-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ بهمن ۸, جمعه

Latest Posts from Tehran Review for 01/28/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



President Ahmadinejad's legal adviser says Ayatollah Rafsanjani, chairman of Iran's Expediency Council, is "the lead manager of the moves against the government."

Gholamhossein Elham said that the Expediency Council has invaded the arena of the executive branch and is trying to "limit or completely overstep" the authority of the government. He added that the Council will soon step over the authority of the Guardian Council and even the Supreme Leader.

"What guarantee do we have that in this manner we will not suddenly come face to face with a new constitution and a new regime?" Elham said.

The parliament has been trying to limit the authority of the president in the election of the head of the Central Bank by stating that the appointment initiated by the president must also be approved by the majority of the parliament. The parliament bill was rejected by the Guardian Council after which the MPs appealed to the Expediency Council to approve the new legislation.

Mahmoud Ahmadinejad issued a letter to the Members of Parliament criticizing the interference of Rafsanjani in the affairs of the executive branch of the government, and accusing Ali Larijani, speaker of the parliament, and Sadegh Larijani, head of the judiciary, of supporting Ayatollah Rafsanjani in these efforts.

According to Iranian constitution, a bill approved by parliament will have to receive the approval seal of the Guardian Council. If the Guardian Council turns a bill down, and the MPs still wish to approve the bill, they can appeal to the authority of the Expediency Council to make it an official legislation.

The members of the Expediency Council are appointed by the Supreme Leader for a five-year term. The current Council's mandate will end in the coming Iranian year.

source: Radio Zamaneh


 


Iran’s state-run news channel Press TV has had its British bank account frozen, a report said on Thursday.

The English language channel, which is headquartered in Tehran but also has an office in London, has seen its main trading account at the National Westminster Bank suspended, Britain’s Times newspaper reported. The bank will shortly close the account, the paper reported. A spokesman for the bank declined to tell the paper why it was taking the action.

Lauren Booth, the sister-in-law of former British prime minister Tony Blair who works for Press TV and recently converted to Islam, blasted the move as a “politically motivated act,” in comments to the paper. It was “intended to cripple a thriving British company whose programmes and news bulletins shed light on areas of policy which certain agencies would sooner keep in the dark,” she said.

Matthew Richardson, Press TV’s legal adviser, was cited as saying that NatWest had refused to explain why it had frozen the account. “They’re not giving any reason why they’ve done it,” he said.

Western governments accuse Iran of trying to develop atomic weapons, and the Islamic republic has been the subject of four sets of United Nations sanctions. Tehran insists its controversial nuclear programme is only for civilian purposes.

source: AFP


 


چند روز پس از آن که اکبر هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در سخنانی از پایبندی خود به مواضع اعلام شده‌اش در باره رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری در خطبه‌های نماز جمعه تهران خبر داده بود، حملات اصولگرایان تندرو علیه وی شدت گرفته است.

به گزارش رادیو فردا، در تازه‌ترین حملات حامیان دولت به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، محمدکاظم انبارلویی، سردبیر روزنامه رسالت در سرمقاله روز پنج‌شنبه این روزنامه، از رئیس مجلس خبرگان به شدت انتقاد کرده و از جمله از وی خواسته است، از دو نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری «تبری بجوید.»

این اظهارات در واکنش به سخنان تازه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیان شده است که روز یکشنبه در دیدار با اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان، اظهار داشته بود: «در خصوص مسائل کشور مواضع خود را به صورت مشخص در آخرین حضورم در نماز جمعه تهران اعلام کردم و اکنون نیز به آن معتقدم.»

محمدکاظم انبارلویی، رییس دفتر سیاسی حزب موتلفه در بخش دیگری از سرمقاله روزنامه رسالت با اشاره به آخرین خطبه‌های آیت‌الله رفسنجانی در نماز جمعه تهران نوشته است: «خطبه‌های ۲۶ تیر ۸۸ آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به دلیل ویژگی‌های خاص آن مورد استقبال مردم بویژه نمازگزاران قرار نگرفت، به همین دلیل از آن زمان تاکنون ایشان توفیق قرائت خطبه در جمع نمازگزاران جمعه تهران را پیدا نکرده‌اند.»

وی با بیان این که راه حل‌های ارائه شده از سوی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نتیجه‌ای دربر نداشت، افزوده است: «اولین خطای آیت‌الله هاشمی نام گذاری برای مشکل پدید آمده بود. ایشان نام این مشکل را “بحران” نهاد و بر آن در خطبه‌ها تاکید فرمود. وی مخالفت با نتایج انتخابات و ادعای تقلب را جدی گرفته بود. مردم در تمام ایران خوب می‌دانند به چه کسی رای دادند و معادله رای به نفع چه کسی بود.»

کاظم انبارلویی اعتراض گسترده مردم ایران به نتایج اعلام شده برای انتخابات ریاست جمهوری را «شورش اشرافیت بر جمهوریت نظام» خوانده و نوشته است:‌ «طرف معترض از ابتدا قانون را زیر پا له کرد و وارد رقابت شد. … آنها رای شش فقیه و شش حقوقدان را در مورد نتایج انتخابات قبول نکردند … نتایج انتخابات تائید و رای رئیس‌جمهور تنفیذ شد. آنها نپذیرفتند و پای در راه محاربه با نظام گذاشتند و هنوز هم از این راه برنگشته‌اند. اگر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بر مواضع خود مبنی بر احترام به قانون در ۲۶ تیر اصرار دارد، باید از این جماعت تبری بجوید.»

وی همچنین با انتقاد از حمایت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از معترضان به نتایج انتخابات در خطبه‌های نماز جمعه افزوده است: «متاسفانه در خطبه‌های ۲۶ تیر ایشان جناحی صحبت کرد و مواضع مخالفان در مورد بی‌مهری به رای ملت را تکرار کرد و راه حل‌های ایشان هم مشکلی را حل نکرد. بلکه معترضان را تا مرز اهانت به مقدسات نظام و محاربه با اصل نظام در روز عاشورای سال ۸۸ پیش برد. پس تکرار حرف های جناحی و ماندن بر همان مواضع مشکلی را حل نمی کند و جایگاه و مرتبت گوینده را در نگاه مخاطبان فرو می‌کاهد.»

همچنین آیت‌الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در سخنانی به انتقاد از آنچه وی «اصرارهای بی مورد رئیس مجلس خبرگان رهبری بر مواضع گذشته خود» خواند، پرداخته و از «تذکرهای مکرر اکثر نمایندگان مجلس خبرگان» به وی در این باره خبر داده است.

وی در سخنانی در جمع اعضای بسیج جامعه پزشکی خوزستان در این باره اظهار داشته است: «در حال حاضر یکی از مشکلات ما در مسئله فتنه اصرار ایشان بر مواضع غیر معقول خود است، درست است که آقای هاشمی با دولت اختلاف دارد، اما نباید این مسئله را به گونه‌ای مدیریت کند که به ضرر ملت و نظام تمام شود و دشمن از آن برای القای اختلاف و ناامیدی سود ببرد.»

آیت الله کعبی همچنین افزوده است: «ما از آقای هاشمی می خواهیم اختلاف با دولت را به گونه‌ای مدیریت کند که در مسیر نظام و در جهت مقابله با استکبار جهانی و دشمنان تمام شود، متاسفانه آقای هاشمی اختلاف با دولت را به خوبی تدبیر نکرده و به نصایح رهبری کم توجهی می‌کند که همین مساله باعث سواستفاده دشمنان می‌شود.»

این استاد اصولگرای حوزه علمیه قم با متهم کردن آیت‌الله رفسنجانی به بیان سخنان «دوپهلو و گاهی هم نسنجیده»،‌افزوده است: «بسیاری از دلسوزان و شخصیت‌ها از این وضعیت ناراضی و ناراحت هستند، اکثر نمایندگان مجلس خبرگان رهبری نیز نسبت به مواضع چندپهلو و سکوت و عبور ساده آقای هاشمی از کنار فتنه بارها به ایشان تذکر داده و نامه نوشته‌اند.»

همچنین علی سعیدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه نیز روز چهارشنبه طی سخنانی در مشهد بدون نام بردن از آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی، وی را به «پایه‌گذاری ظلم و فتنه» متهم کرده است.

وی در این باره اظهار داشته است:‌ «در مورد فتنه بعد انتخابات نام کروبی و موسوی را می توان برد، ولی اشخاصی که پایه‌گذار این فتنه بودند به دلیل آنکه نزد برخی خواص دارای پایگاه هستند، در حاشیه امن قرار دارند.»

علی سعیدی همچنین افزوده است: «جرم اشخاصی که فتنه را پایه گذاری کردند به مراتب از اشخاصی که در صحنه قرار دارند، بیشتر است.»

وی همچنین به مقایسه «مخالفت با حضرت علی و ایستادگی دربرابر پیامبر» با مخالفت با آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله خمینی پرداخته و گفته است: «جرم اشخاصی که در مقابل رهبر معظم انقلاب ایستادند از افرادی که در برابر امام خمینی ایستادگی کردند به مراتب بیشتر است، ممکن بود فردی در زمان امام راحل در صحنه بوده و همراهی و همکاری‌هایی کرده باشد ولی امروزه در برابر ولی فقیه ایستاده است.»

حملات تازه به رییس مجلس خبرگان رهبری در حالی صورت می گیرد که قرار است نشست این مجلس در اسفندماه برگزار شود و برخی از رسانه های هوادار دولت خواستار تغییرات در هیئت رییسه آن شده اند.


 


وزیر خارجه آلمان معاون خود را به منظور رایزنی برای آزادی دو خبرنگار آلمانی راهی ایران کرده است. ولف روتهارت بورن مامور شده است طی گفت‌وگوهایی در تهران موجبات آزادی هر چه سریع‌تر این دو خبرنگار را پدید آورد.

به گزارش دویچه‌وله، ولف روتهارت بورن، معاون وزیر خارجه‌ی آلمان، به منظور رایزنی برای آزادی دو خبرنگار آلمانی زندانی در ایران به تهران سفر کرده است.

گیدو وستروله، وزیر خارجه‌ی آلمان،‌ که به بورن این مأموریت را محول کرده روز چهارشنبه (۲۶ ژانویه/۶ بهمن) در برلین گفت، بورن تلاش خواهد کرد تا این دو خبرنگار در نهایت سلامت و هر چه سریع‌تر به وطن خود بازگردند.

وزیر خارجه‌ی آلمان افزود، آلمان «از تمامی امکانات خود برای آزادی این دو خبرنگار» استفاده خواهد کرد.

وستروله از ذکر جزئیات بیشتر از جمله اینکه طرف گفت‌وگوی بورن در تهران که خواهد بود خودداری کرد.

از سوی دیگر موسی خلیل‌‌اللهی، دادستان تبریز، روز چهارشنبه اعلام کرد، پرونده‌ی این دو تبعه‌ی آلمان در مرحله‌ی تکمیل تحقیقات قرار دارد.

وی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: «این پرونده در دادسرای تبریز تحقیقات خود را پشت سر می‌گذارد تا پس از آن دستگاه قضایی در باره‌ی پرونده تصمیم‌گیری کند».

خلیل‌اللهی با اشاره به ملاقات اخیر این دو خبرنگار با خانواده‌های خود در ایران گفت، از زمان این ملاقات تا کنون هیچ درخواستی برای ملاقات به دادستانی تبریز ارسال نشده است.

دو خبرنگار نشریه‌ی آلمانی “بیلد ام زونتاگ” روز یکشنبه ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر)، حین مصاحبه با پسر سکینه ‌محمدی آشتیانی، در تبریز دستگیر شدند. خانم آشتیانی در ابتدا از جانب مقامات قضایی ایران به اتهام زنا و مشارکت در قتل همسرش به سنگسار محکوم شده بود.

وکیل سکینه محمدی آشتیانی نیز که در این مصاحبه حضور داشت همراه با دیگران دستگیر شد.

دو خبرنگار آلمانی که با ویزای گردشگری وارد ایران شده بودند، از سوی مقام‌های ایران متهم به نقض مقررات مربوط به خبرنگاران خارجی شده‌اند.

مقام‌های ایرانی ابتدا این دو خبرنگار را متهم به جاسوسی کردند، ‌اتهامی که کمی بعد پس گرفته شد.

سکینه محمدی آشتیانی که در ابتدا به جرم زنای محصنه به سنگسار محکوم شده بود در پی فشارهای بین‌المللی از حکم سنگسار نجات پیدا کرد.

پرونده آشتیانی سپس به اتهام همدستی در قتل همسرش پی گرفته شد و بیم آن می‌رود که متهم در این رابطه اعدام شود.


 


نماینده روسیه در ناتو خواستار بررسی حمله سایبری به تاسیسات اتمی ایران شده و هشدار داده است کرم رایانه ای استاکس نت ممکن بود فاجعه ای هسته ای مانند چرنوبیل در بوشهر به راه اندازد.

به گزارش بی‌بی‌سی،‌ دمیتری روگوزن سفیر روسیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی روز چهارشنبه گفت که ویروس موسوم به استاکس نت که گفته می شود تاسیسات اتمی بوشهر را آلوده کرده، موجب تخریب سانتریفوژهای غنی سازی اورانیوم شد.

روزنامه نیویورک تایمز چندی پیش گزارش کردند که دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل بطور مشترک استاکس نت را ساخته اند تا با آلوده کردن سیستم کامپیوتری تاسیسات اتمی ایران، روند غنی سازی اورانیوم را مختل کنند.

از سوی دیگر شبکه رادیو و تلویزیون دولتی ایران هفته پیش به نقل از یکی از مسئولان شرکت روس اتم، سازنده روسی نیروگاه اتمی بوشهر، ادعای نفوذ استاکس نت به سیستم های رایانه ای نیروگاه اتمی بوشهر را رد کرده است.

اما برخی رسانه های غربی گزارش کردند که به دلیل نفوذ استاکس نت به سیستم کامپیوتری نیروگاه اتمی بوشهر، این نیروگاه با مشکلات عمده فنی مواجه شده و به همین دلیل هم کارشناسان روسی از دولت خود خواسته اند تا رفع این مشکلات، از راه اندازی نیروگاه جلوگیری کنند.

آقای روگوزن پس از نشست سفرای 28 کشور عضو ناتو در بروکسل به خبرنگاران گفت: “این ویروس که بسیار سمی و بسیار خطرناک است، می تواند تبعاتی بسیار جدی به همراه داشته باشد.”

او استاکس نت را به “مین” تشبیه کرد و گفت: “این مین ها می تواند به چرنوبیل جدیدی منتهی شود.”

اشاره سفیر روسیه به فاجعه سال 1986 نیروگاه اتمی چرنوبیل در اوکراین است که در آن زمان جزئی از اتحاد جماهیر شوروی بود.

اواخر ماه نوامبر سال گذشته، رئیس جمهوری ایران خرابکاری در برخی تاسیسات اتمی این کشور را تایید کرد اما افزود که این مشکلات برطرف و راه خرابکاری در آینده بسته شده است.

در مقابل، علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی که اخیرا سرپرستی وزارت خارجه را هم برعهده گرفته، آسیب رسانی ویروس استاکس نت به تاسیسات اتمی جمهوری اسلامی را رد کرد و گفت که متخصصان ایرانی توانستند مانع از نفود آن به تاسیسات اتمی کشور شوند.

مقامات آمریکایی و اسرائیلی رسما گزارش های مربوط به آلودگی عمدی تاسیسات اتمی ایران به ویروس استاکس نت را تایید نکرده اند.

دمیتری روگوزن گفت: “این موضوعی امنیتی است. … ما مصرانه خواهان بررسی آن در شورای ناتو-روسیه هستیم.”


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به tehranreview-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به tehranreview@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته