-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ خرداد ۸, دوشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 05/28/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



حنیف مزروعی

این روزها سیدمصطفی تاج‌زاده بیش از گذشته گرفتار بیماری و عارضه‌های جانبی ناشی از روزه‌های اعتراضی یک‌سال و نیم اخیر شده است. براساس خبرها، چشم‌هایش به‌شدت تار می‌بیند و پزشکان زندان هم ناتوان از تشخیص علت این وضع شده‌اند. خانواده‌اش اما بیم آن دارند که با وخیم‌تر شدن وضعیت این زندانی جنبش سبز، امکان درمان به موقع از او سلب شود.

تاج‌زاده از جمله سیاستمدارانی است که همگان، چه مخالف و چه موافق، به صراحت لهجه و صداقت او در بیان نظرات و عقایدش اذعان دارند و معترفند که این ویژگی ها را در کمتر فعال سیاسی‌ای می‌توان یافت. انرژی حیرت انگیز وی برای فعالیت و نوشتن و شنیدن نظرات، و به پیش بردن فعالیت‌های جمعی، او را به یکی از محورهای تاثیر گذار جریان اصلاح طلب در دهه اخیر تبدیل کرده است.

در کودتای انتخاباتی ۸۸ یکی از اولین قربانیان دستگیری‌های فله‌ای شد و با وجود همه فشارها و تهدیدها و به فلک بستن‌ها حاضر به فروش رای مردم به دولت کودتا نشد. همانطور که در انتخابات مجلس ششم در سال ۷۸ نیز به عنوان حافظ رای مردم در ستاد انتخابات کشور حاضر به معامله بر سر رای مردم نشد و تاوان آن هم حکم دادگاه و انفصال از خدمات دولتی بود.

اکثر زندانیان سیاسی بعد از کودتای انتخاباتی، پس از انجام مراحل بازجویی و دادگاه و دریافت حکم به بندهای عمومی زندان منتقل شده‌اند. اما تاج‌زاده جزو معدود افرادی است که از این حقوق اولیه نیز بی بهره مانده است. او زندانی‌ای است که پس از بازداشت و زندان حاضر به سکوت در مقابل جرم‌ها و جنایات و رفتارهای غلط حاکم بر حاکمان جمهوری اسلامی نشد و با صراحتی بیش از گذشته و با شفافیت اقدام به انتشار علنی نظرات و یادداشت‌ها و دیدگاههایش در خصوص مسائل مهم روز کشور از داخل زندان کرد. همین‌ رویکرد باعث شد مورد قهر حاکمیت قرار گیرد و به جرم صریح الهجه بودن گرفتار قرنطینه‌ای به مدت بیش از یک سال و نیم شود که همچنان این وضعیت غیرقانونی و غیرانسانی بر وی روا می‌شود. وضعیتی که موجبات پدید آمدن انواع بیمارهای جسمانی را برایش فراهم کرده است.

امروز سیدمصطفی تاج‌زاده، تنها نماد جریان اصلاح طلب نیست او نماد یک زندانی سیاسی است که حاضر به سکوت حتی در قرنطینه نیست. او صدای مظلومیت همه آنهایی شده که زندان، قفل بر دهان‌شان زده است. تاج‌زاده صدای همه آنانی شده که احکام زندان و محرومیت، آنان را خانه نشین کرده است. تاج‌زاده امروز صدای جنبش اعتراضی مردم است که از تک سلول‌های قرنطینه اوین حاکمان را به عقل مداری و مدارا و بازگشت به رای مردم فرامی‌خواند و به همین دلیل نیز در حال پس دادن تقاص این صراحت با به دوش کشیدن انواع مشکلات جسمانی است.

امروز سیدمصطفی تاج‌زاده هرچند گرفتار دردهایی است که شاید آثار برخی از آنها برای همیشه بر جسم وی بماند اما همچنان استوار در راه عقیده‌اش ایستاده و در برابر ظلم سر خم نکرده است؛ باشد که حاکمان نااهل قدر فرزندان میهن‌دوست و آزاده‌ی این مرز و بوم را بیشتر بدانند و این سرمایه‌های انسانی را به آسانی از دست ندهند.


 


شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی کشتار اخیر در سوریه جلسه اضطراری تشکیل می دهد.

دو روز پیش، ارتش و نیروهای لباس شخصی هوادار بشار اسد، بیش از ۹۰ غیرنظامی که ۳۴ نفر آنان کودک بودند را در شهر حولة به طرز وحشیانه ای قتل عام کردند. این کشتار خشم جامعه جهانی را برانگیخته است.

کوفی عنان، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه این حمله را که یکی از مرگبارترین وقایع از زمان آغاز اعتراضات در سوریه به شمار می‌رود، "نقض آشکار مقررات بین‌المللی" خوانده است.

سازمان ملل متحد از دولت سوریه خواسته است که به استفاده از تسلیحات سنگین در مناطق مسکونی پایان دهد.

سوریه دخالت دولت این کشور در این کشتار را انکار کرده و گفته است که قدرت‌های خارجی بدون وجود هر گونه شواهدی اتهامات را متوجه دولت کرده اند.

اما روسیه که تاکنون مانع از تلاش های قبلی شورای امنیت سازمان ملل برای محکوم کردن دولت سوریه شده است، واکنشی دربرای این کشتار نشان نداده است.

همچنین برخی منابع خبری گزارش داده اند، مسکو خواستار ارائه تضمین برای محاکمه نشدن بشار اسد در صورت جابجایی قدرت در سوریه است.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارش روز یکشنبه خود نوشته است، با افزایش فشار روز افزون بین المللی علیه مسکو برای قبول کنارگیری اسد از قدرت، به نظر می رسد که روسیه طرح جابجایی تدریجی قدرت را به عنوان راه حل مناسب قبول کند.

در این طرح روش برکناری بشار اسد از قدرت شبیه آنچه در یمن صورت پذیرفت، برنامه ریزی شده است و هنگامی که اوباما در نشست سران گروه هشت در کمپ دیوید پیشنهاد این طرح را به دیمیتری مدويدف، نخست وزیر روسیه ارایه داد، مدويدف گفت كه کشور متبوعش این سناریو را بر دیگرسناریوها ترجیح می دهد.

"العربیه" در این باره گزارش داده است که روسيه حتى با دچار شدن بشار اسد به سرنوشت حسنى مبارك مخالف است و نمى خواهد كه وى محاكمه شود.


 


دادستان تهران وعده داد، درباره اظهارات امروز مه آفرید خسروی، متهم ردیف اول پرونده اختلاس بزرگ تحقیق خواهد شد. او در عین حال گفت که متهم می بایست "در چارچوب کیفرخواست از خود دفاع می‌کرد."

به نظر می رسد آقای خسروی با اظهارات امروز خود، مسوولان پرونده را غافلگیر کرده است. او در دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اختلاس بزرگ، به بیان مطالب جدیدی درباره ارتباطش با برخی چهره های حاکمیت پرداخت. او در این جلسه گفت که مقامات عالی در جریان فعالیت‌های او بوده‌اند و اگر در این باره توضیحی ندهند به افشاگری علیه آنان دست خواهد زد. او به برخی مسوولان در وزارت خانه ها، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای و همچنین برخی مسوولان امنیتی اشاره کرد و تهدید کرد که تا جلسه آینده دادگاه در صورتی که این افراد نقش خود را توضیح ندهند، نام آنان را افشا خواهد کرد.

اما در حالی که قاضی پرونده در واکنش به اظهارات خسروی گفته بود که "جلسه آینده ای وجود ندارد"، دادستان عمومی و انقلاب تهران وعده رسیدگی به این اظهارات را داد.

به گزارش فارس،‌ عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی وانقلاب تهران شامگاه امشب در حاشیه دوازدهمین جلسه دادگاه گفت: متهم اعلام کرده بود که برخی از اسامی را در تحقیقات گفته اما نقصانی در تحقیقات به عمل آمده درحالی که من اولین نفر بودم که این اسامی را می‌شنیدم.

وی گفت:‌ حتما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد اما در این فاصله سوال پرسیدند و گفتند که برخی از دوستان که اسامی شان عنوان شده پرونده‌ها یش مفتوح است. اما برای آنکه ناعادلانه قضاوت نکنیم باید بررسی کنیم و در جلسه آتی جزئیات بیشتری به شما خواهیم گفت.

دادستان عمومی تهران در پاسخ به خبرنگاری که علت این اظهارنظر را عدم حضور برخی از افراد در دادگاه دانست، گفت: اصلا بحث کم‌کاری دادگاه نبوده است ما مکلف بودیم این اظهارات متهم را بشنویم ایشان نمی‌گفت ما کم کاری کردیم فقط مدعی بود یک سری اسامی به اتهامشان رسیدگی نشده است من در همان زمان هم اعلام کردم که متهم می‌بایست در چارچوب کیفرخواست از خود دفاع می‌کرد. اینکه کسی بیاید و تمام دادستانی را متهم کند قابل خدشه است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه پیش از این اشاره شده بود برای دوازده متهم جدید کیفرخواست صادر شده،‌گفت: من این موضوع را نگفتم این موضوع از سوی دادستان کل کشور صادر شد اما پرونده‌های زیادی مفتوح است و روز گذشته نیز برای آقای خاوری کیفرخواست صادر شد.

جعفری دولت‌آبادی درباره صدور کیفرخواست برای جهرمی گفت: پرونده این شخص در دست تحقیق است امیدواریم به زودی با تکمیل تحقیقات پرونده به دادگاه بیاید.

دولت آبادی در پاسخ به سؤال فارس گفت آیا کشته‌ای در این پرونده اعلام شده یا خیر، گفت آن چیز که من بررسی کردم هنوز کشته‌ای در این پرونده وجود ندارد.


 


محمد رضایی عضو شورای فعالان ملی-مذهبی امرز برای اجرای حکم خود به زندان رفت.

به گزارش سایت ملی-مذهبی محمد رضایی به خاطر پرونده سال ۱۳۸۲ از سوی دادگاه انقلاب محکوم شده بود.

وی به همراه چند تن از دانشجویان به اتهام تشکیل ان جی او و  اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شده  و در بند دو الف بازجویی شده بود.

این فارغ التحصیل دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در سال ۱۳۸۲ به اتهام همکاری با تقی رحمانی، رضا علیجانی و شهید هدی صابر در طرح راه اندازی ان جی او که به مطالعه تاریخ اختصاص داشت بازداشت شده بود.


 


جانشين فرمانده نيروی قدس سپاه پاسداران در گفت و گو با ایسنا  تاييد کرد که نيروهای نظامی جمهوری اسلامی در حوادث سوريه دخالت کرده اند ولی گفت که اين دخالت برای جلوگيری از «کشتار مردم» بوده است.

پس از بازتابهای گسترده این خبردر دیگر رسانه ها خبرگزاری ایسنا براثر فشارهای وارد شده مجبور به حذف این خبر شده است.

اسماعيل قاآنی در گفت و گوی  با ايسنا با اشاره به حضور موثر نيروی قدس سپاه پاسداران در سوريه گفته بود : تا وقتی که در سوريه نبوديم کشتارهای مردم آن توسط معارضين زياد بود اما با حضور جمهوری اسلامی به طور فيزيکی و غير فيزيکی جلوی کشتارهای بزرگ در سوريه گرفته شد.

سردار پاسدار قاآنی تصريح کرد: با وجود تمام اشکالاتی که دولت سوريه دارد و ما برای رفع آنها متذکر بوده ايم، اما سوريه جغرافيای مقاومت است و علت فشارهای آمريکا و اسرائيل به اين دليل است که ديدند تصرف آن امکان پذير نيست.

اين نخستين بار است که يک فرمانده ارشد سپاه پاسداران گزارش منابع غربی درباره دخالت نيروهای نظامی ايران در سرکوب مردم سوريه را تاييد می کند. تا پيش از اين مقام های وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی هر گونه دخالت تهران در امور سوريه را رد می کردند و کشتار مردم سوريه را به مخالفان و نيروهای القاعده نسبت می دادند.


 


سایت بازتاب خبر داده که در حاشیه جلسه امروز فراکسیون اصولگرایان غلامعلی حدادعادل اقدام به پیچاندن گوش  یکی از مدیران مجلس کرده است.

به گزارش بازتاب؛ جلسه امروز فراکسیون اصولگریان که قرار بود ساعت ۱۶ و۳۰ دقیقه عصر با حضور خبرنگاران برگزار شود، با حدود دو ساعت تاخیر آغاز شد.

با وجود دعوت خبرنگاران توسط طیف حامیان حداد عادل، از ورود آنها به جلسه جلوگیری شده است و مدیر عامل یکی از خبرگزاری ها وظیفه تهیه اخبار و پوشش جهت دار آنها را بر عهده دارد.

قبل از تشکیل جلسه امروز، حداد عادل به سوی یکی از مدیران مجلس رفت و با پیچاندن گوش وی، به وی گفت علیه او شیطنت نکند.

این نشست که روز گذشته با حضور ۸۱ نفر در ساختمان مجلس مشروطه برگزار شده بود امروز تا ساعت ۱۹:۰۰ تقریبا ۱۹ عضو جدید به خود دید و به گفته یکی از حاضران ۱۰۰ نفر در آن شرکت کردند.

 غضنفرآبادی منتخب مردم بم با بیان اینکه «حدود ۱۰۰ منتخب مجلس نهم در نشست فراگیر اصولگرایان شرکت کرده‌اند» افزود: افزود: «تعداد اندکی از اعضای فراکسیون رهروان در این نشست حاضر شده‌اند.»

به گفته غضنفرآبادی در این نشست که با حضور چهره‌هایی نظیر غلامعلی حدادعادل، حجت الاسلام آشتیانی عراقی و حجت الاسلام آقاتهرانی برگزار شده است حجت الاسلام سالک کاشانی  نماینده مردم اصفهان به ایراد سخنرانی پرداخته است.

همچنین ناصر سودانی نماینده اهواز در گفت و گو با خبرآنلاین نیز تعداد شرکت کنندگان در این نشست را چیزی حدود ۱۰۰ نفر عنوان کرد.

خبرگزاری فارس تعداد حاضران را ۱۳۸ نفراعلام کرده است.

در مجلس باید نظر رهبری تأمین شود

از سوی دیگر، خبرگزاری مهر گزارش داد که غلامعلی حداد عادل عصر امروز در جلسه حامیان خود گفته است: "در مجلس باید نظر رهبری تأمین شود."

وی وعده داده که در صورت نشستن بر کرسی ریاست مجلس، مطیع رهبر جمهوری اسلامی باشد و در مسیر رهنمودهای آقای خامنه ای حرکت کند.

حداد همچنین گفت: یکی از برنامه‌های من تعامل با دولت است و معتقدم تعامل نتیجه‌بخش بهتر از تنازع بی‌نتیجه است.


 


رئیس هیات مدیره خانه سینما از آغاز به کار فعالیت خانه سینما از امروز ۷ خردادماه خبر داد و همچنین اولین جلسه هیات مدیره نیز پس از پنج ماه برگزار شد.
فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما در این ارتباط به  مهر گفت: حکم نقض انحلال خانه سینما توسط دیوان عدالت اداری روز شنبه ششم خردادماه به  دست خندان؛ وکیل خانه سینما رسید و بر همین اساس امروز ما در خانه سینما مستقر شدیم.
وی افزود: من هم اکنون نیز در خانه سینما هستم و صبح امروز اولین جلسه هیات مدیره برگزار شد و درباره برنامه های آینده خانه و از سرگرمی فعالیت های آینده صحبت کردیم. در اولین قدم در جلسه ای با روسای صنوف گزارش عملکرد این چند ماه را تقدیم می کنیم. همچنین چندین جلسه شورای مرکزی چند صنف نیز تشکیل جلسه دادند.
رئیس هیات مدیره خانه سینما ادامه داد: هنوز درباره جشن خانه سینما تصمیم گیری نشده است. ولی در برنامه های آینده ما این مراسم در نظر گرفته می شود. امیدوارم هیچ مشکلی از این پس در ارتباط با خانه سینما نداشته باشیم.
وی عنوان کرد: دیوان عدالت اداری حکم ارشاد را نقض کرده است. این حکم انحلال اگر شورای فرهنگ عمومی صادر کرده باشد که به خانه سینما ابلاغ نشده است. همچنین در چهارچوب شورای فرهنگ عمومی از سال ۷۵ چنین فعالیت هایی دیگر وجود ندارد و مستقیما به وزارت ارشاد برمی گردد.


 


محمدرضا معتمدنیا بر اثر عوارض ناشی از اعتصاب غذا روز گذشته به بیمارستان مدرس تهران اعزام و سپس به زندان اوین بازگشت.

به گزارش کلمه، محمدرضا معتمدنیا که بر اثر عوارض ناشی از اعتصاب غذا دچار گرفتگی عروق و ناراحتی شدید در پای خود شده بود روز گذشته به بیمارستان مدرس تهران اعزام و پس از درمان سرپایی به زندان اوین بازگشت.

اعتصاب غذای طولانی مدت وی که هفته ی گذشته با درخواست میرحسین موسوی پایان یافت، منجر به خون مردگی ،تورم و درد شدید در پای راستش شده است.

هفته ی گذشته نیز، یک شب پس از پایان اعتصاب غذا و در پی وخامت حال معتمدنیا، بهداری اوین که تنها قادر به تجویز مسکن بوده، به صورت اورژانسی و با نظارت برخی پزشکان اوین و با مسوولیت خود وی، معتمدنیا را به بیمارستانی در خارج از زندان اعزام کردند که به دلیل نداشتن مجوز از دادستانی چند ساعت بعد بدون اینکه اقدام موثری برای درمان وی انجام شود، این زندانی را به زندان بازگرداند.

به گفته خانواده معتمد نیا هفته گذشته نیز براساس موافقت قبلی دادستانی قرار بود این زندانی سیاسی برای درمان دندان هایش به خارج از اوین اعزام شود که به دلایلی نامشخص اعزام وی لغو شد.

محمدرضا معتمدنیا در پیامی از زندان اوین، و در اعتراض به ظلم ها و نامردی ها و اعمال فشار نا به جا و ناعادلانه و به پاس حرمت خون همه شهدای انقلاب اسلامی و به پاس احترام به تمامی باورهای اعتقادی و ملی، اعلام اعتصاب غذای تر کرده بود.

بر اساس این گزارش، مسوولین زندان اوین و نهادهای امنیتی در سیاست جدید خود در سال های پس از انتخابات بدون مسوولیت و حساسیت نسبت به سلامتی زندانیان به آزاد و اذیت آنها می پردازند. در همین مورد بود که چندی پیش هدی صابر در اثر اعتصاب غذا و ضرب و شتم ماموران و عدم رسیدگی بهداری اوین، جان خود را از دست داد.

 


 


وحید لعلی پور همسر مهدیه گلرو، فعال زنان و دانشجویی ساعتی پیش با پایان یافتن یک سال حبس تعزیری از بند ۳۵۰ زندان اوین آزاد شد.وحید لعلی پور دارای سابقه فعالیت سیاسی نبوده و صرفا به دلیل فشار بر روی همسرش بازداشت شده بود اما در برابر درخواست های بازجویان مقاومت کرد و به همین دلیل به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی در تاریخ ۱۱ آذر ماه سال ۱۳۸۸ به همراه همسرش بازداشت و به زندان اوین و سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.لعلی پور در اسفند ماه ۱۳۸۸ با تودیع قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

وحید لعلی پور بار دیگر در تاریخ ۱ شهریور ماه ۱۳۹۰ برای سپری کردن دوران محکومیت خود به دادسرای امنیت احضار و پس از آن بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. لعلی‌پور برای تحت فشار قرار دادن همسرش از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شده بود، اما با این وجود برای او پرونده‌ای نیز در دادگاه انقلاب تهران گشوده شد که اعلام شد در تاریخ ۱۳ مرداد ماه ۱۳۸۹ در آن محاکمه خواهد شد.

وی در این تاریخ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه بدون حضور وکیل به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «تجمع و تبانی» محاکمه و به دو سال زندان تعزیری محکوم ش.

حکم لعلی پور در دادگاه تجدیدنظر تهران کاهش پیدا کرد. قاضی دادگاه اعلام کرد که به دلیل «جوان بودن» و این که همسر وحید لعلی پور نیز زندانی است، یک سال از این حکم برای چهار سال به صورت تعلیق در خواهد آمد و یک سال دیگر تعزیزی است. او بعد از بازداشت برای اجرای حکم در تاریخ ۱ شهریور ماه ۱۳۹۰ به زندان اوین و بند ۳۵۰ منتقل شد.

مهدیه گلرو، همسر وحید لعلی پور، نائب دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه علامه و عضو شورای دفاع از حق تحصیل پس از گذراندن سی ماه حبس هفته ی گذشته از زندان اوین آزاد شده بود.

مهدیه گلرو در رشته اقتصادِ صنعتی دانشگاه علامه طباطبایی تحصیل می کرد و نایب دبیر انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه بود. در سال ۱۳۸۵ و در حالی که تنها یک ترم تا فارغ التحصیلی اش مانده بود، به خاطر فعالیت های دانشجویی و نقدهایش به دولت احمدی نژاد از تحصیل محروم شد.

این محرومیت برای هشت ترم و تا سال ۸۸ ادامه پیدا کرد. او در آذر ۸۷ به همراه چند دانشجوی محروم از تحصیلِ دیگر در دانشگاه علامه دست به تحصن نامحدود زد که موجب شد چند روز را بازداشت شود.

 


 


رییس کل بانک مرکزی  گفت: کدام کالا ظرف پنج سال گذشته قیمت آن پایین آمده یا ثابت مانده است که بخواهیم نرخ دلار یک هزار تا یک هزار و ۵۰ تومان باشد.
محمود بهمنی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: نباید این انتظار را داشته باشیم که نرخ دلار پایین بماند، در حالی که قیمت نفت حدود ۲۰ درصد افزایش یافته و از حدود ۹۸ دلار به ۱۲۰ دلار رسیده است.
وی تاکید کرد: افزایش قیمت نفت، سبب شده تا ۱.۵ درصد تولید ناخالص داخلی در دنیا کاهش یابد.
بهمنی با بیان آن که، زمانی که قیمت نفت رشد می یابد چگونه باید انتظار داشت که قیمت تولیدات صنعتی در دنیا کاهش یابد، اظهار داشت: تورم خارجی، هدفمند کردن یارانه ها و تورم داخلی نیز در تعیین قیمت ها تاثیرگذار است.
وی با طرح این پرسش که باید در نظر گرفت، هدفمند کردن یارانه ها در یک یا چند مرحله اجرا می شود؟ تصریح کرد: این عوامل بر روی پیش بینی ها و برنامه ریزی ها تاثیرگذار است، ضمن آن که تحریم ها نیز بر اقتصاد کشور تاثیر داشته است.
بهمنی ادامه داد: وقتی درآمدهای نفتی بیشتر از واردات است و در نقل و انتقالات پول با مشکل مواجه هستیم و کالا بعد از چند چرخش وارد کشور می شود، قطعا تمامی این اوامر باعث تورم شود.
وی گفت: ۸۵۰ هزار میلیارد ریال موجودی موسسات مالی و اعتباری غیر بانکی در دو سال گذشته شناسایی شده و وارد سیستم بانکی شد و زمانی که ارزش پول افزایش یافت در کنار آن یا باید منابع و یا سرمایه ها را افزایش داد یا این که برنامه ها را تغییر داد.
وی با اشاره به واردات ۶۰۰ تن طلا در چند سال گذشته به کشور، افزود: با تمهیدات انجام شده در مدت کوتاهی توانستیم ۵۷ هزار میلیارد ریال نقدینگی را جمع آوری کنیم، البته بانک مرکزی با ارایه ابزارها از ضرر ثبت نام کنندگان جلوگیری کرد.
بهمنی ادامه داد: اگر ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار سکه توسط بانک مرکزی ثبت نام و بخشی از آن وارد بازار نمی شد، انتظارات تورمی باعث افزایش قیمت ها می شد و البته مسایل جهانی نیز به کاهش قیمت ها کمک کرد تا از پس تصمیمات اقتصاد بر بیاییم.
وی با اشاره به اجرای هدفمند کردن یارانه ها از ۲۸ آذر ماه سال ۸۹ گفت: سه تا چهار ماه طول کشید تا اجرای این قانون تاثیر خود را بر بازار بگذارد و در عین حال در زمان اجرای این قانون ۳۵۰ هزار حمله سایبری به بانک مرکزی صورت گرفت.
وی در پایان تصریح کرد: با وجودی که پیش بینی می شد هدفمند کردن یارانه ها تاثیر زیادی بر تورم داشته باشد، اما رقم تورم از ۱۲.۴ به ۲۱ رسیده و اجرای این قانون تا کنون موفقیت آمیز بوده است.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته