-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ خرداد ۳, چهارشنبه

Latest News from 30Mail for 05/23/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1391/3/2


رحیم قربانی، مديرعامل صندوق توسعه ملی، از گران بودن مسکن در پایتخت انتقاد کرده و برای تایید حرف خود گفته است «قیمت آپارتمان در تهران یک و نیم برابر قیمت آن در سانفرانسیسکو در آمریکاست.»

آقای قربانی این مطلب را روز سه‌شنبه، دوم خردادماه و در گفتگو با خبرگزاری مهر بیان کرده است.

او گفته است: «تاکنون به بخش مسکن و ساختمان بی توجهی شده است اما اگر کسی بخواهد کارخانه ای مثلا مواد غذايی راه اندازی کند، می تواند از طريق بانک ها تنها با آورده ای حدود ۲۰ درصد تسهيلات مورد نياز را دريافت کند، اما دريافت تسهيلات در بخش مسکن مستلزم سپرده گذاری است.»

قربانی افزود: «تسهيلات دهی در بخش خريد و يا ساخت مسکن منوط به اين است که حتما سپرده گذاری برای مدتی طولانی انجام شود، مثلا پولی برای ۶ ماه يا يکسال در حساب بماند تا در نهايت يک يا دو برابر آن وام دريافت شود، در صورتی که اين روند برای هيچ بخش ديگری مصداق ندارد و چنين کاری را با ساير صنايع نمی کنيم.»

به گفته مدیر عامل صندوق توسعه ملی «اگر بخش ساختمان و مسکن هم مانند ساير صنايع مورد حمايت بانک ها قرار گرفته بود، امروز هيچکس در کشور بدون مسکن نبود و قيمت مسکن نيز چنين نبود.»

قیمت مسکن در بازار ایران در هشت سال گذشته روند صعودی داشته و بازار آن راکد است. با این همه، قیمت مسکن درپایتخت پایین نیامده و قیمت ها روند صعودی داشته است. در کنار آن، اجاره بها نیز روند افزایش شدید داشته است.

منبع: خبرآنلاین و رادیو فردا
 


 
 

1391/3/2
  •  

    روح‌الله شهسوار
    روح‌سوار

    من از اون دسته از آدما نيستم که اتفاقي دوم خردادي شده باشن.
    پدر و مادرم به ناطق راي دادن. برادر و خواهرم به خاتمي. البته اين رو بعد از انتخابات فهميدم. چون برادرم تهران بود و خواهرم هم جرات نداشت قبل از انتخابات بگه به خاتمي راي داده.
    من چند ماه براي راي دادن کم داشتم. عضو پايگاه بسيجي بودم که برادرم از همونجا به جبهه اعزام شد و رفت. پايگاه محل ما از پايگاههاي مهم مشهد بود. فرمانده اش معاون فرهتگي بسيج استان بود و يه بچه هاي فرمانده هاي بسيج همه اونجا بودن. ما اما از بسيجي هاي معمولي ولي فعال بوديم. هفته ي آخر پايگاه به بحران کشيده شده بود. بسيجي هاي معمولي در برابر بسيجي هاي اشراف زاده.
    من فقط نظاره گر دعوا بودم. انگار چيزي درون من داشت متولد مي شد. براي همين فقط نگاه مي کردم. فقط گوش مي دادم.
    يالثارات که منتشر شد، مطمئن شدم سيد کارش درسته. هرچي تو يالثارات به عنوان نقطه هاي ضعف و سند خيانت خاتمي عنوان شده بود، از نگاه من مثبت بود. همش با خودم مي گفتم: اينا که خوبه. چقدر خوبه يک رﺋيس جمهور اينطوري داشته باشيم.
    تو خيابون هاي شهر هم بساط همين بود. جوون ها با ديگران بحث مي کردن. از مدرسه که تعطيل مي شدم بدو بدو مي رفتم سر چهارراه ابوطالب. مطمئن بودم اگه چند دقيقه اونجا وايستم، جوونهايي که دارن بحث مي کنن به تورم مي افتن. و هميشه هم همينطور مي شد. ظهر ها تو خيابون بودم و شبها تو مسجد (پايگاه محل).
    همه ي عرصه هاي عمومي شهر زير و رو شده بود. مردم باهم حرف مي زدن. حرفهايي که قبلا نمي زدن. و من مي ديدم و گوش مي دادم.
    خرداد ۷۶ آغاز شکل گرفتن هويت سياسي - اجتماعي من بود. ولي تا خرداد ۸۸ زمان لازم بود تا حلقه هاي گم شده ي اين هويت به هم برسن.
    خاتميسم و موسويسم.


     
     

    1391/3/2
  •  

    کاوه لاجوردی
    نسخه‌ی قابل انتشار

    عصبانی بودم از آن‌همه تبلیغ برای آقای ناطق‌نوری و آن‌همه اطمینان از اینکه ایشان برنده خواهد شد. به علاوه، معتقد بودم که این اطمینانْ نابجا هم نیست، و این عصبانی‌ترم می‌کرد. می‌خواستم داد بزنم.

    از میانه‌ها‌ی دهه‌ی شصت می‌توانستم رأی بدهم، و هر بار قهر کرده بودم و کناره گرفته—"معنی ندارد شرکت در انتخاباتی که هر کسی نمی‌تواند در آن کاندیدا بشود". به بهترکردنِ اوضاع فکر نمی‌کردم: معتقد بودم که در شرایطِ غیردموکراتیک اصلاً نباید رأی داد. اما این بار سیلِ تبلیغات آزارم می‌داد. گمان می‌کردم نمی‌توانم تغییری در نتیجه بدهم، و حتی نمی‌توانم نسبتِ رأیِ رئیس‌جمهورِ منتخب به کلِّ آراء را به طرزِ‌ معناداری تغییر بدهم.

    تصورم این بود که کمابیش همان کسانی رأی خواهند داد که قبلاً هم رأی می‌داده‌اند.اطمینان داشتم که اکثریتِ بزرگی از رأی‌دهندگان به کسی رأی می‌دهند که، درست یا غلط، به "کاندیدای نظام" معروف شده بود. اشتباه می‌کردم!

    پانزده سال پیش چنین روزی جمعه بود.


     
     

    1391/3/2
  •  

    سولماز
    به‌آهستگی

    می‌دانی آقای خاتمی من از تو دل‌خورم این‌ روزها , اما این همه دل‌خوری باعث نمی‌شود که هنوز تو را و آن دوم خرداد بی‌نظیر هفتاد و شش را دوست نداشته باشم.پانزده سال پیش , من نوجوان شانزده ساله‌ای بودم در خانواده‌ای بحران زده از شصت و هفت و حتمن خودت می‌دانی , بهتر می‌دانی ,بحران زده از شصت و هفت یعنی چه؟ یعنی دو برادر , دو عمو, جا مانده زیر خروارها خاک سرد خاوران.معلوم است که اعتمادی نبود نه به تو و نه به هیچ‌کس دیگر. اما من تو را و حرف‌های تو را و آن جور خوبی که لباس می‌پوشیدی و می‌نشستی و راه می‌رفتی دوست داشتم.

    تصمیم شخصیم رای دادن به تو بود. غروب دوم خرداد هفتاد وشش من برای اولین بار روی برگه‌ رای نوشتم سید محمد خاتمی و فردای همان روز ساعت دو بعد ازظهر تو شدی رییس‌جمهور من. خاطره‌ی آن اولین رای و تمام آن اولین‌های بعد از آن جزء روشن‌ترین خاطرات زندگی من است , خاطره‌ی تمام روزهای بعداز خرداد هفتاد وشش و آن همه امید.

    دوم خردادمان مبارک آقای خاتمی به پاس آن همه امید , تزریق شده به رگ‌های جوان‌ ما که دریغا بر باد شد.


     
     

    1391/3/2
  •  

    نیاز
    Nei C

    لِک و لِک و لِک در هوا می چرخم و در حد فاصل ها زندگی می‌کنم. کفش‌هایم را خوابانده‌ام و هرکجا را که نگاه می‌کنم هرکس را دردی مشغول کرده است.
    به نظرم می‌رسد که نسبت به دو-سه سال پیش به شدت کم‌حافظه شده‌ام. اسامی و موضوعات خاطرم نمانده و نمی‌مانند و به‌طور روزمره بارها از «فلان» و« بیسار» استفاده می‌کنم. گاهی به‌نظرم می‌رسد که در ابعاد زندگی خودم هرچند گاهی سریع اما واژگون می روم و عمیقاً مرتفع می‌شوم و در میان زباله‌هایی که هر روز مصرفشان می‌کنم قد می‌کشم. این موضوع فرو-ارتفاعی است. شاید دلیلش این است که در تمام طول این چند سال در لپ‌تاپم بیدار می‌شدم و در لپ‌تاپم می‌خوابیدم و در لپ‌تاپم به کرات بر چیزها و وقایع عاشق و از چیزها و وقایع فارغ می‌شدم. در لپ‌تاپم مبارزه می‌کردم و در لپ‌تاپم پیروز می‌شدم و شکست می‌خوردم.. در لپ‌تاپم تمام روز تنها می‌شدم. حالا لپ‌تاپم به بخشی از حافظه‌ی من تبدیل شده‌است و من باید مثل تقلب بگذارمش توی جیبم و با خودم حملش کنم و زحمت به‌خاطر سپردن چیزها را به خودم ندهم. این مایوس‌کننده است.
     
    * تیتر از سی‌میل

     
     

    1391/3/2

     

     
    غلامحسين محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاييه، می‌گويد که برای شاهين نجفی، خواننده ايرانی مقيم آلمان، پرونده‌ای در دستگاه قضايی ايران باز شده است.
     
    آقای اژه‌ای در نشست خبری روز دوشنبه خود در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره شاهين نجفی، خواننده ايرانی ساکن آلمان، گفت که «دادستانی به عنوان مدعی‌العموم به اين پرونده رسيدگی می‌کند».
     
    به گفته آقای محسنی اژه‌ای، «تاکنون پرونده‌هايی نظير اين تشکيل شده و برخی از آنها به صدور احکامی سنگين و قطعی نيز منجر شده است».
     
    سخنگوی قوه قضاييه در اين زمينه توضيجات بيشتری نداد، ولی اين نخستين واکنش رسمی به جنجالی است که در هفته‌های اخير بر سر ترانه‌ای از شاهين نجفی با عنوان نقی در سايت‌های خبری نزديک به اصولگرايان منتشر شده است.
     
     شاهین نجفی، خواننده رپ فارسی و ترانه‌سرا در تازه‌ترین کار خود با اسم «نقی»، شعری را اجرا کرده که به کنایه از امام دهم شیعیان یاد می‌کند. همزمان برخی از پیروان آیت‌الله صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و میرزا مسلم ملکوتی از آنها فتواهایی گرفته اند که بر اساس آن، توهین کنندگان به امامان شیعه «مرتد» و مستوجب مرگ دانسته‌ می شوند. 
     
    در پی صدور این فتواها بود که سایت شیعه آنلاین، از رسانه‌های منسوب به اصول‌گرایان در ایران اعلام کرد که برای کشتن شاهین نجفی، خواننده رپ ایرانی ۱۰۰ هزار دلار جایزه تعیین کرده است.
     
    بر اساس قوانین اسلام، کسی که از دین اسلام خارج شود «مرتد» خوانده می‌شود و احکام گوناگونی از جمله اعدام، بسته به نوع شخص برای او در نظر گرفته می‌شود.
     
     
     
     

     
     

    1391/3/2

     

     
    مهدی بیاتی٬ مدیر مؤسسه نسیم نور گفت که در صورت تصویب، رشته تخصصی حجاب و عفاف به عنوان یکی از گرایش‌های مقطع کار‌شناسی ارشد و دکترا در حوزه علمیه تدریس می‌شود.
     
    آقای بیاتی در گفتگو با وب‌سایت «بسیج طلاب» افزود که بیش از یک سال از رایزنی‌ برای تأسیس رشته تخصصی حجاب و عفاف،‌ می‌گذرد و «جای خالی این درس در دانشگاه و حوزه به چشم می‌خورد.»
     
    او گفت که محتوای آموزشی و دروس تخصصی گرایش حجاب و عفاف تدوین شده است.
     
    بیاتی افزود: با اجرایی شدن این طرح در حوزه علمیه موافقت شده و تا کنون بیست و پنج واحد برای آن در نظر گرفته شده است.
     
     مدیر مؤسسه نسیم نور گفت که در همین راستا با هماهنگی‌های انجام شده با برخی از اعضای شورای عالی حوزه تفاهم نامه‌ای در تاریخ بیستم فروردین ماه 91 از سوی مؤسسه تسنیم نور و مرکز تخصصی تبلیغ به امضا رسیده است.
     
    وی به محتوای این تفاهم‌نامه اشاره‌ای نکرد.
     

     
     

    1391/3/2

    رئیس دیوان عدالت اداری از نقص دستور انحلال سینما در پرونده شکایت خانه سینما از وزارت فرهنگ و ارشاد خبر داد.

    محمدجعفر منتظری که با ایسنا گفت‌و‌گو می‌کرد، گفت: «در این پرونده یک مساله در تصمیم وزارت ارشاد از لحاظ رعایت موازین قانونی توسط شعبه رسیدگی‌کننده به پرونده مورد اشکال قرار گرفته است.»

    آقای منتظری افزوده که «شعبه رسیدگی‌کننده تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نقض کرد تا مجددا وزارت فرهنگ و ارشاد درموضوع انحلال خانه سینما تصمیم‌گیری کند.»

    وزارت ارشاد ایران روز ۱۳ دی ماه در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل خانه سینما دستور انحلال این واحد صنفی را صادر کرده بود.

    وزارت ارشاد دلیل این دستور را «عدم طی تشریفات قانونی مربوط به تاسیس موسسات فرهنگی و هنری و نیز اقدامات غیر قانونی بعدی» عنوان کرده بود.

    این دستور با واکنش منفی سینماگران و دوستداران سینما مواجه شده بود.

    منبع: ایسنا

    مرتبط:

    بهمن فرمان آرا: معاونت سینمایی بچه‌گانه به خانه سینما حسادت می‌کند

    "با وعده ریل‌گذاری سینمای آرمانی‌، ریل قطارِ شتابانِ سینما را بی‌هراس از واژگونی برمی‌چینند"


     
     

    1391/3/2

    در آستانه آغاز بازی‌های المپیک لندن، قایقرانان تیم ملی ایران اعلام کردند که در این رقابت‌ها حاضر نمی‌شوند.

    محسن شادی، قایقران المپیکی رشته روئینگ، ضمن تایید این خبر به ایسنا گفته که این اقدام در اعتراض به برکناری رئیس فدراسیون قایقرانی، صورت گرفته است.

    آقای شادی افزوده است: «بدون هیچ دلیلی رییس فدراسیون قایقرانی را که برای این رشته همانند پدر بود را برکنار می‌کنند. احمد دنیا مالی تنها کسی بود که باعث رشد و پیشرفت قایقرانی شد و حالا در آستانه المپیک و زمانی که وقت نتیجه‌گیری ما رسیده آن را برکنار می‌کنند تا به اهداف خود برسند.»

    نائب قهرمان آسیا در رشته بوئینگ تصریح کرده است «تا زمانی که آقای دنیامالی به فدراسیون بازنگردد، وضعیت همین است و هیچ تغییری نخواهد کرد.»

    احمد دنیا مالی دو روز پیش توسط وزیر ورزش ایران از سمت خود برکنار شده بود.

    آقای دنیا مالی پس از این برکناری گفته بود که هیچ دلیلی برای این اقدام به او اعلام نشده است.

    تیم ملی قایقرانی ایران، پنج سهیمه برای حضور در المپیک ۲۰۱۲ را داراست.

    منبع: ایسنا


     
     

    1391/3/2

    رئیس سازمان وظیفه عمومی اعلام کرد که در قانون اصلاحیه سربازی، سربازان معتاد کارت پایان خدمت دریافت نمی‌کنند و کارت پایان خدمت سربازان معتاد پس از ترک اعتیاد آن‌ها صادر خواهد شد.

    سردار حمید صدرالسادات، که با خبرگزاری مهر گفت‌و‌گو می‌کرد، افزود در قانون اصلاحی جدید، اگر موضوع اعتیاد سربازان پیش از دوران اعزام مشخص شود نیز از اعزام این فرد جلوگیری شده و وی برای ترک اعتیاد به مراکز درمانی طی مهلتی مشخص معرفی خواهد شد.

    طرح اصلاح مواد قانون خدمت وظیفه عمومی سه سال پیش در مجلس ایران تصویب شد و تاکنون اجرایی نشده است.

    آقای صدرالسادات افزوده که اجرای این قانون به تدوین آیین نامه‌ها موکول شده است.

    آمار‌ها نشان می‌دهد که ۷۷‌درصد از سربازان زیر دیپلم ایرانی، ۶۴ درصد از سربازان دیپلم و ۴۷ درصد ار سربازان بالا‌تر از دیپلم به صورت نیمه مرتب در طول روز سیگار می‌کشند،

    منبع: مهر


     
     

    1391/3/2

    رسانه‌های خبری از درگیری میان معترضان به خشک شدن دریاچه ارومیه و نیروی انتظامی در روز دوشنبه در شهر ارومیه خبر داده‌اند.

    بر اساس گزارش‌های منتشر شده، درگیری میان این دو گروه به حدی بود که نیروی انتظامی به سوی معترضان گاز اشک اور شلیک و عده‌ای را نیز بازداشت کرده است.

    یک شاهد عینی به بی‌بی‌سی درباره بازداشت شدگان گفته که نیرو انتظامی آن ها را با دو دستگاه مینی بوس و سه دستگاه خودروی ون به بازداشتگاه منتقل کرده است.

    این شاهد عینی افزوده نیروهای پلیس همچنین در این درگیری‌ها به سوی مردم گلوله‌های رنگی شلیک کرده‌اند تا به گفته وی بتوانند افرادی را که هدف این گلوله‌ها قرار گرفته‌اند را بعد‌ها شناسایی کنند.

    این تجمع اعتراضی در حالی برگزار شد که فرمانداری ارومیه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که مجوزی برای این تجمع صادر نشده است.

    منابع خبری تعداد معترضان در این تجمعات را چند صد نفر ذکر کرده‌اند.

    پیش از این نیز معترضان به خشک شدن دریاچه ارومیه در ارومیه و دیگر شهرهای آذربایجان غربی تجمعاتی را برگزار کرده بودند که با برخورد نیروهای حکومتی مواجه شده بود.

    منابع: بی‌بی‌سی و رادیو فردا

    مرتبط:

    محاکمه ٢٠ تن از معترضان به خشک شدن دریاچه ارومیه

    بارش ۱۰ میلیارد تن نمک کشور را فرا می‌گیرد
     


     


    شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

    هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر

    خبرهاي گذشته