-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ بهمن ۷, پنجشنبه

Latest News from 30Mail for 01/27/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



1389/11/6

با گذشت ۶ ماه از وعده رئیس دولت و افتتاح رسمی حساب آتیه در نیمه شعبان، طرح تامین آتیه مهر (یک میلیون تومان برای هر نوزاد) به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده و یک مقام مطلع در بانک مرکزی و همچنین یک مسئول در بانک ملی که مجری اجرای طرح تامین آتیه و افتتاح حساب های یک میلیون تومانی است، دلیل محقق نشدن این وعده را تامین نشدن اعتبارات موردنیاز طرح ذکر کردند.

داریوش قنبری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این باره گفته: «تماس‌ها و مراجعات مردمی بسیاری داریم که از محقق نشدن وعده افتتاح حساب یک میلیون تومانی گلایه مندند.»

به گفته وی هنوز اعتباری برای اجرای طرح در اختیار بانک مرکزی قرار نگرفته و از همان ابتدا بسیاری از نمایندگان این طرح را قابل اجرا نمی‌دانستند چرا که افتتاح حساب برای نوزادان در هر سال نیاز به اعتبارات کلانی دارد که از توان دولت خارج است.

خباز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با اشاره به این که طرح تامین آتیه، طرحی غیرکارشناسی و غیرعلمی است گفته نمایندگان بسیاری آن را ار آغاز غیرکارشناسی می‌دانستند که دولت توان تامین این اعتبار را ندارد. وی معتقد است چنین وعده‌هایی جز ایجاد انتظار و سرگردانی مردم نتیجه‌ای در بر ندارد.

جمال دامغانیان عضو هیئت مدیره بانک ملی نیز با بیان این که «برای اجرای کل این طرح در سال جاری ۱۴ هزار میلیارد رالل پیش بینی شده» گفته: «هنوز مبلغی به بانک ملی ارائه نشده است.»

بنا به گفته وی از ابتدای امسال تاکنون ۹۶۰ هزار نوزاد متولد شده و تا پایان سال پیش بینی می‌شود که این تعداد به یک میلیون و ۴۰۰ هزار برسد.

منبع: روزنامه خراسان
 


 


1389/11/6

وزیر علوم با بیان اینکه «انقلاب فرهنگی دیگری در کار نیست اما بازنگری در علوم انسانی بی برو برگرد در کار است»، بر اسلامی شدن علوم انسانی تاکید کرد و ضمن اعتراض به عدم وجود گزینش اساتید و دانشجویان، گفت: «آیا هرکس دانش داشته باشد باید وارد دانشگاه‌ها شود؟ ما باید دانشمند متقی داشته باشیم.»

کامران دانشجو روز یکشنبه سوم بهمن ماه در دانشگاه گیلان اعلام کرد: «اگر سرفصل‌های علوم انسانی حتی در یک خط خلاف اسلام باشد باید نقد شود.»

وی با اشاره تلویحی به اخراج اساتید منتقد و دگراندیش که او با عنوان «سکولار» از آنها نام برد، گفت: «وزارت علوم اعلام می‌کند که باید اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها شاخصه‌هایی داشته باشند و در شأن نظام باشند.»

دانشجو همچنین با تأکید بر لزوم تفکیک جنسیتی دانشگاه اعلام داشت که تنها علت عدم تحقق این موضوع کمبود استاد، فضا و امکانات آموزشی است.

وی با اعلام این که «مناسبات نزدیک دانشجویان دختر و پسر را در دانشگاه‌ها قبول نداریم» گفت: «مناسبات ما با کشورهای غربی یکی نیست و هیچ کس حق ندارد اردوی مختلط دانشجویی را در دانشگاه‌ها برگزار کند. باید اردوها جدا باشند.»

منبع: جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی
 


 


در پی حذف یارانه‌ها
1389/11/6

گزارش خبری:

بر اساس گزارش‌ها، روند تخریب 50 درصدی جنگل‌های زاگرس و ارسباران که طی 20 سال اخیر برای تامین سوخت روستاییان در جریان بوده، با هدفمند شدن یارانه‌ها و افزایش قیمت سوخت‌های فسیلی، شدت بیشتری یافته است.

- هیزم به جای سوخت‌های فسیلی سوزانده میشود

کارشناسان منابع طبیعی در مناطق جنگلی زاگرس با ابراز نگرانی نسبت به تخریب جنگل‌های این منطقه از کشور معتقدند، اگر تمهیدات لازم برای اجرایی شدن طرح هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفته نشود، ممکن است تبعات این طرح برای پایداری منابع طبیعی، به ویژه رویشگاه‌های جنگلی مصیبت بار باشد.

یک متخصص منابع طبیعی و فعال محیط زیست در این باره میگوید: «جایگزینی هیزم به دلیل افزایش قیمت سوخت‌های فسیلی و همچنین افزایش روند تبدیل زیر اشکوب جنگل به دیم زارهای کم‌بازده و افزایش دام موجود در آبادی‌های جنگل نشین به این جنگل‌ها آسیب جدی میرساند.»

هومان خاکپور در ادامه دلایلی همچون «نرخ بالای بیکاری، ارزان بودن نیروی کار در روستاها و پایین بودن سرانه‌ی درآمد خانوارهای روستایی» را تهدیدی جدی برای محیط زیست این منطقه دانست.

- بزرگترین منابع آب شیرین ایران در معرض نابودی‌ست

مدیرکل سابق جنگل‌های خارج از شمال کشور نیز که چندی پیش از سمت خود استعفا داده، با ابراز نگرانی از وضعیت خطرناک جنگل‌های زاگرس، گفت: «اگر این روند در زاگرس ادامه داشته باشد ظرف 20 سال آینده بزرگترین منابع آب شیرین ایران را با تخریب رویشگاه‌های زاگرس از دست خواهیم داد.»

پیمان یوسفی آذر همچنین تصریح کرد: «اگر میخواهیم جنگل‌ها را قطع نکنند باید سوخت مورد نیاز روستائیان تامین شود ولی متاسفانه این فرایند در دستور کار و اهداف بخش جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری نیست و آن‌ها می‌گویند تامین سوخت به عهده ما نیست و اگر سوخت بدهیم خلاف قانون است.»

این متخصص امور جنگل معتقد است که یک روستایی که در جنگل و اطراف جنگل زندگی می‌کند نیازهایش را بر مبنای محیط پیرامونش برآورده می‌کند، بنابر این تا امکانات برای او فراهم نشود نمیتواند در سرمای زیر 25 درجه به زندگی خود ادامه دهد و نهایتا اقدام به قطع و سوزاندن درختان جنگلی میکند.»

- با حذف یارانه‌ها، جنگل‌ها میسوزند

در همین زمینه یکی دیگر از متخصصان محیط زیست ایران میگوید: «هجوم مردم روستایی به استفاده از درختان جنگلی برای جایگزین سوخت و تامین نیازهای زمستان بعد از هدفمندی یارانه ها قابل پیش بینی بود و کارشناسان حوزه منابع طبیعی با توجه به بضاعت اقتصادی مردم جنگل نشین، پیش بینی این وضعیت را کرده بودند.»

محمد درویش با بیان اینکه «دولت میتواند به سمت تولید انرژی‌های نو برود»، از تخریب درختانی خبر داد که برای مقابله با بیابان در سیرجان، کرمان و مناطق بیابانی کشور کاشته شده بودند اما در معرض تخریب و نابودی هستند.

- فقر و بیکاری تیشه به ریشه جنگل میزند

با این حال به گفته کارشناسان محیط زیست و منابع طبیعی، افزایش قیمت نفت و کپسول گاز به دلیل بیکاری و نداشتن درآمد کافی برای تغییر وسایل تولید انرژی در منازل، باعث روی آوردن اهالی روستاهای جنگل‌نشین به قطع درختان جنگلی برای تامین سوخت شده است.

بر اساس گزارش‌ها، زنان روستایی برای تأمین هیزم مورد نیاز خود چندین کیلومتر راه صعب العبور را طی می کنند و با تحمل این کار سخت، ضمن نابودی جنگل، از سر ناچاری مرتکب جرائم زیست محیطی می‌شوند و از شرایط سخت زندگی در این مناطق گلایه دارند.

منبع: مهر

پیشینه:

نجات زیستگاه‌ها و جنگل‌های زاگرس یک «ضرورت ملی» شده است

کارنامه جنگل: ایران 6 میلیون هکتار از دست داده، ترکیه 5 میلیون هکتار ساخته است


 


کمدی شبه الهی:
1389/11/6

ابراهیم نبوی
روزآنلاین

 

احمدی نژاد: پیامبران آرزو داشتند که در دوره من زندگی کنند.

روز، خارجی، بارگاه الهی

پیامبران زیر درختان و روی چند نیمکت نشسته اند، حضرت عیسی دم در بازداشت شده و مریم مجدلیه و او جدا جدا توسط ماموران نیروی انتظامی، دارند بازجویی می شوند. از آن طرف حضرت موسی الواح ده فرمان را در دست دارد، تعدادی از یهودیان که یکی از آنها سوار یک گوساله طلایی است، با او بحث می کنند.

مسوول دفتر الهی پائین می آید و به حضرت مریم می گوید "خانم ببخشید، تشریف ببرید دفتر حاج آقا باهاتون یک کار سرپایی دارند" مریم هم که کفش پاشنه بلند پوشیده با دامن چسبان و تنگ و لگینگ سفید قر می دهد و سوار آسانسور می شود و به بارگاه الهی می رود.

همین موقع کشتی نوح از راه می رسد و بغل ساحل توقف می کند و یک مشت خر و گاو و زرافه و یک فیل که روی آن محمود احمدی نژاد نشسته و یک میمون بغلش گرفته و دائم جای شان را عوض می کنند، از کشتی پیاده می شوند. پشت سر کشتی نوح پسر نوح کرال سینه می رود. و گروهی رفیق بد او را دنبال می کنند. از زیر آب یک ماهی پیدا می شود، خودش کنار ساحل می ایستد و دهانش را کاملا باز می کند، حضرت یونس از نردبانی که توی دهان اوست بیرون می آید و وارد ساحل می شود و لنگر می اندازد. لوط با حالتی درمانده از راه می رسد و دنبال کسی می گردد که به او شکایت کند. سه چهار نفر با موهای فرفری نارنجی و قرمز او را دنبال می کنند. از انتهای صحنه یوسف پیدا می رسد، پدرش یعقوب پیراهنی دستش گرفته و آن را بو می کند، و دائم اسپری زیر بغلش می زند. پشت سر یوسف زنی زیبا که به نظر زلیخا می رسد پشت او را گرفته و دائم به او می گوید " بریم دیگه، بریم دیگه، من می خوام."

حضرت ابراهیم در حالی که چاقویی در دستش است، دنبال پسرش اسماعیل می رود و به او می گوید "بیا بابا، چیزی نمی شه، همین یک دفعه است."

در سمت راست صحنه حضرت ایوب ایستاده است، زیر پایش علف سبز شده و بی خیال ایستاده است. انگار هیچ کاری ندارد. حضرت جرجیس از راه می رسد و دائم از همه می پرسد "ببخشید، کسی با من کاری داشت؟" همه با بی اعتنایی سرشان را برمی گردانند. جرجیس با نومیدی می پرسد: "آخه من مطمئنم که کسی با من کار داره."

حضرت خضر نیز از راه می رسد، کوله پشتی پشت سرش گذاشته است، جرجیس می گوید: "ببخشید آقای خضر، شما کاری با من داشتین؟"

خضر می گوید: "برو داداش! برو جلو بذار باد بیاد."

در همین حال حضرت جبرئیل از آسمان پائین می آید، در حالی که یک برگه دستش است.

می گوید: " برادران و خواهران، حضرات پیامبران عزیز! همین حالا یک نامه اومده برای ما، از یک آقایی به اسم محمود احمدی نژاد....

همه با هم می گویند: " اووووووف"

جبرئیل ادامه می دهد: "آقای احمدی نژاد گفته آرزوی همه پیامبران این بود که در زمان دولت من زندگی می کردند. با توجه به اینکه حاج آقا فرمودن اینجا خیلی شلوغ شده و بهتره بعضی از آقایون پیامبران برای نجات بشر گمراه یک سری به زمین بزنن، می خوایم امتحان شفاهی بگیریم ببینیم اگر کسی می خواد بره ایران، ببینه ایشون راس می گن یا نه. برنامه امتحان شفاهی همین جا برگزار می شه، لطفا به سووالات برادران نکیر و منکر که برای امتحان قرار شده موقتا کمک کنن، پاسخ بدن.

حضرت عیسی در بازجویی

نکیر: خیلی تشکر می کنم که این همه برای نجات بشر از گمراهی زحمت می کشید. لطفا انگیزه خودتون رو از رفتن به ایران بفرمائید؟

عیسی بن مریم: "والله هر چی فکر می کنم از صلیب کشیدن بهتره. برادران ما از اونجا گزارش دادن که اونجا بیشتر از بطری و باتوم استفاده می کنن، ما خیلی عذاب کشیدیم، همین پیتر چند جاش سوراخ شد و دیگه حاضر نیست سوراخ بشه. الآن بازار هم خوبه. خیلی از همکیشان ارمنی ما اونجا اوضاع کاسبی شون خوبه، الآن بازار عرق کشی خوبه و بیشتر دست بچه های خودمونه. از نظر سیاست خارجی هم با وجود اینکه ایرونی ها مسلمون هستند، ولی با ارمنستان خیلی رابطه شون بهتره تا با آذربایجان. منم فکر کردم با مامان مریم و حاج خانوم مجدلیه مون بریم ایران، ببینیم چطوره. البته ما همه جوره جذام و دیفتری و کزاز داشتیم که دیگه عادت کردیم. فقط مامان مریم عادت داره زیاد تبرج می کنه، که قراره خود حاج آقا واسطه بشن مشکلی نباشه. مامان عادت داره همه اش معراج می ره، لطفا بفرمائین مزاحم نشن، ما دیگه مشکلی نداریم."

(بلیت می گیرند و عیسی به ایران می رود.)

حضرت موسی در بازجویی

منکر: حاج آقا! برخلاف گفته دکتر احمدی نژاد ظاهرا می خواستن اسرائیل رو از بین ببرن، آیا شما به دعوت ایشون پاسخ مثبت می دین برین ایران زندگی کنید؟

موسی بن عمران: "حرف که زیاد می زنن، ولی رئیس جمهور اسرائیل گفت که از وقتی ایشون اومده هم فلسطین از بین رفته و هیچی ازش باقی نمونده، برای اولین بار هم در اسرائیل دو سه ساله دعوایی در دولت نیست. برادران معتقد ما خیلی هم فرقی ندارن، مثلا خواهرای یهودی باید حجاب رو رعایت کنن، ولی توی اسرائیل نمی شه این کارو کرد. در حالی که خواهران ما در ایران حجاب شونو رعایت می کنن. فقط هر چند ماه یکی دو نفر رو از شیراز دستگیر می کنن به عنوان جاسوس موساد اعدام می کنن، اینو نمی تونیم کاری بکنیم، چون همین کار رو با مسلمونهای خودشون هم می کنن. از یک نظر هم مشکلی نداریم و او مساله ده فرمان هست که این بنی اسرائیل خودمون خیلی ما رو اذیت می کردن و حرف ما رو گوش نمی کردن، ولی فعلا در ایران هر روز فرمان صادر می کنن، هیچ گوساله سامری هم جرات نداره باهاش مخالفت کنه، من آرزوم اینه که نه تنها در ایران آقای احمدی نژاد زندگی کنم، بلکه ایشون بشه رئیس جمهور اسرائیل بشه، هر چی باشه ایشون از خودمونه."

( حضرت موسی بعد از گرفتن بلیت به ایران می رود.)

حضرت مریم در بازجویی

نکیر: من نکیرم، بازجوی شما

حضرت مریم: همه اولش همینو می گن، ولی بعدش خدا خودش می دونه.

نکیر: می خواستم ببینم شما تشریف می برین ایران، با توجه به دعوت رئیس جمهور ایران که گفته همه پیامبران آرزوشون این بود که در ایران بودن.

حضرت مریم: "عمرا اگر پامو بذارم. پسر بزرگ کردم مثل دسته گل، هیچ کس نپرسید باباش کیه. چون خود حاج آقا پشتم بود. حالا برم اونجا فردا بگن بچه رو از کجا آوردی؟ حاج آقا رو برفستن آزمایش دی ان آ. بعد یه عمر آبروداری. درسته حاج آقا زن و بچه ای غیر از ما دو تا نداره، ولی اونجا که حساب کتاب نداره، یه هو دیدی آقامو گرفتن اعتراف کرد که با من روابط چیز داشته. اون وقت چی کار کنم؟ من پامو از اروپا اون ور نمی ذارم."

حضرت محمد در بازجویی

نکیر: عرض ادب می کنم، فقط می خواستم بگم این مصاحبه فرمالیته است، با توجه به دعوت ضمنی رئیس جمهور ایران، شما تشریف می برین اونجا؟

حضرت محمد: "نه آقا جان! اونجا که تکلیف نداره. طرف نائب الامام بود انداختنش حصر، تا آخر عمرش حرف نمی تونست بزنه، برم اونجا چی کار کنم. دو سال قبل به روحانیون ما نمی تونستن حرف بزنن، امسال مراجع هم نمی تونن حرف بزنن، من به امام زمان و حضرت علی و امام حسین هم گفتم پاتونو اونجا نگذارین که فرداش همه رو می گیرن، مجبورمون می کنن اعتراف کنیم سران کفر و نفاق بودیم، من که نمی رم، به خانواده هم گفتم نرن."

حضرت لوط در بازجویی

نکیر و منکر با هم: شما در قوم خودتون ظاهرا مشکلاتی داشتید که باعث شد یک توفانی هم راه بندازین، آیا حاضرین در ایران زندگی کنید؟

حضرت لوط: "من با کمال افتخار در ایران زندگی می کنم، همونطوری که آقای احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا فرمودند ما در ایران همجنسگرا نداریم. البته عده ای به ایشون خندیدن، رو آب بخندن، من شنیدم که در قزوین و قم و شهرضا گرایشاتی وجود داره، ولی همین که قانونا ممنوعه خودش حله. البته تصاویری از برادرا در ایران دیدیم که ما خودمون هم تحریک  شدیم، ولی الآن ما حاضریم اونجا زندگی کنیم."

( حضرت لوط قرار می شود نخست به کلمبیا و سپس به ایران برود.)

حضرت یوسف در بازجویی

منکر: اخیرا فیلمی از شما در ایران نشون داده شده که بسیار مورد توجه قرار گرفتید، آیا دوست دارید به ایران سفر کنید و شرط تون چیه؟

یوسف: من عاشقشونم، دوست دارم برم ایران. زلیخا باید دست از سر من ورداره، پیرهن مو بهم پس بدن، بابامم هر جا می ره اسم شو به عنوان پدر شهید می نویسه و پیرهن منو نشون می ده، من بخاطر همین پنج شیش تا قرارداد فیلم رو بخاطر نداشتن پیرهن از دست دادم. البته قیافه رئیس جمهورشونو دیدم، اگر خواستن من هم می تونم رئیس جمهور بشم، مجری تلویزیون هم حاضرم بشم. (در همین موقع یعقوب و زلیخا وارد می شوند. یعقوب پیراهن یوسف را در دست گرفته و می آورد و زلیخا به دنبالش) یعقوب: من می رم ایران، اتفاقا می خوام این پیرهن رو مثل مارادونا هدیه بدم به آقای رئیس جمهور.

( یوسف بلیت سفر را گرفته از دست زلیخا فرار می کند و می رود.)

حضرت نوح در بازجویی

نکیر: حاج آقا حاضرین تشریف ببرین ایران؟ رئیس جمهور ایران گفته آرزوی پیامبران اینه که در ایران زندگی کنن. شما نظرتون چیه؟

نوح: با سلام، من خیلی علاقه دارم که در ایران زندگی کنم، من در مدت مسافرتم تونستم با هر جانوری کنار بیام و فکر می کنم با دولت آقای احمدی نژاد هم از این لحاظ مشکلی نداشته باشم، فقط یک پسر بی بصیرت دارم که ایشون با رفیق بد نشسته و مدتی است که البته الآن به زیلوخوری افتاده و داره ترک می کنه، ولی هنوز کاملا خوب نشده و برای کار فرهنگی در بیت آمادگی داره. ضمنا تجربیاتی در مورد توفان و امواج توفانی و غرق شدن در دریای بحرانی دارم که می تونم در خدمت مسوولین قرار بدم.

(حضرت نوح بلیت می گیرد و به سوی فرودگاه می رود.)

حضرت ابراهیم در بازجویی

منکر: سلام حاج ابرام! واقعا مصبتو شکر که چقدر ما از همون موقع که خبر اسمال آقا رو شنیدیم ناراحت شدیم، تا اینکه خداوند اون شهید ببعی رو فرستاد که دیگه مشکل حل شد. الآن آقای احمدی نژاد فرمودن پیامبران همه شون آرزو دارن برن ایران، شما می خوای بری یا نه؟

حضرت ابراهیم: والله خدا خودشون فرمودن بچه رو قربونی کنیم، ما هم که دیدیم خوش داده گفتیم اشکل نندازیم تو کارشون. ولی آب مون با این دولت مموتی تو یه جوب نمی ره، اگه مث آقامحسن روح الامینی بچه آدمو بکشن، بعد آدمو بیارن جلو دوربین بگن بخند و بشکن و بالا بنداز که ما نیستیم، فداکاری می کنیم ولی بی ناموسی نمی کنیم. البته برای زندگی در جمهوری اسلامی آمادگی داریم، اینجا همیشه برق قطع بود، آب نداشتیم، عیال ما از این تپه به اون تپه می دوید، آخر ماه هم یک قبض می اومد ارواح عمه وزیر نیرو، سختی رو خیالی نیست، ولی بچه رو بی خیال، ضمنا ما خودمون فعلا یه هوا سبزیم اکثر نوه نتیجه هامون هم زندانن.

حضرت ایوب: من مشکلی ندارم، حالا امسال نشد، سال بعد، نشد ده سال بعد، نشد سی سال بعد، این انرژی هسته ای و نیروگاه اتمی و طرح مترو خوبی اش همینه، دیر و زود داره، ولی سوخت و سوز نداره.

حضرت یونس: من بدم نمی آد برم، به هر حال می اندازن مون زندان، ما که سالها توی شیکم ماهی بودیم خیلی هم بوی بدی می داد، حالا اونجا هم مثل همین جا. یک سری می ریم اگر دیدیم بهتره می مونیم، وگرنه نمی مونیم.

 

 


 


جهان نیوز گزارش داد:
1389/11/6

 

به دنبال حادثه برخورد يك دستگاه كاميون با ايستگاه سرويس كاركنان ايران خودرو، جهان نیوز در گزارشی، از تجمع کارگران ایران خودرو در مقابل دفتر مدیرعامل شرکت خبر داده و نوشته مدیران شرکت «برای منتشرنشدن اخبار داخل ایران خودرو» امروز را برای تمام کارگران ستادی ایران خودرو و شرکت‌های تابعه تعطیل اعلام کرده و سرویس‌ها هم به دنبال کارگران نرفته‌اند.

جهان‌نیوز از قول «یک منبع آگاه در ایران خودرو» نوشته: «مسئولان این شرکت به بهانه افزایش تولید، کارگران را مجبور به کار در روزهای تعطیل رسمی کشور از جمله در روزهای اربعین و تاسوعای حسینی کرده‌اند و حادثه‌ای که شب گذشته در ایران خودرو رخ داد ناشی از همین نوع نگاه به کارگران بوده و نشان می‌دهد که مسئولان ایران خودرو به کارگر صرفا به عنوان یک عامل تولید نگاه کرده و برای وی ارزش انسانی قائل نیستند.»

معاون دبیر کل خانه کارگر تهران نیز با ابراز تاسف از حادثه شب گذشته کارخانه ایران خودرو، گفته مطابق قانون، کارفرما نمی‌تواند بدون پیمان دسته جمعی معتبر برای کارگران بیش از۲ ساعت اضافه کاری تعیین کند، «اما در واقع در سال‌های گذشته مسوولان ایران خودرو برای انجام تعهدات خود تنها با تعریف اضافه کاری‌های طاقت فرسا بر کارگران فشار آورده‌اند.»

حسن صادقی با یادآوری اینکه در شرکت ایران خودرو هیچ تشکل صنفی کارگری فعالیت ندارد، گفته: «روز اربعین، ‌روز تعطیل رسمی است که مطابق قانون کار، بدون توافق با کارگر ، کارفرما نمی‌تواند در این روز کارگاه را دایر کند.»

بر اساس آمار رسمی تاكنون چهار كارگر جان خود را از دست داده و بیش از ۱۰ نفر هم به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده‌اند.

پس از این حادثه کارگران در مقابل دفترمدیرعامل شرکت تجمع کرده و نسبت به رویه در پیش گرفته شده توسط مدیران ایران خودرو اعتراض کردند.

منبع: جهان‌نیوز، ایلنا

پیشینه:

4 کشته و 13 مجروح در حادثه دیشب ایران‌خودرو


 


1389/11/6

جانشين فرمانده بسيج برخلاف آنان که از «پايان اعتراضات» سخن می‌گويند، خواستار ورود همه دستگاه‌های حکومتی به عرصه برخورد با معترضان شده و گفته است: «همه دستگاه‌ها بايد با فتنه مقابله کنند.»

علی فضلی از رهبران اعتراضات پس از انتخابات به عنوان «فتنه‌گر» نام برده و گفته است: «فتنه‌گران به دنبال تجديد حيات خود و به دنبال کارهای تاکتيکی هستند.»

 وی با تاکید بر ورود همه دستگاه های حکومتی به عرصه برخورد با معترضان گفته «بايد از انقلاب مراقبت، صيانت و پاسداری کرد تا سران فتنه در قالب‌های ديگری رخنه و نفوذ پيدا نکرده و ايجاد زحمت ‌نکنند.»

منبع: کیهان، رسالت
 


 


به گزارش سازمان ثبت احوال:
1389/11/6

سازمان ثبت‌احوال با مطالعه و بررسی ازدواج و طلاق در استان‌های ایران اعلام کرده که ازدواج در نه ماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، یک دهم درصد در کل کشور افزایش یافته در حالی که طلاق در این مدت 7.5 درصد رشد داشته است.

براساس آمار تفکیکی این سازمان، استان سیستان و بلوچستان با 106.4 درصد رشد ازدواج و سمنان با 59.4 درصد رشد طلاق در کشور رکورددار هستند.

بر پایه این گزارش، همچنین از اول فروردین تا پایان آذرماه سال گذشته، 26 هزار و 31 مورد طلاق در تهران به ثبت رسیده که این رقم در سال جاری با 27 هزار و 475 مورد، 5.5 درصد افزایش یافته است.

بررسی جدول آماری بیانگر این است که میزان ازدواج در استان‌های شمالی کشور از جمله گیلان، گلستان و مازندران با رشد منفی 7.9 درصد رو به کاهش است.

طبق اعلام سازمان ثبت احوال کشور، میزان ازدواج در 21 استان کشور تا حدی کاهش یافته که آن را به زیر صفر رسانده است.


براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان ثبت احوال، میزان طلاق در 24 استان کشور افزایش یافته که 13 مورد آن بالای 10 درصد بوده که در برخی از استان‌ها همچون سمنان به 59 درصد نیز رسیده است.

منبع: مهر

پیشینه:

ایران رتبه چهارم طلاق در دنیا را دارد

طلاق توافقي 47 درصد افزايش يافت

ساعتی ۱۴ طلاق در ایران ثبت می‌شود


 


1389/11/6

وزیر اطلاعات ایران، خواستار برخورد با روحانیونی شد که در اعتراضات انتخاباتی دخالت داشتند.

حیدر مصلحی، سه شنبه شب، در یک سخنرانی در شهر آمل گفته افرادی در اعتراضات انتخاباتی سال پیش «با لباس روحانیت» حضور داشتند كه «باید به موقع و همانطوری كه پیش از این نیز با دیگران برخورد شده، با آنان برخورد شود.»

وی بدون این که از شخص خاصی نام ببرد افزود: «هنوز مدیران سران فتنه در داخل و خارج ایستادگی می‌كنند و حتی در روزهای اخیر یكی از سران فتنه بر ادامه حركت و موضع خود پافشاری كرده است.»

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، چند روز پیش گفته بود همچنان بر مواضع قبلی خود از جمله درخواست آزادی زندانیان سیاسی پایبند است.

منبع: رادیو فردا
 


 


1389/11/6

نيروی انتظامی با اعلام ممنوعيت برگزاری «شوی لباس در منازل» اعلام کرده که با آن بر خورد می کند.

احمد روزبهانی فرمانده امنيت اخلاقی نيروی انتظامی گفته «برپايی نمايشگاه و شوی لباس و عرضه کالا در محل مسکونی ممنوع است و برگزاری هرگونه شوی لباس بايد با کسب مجوز و در مکان ويژه تعيين شده و با رعايت مقررات تدوين شده باشد.»

روزبهانی در عين حال به دليل فقدان قانونی برای برخورد با شوی لباس در منازل تهديد کرده که «برگزار کنندگان شوی لباس در قبال هرگونه تخلفی پاسخگو و تحت تعقيب قرار می‌گيرند و چنانچه مبادرت به تهيه فيلم و عکس از محل اختصاصی بانوان کرده يا موجب انتشار آن شده باشند يا به هر دليلی نقشی در اين زمينه داشته باشند به استناد قانون مجازات اسلامی» و «قانون نحوه مجازات اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعاليت غيرمجاز می‌کنند» با مجازات های ۲ تا ۵ سال حبس و محروميت از حقوق اجتماعی و شلاق مجازات می شوند.

احمد روزبهانی همچنين اعلام کرده که از اين پس برگزاری آنچه وی «پارتی مختلط مردان نامحرم و اجنبی» ناميده هم «ممنوع است.»

فرمانده امنيت اخلاقی نيروی انتظامی که چندی پيش در اظهاراتی «تن فروشی به خاطر فقر» را قابل چشم پوشی توصيف کرده و گفته بود «زنانی که به خاطر نان شب روسپی‌گری می‌کنند مجرم نيستند» اين بار اظهاراتش را پس گرفته و گفته است: «روسپی ‌گری و تن‌فروشی در هر صورت جرم بوده و قانون مجازات اسلامی مجازات متعددی اعم از حد و تعزير برای مرتکبان مقرر داشته است.»

منبع: تهران امروز
 


 


1389/11/6

امسال ايران در اجلاس مجمع جهاني اقتصاد (داووس) غایب خواهد بود چرا که مسئولین این اجلاس، هیچ یک از مقامات جمهوری اسلامی را برای شرکت در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد دعوت نکرده‌اند.

با اینکه هنوز علت عدم دعوت از ايران جهت شركت در این اجلاس مشخص نشده، اما به نظر مي‌رسد كه اختلافات سیاسی ایران با جامعه جهانی و تحریم‌های سازمان ملل علیه ايران در اين تصمیم دخيل باشند.

عدم دعوت از مقامات تهران در شرایطی‌ست که ستاد برگزاری این اجلاس در ماه جولای سال گذشته، محور بحث‌های نشست امسال این مجمع را بررسی اقتصاد جهان بعد از بحران سالهای 2008 و 2009 و تاثیر آن بر کشورهای گروه 20 تعیین کرده بود.

بر اساس بیانیه رسمی اجلاس، در نشست امسال که تحت عنوان «ارزش های مشترک برای واقعیت جدید» نامگذاری شده، بیش از 30 نفر از سران دولت‌ها، مدیران ارشد بنگاه‌های اقتصادی، روسای 72 انجمن متولی تغییرات اقلیمی، زیست محیطی و مدیران مهم‌ترین بنگاه‌های خبر پراکنی جهان شرکت خواهند داشت.

مجمع جهانی اقتصاد در هفته پایانی ژانویه هر سال در دهکده‌ای واقع در شرق سوئیس، به نام داووس برگزار شده و میزبان بسیاری از رهبران جهان است.

منبع: ایلنا


 


1389/11/6

نماينده خامنه‌ای در سپاه با تاکید بر «لزوم انصراف طبقه متوسط از دريافت يارانه نقدی» گفته: «من با طيب خاطر به دليل کمک به دولت فرم دريافت يارانه نقدی را پر نکرده ‌ام، و به هر کس که زندگيش مثل من در حد متوسط است می‌گويم برای کمک به دولت و مردم از دريافت يارانه انصراف دهيد.»

علی سعيدی با اين ادعا که «ملت ما يک ضرر کوتاه ‌مدت را می ‌پذيرد اما اجازه می‌دهد يک رشد درازمدت و تحول اقتصادی در کشور به وجود بيايد»، وجود هر گونه فشاری بر اثر حذف يارانه‌ها بر مردم را انکار کرده و گفته «من فشاری را بر مردم نمی‌بينم که غير قابل تحمل باشد.»

وی در پاسخ به اين سئوال که «شما به دليل اينکه جزو قشر مرفه جامعه هستيد فرم مربوط به دريافت يارانه نقدی را تکميل نکرده‌‌ايد» هم ادعا کرده که «من جزو قشر مرفه نيستم بلکه خانواده قانعی هستيم» و «زندگی در حدی که سه نفر هستيم اداره می ‌شود و به يارانه نياز ندارم، گفتيم ايثار کنيم تا افراد ديگری که نيازمند هستند از آن استفاده کنند.»

سعیدی همچنين با اعلام این که «ما لا‌مپ خود را کم مصرف کرده‌ایم» افزوده: «سماور برقی داشتيم اما از روز اولی که اعلا‌م شد قرار است يارانه‌ها هدفمند شود آن را کنار گذاشتيم و قوری را روی گاز می‌گذاريم و چای دم می‌کنيم.»

منبع: جهان صنعت
 


 


1389/11/6

به گفته دبیراجرایی خانه کارگر قزوین، «با نزدیک شدن به روزهای پایان سال برخی کارفرمایان برای فرار از پرداخت حقوق و پاداش پایان سال اقدام به آغاز تعدیل (اخراج) کارگران خود کرده‌اند.»

عیدعلی کریمی با اعلام این خبر گفت: «‌همه ساله با آغاز ماه‌های پایانی سال شاهد تعدیل گروهی کارگران کارخانه‌ها هستیم.»

وی با بیان اینکه این کارگران به صورت قراردادی و پیمانی مشغول به کار هستند، افزود: «کارفرمایان برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود با این کارگران زودتر از موعد اتمام قرارداد تسویه حساب می‌کنند.»

این فعال کارگری در پایان خاطرنشان ساخت که «در صورت وخیم نشدن شرایط تولید، بخشی از این کارگران با آغاز سال جدید توسط همان کارفرمایان به مرور جذب محیط‌های کاری می‌شوند.»

این در حالیست که پیش از این احمد معبودی، رئیس شورای کار استان همدان گفته بود که «وضعیت اقتصادی و طرح هدفمند کردن یارانه‌ها مشکلاتی را برای جامعه کارگری به وجود آورده و برخی کارگاه‌ها اقدام به اخراج دسته جمعی کارگران می‌کنند.»

دولت احمدی نژاد و وزارت کار در شرایطی ادعاهای مشابهی در حمایت از اقشار ضعیف اجتماعی دارند که طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و بحران اقتصادی در اولین گام، با اخراج بخش زیادی از کارگران گریبان طبقات محروم و خانواده های کم درآمد را گرفته است.

منبع: ایلنا

پیشینه:

افزایش 40 درصدی اخراج کارگران و ورشکستگی 90 درصد از واحدهای تولیدی

هدفمندکردن یارانه‌ها موجب اخراج دسته‌جمعی کارگران شده است

افزایش ۵۰ درصدی اخراج کارگران


 


معاون هماهنگ كننده مرزبانی خبرداد:
1389/11/6

روزنامه جمهوری اسلامی از کشته شدن ۱۵ نفر در مناطق مرزی کشور به دست ماموران مرزبانی طی دی ماه سال جاری خبر داده است.

به گزارش اين روزنامه، منصور دشتی، معاون هماهنگ کننده مرزبانی نيروی انتظامی کشته شدگان را اشرار خوانده و گفته دستگيری عابران غيرمجاز طی اين مدت ۱۸۱ درصد نسبت به سال گذشته افزايش يافته که سه هزار و ۶۸ نفر به عنوان «متجاوز مرزی» و ۹۳۸ نفر به عنوان «عابر غيرمجاز» دستگير شده‌اند.

وی همچنین با اعلام این که «۳۰ درگيری طی ماه گذشته در مرزهای کشور با اشرار روی داده» از افزايش ۶۷ درصدی کشته شدگان در مناطق مرزی شرق کشور خبر داده است.

منبع: جمهوری اسلامی
 


 


1389/11/6

خبر اختصاصی

بخش جهانی بی بی سی اعلام کرده است که برای صرفه جویی و هماهنگی با کاهش بودجه تغییرات وسیعی را در تعداد و نحوه ارائه خدمات رسانه ای خود اعمال می کند.

بر اثر تغییرات جدید بخش فارسی بی بی سی نیز یکی از برنامه اصلی رادیویی خود را از دست خواهد داد.

لیلیان لندور ناظر ارشد زبانهای خارجی در بی بی سی در بیانیه ای که برای همه کارمندان و روزنامه نگاران بی بی سی فرستاده است میزان کاهش بودجه را برای سرویس های خارجی در مجموع 12.6 میلیون پوند اعلام کرده است که ظرف دو سال محقق می شود. این رقم معادل 24 درصد بودجه کل فعلی است.

تغییرات تازه موجب حذف 291 پست خواهد شد که همه بخشهای بی بی سی سهمی از آن دارند. اما بیشترین کاهش نیرو را بخش روسی (با حذف 45 پست)، عربی (41 پست)، هندی (30 پست) و آسیای میانه (با 19 پست) خواهد داشت. بخش فارسی در مجموع رادیو و آنلاین 22 پست (بیشتر از طریق بازنشستگی) از دست خواهد داد اما در عوض 10 پست در دفتر واشنگتن ایجاد می شود که عمدتا برای ساخت برنامه بامدادی خواهد بود.

برنامه های بخش عربی دستخوش تغییر می شود و برنامه شامگاهی بی بی سی فارسی نیز تعطیل خواهد شد.

بعضی بخشها به طور کلی کار رادیویی شان متوقف خواهد شد و در بعضی موارد بخشهایی از برنامه های شان حذف می شود.

بی بی سی تصمیم گرفته است که بخشهای مقدونیه، آلبانی، صرب و زبانهای انگلیسی برای منطقه کارائیب و پرتغالی برای آفریقا را تعطیل کند.

همچنین فعالیت رادیویی به زبانهای ماندارین، ترکی، روسی، اوکراینی، اسپانیایی، آذری و ویتنامی متوقف خواهد شد. و پخش موج کوتاه به زبانهای هندی، اندونزیایی، سواحلی، نپالی و قرقیزی نیز متوقف می شود.

بر اساس تغییرات برنامه ریزی شده و به دلیل حذف بسیاری از پست های ادیتوری نظام مدیریت بی بی سی جهانی نیز تغییر خواهد کرد و از این پس واحد رسانه ای بی بی سی به جای سرویس های زبانی، محورهای منطقه ای خواهند بود که هر کدام از ترکیب چند سرویس به وجود خواهد آمد. بنابرین نقش مدیران سرویس ها نیز تغییر خواهد کرد.

در تغییرات جدید شعار بی بی سی توجه بیشتر به مسائل جهانی و منطقه ای و توجه کمتر به مسائل محلی است.

مدیریت ارشد محور اروپا، آمریکا و جنوب و شرق آسیا را نیکی کلارک بر عهده خواهد داشت و مدیریت محورهای خاورنزدیک و آسیای میانه و غربی (شامل ایران و افغانستان و اذربایجان و ترکیه و کشورهای آسیای میانه) با بهروز آفاق خواهد بود.

قرار است بی بی سی در استراتژی تازه خود کارهای چندرسانه ای از جمله تولید ارزان بولتن های خبری ویدئویی را اولویت بخشد.


 


مدیر کل سیاسی وزارت کشور:
1389/11/6

محمود عباس‌زاده مشکینی مدیر کل سیاسی وزارت کشور اعلام کرد پروسه دریافت مجوز و فعالیت بنیاد باران «غیرقانونی» است.

آقای مشکینی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفته که مجوز بنیاد باران «بدون رعایت هیچ کدام از ضوابط تصویب شده و آیین نامه مذکور با امضای وزیر کشور وقت» صادر شده است.

بنیاد باران که که محمد خاتمی ریاست آن را بر عهده دارد، در ماه‌های پایانی دولت اصلاحات راه‌اندازی شد.

محمد خاتمی، محمدرضا عارف، حسن حبیبی، محمد ستاری‌فر و صفدر حسینی از جمله موسسان این بنیاد به شمار می‌روند.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور پیش‌تر فعالیت جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را نیز «غیر قانونی» خوانده بود.

مقام های جمهوری اسلامی از سال گذشته تاکنون تلاش می‌کنند نهاد‌ها و احزاب اصلاح‌طلب را محدود یا منحل کنند.

به نظر می‌رسد دور جدید فشار‌ها علیه محمد خاتمی و بنیاد باران با اظهار نظر امروز آقای مشکینی آغاز شده باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران


 


نماینده ولی فقیه در سپاه اعلام کرد؛
1389/11/6

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اعلام کرد که جرم كساني كه مقابل خامنه‌ای ايستادند، از جرم كساني كه مقابل خمینی ايستادند، به مراتب سنگین‌تر است.

علی سعیدی گفت: «آنهايي كه زمينه‌ها را فراهم كردند، نيرو و سلاح جمع كردند، پول، سايت، ساختمان در اختيار ظالمان گذاشتند عمله‌ دستگاه‌هاي ظلم و استكبار جهاني‌‌اند.»

همچنین به گفته وی، «امت اگر چشمش را باز نكند و با بصيرت در راه ولايت قدم برندارد امت ملعونه مي‌شود.»

سعیدی در بخشی از سخنان خود به خواص «بی‌بصیرت» اشاره کرد و گفت: «از جمله ترفندهاي برخي خواص بي‌بصيرت مبهم حرف زدن و بازي با الفاظ است.»

به نظر می‌رسد منظور نماینده ولی‌ فقیه در سپاه از این سخنان، اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است که محافظه‌کاران طی یک‌سال گذشته حملات زیادی متوجه وی کردند.

منبع: جرس و دیگربان

 


 


1389/11/6

شب گذشته بر اثر بی‌احتیاطی يك راننده كمپرسي بنز حامل بار در ايران خودرو،4 نفر کشته و 13 نفر زخمی شدند.

این حادثه در ساعت 23:30 پنجم بهمن، در حالی که يك دستگاه كمپرسي حامل بار يكي از پيمانكاران در حال ورود از درب شماره 9 ايران خودرو بود، اتفاق افتاد.

آخرين وضعيت مجروحين نشان دهنده آن است كه 4 نفر از مجروحان به صورت سرپايي معالجه و بقيه مجروحان در مراكز درماني تحت مداوا هستند.

بنا به دستور مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، تيم ويژه اي جهت پيگيري اين حادثه تشكيل شد.

منبع: عصر ایران


 


معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني محمود احمدی‌نژاد:
1389/11/6

 

به گفته معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني محمود احمدی‌نژاد، ميزان عيدي امسال كارمندان 318 هزار تومان است.

لطف‌الله فروزنده با بیان اینکه ميزان عيدي هر سال با ضرب ضريب ريالي حقوق آن سال با عدد 5000 تعيين مي‌شود، گفت: «در سال جاري ضريب ريالي حقوق كارمندان 636 ريال است و با ضرب اين عدد در 5000 ميزان عيدي امسال 318 هزار تومان برآورد مي‌شود.»

وی به عیدی 300 هزار تومانی سال گذشته کارمندان دولت اشاره کرد و افزود: «عیدی سال گذشته کارمندان با ضرب عدد 5000 در ضريب ريالي 600 به‌دست آمده بود.»

وی همچنین گفت که رقم 318 هزار تومان هنوز نهايي نشده است و بايد در هيات دولت به تصويب برسد.

منبع: عصرایران


 


از سوی معاون اول محمود احمدی‌نژاد صادر شد:
1389/11/6

محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی‌نژاد دستور خروج دانشگاه‌های خواجه نصیر طوسی و علامه طباطبایی از تهران را به وزیر علوم ابلاغ کرد.

به گزارش فارس، این دستور پس از تصمیم نمایندگان ویژه احمدی‌نژاد در کارگروه انتقال کارکنان دولت از تهران، به وزیر علوم ابلاغ شده است.

دولت احمدی‌نژاد سیاست کاهش جمعیت شهر تهران را در دستور کار خود قرار دارد. دولت دهم در یک سال گذشته برخی شرکت‌ها و نهاد‌های دولتی به همراه کارمندان خود را موظف به خروج از شهر تهران کرده است.

وب‌سایت جهان‌نیوز اخیرا گزارش کرده که بسیاری از شرکت‌ها و ادارات دولتی از تهران خارج خواهند شد.

این سایت نوشته که معاونت دانشجویی وزارت علوم به سمنان، سازمان بنادر به بندرعباس و سازمان حج و زیارت به قم منتقل می‌شوند.

فهرست شرکت‌ها و ادارات دولتی که موظف به خروج از تهران شده‌اند.

منبع: فارس و جهان‌‌نیوز


 


یک نماینده مجلس:
1389/11/6

حمیدرضا کاتوزیان نماینده مجلس می‌گوید دولت به جای دادن وعده‌های جدید به فکر اجرای وعده‌های قبلی‌اش باشد.

آقای کاتوزیان امروز چهارشنبه به خبرآنلاین گفته که دولت در شرایطی وعده ایجاد شغل می‌دهد که در سال 1389 قرار بود نرخ بیکاری تک رقمی شود، اما در حال حاضر این نرخ 14 درصد است.

این نماینده مجلس به مقام‌های دولتی توصیه کرده که اگر فکری به حال شغل‌های فعلی کنند بهتر از وعده ایجاد شغل‌های جدید است.

کاتوزیان در عین حال اعلام کرده است: «در حال حاضر بسیاری کارخانجات در حالت تعطیل یا نیمه تعطیل هستند.»

دو روز پیش نیز علیرضا محجوب نماینده مجلس از تعطیلی ۶۰۰ واحد اقتصادی در سال گذشته خبر داده بود.

پیش‌تر هم رئیس مرکز نوسازی و بودجه وزارت کار اعلام کرده بود ۳۰۰ هزار بنگاه زودبازده در صورت حمایت نکردن دولت تعطیل خواهند شد.

منبع: خبرآنلاین

پیشینه
محجوب: سال گذشته ۶۰۰ واحد اقتصادی تعطیل شده‌ است


 


1389/11/6

 

در حالی که مردان در سال گذشته ۸۷درصد کل اشتغال کشور را در اختیار داشته‌اند، زنان تنها توانسته‌اند ۱۳درصد کل فرصت‌های شغلی در کشور را به خود اختصاص دهند.

خبرگزاری مهر این امر را نشان‌ دهنده «توزیع نامتوازن فرصت‌های اشتغالی بین مردان و زنان» اعلام کرد.

براساس بررسی‌های انجام شده، وضعیت اشتغال زنان در کشور نشان می‌دهد که تا پایان سال گذشته ۳٫۸میلیون نفر زن در بخشهای مختلف اشتغال داشته‌اند که بیشترین تعداد آنها در تهران وکمترین نیز در کهکیلویه و بویراحمد بوده است.

این بررسی نشان داد، تقریبا در تمام مشاغل مشترک، این مردان هستند که فرصت‌ها را در اختیار می‌گیرند و به عبارتی‌ فضای حاکم بر بازار کار کشور، به نفع مردان است.

از کل ۲۱میلیون شاغل کشور در  سال 88، بیش از ۳میلیون و ۶۰۰هزار نفر آن زنان بودند؛ آمار اشتغال مردان در این بخش رقمی بیشتر از ۱۷٫۳میلیون نفر است.

منبع: کلمه

.


 


1389/11/6

سیامک قادری، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به چهار سال زندان، جریمه نقدی و ۶۰ ضربه شلاق محکوم شد.

اتهام این روزنامه‌نگار، تبلیغ علیه نظام، تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب اعلام شده است.

سیامک قادری، شش ماه پیش با یورش ماموران امنیتی به خانه‌اش بازداشت شد و از آن زمان در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شود.

آقای قادری که یکی از منتقدان نحوه اداره خبرگزاری ایرنا بود در حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری، در وبلاگی به نام «ایرنای ما» گزارش‌هایی در باره حوادث پس از انتخابات منتشر کرد.

این وبلاگ چند بار فیلتر شد و سیامک قادری که سابقه ۱۸ سال کار در ایرنا را داشت از این خبرگزاری اخراج شد.

پس از اخراج این روزنامه‌نگار از خبرگزاری دولتی ایران، او به دادگاه اداری شکایت برد و دوباره به ایرنا برگشت اما تا زمان بازداشت، در بخش‌های غیر خبری و امور اداری به کار مشغول بود.

منبع: سایت امروز و بی‌بی‌سی


 


درخواست آمریکا از کشور‌های اروپایی:
1389/11/6

ایالات متحده آمریکا از اتحادیه اروپا خواست مقام‌های جمهوری اسلامی را که در نقض حقوق بشر دست داشته‌اند، هدف تحریم‌های خود قرار دهد.

فیلو دیبل معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا گفته است اتحادیه اروپا باید با گسترش تحریم‌های خود علیه ایران، آن دسته از مقام‌های مسئول در جمهوری اسلامی را که در نقض حقوق بشر دست داشته‌اند، تحریم‌ کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مقام عالی‌رتبه آمریکایی افزوده که «ما به اروپایی‌ها پیشنهاد داده‌ایم، چیزی شبیه به آنچه ما در مورد حقوق بشر انجام داده‌ایم را مورد توجه قرار دهند.»

در سپتامبر سال گذشته میلادی ایالات متحده آمریکا اموال و دارایی‌های هشت تن از مقام‌های ایرانی و از جمله چند فرمانده سپاه پاسداران که در سرکوب‌های سال گذشته دست داشته‌اند را توقیف کرد.

تحریم‌های تصویب شده از سوی اتحادیه اروپا علیه ایران، بیشتر حوزه‌های اقتصادی و تجاری را در بر گرفته و شامل ممنوعیت صدور ویزا برای آن دسته از مقام‌های ایرانی که در برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی دست دارند می‌شود.

گروه‌های طرفدار حقوق بشر، کشورهای عضو اتحادیه اروپا را متهم می‌کنند‌ در مواجهه با «رژیم‌های سرکوبگر»، به تعهدات خود در زمینه حقوق بشر عمل نکرده‌اند.

منبع: خبرگزاری فرانسه و رادیو فردا


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته