-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ خرداد ۹, سه‌شنبه

Latest News from Norooz for 05/29/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



فریده ماشینی از اعضای دفتر سیاسی و شورای مرکزی جبهه مشارکت که مدتی است با بیماری سرطان مواجه است، به علت وخامت شدید حال وی به بیمارستان آتیه تهران منتقل شده و در حال حاضر در بخش آی سی یو این بمارستان بستری است.

این فعال مدنی و قرآن پژوه که از شاخص ترین زنان جلسات هم اندیشی زنان و مرتبط با اکثر گروه ها و تفکرات مختلف فعالان حقوق زنان در ایران بوده، در بین زنان مسلمان مبارز برای احیای حقوق زنان به لحاظ دانش نظری، فعالیت های اجرایی و فن بیان به نحو بارزی شاخص و محور بوده به نحوی که در این مدت بیماری وی، عدم حضورش مشهود بود.

فریده ماشینی که جلسات تفسیر قرآنش نیز مشهور بوده و دوره هایی را به خصوص در جبهه مشارکت در اینباره برگزار می کرد که با استقبال وسیعی همراه بود، بعد از وقایع انتخابات ریاست جمهوری در ۲۲ خرداد ۸۸ و سیل وسیع بازداشت فعالان سبز، از اصلی ترین بانیان شکل گیری جلسات خانواده زندانیان سیاسی بود و حضور پررنگ و روحیه بخش او در این جلسات نقش بسزایی در همدلی و افزایش روحیه خانواده زندانیان سبز در بند داشت.

 وی با جلسات تفسیر قرآن خود و حمایت های معنوی جدی و ایجاد روحیه و انگیزه در تقویت تشکیل خانواده بزرگ زندانیان سیاسی نقش بی بدیلی داشته است.

فریده ماشینی که مقالات علمی و پژوهشی اش به خصوص در حوزه زنان در نشریات مختلف سیاسی، اندیشه ای کشور منتشر شده، از جمله فعالانی است که در ایجاد ارتباط مثبت بین فعالان سیاسی و اجتماعی اصلاح طلب نقش پررنگی داشته و بدین جهت از محبوبیت و ارتباطات وسیعی بین دیگر فعالان برخوردار است.

ماشینی متولد ۱۳۳۹ و همسر رحیم عبادی رییس اسبق سازمان ملی جوانان در دوره دولت اصلاحات است.


 


این روزها سیدمصطفی تاج‌زاده بیش از گذشته گرفتار بیماری و عارضه‌های جانبی ناشی از روزه‌های اعتراضی یک‌سال و نیم اخیر شده است. براساس خبرها، چشم‌هایش به‌شدت تار می‌بیند و پزشکان زندان هم ناتوان از تشخیص علت این وضع شده‌اند. خانواده‌اش اما بیم آن دارند که با وخیم‌تر شدن وضعیت این زندانی جنبش سبز، امکان درمان به موقع از او سلب شود.

تاج‌زاده از جمله سیاستمدارانی است که همگان، چه مخالف و چه موافق، به صراحت لهجه و صداقت او در بیان نظرات و عقایدش اذعان دارند و معترفند که این ویژگی ها را در کمتر فعال سیاسی‌ای می‌توان یافت. انرژی حیرت انگیز وی برای فعالیت و نوشتن و شنیدن نظرات، و به پیش بردن فعالیت‌های جمعی، او را به یکی از محورهای تاثیر گذار جریان اصلاح طلب در دهه اخیر تبدیل کرده است.

در کودتای انتخاباتی ۸۸ یکی از اولین قربانیان دستگیری‌های فله‌ای شد و با وجود همه فشارها و تهدیدها و به فلک بستن‌ها حاضر به فروش رای مردم به دولت کودتا نشد. همانطور که در انتخابات مجلس ششم در سال ۷۸ نیز به عنوان حافظ رای مردم در ستاد انتخابات کشور حاضر به معامله بر سر رای مردم نشد و تاوان آن هم حکم دادگاه و انفصال از خدمات دولتی بود.

اکثر زندانیان سیاسی بعد از کودتای انتخاباتی، پس از انجام مراحل بازجویی و دادگاه و دریافت حکم به بندهای عمومی زندان منتقل شده‌اند. اما تاج‌زاده جزو معدود افرادی است که از این حقوق اولیه نیز بی بهره مانده است. او زندانی‌ای است که پس از بازداشت و زندان حاضر به سکوت در مقابل جرم‌ها و جنایات و رفتارهای غلط حاکم بر حاکمان جمهوری اسلامی نشد و با صراحتی بیش از گذشته و با شفافیت اقدام به انتشار علنی نظرات و یادداشت‌ها و دیدگاههایش در خصوص مسائل مهم روز کشور از داخل زندان کرد. همین‌ رویکرد باعث شد مورد قهر حاکمیت قرار گیرد و به جرم صریح الهجه بودن گرفتار قرنطینه‌ای به مدت بیش از یک سال و نیم شود که همچنان این وضعیت غیرقانونی و غیرانسانی بر وی روا می‌شود. وضعیتی که موجبات پدید آمدن انواع بیمارهای جسمانی را برایش فراهم کرده است.

امروز سیدمصطفی تاج‌زاده، تنها نماد جریان اصلاح طلب نیست او نماد یک زندانی سیاسی است که حاضر به سکوت حتی در قرنطینه نیست. او صدای مظلومیت همه آنهایی شده که زندان، قفل بر دهان‌شان زده است. تاج‌زاده صدای همه آنانی شده که احکام زندان و محرومیت، آنان را خانه نشین کرده است. تاج‌زاده امروز صدای جنبش اعتراضی مردم است که از تک سلول‌های قرنطینه اوین حاکمان را به عقل مداری و مدارا و بازگشت به رای مردم فرامی‌خواند و به همین دلیل نیز در حال پس دادن تقاص این صراحت با به دوش کشیدن انواع مشکلات جسمانی است.

امروز سیدمصطفی تاج‌زاده هرچند گرفتار دردهایی است که شاید آثار برخی از آنها برای همیشه بر جسم وی بماند اما همچنان استوار در راه عقیده‌اش ایستاده و در برابر ظلم سر خم نکرده است؛ باشد که حاکمان نااهل قدر فرزندان میهن‌دوست و آزاده‌ی این مرز و بوم را بیشتر بدانند و این سرمایه‌های انسانی را به آسانی از دست ندهند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به norooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به norooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته