکاری روز افزون، بسته شدن کارخانه‌ها و اخراج کارگران به دلیل نبود مواد اولیه، قوهٔ دادگستری وابسته به ولی‌ فقیه که باعث کشتار روزانه ایرانیان به عناوین واهی شده است ( اعدام بالای ۹۰ نفر در ۳۰ روز....)، زندانی کردن اتباع خارجی به اتهام جاسوسی جهت باجگیری از کشور های خارجی‌، و...مثنوی هفتاد من دیگر.

خوب به این جملات دقت کنید به گوشتان آشنا نیست:

 

راشد الغنوشی رهبر جنبش نهضت اسلامی تونس که مخالف دولت  سابق این کشور بود و در تبعیدگاه در«انگلیس» می‌باشد، گفت که جنبش او دموکرات است و نباید از آن ترسید. او همچنین هر گونه مقایسه میان خود و میان خمینی  را رد کرد و گفت: «من نه خمینی هستم و نه شیعه.»

به گزارش خبرگزاری «رویترز» الغنوشی جنبش خود را «اسلام معتدل» وطرفدار «دموکراسی» توصیف کرد که بر اساس «دموکراسی» در «فرهنگ اسلامی» فعالیت می کند.

 

شبیه جملات قشنگ و دهان پرکن خمینی ( خط داده شده توسط رمزی کلارک، قطب زاده، یزدی و...)،( دمکراسی و آزادی برای همه و آب و برق مجانی و....من و بقیه آخوند‌ها حکومت نمی‌خواهیم و به قم می‌رویم و صد‌ها دروغ "تقیه اسلامی" دیگر.....) در ۳۲ سال پیش زیر درخت سیب  و پخش سراسری از رویتر و بی‌.بی‌.سی‌ نیست؟

 

آنهائیکه هنوز نشنیده‌اند به نوارهای موجود آن زمان که فراوان در یو تیوب موجود است مراجعه کنند.

 

مردم تونس خیلی هوشیار باشید و اجازه ندهید که یک اسلامگرا به قدرت برسد.و الا به مصیبت ایران و ایرانیان دچار خواهید شد.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته