-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ خرداد ۱۱, پنجشنبه

متن پیاده شده روز سه شنبه 9 خرداد 91



سه شنبه نه خرداد نود و یک، 29 می 2012 میلادی

امروز درباره نُه موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول این که انتخابات هیات رییسه مجلس شورای اسلامی برگزار شد و لاریجانی رییس موقت مجلس شد. باهنر و ابوترابی هم به عنوان نواب رییس انتخاب شدند. حدادعادل رقیب لاریجانی بود اما صد رای بیشتر به دست نیاورد.

این شکست حداد را باید شکست مجتبی خامنه ای و باند نقدی و طائب دانست که از حداد حمایت می کردند. قبل از انتخابات هم نقدی گفته بود که پدرزن آقا مجتبی باید رای اول تهران و رییس مجلس باشد. اس ام اس هایی که برای نمایندگان ارسال شده است که نظر آقای خامنه ای به حداد است.

خبرگزاری فارس سپاه هم تلاش کرد حداد را به عنوان رییس مجلس مطرح کند.

انتخابات رییس شورای عالی حوزه های علمیه هم برگزار شد در غیاب شیخ محمد یزدی به دلیل بیماری خانه نشین شده است طرفداران مصباح شکست سختی خوردند و احمد خاتمی هم آخر شد. آیت آلله استادی رای آورد. وی زمانی هم به سرکوب های جنبش سبز اعتراض کرده بود. به نظر می آید جریانی علیه مجتبی خامنه ای و کاردستی های او در جریان است.

نکته دوم این که دانشجویان دانشگاه علم و صنعت با اعتراض هایی که به تفکیک های جنسیتی کرده بودند سرانجام مقامات دانشگاه عقب نشینی کردند و با انتشار دفترچه های انتخاب رشته کارشناسی ارشد نشان داده شد که خبری از حذف دختران نیست.

نکته سوم این که هشتاد کارگر قراردادی ایران تایر از کار بیکار شدند. دلیل اصلی این بیکاری نچرخیدن چرخ کارخانه است که با گران شدن مواد اولیه با مشکلاتی مواجه شده است. این کارخانه 1250 کارگر دارد.

نکته چهارم این که دو روز بعد از افتتاح یا به زبان دقیق تر افتضاح سد گتوند که یک فاجعه زیست محیطی را به صورت شور شدن آب کارون و تهدید خلیج فارس رقم می زند معاون وزارت نیرو در امور آب استعفا داد.

نکته پنجم جابر ابدادی از متهمان پرونده بیمه ایران معروف به پرونده خیابان دکتر فاطمی در دادگاه اعلام کرده است که سه سال در انفرادی و زیر فشار بوده است و اعترافات اش فاقد ارزش است اما در دادگاه مطرح کرده است که دسته چک سفید امضایی را به آقای رحیمی معاون رییس جمهور داده بوده است تا برای نامزدهای ولایت مدار در مجلس هشتم هر طور می خواهد هزینه کند.

نکته ششم این که روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک مقام امنیتی آمریکا که نخواسته نام اش فاش شود نوشته است حزب الله لبنان به پشتیبانی نیروی قدس سپاه به دنبال اقدامات تروریستی در کشورهای مختلف بوده است. از جمله آنها ترور دیپلمات های آمریکایی و آذربایجانی و اسراییلی بوده است که در دستور کار حزب الله قرار داشته اما از فروردین ماه به یکباره این اقدامات متوقف شده است که به نظر می رسد به خاطر مذاکرات پیش رو درباره مسایل هسته ای بوده است که این روزنامه می پرسد با توجه به شکست این مذاکرات در بغداد آیا احتمال از سر گیری این اقدامات هست یا خیر؟

نکته هفتم این که شرکت روسی تولیدکننده ضد ویروس کسپرسی خبر از این داده که پیچیده ترین ویروسی که تا کنون دیده شده است در منطقه خاورمیانه روی کامپیوتر های دیده شده است که درواقع یک بدافزار دزدی اطلاعات است اما این شرکت از مبدا ساخت این ویروس خبری نداده است.

نکته هشتم این که انتخابات ریاست جمهوری در مصر اعلام شد و احمد شفیق نخست وزیر مبارک و محمد موسی نماینده اخوان المسلین به دور دوم انتخابات رفتند. اعتراض عده ای از نامزدها برای بازشماری آرا هم رد شده است.

نکته آخر این که کوفی عنان در دمشق اعلام کرد که دولت سوریه باید عزم جدی خود را برای صلح نشان دهد که تا اکنون دیده نشده است.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی V

 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته