-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ خرداد ۲, سه‌شنبه

Latest New from Green Correspondents for 05/22/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
وضعيت حقوق بشر ايران روز به روز به روزهای بغرنج و دهشتناکی ورود پيدا می کند.در اين کشور روزی را نمی شود به شب کرد که خبر از اعدام، بازداشت، شکنجه و متاسفانه مرگ زندانيان سياسی در بازداشتگاه های مخوف جمهوری اسلامی شنيده نشود.

از اعدام های مخفيانه و متعدد تا برخورد ناشايست و و زشت قاضی، بازجو، ضابطين قضایی مربوطه و ماموران امنيتی که با متهمان و خانواده های آنها برخلاف شرع و قانون رفتار می شود.

نوع آزادی زندانيان سياسی-عقيدتی-کارگری و دانشجویی نيز در مدل جدید دادرسی جمهوری اسلامی به نوبه خود منحصر به فرد است بطوريکه فی المثال زندانی امروز آزاد می شود روز يا ماه بعد با اتهامات جديد و متوهمانه به سلول انفرادی ارجاع داده می شود. به دليل نبود قانون مستقل و بازدارنده بازجو و قاضی حتی مانع رسيدگی سريع به وضعيت جسمی و روحی زندانی می شود که بارها اهمال و سهل انگاری پرنسل زندان و دادگستری باعث مرگ فرد بازداشت شده شده است که می توان به اکبر محمدی، اميرحسين اميرساران، اميدرضاصيافی ( وبلاگ نويس )، هدی صابر، محسن دکمه چی زندانی سياسی اشاره کرد که دیروز نيز طبق تازه ترين اين نمونه ها منصور رادپور زندانی سياسی محبوس در زندان رجايی شهر کرج همانند محسن دگمه چی در اين زندان به علت سکته مغزی در گذشت و پزشکان در معاينات اوليه علت مرگ وی را سکته مغزی عنوان نمودند.

به گزارش خبرنگاران سبز از ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، دیروز ساعت ۸ شب منصور رادپور در حالی که صورت، گردن و پاهايش سياه شده بود درگذشت. وی در تمام مدت از بيماريهايی همچون نوسان فشار خون، نارسايی کليه و ناراحتی شديد قلبی رنج ميبرد و مسئولين زندان حاضر به رسيدگی پزشکی در مورد وی نبودند. پزشکان زندان در معاينات اوليه جسد، تشخيص دادند که وی بر اثر سکته مغزی درگذشته است. هنگامی که جسد منصور رادپور به بهداری زندان منتقل ميشود صورت، گردن و پاهای وی کاملا سياه شده بود.

وی در تمام مدت بازداشت از نارسايی شديد کليه و دردهای مزمن آن رنج ميبرد. همچنين از مشکلات شديد قلبی و نوسان فشار خون از ديگر ناراحتی های جسمی اين زندانی سياسی بود که هيچ گاه مسئولين زندان حاضر به فرستادن وی به بيمارستان نشدند. منصور رادپور طی چند هفته گذشته بارها دچار حالت تهوع شده بود و با اين حال پزشکان بهداری حتی حاضر نشدند وی را در بهداری بستری نمايند.

منصور رادپور بارها تقاضای ملاقات با فرزندانش را داده بود که هميشه با مخالفت مسئولين زندان روبرو شده بود.

منصور راد پور شهروند کرجی ۴۱ ساله به اتهام هواداری از سازمان مجاهدين خلق ايران در ۲۷ ارديبهشت ماه ۱۳۸۶ در جاده چالوس دستگير شد و سپس بمدت ۲۵ روز در خانه های امن وزارت اطلاعات زندانی بود. در اين مدت در اثر ضرب و شتم ماموران وزارت اطلاعات کتف و دنده های وی بشدت صدمه ديده و به سختی نفس می کشيد و از درمانهای اوليه در زمان بازداشت نيز محروم بود.

اين زندانی سياسی که به اتهام «اقدام عليه امنيت کشوراز طريق همکاری با سازمان مجاهدين خلق» دستگير شده بود ابتدا به سه سال حبس در دادگاه انقلاب کرج و پس از اتمام محکوميت مجددا به ۵ سال حبس ديگر محکوم شد.


 
 

خبرنگاران سبز/سیاست:
 مرا باتوعهدیست جانان من. محمدرضا معتمدنيا، زندانی سياسی که از فروردين ماه امسال در اعتراض به حبس ميرحسين موسوی و مهدی کروبی و زهرا رهنورد دست به اعتصاب غذا زده بود، پس از دريافت پيام ميرحسين به اعتصاب نامحدود خود پايان داد.

به گزارش خبرنگار کلمه، عليرغم اينکه درخواست ميرحسين موسوی برای پايان اين اعتصاب روز چهارشنبه منتشر شده بود، محمدرضا معتمدنيا روز شنبه از آن با خبر شد.

بر اساس گفته های همبنديان، اين جوانمرد پير در فضايی خاص که حاصل ۴۲ روز اعتصاب بود و با پيامی که اکنون در دستان اين مبارز بود، گريست و با ارسال پيامی به مردم به اعتصاب غذای خود پايان داد.

در بخشی از اين پيام ضمن تشکر از همه ی پيگيری ها و ابراز محبت ها آمده است: موقتا تا برآورده شدن خواسته هايم از ساعت ۱۴:۳۰ دقيقه ۱۳۹۱/۲/۳۰ پس از ۴۲ روز اعتصاب تر و خشک به اعتصاب خود خاتمه می دهم. بديهی است در صورتيکه در آينده به درخواستم توجهی نشود مجبور خواهم شد اعتصابم را تجديد کنم تا اين جسم نحيف و ناقابلم را در راه آرمان های انقلاب اسلامی و شهدای مظلومش تقديم به خاک پای مردم خوب کشورم نمايم.

مشاور شهيدان باهنر و رجايی تاکيد کرده که اين اقدام اعتراضی را تنها راه ممکن برای نشان دادن اعتراض به مظلوميت رهبران و قربانيان و شهدای جنبش سبز در فضای ارعاب و خفقان و انحصار رسانه ای کنونی می ديده است. او از مسئولان خواسته است به جای دلسوزی برای فقر و تنگدستی مردم آمريکا و اروپا، به فکر مظلوميت مردم کشور خود باشند که حقوقشان پايمال می شود و هيچ دستاويزی برای احقاق حقوق از دست رفته شان نمی يابند.

متن کامل اين نامه که در اختيار کلمه قرار گرفته به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم

وَمَن یُطِعِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَیَخْشَ اللَّهَ وَیَتَّقْهِ فَأُوْلَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ (النور ۵۲)

کسانيکه از خداوند و پيامبر او اطاعت کنند و در مقابل خداوند خاضع باشند و و از وی پروا کنند، اينانند که کاميابند.

اينجانب از حدود ۴۲ روز پيش که مبادرت به اعتصاب غذای اعتراضی نمودم و بر اين باور و ايمان بودم و هستم که با حکم شرع و اخلاق نمی توان و نبايد در برابر ظلم و ستم و پايمال شدن حقوق حقه مردم سکوت کرد و در قبال آن بی تفاوت بود.

ميهن عزيز و بزرگ ما طی دهه های گذشته پيوسته شاهد از خود گذشتگی و ايثار ملتی بوده که برای تثبيت و تداوم بنيان های استبداد ستيز انقلاب مقدس اسلامی، صدها هزار شهيد و جانباز والامقام را در طبق اخلاص تقديم نموده است، از اين رو فرزندان اين سرزمين به خود اجازه سکوت در برابر انحراف را از مهم ترين مطالبات صدر انقلاب يعنی استقلال و آزادی و حاکميت جمهور مردم را نخواهد داد.

بارها شاهد بوده ايم که فرزندان بيدار دل و هشيار ملت ما به آقايان بر اساس رهنمودهای قرآن و عترت، هشدار داده اند که پيش از دلسوزی برای مظلوميت مردم بحرين، فلسطين، سوريه …. و اظهار نگرانی برای فقر و تنگدستی مردم آمريکا و اروپا با صدای مظلوميت و ياری خواستن مردم کشور خود را بشنويد که روزانه حقوق تصريح شده شان در قانون اساسی، پايمال می شود و هيج دستاويزی را نيز برای احقاق حقوق از دست رفته شان نمی يابند.

در تاريخ اسلام پيوسته شاهد حضور مذبذبان و سخنوران و قلم بدستان منحرف و مزدور بوده ايم که در توجيه و پايمال شدن حق مظلوم و مسند نشينی نا بجای ظالم ترکتازی کرده و اينگونه استبداد را بر سرنوشت عمومی يک ملت حاکم نموده اند به همين گونه بود که حسين بن علی نيز برای بازشناسی سيره جدش رسول الله و شناساندن آن از پس انبوهی از جعليات ارتجاعی اموی، خون خود و ياران را نثار و خاندانش را دستخوش اسارت کرد تا خط سرخ او ميزان و فرقانی باشد برای تفکيک حق از باطل.

اکنون بر همه ما فرض است که چه از درون زندان و چه برون از آن، که خود زندانی است بزرگتر، فرياد مظلوميت رهبران دلير، شجاع و در بند جنبش سبز را بگوش همه برسانيم.

جنبش سبز هرگز نمی تواند يادگار همت ها، باکری ها يعنی نخست وزير حضرت امام جناب آقای مهندس ميرحسين موسوی و همسر شجاع و دانشمندش سرکار خانم زهرا رهنورد و ابوذر زمان روحانی مبارز جناب آقای کروبی را به فراموشی بسپارد و از خواسته های اساسی خود يعنی آزادی رهبران سبز خود چشم پوشی کند اينجانب با توجه به اسارت و محدوديت های خود دست به اعتصاب غذا نمودم تا از اين راه صدای اعتراضی خود و مظلوميت رهبران و قربانيان و شهدای جنبش سبز را بگوش همه مردم بيدار بخصوص جوانان کشور بزرگ ايران برسانم.

بديهی است که در فضای ارعاب و خفقان و انحصار رسانه ای و محدوديت های زندان، همه راه های اعتراضی ديگر مسدود و بسته است.

اينجانب ضمن تشکر و قدردانی از مبارز نستوه و فخر عالم تشيع حضرت آيت الله العظمی يوسف صانعی و سرباز شجاع روح الله جناب آقای موسوی و همسر باوفا و دانشمندش سرکار خانم دکتر زهرا رهنورد و خانواده محترم روحانی مبارز و شجاع جناب آقای کروبی و کليه دوستان و فرزندان و هم بنديان ۳۵۰ زندان اوين و ساير زندانها فرزندان و عزيزان در داخل و خارج که مرا مورد تفقد قرار داده و نسبت به وضع سلامتی من ابراز نگرانی کرده و خواستار شکستن اين اعتصاب شده اند، بدينوسيله به اطلاع ميرساند موقتا تا برآورده شدن خواسته هايم از ساعت ۱۴:۳۰ دقيقه ۱۳۹۱/۲/۳۰ پس از ۴۲ روز اعتصاب تر و خشک به اعتصاب خود خاتمه می دهم.

بديهی است در صورتيکه در آينده به درخواستم توجهی نشود مجبور خواهم شد اعتصابم را تجديد کنم تا اين جسم نحيف و ناقابلم را در راه آرمان های انقلاب اسلامی و شهدای مظلومش تقديم به خاک پای مردم خوب کشورم نمايم.

وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن ذُکِّرَ بِآیَاتِ رَبِّهِ فَأَعْرَضَ عَنْهَا وَنَسِیَ مَا قَدَّمَتْ یَدَاهُ إِنَّا جَعَلْنَا عَلَی قُلُوبِهِمْ أَکِنَّةً أَن یَفْقَهُوهُ وَفِی آذَانِهِمْ وَقْرًا وَإِن تَدْعُهُمْ إِلَی الْهُدَی فَلَن یَهْتَدُوا إِذًا أَبَدًا (الکهف ۵۷)

خداوند می فرمايد: چه کسی ستمکارتر از کسی ست که به آيات پروردگارش هم که او پند می دهی روی بر می گرداند و کار و کردار پيشين خود را فراموش کند، ما بر دلهايشان پرده کشيديم که آنها در نيابند و در گوشهايشان سنگينی نهاده ايم و اگر ايشان را به سوی هدايت فراخوانی، هرگز و تحت هيچ شرايطی راه نخواهند يافت.

يا حسين مير حسين

محمدرضا معتمدنيا 



 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته