-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ بهمن ۱۰, یکشنبه

Latest Posts from Tehran Review for 01/30/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



The Dutch government froze official contacts with Iran on Saturday to protest the hanging of a Dutch-Iranian woman, the Foreign Ministry said.

Iranian Ambassador Gharib Abadi was informed of the sanctions after he confirmed reports that Zahra Bahrami, 45, was executed in Tehran Saturday.

Iranian state television reported Bahrami was hanged for possessing and selling drugs. The report said that initially Bahrami was arrested for committing “security crimes,” but it did not say what became of that case. Bahrami had been jailed in Iran since December 2009 after protests against Iran’s disputed presidential election.

Dutch Foreign Ministry spokesman Bengt van Loosdrecht said Foreign Minister Uri Rosenthal was “shocked, shattered by this act by a barbaric regime.” He added the hanging was especially shocking as Abadi had assured the Dutch minister on Friday that Bahrami’s legal avenues had not yet been exhausted.

The diplomatic freeze means Iranian embassy staff are forbidden from meeting or having contact with Dutch officials without prior written approval, Van Loosdrecht said. The Foreign Ministry also advised other dual citizens against traveling to Iran, as Dutch consular officials would now have no access to them if they are arrested.

“There is an arbitrariness when it comes to arresting people,” the Dutch official said.

He said Rosenthal would raise the issue next week when European Union foreign ministers meet in Brussels. The Netherlands will seek unspecified “collective measures” against Iran, Van Loosdrecht said.

Protesters took to the streets in 2009 after President Mahmoud Ahmadinejad’s re-election, saying the vote was marred by fraud and that opposition leader Mir-Hossein Mousavi was the rightful winner.

Dutch diplomats had been denied access to Bahrami while she was in prison because Iran refused to recognize her Dutch nationality. The Dutch government reportedly hired lawyers to defend her.

Bahrami was born in Iran, but gained Dutch citizenship after moving to the Netherlands.

source: AP


 


Iran has arrested a son of an opposition leader for criticising the government, the opposition website Sahamnews reported on Saturday.

“Mohammad Hossein Karoubi was arrested today for disclosing information about the Kahrizak detention centre (where at least three detained anti-government protesters were killed),” said the Sahamnews, which belongs to Mehdi Karoubi who lost to President Mahmoud Ahmadinejad in the 2009 presidential vote.

source: Reuters


 


جمهوری اسلامی ایران روز شنبه یک زن ایرانی- هلندی را که به «اتهام جرایم امنیتی» و به دنبال اعتراض‌های روز عاشورای سال ۱۳۸۸ بازداشت شده بود،‌ به اتهام «فروش و نگهداری مواد مخدر» اعدام کرد.

به گزارش رادیو فردا، بر اساس اعلام دادستانی تهران، زهرا بهرامی، یک زن ایرانی، که دارای تابعیت هلندی نیز بود،‌ بامداد روز شنبه به اتهام «فروش و نگه‌داری مواد مخدر» اعدام شده است.

حدود یک ماه پیش گزارش‌هایی از صدور حکم اعدام برای این شهروند ایرانی- هلندی که سه روز پس از رویدادهای خونین عاشورای سال گذشته و در جریان بازداشت گسترده معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران بازداشت شده بود منتشر شد.

در بیانیه دادستانی تهران درباره اعدام زهرا بهرامی نیز تصریح شده است که وی «پیشتر به اتهام ارتکاب جرایم امنیتی دستگیر شده بود».

در بخش دیگری از این بیانیه همچنین با اشاره به اتهام‌های مطرح شده علیه خانم بهرامی آمده است: «در بازرسی از منزل نام برده ۴۵۰ گرم کوکائین و ۴۲۰ گرم تریاک نیز کشف و در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد وی ۱۵۰ گرم کوکائین نیز به فروش رسانده است.»

دادستانی تهران همچنین از زهرا بهرامی به عنوان «عضو یک باند بین‌المللی ترانزیت مواد مخدر» یاد کرده و وی را متهم به قاچاق کوکائین از هلند به ایران «با همکاری رابط هلندی خود» معرفی کرده است.

بر اساس این گزارش دادگاه انقلاب تهران، زهرا بهرامی به اتهام «نگهداری ۴۵۰ گرم کوکائین و مشارکت در فروش ۱۵۰ گرم کوکائین» به اعدام و مصادره اموال و به اتهام «نگهداری ۴۲۰ گرم تریاک» به پرداخت ۱۴میلیون ریال جزای نقدی و تحمل هفتاد ضربه شلاق محکوم شده بود.

این در حالی است که بنفشه نایب‌پور، دختر زهرا بهرامی، در اوایل بهمن‌ماه و به دنبال صدور حکم اعدام برای مادرش به رادیوفردا گفته بود که وی در جلسه رسیدگی به اتهام‌های خود به قاضی صلواتی، رئیس دادگاه، گفته است: «من تحت فشار بودم. در شرایط خیلی وحشتناکی قرار داشتم و ناچار شدم این اتهامات را بپذیرم، اما الان دارم به شما می‌گویم که این اتهام کلاً بی‌پایه و اساس است و آن را به طور کامل رد می‌کنم.»

همچنین دادگاه انقلاب پرونده‌ای را نیز به اتهام عضویت خانم بهرامی در گروه «انجمن پادشاهی ایران» در دست رسیدگی داشت که این اتهام نیز از سوی وی رد شده بود و، به گفته دختر خانم بهرامی، انجمن پادشاهی ایران نیز وابستگی زهرا بهرامی به این گروه را رد کرده بود.

با این حال در بیانیه دادستانی تهران درباره اعدام زهرا بهرامی هیچ اشاره‌ای به رای احتمالی دادگاه درباره این اتهام خانم بهرامی نشده است.

اعدام خانم بهرامی در حالی صورت گرفته است که به دنبال صدور حکم اعدام برای وی، دولت هلند خواستار توضیحات بیشتر جمهوری اسلامی در این باره شده بود.

ایران که تابعیت دوگانه شهروندانش را به رسمیت نمی‌شناسد، پیشتر نیز به دیپلمات‌های هلندی در تهران اجازه دسترسی کنسولی به زهرا بهرامی را نداده بود.


 


احمد خاتمی، امام جمعه تهران، در نماز جمعه امروز گفت قیام کشورهای عربی اسلامی است و غرب تلاش می‌کند که آن را عنوان نکند.

به گزارش رادیو زمانه، ایران آیت‌الله احمد خاتمی با اشاره به تحولات اخیر در جهان عرب گفت: «پس از گذشت حدود ۳۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی با پدیده‌ بدیعی مواجهیم که باید منصفانه بگوییم این حرکات، پس‌لرزه‌های انقلاب اسلامی است.»

وی افزود: «سرانجام کسانی که با دین در می‌افتند، نابودی است.»

احمد خاتمی با اشاره به وقایع تونس و فرار زین‌العابدین بن‌علی، رئیس جمهور این کشور گفت: «این فرد نماز جماعت و نماز جمعه را ممنوع کرد، و زندان شکنجه در این کشور گسترش یافت. این امر دقیقأ مانند اتفاقاتی است که در زمان شاه رخ می‌دهد.»

این عضو مجلس خبرگان با بیان این‌که کشورهای غربی تلاش می‌کنند تا ریشه اسلامی این قیام‌ها را کتمان کنند افزود: «آن‌ها مسائل صنفی، لیبرالی و دمکراسی را مطرح می‌کنند، اما اصلی‌ترین مسأله که صبغه‌ دینی این قیام‌هاست را عنوان نمی‌کنند.»

وی گفت مردم در این قیام‌ها با شعار الله اکبر به پیش می‌روند و این امر را نشانگر «ماهیت اسلامی» این تحولات دانست و گفت: «این قیام یک قیام دینی است.»

احمد خاتمی افزود: «کسانی که دل از خدا می‌برند، و به بیگانگان دل می‌بندند، این بیگانگان در روز حادثه به دادشان نمی‌رسند. چنان‌که می‌بینیم آمریکا فرانسه و ایتالیا به دیکتاتور تونس اجازه‌ ورود ندادند و این دقیقأ یادآور آن است که بر سر رضاخان قلدر و پسر خبیث‌اش آمد.»

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: «به همه‌ این کسانی که واقعیات را نمی‌بینند می‌گویم که خاورمیانه اسلامی با محوریت اسلام، دین و مردم‌سالاری دینی در حال شکل‌گیری است.»

در همین حال وی نگرانی جمهوری اسلامی در جریان وقایع کشورهای عربی را «خلاء رهبری» دانست و افزود: «امیدواریم که این جریانات به دنبال یک رهبر مسلمان بگردند و نگرانی ما را از این جهت برطرف کنند.»

در ماه‌های اخیر کشورهای عربی دستخوش تحولات کم‌سابقه‌ای شده‌اند. ابتدا در پی اعتراضات خیابانی مردم تونس علیه وضعیت ناگوار اقتصادی، تورم و بیکاری، رئیس جمهور این کشور مجبور به ترک کشورش شد و سپس این اعتراضات در کشورهای دیگر از جمله مصر، یمن و الجزایر نیز گسترش یافت که در این میان مردم مصر و یمن خواهان برکناری رهبران این کشور شده‌اند. این اعتراضات در این کشورها همچنان ادامه دارد.

احمد خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل داخل ایران پرداخت.

وی گفت: «دم زدن از رگ و ریشه‌های ناسیونالیستی، با جنس انقلاب سازگار نیست و افرادی هم که قبل و پس از انقلاب از این موضوعات سخن می‌گفتند کاری از پیش نبردند. ما باید در همه‌ عرصه‌های کشور اعم از آموزش و پرورش و هنر در عنصر دین بدمیم.»

وی که تلویحأ به موضوع توقف نمایش «هدا گابلر» اشاره می‌کرد گفت: «در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست که تئاترهایی مبتذل در معرض دید مردم بگذارند که بوی غفلت از ارزش‌های اسلامی می‌دهد.»

پس از اجرای نمایش «هدا گابلر»، از مهم‌ترین نمایش‌نامه‌های ایبسن، نمایش‌نامه‌نویس سرشناس نروژی و به کارگردانی وحید رهبانی که از ۱۵ دی‌ماه جاری به روی صحنه رفته بود، عکس‌هایی از این نمایش در برخی از سایت‌های خبری منتشر شد. این سایت‌ها در گزارش‌هایی که پیرامون این نمایش منتشر کردند، «هدا گابلر» را به اباحه‌گری، ابتذال، عادی‌سازی چند شوهری و اختلاط زن و مرد و «استفاده از نمادهای فرقه موسوم به بردگی جنسی و فراماسونری» متهم کردند. پس از انتشار این گزارش‌ها بود که اجرای این نمایش در سالن چهارسوی تئاتر شهر متوقف شد.

احمد خاتمی د ر ادامه گفت که آینده‌ انقلاب ایران را دین رقم می‌زند. وی بار دیگر به مسأله‌ رهبری اشاره کرد و افزود:‌ «ما ولی فقیه خود را جانشین امام زمان می‌دانیم.»


 


دیوان محاسبات کشور موسسه ای است که در امور مالی و اداری مستقل است و زیر نظر مجلس شورای اسلامی به عنوان بازوی نظارتی آن عمل می کند

به گزارش بی‌بی‌سی، عبدالرضا رحمانی فضلی، رئیس دیوان محاسبات ایران می گوید که “بی انضباطی مالی” بزرگترین مشکل اقتصادی این کشور است و هیچ کس نمی تواند رقم دقیق مجموع درآمدهای کشور را محاسبه کند.

آقای رحمانی فضلی گفت: “در حال حاضر، بودجه ای که در کشور اعلام می شود فقط درآمد حاصل از نفت و مالیات است، در حالی که هم اکنون کانون های درآمدی و هزینه ای در کشور وجود دارد که درآمدهای زیادی دارند و به تبع آن هزینه های بسیاری نیز پرداخت می کنند.”

او نظارت جزء به جزء دیوان محاسبات کشور بر درآمدهای کشور را “کاری غلط” توصیف کرد، اما گفت که این دیوان برای تدوین سیاست گذاری های هزینه ای باید از مجموعه درآمدها و هزینه های کشور مطلع باشد.

دیوان محاسبات کشور موسسه ای است که در امور مالی و اداری مستقل است و زیر نظر مجلس شورای اسلامی به عنوان بازوی نظارتی آن عمل می کند.

این دیوان به کلیه حساب‌های وزارتخانه ها، موسسات، شرکت‌های دولتی و سایر دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند رسیدگی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای رحمانی فضلی که روز گذشته (پنجشنبه هفتم مهر) در اصفهان با مدیران این استان سخن می گفت، با اشاره به نحوه هزینه کردن درآمدها گفت که “قیمت تمام شده محصولات” در ایران بالاست و کلاهای تولید شده در این کشور، در حال حاضر قدرت رقابت در بازارهای بین المللی را ندارند.

او همچنین از طولانی بودن زمان انجام پروژه ها در ایران انتقاد کرد و عملیات احداث تونل کوهرنگ را نمونه ای از طولانی شدن اجرای پروژه های عمرانی دانست.

به نظر می رسد که اشاره آقای رحمانی فضلی، به تونل شماره ۳ کوهرنگ است که عملیات احداث آن از سال ۱۳۷۷ آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

دیوان محاسبات ایران، بنابر شرح وظایفش، حساب‌ها، اسناد و مدارک مربوط به نهادهای دولتی، پروژه های بزرگ اجرایی و سایر موسسات را برابر قانون جمع‌آوری و گزارش نحوه اجرای قانون بودجه توسط دولت را هر سال به مجلس ایران تسلیم می‌ کند.


 


Iran on Saturday hanged Iranian-Dutch woman Zahra Bahrami for selling and possessing drugs, dismissing repeated pleas by The Netherlands which had sought details about her case.

Bahrami’s execution is the latest in a slew of hangings carried out by the Islamic Republic in January. Her execution takes the total number of people hanged in Iran so far this year to 66, according to media reports.

“A drug trafficker named Zahra Bahrami, daughter of Ali, was hanged early on Saturday morning after she was convicted of selling and possessing drugs,” the Tehran prosecutor’s office said.

Bahrami, a 46-year-old Iranian-born naturalised Dutch citizen, was reportedly arrested in December 2009 after joining a protest against the government while visiting relatives in the Islamic Republic. The prosecutor’s office confirmed on Saturday that she had been arrested for “security crimes.” But elaborating on her alleged drug smuggling, the office said Bahrami had used her Dutch connections to smuggle narcotics into Iran.

“The convict, a member of an international drug gang, smuggled cocaine to Iran using her Dutch connections and had twice shipped and distributed cocaine inside the country,” it said.

During a search of her house, authorities found 450 grams of cocaine and 420 grams of opium, the prosecutor’s office said, adding that investigations revealed she had sold 150 grams of cocaine in Iran.

“The revolutionary court sentenced her to death for possessing 450 grams of cocaine and participating in the selling of 150 grams of cocaine,” it said.

The Netherlands had been seeking details about Bahrami’s case and had accused the Iranian authorities of refusing the Dutch embassy access to the prisoner because they did not recognise her dual nationality.

“I cannot confirm (her execution). Iranian media announced the news, we have not yet been approached by the Iranian authorities,” Bengt van Loosdrecht, a Dutch foreign ministry spokesman, told AFP on Saturday.

Dutch broadcaster Radio Netherlands Worldwide, quoting Bahrami’s daughter Banafsheh Najebpour, had reported earlier this month that Bahrami was awaiting trial in a second capital case in which she was accused of being in an armed opposition group.

Bahrami’s execution brought the total number of people hanged so far this year in the Islamic republic to 66, according to an AFP tally based on media reports.

There has been a spike in hangings this year in Iran, especially of convicted drug smugglers.

Along with China, Saudi Arabia and the United States, Iran has one of the highest numbers of executions each year, with adultery, murder, drug trafficking and other major crimes all punishable by death.

source: AFP


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به tehranreview-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به tehranreview@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته