-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ بهمن ۱۰, یکشنبه

Best of Balatarin for 01/30/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




کلمه:اینان به روز"خشم مردم"مصر اشاره می کنند ولی نمی گویند که روز غضب، نتیجه ناکارآمدی و فساد در بالاترین سطح حکومت و حیف و میل کردن بیت المال و هم چنین بستن دهن ها و شکستن قلم ها و اعدام ها واعدام ها و اعدام ها و بر پا کردن چوبه های دار برای ایجاد خوف در میان مردم است و نمی گوینداگرحکومت به حاکمیت مردم بر سرنوشت خود احترام می گذاشت و در انتخابات چند ماه پیش مصر آرای مردم را نمی دزدید،کار به شعار"اسقاط نظام"از سوی شعب عزیز مصر نمی رسید و شاید هم متوجه نیستند که ادامه ی سیاست غلبه به وسیله ایجاد خوف،نهایتا در نقطه ای به ضد خود تبدیل و آنگاه آمدن"روز خشم"و روزهای غضب ملی اجتناب ناپذیر می شود.فراعنه معمولا زمانی صدای ملت را می شنوند که بسیار دیر شده است.
با ۴۲۲ امتیاز و ۱۹۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


زهرا بهرامی زندانی سیاسی صبح امروز اعدام شد
با ۲۹۳ امتیاز و ۸۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


عکسی از زهرا بهرامی، (مادر اعدام شده در سحرگاه تهران) و دخترش
با ۲۷۰ امتیاز و ۲۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


روز شنبه 9 بهمن 1389 صدها تن در شهر هرات افغانستان بر عليه اعدام هاي اخير در ايران دست به تظاهرات زدند و بلاكاردهاي احمدي نژاد و خامنه اي را نيز به اتش كشيدند - اكثر زنان و مردان معترض افغان عكسهاي از اعدام شده گان اخير ايران و زندانيان سياسي بر دست داشتند و شعارهاي مختلفي نيز در حمايت از ايرانيان دربند را با خود حمل مي كردند. تظاهرات كننده گان در حاليكه به طرف قنسولگري ايران در هرات مي رفتند از سوي پوليس افغانستان متوقف شدند و تظاهرات تا حدودي به خشونت گراييد - اين بزرگترين اعتراض در حمايت از زندانيان سياسي ايراني در هرات ظرف سالهالي اخير است. آنها شعارهاي مرگ بر خامنه اي - مرگ بر احمدي نژاد و مرگ بر دشمنان دموكراسي سر مي دادند.
با ۲۱۹ امتیاز و ۷۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


میرحسین موسوی، یکی از رهبران مخالفان دولت ایران با مقایسه اعتراضات انتخاباتی سال گذشته این کشور با وقایع جاری در مصر، گفت که اگر حکومت مصر "آرای مردم را نمی دزدید"، کار به شعار "اسقاط نظام" نمی کشید. آقای موسوی روز شنبه ۹ بهمن (۲۹ ژانویه) با انتشار یادداشتی در سایت کلمه، حرکت های اعتراضی هفته های اخیر در تونس، یمن و مصر را ادامه تظاهرات معترضان به نتایج انتخابات ایران در روزهای ۲۵، ۲۸ و ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ در تهران دانست. او نوشت: "برای کشف راز این پیوندها و مشابهت ها... کافی است که شیوه انتخابات اخیر مصر را با انتخابات های خود مقایسه کنیم و [به یاد آوریم که] رئیس شورای نگهبان از بی نیازی به آرای میلیون ها شهروند سبز سخن راند". آقای موسوی شیوه برخورد "نظام های در حال سقوط" منطقه با مخالفان خود را مشابه هم توصیف کرد و حمله به شبکه های اجتماعی، مطبوعات و فضای مجازی، قطع اس ام اس ها، تلفن ها و اینترنت و زندانی کردن معترضان را از جمله این شباهت ها دانست. حکومت ایران هم در جریان وقایع پس از انتخابات سال گذشته این کشور، دقیقا از روش های مشابهی استفاده کرد و به نظر می رسد که تأکید آقای موسوی بر این روش ها به منظور نشان دادن این مشابهت بوده است. او از نحوه بازتاب حوادث وقایع مصر در تریبون های رسمی در ایران انتقاد کرد و نوشت که "منافع پشت سر ایدئولوژی حاکم در کشور" اجازه دیده شدن واقعیت ها را نمی دهد. آقای موسوی نوشت: "خطیبان و تریبون های گوش به فرمان، به عملکرد مفسدانه و جبارانه فرعون مصر که با بازداشت ها، اعتراف گیری ها، پرونده سازی ها و غارت مردم از طریق باندها و اطرافیان، این شرایط انفجاری را در مصر ایجاد کرده اند، توجهی نشان نمی دهند". او با اشاره تلویحی به رفتار حکومت ایران، هشدار داد که ادامه سیاست "غلبه به وسیله ایجاد خوف" می تواند در نهایت به ضد خود تبدیل شود و به بروز خشم عمومی بینجامد. آقای موسوی نوشت: "فراعنه معمولا زمانی صدای ملت را می شنوند که بسیار دیر شده است".
با ۲۰۳ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


ای خدا، اخبار مصر رو که می خونم قلبم می خواد از جا کنده بشه، دوست داشتم مصری می بودم، فرعون! بیداری؟ مردمت غوغا کردند. کورش! بخواب، ما همه خوابیم. ما نشستیم سریال "اعدام در سپیده دم" تماشا می کنیم. یکی یه کاری کنه. یکی یه قراری بذاره. یکی یه تظاهرات راه بندازه. یکی یه حرفی بزنه. آهای میرحسین! آهای کروبی! کجا رفتین؟ یکی بیاد جنبش رو بیدار کنه. یکی بیاد جرقه بزنه تا آتیش جنبش روشن بشه. جرقه تونس سوختن انسان بود. اما برای مردم ایران بوی جسد اعدام شده و گوشت سوخته انسان عادی شده. هیچکی رو تحریک نمی کنه. فکری باید. جرقه ای باید. ایران هم جرقه می خواد. اما این جرقه چی می تونه باشه؟؟
با ۱۹۲ امتیاز و ۵۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


زهرا بهرامی شهروند ایرانی- هلندی و یکی از دستگیرشدگان اعتراضات 6 دی ماه سال 88 بامداد امروز شنبه به دار آویخته شد.فارس، خبرگزای وابسته نیروهای امنیتی نظامی ایران، با اعلام این خبر اتهامات زهرا بهرامی را عضویت در "یك باند بین المللی ترانزیت مواد مخدر" و "همكاری با یک رابط هلندی" اعلام کرده است.زهرا بهرامی از بازداشت شدگان عاشورای تهران است که تاریخ بیست و پنجم مرداد جاری در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب که به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد به «محاربه» متهم گردید. دیگر اتهامات این زندانی ایرانی -هلندی که از ششم دی ماه سال گذشته در زندان و مدت زیادی را نیز در انفرادی سپری کرده‌است « اقدام علیه امنیت ملی،تبلیغ علیه نظام،و عضویت در گروه انجمن پادشاهی» بود.
با ۱۷۱ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


اعدام شتاب زده و عجولانه زهرابهرامی شهروند ایرانی-هلندی درسحرگاه امروز در حالی صورت گرفت که وکیل وی اصلا خبر نداشت. او دقایقی قبل به کمپین گفت که از خبر شوکه شده است. ژینوس شریف با اشاره به اینکه قوه قضاییه ایران هنوز به اتهامات امنیتی موکل وی رسیدگی نکرده است گفت: « من درشگفت هستم که با آنکه هنوز به اتهامات امنیتی موکلم رسیدگی نشده است حکم اعدام برای وی اجرا شده است.» یک منبع مطلع به کمپین گفت که در زندان تیم ضدجاسوسی ماموریت بازجویی از وی را به عهده داشته نه بازجویان مربوط به مواد مخدر. این منبع تایید کردکه خانم بهرامی در هفته های اول بازداشت شکنجه روحی و جسمی شده تا مجبور به اعترافات تلویزیونی شود. با توجه به اینکه اتهامات اولیه پس از دستگیری زهرا بهرامی مربوط به مسایل امنیتی و حضور وی در انتخابات و مصاحبه با رسانه های خارجی بود و بعدا مساله مواد مخدر مطرح شده دختر زهرا بهرامی با اظهار اینکه مسولان کشوری می خواهند ذهن مردم از انتخابات منحرف شود، گفت: « مادرم تبع کشور هلند است احتمالا می خواستند با این اتهام دست دولت هلند کوتاه شود. قبلا هم این اتهام ها را بی خودی به دیگران زده اند. »
با ۱۶۵ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


کلمه: بنده ضمن تکذیب هرگونه و هر مقدار استفاده ازکمکهای بیگانگان، اتکای جنبش سبز و همراهان آن را به مردم کشورمان جزو افتخارات جنبش می دانم .راویان دروغگوی این روایت سراپا کذب شبیه همان خطیب نماز جمعه ای هستند که ادعا کرد امریکا از طزیق عربستان یک میلیارد دلاربه سران جنبش سیز کمک کرده وتفرعن او هنوز به او اجازه نداده است که ازاین دروغ توبه... برخی از سایت های وابسته به دولت در روزهای اخیر نوشته اند که ابوعباس، رییس جمهوری تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش کرده یک فعال اقتصادی را متقاعد کند که برای تاسیس یک ایستگاه رادیویی برای معترضان پس از انتخابات، میلیون‌ها دلار به میرحسین موسوی کمک کند.موسوی در یادداشت کوتاهی که در اختیار کلمه قرار داده، ضمن تکذیب دریافت هرگونه کمکی از بیگانگان، بر این موضوع تاکید کرده است که اتکای جنبش سبز و همراهان آن را به مردم کشور جزو افتخارات جنبش می داند. به گزارش کلمه متن یادداشت میرحسین به شرح زیر است: باسمه تعالی پرونده سازان و اعتراف گیران به نقل از گزارشی آشفته تیتر زده اند که ابوعباس فلسطینی به یک مامور امریکائی گزارش داده است که سال گذشته به یک تاجرفلسطینی گفته است «به موسوی در ایران پنجاه میلیون دلار برای تاسیس رادیو کمک کند.»البته مطابق معمول دروغگویان همین خبر کذب را به شکلی تغییر داده اند که گوئی ابوعباس معروف که امروز کوس رسوائی او بر سر هر کوی و برزن زده شده، پنجاه میلیون دلار در این زمینه پرداخت کرده است. بنده ضمن تکذیب هرگونه و هر مقدار استفاده ازکمکهای بیگانگان، اتکای جنبش سبز و همراهان آن را به مردم کشورمان جزو افتخارات جنبش می دانم .راویان دروغگوی این روایت سراپا کذب شبیه همان خطیب نماز جمعه ای هستند که ادعا کرد امریکا از طریق عربستان یک میلیارد دلاربه سران جنبش سیز کمک کرده وتفرعن او هنوز به او اجازه نداده است که ازاین دروغ توبه کند. میرحسین موسوی
با ۱۶۴ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


خبرگزاري فرانسه روز شنبه از لاهه خبر داد، به دنبال اعدام زهرا بهرامي، دولت هلند رابطه اش را با رژيم ايرا به حالت تعليق در آورد.
با ۱۶۱ امتیاز و ۲۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


میرحسین موسوی در یادداشتی ضمن بررسی شرایط حاکم بر خاورمیانه، قیام حق طلبانه مردم در برخی کشورها را در راستای بر هم زدن نظام ظالمانه ای دانست که منطقه را در چنگال خود فراگرفته و آن را ناشی از بی احترامی حکومت ها به حق تعیین سرنوشت مردم خواند. آخرین نخست وزیر ایران، همچنین از جانب ملت ایران به مردم آگاه و مبارز مصر و تونس و اردن و یمن ادای احترام و آرزوی پیروزی کرد. به گزارش کلمه، متن یادداشت میرحسین موسوی به شرح زیر است: این روزها خاورمیانه در آستانه ی حوادث بزرگی ست که می تواند سرنوشت این منطقه و جهان و سرنوشت ملت های منطقه را تحت تاثیر خود قرار دهد. مسلما آنچه در حال وقوع است در راستای به هم زدن نظام ظالمانه ایست که سرنوشت ملت های بسیاری را درمنطقه در چنگال خود گرفته است و بدون هیچی شکی نقطه ی آغازین آنچه در خیابان های تونس و صنعا و قاهره و اسکندریه و سوئز شاهد آن هستیم را باید در تظاهرات چند میلیونی ۲۵ و۲۸ و۳۰ خرداد تهران جستجو کرد. روزهایی که مردم با شعار "رای من کجاست؟" به خیابان ها آمدند و مسالمت جویانه، حقوق از دست رفته ی خود را پی گرفتند. امروز دامنه ی شعار "رای من کجاست؟" مردم ایران، به شعار "الشعب یرید اسقاط النظام" در قاهره و سوئز و اسکندریه رسیده است. برای کشف راز این پیوندها و مشابهت ها لازم نیست جای دوری برویم. کافی است شیوه ی انتخابات اخیر مصر را با انتخابات های خود مقایسه کنیم و اینکه رئیس شورای نگهبان از بی نیازی به آرا میلیون ها شهروند سبز سخن می راند. اگر به نظام های در حال سقوط جهان عرب و خاورمیانه با دقت نگاه کنیم، خواهیم دید؛ در همه ی این نظام ها به یک سان شبکه های اجتماعی وعرصه ی مطبوعات و فضای مجازی مورد حمله قرار می گیرند و به شکل حیرت انگیزی اس ام اس ها و تلفن ها و اینترنت قطع و قلم ها مشابه یکدیگر در هم شکسته و معترضین به زندان ها برده می شوند. متاسفانه منافع ِ پشت سر ِ ایدئولوژی ِ حاکم در کشور، اجازه نمی دهد واقعیت ها آنچنان که هستند، خود را نشان دهند. خطیبان و تریبون های گوش به فرمان، به عملکرد مفسدانه و جبارانه فرعون مصر که با بازداشت ها، اعتراف گیری ها، پرونده سازی ها وغارت مردم از طریق باندها و اطرافیان، این شرایط انفجاری را در مصر ایجاد کرده اند توجهی نشان نمی دهند. اینان به روز "خشم مردم" مصر اشاره می کنند ولی نمی گویند که روز غضب، نتیجه ناکارآمدی و فساد در بالاترین سطح حکومت و حیف و میل کردن بیت المال و هم چنین بستن دهن ها و شکستن قلم ها و اعدام ها واعدام ها و اعدام ها و بر پا کردن چوبه های دار برای ایجاد خوف در میان مردم است. و نمی گویند اگرحکومت به حاکمیت مردم بر سرنوشت خود احترام می گذاشت و در انتخابات چند ماه پیش مصر آرای مردم را نمی دزدید، کار به شعار "اسقاط نظام" از سوی شعب عزیز مصر نمی رسید. و شاید هم متوجه نیستند که ادامه ی سیاست غلبه به وسیله ی ایجاد خوف، نهایتا در نقطه ای به ضد خود تبدیل و آنگاه آمدن "روز خشم" و روزهای غضب ملی اجتناب ناپذیر می شود. فراعنه معمولا زمانی صدای ملت را می شنوند که بسیار دیر شده است. ملت ما به انقلاب عظیم مردم شجاع تونس و قیام حق طلبانه ی مردم مصر و یمن و دیگر کشورهای منطقه احترام می گذارد. ما به همه ی مردم دلیر و آگاه و مبارز مصر و تونس و اردن و یمن درود می فرستیم و از خداوند منان پیروزی آنان را در مبارزات حق طلبانه اشان آرزو می کنیم.
با ۱۵۴ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


امروز دامنه ی شعار "رای من کجاست؟" مردم ایران، به شعار "الشعب یرید اسقاط النظام" در قاهره و سوئز و اسکندریه رسیده است. برای کشف راز این پیوندها و مشابهت ها لازم نیست جای دوری برویم. کافی است شیوه ی انتخابات اخیر مصر را با انتخابات های خود مقایسه کنیم و اینکه رئیس شورای نگهبان از بی نیازی به آرا میلیون ها شهروند سبز سخن می راند. اگر به نظام های در حال سقوط جهان عرب و خاورمیانه با دقت نگاه کنیم، خواهیم دید؛ در همه ی این نظام ها به یک سان شبکه های اجتماعی وعرصه ی مطبوعات و فضای مجازی مورد حمله قرار می گیرند و به شکل حیرت انگیزی اس ام اس ها و تلفن ها و اینترنت قطع و قلم ها مشابه یکدیگر در هم شکسته و معترضین به زندان ها برده می شوند. و متاسفانه منافع ِ پشت سر ِ ایدئولوژی ِ حاکم در کشور، اجازه نمی دهد واقعیت ها آنچنان که هستند، خود را نشان دهند. خطیبان و تریبون های گوش به فرمان، به عملکرد مفسدانه و جبارانه فرعون مصر که با بازداشت ها، اعتراف گیری ها، پرونده سازی ها وغارت مردم از طریق باندها و اطرافیان، این شرایط انفجاری را در مصر ایجاد کرده اند توجهی نشان نمی دهند. اینان به روز "خشم مردم" مصر اشاره می کنند ولی نمی گویند که روز غضب، نتیجه ناکارآمدی و فساد در بالاترین سطح حکومت و حیف و میل کردن بیت المال و هم چنین بستن دهن ها و شکستن قلم ها و اعدام ها واعدام ها و اعدام ها و بر پا کردن چوبه های دار برای ایجاد خوف در میان مردم است. و نمی گویند اگرحکومت به حاکمیت مردم بر سرنوشت خود احترام می گذاشت و در انتخابات چند ماه پیش مصر آرای مردم را نمی دزدید، کار به شعار "اسقاط نظام" از سوی شعب عزیز مصر نمی رسید. و شاید هم متوجه نیستند که ادامه ی سیاست غلبه به وسیله ی ایجاد خوف، نهایتا در نقطه ای به ضد خود تبدیل و آنگاه آمدن "روز خشم" و روزهای غضب ملی اجتناب ناپذیر می شود. فراعنه معمولا زمانی صدای ملت را می شنوند که بسیار دیر شده است. ملت ما به انقلاب عظیم مردم شجاع تونس و قیام حق طلبانه ی مردم مصر و یمن و دیگر کشورهای منطقه احترام می گذارد. ما به همه ی مردم دلیر و آگاه و مبارز مصر و تونس و اردن و یمن درود می فرستیم و از خداوند منان پیروزی آنان را در مبارزات حق طلبانه اشان آرزو می کنیم.
با ۱۴۴ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


بنده ضمن تکذیب هرگونه و هر مقدار استفاده ازکمکهای بیگانگان، اتکای جنبش سبز و همراهان آن را به مردم کشورمان جزو افتخارات جنبش می دانم. راویان دروغگوی این روایت سراپا کذب شبیه همان خطیب نماز جمعه ای هستند که ادعا کرد امریکا از طریق عربستان یک میلیارد دلاربه سران جنبش سیز کمک کرده وتفرعن او هنوز به او اجازه نداده است که ازاین دروغ توبه کند. تحول سبز: برخی از سایت های وابسته به دولت در روزهای اخیر نوشته اند که ابوعباس، رییس جمهوری تشکیلات خودگردان فلسطین یک فعال اقتصادی را متقاعد کرده برای تاسیس یک ایستگاه رادیویی برای معترضان پس از انتخابات، میلیون‌ها دلار به میرحسین موسوی کمک کند. موسوی در یادداشت کوتاهی که در اختیار کلمه قرار داده، ضمن تکذیب دریافت هرگونه کمکی از بیگانگان، بر این موضوع تاکید کرده است که اتکای جنبش سبز و همراهان آن را به مردم کشور جزو افتخارات جنبش می داند. به گزارش کلمه متن یادداشت میرحسین به شرح زیر است: بسمه تعالی پرونده سازان و اعتراف گیران به نقل از گزارشی آشفته تیتر زده اند که ابوعباس فلسطینی به یک مامور امریکائی گزارش داده است که سال گذشته به یک تاجرفلسطینی گفته است «به موسوی در ایران پنجاه میلیون دلار برای تاسیس رادیو کمک کند.»البته مطابق معمول دروغگویان همین خبر کذب را به شکلی تغییر داده اند که گوئی ابوعباس معروف که امروز کوس رسوائی او بر سر هر کوی و برزن زده شده، پنجاه میلیون دلار در این زمینه پرداخت کرده است. بنده ضمن تکذیب هرگونه و هر مقدار استفاده ازکمکهای بیگانگان، اتکای جنبش سبز و همراهان آن را به مردم کشورمان جزو افتخارات جنبش می دانم. راویان دروغگوی این روایت سراپا کذب شبیه همان خطیب نماز جمعه ای هستند که ادعا کرد امریکا از طریق عربستان یک میلیارد دلاربه سران جنبش سیز کمک کرده وتفرعن او هنوز به او اجازه نداده است که ازاین دروغ توبه کند. میرحسین موسوی
با ۱۴۲ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


ویزر خارجه هلند در اعتراض به اعدام زهرا بهرامی، زن ایرانی - هلندی، با "بربر" خواندن این اقدام جمهوری اسلامی، به شهروندان کشور اش اطمینان داد تمام روابط خود را با دولت احمدی نژاد متوقف می کند. وزیر خارجه دولت هلند گفت تمام فعالیت های سفارت ایران در هلند را محدود خواهد کرد و از این به بعد برای هر نوع فعالیت باید از وزارت خارجه اجازه نامه کتبی بگیرند.
با ۱۳۶ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


زنان و مردان و حتی کودکان شهر هرات هم در حمایت از مردم ایران به پا خواستند 28/01/2011
با ۱۳۵ امتیاز و ۱۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


این روزها همه جا سخن از کوتاهی موسوی است...به گذشته میرویم: بیست بهمن 1357 است، تهران دانشگاه تهران تا چشم کار میکند، جمعیت است، ....همه در انتظار سخنان یک مرد. مردی که برای نخستین بار پس از بیست و پنج سال، در برابر جمعی به این عظمت سخنرانی خواهد کرد. جمعیت در تب انقلاب میسوزد، قلبش سرشار از امید پیروزی است. بازرگان شروع به سخنرانی میکند. و نشان میدهد همان بازرگان دوران نهضت ملی کردن نفت است. در التهاب انقلاب، در شور پیروزی، در تب انقلاب، تحت تاثیر جو قرار نمیگیرد، هیجان زده نمیشود، سخنان میانه رو میگوید، و آن هم به جمعیتی که در انتظار یک اشاره اند تا به سوی نخست وزیری و وزارتخانه ها و مراکز نطامی بروند، تا دولت بختیار - اگر نه نظام شاه را- یکسره کنند. اما بازرگان، مرد اصول و اخلاق است، جمعیت و مردم را به آرامش و کار میخواند...شعارهای تند و انقلابی نمیدهد. به مصالح ملت می اندیشد. در برابر شور جمعیت، آنان را به شعور و صبر، و اندیشه میخواند. آن روزهای انقلاب آن شور کورکورانه، آن ولع برای آزادی، آن خشم و انتقام، رفت تا کسی بازرگان را تاب نیاورد، نوشتند او ترسو است، میانه رو است، با اعدام مخالف است، تیتر زدند بختیار از مرز بازرگان گذشت، گفتند از خودت دفاع کن.... 30 سال گذشت، تا امروز بفهمیم، چقدر حق با او بوده... این روزها، موسوی هم بر خلاف بسیاری به صبر، تعقل، آگاهی، مطالعه، کار میخواند...اما کو کسی تا گوش کند، در انتظار انقلاب و مبارزه خیابانی هستیم؟ به یک اشاره؟ تا باز بعد سی سال، دندان به لب بگیریم که کاش به حرف های موسوی گوش میکردیم...انقلاب و شور و شورش میخواهید؟؟ چرا هرگز درس نمیگیریم؟؟ چرا؟؟ چرا؟؟ چرا اینقدر این مردم، به دنبال شورهای کوتاه مدتند، به دنبال راه میانبر...بیایید یک بار هم که شده، از تاریخ درس بگیریم با موسوی آن نکینم که بازرگان کردیم
با ۱۳۲ امتیاز و ۴۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


امروز دامنه ی شعار "رای من کجاست؟" مردم ایران، به شعار "الشعب یرید اسقاط النظام" در قاهره و سوئز و اسکندریه رسیده است. ميرحسین موسوی در یادداشتی‌ضمن بررسی شرایط حاکم بر خاورمیانه، قیام حق طلبانه مردم در برخی کشورها را در راستای بر هم زدن نظام ظالمانه ای دانست که منطقه را در چنگال خود فراگرفته است و آن را ناشی از بی احترامی حکومت ها به حق تعیین سرنوشت مردم خواند. آخرین نخست وزیر ایران، همچنین از جانب ملت ایران به مردم آگاه و مبارز مصر و تونس و اردن و یمن ادای احترام و آرزوی پیروزی کرد. ميرحسين موسوي در ادامه افزود: این روزها خاورمیانه در آستانه ی حوادث بزرگی ست که می تواند سرنوشت این منطقه و جهان و سرنوشت ملت های منطقه را تحت تاثیر خود قرار دهد. مسلما آنچه در حال وقوع است در راستای به هم زدن نظام ظالمانه ایست که سرنوشت ملت های بسیاری را درمنطقه در چنگال خود گرفته است و بدون هیچی شکی نقطه ی آغازین آنچه در خیابان های تونس و صنعا و قاهره و اسکندریه و سوئز شاهد آن هستیم را باید در تظاهرات چند میلیونی ۲۵ و۲۸ و۳۰ خرداد تهران جستجو کرد. روزهایی که مردم با شعار "رای من کجاست؟" به خیابان ها آمدند و مسالمت جویانه، حقوق از دست رفته ی خود را پی گرفتند. موسوي ادامه داد: امروز دامنه ی شعار "رای من کجاست؟" مردم ایران، به شعار "الشعب یرید اسقاط النظام" در قاهره و سوئز و اسکندریه رسیده است. برای کشف راز این پیوندها و مشابهت ها لازم نیست جای دوری برویم. کافی است شیوه ی انتخابات اخیر مصر را با انتخابات های خود مقایسه کنیم و اینکه رئیس شورای نگهبان از بی نیازی به آرا میلیون ها شهروند سبز سخن می راند. اگر به نظام های در حال سقوط جهان عرب و خاورمیانه با دقت نگاه کنیم، خواهیم دید؛ در همه ی این نظام ها به یک سان شبکه های اجتماعی وعرصه ی مطبوعات و فضای مجازی مورد حمله قرار می گیرند و به شکل حیرت انگیزی اس ام اس ها و تلفن ها و اینترنت قطع و قلم ها مشابه یکدیگر در هم شکسته و معترضین به زندان ها برده می شوند.
با ۱۲۲ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


پس از ارجای حکم اعدام زهرا بهرامی، شهروند ایرانی- هلندی، به دایره اجرای احکام، بامداد روز شنبه نهم بهمن ماه، این حکم در تهران اجرا شده است.
با ۱۲۲ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


میرحسین موسوی در یادداشتی ضمن بررسی شرایط حاکم بر خاورمیانه، قیام حق طلبانه مردم در برخی کشورها را در راستای بر هم زدن نظام ظالمانه ای دانست که منطقه را در چنگال خود فراگرفته و آن را ناشی از بی احترامی حکومت ها به حق تعیین سرنوشت مردم خواند. آخرین نخست وزیر ایران، همچنین از جانب ملت ایران به مردم آگاه و مبارز مصر و تونس و اردن و یمن ادای احترام و آرزوی پیروزی کرد. به گزارش کلمه، متن یادداشت میرحسین موسوی به شرح زیر است: این روزها خاورمیانه در آستانه ی حوادث بزرگی ست که می تواند سرنوشت این منطقه و جهان و سرنوشت ملت های منطقه را تحت تاثیر خود قرار دهد. مسلما آنچه در حال وقوع است در راستای به هم زدن نظام ظالمانه ایست که سرنوشت ملت های بسیاری را درمنطقه در چنگال خود گرفته است و بدون هیچی شکی نقطه ی آغازین آنچه در خیابان های تونس و صنعا و قاهره و اسکندریه و سوئز شاهد آن هستیم را باید در تظاهرات چند میلیونی ۲۵ و۲۸ و۳۰ خرداد تهران جستجو کرد. روزهایی که مردم با شعار "رای من کجاست؟" به خیابان ها آمدند و مسالمت جویانه، حقوق از دست رفته ی خود را پی گرفتند. امروز دامنه ی شعار "رای من کجاست؟" مردم ایران، به شعار "الشعب یرید اسقاط النظام" در قاهره و سوئز و اسکندریه رسیده است. برای کشف راز این پیوندها و مشابهت ها لازم نیست جای دوری برویم. کافی است شیوه ی انتخابات اخیر مصر را با انتخابات های خود مقایسه کنیم و اینکه رئیس شورای نگهبان از بی نیازی به آرا میلیون ها شهروند سبز سخن می راند. اگر به نظام های در حال سقوط جهان عرب و خاورمیانه با دقت نگاه کنیم، خواهیم دید؛ در همه ی این نظام ها به یک سان شبکه های اجتماعی وعرصه ی مطبوعات و فضای مجازی مورد حمله قرار می گیرند و به شکل حیرت انگیزی اس ام اس ها و تلفن ها و اینترنت قطع و قلم ها مشابه یکدیگر در هم شکسته و معترضین به زندان ها برده می شوند. متاسفانه منافع ِ پشت سر ِ ایدئولوژی ِ حاکم در کشور، اجازه نمی دهد واقعیت ها آنچنان که هستند، خود را نشان دهند. خطیبان و تریبون های گوش به فرمان، به عملکرد مفسدانه و جبارانه فرعون مصر که با بازداشت ها، اعتراف گیری ها، پرونده سازی ها وغارت مردم از طریق باندها و اطرافیان، این شرایط انفجاری را در مصر ایجاد کرده اند توجهی نشان نمی دهند. اینان به روز "خشم مردم" مصر اشاره می کنند ولی نمی گویند که روز غضب، نتیجه ناکارآمدی و فساد در بالاترین سطح حکومت و حیف و میل کردن بیت المال و هم چنین بستن دهن ها و شکستن قلم ها و اعدام ها واعدام ها و اعدام ها و بر پا کردن چوبه های دار برای ایجاد خوف در میان مردم است. و نمی گویند اگرحکومت به حاکمیت مردم بر سرنوشت خود احترام می گذاشت و در انتخابات چند ماه پیش مصر آرای مردم را نمی دزدید، کار به شعار "اسقاط نظام" از سوی شعب عزیز مصر نمی رسید. و شاید هم متوجه نیستند که ادامه ی سیاست غلبه به وسیله ی ایجاد خوف، نهایتا در نقطه ای به ضد خود تبدیل و آنگاه آمدن "روز خشم" و روزهای غضب ملی اجتناب ناپذیر می شود. فراعنه معمولا زمانی صدای ملت را می شنوند که بسیار دیر شده است. ملت ما به انقلاب عظیم مردم شجاع تونس و قیام حق طلبانه ی مردم مصر و یمن و دیگر کشورهای منطقه احترام می گذارد. ما به همه ی مردم دلیر و آگاه و مبارز مصر و تونس و اردن و یمن درود می فرستیم و از خداوند منان پیروزی آنان را در مبارزات حق طلبانه اشان آرزو می کنیم
با ۱۱۳ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


این روزها خاورمیانه در آستانه ی حوادث بزرگی ست که می تواند سرنوشت این منطقه و جهان و سرنوشت ملت های منطقه را تحت تاثیر خود قرار دهد. مسلما آنچه در حال وقوع است در راستای به هم زدن نظام ظالمانه ایست که سرنوشت ملت های بسیاری را درمنطقه در چنگال خود گرفته است و بدون هیچی شکی نقطه ی آغازین آنچه در خیابان های تونس و صنعا و قاهره و اسکندریه و سوئز شاهد آن هستیم را باید در تظاهرات چند میلیونی ۲۵ و۲۸ و۳۰ خرداد تهران جستجو کرد. روزهایی که مردم با شعار "رای من کجاست؟" به خیابان ها آمدند و مسالمت جویانه، حقوق از دست رفته ی خود را پی گرفتند. امروز دامنه ی شعار "رای من کجاست؟" مردم ایران، به شعار "الشعب یرید اسقاط النظام" در قاهره و سوئز و اسکندریه رسیده است. برای کشف راز این پیوندها و مشابهت ها لازم نیست جای دوری برویم. کافی است شیوه ی انتخابات اخیر مصر را با انتخابات های خود مقایسه کنیم و اینکه رئیس شورای نگهبان از بی نیازی به آرا میلیون ها شهروند سبز سخن می راند. اگر به نظام های در حال سقوط جهان عرب و خاورمیانه با دقت نگاه کنیم، خواهیم دید؛ در همه ی این نظام ها به یک سان شبکه های اجتماعی وعرصه ی مطبوعات و فضای مجازی مورد حمله قرار می گیرند و به شکل حیرت انگیزی اس ام اس ها و تلفن ها و اینترنت قطع و قلم ها مشابه یکدیگر در هم شکسته و معترضین به زندان ها برده می شوند. و متاسفانه منافع ِ پشت سر ِ ایدئولوژی ِ حاکم در کشور، اجازه نمی دهد واقعیت ها آنچنان که هستند، خود را نشان دهند. خطیبان و تریبون های گوش به فرمان، به عملکرد مفسدانه و جبارانه فرعون مصر که با بازداشت ها، اعتراف گیری ها، پرونده سازی ها وغارت مردم از طریق باندها و اطرافیان، این شرایط انفجاری را در مصر ایجاد کرده اند توجهی نشان نمی دهند. اینان به روز "خشم مردم" مصر اشاره می کنند ولی نمی گویند که روز غضب، نتیجه ناکارآمدی و فساد در بالاترین سطح حکومت و حیف و میل کردن بیت المال و هم چنین بستن دهن ها و شکستن قلم ها و اعدام ها واعدام ها و اعدام ها و بر پا کردن چوبه های دار برای ایجاد خوف در میان مردم است. و نمی گویند اگرحکومت به حاکمیت مردم بر سرنوشت خود احترام می گذاشت و در انتخابات چند ماه پیش مصر آرای مردم را نمی دزدید، کار به شعار "اسقاط نظام" از سوی شعب عزیز مصر نمی رسید. و شاید هم متوجه نیستند که ادامه ی سیاست غلبه به وسیله ی ایجاد خوف، نهایتا در نقطه ای به ضد خود تبدیل و آنگاه آمدن "روز خشم" و روزهای غضب ملی اجتناب ناپذیر می شود. فراعنه معمولا زمانی صدای ملت را می شنوند که بسیار دیر شده است. ملت ما به انقلاب عظیم مردم شجاع تونس و قیام حق طلبانه ی مردم مصر و یمن و دیگر کشورهای منطقه احترام می گذارد. ما به همه ی مردم دلیر و آگاه و مبارز مصر و تونس و اردن و یمن درود می فرستیم و از خداوند منان پیروزی آنان را در مبارزات حق طلبانه اشان آرزو می کنیم.
با ۱۱۳ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


به گزارش ايسنا و به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دادستاني تهران،‌ محکوم عليه ياد شده عضو يک باند بين المللي ترانزيت مواد مخدر بود که با همکاري رابط هلندي خود، ‌از آن کشور کوکائين به ايران قاچاق مي‌كرد و به واسطه مشارکت با اين باند،‌ طي دو مرحله کوکائين به داخل کشور منتقل و توزيع شده بود. اين گزارش حاکي است، در بازرسي از منزل نامبرده،‌که پيشتر به اتهام ارتکاب جرايم امنيتي دستگير شده بود،‌ 450 گرم کوکائين و 420 گرم ترياک نيز کشف و در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد وي 150 گرم کوکائين نيز به فروش رسانده است. گزارش ياد شده مي افزايد، متعاقبا در پي تکميل تحقيقات و صدور کيفرخواست،‌ پرونده زهرا بهرامي به دادگاه انقلاب اسلامي تهران ارسال و جلسه دادگاه با حضور نماينده دادستان و وکيل محکوم عليه تشکيل و پس از رسيدگي،‌ نامبرده به اتهام نگه داري 450 گرم کوکائين و مشارکت در فروش 150 گرم کوکائين به اعدام و مصادره اموال و در مورد نگه داري 420 گرم ترياک به پرداخت چهارده ميليون ريال جزاي نقدي و تحمل هفتاد ضربه شلاق محکوم شد که راي صادره مورد تاييد دادستان کل کشور نيز قرار گرفت.
با ۱۱۱ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


...خبرگزاری فرانسه روز شنبه از لاهه خبر داد، به دنبال اعدام زهرا بهرامی، دولت هلند رابطه اش را با رژیم ایران به حالت تعلیق در آورد. دولت هلند روز شنبه اعلام کرد که به دنبال اعدام زن ایرانی ـ هلندی توسط جمهوری اسلامی، روابطش را با این رژیم به حالت تعلیق در می آورد. هلند سفیرش را در اعتراض به اعدام زهرا بهرامی از ایران فراخواند خبرگزاری فرانسه در خبر دیگری که صبح امروز متتشر ساخت اعلام...
با ۱۰۹ امتیاز و ۱۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


زهرا بهرامی، شهروند ایرانی- هلندی، بامداد امروز شنبه، در تهران اعدام شد.زهرا بهرامی، فرزندعلی، از دستگیر شدگان اعتراضات 6 دی سال 88 بود که مسئولان به اتهام قاچاق مواد مخدر برای وی حکم اعدام صادر کردند....
با ۱۰۸ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


میرحسین موسوی در یادداشتی ضمن بررسی شرایط حاکم بر خاورمیانه، قیام حق طلبانه مردم در برخی کشورها را در راستای بر هم زدن نظام ظالمانه ای دانست که منطقه را در چنگال خود فراگرفته و آن را ناشی از بی احترامی حکومت ها به حق تعیین سرنوشت مردم خواند. آخرین نخست وزیر ایران، همچنین از جانب ملت ایران به مردم آگاه و مبارز مصر و تونس و اردن و یمن ادای احترام و آرزوی پیروزی کرد.
با ۱۰۶ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


چکیده :انسان متحیر می‌شود وقتی می‌بیند که سخنگوی وزارت خارجه ایران طی توصیه‌هایی بلندبالا از دولت مصر می‌خواهد که به خواست مردم احترام بگذارد. کسی نمی‌تواند ایراد بگیرد که چرا دیگری دروغگو و فریبکار است ولی پرسش این است که چرا خود فریبکار و دروغگو نمی‌داند که آخر مردم را عقل و هوش است که تناقضات رفتاری و گفتاری آنان را در می یابند. پس با این حساب آیا نباید از خود بپرسند: نوبت ما کی فرا خواهد... دیپلمات سابق ایران در فنلاند می گوید:‌ دستگاه تبلیغاتی جمهوری اسلامی، آنچه در مصر رخ می‌دهد را خیزش اسلامی و آنچه در ایران رخ داد را فتنه می خواند. حسین علیزاده دیپلمات سابق ایرانی در یادداشتی درباره اتفاق های اخیر مصر و موضع گیری های مقامات کشور نوشت: تحولات روزهای اخیر مصر، جمهوری اسلامی را ناگزیز به موضعگیری نموده است. اگر بیننده تلویزیون نداند گزارش های تلویزیونی از قاهره گزارش می شود، چه بسا آن را با حوادث پس از انتخابات ایران اشتباه بگیرد با یک تفاوت که تظاهرات مردم ایران به مراتب مسالمت آمیز تر از مصر بود و در مقابل خشونت به کار گرفته در ایران توسط دولت به مراتب بیشتر از مصر. به رغم این تشابه، اما، دستگاه تبلیغاتی جمهوری اسلامی، آنچه در مصر رخ می‌دهد را خیزش اسلامی و آنچه در ایران رخ داد را فتنه نامیدند. وی در بخش دیگری از این نوشته به اظهارات احمد خاتمی خطیب جمعه تهران در ۸ بهمن اشاره می کند و می نویسد: خطیب جمعه تهران با بیان این که مردم در این قیام‌ها با شعار الله اکبر به پیش می‌روند، این امر را نشانگر ماهیت اسلامی قیام بر شمرد و گفت:"این قیام یک قیام دینی است." مگر در جنبش سبز علاوه بر شعر الله اکبر ، یا حسین میرحسین شعار مردم نبود؟ پس چرا عضو خبرگان رهبری شعار مردم ایران را نشنید؟ علیزاده به بخش های دیگر اظهارات خاتمی اشاره می کند و می گوید:عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری پا را از این فراتر نهاد و برای مصریان نسخه نوشت وگفت: "آفرین بر آنها که به خروش خود ادامه می‌دهند و معتقدند که کشورشان باید از لوث وجود دیکتاتورها و اطرافیان آنها پاک شود." این خطیب فاضل! خروش بر علیه دیکتاتورها را در مصر در حالیکه دولت مصر قانون منع آمد و شد اعلام کرده است، توصیه می‌کند و حال آنکه برای حق اعتراض مردم ایران که قانون اساسی ایران آن را مجاز دانسته و سبزها برای راهپیمایی خود با مراجعه به وزارت کشور تقاضای مجوز کردند و مورد مخالفت قرار گرفت، هیچ نمی‌گوید. علیزاده در بخش دیگری از یادداشت خود که توسط سایت سحام نیوز منتشر شده می گوید: انسان متحیر می‌شود وقتی می‌بیند که سخنگوی وزارت خارجه ایران طی توصیه‌هایی بلندبالا از دولت مصر می‌خواهد که به خواست مردم احترام بگذارد. کسی نمی‌تواند ایراد بگیرد که چرا دیگری دروغگو و فریبکار است ولی پرسش این است که چرا خود فریبکار و دروغگو نمی‌داند که آخر مردم را عقل و هوش است که تناقضات رفتاری و گفتاری آنان را در می یابند. پس با این حساب آیا نباید از خود بپرسند: نوبت ما کی فرا خواهد رسید؟
با ۱۰۵ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


آمستردام -- پس از آنکه سفیر ایران تایید کرد که شهروند هلندی ایرانی زهرا بهرامی اعدام شده, هلند بلافاصله تمام تماس ها و روباط دیپلماتیکش با ایران را معلق کرد، روزنتال(وزیرخارجه هلند) گفت: این یک رسوایی بزرگ "توسط یک رژیم وحشی"است. وزارت امور خارجه هلند به شهروندانش توصیه می کند از سفر یه ایران خودداری کنند. هلند توانایی حفاظت از شهروندان ایرانی-هلندی را در ایران ندارد چرا که تهران تاکید می کند تابعیت دوگانه به رسمیت نمی شناسد. ایران می گوید آنها به نظر ما فقط ایرانی هستند پس می توانیم به راحتی اعدامشان کنیم!
با ۱۰۱ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


سحام نيوز: حسين كروبي، فرزند مهدي كروبي بازداشت شد. به گزارش خبرنگار سحام نيوز فرزند مهدي كروبي كه صبح امروز به اوين فراخوانده شده بود، توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شد.
با ۱۰۰ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


به گفته وزارت خارجه هلند، به دنبال اعدام زهرا بهرامي، دولت هلند رابطه اش را با رژيم ايران به حالت تعليق در آورد.
با ۹۸ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


میر حسین عزیز فرزندان سبز ایران اینبار اماده اند تا با اشارتی از شما، بساط ظلم اين رژيم را ، يکجا ،براي هميشه برچینند می اییم با صلابت و استوار؛ می اییم تا بمانیم ؛ می آييم تا انتقام خون فرزندان سبز مان را بگیریم ؛می اییم تا به دنیا نشان دهیم که جوان ایرانی می توانند؛ می آییم به آن دروغگویان بی شرم بگوییم، جنبش سبز ایران زمان زنده است وزنده خواهد بود واین بار ديگر براي هميشه رفتنی است
با ۹۶ امتیاز و ۳۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


حسين كروبي، فرزند مهدي كروبي بازداشت شد. به گزارش خبرنگار سحام نيوز فرزند مهدي كروبي كه صبح امروز به اوين فراخوانده شده بود، توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شد.
با ۹۰ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به unsubscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به subscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته