-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ خرداد ۲, سه‌شنبه

Latest News from 30Mail for 05/22/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1391/3/1
  •  

    زیتون

    من الان احساس یه آدم کاملا اروپایی رو دارم، نه اینکه فقط من این احساس رو داشته باشم ها، نه! امروز صندوق‌دار فروشگاه بهم گفت خانوم، عین اروپایی‌ها خرید می‌کنی! کسی که برایم میوه جدا می‌کرد هم خندید و گفت: ئه، عین اروپایی‌ها... وقتی تو صف صندوق هم ایستاده بودم از مردم همین رو می‌شنیدم و با خوشحالی لبخند می‌زدم... البته شب تو خونه ماجرا رو که برای سی‌با با ته لهجه اروپایی تعریف کردم ، با بی‌احساسی تمام تحویل نگرفت و رفت گرفت خوابید... گفتم در عوض دوستان فیس‌بوکی‌ام اروپایی‌شناس هستن و برای استاتوس‌های اروپایی ارزش قائلن! مگه من چی خریدم؟ الان می‌گم. برم فیشمو بیارم. آهان ایناهاش: 2 عدد بادمجون 3 عدد کدوی قلمی 2 عدد فلفل دلمه کوچک 5 عدد هویج متوسط 3 عدد خیار 2 عدد گوجه فرنگی متوسط 3 عددد سیب‌زمینی درشت که شد یک کیلو 2 عدد لیمو ترش و مبلغ جمع این‌‌ها: 10,370 تومن که البته طبق معمول 30 تومن پول خرد هم موجود نبود و کشیده شد روش و سرجمع 10400 اخ کردم... وضع اینجوریاست... حقوق مدل ایرانی، خرید مدل اروپایی.

    * تیتر از سی‌میل


     
     

    1391/3/1
  •  

    میرزا پیکوفسکی

    آمدم آمستردام و فردا بعد از دو ماه برمی‌گردم خانه. الان نشسته بودم بیرون کنار یکی از هزار کانال شهر و داشتم از شب لذت می‌بردم. حالا شما که غریبه نیسیتید، آبجو هم بی‌تأثیر نبود. آدم مگر دلش برای تاریکی تنگ می‌شود؟ خب می‌شود انگار. اگر آن بالا بالاها، نزدیک قطب باشد که هوا هیچ‌وقت تاریک نمی‌شود، وقتی برگشت پایین آدم ناغافل از تاریک شدن هوا ذوق‌زده می‌شود، آرام می‌شود. می‌گوید خب شد وقت خلوت، وقت پچ‌پچ‌های قبل از خواب، شد زمان آرامش. هوا هم آرام و بهاری. اصلاً هوا باید همیشه بهاری باشد، همیشه ملایم و بر وفق مراد. برای همین هم که شده باید رفت کالیفرنیا که می‌گویند همیشه بهار است. یک خانه‌ای هم گرفت که حیاط پیشتی‌اش، مثل آنی که لوا عکسش را گذاشته، اقیانوس باشد. حالا نشد رفت آنجا زندگی کرد، دست کم باید سفر کرد به آن حوالی. بعد گذاشت سفر قشنگ نشست کند در جانش. سفر کارش نشست خوشی است. آدم انگار همه‌ی تلخی‌ها را معلق می‌کند یک مدت. بر می‌دارد یک زندگی دیگر را وسط زندگی خودش می‌تپاند. یادش می‌رفت از کجا آمده بود و چه شد و که بود. علف و آبجو هم همین هنر را دارند، ولی از آن‌ها آدم زود بیدار می‌شود. از سفر نه. طول می‌کشد آدم لبخند از صورتش برود. آدم سفر که می‌رود فقط خوشی با خودش بار می‌زند. شهر عوض کردن هم همین است، مهاجرت هم. برای همین من همیشه می‌گویم هر چند سال باید شهر عوض کرد. هر بار که می‌روی تمام تلخی‌ها و سختی‌ها جا می‌مانند. به جایش فقط خوشی با خودت به شهر تازه می‌بری. چند سال که گذشت باز از سر نو. آن وقت لازم نمی‌شود نگران ریشه‌ها باشی. مسافر ریشه ندارد. آدم‌ها در دلش ریشه می‌دوانند ولی خودش می‌رود پی سرگردانیش، پی خوشی‌اش، یا امید به خوشی، امیدی که می‌ارزد برایش زندگی کنی؛ که من جز خوشی هیچ مرهمی برای زندگی پیدا نکردم.

    * تیتر از سی‌میل


     
     

    1391/3/1
  •  

    م. عابدی
    مجمع دیوانگان

    یک سال و اندی از حبس خانگی میرحسین موسوی میگذرد و جنبش سبز روز به روز کمرنگ‌ می‌شود! تنها دلیل این کمرنگ شدن نمی‌تواند دستگیری رهبرانی باشد که خود را تنها، همراه جنبش می‌خواندند. کمرنگ شدن جنبش در این یک سال باعث شده که ما طرفداران جنبش به دو قشر تقسیم شویم!

    گروه اول که کاملاً از جنبش ناامید شده و جنبش را مرده می‌دانند و هرگونه تاثیر بسزای جنبش را در جامعه انکار می‌کنند و گروه دوم که جنبش را هنوز زنده و پویا می‌دانند و هرگونه کمرنگی را به گردن سرکوب گستره می‌اندازند.
     
    بنده فکر می‌کنم که مشکل کنونی جنبش سرکوب مردم نیست! مشکل این است که اکثریت کسانی که به زعم خودشان نمیاندگان جنبش هستند، دیدگاه‌های اصلی میرحسین موسوی را نمایندگی نمی‌کنند.‏ موسوی از روز اولی که کاندید شد حساب خود را از جناح اصلاح‌طلب جدا کرد! او خود را اصلاح‌طلب نمی‌دانست اما اصلاح‌طلبان را دوست داشت و اصلاح‌طلبان به او اعتماد کردند.
     
    نظرات اقتصادی میرحسین هیچ گاه با نظرات جناح‌اصلاح طلب یکی نبود! موسوی فردی به شدت چپ‌گرا در زمینه اقتصاد بود اما اقتصاد دولت اصلاحات اقتصادی مبتنی بر خصوصی‌سازی و بازار بود! موسوی از روز اول با زیرکی خاصی توانست با طرح نظراتش در باره اصل44 و با ملزم کرن اجرای این اصل به اجرای کامل اصل 43 اقتصاد دولت اصلاحات را نقد کند. بنده خود معتقد به اقتصاد راست‌گرا هستم ولی می‌دانم که نظرات اقتصادی میرحسین با بنده و همفکرانم تفاوت داشت.‏
     
    میرحسین همیشه در سخنرانی‌ها و بیانیه‌هایش درباره عدالت سخن می‌گفت ولی اکنون یک سال می‌گذرد که کسی در باره یکی از خواسته‌های جنبش سبز که اجرای عدالت اقتصادی بود حرفی به میان نیاورده! چون اصلاح طلبان اعتقادی به این کلمه ندارند.‏
     
    موسوی در سخنرانی‌هایش به ندرت در باره دموکراسی سخن می‌گفت چون از دیر باز کلمه‌ دموکراسی متعلق به قشر متوسط جامعه بود! موسوی از عدالت اجتماعی سخن می‌گفت و آن‌را هم وزن دموکراسی معنی می‌کرد.‏ حالا ما که خود را نمایندگان جنبش سبز می‌دانیم داریم سعی می‌کنیم این دریای جنبش سبز را در ظرف کوچکتری به نام اصلاح‌طلبی بریزیم. همین مسئله باعث شده که جنبش سبز را ضعیف کنیم!
     
    دلیلی نداشت که ما با هدف نزدیکتر شدن به اپوزیسیون خارج از کشور سعی کنیم که گفتمان‌مان را تغییر دهیم. این کار تنها ما را از هواداران داخلی جنبش که توده‌های مردم بودند دور و به اپوزیسیون کم طرفدار غربت‌نشین نزدیک و قدرت اجتماعی بزرگی که پشتیبان جنبش بود را ضعیف و ضعیف‌تر کرد.
     
    ما از خود در برابر تغییرات جوی ضعف نشان دادیم و جنبش را با خود ضعیف کردیم! اگر بخواهیم دوباره به این بدن نیمه جان روحی تازه بدمیم باید دوباره از اول شروع کنیم و ادبیات‌مان را به ادبیات اصلی جنبش نزدیک کنیم وگرنه باید خود را اصلاح طلبانی بدانیم که از جنبش بزرگ و مردمی به نام جنبش سبز حمایت می‌کنیم! این یعنی ما تنها حامی جنبش‌ایم، نه بخش قابل توجهی از آن.‏

     
     

    1391/3/1

     

     
    عباس علائی، رئیس اتحادیه قهوه‌خانه‌داران ایران گفته است که این اتحادیه در حال پیگیری است که قهوه‌خانه ویژه بانوان راه‌اندازی کند.
     
    آقای علائی در گفتگو با خبرگزاری ایسنا افزوده است که «به دلیل اینکه اخیرا گرایش مردم به قهوه‌خانه‌ها بیشتر شده» اتحادیه قهوه‌خانه‌داران با همکاری و اجازه نیروی انتظامی و اداره اماکن، به دنبال ایجاد مکانی مختص بانوان است.
     
    او گفته است که نبايد قهوه خانه‌ها در نزديكي مراكز آموزشگاهي، مدارس به ويژه مدارس دخترانه، مساجد يا بانك‌ها و موارد ديگر باشند و بيشتر در مكان‌هايي باشند كه حالت تجاري دارد و كمتر مسكوني است.
     
    به گفته رئیس اتحادیه قهوه‌خانه‌داران «افراد زیادی متقاضی تاسیس قهوه‌خانه ویژه بانوان شده‌اند.»
     
    او درباره کشیدن قلیان تاکید کرد: قليان مخصوص اتحاديه قهوه خانه‌داران است و هيچ صنف ديگري نمي‌تواند قليان ارائه دهد و در اين صورت اگر كسي اين كار را انجام دهد، كار غير قانوني كرده واين نوعي تداخل صنفي محسوب شده و تداخل صنفي نيز منجر به بسته شدن و در صورت تكرار ابطال مجوز خواهد شد.
     
    در حال حاضر استعمال دخانيات در قهوه‌خانه‌ها براي بانوان ممنوع است.
     
    منبع: ایسنا

     
     

    1391/3/1

     

     
    دیپلمات پیشین ایران در سفارت این کشور در برزیل که به اتهام دست اندازی جنسی به دختران نوجوان در استخر همگانی از برزیل به تهران فراخوانده شده بود، از وزارت امور خارجه ایران "اخراج شده است."
     
    مدیرکل ارزیابی و نظارت وزارت امورخارجه اعلام کرد: «به دنبال رسیدگی به پرونده تخلفاتی کارمند شاغل در سفارت جمهوری اسلامی ایران در برزیل، با توجه به احراز مغایرت رفتار نامبرده با مقررات اداری و همچنین شئونات شغلی و اسلامی مشارالیه به اخراج از وزارت امورخارجه محکوم شد.»
     
    اوایل بهار سال جاری خورشیدی سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته بود که دیپلمات سفارت جمهوری اسلامی در برزیل به دلیل "تخلف انضباطی" به کشور فرا خوانده شده است.
     
    پیش از این رسانه های خبری برزیل گزارش کرده بودند که حکمت الله قربانی، عضو ارشد سفارت جمهوری اسلامی در برازیلیا، به دلیل دست اندازی به چند دختر نوجوان در یک استخر توسط پلیس بازداشت اما پس از ادعای مصونیت سیاسی، آزاد شده بود.
     
    هرچند سفارت ایران در برزیل این گزارش ها را تکذیب کرد اما رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در مصاحبه با خبرنگاران در تهران گفت که حضور این دیپلمات در یک استخر مختلط، تخلف بوده است.
     
    به گفته شاهدان عینی، آقای قربانی با تظاهر به شنای زیر آبی، اندام چهار دختر نوجوان نه تا پانزده سال را "لمس کرده بود."
     
    پس از افشای رسوایی جنسی دیپلمات ایرانی در برزیل، سفارت جمهوری اسلامی در برزیل با صدور بیانیه ای اتهام تعدی جنسی علیه حکمت الله قربانی را نتیجه "تفاوت های فرهنگی" اعلام کرد.
     

     
     

    1391/3/1

     

     
    منابع خبری گزارش داده‌اند که  ده کافی‌نت در استان خراسان شمالی به دلیل استفاده از فیلتر شکن پلمپ شدند.
     
    به گزارش تارنمای قدس آنلاین و خبرگزاری فارس، سرهنگ یلی، رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی با تایید این خبر گفت که پلیس در اردیبهشت‌ماه از ۴۵ کافی‌نت بازدید کرد و ده کافی‌نت را پلمپ کرد.
     
    او گفت که تخلفات این کافی‌نت‌ها مواردی از جمله استفاده از انواع فیلتر شکن، نگهداری فیلم و عکس‌های خاص، عدم ثبت ورود و خروج مشتریان و ذخیره سازی تصاویر و اطلاعات کاربران در سیستم مرکزی بوده است.
     
    در همین زمینه، رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی اعلام کرد که پلیس، یک نفر از صاحبان کافی‌نت‌ها را نیز دستگیر کرده است. او گفت سیستم‌های رایانه‌ای این کافی‌نت اقدام به بارگزاری و اشتراک انواع فیلترشکن برای مراجعان می‌کرد.
     
    همچنین باشگاه خبرنگاران، وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی گزارش داد که رئیس پلیس فتای استان ایلام گفته است : در جهت طرح ارتقا امنیت در نت سراها و نظارت مستمر و کنترل و ساماندهی این مراکز و کاهش جرایم رایانه ای، کارشناس این حوزه حین بازدید از کافی نت ها متوجه شدند که متصدی یکی از کافی نت‌های سطح استان فیلتر شکن مورد استفاده قرار داده است که در نهایت دستگیر و تحویل مراجع قضایی گردید.
     
    سرهنگ کاکوان معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در این خصوص به مدیران و متصدیان کافی‌نت‌ها اعلام کرد که نصب هر گونه نرم افزارهای فیلتر شکن بر روی سیستم های داخلی ممنوع می‌باشد و در صورت مشاهده با آنها برخورد می‌شود.
     

     
     

    1391/3/1

    منابع حقوق بشری گزارش دادند در پی ممانعت مسئولان قضایی و زندان از استفاده حسین رونقی ملکی از مرخصی درمانی، وضعیت جسمانی وی رو به وخامت نهاده است.

    به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پزشکانی که موفق به مشاهده عکس‌های کلیه این وبلاگ نویس زندانی شده‌اند می‌گویند که کلیه چپ وی «کاملآ از کار افتاده و باید تخلیه شود.»

    این پزشکان همچنین وضعیت کلیه راست آقای رونقی ملکی را نیز رضایتبخش تشخیص نداده و گفته‌اند که کلیه راست وی نیز در صورت عدم جراحی از کار خواهد افتاد.

    گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر افزوده که کلیه‌های این وبلاگ نویس زندانی به دلیل آسیب دیدگی بر اثر ضربات وارده در دوران بازجویی آسیب دیده و تحت عمل جراحی قرار گرفت اما به دلیل بازگردانده شدن وی به زندان برخلاف درخواست پزشکان، دچار عفونت و خونریزی شد.

    گزارش این مجموعه حقوق بشری می‌افزاید که پس از نخستین عمل جراحی روی کلیه‌های آقای رونقی ملکی، چهار عمل جراحی دیگر نیز بر روی کلیه‌های وی انجام شده است.

    حسین رونقی ملکی، نویسنده‌ی وبلاگ "بابک خرمدین"، در آذر ماه ۱۳۸۸ بازداشت و چندین ماه را در سلول‌های انفرادی زندان اوین گذراند.

    وی در دادگاه به خاطر اتهاماتی چون «عضویت در گروه اینترنتی ایران پروکسی»، «تبلیغ علیه نظام»، «توهین به رهبری» و «توهین به رئیس جمهوری» به ۱۵ سال زندان محکوم شد.

    منبع: هرانا

    مرتبط:

    بیهوشی حسین رونقی ملکی بر اثر ضرب‌و‌شتم در زندان اوین

    پدر حسین رونقی: «پسرم دارد جانش را از دست می‌دهد»

    بیهوشی مهدی محمودیان بر اثر ضرب وشتم ماموران و بازجویان زندان اوین
     


     
     

    1391/3/1

    یک مقام مسئول در وزارت بهداشت ایران از ابتلای ۹ نفر به بیماری تب کریمه کنکو از ابتدای سال تاکنون در این کشور خبر داد.

    به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا شیرزادی، رئیس اداره مبارزه با بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، گفته که ۲۷ نفر دیگر نیز مشکوک به دارا بودن این بیماری هستند.

    آقای شیرزادی ادامه داده که این بیماری تقریبآ در تمام استان‌ها وجود دارد و در سال جاری نیز دو نفر در مشهد جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

    به گفته این مقام مسئول، ابتلا به این بیماری مسئله‌ای جدید در ایران نیست و در ۱۰ سال گذشته هر ساله تعدادی افراد به این بیماری مبتلا شده یا جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند.

    بیماری تب کریمه کنگو در سه ماهه نخست سال گذشته، ۲۶ نفر در ایران را به کام مرگ کشانده بود.

    این بیماری یک بیماری ویروسی ست که موجب تب، سرگیجه، سفت شدن گردن و در برخی مواقع منجر به مرگ می‌شود.

    تب کریمه کنگو با خوردن گوشت دام منتقل نشده و تنها تماس با خون و ترشحات حیواناتی همانند گاو، اسب، بز، شتر و گوسفند می‌تواند زمینه ساز انتقال این بیماری به انسان شود.

    منبع: فارس


     
     

    1391/3/1

    مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تخم گذار می‌گوید با وجود افزایش هزینه‌های تمام شده تولید، طی چند ماه گذشته قیمت تخم مرغ روند کاهشی داشته که همین امر باعث ضرر و زیان تولیدکنندگان شده است.

    هدایت اصغری، که با ایرنا گفت‌و‌گو می‌کرد، افزود: «امروز قیمت تمام شده هر کیلوگرم تخم مرغ برای تولیدکننده ۲ هزار و ۷۵۰ تومان است اما هر کیلوگرم تخم مرغ در مقابل مرغداری، یک هزار و ۳۰۰ تومان زیر قیمت تمام شده، یعنی هر کیلو گرم ۱۴۵۰ تومان به فروش می‌رسد.»

    آقای اصغری در ادامه همچنین از «ابلاغ دیرهنگام حذف تعرفه ۷۰ درصدی صادرات تخم مرغ و عدم اجرای مشوق‌های صادراتی برای این محصول» انتقاد کرد و گفت که این دلایل سبب عدم موفقیت ایران در بازارهای صادراتی شد.

    به گفته این مقام مسئول، هم اکنون ماهیانه حدود ۸۳ هزار تن تخم مرغ در ایران تولید می‌شود که نزدیک به ۱۵ هزار تن آن مازاد بر مصرف کشور است.

    آقای اصغری تصریح کرده که در صورت عدم حمایت دولت از صنعت مرغ تخم گذار، ممکن است این صنعت در آینده نه چندان دور با مشکلات جبران ناپذیری مواجه شود.

    منبع: ایرنا


     
     

    1391/3/1

    شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد که از بامداد روز دوشنبه، ۱ خرداد، ۴۵ میلیون لیتر سهمیه بنزین ۱۰۰ تومانی به بنزین ۴۰۰ تومانی تبدیل شده است.

    به گزارش مهر، البته میزان سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی به میزان دو برابر سهیمه بنزین ۱۰۰ تومانی در کارت سوخت افزایش پیدا کرده است.

    جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی فرآورده‌های نفتی، نیز گفته که تعداد خودروهایی که تا شب گذشته از سهمیه بنزین ۱۰۰ تومانی استفاده می‌کیردند، «بسیار محدود» و «حدود ۰/۸ درصد خودروهای شخصی» ست.

    حدود سه هفته پیش، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده بود که بر اساس توافق وزارت نفت و ستاد هدفمندی یارانه‌ها، دارندگان بنزین یارانه‌ای ۱۰۰ تومانی تنها تا پایان اردیبهشت ماه برای استفاده از این سهمیه فرصت دارند.

    این اطلاعیه باعث افزایش مصرف بنزین در ایران به میزان یک میلیون لیتر در روزهای کنونی نسبت به روزهای عادی شده بود.

    شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به دلیل تبدیل سهمیه بنزین ۱۰۰ تومانی به ۴۰۰ تومانی اشاره‌ای نکرده بود.

    منبع: مهر


     


    شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

    هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر

    خبرهاي گذشته