-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ بهمن ۱۰, یکشنبه

Lastest News from Shahrgon for 01/30/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



به گفتۀ دادستانی تهران زهرا بهرامی شهروند هلندی ایرانی تبار امروز صبح شنبه در ایران اعدام شد. زهرا بهرامی در تظاهرات ششم دی ماه 1388 در اعتراض به نتیجۀ رسمی دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران دستگیر شده بود. پس از دستگیری قوۀ قضاییه جمهوری اسلامی او را به قاچاق مواد مخدر متهم کرد و مدعی شد که در بازرسی از منزل وی 450 گرم کوکائین و 420 گرم تریاک به دست آمده است. پنج روز پیش وزارت امور خارجۀ ایران با تکرار همین ادعا دخالت های کشورهای اروپایی برای نجات جان زهرا بهرامی را مورد سرزنش قرار داده و گفته بود که رسیدگی به پروندۀ اتهامی خانم زهرا بهرامی ادامه دارد. دختر زهرا بهرامی و وکیل مدافع وی گفته بودند که قوۀ قضاییه جمهوری اسلامی زهرا بهرامی را به عضویت در سازمان "انجمن پادشاهی" نیز متهم کرده است. اعدام ناگهانی زهرا بهرامی همزمان است با اعتراض اتحادیۀ اروپا به اعدام های گسترده در جمهوری اسلامی ایران. پنجشنبۀ گذشته خانم کاترین آشتون نمایندۀ سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی از آهنگ پرشتاب اعدام ها در ایران خواستار لغو کلیه احکام صادر شدۀ اعدام در جمهوری اسلامی شد و از مقامات این کشور خواست که اجرای مجازات اعدام را به حال تعلیق درآورد. از اول ژانویه تاکنون 66 نفر، یعنی به طور متوسط دو نفر در روز، در ایران اعدام شده‌اند.
دولت هلند امروز سفیر جمهوری اسلامی ایران را در آمستردام احضار کرد و خواستار توضیحات لازم در مورد اعدام خانم زهرا بهرامی شد.
در پنجم ژانویه گذشته هلند و اتحادیۀ اروپا ضمن ابراز نگرانی از سرنوشت خانم زهرا بهرامی خواستار توضیحات مقامات جمهوری اسلامی در مورد وضعیت وی شده بودند. در پاسخ، سخنگوی وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران، رامین مهمانپرست کشورهای اروپایی را متهم به دخالت در امور داخلی ایران کرده بود.


 


داریوش همایون در جوانی و در دوران نخست وزیری دکتر مصدق از اعضای حزب کارگران سوسیالیست ایران (سومکا) بود.
او که فعالیت مطبوعاتی خود را درسالهای پس از کودتای ۲۸ مرداد شروع کرده بود در سال ۱۳۳۹ به مدیریت سازمان کتاب های جیبی و سپس انتشارات فرانکلین رسید.
آقای همایون در دوران فعالیت مطبوعاتی اش به همراه تعدادی از روزنامه نگاران در بنیانگذاری سندیکای نویسندگان و خبرنگاران ایران همکاری داشت.
داریوش همایون، در سال ۱۳۴۶ روزنامه آیندگان را بنیانگذاری کرد و مدیر مسئول آن و مدتی هم سردبیر این روزنامه بود.
اولین روزنامه سراسری ایران که صبح ها منشر می شد و بعدها به رقیبی جدی برای دو رورنامه عصر آن زمان، کیهان و اطلاعات تبدیل شد.
مسعود بهنود، در هشتادمین سالگرد تولد او گفت: "داریوش همایون، نه تنها بنیانگذار آیندگان، بلکه بانی مکتبی بود که من از آن به عنوان مکتب آیندگان نام می‌برم".
همسر داریوش همایون، هما زاهدی، دختر سرلشگر فضل الله زاهدی و نماینده مجلس ایران بود.
جمشید آموزگار، دبیر کل حزب رستاخیز ایران پس از برگزاری کنگره سراسری حزب او را به قائم مقامی خود برگزید و پس از آن که به نخست وزیری رسید، آقای همایون وزیر اطلاعات و جهانگردی و سخنگوی دولت شد.
از مهمترین اتفاقات دوران کاری وی به عنوان وزیر اطلاعات و جهانگردی، انتشار مقاله ای به تاریخ ۱۷ دی ۱۳۵۶ در روزنامه اطلاعات با عنوان "ایران و استعمار سرخ و سیاه" بود که در آن به آیت الله خمینی توهین شده بود.
چاپ این مقاله که نویسنده آن، نام مستعار احمد رشیدی مطلق را داشت به اعتراضات گسترده در ایران منجر و به سقوط دولت آموزگار ختم شد.
سالها از داریوش همایون به عنوان نویسنده این مقاله نام برده می شد، اما خود او بارها آن را تکذیب کرد.
آقای همایون در آبان ۵۷ و همزمان با روی کار آمدن حکومت نظامی دستگیر و به زندان دژبان مرکز در پادگان جمشیدیه تهران منتقل شد.
او هنگام تصرف این پادگان توسط مردم در شامگاه ۲۱ بهمن ۱۳۵۷ توانست از آن فرار کند و پس از حدود پانزده ماه زندگی مخفی در اردیبهشت سال ۱۳۵۹ از ایران خارج شد.
داریوش همایون به هنگام مرگ ۸۲ ساله و عضو حزب مشروطه ایران بود.
منبع: بی.بی.سی


 


تظاهرات سراسری روز جمعه (28 ژانویه)، در پی اقامه نماز جمعه آغاز شد.
انتظار می رود روز شنبه در مقابل دفتر کار نخست وزیر اردن تجمع اعتراضی برگزار شود.
معترضان که به نمایندگی از طرف "جبهه اقدام اسلامی"، چپ گراها و اعضای اتحایه های کارگری دست به تظاهرات زده اند می گویند از اعتراضات گسترده مردمی در تونس و مصر که خواستار کناره گیری دولت های خود شده اند، الهام گرفته اند.
دیل گولک، گزارشگر بی بی سی در امان، می گوید با این که تظاهرات در اردن در حد هزاران نفر و نه دهها هزار نفری بوده که مصر و تونس شاهد آن بوده اند اما مردم اردن گفته اند که تا رسیدن به خواسته های خود به اعتراضات ادامه می دهند.
فعالان مخالف دولت روز جمعه با محکوم کردن سمیر رفاعی، نخست وزیر اردن، و با سر دادن شعار "رفاعی بیرون شو، قیمت های جان سوز، خشم اردنی ها را شعله ور کرده" از مقابل مسجد امام حسین عبور کردند.
گروه های مخالف دولت می خواهند که نخست وزیر با برگزاری انتخاباتی دموکراتیک انتخاب شود، نه آن که ملک عبدالله، پادشاه اردن، او را برگزیند.
دولت اردن می گوید که 250 میلیون دلار برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور هزینه خواهد کرد، اما مخالفان دولت خواهان اصلاحات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هستند.
برنامه اقتصادی دولت به منظور کاهش قیمت کالا و ایجاد مشاغل ارائه شده است.
ملک عبدالله گفته است که کالاهای ضروری باید با کمترین قیمت در اختیار شهروندان قرار گیرد.
برنامه اقتصادی دولت اردن پس از آن اعلام می شود که تظاهرات خشونت آمیز در تونس موجب سقوط زین العابدین بن علی، رئیس جمهوری و همچنین دولت این کشور شد.
منبع: بی.بی.سی


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به shahrgon-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به shahrgon@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته