-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ خرداد ۴, پنجشنبه

Latest News from Webna for 05/24/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



وبنا - وبسایت پلاگین ها بعنوان تنها مرجع تخصصی افزونه های سیستم های مختلف مدیریت محتوا آغاز به کار کرد. این وبسایت با هدف جمع آوری افزونه های محبوب و کارآمد سیستم های مدیریت محتوا راه اندازی شده است که در شروع کار تمرکز خود را بصورت تخصصی برروی افزونه های سیستم وردپرس قرار داده است.

جهت مشاهده وبسایت به آدرس www.pluginha.com مراجعه نمایید.


 


وبنا - شركت ايسام به منظور رفع ابهامات و راهنمايي كاربران سايت ، اقدام به راه اندازي سيستم گوياي تلفني نموده است. همچنین کاربران ایسام میتوانند به محصولات امتیاز داده و یا بر اساس امتیاز٬ محصولات خود را انتخاب کنند. از اين پس كاربران سايت مي توانند با شماره تلفن 28102-021 تماس گرفته و با انتخاب عدد 1 به منوي متنوع راهنماي گويا دسترسي داشته باشند. در اين سيستم سعي شده حتي كوچكترين ابهامات كاربران محترم سايت به تفصيل شرح داده شود تا به ساده ترين و سريعترين روش موجود ابهامات خود را رفع نمايند.

سايت ايسام با راه اندازي سيستم هوشمند امتياز دهي كاربران به كالاها ، اين امكان را به وجود آوره تا كاربران سايت قادر باشند نسبت به قيمت كالاهاي موجود در سايت اظهار نظر نموده و با ثبت اين امتياز ، وضعيت نمايش هر كالا در سايت را مشخص نمايند. به بيان بهتر يعني هر كالايي كه داراي امتياز بيشتري از سوي كاربران باشد شانس اين را خواهد داشت تا در صفحات اول سايت به نمايش در آمده و از امكان بازديد بيشتر توسط ساير كاربران برخوردار خواهد بود.


 


وبنا - رادیو میهن یک رادیو اینترنتی است که به طور خاص با محتوای آموزشی با شعار "صدای آموزش در فضای مجازی" راه اندازی شده است این رادیو چندیست که کار خود را آغاز نموده و با مصاحبه با اساتید مجرب و بنام در زمینه های مختلف ( ای تی ، عمران ، معماری ، حقوق ، سینما ، موسیقی و ... ) در صدد بالا بردن سطح تجربه و سطح علمی جامعه مجازی است.

این رادیو اینترنتی علاوه بر مصاحبه ها ، آموزش هایی در زمینه های ذکر شده ارائه و اخبار روز مربوطه را نیز در ساعاتی که در سایت مشخص شده است به شنوندگانش اراده میدهد . برنامه های این رادیو اینترنتی علاوه بر اینکه بر طبق جدول پخش روزانه و هفتگی در زمان مربوط به پخش هر برنامه قابل شنیدن است بعد از یکروز از اجرای اصلی برنامه در رادیو اینترنتی، لینک دانلود به صورت پادکست در بخش مربوطه از سایت رادیو میهن جهت دانلود و شنیدن دوباره برنامه در دسترس عموم قرار می گیرد.

رادیو میهن همانطور که از شعارش پیداست هدف آموزش را نشانه رفته و امیدوار است با همکاری سایر وبسایت های آموزشی در فضای مجازی بستری برای بسط آموزش های علوم مختلف فراهم آورد.


 


وبنا - سیستم شاپلاگ دهی شاپینه آغاز به کار کرد. رضا یوسفی مدیر شاپینه به وبنا گفت : پس از مدت ها تحقیقات روی سیستم های متعدد وبلاگ دهی و شاپلاگ دهی ، تصمیم بر این شد تا طرحی با هدف راه اندازی یک سرویس متفاوت برای ارائه فروشگاه مجازی آماده گرد. با بهره گیری از نقاط ضعف و قوت مندرج در نتیجه تحقیقات ، کلیات طرح در اختیار تیم فنی قرار گرفت و برنامه نویسی سیستم آغاز شد.

جهت مشاهده سایت به آدرس  http://www.shopineh.ir مراجعه نمایید.


 


وبنا - اولین مرکز سرویس تحلیلی امنیتی نرم افزار فعالیت خود را آغاز کرد. این سرویس هم برای تولید کنندگان و هم برای استفاده کنندگان نرم افزار می باشد. تولید کنندگان نرم افزار با استفاده از این سرویس می توانند بیشتر با نقض های امنیتی نرم افزار خود آشنا شوند ، همچنین این سرویس به شرکت های استفاده کننده نرم افزار اجازه می دهد تا با خیال راحت از نرم افزار ها و یا کامپونت های تجاری شرکت های دیگر (نرم افزارهای خریداری شده ) استفاده نمایند.

شرکت های تولید کننده می توانند پس از دریافت گواهی نامه سلامت نرم افزار از ما آن را به شرکت ها و یا کاربران نهایی خود ارائه دهند.

جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به آدرس  http://www.u0vd.org/Services_Farsi.htm مراجعه نمایید.


 


وبنا - شایان شلیله - در خبرهای مرتبط با فناوری اطلاعات چند روزی است که خبری مبنی بر قطع اینترنت برای سوگواری امام هادی (ع) پخش شده است. متاسفانه خبرنگاری که برای اولین بار این خبر را منتشر کرده٬ به دلیل عدم آگاهی با اینترنت و وب به گونه ای خبر را منتشر کرده است که مخاطب این گونه برداشت می کند که اینترنت کل کشور قطع خواهد شد و به صورت عمومی یک صفحه همانند صفحه پیوند ها که برای سایت های فیلتر شده نمایش داده می شود٬ به کاربر نمایش داده خواهد شد. انتشار این خبر فقط به دانش کم خبرنگار این خبرگزاری مرتبط است که بسیار جای ناراحتی دارد.

متاسفانه بسیاری دیگر از سایت های خبری که فقط به کپی کردن اخبار مشغول هستند نیز با کپی کردن این خبر در سایت های خود بدون توجه به سایت اصلی٬ اقدام به انتشار این خبر کرده اند. این در حالی است که وضعیت اینترنت در ایران به خودی خود پایدار نیست٬ چه برسد به اینکه٬ با انتشار چنین اخباری٬ مخاطبان و فعالان این حوزه را با نگرانی های بیشتری مواجه کنیم.

هر کسی با کمترین دانش فنی با مراجعه به سایت مربوط مشاهده می کند که در این سایت درخصوص معرفی این طرح آمده است: 

در اجرای این طرح کلیه فعالان عرصه فضای مجازی اعم از سایتهای اینترنتی ، خبرگزاری ها و سایت های خبری و تحلیلی و وبلاگ ها و فروشگاه ها ی اینترنتی که امکان همراهی با این طرح را دارند می توانند در ساعت 10 شب جمعه (پنج شنبه شب) و در شام شهادت امام هادی(علیه السلام) و به مدت ده دقیقه سایت خود را از دسترس کاربران اینترنتی خارج نمایند و صفحه مشترکی را به کاربر خود نمایش دهند که در آن صفحه اطلاع رسانی گردد که سایت مورد نظر با اطلاع مسئولین سایت و در اعتراض عملی به هتک حرمت و هتاکی به ائمه معصومین(علیهم السلام) به صورت موقت از دسترس کاربران خارج گردیده است.

انتشار این گونه خبرها و متاسفانه عدم توجه رسانه های فناوری اطلاعات و فقط کپی و پیست کردن مطالب دیگر سایت های خبری چنان لطمه ای به وب فارسی خواهد زد که چیزی بجز موفقیت شرکت های خارجی در رقابت با وب سایت های فارسی برای کشور ندارد.

به جرات می توان گفت که عدم توجه به چنین حرکاتی بجز هزینه های بیشتر برای کشور٬ بخش خصوصی و افرادی که با وجود تمام مشکلات موجود در وب ایران سرمایه گذاری کرده اند٬ فایده ی دیگری ندارد. نباید فراموش کرد که انتشار این اخبار از سرویس های رسمی بدون دقت درست بودن خبر٬ وجه بین المللی کشور را نیز با مشکل جدید مواجه کرده زیرا انتقال ترافیک اینترنت توسط مراکزی که تامین کننده اینترنت هستند طبق قوانین بین المللی مجاز نیست. بماند که انتشار چنین اخباری از رسانه های رسمی یه میزان تاثیر منفی در وضعیت کشور از نگاه حقوق بشر و دیگر قوانین بین المللی خواهد داشت.

امید است که سرویس های خبری در انتشار اخبار دقت بیشتری داشته باشند و صرفا انتشار یک خبر را به واسطه ترافیک بالاتر٬ فدای رسالت خبری خود نکنند.

نگارش این خبر در وبنا از این جهت صورت گرفته است که بسیاری از کاربران در تماس با وبنا در این خصوص سوال کردند که آیا فردا واقعا اینترنت کل کشور قطع خواهد شد!!!


 


وبنا - سمینار فرصت های کسب و کار اینترنتی با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و شرکت خاورزمین سیستم کیش٬ امروز در تهران آغاز به کار کرد. در این سمینار که به بررسی فرصت های کسب و کار اینترنتی پرداخته می شود آقای دکتر رضا زعفریان عضو هیات علمی دانشکده کارآفرینی٬ آقای محسن ملایری دبیراجرایی جشنواره وب ایران و آقای ژان بقوسیان مدیر وب سایت مدیرسبز سخنرانی می نمایند.

در این سمینار که در سالن همایش های دانشکده کارآفرینی برگزار می شود٬ مدیران سایت های نت برگ٬ موسیقی ما٬ لوکوپوک و فیدیلیو به انتقال تجربیات خود به شرکت کنندگان می پردازند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به webna-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به webna@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته