-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ خرداد ۵, جمعه

Latest News from 30Mail for 05/25/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1391/3/4

 

 
فردی که در جریان سفر محمود احمدی نژاد به مشهد یک واحد مسکونی به عنوان مسکن مهر گرفته بود، می گوید که پس از چهار روز، خانه را از او پس گرفته اند.
 
به گزارش خبرگزاری مهر، جهانبخش جهانی کارگر ساختمانی به دفتر این خبرگزاری در مشهد مراجعه کرده و گفته که در زمان افتتاح واحدهای مسکونی توسط آقای احمدی نژاد وسایلم را به این منزل منتقل کردم.
 
او گفت که «در گزارش تبلیغی وزارت مسکن و شهرسازی که به همین مناسبت تهیه و از شبکه ۳ پخش شد به همراه همسرم مورد مصاحبه قرار گرفتم و پس از مصاحبه در حالیکه ما از خوشحالی در پوست خود نمی گنجیدیم به ما اعلام شد باید خانه را تخلیه کنیم.»
 
آقای جهانی افزود: «تمام مراحل دریافت واحد مسکونی را طی کرده بودم و حالا چرا باید با من این گونه برخورد شود.»
 
مسکن مهر یکی از طرحهای دولت محمود احمدی نژاد است که به موجب آن سالانه تعداد یک میلیون و ‪۵۰۰‬ هزار واحد مسکونی، زمین در سطح کشور واگذار می‌شود.
 
به گفته کارشناسان، پروژه مسکن مهر مشکلاتی در عرصه اقتصاد ملی، مدیریت شهری و برنامه ریزی توسعه شهری ایجاد نموده است اما دولت و به ویژه وزیر مسکن و شهرسازی دولت دهم، بارها در جلسات غیررسمی اعلام نموده است که معتقد است «با اجرای پروژه مسکن مهر می توان اشتباه بودن تئوری های اقتصادی را اثبات نمود.»
 
منبع: مهر

 
 

1391/3/4

 

 
حبیب الله مسعودی، مدیر کل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت که شش هزار کودک خیابانی در ایران جمع‌آوری و «سامان‌دهی» شدند.
 
آقای مسعودی این مطلب را امروز پنج‌شنبه (چهارم خرداد) و در گفتگو با خبرگزاری مهر بیان کرده است.
 
او افزوده است: «بیش از یک سوم این بچه ها در تهران و چهل درصد آن ها از اتباع بیگانه هستند.»
 
به گفته آقای مسعودی و براساس آمارهای موجود در سال گذشته حدود ۹۵ درصد از کودکان خیابانی و کار دارای خانواده هستند. مسعودی گفته «به همین دلیل قصد داریم برنامه هایی برای اینکه آنها از خانواده‌های خود جدا نشوند اجرا کنیم.»
 
او به قانون جدید کودکان خیابانی اشاره کرد که قابلیت اجرایی بیشتری دارد و وظایف سازمان بهزیستی، شهرداری، پلیس و کمیته امداد در آن مشخص شده است.
 
منبع: مهر

 
 

1391/3/4

 

 
وب‌سایت قانون می‌گوید به تصاویر تازه‌ای از جسد کودکانی که «مخفیانه و پس از زلزله سال ۱۳۸۲ کشته شده‌اند و در لای دیوارهای ارگ بم دفن شده‌اند» دست پیدا کرده است.
 
این وب‌سایت در گزارشی نوشته که «باستان‌شناسان از کشف جسد دست کم ۶۸ کودک خبر داده بودند که تا حدود دویست سال پیش در دیوارهای ارگ بم دفن شده بودند، اما تصاویر تازه‌ای که به دست قانون رسیده خبر از کودکان تازه‌ای می‌دهد که مخفیانه، و در سالهای پس از زلزله سال ۱۳۸۲، دفن شده‌اند.»
 
بر اساس این گزارش «دو تن از این کودکان گیره پلاستیکی بند ناف دارند که معاصر بودنشان را اثبات می‌کند. این کودکان در پارچه بیمارستانی پیچیده شده و جایی گذاشته شده‌اند که نشان می‌دهد عمل دفن بعد از وقوع زلزله انجام شده است.»
 
این گزارش می‌افزاید: «میزان پوسیدگی و تعفن بدن این دو کودک نشانگر آن است که احتمالاً هنگام کشف اجساد، شش ماه تا حداکثر دو سال بیشتر از زمان مرگ و تدفین آنان نگذشته است. به این ترتیب ارگ بم از دوران صفویه تا همین سال‌ها میزبان جنازه ده‌ها کودک بوده است.»
 
گفتنی‌ست سازمان میراث فرهنگی هنوز گزارشی از تحقیقات بیشتر در این‌باره منتشر نکرده است.
 
منبع: قانون

 
 

1391/3/4

 

 
در پی بازداشت شماری از فعالان محیط‌زیست که در اعتراض به وضعیت دریاچه ارومیه تجمع کرده بودند، شیرین عبادی در نامه‌ی به احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در مورد وقوع فاجعه‌ای زیست‌محیطی در ایران هشدار داده است.
 
دو روز پیش در واکنش به فراخوان گروهی از فعالان مدنی و مدافعان محیط زیست برای اعتراض به سیاست های دولت ایران در ارتباط با دریاچه ارومیه، تجمعاتی اعتراضی در شهر ارومیه برگزار شد که چند صد نفر در آنها شرکت کردند.
 
خانم عبادی در نامه خود، با اشاره به بازداشت تعداد زیادی از معترضان توسط پلیس نوشته است که عده ای از دستگیر شدگان و از جمله حسن احمدیان، علی حامد ایمانی، محمد اسکندر زاده و افسانه توفیق هنوز آزاد نشده اند.
 
این وکیل ایرانی همچنین خواستار توجه جامعه بین المللی به مساله خشک شدن دریاچه ارومیه شده که به گفته او "می تواند به اختلافات قومی موجود در این منطقه دامن بزند و برای ثبات و آرامش ایران بسیار زیانبار است".
 
شیرین عبادی تاکید کرده: "این موضوع سبب شده که در چندین تجمع اعتراضی که تا کنون صورت گرفته، تعدادی از فعالان محیط زیست دستگیر شوند و همچنین، بی‌توجهی حکومت جمهوری اسلامی ایران، آینده چند میلیون نفر از ساکنین اطراف این دریاچه را با خطر جدی مواجه ساخته است."
 
رونوشت این نامه سرگشاده به تاریخ دوم خرداد ۱۳۹۱(۲۲ مه) به بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد؛ ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر و همینطور گزارشگر سازمان ملل در بازداشت‌های خود سرانه و گزارشگر سازمان ملل در حقوق بشر و محیط زیست ارسال شده است.
 

 
 

1391/3/4

روزنامه شرق در گزارشی نوشت که به جز تخم مرغ و سیب زمینی، قیمت تمامی مواد خوراکی در هفته پایانی اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به همین زمان در سال پیش «از چند ده درصد تا چند صد درصد» افزایش یافته است.

روزنامه شرق نوشته که آمار ارائه شده بر اساس آمار بانک مرکزی از قیمت خرده فروشی‌های تهران است که روز چهارشنبه، ۳ خرداد، اعلام شده است.

در گزارش روزنامه شرق آمده که بیشترین افزایش قیمت مشاهده شده به خربزه اختصاص دارد که قیمت آن در مدت زمان یادشده نسبت به سال پیش افزایشی ۲۴۵ درصدی داشته است.

این افزایش قیمت شامل سبزی‌های تازه نیز شده و قیمت سبزی‌ها نیز نسبت به مدت یادشده افزایشی ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده است.

کار‌شناسان اقتصادی به روزنامه شرق گفته‌اند که «ناهنجاری‌های تزریق شده به تولید» سبب «نظم ناپذیری قیمت‌ها و پس زدن نظم اجباری و دولتی» شده است.

اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و تحریم‌های اعمال شده علیه ایران از عوامل مهم در کاهش تولید در این کشور بوده است.

منبع: شرق

مرتبط:

افزایش ۴۱۳ درصدی گرانی خرداد ۹۰ نسبت به خرداد ۸۹


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته