-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ خرداد ۱۱, پنجشنبه

Latest News from 30Mail for 05/31/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1391/3/10

 

 
در ادامه تنش بین ایران و جمهوری آذربایجان، سفارت جمهوری اسلامی در  باکو روز سه‌شنبه اعلام کرده‌است که مقامات فرودگاه باکو از ورود یک مقام بیت رهبری ایران  به پایتخت جمهوری آذربایجان جلوگیری کردند.
 
طبق اعلام سفارت ایران، ممانعت از ورود این مقام مسئول، به شیوه‌ای «غیردیپلماتیک» انجام شده و محمدهادی فرید هنگامی که قصد ورود به باکو را داشت، از فرودگاه این شهر بازگردانده شده است. به گزارش العربیه، مقامات آذربایجان از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده‌اند.
 
 
نش بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان طی ماه‌های اخیر شدت گرفته‌است و دو کشور یکدیگر را به دخالت در امور داخلی خود متهم کردند.
 
ایران  چهارشنبه گذشته در واکنش به تجمعات اعتراضی در مقابل سفارت ایران در باکو و سر دادن شعارهایی علیه مقام‌های بلندپایه ایران، از جمله آیت‌الله خامنه‌ای، سفیر  خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند.
 
دور تازه اختلافات ایران و جمهوری آذربایجان با اظهارات شماری از روحانیون ایران در اعتراض به برگزاری مسابقات آوازخوانی یوروویژن در باکو آغاز شد.
 
با برگزاری چند تجمع اعتراضی علیه ایران در آذربایجان، عصبانیت حکومت ایران تشدید شد. معترضان تصاویری از آیت‌الله خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد و پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که روی‌شان نوشته بود: «آذربایجان نیازی به روحانیون همجنس‌خواه ندارد!»
 
 ایران جمهوری آذربایجان را به همکاری با اسرائیل در ترور «دانشمندان هسته‌ای» خود متهم می‌کند.
 
 در مقابل جمهوری آذربایجان شماری را به اتهام همکاری با سپاه پاسداران ایران بازداشت کرده‌است.
 

 
 

1391/3/10

 

 
روزنامه شرق امروز چهارشنبه (دهم خردادماه) در گزارشی به نقل از فرمانده ناجا نوشته که در سال ۹۰ بیش از ۹۰۰ تجاوز در کشور ثبت شده است. 
 
بر اساس این گزارش پدیده تجاوز دیگر تهدیدی مختص زنان ایرانی نیست و اکنون و در دهه اول خرداد سال ۹۱ مردها هم از تهديدي به نام تجاوز در امان نيستند. 
 
به گفته مسوولان ناجا تا پيش از سال ۸۶ آمار دقيقي از وقوع تجاوز در ايران به دست نيامده چرا که قربانیان تجاوز به دليل حفظ آبرو حاضر نیستند پرونده‌ای در نیروی انتظامی ثبت کنند. 
 
به گفته فرمانده ناجا، حدود ۴۰‌درصد آمار تجاوز مربوط به زنان و ۶۰‌درصد مربوط به لواط است که معمولا علیه افراد زیر ۱۵ سال و با اغفال صورت می‏ گیرد.
 
 فرمانده ناجا با بیان اینکه در حال حاضر آمارها صحیح‌تر از گذشته است، می‌گوید: «مجازاتی که دادگاه برای مجرمان تجاوزات به عنف در نظر می‏گیرد، همیشه اعدام نیست و ممکن است به شلاق، زندان و جزای نقدی منجر شود.
 
 همچنین در بسیاری از موارد این اتهامات در دادگاه به عنوان تجاوز به عنف ثابت نمی‌شود و اثبات این مساله تا حدی پیچیده و سخت است. در نتیجه مجازات‌های پیش‌بینی شده نیز مجازات‌های قابل انتظار برای این جرایم نیست.» او با تاکید بر اینکه جرایم تجاوزات به عنف از بدترین نوع جرایم در کشور است، معتقد است زمینه‌های سوءاستفاده در جامعه باید کنترل شود و دستگاه قضایی نیز باید برخورد قاطع‌تری را با این مجرمان داشته باشد تا انعکاس این برخورد در جامعه موجب تادیب افراد شود.
 
منبع: شرق

 
 

1391/3/10

خبرگزاری فارس خبر داد که فدراسیون جهانی قایقرانی روز سه شنبه (۹ خردادماه) فدراسیون قایقرانی ایران را به دلیل برکناری رئیس این فدراسیون «بدون هیچ دلیل رسمی» به صورت موقت تعلیق کرده است.

فدراسیون جهانی این تعلیق را با ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان ایران به این وزارتخانه اعلام کرده است.

در این نامه، فدراسیون جهانی از برکناری آقای دنیامالی، رئیس فدراسیون پیشین قایقرانی، ابراز نگرانی کرده و گفته که از این اقدام «حیرت زده» شده است.

آقای دنیامالی حدود ۱۰ روز پیش از سوی محمد عباسی، وزیر ورزش ایران، از سمت خود برکنار شده بود.

آقای دنیامالی، که عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی قایقرانی و کنفدراسیون آسیا نیز هست، گفته بود که برای این برکناری دلیلی به او اعلام نشده است.

فدراسیون جهانی قایقرانی همچنین گفته که برکناری آقای دنیامالی به این صورت سبب شده که فدراسیون جهانی در آینده برای حمایت از کاندیداهای ایرانی «رغبتی نشان ندهد.»

در پایان این نامه، فدراسیون جهانی از فدراسیون قایقرانی ایران خواسته است که «توضیحات قانع کننده‌ای درباره قوانین حقوقی و دلایل برکناری آقای دنیا مالی» به این فدراسیون تا تاریخ ۱۶ خردادماه (پنجم ژوئن) ارائه کند.

فدراسیون جهانی همچنین افزوده که در پی این تصمیم، «هیچ راه حلی جز تعلیق موقت فدراسیون قایقرانی ایران ندارد که (این موضوع) منجر به از دست رفتن سهمیه‌های المپیک ایران می‌شود.»

پیش از این قایقرانان تیم ملی ایران نیز که خود را برای المپیک آماده می‌ساختند، در حمایت از آقای دنیامالی اعلام کرده بودند که در المپیک شرکت نخواهند کرد و تنها بازگشت آقای دنیامالی به فدراسیون نظر آن‌ها را تغییر خواهد داد.

در همین حال سیدمحمدشروین اسبقیان، سرپرست کنونی فدراسیون قایقرانی ایران، گفته که نامه تعلیق این فدراسیون را ندیده و خطر تعلیق نیز این فدراسیون را تهدید نمی‌کند.

منبع: فارس (+ و +)


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته