-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ خرداد ۱۰, چهارشنبه

Latest News from 30Mail for 05/30/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1391/3/9
  •  

    نیاز
    Nei C

    امروز به کلی دچار غم غربتم. پنجره چارتاق باز است. تا یک هفته پیش با لباس زمستانی توی خانه می‌چرخیدم و کم مانده بود هر روز گریه کنم از بس‌که پهلوهام از سرما لرزیده بود. ناگهان روی خورشید چرخید به سمت ما. یک هفته حرارت و پشه و آفتاب. امروز نم باران زده. هوا شبیه اواسط مهرماه است؛ کرج... من دارم می‌دوم به سمت مدرسه، تند سلام می‌کنم می‌روم سر کلاس. شاگردها دوباره چشمشان به دهان من است. چشم من به روزنی روی دیوار زندگی‌ام. می‌زنیم توی سر هم. از ساعت نه منتظریم زنگ تفریح بشود. هم من، هم شاگردها. بعد با همکارها می‌افتیم به جان نان و پنیر و چای. به خانم فلانی می‌گوییم کاشکی بربری گرفته بودی. می‌خندیم. حرف می‌زنیم؛ جملگی دری وری... پشت سر شاگردها... پشت سر همکارها.. پشت سر کسی که خانه‌ای عوض کرده، ازدواج کرده، ترفیع گرفته، حامله شده، بچه‌ش مدرسه رفته، موسسه زده و کار خصوصی می‌کند. ظهر تصمیم می‌گیریم صاف به سمت خانه نرویم.. برویم جایی همان دور و بر. آتشگاه، جاده چالوس و کباب، کجاش را نمی‌دانیم هنوز... توی راه با جوراب‌های خنده‌دار آموزش-پرورشی از خنده پاره می‌شویم...
     
    امروز به کلی دچار غم غربتم. دلم می‌خواهد فکر نکنم که بیشتر دوستانم حالا ایران نیستند، یا آنها که هستند بعضی‌شان دارند بار و بندیل را می‌بندند یا منتظر پرونده‌ی مهاجرتند که یک جای دیگری درست مثل خود ما تنها بشوند و اگر خیلی خوش‌شانس باشند -با تغییر دادن شدید طول و عرض سلیقه- چهار نفر دور و برشان جمع کنند و بعضی دیگرشان عصبانی و بی‌پول و مقروض و کلافه و گرمازده و شاکی از روسری و گرانی و نزاع و سیرک‌های دولتی و سیاسی و هزار هزار هزار چیز دیگر..
     
    دلم می‌خواهد سال هشتاد و سه باشد. کاری ندارم که آن سال  اوضاع سیاست و صادرات نفت خراب بود یا نبود؛ هشتاد و سه را همین‌طوری پرانده‌ام- با رعایت این قضیه که قبل از انتخابات است! مهم است که عجله نداریم از ایران برویم. اصلاً قرار است نرویم. قرار است همان‌جا گلدان و کاغذ دیواری و بشقاب و کتاب بخریم برای خانه‌هامان؛ همه خانه‌شان ایران است... می‌خندیم؛ دعوا می‌کنیم؛ قهر می‌کنیم؛ می‌رویم قصابی محل گوشت می‌خریم؛ میرویم میوه‌فروشی سیب گلاب جدا می‌کنیم و خیار قلمی بوته‌ای می‌خریم! می‌رویم عظیمیه بلال و آب انار می‌خوریم. منتظریم گردو تازه بیاید..تک و توک و معدود، بعضی‌ها از ایران رفته‌اند و با کیسه‌های هدیه به ما سر می‌زنند. کیسه‌هایی که بوی خارج می‌دهند.
     
    فلانی زایمان کرده، بیساری کارش را عوض کرده، بهمانی و برادرش دعوا کرده‌اند. با دوست‌ها دور هم نشسته‌ایم مشکلات جهان را در چهارتا بشقاب پرتقال و سیب و توی چند تا گیلاس مخلفات (!) حل می‌کنیم. با چند تا از دوست‌ها ایده پرانده‌ایم که یک دانشگاه تخصصی تاسیس کنیم و چهارتا کتاب‌خانه و باشگاه و جلسات حرافی و وراجی فرهنگی که چهارتا آدم درست و حسابی دل و دماغ دارند توش حرف بزنند؛ اصلاً چهارتا آدم درست و حسابی وجود خارجی دارند؛ ایام تعطیلات مردم کرور کرور توی صف جاده چالوس مانده‌اند و ما توی خیابان‌های تهران چرخ می‌خوریم و می‌گوییم به‌به از این شهر خاموش خالی...

    امروز به کلی دچار غم غربتم. سانتی‌مانتالم. به بدبختی‌ها دوست ندارم فکر کنم. می‌خواهم فکر کنم بهشت توی ایران سال هشتاد و سه خوابیده و باید با یک راهی همه را- نه فقط خودم که همه را- برگردانم آنجا. شاید بهتر است دوباره هوا سرد بشود و در خرداد ماه با آستین‌بلند پشمی بنشینم و یادم نیفتد که تف به روی خیلی چیزها.
     
    * تیتر از سی میل

     
     

    1391/3/9
  •  

    محمد معینی
    راز سر به مهر

    مکان: دادگاه رسیدگی به فساد مالی بزرگ
     
    خواهر زاده آقای «الف. ر.م»، به عنوان متهم: زمانی که در خصوص تخلفات ایشان (معاون گردشگری) در پروژه گردشگری بلوار کشاورز به آقای «الف. ر.م» اطلاع دادم وی به من گفت به جای این کارها، دلت را بزرگ کن
     
    مدیرعامل سابق خط و ابنیه، به عنوان متهم: 6 محرم 89 بود که آقای «الف. ر.م» جلسه ای در هتل لاله تشکیل داد و من از سوی خسروی دعوت شدم. نکته جالب اینجا بود که دفتر وی در پاستور بود ولی جلسه ما در اتاق خواب برگزار شد. فکرش را بکنید در مورد بزرگ ترین پروژه کشور باید در اتاق خواب هتل لاله تصمیم گیری می کردیم
     
    خسروی، متهم ردیف اول: معاونان وزیر صنایع سالم نبودند و برای انجام کار طلب پول می کردند ... ستاد ویژه تحریم از من خواسته بود که به بخش خصوصی ورود پیدا کنم و به دولت کمک کنم ... من به رییس وقت کمیسیون امنیت ملی از فسادهای مالی توضیح دادم اما وی فقط سر تکان داد ... من در خصوص باج خواهی به آیت الله شاهرودی نیز توضیح دادم ... آقای «م.ر» با من جلسه ای گذاشت که در مقابل تحریم ها کمک کنم اما چرا حالا شهامت این موضوع را ندارد که این مسأله را بیان کند ... خاوری را چه کسی فراری داد؟ من هشدار می دهم دیدار با آقای «ر.م» در خانه اش و پارک لویزان نخستین هشدار است.

     
     

    1391/3/9

     

    حامد حبیبی
    ورطه

    امروز حمید خلیلی (خواهرزاده ی نوه عموی همساده ی سعید جلیلی) و کاترین اشتون ( خود خودش) در کاراکاس با هم دیدار و گفتگو کردند و لبخند زدند. پشت سرشان نقشه ی اماکن دیدنی کاراکاس و نقشه ی متروی این شهر و خطوط بی آرتی با سیاه قلم طراحی شده بود. کاترین اشتون که لحافی با طرح چفیه به دور گردن بلورین اش پیچیده بود مذاکرات فردا را مثبت و سازنده ارزیابی کرد. وی گفت به طور حتم هردو طرف اختلاف هایی اساسی دارند ولی تفاهم ها پررنگ خواهد بود. در همین رابطه همسر اشتون به خبرگزاری ها گفت: از زمانی که رسانه ها گردن کتی را سانسور کرده اند انگار بیست سال جوان شده. چون آخرین باری که یک نفر به او نگاه کرده بود زمان متفقین بود. حمید خلیلی نیز گفت: دو طرف برای تعیین محل برگزاری دور بعدی مذاکرات که در انتهای ماه آگوست برگزار خواهد شد بر سر بنگال به توافق خواهند رسید چون این وقت سال بنگال، های سیزن است. وی در ادامه ضمن تاکید بر حق غنی سازی صد درصدی اورانیوم این بیت را زمزمه کردند: شکر شکن شوند همه طوطیان هند/ زیر قند پارسی که به بنگاله می رود.

    در همین حال کنگره ی آمریکا طرح نفت در برابر هوا را تصویب کرد و دلار از مرز ده هزار تومان گذشت. اقتصاد دانان علت این گرانی را عدم زمانبندی درست چراغ میدان فردوسی عنوان کردند و پیراشکی خسروی تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شد. در همین حال جامعه ی جهانی که حوصله اش سر رفته اعلام کرد لطفا طرفین مذاکره تا قبل از نابودی کره ی زمین در سال 2112 به یک تفاهم همه جانبه برسند که بشریت در خماری نابود نشود.

    طرفین مذاکره گفتند این طرح گام به گام است و هر گامش یک ده بیست سالی طول می کشد از آن گذشته عجله کار شیطان است. از سوی دیگر دلالان زمین و مسکن و خریداران سکه و فروشندگان ارز در گفتگوهایی جداگانه اعلام کردند ما صد سال است نمی دانیم کی بفروشیم و کی بخریم. یک کارمند دون پایه نیز اعلام کرد بنده کلیه ام را فروختم تا بتوانم یک کیلو گیلاس بخرم تازه دو تاش کرمو بود. لطفا مسوولین کاری کنند که همه ی گیلاس ها کرمو باشد که پروتئین بدن ما اینطوری تامین شود.

    در همین حال خبر می رسد جشنواره ی تئاتر انگشتی مناطق حاره جایزه ی ویژه ی خود را به اصغر فرهادی تقدیم کرد. فرهادی در مراسم اهدای جایزه گفت بنده دیگر برای جوایز در منزل مسکونی ام جا ندارم. از همین جا اعلام می کنم اگر جشنواره ای باز هم به من جایزه بدهد آن را توی صورت هیات داوران خرد خواهم کرد. تنک یو وری ماچ مایکل بارگر و تام برنارد و مردم خوب کشورم.

    پرویز مظلومی هم که نودمین نایب قهرمانی را برای استقلال به ارمغان آورد در مصاحبه با خبرگزاری ها اعلام کرد کار من با استقلال تازه شروع شده و از مدیرعامل هزار سال مهلت خواسته ام. رویانیان هم اعلام کرد اگر بچه ها همت کنند و در بازی آخر کمتر از چهار تا گل بخورند و تیم به دسته سه سقوط نکند به هرکدام نفری بیست هزار دلار شیتیل خواهد داد. وی در ادامه گفت با جسد دل پیه رو برای سال آینده مذاکره کرده ام...

    رییس یک کارخانه ی لبنیات هم به خبرنگار ما گفت اگر نخواهیم قیمت شیر را افزایش دهیم فقط می توانیم قوطی خالی شیر را به دست مصرف کننده برسانیم. وی تاکید کرد پر کردن قوطی ها از آب هم دیگر به صرفه نیست.

    به آخرین خبری که به دستم رسید توجه فرمایید: دولت با کاهش ده درصدی حقوق کارمندان موافقت کرد. طبق این طرح کارمندها هرماه مبلغی به حساب دولت واریز خواهند کرد. در همین زمینه یک کارمند آگاه که خواهش کرد فیش حقوقش فاش نشود اعلام کرد ما برای پول کار نمی کنیم فقط به خاطر تعصب و عشق به این هوادارهاست که کار می کنیم. هوادارها در حالی که موج مکزیکی می دادند به صورت خودجوش حرف های رکیکی زدند.

    پایان


     
     

    1391/3/9


    علیرضا مصداقی نیا، معاون وزیر بهداشت، به مردم توصیه کرده است که با وجود افزایش قیمت برخی اقلام در ایران، شیر و میوه را از سبد غذایی خود حذف نکنند.

    آقای مصداقی نیا در گفتگو با وب‌سایت خبرآنلاین گفته است که میانگین مصرف میوه و مواد لبنی در ایران کمتر از حد استاندارد است در حالیکه کمبود استفاده از این مواد به سوء تغذیه و بیماری هایی مانند پوکی استخوان منجر می شود.

    گفتنی‌ست طی ماه های اخیر، روند تورم قیمت های شتاب گرفته و بهای بسیاری از کالاها، از جمله مواد غذایی به طرزی چشمگیر افزایش یافته است.

    منبع: خبرآنلاین


     
     

    1391/3/9

    خبرگزاری ایسنا از دستور تازه پلیس جمهوری اسلامی برای جمع‌آوری کراوات از مغازه‌ها خبر داده است.

    یک فروشنده لباس با تایید این خبر به ایسنا گفت: اداره اماكن نيروي انتظامي چند روزي است كه اين دستور را صادر كرده است و ما مجبور به جمع‌آوري همه كراوات‌ها از مغازه شده‌ايم.

    وي افزود: ظاهرا اين تحريم فقط براي مغازه‌هايي كه محصول برند مي‌فروشند، اعلام شده است.

    جواد دروديان، رييس اتحاديه پيراهن دوزان و پيراهن فروشان با تایید سخت‌گیری‌های تازه درباره فروش کراوات گفت: به ما اعلام شده سربرگمان كه در آن از قديم يك عكس كراوات روي آن وجود داشت بايد عوض شده و عكس كراوات از روي آن برداشته شود.

    منبع: ایسنا


     
     

    1391/3/9


    بیژن گودرزی، رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی، هشدار داد که اجرای «طرح پزشک خانواده» دولت احمدی نژاد می تواند منجر به بیکار شدن ۵۰ هزار پزشک شود.

    آقای گودرزی در گفتگویی با خبرگزاری ایلنا که روز سه شنبه منتشر شد، گفت: «اگر در طرح پزشک خانواده، دو هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت زیر نظر یک پزشک قرار بگیرند این طرح فقط می‌تواند ۳۰ هزار پزشک عمومی را به کار گیرد و از جمع ۸۰ هزار پزشک عمومی کشور، ۵۰ هزار نفر بیکار خواهند شد.»

    بر اساس طرح پزشک خانواده برای هر پزشک بين ۵۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ بيمار در نظر گرفته می‌شود که با احتساب اين موارد، بين ۲۵ تا ۳۰ هزار پزشک برای اجرای کامل طرح پزشک خانواده نياز است.

    آقای گودرزی با انتقاد از این طرح گفت «وقتی که دو هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت زیر نظر یک پزشک قرار بگیرند بیمار‌ها خیلی سطحی و سریع دیده می‌شوند، کیفیت کار پایین می‌آید و خدمات خوبی به مردم داده نمی‌شود.»

    وی با بیان اینکه برخورد عجولانه و شتابزده با اجرای برنامه پزشک خانواده ممکن است چالش‌های زیادی را به وجود آورد، افزود: «در طرح پزشک روستا ابتدا گفته شد که مردم فرانشیزی پرداخت نمی‌کنند اما بعد گفتند که ۱۰درصد باید فرانشیز بدهند، حال باید پرسید وقتی طرح کوچکی را که پایلوت محسوب می‌شد نتوانستند بدون فرانشیز اجرا کنند چطور می‌توانند آن را در طرح بزرگ‌تری به مرحله اجرا درآورند.»

    منبع: ایلنا و رادیو فردا
     


     
     

    1391/3/9

    رئیس مرکز تحقیقات ایدز دانشگاه علوم و پزشکی تهران می‌گوید که به جز ۲۳ هزار بیمار شناخته شده مبتلا به ایدز، حدود هشتاد تا صد هزار بیمار ناشناخته در ایران وجود دارد.

    مینو محرز که با خبرگزاری فارس گفت‌و‌گو می‌کرد، افزوده صحبت‌های او بر اساس فرمول‌های سازمان بهداشت جهانی و با توجه به موارد شناسایی شده و رشد این بیماری بیان شده است.

    وزارت بهداشت ایران روز سه شنبه (۹ خرداد) اعلام کرد که تا پایان پاییز سال ۱۳۹۰ حدود ۲۳ هزار و ۹۰۰ مورد ابتلا به بیماری ایدز در ایران ثبت شده است.

    بر اساس این آمار طی ۹ ماه نخست سال ۹۰ حدود هزار و ۲۰۰ نفر به این آمار مبتلا شده اند.

    خانم محرز در این باره گفته که «با توجه به اینکه سیستم شناسایی فعال این بیماری به خصوص در بین روسپی‌ها نداریم آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت بیانگر وضعیت واقعی این بیمای در کشور نیست.»

    وی ادامه داد: «مهم‌ترین مسئله‌ای که از این آمار می‌توان استباط کرد، افرایش شیوع جنسی بیماری ایدز است که در این آمار ۱۰/۳ درصد ذکر شده که البته واقعیت موجود در مراکز درمانی بسیار بیش از این است.»

    به گفته خانم محرز، دستکم ۹۹ درصد از این بیماران جدید از طریق رابطه جنسی به این بیماری مبتلا شده‌اند و اگر مسئولان اطلاع رسانی و برنامه ریزی کافی در این باره نداشته باشند، «آینده نگران کننده‌ای خواهیم داشت.»

    منبع: فارس (+ و +)

    مرتبط:

    «آمار مبتلایان به ایدز در ایران چهار برابر آمار‌های موجود است»

    روزانه پنج نفر در ایران به ایدز مبتلا می‌شوند

    "سن تن‌فروشی در تهران ۱۹ تا ۴۱ سال است"


     
     

    1391/3/9

    یک مقام سازمان محیط زیست اعلام کرد با اینکه اعتبارات اختصاص داده شده به سازمان محیط زیست افزایش یافته اما در سال جاری ردیف بودجه خاصی برای مهار ریزگرد‌ها و ساماندهی تالاب‌ها و دریاچه‌ها اختصاص نیافته است.

    به گزارش مهر، حسن شیخ نیا که صبح سه شنبه در نشست خبری سازمان محیط زیست شرکت کرده بود، افزود در این رابطه تنها مقرر شده که از بودجه مازاد درآمد نفتی و در صورت انجام برنامه‌های اولویت دار، بودجه باقیمانده به بحث ریزگرد‌ها و دریاچه‌ها اختصاص داده شود.

    به گفته معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست، سال پیش دولت ایران صد میلیارد تومان برای مهار ریزگرد‌ها و ساماندهی تالاب‌ها و دریاچه‌ها اختصاص داده بود.

    ریزگرد‌ها که به صورت غبار در هوای شهرهای غربی ایران دیده می شوند توسط باد از عراق به سوی ایران می آیند.

    کاهش بارش باران در ایران نیز به افزایش آلودگی هوای ناشی از ریزگردها و سرعت خشک شدن تالاب‌ها و دریاچه‌ها افزوده است.

    منبع: مهر

    مرتبط:

    استاندار تهران: گرد و غبار تهران چاره ای جز دعا ندارد


     
     

    1391/3/9

    روزنامه شرق در گزارشی نوشت که از ۲۲۵ نفر دانش آموزان مدال آور ایرانی در ۵۳ المپیاد جهانی طی سالهای ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۶، تا کنون بیش از ۱۴۰ نفر ایران را به مقصد کشورهای توسعه یافته ترک کرده‌اند.

    بر اساس این گزارش، المپیادی‌های رشته ریاضی با آمار ۷۶/۷ درصدی در صدر دیگر گروه های المپیادی برای ترک ایران قرار داشته‌اند.

    پس از گروه ریاضی، ۶۹/۲ درصد از المپیادی‌های فیزیک و ۵۰ درصد از هرکدام از رشته‌های کامپیو‌تر و شیمی نیز ایران را ترک کرده‌اند.

    در این گزارش آمده که ۹۴ درصد از این المپیادی‌ها، دوره کار‌شناسی خود را در دانشگاه صنعتی شریف تهران گذرانده‌اند و ۶۶ درصد از این افراد نیز دانشگاه‌های آمریکا را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اند.

    کشور کانادا پس از آمریکا و با فاصله‌ای زیاد از این کشور مقصد دوم المپیادی‌های ایرانی است و اندکی از این افراد نیز کشورهای فرانسه، آلمان، برزیل و بریتانیا را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده‌اند.

    این گزارش می‌افزاید که ۶۵ درصد از المپیادی‌هایی که در دانشگاه‌های آمریکا تحصیل می‌کنند، در چهار دانشگاه درجه یک آمریکا (هاروارد، استنفورد،‌ام.آی.تی و پرینستون) جذب شده‌اند.

    پیش‌تر سازمان توسعه سازمان ملل اعلام کرده بود که ایران با سالانه ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار نفر خروجی در سال، رکورد دار مهاجرت نیروهای متخصص در دنیاست.

    علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، پیشتر گفته بود که، خروج سالانه این میزان نیروی کار را با خروج ۵۰ میلیارد دلار سرمایه در سال از ایران برابر است.

    منبع: روزنامه شرق

    مرتبط:

    وزیر علوم: فرار مغزها را قبول ندارم

    «نیمی از دانشجویان دانشگاه شریف، آماده مهاجرت هستند»

    مدیرمسئول روزنامه اطلاعات: علت خروج نخبگان، تنگ شدن فضای فکر و اندیشه است

    تفکیک جنسیتی برای سال اولی‌های دانشگاه شریف


     
     

    1391/3/9

    روزنامه اعتماد بر اساس نتایج بررسی‌های جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات گزارش داد که در مجموع تهرانی‌ها روزانه بیش از دو میلیارد تومان برای کشیدن قلیان پرداخت می‌کنند.

    این بررسی‌ها که بر اساس سرشماری‌ها طی شش ماه گذشته منتشر شده است، بیان می‌کند حدود یک میلیون زن تهرانی و یک میلیون و ۶۰۰ هزار مرد تهرانی در این مدت قلیان کشیده‌اند.

    گزارش جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات می‌افزاید با اینکه مردان هشت برابر زنان سیگار می‌کشند اما در استفاده از قلیان، نسبت زنان دو برابر مردان است.

    بر اساس این سرشماری، میانگین سن پسران هنگام نخستین تجربه استفاده از قلیان، ۱۸ سال است اما دختران در سن کمتری استفاده از قلیان را شروع می‌کنند.

    در این پژوهش انجام شده، به سن دختران در نخستین تجربه استفاده از قلیان اشاره ای نشده است.

    منبع: روزنامه اعتماد

    مرتبط:

    قهوه خانه زنانه در ایران تاسیس می‌شود


     


    شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

    هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر

    خبرهاي گذشته