-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ خرداد ۶, شنبه

Latest News from 30Mail for 05/26/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1391/3/5

وزیر سابق بهداشت می‌گوید که افزایش تخت‌ها و افتتاح بیمارستان‌های جدید لزومآ سبب ارائه خدمات بهتر به بیماران نمی‌شود.

دکتر هادی منافی که با خبرگزاری دانشجویان ایران گفت‌و‌گو می‌کرد، افزود یکی از ملاک‌های ارزشیابی ارائه خدمات بیماران این است که بیمار هر تخت پس از چند روز مرخص می‌شود چرا که با گذشت هر روز بر هزینه‌ای که دولت و بیمار انجام می‌دهند، افزوده می‌شود.

آقای منافی ادامه داد که «در حال حاضر با کمبود پرستار مواجه هستیم و به همین علت مدت بستری شدن بیمار در بیمارستان افزایش می‌یابد که باعث افزایش هزینه‌های بدون فایده است.»

به گفته آقای منافی ملاک‌هایی چون این موارد جزو ملاک‌های ارزیابی هستند و «صرف اضافه شدن تخت، ملاک پیشرفت محسوب نمی‌شود.»

مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت کنونی، حدود دو ماه پیش گفته بود که در حال حاضر ۳۵ هزار تخت بیمارستانی در دست ساخت و ۷۷ هزار بیمارستان در حال طراحی ساخت هستند.

خانم وحید دستجردی البته به زمان افتتاح این بیمارستان‌ها اشاره‌ای نکرده بود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

بیمارستان شریعتی کرج از آب چاه استفاده می کند
 


 
 

1391/3/5

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان می‌گوید تنها ۱۵۰۰ نفر از ۵۰۰ هزار معلول ساکن تهران از خدمات حمل و نقل استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، علی همت محمودنژاد افزوده که ضروری است دستگاه‌های متولی حمل و نقل عمومی در راستای ارائه خدمات به معلولان حرکت کنند.

به گفته آقای محمودنژاد قرار است دولت ایران اقداماتی را در راستای حل مشکل حمل و نقل معلولان و واردات سهمیه‌ای ۴۷۰۰ خودروی معلولان با تخفیف گمرکی و پرداخت سهمیه بنزین انجام دهد.

این مقام مسئول همچنین از یکسان بودن حقوق معلولان در نقاط مختلف ایران انتقاد کرد و گفت یکسان بودن حقوق پرداختی از سوی سازمان بهزیستی در حالیست که هزینه زندگی در تهران و نقاط دیگر متفاوت است.

دولت ایران ماهانه مبلغی را برای کمک به گذران زندگی، هزینه حمل و نقل با ادامه تحصیلات به معلولان پرداخت می‌کند که این هزینه بسته به نوع معلولیت این افراد متفاوت است.

هم‌اکنون حدود هفت میلیون و ۵۰۰ هزار معلول با طیف خفیف تا بسیار شدید در ایران زندگی می‌کنند که حدود سه میلیون نفر آن‌ها دچار معلولیت شدید و بسیار شدید هستند و سازمان بهزیستی باید به ۴۵۰ هزار نفر از آن ها خدمات بدهد.

منبع: ایسنا


 
 

1391/3/5
  •  

    گیس‌طلا

    معلمان مرد، حق تدریس در دبیرستانهای دخترانه را ندارند و مدیران دبیرستانهای غیر انتفاعی برای دوشیدن والدینی که فکر میکنند معلم مرد بهتر است سعی در جذب آنان برای تدریس به صورت پنهانی دارند. حالا فکر کنید که بازرس وارد یه پیش دانشگاهی دخترانه غیرانتفاعی شد که تمامی دبیران آن مرد هستند. مدیر تمامی معاونین و حتی خدمتکارهای خانم را به عنوان معلم فرستاده سر کلاس و تمامی آقایان دبیران محترم را چپانده در دستشویی های داخل حیاط...

    * تیتر از سی‌میل


     
     

    1391/3/5
  •  

    مصطفا عزیزی
    غوزک پلاتینی

    از قدیم در پاسخ به این سوآل که:«خرس تخم می‌گذارد یا بچه می‌زاید؟» گفتند:«از این دم بریده هر چه گویی برمی‌آید!» چندی پیش در مطلبی به نام «هیاهو بر سر ابوموسی: جنجال به‌پا می‌کنم پس هستم!» نوشتم:

    برای این که بتوانید شعبده کنید و جام زهر بنوشید و آب از آب تکان نخورد باید بتوانید حس فراگیری را در جامعه ایجاد کنید و تنها با دو شیوه می‌توان این کار را انجام داد، یا حداقل این دو شیوه رایج‌ترین شیوه‌ها در طول تاریخ بوده‌اند، برانگیختن احساسات دینی مذهبی یا ملی و میهنی.

    اکنون که در بغداد مذاکرات «پنج بعلاوه‌ی یک» در جریان است و ظاهرا جام زهر در حال شست‌وشو و آماده‌سازی و به مطبوعات و رساناها هم بخش‌نامه داده‌اند تا کم‌کم جو را آماده کنند. اخبار ضد و نقیض هم منتشر می‌کنند از روند خوب مذاکرات یا شکست و می‌خواهند بگویند ماجرا خیلی جدی است و ما تمام زور خود را می‌زنیم تا از «حق مسلم» دست نکشیم. باز از شیوه‌ی «سلمان رشدی»سازی بهره می‌گیرند تا «جام زهر» را گوارا کنند. اما این‌بار با توجه به تجربه‌های پیشین دو نکته را در نظر دارند یکی این که قبل از نوشیدن «جام زهر» نوش‌داروی جنجال ملی مذهبی به پا کردن را مصرف کنند و دوم این که موضوع را جهانی نکرده محدود به خود ایران کنند. برای همین از ماجرای ترانه‌ی «نقی» شاهین نجفی که چیز خاصی نبود و تفاوتی هم با ترانه‌یی که قبلا برای «امام زمان» خوانده بود نداشت ناگهان بمب خبری ساختند و فتوای قتل چند ماه پیش را علم کردند و فتوای جدید گرفتند و همان بازی «سلمان رشدی» را در آوردند اما این‌بار چون شخص مورد حمله قرار گرفته شده ایرانی است و موضوع هم فقط مربوط به «شیعیان دوازده امامی» می‌شود و ابعاد «اسلامی» به خود نمی‌گیرد بدون این که توجه زیادی در جهانیان را برانگیزاند مصرف داخلی پیدا می‌کنند.

    چندی پیش و در همین روزها کشیشی قرآن آتش زد و هیچ فتوای قتلی صادر نشد و جایزه‌یی برای کشتن او تعیین نشد! سوآل اینجاست که «قرآن» آتش زدن توهین بیشتری است یا ترانه‌یی درباره‌ی «نقی» خواندن؟ مسئله این است که نباید مسئله را بزرگ و جهانی کرد که هم تمام مسلمانان را در بربگیرد و هم غربی‌ها را بر سر خشم آورد. تنها باید مصرف داخلی داشته باشد و اگر قرار است «جام زهر» بنوشند بگویند: ما دیدیم اسلام در خطر است و دارند به حیثیت و شرف مسلمانان توهین می‌کنند و مجبور شدیم که «جام زهر» سر بکشیم برای حفظ اسلام عزیز.

    با ماجرای «ابوموسی» و جنجال همیشه‌گی «خلیج فارس» احساسات ملی را تحریک کردند و حالا با این کار دارند هواداران مذهبی خودشان را سرگرم «نقی» می‌کنند تا زیر وعده‌ی «حق مسلم» بزنند. باید هوشیار باشیم و نشان دهیم که این‌ها بازی‌های حکومت است خودمان نباید وارد این بازی بشویم و به آن دامن بزنیم. مسلما باید از «شاهین نجفی» و «آزادی بیان» دفاع کرد اما نباید آن‌قدر مشغول آن شویم که اتفاقات مهمی مانند مذاکرات «پنج بعلاوه‌ی یک» را تحت شعاع قرار دهیم و به «حکومت» فرصت دهیم با خیال راحت به هر توافقی که خواست برسد و از بحرانی که در آن دست و پا می‌زند بیرون بیاید.
     


     
     

    1391/3/5

     

    علیرضا شیرازی

    پس انداز مفهومی آشنا برای همه مردم دنیاست. کمتر کتاب یا مقاله ای است که در زمینه مدیریت درآمد شخصی نکته ای گفته باشد و از پس انداز صحبت نکرده باشد. چه بخواهید یک کالا (مثل موبایل، لپ تاپ) یا خودرو و یا خانه بخرید و چه بخواهید از لحاظ شغلی مستقل شوید و کسب و کار خودتان را داشته باشید پس انداز یکی از پایه ای ترین راه حل ها هست. البته راه حلهای دیگری همچون وام و یا خرید اقساط نیز وجود دارند اما در اکثر این موارد نیز شما به حداقل پس اندازی نیاز خواهید داشت و در عین حال این روشها (به دلیل افزوده شدن سود) هزینه بیشتری خواهند داشت.

    اما پس انداز در ایران با توجه شرایط اقتصادی تبدیل به مفهومی غریب و راهکاری اشتباه شده است. تورم، نوسان قیمتها و کاهش ارزش پول آنقدر زیاد است که گاهی پس انداز یکساله نیز اشتباه به نظر می‌رسد. بطور مثال شما ابتدای سال تصمیم می گیرید بخشی از درآمد خود را پس انداز کنید تا مثلا در آخر سال موبایل مورد علاقه اتان یا لپ تاپ جدیدی را بخرید ( برای آنها که درآمد بهتری دارند شاید بتوان با پس انداز یکسال خودروی جدیدی تهیه کرد) بخشی از درآمدتان را هر ماه در بانک می گذارید و البته امیدوار هستید که بخشی از تورم و کاهش ارزش پول با سود پرداختی بانک خنثی شود اما هنوز به آخر سال نرسیده متوجه می شوید قیمت دلار دوبرابر شده و فیمتها نیز افزایش پیدا کرده اند و یا مثلا توزیع یک کالا یا خودرو کاهش پیدا کرده و بازار کاذب ایجاد شده است و خلاصه اینکه اگرچه براساس پیش بینی خودتان و میزان پس انداز آخر سال میتوانستید خرید خود را انجام دهید اما در آخر سال تازه بایستی چندین ماه دیگر پس انداز کنید تا بتوانید کالای مورد نظر را با نرخ فعلی بخرید. اینگونه می شود که پس انداز و سپردن پول به بانک کاری ساده لوحانه می شود و در چنین شرایطی نبایستی گله کرد که چرا مردم به سمت بازارهای سکه و دلار رفته اند. بسیاری از مردم نه برای کسب درآمد بلکه برای حفظ ارزش پس انداز خود مجبور به ورود به بازارهای سکه و طلا و در لایه بالاتر زمین و مسکن هستند و البته همین مسئله تاثیر منفی دیگری بر اقتصاد کشور دارد. همچنین با توجه به اینکه اکثر مردم بصورت حرفه ای در چنین بازارهایی وارده نشده اند همواره این احتمال وجود دارد که ضرر کنند و همین میزان پس انداز خود را نیز از دست دهند.

    این وضعیت باعث شده است که افراد یا به سمت بازارهای طلا و ارز گرایش پیدا کنند و یا تبدیل به افرادی مصرف گرا شوند اتفاقی که بصورت محسوسی در حال اتفاق است اینکه پول نقد را به جای پس انداز صرف خرید کالاهای مصرفی و کوچک کنند (چرا که معتقدند خرید امروز بهتر از فردا ست) اینگونه می شود که ارزوهای مردم کوچک و کوچک تر میشود. به جای خرید خودرو به خرید موبایل و لپ تاپ ودوربین قانع می شوند و یا به جای پس انداز برای خرید خانه به خرید خودرو بسنده می کنند.

    * تیتر از سی‌میل


     
     

    1391/3/5
  •  

    کیوان
    سی‌و‌پنج درجه

    شاید آستانه‌ی دروغ‌گویی همان جایی باشد که آدم‌ها احساس خطر می‌کنند. شاید آن جایی باشد که منافع‌شان به خطر می‌افتد. این منفعت می‌تواند "جان" باشد. شاید حتا جایی باشد که برای دفاع از شخص ثالثی این کار را می‌کنیم. مشکل می‌بینم کسی بتواند ادعا کند که بدون دروغ زندگی می‌کند، اما می‌شناسم افرادی را که آستانه‌ی دروغ نگویی‌شان با متوسط جامعه فاصله‌ی نجومی دارد و می‌شناسم افرادی را که دروغ گفتن ساده‌ترین و روتین‌ترین و به قولی نقل و نبات زندگی‌شان است،‌ حتا گاهی مطلقن بی‌دلیل.

    خیلی‌ها برای ساده‌ترین و حداقلی‌ترین شرایطی که ممکن است منافع مادی یا معنوی‌شان را با کم‌ترین خطری متوجه کند، دروغ می‌گویند.

    متوجه شده ام که بخشی از آرامشم به این بستگی دارد که افراد اطرافم،‌ همه‌ی آن هایی که به هر دلیلی در زندگی و کارم با آن‌ها تماس دائم دارم، لااقل به سادگی یا تحت فشارهای روزمره از حربه‌ی دروغ استفاده نکنند. سطوحی از اعتماد را نسبت به بعضی از پارتنرهای زندگی‌ام تجربه کرده‌ام که حتا مرورش غرق در لذتم می‌کند و این اتفاق سهل‌الوصول نیست،‌ اصلن. من حتا در سیاست‌ورزی در رابطه، جنسی از دروغ می‌شناسم که انتخابم نیست،‌ گرچه گاهی می‌شود مدلی از سیاست جذابیت‌زا و بی دروغ هم پیدا کرد. متناقض به نظر می‌رسد، اما قابل دفاع است.

    به عنوان نزدیک‌ترین فرد زندگی، گاهی آزار یا فشارهای عمیقی ناشی از صداقت در گفتار ِ (خودم یا پارتنرم)‌ متحمل شده‌ام،‌ اما حالا می‌دانم که بی‌شک انتخابم صداقت است، هر چقدر که شنیدنش سخت باشد. شاید دلیل این انتخاب همین باشد که حقایق (اگر اهمیت جدی‌ای داشته باشند) بعید است که نهایتن پشت پرده باقی بمانند و نتیجه‌ی مواجه شدن با احساس تحمیق بعد از کشف حقیقت، معمولن غم‌انگیزتر است از مواجهه با خود حقیقت، بدون دروغ.

    هربار که اعتماد قلبی و عمیقی نسبت به راست‌گویی ِ بی‌مرز پارتنرم در رابطه داشته‌ام (که خوش‌بختانه اتفاق نادری در دوره‌ی اخیر زندگی‌ام نیست)،‌ بًعدی از آرامش عمیق و جدی را تجربه کرده‌ام که قابل ارزش‌گذاری نیست.

    از آن سو گاهی که با دروغ‌ (مخصوصن در شرایط کم مخاطره) مواجه می‌شوم، اعتبار آدم مقابلم به شدت آسیب می‌بیند و بازسازی‌اش با کیفیت اولیه، تقریبن ممکن نیست. زندگی در محیط اجتماعی ایران امروز،‌ آکنده است از این نوع سقوط آدم‌ها، گاهی حتا برای به دست آوردن یک نوبت جلوتر توی صف نان.

    * تیتر از سی‌میل


     
     

    1391/3/5

    فخر السادات محتشمی‌پور، همسر مصطفی تاجزاده با ابراز نگرانی درباره سلامت این زندانی سیاسی می‌گوید که هیچکس مسئولیت مستقیم نگاهداری او را برعهده نمی‌گیرد.

    خانم محتشمی‌پور که با وبسایت کلمه گفت‌و‌گو می‌کرد، افزوده است: «هربخش به بخشی دیگر پاس می‌دهد. سپاه به زندان، زندان به دادستانی و دادستانی به سپاه؛ چه می‌دانم، من باید فرمایش مصطفی را تایید کنم که پرونده‌اش دست یک اقازاده است و حالا هم لابد باید ایشان پاسخگو باشند.»

    آقای تاجزاده حدود ۵ ماه پیش گفته بود که پرونده وی و خانواده‌اش مستقیمآ تحت نظر مجتبی خامنه‌ای، فرزند رهبر ایران، است.

    خانم محتشمی‌پور درباره سلامت آقای تاجزاده گفته که علاوه بر بیماری‌های نقرس، سینوزیت و آرتروز گردن، چشمان وی نیز تار می‌بیند.

    همسر این فعال سیاسی ادامه داده که اکنون سازمان زندان‌ها با مرخصی درمانی آقای تاجزاده موافقت کرده اما مسئولان زندان می‌گویند بدون دستور سپاه نمی‌توانند اقدام کنند.

    وی در این باره گفته است: «درست است که قانونا سپاه حق داشتن بازداشت بازداشت‌گاه ندارد ولی در حال حاضر بند دو الف توسط سپاه اداره می‌شود و زندانیان سیاسی در آنجا بازجویی و نگهداری می‌شوند.»

    خانم محتشمی‌پور همچنین پیرامون محدودیت‌های اعمال شده بر زندگی خانواده تاجزاده گفته که «مواردی چون در قرنطینه و انفرادی بودن، ممنوع الملاقات بودن، ممنوع الخروجی فرزندش، ممنوع المعامله بودن فرزندش، دستگیری وقیحانه فرزند و همسرش، تاکنون یک جا برای دیگر زندانیان سیاسی محقق نشده است.»

    وی مصطفی تاجزاده را بواسطه این محدودیت‌های اعمال شده، «زندانی خاص جمهوری اسلامی» توصیف کرده است.

    مصطفی تاجزاده، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی ست که از حدود ۲۲ ماه پیش تا کنون در انفرادی و قرنطینه زندان اوین به سر می برد.

    به گفته خانم محتمشی‌پور، آقای تاجزاده در اعتراض به رفتارهای غیرقانونی اعمال شده بر وی، از یک سال و نیم پیش تاکنون روزه می‌گیرد.

    منبع: کلمه

    مرتبط:

    تاج‌زاده: از خطاهای خود در دهه اول انقلاب پوزش می‌خواهم

    مصطفی تاج‌زاده پس از یک سال و نیم انفرادی، ممنوع‌الملاقات شد

    تاج‌زاده به مطهری: استالینیسم فقاهتی برای بهار عربی عبرت شد


     
     

    1391/3/5

    یک متخصص علوم رفتاری می‌گوید بر اساس تحقیقات انجام شده در بنیاد علوم رفتاری جراحی‌های زیبایی انجام شده در ایران ۷ برابر اروپاست.

    به گزارش مهر، دکتر مجید ابهری، کارشناس علوم رفتاری دانشگاه شهید بهشتی، افزوده این درحالیست که ۶۵ درصد از جراحی‌های زیبایی انجام شده در ایران غیرضروری بوده و نیازی به انجام آن نیست.

    به گفته اقای ابهری، ۹۰ درصد جراحیهای انجام شده در کشور مربوط به جراحی بینی است و بقیه جراحیهای نقاط مختلف بدن می‌باشد.

    این متخصص علوم رفتاری ادامه داده که «امروز درکشور ما جراحی بینی یک امتیاز اجتماعی محسوب می‌ شود که در میان زنان و مردان تقریبا به اندازه مساوی رسیده بطوریکه حتی کسانی که قادر به انجام اینگونه جراحی‌ها نیستند با چسباندن چسبهای مخصوص تظاهر به آن می‌کنند.»

    آقای ابهری همچنین گفته که ۸۰ درصد افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام می‌دهند پس از جراحی به این نتیجه می‌رسند که زیبایی آن‌ها تغییر نکرده و دچار افسردگی می‌شوند.

    منبع: مهر

    مرتبط:

    «مردان ایرانی مصرف کننده ۱۲ درصد لوازم آرایشی زنانه»

    ۸ میلیون دانش‌آموز از اختلالات جسمی و روحی رنج می‌برند


     
     

    1391/3/5

    رئیس دیوان عدالت اداری می‌گوید که رسیدگی به شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون انتصاب سعید مرتضوی در سمت مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی آغاز شده است.

    به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری افزوده که پرونده به شعبه مربوطه در دیوان عدالت اداری ارجاع شده و پس از بررسی در کمیسیون مربوطه، در هیئت عمومی دیوان درباره آن بحث خواهد شد.

    اسفندماه سال گذشته و پس از انتصاب سعید مرتضوی به مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی، برخی نمایندگان مجلس خواهان برکناری او از این سمت شده بودند که این امر محقق نشد.

    این نمایندگان طرح استیضاح وزیر کار و تعاون را نیز در رابطه با این انتصاب به مجلس ارائه کردند اما طرح استیضاح با قول سعید مرتضوی برای استعفا، پس گرفته شد.

    استعفای سعید مرتضوی اما با مخالفت محمود احمدی نزاد مواجه شد تا نمایندگان مخالف از سعید مرتضوی به دیوان عدالت اداری شکایت کنند.

    نمایندگان مخالف همچنین گفته‌اند که طرح استیضاح وزیر کار را «در صورت لزوم» در مجلس نهم پیگیری خواهند کرد.

    سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران، یکی از متهمان جنایات کهریزک به شمار می رود که در ارتباط با همین پرونده از سمت قضایی خود تعلیق شده است.

    منبع: فارس


     


    شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

    هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر

    خبرهاي گذشته