-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ خرداد ۵, جمعه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 3 خرداد ماه 91

 

سلام،

چهارشنبه سوم خرداد 91، 23 می 2011 میلادی

امروز در مورد 5 موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول بحث اعتراضات است. در اعتراضی که در تبریز و ارومیه انجام شد، اخبار درونی حاکی ازاین است که در سپاه ارومیه اختلاف پیدا شده و بخشهایی از سپاه مخالف سرکوب مردم بودند و به ناچار نیرو از بیرون از ارومیه برای سرکوب مردم آوردند. جو امنیتی کماکان در تبریز و ارومیه ادامه دارد. برنامه زیست محیطی سازمان ملل بر اساس عکسهای ماهواره ای اعلام کرده که وسعت دریاچه ارومیه از 6100 کیلومتر مربع به 2366 کیلومتر مربع یعنی کمتر از نصف کاهش پیدا کرده، سطح آب دریاچه هم 7 متر پایین افتاده. سازمان ملل اخطار کرده که فاجعه زیست محیطی مثل دریاچه آرال در شرف تکوین است که در صورت خشک شدن دریاچه ارومیه در شعاع 500 کیلومتری دریاچه ارمیه 76 میلیون نفر زندگی می کنند که با طوفانهای نمک مواجه خواهند شد و زندگی آنها مختل خواهد شد. درخصوص سپاه اظهارات آقای علی مطهری در مورد دخالت سپاه در انتخابات واکنشهای مختلفی را داشته از جمله جمعی از بسیجیان دانشجو هم جلوی مجلس تجمع داشتند و برای آقای مطهری خط ونشان کشیدند. اما مصطفی کواکبیان نماینده سمنان هم در نطق خودش اعلام کرده که اسنادی از دخالت سپاه در حوزه انتخابیه خودش، سمنان، دارد که حاضر است ارایه بکند. البته خود آقای مطهری رندانه صحبت خودش را کمی محدود کرد و اعلام کرد که عده محدودی از سپاه در انتخابات دخالت کردند و پاره ای دیگر از بخشهای سپاه مخالف بودند. آقای لاریجانی هم در صحبت خود این اتهام آقای مطهری را رد نکرد فقط گفت که باید ادبیات بهتری را در خصوص نهادهای انقلابی بکار برد. به هر صورت در حوزه اعتراضات در دانشگاه علم و صنعت 180 نفر از دانشجویان خطاب به ریاست دانشگاه به محدودیتهایی که برای دختران دانشجو برای ورود به رشته های کارشناسی ارشد و در کلاسها قایل شدند اعتراض کردند. در دانشگاه بوعلی همدان هم دانشجویان رشته زمین شناسی با تجمع در مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه به مسئله تفکیک جنسیتی و فشارهایی که به دانشجویان می آورند در تفکیک جنسیتی اعتراض کردند. معلمان پیش دبستانی استان گیلان هم در دیروز مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع داشتند و خواستار حمایت نمایندگان از درخواستهای صنفی خودشان شدند.

اما بحث دوم در خصوص داستان اتمی و تحریم ها و وضع اقتصادی کشور است. آقای آمانو در بازگشت از تهران در وین اعلام کرده که توافقنامه ای آماده شده و در آستانه امضاء با جمهوری اسلامی قرار دارد که در صورت امضاء ایران موافقت خواهد کرد که بازدید از تاسیسات هسته ای ایران که آژانس می خواهد را تسهیل بکند و بتواند انجام شود. گفته شده که آقای خامنه ای به آقای جلیلی اختیارات تام داده که به هر شکل حق غنی سازی 3.5 درصدی را برای ایران بگیرد. یعنی تازه برگردند به 10 سال پیش و توافقنامه پاریس که بی خردانه حکومت بخصوص بعد از حرفهای آقای احمدی نژاد و لاریجانی آنرا کنار گذاشتند و این همه خسارت و تحریم به بار آمده و حالا زور می زنند برگردند به آن 10 سال قبل. بخشنامه محرمانه ای را هم شورای امنیت ملی به مطبوعات کرده که راجع به موفقیت مذاکرات بغداد مطلب بنویسند اما خیلی هم وعده رفع همه تحریمها و اینها را هم به مردم ندهند که احتمالاً خودشان هم متوجه شدند که چنین خبری نیست. البته خبرگزاری فارس و روزنامه کیهان پیشاپیش بر طبل پیروزی کوبیدند و به استقبال پیروزی مذاکرات بغداد رفتند. اما سایت جرس هم خبر داده از اینکه بخشنامه محرمانه ای را بخش نظامی دفتر رهبری به همه فرماندهان نظامی کشور، سپاهی و ارتشی، کرده و خواسته که در سه ماه آینده هیچ اظهار نظری علیه آمریکا و یا کشورهای منطقه نکنند. در خصوص وضعیت اقتصادی فشارافزایش قیمتها بخصوص سوخت و انرژی بر روی هزینه تولید کماکان گلوی تولید کشوررا فشار می دهد. نماینده مهاباد هشدار داده که دامداریها با قیمت تثبیتی شیر کیلویی 630 تومان در آستانه ورشکستگی قرار دارند، وعده های دولت برای دادن علوفه ارزان هم محقق نشده و به دلیل افزایش قیمت تمام شده در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند و گاوهای شیرده روانه کشتارگاه ها می شوند. متروی تهران هم بین 12 تا 20 درصد با تصویب شورای شهر تهران گران شد.

اما ذیل سرفصل حقوق بشر باید محاکمه 13 شهروند عرب اهوازی را مطرح کرد که 6 نفر از آنها با اتهام محاربه همراه هستند که خطر اعدام را دارد. هادی راشدی با لگن شکسته در دادگاه حاضر شد و هاشم شعبانی، متهم دیگر، به قاضی اعلام کرد که تحت شکنجه های وحشیانه با آب داغ و انواع روشها بوده و هر دو نفر اظهاراتی را که قبلاً به شکل اعترافات تلویزیونی از آنها در پرس تی وی پخش شده بود تکذیب کردند و گفتند که زیر شکنجه این اعترافات را کردند. در دانشگاه مازندران بعد از اینکه دانشجوی کارشناسی ارشد این دانشگاه منصور فیروزی دچار تشنج شد و مسوولین اهمال کردند در انتقال او به بیمارستان و منجر به فوت او شد، دانشجویان تجمع اعتراضی در مقابل دانشکده علوم انسانی داشتند که منجر به دستگیری 4 نفر از دانشجویان دانشگاه مازندران شد. همینطور 5 تن از دانشجویان دانشگاه را از ورود به دانشگاه منع کردند و تعدادی را هم به حراست و نهادهای امنیتی دانشگاه احظار کردند. ماشین اعدام در هفته ی گذشته یکی از خونبارترین هفته های ایران را رقم زده و با رکورد 56 اعدام در یک هفته، به طور متوسط هر 3 ساعت یک نفر در ایران اعدام شد. محمود دردکشان از بنیانگذران سپاه اصفهان و سپاه سیستان و بلوچستان و از همرزمان داوود کریمی اولین فرمانده سپاه تهران برای دهمین بار راهی زندان شد برای تحمل حبسی که اخیراً محکوم شده. خانواده هدی صابر هم اعلام کردند که برخلاف اظهارات آقای محسنی اژه ای هیچکس به آنها نگفته که پرونده مختومه است و با توجه به اظهارات پزشکی قانونی که آثار ضرب و شتم را روی جمجمه هدی صابر گزارش کرده احتمالاً در بهداری اوین و قبل از فوت هدی صابر، مصمم هستند خانواده وی که پرونده را پیگیری بکنند.

مبحث بعدی در خصوص سیاست ایران است. آقای هاشمی رفسنجانی در اظهارتی در جمع دانشجویان به آقای مصباح یزدی حمله کرده و گفته که کسانی که مخالف مبارزه با شاه بودند امروز تندروها را هدایت می کنند و برای کشور راه حل تجویز میکنند. سفیر جمهوری اسلامی در باکو هم در اعتراض به توهین به مقدسات یعنی تظاهراتی که در جلوی سفارت تهران در باکو بود به تهران برگشته و تنش در روابط دو کشور بازهم بالا گرفته. حکم تعطیلی خانه سینما از سوی دیوان عدالت اداری نقض شد و خانه سینما اعلام کرده که از امروز فعالیت خودش را از سر خواهد گرفت اما وزارت ارشاد حکم دیوان عدالت را تکذیب کرده.

اما سرفصل پنجم ما بحث حوادث منطقه است، در بحرین عبدالهادی الخواجه فعال حقوق بشر و آزادیخواه با صندلی چرخدار به همراه 20 نفر در دادگاه حاضر شد و اعلام کرد که بعد از 100 روز اعتصاب غذا او را شکنجه کردند، به زور به او غذا خوراندند و به دروغ به وی گفتند که دختر وی را دستگیر کردند و به زندانی در عربستان فرستادند، کاری که بازجوهای جمهوری اسلامی دایماً می کنند و دروغ به متهمین تحویل میدهند. به هر حال اعلام کرده که نه دادگاه را قبول دارد و نه دلیلی دارد که او در زندان بماند. در سوریه هم خبر می رسد از اینکه اولین محموله سلاحهای نسل سوم ضد تانک، سلاحهای پیشرفته ضد تانک که می تواند تانکها تی 72 ارتش سوریه را هدف قرار بدهد از طرف قطر و عربستان تحویل مخالفین شده، بمبهای کنار جاده ای هم از طریق ترکیه تحویل آنها شده که به این ترتیب مخالفین می توانند ارتش سوریه مقدار زیادی زمین گیر کنند. گفته می شود این سلاحها با رضایت و نظارت آمریکاییها تهیه شده.

اندکی صبرسحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی. 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته