-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ خرداد ۱۰, چهارشنبه

Latest News from Emrooz for 05/29/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: در سومین سالگرد ۱۳ خرداد ۸۸، روز دروغ ممنوع، روزی که میرحسین موسوی همه ی دروغگویان حاکمیت را به سکوت فراخواند، محمدحسن رحیمیان از نمایندگان ولی فقیه ادعا کرده که رهبری در سال ۸۸ دستور آزادی کسانی را که اتهامشان توهین به رهبری بوده، صادر کرده است. این دروغ بزرگ در حالی مطرح شده که بسیاری از زندانیان سیاسی پس از انتخابات به اتهام توهین به رهبری محاکمه و زندانی شده اند و هنوز تعدادی از آنها در زندان اند.

ابوالفضل قدیانی یکی از نمونه هایی است که شرح وضعیت او، دروغ نماینده‌ی رهبری را رسوا می سازد. او از جمله زندانیان سیاسی است که به جرم انتقاد از رهبری در زندان اند. قدیانی ۶۷ ساله هفته پیش در حالی حکم یک سال حبس خود را در زندان دریافت کرد که از آذرماه گذشته به طور غیر قانونی در زنذان به سر می برد.

این عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی تا پیش از این در دو پرونده جداگانه، به ترتیب به یک سال و سه سال حبس محکوم شده بود که محکومیت اولی قطعی بود و در آذر ۱۳۹۰ پایان یافت. محکومیت سه سال قدیانی هنوز در مرحله تجدید نظر است و قطعی نیست. بدین ترتیب او باید در آذرماه آزاد می شد، اما تا هفته پیش که در پرونده سوم به یک سال حبس دیگر محکوم شد، به طور غیر قانونی او را در زندان نگه داشته بودند.

به علاوه، یک سال حبس سومین پرونده هم که در دادگاه بدوی صادر شده، هم اکنون در مرحله تجدید نظر است و هنوز قطعی نیست. بنابراین با توجه به وثیقه ای که برای قدیانی صادر و تامین شده، نگهداری او در زندان همچنان غیر قانونی است. دلیل این رفتار قانون شکنانه، چیزی جز صراحت لهجه وی در انتقاد از آیت الله خامنه ای نیست.

هم در خصوص سه سال حبس پیش گفته، و هم در پرونده جدیدی که برای ابوالفضل قدیانی تشکیل شده، موضوع پرونده وی چیزی جز انتقاد از رهبری و عملکرد حاکمیت زیردست وی نبوده است. پرونده جدید، که قدیانی به تازگی به خاطر آن به یک سال حبس دیگر محکوم شده، به خاطر نامه انتقادی قدیانی به رهبری در ۹ دی تشکیل شده است.

وی در دادگاهی به خاطر نوشتن این نامه برایش تشکیل شد، خطاب به قاضی مقیسه گفت: «متاسفانه شما به عنوان رییس دادگاه، دست نشانده دستگاه امنیتی هستی و دستگاه قضایی اساسا استقلال ندارد، آقای صادق لاریجانی که قاضی القضات این مملکت است می گوید افتخار می کنم که امر بر و فرمانبردار رهبری هستم. شما اگر خود را مسلمان می دانید حتما خبر دارید که دادگاه امیرالمومنین و آن یهودی چطور برگزار شد، وقتی قاضی علی (ع) را با کنیه خطاب کرد، علی (ع) اعتراض کرد که عدالت و مساوات را میان او یک یهودی رعایت کند و اما آیا امروز دستگاه قضایی که قاضی القضاتش خود را فرمان‌بر رهبری می داند، می تواند آقای خامنه ای را به دادگاه بیاورد و به شکایت من از او رسیدگی کند؟»

پس از این دادگاه و درج خبر آن در کلمه، شورای عالی امنیت ملی با ارسال نامه ای به دادستانی تهران که به امضای سعید جلیلی دبیر این شورا رسیده است، با اشاره به مواضع ابوالفضل قدیانی عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب از درون زندان، خواستار برخورد و تشدید مجازات این زندانی سیاسی شد.

ورود مسئول عالی ترین نهاد امنیتی کشور در این پرونده که این روزها مشغول مذاکرات با قدرت های جهانی است پس از آن صورت گرفت که موضوع "خطر نقد مستقیم مقام رهبری در سطح جامعه از طریق نامه های سرگشاده" در شورای عالی امنیت ملی به عنوان تهدیدی جدی علیه امنیت نظام تلقی شد.


 


امروز: بیش از ۹۰۰ تن از فعالین سیاسی و مدنی جهان در حمایت از حسین رونقی ملکی، وبلاگ نویس و فعال حقوق بشری زندانی بیانیه ای صادر کردند.
به گزارش سحام نیوز، در بخشی از این بیانیه آمده است: "ما به عنوان جمعی از فعالین مدنی و سیاسی، ضمن محکومیت فشارهای روز افزون بر حسین رونقی ملکی و خانواده وی و نیز جلوگیری عامدانه از درمان و مرخصی استعلاجی برای این زندانی بیمار، از همه ایرانیان، سازمانهای بین المللی و نیز مقامات دولتی سایر کشورها میخواهیم تا همصدا با ما، ضمن اعتراض شدید به نقض حقوق این وبلاگ نویس زندانی، فریاد رسای او در جامعه جهانی شوند."

سید حسین رونقی ملکی فعال حقوق بشر، وبلاگ نویس، زندانی سیاسی و مسئول کمیته مبارزه با سانسور در ایران "ایران پروکسی" است و هم چنین دارای سابقه بازداشت و زندان می‌باشد.

حسین رونقی با نام مستعار بابک خرمدین در ایران به وبلاگ نویسی می‌پرداخت، وی همچنین در زمینه برنامه‌نویسی و ساخت وبلاگ و عبور از فیلترینگ تخصص داشته و در زمینه مبارزه با سانسور در فضای سایبری ایران تلاش‌های گسترده‌ای انجام داده است. این فعال حقوق بشر آذری زبان، زاده شهر ملکان در آذربایجان شرقی و دانشجوی رشته نرم افزار کامپیوتر دانشگاه آزاد اراک است.

وی از اعضای کمپین انتخاباتی مهدی کروبی در سال ۸۸ بود.

این فعال حقوق بشر و وبلاگ نویس دربند که در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیر عباسی به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده در شرایطی دست به اعتصاب غذا زده است که به گفته ی پزشکان به دلیل شرایط حاد بیماری کلیوی اش، این عمل وی را با خطر از دست دادن کامل سلامتی اش و مرگ مواجه خواهد کرد.

این زندانی سیاسی از بیماری کلیوی رنج می برد و به گفته‌ی پزشکان و متخصصان، هر چه سریعتر باید تحت عمل جراحی و درمان قرار گیرد.

وی پیش از این ۵ بار تحت عمل جراحی قرار گرفته اما به دلیل مخالفت اطلاعات سپاه با مرخصی درمانی وی در دوران نقاهت پس از عمل به زندان برگردانده شده است.

خانواده ی سیدحسین رونقی پیش از این از نهادهای حقوق بشری و بین المللی برای نجات جان فرزندشان درخواست کمک کرده بودند و پدر وی در نامه های مختلف خطاب به مسئولان قضایی عنوان کرده بود که ماموران اطلاعات سپاه گفته بودند پسرت را می کشیم و نمی گذاریم از زندان بیرون بیاید و امروز آقایان به گفته هایشان عمل می کنند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

شیونم را بشنوید ای از قفس آزادها
بوی غربت می دهند این آخرین فریادها
من به خود می پیچم اینجا و در آن سو جغدها
جشن می گیرند در کنج خراب آبادها
له شدن در زیر پای آهوان آسان تر است
از چنین پرپر شدن در رهگذار بادها

بیش ازهشتصد و نود روز پیش زندان اوین گامهای استوار روح بزرگی را به خود دید که در قالب جوانی تنومند در سلامت کامل جسمی، استوار آمده بود تا تاوان بدهد:

حسین رونقی ملکی
وبلاگ نویس،فعال حقوق بشرو مسئول کمیته مبارزه با سانسور در ایران
تاوان روشن کردن چراغ آگاهی برای مبارزه با ظلمت جهل، بی هراس از کوتاه شدن سالهای عمر و از دست دادن طلوع خورشید روزهای پر شور جوانی. هرگز نه در انتظار پاداشی بود و نه جویای نام.

تنها به همین جرم بود که در آذر ماه سال ۸۸ بازداشت شد. او را به بند کشیدند تا صدایش خاموش شود. امروز حسین عزیز که به تحمل ۱۵ سال زندان از سوی بی عدالتخانه دستگاه قضایی جمهوری اسلامی محکوم شده در اثر شکنجه های جسمی و روحی در بازداشتگاه سپاه، یک کلیه اش را از دست داده و در شرایطی که وضعیت جسمی او بسیار وخیم است، عامدانه او را از داشتن حقوق اولیه انسانی و دسترسی به امکانات اولیه پزشکی و معالجه محروم کرده اند.

اینک ما به عنوان جمعی از فعالین مدنی و سیاسی، ضمن محکومیت فشارهای روز افزون بر حسین رونقی ملکی و خانواده وی و نیز جلوگیری عامدانه از درمان و مرخصی استعلاجی برای این زندانی بیمار، از همه ایرانیان، سازمانهای بین المللی و نیز مقامات دولتی سایر کشورها میخواهیم تا همصدا با ما، ضمن اعتراض شدید به نقض حقوق این وبلاگ نویس زندانی، فریاد رسای او در جامعه جهانی شوند. اگر چه قویا معتقدیم که حسین رونقی ملکی کاملا بی گناه بوده و باید آزاد شود، لیکن در شرایط فعلی خواستار اعطای مرخصی فوری تا معالجه کامل و نجات جانش هستیم و به ویژه رهبر جمهوری اسلامی و نهاد نظامی امنیتی تحت نظارت وی یعنی سپاه را مسوول مستقیم جان حسین می دانیم.

اسامی امضا کنندگان به ترتیب الفبا:
ابراهیم مهتری - ابوالفضل طاهری - احد باقردای - احسان بابایی - احسان بداغی - احسان پورنگ - احسان حقگو - احسان حکمتیان - احسان شفقت - احسان غلامی - احسان منصوری - احسان مهرابی - احمد امیری - احمد باطبی - احمد بهارلو - احمد رضا محمودی - احمد رهبر - احمد رضا ازلی- احمد نورمحمّدی - احمد یاری - آذر ایراندوست - اراز تبریزلی - ارژنگ علی پور بیجارکنی - ارسلان کهنمویی پور - ارشین طبیعی - ارمغان جزایری - ارمغان هوشمند - اسماعیل جلیل وند - اسمائیل سلمانی - اشرف حاجیلویی - اشکان منفرد - اشکان میرابی - اشکان یزدچی - اشکان یوسفی - اصغر رضایی- اصغر سرپا - اصغر نجفی - اطیعه بیات - اعظم امین - افسانه زاهد - افشین مهرآسا - افشین اعرابی(عضو مرکز بین المللی حقوق بشر در کانادا) - اکبر ابراهیمی - اکبر عطری - اکبرزینعالی - اکرم طهماسبی - اکرم فیروزی - اکرم نقابی - البرز ایرانی - الهام شمس - الوان علیپور - الوین لهراسبی - ام البنین ابراهیمی - امید جوادیان - امید دهدارزاده - امید کاشفی - امیر اصل - امیر بهنام - امیر تاریزاده - امیر حسین بی ریا - امیر حسین نوبری - امیر حشمتی - امیر رشیدی - امیر نورافکن - امین اشوری - امین رضایی - امید پورمحمدعلی - امید دهدارزاده - امید رسولی مجد - امید شریفی نوید - امیر ابراهیمی - امیر حسین مهدیران - امیر خواجه علیا - امیر رشیدی - امیر رضائی - امیر فیض - امیر قاسمی - امیر معماریان - امیرابراهیمی - امیرمحسن محمدی - امین ریاحی - اولدوز جعفری - ایران آزاده - ایراندخت وطن دوست - ایرانیش تی وی - ایرج سیرن - ایلیا گرین - ایما صدر - ایمان مجیدی - ایراندخت شادابی - ایرج سیرن - ایمان آذریان بروجنی - آتوسا میرحسینی - آذر ایرانی - آذر کریمی- آذر مهلوجیان - آذر یغمایی - آرتا پارسیان - آرتمیس ورزنده - آرتین عباسی - آرش اعلم - آرش ایرانی - آرش آزادمقدّم - آرش روستایی - آرش زارع - آرش کیا - آرش مهدوی - آرمان سیگارچی - آرمان صداقت - آرنوش ازرحیمی - آریو آرین - آریو برزن ایرانی - آریوبرزن قنواتی - آزاد صلوتی - آزاد مرادیان؛ فعال حقوق بشر در لوس آنجلس امریکا - آزاده ایرانی؛عضو کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی - آزاده بهشتی - آزاده شفیعی - آزاده صنعتی - آزیتا شخویی - آزیتا ملک - آزیتا مهاجرسلطانی - آزین ایزدی فر - آسیه امینی - آلما سپهر - آنّا نعیمی - آناهید تونسند - آنیتا مرادی - آیدا سعادت - آیشا اسماعیل - آینده آزاد- بابک اجلالی - بابک بازرگان - بابک پارسا - بابک خرمدین - بابک سلیمانی - بابک داد - باران کبیری - باربارا نظیری - باربد سیاوشی - بالی صداقت - بسلامتی ایرانی‌ - بشیر احسانی - بلال مرادویسی - بنفشه رنجی - بهار علی نیا - بهار مشتاق - بهاره منفرد - بهداد بردبار - بهرام شجاعی - بهروز جاوید تهرانی - بهروز کریمی زاده - بهزاد طالبی - بهزاد مهاجر سلطانی - بهزاد مهرانی - بهشتین دادفر - بهمن احمدی - بهمن فر - بهمن مرادین پی - بهناز مهرانی - بهنام الماسیان - بهنام آمی - بهنام موسیوند - بهنام میرسپاسی - بهی منصور - بورگان نظامی نرج‌آباد - بیان صفائی - بیتا سروی - بیژن پاسبان حضرت - بیژن یوسفی - بیتا آزاد-پ.نادرپور - پدرام رضا زاده - پرتو بیژنی - پرستو آرامش - پروین محمدی - پری سیما نیلسون - پریا مبارز - پریناز صالح خو - پری الا - پری پوریا - پری جلالی - پری ضلی - پری کریمی نیا - پری نعمانی - پریسا خسروی - پریسا کاکائی - پریسا گلستانی - پوران اسماعیلی - پوران هنگی - پوریا امیرفیض - پوریا حاجی باقری - پونه پژمان - پویه پروانه - پویا جهاندار - پویان مکاری - پیام ارین - پیمان صاحب جامعی - پیمانه سرخیل - پیمانه میرشفیع - پیام اولادعظیمی- تارا احمدی - تارا حاجی - تبسم آزادی - ترانه حسینی - تکی مهاجر - توران ناظمی - تورج شمسی - تینا پارسا - تینا یوسف نیا - ج.عبدالهی - جانت فرزان - جعفر قدیم خانی - جمشید بهرامی - جهانگیر شادانلو - جواد اسماعیلی - جواد شریفی نوید - جیران مقدم - حامد ابراهیمی نژاد - حامد کاوسی - حامد محمدی - حسام حسنوند - حسام موسوی - حسن رنجبر - حسن زارع زاده اردشیر(مدیر اجرایی مرکز بین المللی حقوق بشر در کانادا) - حسن طالبی - حسن کرمونی - حسن نایب هاشم - حسین بت - حسین پارسی - حسین ترکاشوند - حسین جدیدی - حسین شرنگ - حسین علوی - حشمت عزیزی - حکمت پیروز - حمید امیدی - حمید سپهری - حمید کوهدرزی - حمید امیدی - حمید مافی - حمیدرضا شریعتی - حمیدرضا ظریفی نیا - حمزه خاکپور - حنیف حسین دوست - داریوش بختیاری - داوود لطفی - دختی ایرسانپرست - دریا پاسی - دنیا اکبری - دیاکو زندی - راحله حسینی - راضیه(پری) نشاط - رامبد ایرانی - رامتین آتش زای - رامتین قفاری - رامسیس بیگی - رامیز لامعی - رامین جوبین - رامین زمانی - رامین یارمرادی - رامین آزادی - رامین خرسندی - راه سبز آزادی - رباب عبدالرحیمی - رحمان بری - رحمان جوانمردی - رحیم همتی - رزیتا فضایی - رضا اکینژاد - رضا تهرانی - رضا سیاووشی - رضا عباسی - رضا عشقی - رضا قاضی نوری - رضا قلجائی - رضا مبین - رضا معتمدنیا - رضا منوچهری - رضا نجفی - رضا هما - رضا هیوا - رضوان مقدم - رعنا قادریان - رفیق فواد یاراحمدی - رها ایراندخت - رها آزادی - رها پاییزی - رها رادپور - رها کبیری - روبی منظوری - روح الله جعفری سیریزی - روزبه یزدانی - روژین شریفی - روشنک آسترکی - روشنک روانبخش - روفیا عباسی - رویا پازوکی - رویا رهبر - رویا عراقی - رویا.س.ایرانی - ریبین رحمانی - زری رادفر - زمان فعلی - زهرا سادات نیا - زهرا سلطان - زهرا مهدوی - زهره بختیار - زهره دهقان - زهره قریشی - زویا اسکندریان - زیبا بدیع - ژاکلین دربرودی - ژاله حریری - ژاله طالب حریری - ژیلا جمالی - س.ناهید موسوی - ساجده هشترودی - سارا اکبری - سارا ایرانی - سارا بشیری - سارا پاکروی - سارا تایری - سارا روندی - سارا زرکوب - سارا شکوری - سارا ضیایی - سارا گندمی - سارا مرشدی - سارا مقیمی - ساره بنیادی - ساره سکوت - ساره شمس - ساسان نیرومند - ساقی صالحی مجد - سالار کیانی - سالومه رحیمی - سام آذر - سام بختیار - سام قاسمی - سامان ایرانی - سامان بنجاد - سامان رسول پور - سامان سپاسی - سامی راد - ساناز وطن - ساها ایرانی - سبا خدایاری فرد - سپهر عاطفی - سپیده سحر - سپیده وطن خواه - سپیده پورآقایی - ستار بهشتی - ستاره حسن پور - ستاره رضایی - ستاره میهن دوست - سجاد کیومرثی - سحر خسروانی - سحر دینار وند - سحر سام - سحر صالحیانی - سرور ایرانی - سروناز دفتری - سروه مرادویسی - سعید بجاد - سعید سهرابی - سعید محمّدیوردانی - سعید محمّدی - سعید رضوی سروستانی - سعید کلانکی - سعیده کرمی - سلمان سیما - سمیرا امامی - سمیرا(سارا) نصیری(شمس) - سمیه افشار - سمیرا پوراندخت - سمیرا ش الف - سمیه رشیدی - سهلا ساکت - سهیل اسماعیل زنجانی - سهیل پرهیزی - سهیلا پورعابدین - سهیل پرهیزی - سودابه اسدی - سودابه ملکی بالسینی - سوده راد - سوسن ایزدی - سوفیا صدیق پور - سویل ساحل - سیامک حاتمی - سیامک سهراب منش - سیامک شجاعی - سیاوش ابقاری - سیاوش بهمن - سیاوش پارسی - سیاوش جلیلی - سید رضا حسینی - سیروا شریفی - سیروس مهرپور - سیرون احمدی - سیما حسینی - سیما دینی - سیما سروش - سیمین لری - سیمینه بختیار - سینا قاسمی - سید احمد شمس - سید حسین حسن زاده - سید داوود موسوی - سید سجاد نوری - سید علی بنی جمالی - سید مجتبی واحدی - سید مصطفی علوی - سیداحمدرضا حائری - سیده حنانه نبوی - سیما مهدی نیا - شادان علی‌زاده - شادی پاوه - شادی قیاسی - شاهین قدوسی - شبنم الماسی - شبنم میری - شبیر شیدا - شریعت م ایرانی - شری فرامرزی - شعله ایرانی - شکاک منطق - شلیر شبلی - شمیم محمودی - شهاب ب.امر - شهره اسمی - شهره ناطقی - شهریار ایرانی - شهریار پویان راد - شهریار مدنی - شهلا باور - شهلا شهبازی - شهلا عبقری - شهلا میرزا - شهناز عزیزی - شهنگ پارسی - شیدا ناصرزاده - شیدا جهان بین ( ترانه آزادی) - شیدا سالاری - شیوا نهاوندی؛ عضو کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی - شیوا نوجو - صبا نیا - صبرا رضایی - صبری نجفی - صدف جانسون - صدیقه شکری - ظفردخت فاضل زاده - عباس سلیمانی - عبدالحمید معصومی تهرانی - عبدالرضا احمدی - عبدالله بنده خدا - عبدالعلی بازرگان - عبدی سلیمی - عسل بیانی - عشرت بستجانی - علی تقی پور - علی وطن خواه - علیرضا جعفری - علیرضا دربندی - علیرضا رهایی - علیرضا مطلبیان - علی ابراهیمی - علی احمد عباس زاده - علی اسدی - علی اسفند - علی باعصمت ده بیگلو - علی باقری - علی پیشرو - علی تارخ - علی خاتمی - علی رضا مجلسی - علی رضا بهجودی - علی زمانی - علی سوهو - علی سید - علی عبدی - علی فتوتی - علی فرهادی - علی کلائی - علی کیمیایی - علی مصلحی - علی ممیزی - علی نیکویی - علی وحید؛ عضو کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی - علیرضا فیروزی - علیرضا کاظمی - علیرضا کیانی- علی نیکنام امینی- غزل جبّاری - غزل قنواتی - غنچه قوامی - فاطمه رضایی - فاطمه شهریاری - فاطمه فناییان - فاطمه محمدی - فاطمه مسجدی - فائزه زرگران - فراد ممدی - فراه شیلاندری - فرح حجت - فرح کریمی - فرح مرّوت زاده - فرزاد آزاده - فرزاد پورمرادی - فرزان صفویان - فرزانه کیوانی - فرزین ارشدی - فرشاد ایرانپور - فرشاد محمدی - فرشته ایرانی - فرشته خوشحال - فرشته قادری - فرشته ونانی - فرشید آذرنیوش - فرناز کمالی - فرناز مرادی - فرهاد پارسا - فرهاد صادقی - فرهاد شمس آبادی - فرهاد نوری - فرهان رونقی - فرهنگ رضایی کرمانشاهی - فروزان خرمیان - فروانه جلالی - فریبا تبریز - فریبا رد - فریبا کیهانی - فریبرز ایرانی - فرید فرهان - فریده ایرانی - فریده چزانی - فریدون رمضانی - فریبا داودی مهاجر - فریبا راد - فریبرز سروش - فریده غریبنواز - فواد امینی - قاسم نعمت الهی - کاترین سبوری - کاک هیوا - کامبیز اسلامی - کامبیز محمودپور - کامران هاشمی - کامیار بهرنگ - کانون نخبگان ایران - کاوه ارشدی - کاوه رفیعی - کاوه شیرزاد - کاوه کرمانشاهی - کاوه نورزاده - کاوه یزدانی - کاووس کشاورز - کاویان میلانی - کبری ابراهیمی - کتایون رهنوردی - کتایون شیبانی - کسری علاسوند- کورش ایرانی - کوهکن نامدار - کیا کوچک - کیانا کیمیایی - کیانوش دهقانی - کینا پرشین - کیوان پارس - کیوان جباریان - کیوان رمچاهی - کیوان ریاحین - کیوان عباسی - کیانا کریمی - گلاله بهرامی - گلاویژ احمدی - گلی یرندی - گیا گیاپور - لادن احیایی - لویسا ابادی - لیلا جدیدی - لیلا علوی - لیلا سیف اللهی - لیلا صحت - ماجد رهنما - مارال حسینی - مارال خاتمی - مارال خجسته - مارال دانشی - مارشال شکوهی - مازیار بذرافکن - ماسیس فروسی - متین هزرا - مجتبی جاودانی - مجتبی سلطانی - مجید خلج - مجید میرزائی - مجید نهجوبی - مجید نیکنام امینی - محسن بهزاد کریمی - محسن صنعتی پور - محسن کنگاوری - محفل محفلی - محمّد پورعلی - محمّد حبیب نیا - محمّد رضا- محمّد فرد - محمّد کاظمی - محمّد محمّدی - محمّد مهدی شکوهی - محمد جواد محبّی - محمد حسینی - محمد رضا آرین - محمد رضایی - محمد سلیمانی - محمد صابر عباسیان - محمد علی ادریسی - محمد قادر محمدی - محمد مدنی - محمدرضا عینی - محمود ایمنی - محمود دلخواسته - مرتضی حیدری - مرضیه سام - مریم ابرهیمی - مریم احمدی - مریم حکمت شعار - مریم ریسیان - مریم سون - مریم طهماسبی - مریم کاکایی - مریم موسویان - مریم نایب یزدی - مریم وکیلی - مریم افشاری - مریم اکبری - مریم امان الهی- مریم بهرامی زنجانی - مریم حکمت شعار - مریم رحمانی - مریم روزبهانی - مریم سعیدی - مریم مقدم - مریم موذن زاده - مریم نبی پور - مزدا کهنمویی پور - مژگان اکبری - مژگان امامی - مژگان چوبداران - مژگان زارع - مسعود احمدی - مسعود پورحسن - مسعود چناسی - مسعود صولت - مسعود قهرمانی - مسعود کیهان - مسعود مسجودی - مسعود بهنام - مصطفی حمیدی - مصطفی خسروی - مصطفی مینوچهر - مصطفی ناطق - معصومه محمودی - معین وکیلی - مقداد واحدی - ملک چرغی - ملودی ایرانی - ملودی پاسبانی - ملینا نعمتی راد - ملیحه محمدی - منصور ایراندوست - منصوره فتحی - منوچهر شفاعی - منوچهر محمّدی - منوچهر نامورزاد - مهتا قشنگ - مهتا موسوی - مهتاب پاینده - مهده صالحی پور - مهدی اذری - مهدی حجتی - مهدی حیاتی - مهدی رود - مهدی عربشاهی - مهدی مدیا - مهدی نوذر - مهران کریمی - مهران میرعبدالباقی - مهرداد حیدرپور - مهرداد خیراندیش - مهرداد زنده دل - مهردخت هادی - مهرزاد برهانی - مهرشاد رها - مهرک کاظمی - مهسا ارباب - مهسا صالحی - مهسا ملکی - مهشید کیان - مهشید کیانیان - مهناز اعلائی - مهناز پراکند - مهناز نظری - مهنازعلایی - مهوش علا سوندی - مهین سلامتی - مهین نظری - موری صفی(عضو مرکز بین المللی حقوق بشر در کانادا) - موزی جوادی - مونا محمّدی - مهربان سبزاندیش - می می مرتضی - میترا اریا - میترا ارین - میترا میرزا زاده - میلاد دهقان - میلاد صالح - میلاد فدایی اصل - میلاد فیضی - مینو مینو - میترا ابراهیمی - میترا آریان - میثاق افشار - میثم رودکی - مینا سلطانی - نادر افشار - نادر جعفری - نارین محمدی - نازنین از - نازنین جلیلیان - نازنین محکمی - نازنین شهیدی - نازی ایرانی - ناشا خرمدین - ناصح فریدی - ناصر اشجاری - ناصر سینا - ناهید حدادی - نجیمه عبدالرحیمی - ندا ابراهیمی - ندا سبز - ندا فری - ندا لاجوردی - نرگس حسنی اشتهاردی - نرگس خراسانی - نرگس محمدی - نرگس مقدم - نریمان محمدی - نسرین خزایی - نسیم اریایی - نسیم دریاب - نسیم عابدینی - نسیم موسوی - نسیم تبیانیان - نعیمه کفشدوز - نقی قاقی - نگار انسان - نگار عسگری - نگین سهرابخوانی - نوا رهام - نور خورشید - نوشی ایرانی - نوید خانجانی - نوید کامران - نوید گودرزی - نوید محبی - نیکو پناهی - نیما اسماعیلپور - نیما پستنچی - نیما راد - نیما گنج فر - نینا راشی - نیلوفر گلکار - نیما شجاعی - نیما گنجفر - نیما گنجفر - نیوشا حسینی - هاجر لیواری - هادیار هدایتیان - هانیه ریاحی - هدی جم - هژیر شریفی - هما بژاد - هما بن - هما بنژاد - هما میرنیا - هماد جمشیدی - همایون نادری فر - هوشنگ قهرمانلو - هوشی موشی - هومن سعدیا - هایده رئیسی - هیوا نالینی - وحید باقریان - وحید زادقی - وحید سرپوشان - وحیده خرمرودی - ویدا طالبی - ویکتوریا آزاد - یارا جهانی - یاشار حجابی - یحیی رحیمی - یوحنا نجدی - یوسف حاجی میرزایی - یوسف سهرابیان
حامیان از سایر کشورها:
abe shaw-Alice Räthel-alis castano-allen h-Anette Meyer-Anne Karin Bonsak-Arlet Nerusskaya-ben talebi-Bernard Durning-beti j-Blake Parker-Cécile Bourreau-Charles Perroud-cherry Far-Cordula Giewald-Coy Falcon-David Shellenberger-diana nardella-Elisabeth MILLET-elizabeth mcdonald-faith aby-fatima Coutinho-Florette Moarefi-Franz Witzmann-garah iraki-Geev Zed-Gertrud Samjeske-gns jam-Guido Vazansky-Gunn Vigdis Værnes-Heinz Leitner-Hengi Em-Isabel Costa-Iver Neumann-Jacqueline Hobert-Jane Fusello-Jonathon Tingey-Jules R-Karin Friend-kha hoss-khoj rst-Kirsten Berg-kuros greanday-laura spallanzani-Laurence Meylemans-mahsa tch-manno sara-mar chai-Maria Sophia Quine-mariya oan-Marsha Elliott-Marthe Gonthier-Mary Teeples-Mary Williams-mass kia-matt ghasemi-Maureen Gelfer-MAX RAFII-mery mnojuh-Mitch Fleming-mosilius Persian-Nathan McGibney-Neguin Bank-nihal-Norm Sloan-Pedro Pedro-pi Overgaard-Ranee Decker-ray safar-Ryan Christiano-sabine ripple-Saffo Papantonopoulou-samantha cepeda-scorpion sting-Seagull Maroon-sedigheh Voerg-Semko ilkhanizadeh-shak sher-shawn imani-sheler mamandi-shiban kitani-shiv charan-Shobeir Sheida-Simon Cornell-Simone Will-Sophie Boiszeau-sorena mamtirian-stefan Fred-Steinar Strandheim-Tonia Valioghli-Tony Bou-trisha klawe-TUSHAR SEN-uli.vsanden-Vahik Baghomian-Vicki Vic-waltersar -yousef pawahu


 


امروز: در پی وعده مساعد عربستان به تامین کمبود نفت مشتریان بین المللی در صورت تحریم جمهوری اسلامی، منابع خبری گزارش داده اند که مقامات جمهوری اسلامی از افزایش تولید و صادرات نفت عربستان نگران هستند.

به گزارش شانا، عربستان با افزایش تولید نفت خود، زمینه تحریم نفتی ایران را فراهم کرده مسوولان ایرانی نگران آن هستند که با جبران کاهش تولید نفت ایران توسط عربستان، کشورهای غربی بدون مواجهه با بحران اقتصادی و افزایش شدید قیمت نفت بتوانند نفت ایران را تحریم و تهران را تحت فشار شدید قرار دهند.

درآخرین موضعگیری در این خصوص، نماینده ایران در هیات عامل اوپک به شدت از سیاست عربستان سعودی انتقاد کرد.

به گزارش شانا، محمد علی خطیبی، نماینده ایران در هیات عامل اوپک بدون آنکه مستقیما به نگرانی تهران از تحریم نفت اشاره کند، گفت: افزایش بی رویه تولید برخی از كشورهای اوپك به ویژه افزایش تولید نفت خام عربستان سبب بی ثباتی در بازار و احتمالا كاهش جدی قیمت های نفت خواهد شد كه این موضوع بر خلاف اهداف اوپک است.

طی هفته های اخیر، لیبی و عراق نیز، همچون عربستان، وعده داده بودند که در صورت تشدید تحریم نفتی ایران، قادر به کمبود احتمالی برای صدور خواهند بود.


 


امروز: شرکت دانش‌آموزان ایرانی در المپیادهای بین‌المللی به شکل رسمی از سال ۱۳۶۷ آغاز شد که در آن سال تیم ایران در رشته ریاضی با سرپرستی دکتر نجفی به کوبا رفتند که این آغاز شور و هیجان خوبی را به جوانان منتقل کرد. پس از آن در رشته فیزیک ما این کار را شروع و در اولین سال به عنوان ناظر در کشور آرژانتین حضور پیدا کردیم و پس از آن، این حرکت به صورت مستمر ادامه پیدا کرد. در ادامه، این حرکت با رتبه‌های بالای دانش‌آموزان ایرانی در المپیادهای جهانی همراه شد که ما طی این سال‌ها معمولا رتبه‌های ۱۰ به بالا داشتیم. البته متاسفانه طی سه، چهار سال اخیر وضع نسبی رتبه‌های دانش‌آموزان مناسب نبوده است و می‌توان گفت ناشی از مدیریت داخلی سنجش نخبگان در کشور است. اما نکته حایز ‌اهمیت در بحث نخبگان این است که عموما دو تصویر در رابطه با دانش‌آموزان مدال‌آور در المپیادهای جهانی وجود دارد که متاسفانه افراطی است و منشاء تصورات غلط و نادرست در این رابطه می‌شود که در ذیل به آن اشاره می‌شود.

۱- تصور اول این است که متاسفانه گهگاه دولتمردان عنوان می‌کنند موفقیت دانش‌آموزان نخبه ایرانی و مهاجرت آنها به دانشگاه‌های مطرح جهان ناشی از آموزش‌وپرورش موفق و پیشرفته ایران است و در واقع مباهاتی نادرست از آن می‌شود. البته هر موفقیتی از سوی دانش‌آموزان در میادین علمی جهانی صورت می‌گیرد مایه مباهات است اما ما باید بدانیم به چه چیزی مباهات می‌کنیم. برای مثال اگر شخصی در یک مسابقات بین‌المللی ورزشی قهرمان می‌شود آیا ملاکی بر سلامت جسمی همه شهروندان کشور است؟

همان‌طور که در رشته‌های ورزشی قهرمان شدن ورزشکاران ما نشان‌دهنده سلامت جسمی همه افراد نیست ما نمی‌توانیم موفقیت دانش‌آموزان ایرانی در المپیادهای جهانی را ناشی از آموزش‌وپرورش پیشرفته و استاندارد خود بدانیم. روال انتخاب دانش‌آموزان نخبه به شکلی است که آموزش‌وپرورش و بنیاد ملی نخبگان با گزینش‌های علمی مناسب دانش‌آموزان مستعد را برای حضور در المپیادها انتخاب می‌کند که این روال در بسیاری از کشورها نیز وجود دارد و نمی‌توانیم بگوییم حضور این دانش‌آموزان ناشی از آموزش‌وپرورش پیشرفته ماست. هم‌اکنون ما در علوم پایه مشکلات اساسی داریم و علوم پایه به خودی‌خود در مقایسه با سایر رشته‌های تحصیلی و علوم کاربردی جذابیت کمتری دارد، در حالی که رشد و توسعه علوم پایه به نفع کشور است و عقب‌افتادگی در علوم پایه باعث دنباله‌رو شدن سایر علوم نیز می‌شود، بنابراین، این نکته بسیار حایز اهمیت است که ما در علوم پایه در سطح جهانی بتوانیم حضور و مشارکت داشته باشیم. فلسفه تشکیل این المپیادها نیز که از سوی کشورهای اروپای‌شرقی آغاز شد و بعد با استقبال اروپای غربی و آمریکای‌شمالی نیز مواجه شد این است که آنها در آموزش‌وپرورش خود در هیچ مقطع زمانی از علوم پایه غافل نشوند.

۲- تصور دوم این است که برخی نسبت به مساله دانش‌آموزان المپیادی و زمینه مساعد دانشگاه‌های مطرح دنیا برای جذب آنها معترض هستند و آن را ضمیمه افزایش درصد مهاجرت نخبگان می‌دانند. اینکه از بحث مهاجرت المپیادی‌ها به کشورهای توسعه‌یافته و کرسی‌های مطرح علمی در دانشگاه‌های درجه یک دنیا به عنوان مصداق و نشانه‌ای از فرار مغزها سخن به میان آید مشکلی نیست اما آمار کلی مهاجرت در کشور به خودی‌خود نگران‌کننده است و طبیعی است که وقتی دانش‌آموزان المپیادی هم به این آمار اضافه می‌شوند، قدری نگران‌کننده می‌شود. ولی آنچه جفاست این است که از این آمار این تصور بهره‌برداری شود که آمار شرکت دانش‌آموزان در المپیادهای جهانی باعث تشدید آمار مهاجرت نخبگان شده است و باید متوقف شود. این نگرش در ذات خود دارای اشکالات اساسی است. مهاجرت نخبگان عوامل متعددی نظیر عوامل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دارد و مسوولان بهتر است به جای نگرش‌های اینچنینی به فکر درمان این مساله باشند.

در بسیاری از موارد تحلیل‌هایی که از بحث مهاجرت نخبگان و موفقیت‌های دانش‌آموزان ایرانی در المپیادهای جهانی صورت می‌گیرد دچار تشویش در مصداق می‌شود. در حال حاضر به جای اینکه ما کسانی را که باعث پرورش و انتخاب دانش‌آموزان نخبه می‌شوند سرزنش کنیم بهتر است سراغ عواملی برویم که باعث تشدید مهاجرت نخبگان شده است.

در حال حاضر عده‌ای معتقدند حضور دانش‌آموزان ایرانی در المپیادهای جهانی و استقبال دانشگاه‌های مطرح دنیا از آنها یکی از زمینه‌های اصلی تشدید مهاجرت است و باید بر این اساس صورت‌مساله یعنی حضور دانش‌آموزان ایرانی در المپیادهای جهانی پاک شود که این مساله در ذات خود دارای ایرادات اساسی است و باعث می‌شود نخبه‌پروری در کشور تا حد زیادی دچار مشکل شود. همان‌طور که ما در سه، چهار سال اخیر شاهد کاهش آمار دانش‌آموزان مدال‌آور در المپیادهای جهانی بوده‌ایم.

*سرپرست دانش‌آموزان ایرانی
در ۱۴دوره المپیاد جهانی فیزیک

منبع: شرق


 


امروز: در حالی که احمدی نژاد بارها ادعا کرده که مهاجرت نخبگان به خارج از کشور صحت ندارد، آما نشان می دهد که روند مهاجرت نخبگان ایرانی به خارج از کشور سیر صعودی به خود گرفته است و ۶۲‌درصد از دانش‌آموزان مدال‌آور المپیادی کشور طی ۱۴ سال گذشته به کشور‌های توسعه‌یافته دنیا اعم از آمریکا و کانادا مهاجرت کرده‌اند.

مساله‌ای که نشان می‌دهد فرش قرمز دانشگاه‌های برتر دنیا به روی مدال‌آوران ایران در المپیاد‌های جهانی همچنان پهن است.

روزنامه شرق نوشت: از مجموع ۲۲۵ دانش‌آموز ایرانی که طی سال‌های ۱۳۷۲ (م۱۹۹۳) تا ۱۳۸۶ (م۲۰۰۷) در ۵۳ المپیاد جهانی شرکت کردند بیش از۱۴۰ نفر معادل ۲/۶۲‌درصد آنها هم‌اکنون در یکی از دانشگاه‌های مطرح دنیا در آمریکا و کانادا تحصیل می‌کنند.

گستره مهاجرت مدال‌آوران و دانش‌آموزان دیروز ایران و دانشجویان، اساتید و سرمایه امروز کشورهای توسعه‌یافته نشان می‌دهد، هم‌اکنون ۲/۶۹‌درصد مدال‌آوران در المپیاد فیزیک، ۷/۷۶‌درصد ریاضی، ۵۰‌درصد کامپیوتر و ۵۰‌درصد شیمی خارج از مرز جغرافیایی کشور و اکثرا عضو دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برتر و تاثیر‌گذاری در دنیا همچون دانشگاه هاروارد، استنفورد، ام‌آی‌تی، کالیفرنیا، کمبریج، جان هاپکینز و پرینستون در آمریکا و دانشگاه تورنتو و سایمون فریز در کانادا هستند.

مبدا ۹۴‌درصد آنها سکوی پرتابی به‌نام «دانشگاه صنعتی‌شریف است» و مقصد ۴/۶۶‌درصد آنها آمریکا. سرمایه‌هایی که در کنار سایر نخبگان ایرانی که مارک یا برچسب حضور در المپیاد‌های جهانی را ندارند و با چراغ خاموش پا از جغرافیای مرزی کشور بیرون می‌گذارند، بخش عمده‌ای از جامعه نخبگان ایرانی در کشورهای توسعه‌یافته را تشکیل می‌دهند.

زبان تلخ آمار می‌گوید هم‌اکنون چهار تا پنج ‌میلیون مهاجر ایرانی در ۳۲ کشور جهان حضور دارند. بیش از ۵۰۰ پروفسور ایرانی (معادل با یک پنجم کل استادان ما در داخل کشور) در ایالات متحده وجود دارند. همچنین براساس پژوهشی سه‌ تا چهارنمره از میانگین ضریب هوش ایرانیان در اثر مهاجرت نخبگان کاسته شده است و غم‌انگیز‌تر آنکه براساس پژوهش صورت گرفته در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران بیش از ۷۰‌درصد دانشجویان دکترای آن دانشگاه که موفق به دریافت مدرک دکترای خود شده‌اند به فکر مهاجرت هستند. یعنی قدم گذاشتن به راه هموار و بی‌برگشتی که گرچه به زیان کشور است اما آنها را به سمت دانشگاه‌ها و کرسی‌های علمی تراز اول جهان می‌رساند.


 


امروز: در زمان بررسی لایحه بودجه سال 91 در مجلس ، ماده ای به این لایحه که اکنون قانون شده گنجانده شد که براساس آن بخش خصوصی می تواند به واردات فرآورده های نفتی اقدام کند و با نرخ آزاد به فروش رساند.

به گزارش ایسنا؛ مجلس بالاخره انحصار واردات بنزین توسط دولت را در بودجه 91 شکست و واردات این فرآورده توسط بخش خصوصی را آزاد کرد اما به نظر می رسد در شرایط فعلی این انحصارشکنی تنها به چند خط نوشته در بودجه 91، منتهی شود. چراکه در حال حاضر هیچ یک از شرایط های لازم برای اجرایی شدن این قانون فراهم نیست.
به نظر می رسد در چنین شرایطی تصویب چنین قانونی تنها می تواند به دولت در راستای راحت تر شدن کار واردات بنزین و دشواری های واردات کمک کند و بخش خصوصی سودی از این بابت نخواهد برد.
دراین بین برخی از کارشناسان معتقدند: تصویب چین قانونی تنها در راستای همراهی بیشتر با دولت صورت گرفته و باز هم نگاه به سمت حمایت از بخش خصوصی و اجرای اصل 44 قانون اساسی نبوده است.
درحال حاضر قیمت بنزین در ایران چه در قالب بنزین آزاد و چه نیمه یارانه ای به قیمت یارانه ای محاسبه می شود و در چنین شرایطی اگر بخش خصوصی تمایل به واردات بنزین داشته باشد باید بنزین لیتری 1500 تومانی را (با احتساب هزینه حمل)، 700 تومان در جایگاه ها عرضه کند.
این درحالی است که نایب رییس اتاق بازرگانی و عضو سابق هیات مدیره اتحادیه فراورده های نفتی از سازوکارهای اجرایی این مصوبه می گوید که همه آنها به نوعی فعالیت بخش خصوصی را زیر سایه دولت می برد.
پدرام سلطانی در گفت وگو با خبرآنلاین، تاکید می کند: باید روش هایی اعمال شود که سایه دولت همچنان بالای سر بخش خصوصی باشد و اگر حتی قیمت بنزین هم در حال حاضر آزاد بود بازهم با شرایط درج شده در این مصوبه بالاخص در بند آخر آن مبنی بر نظارت دولت بر این عملکرد،بازهم بخش خصوصی باید زیر سایه شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی فعالیت کند.
وی تاکید می کند:تازمانیکه قیمت فرآورده های نفتی در داخل یارانه ای باشد سازوکار عرضه مستقیم آن توسط بخش خصوصی اجرا شدنی نیست و این قانون انگیزه لازم را ایجاد نخواهد کرد.
عضو سابق هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی، متذکرمی شود: اقدامی که در بودجه تصویب شده می تواند به عنوان کمک حال دولت در شرایط تحریم مورد استفاده قرار بگیرد.
براساس اظهارات سلطانی، بخش خصوصی می تواند عملیات خرید و واردات را انجام دهد و انها را با
نرخ روز در مخازن شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی تحویل دولت دهد و مابقی عملیات توسط پالایش و پخش صورت بگیرد.
البته نائب رئیس اتاق بازرگانی روش دیگری را نیز مورد تاکید قرار می دهد:" می توان براساس قراردادی با دولت و تعیین فرمولی خاص بنزین را بخش خصوصی وارد کند و وظیفه توزیع و عرضه را نیز بر عهده بگیرد. در این شرایط باید بخش خصوصی تفاوت قیمت بنزین داخلی و خارجی را طی فرمول تعیین شده از دولت دریافت کند.
پدرام سلطانی در عین حال متذکرشد: روش دیگری هم وجود دارد. بخش خصوصی واردات بنزین را انجام دهد از زمانیکه واردات انجام شد به عنوان پیمانکار دولت عملیات حمل و نقل،نگهداری ، انبارداری و توزیع را به عهده بگیرد تا زمانیکه این جریان به تدریج خصوصی سازی شود.
به گفته وی، بررسی تمام شرایط نشان می دهد بخش خصوصی نمی تواند در شرایطی که قیمت
بنزین به صورت یارانه ای محاسبه می شود، بدون نظارت دولت این فراورده را وارد و عرضه کند.
براساس اظهارات پدرام سلطانی هزینه حمل هر تن بنزین بنا به مبداء های مختلف از 10 دلار در هر تن آغاز و تا 65 دلار افزایش می یابد.


 


امروز: مراسم تشییع پیکر پاک 96 شهید دوران دفاع مقدس شنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدعلی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی از تشییع پیکر شهدای دوران دفاع مقدس در 13 خرداد در حرم امام خبر داد.

وی افزود: به‌دنبال توافق‌های صورت گرفته، مراسم تشییع پیکر پاک 96 شهید دوران دفاع مقدس که سوم خرداد از خرمشهر آغاز شده است، روز شنبه سیزدهم خرداد ماه در مرقد مطهر امام خمینی برگزار می‌شود.


 


امروز: رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با شاخص‌های مکتب امام (ره)، من امروز به امنیت در کشورمان نمره خوبی می‌دهم.

به گزارش ایلنا، سرلشکر حسن فیروزآبادی، در حاشیه همایش امنیت پایدار در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی درباره مذاکرات ایران با ۱+۵ گفت: مساله مذاکرات به دکتر جلیلی سپرده شده است و در این زمینه با ایشان صحبت کنید.

وی درباره عملکرد مجلس هشتم اظهارکرد: ما از مجلس هشتم راضی هستیم. نگاه مجلس‌ هشتم به امنیت ملی و مسائل مختلف کشور خوب بوده‌است و از مجلس نهم نیز انتظار می‌رود که با مردم ارتباط خوبی برقرار و مسائل و مشکلات مردم را حل کند و همچنین نمایندگان در این زمینه قوانین خوبی تصویب کنند.

رییس ستادکل نیروهای مسلح گفت: ‌ با شاخص‌های مکتب امام (ره)، من امروز به امنیت در کشورمان نمره خوبی می‌دهم. مرزهای ما امن است و همه فعالیت‌های مختلف به خوبی در حال انجام است.

رییس ستادکل نیروهای مسلح در ادامه، درباره تعامل قوا و برخی اختلافات بین مجلس و دولت گفت: بنده سرباز و بسیجی نظام هستم و معتقدم سران قوا باید به فرامین حضرت آقا گوش دهند و برای اینکه تعامل‌ها بهتر شود، از کشاندن اختلافات به رسانه‌ها پرهیز کنند و در جلسات خود ضمن حل اختلافات خود به دنبال حل مشکلات مردم باشند.

فیروزآبادی درباره اتهامات غرب علیه ایران در زمینه دخالت ایران در سوریه نیز اظهار کرد: غرب با ما دشمن است و به دنبال بهانه‌ای علیه ما می‌گردد. ما در مسائل سوریه دخالت نمی‌کنیم، اما در عین حال از سوریه به عنوان خط مقدم مبارزه با اسرائیل حمایت می‌کنیم، چراکه یکی از اصول ما مساله فلسطین است‌. صهیونیست‌های خونخوار با حمایت آمریکا و اروپا، فلسطین را غصب کردند و هر روز آنجا جنایت می‌کنند و بر ما واجب است از جبهه مقاومت علیه اسراییل حمایت کنیم.

وی ادامه داد: سوریه تنها کشوری است که در طی دهه‌های قبل در برابر صهیونیست‌ها ایستاده و مقاومت کرده است و بر همین اساس هم ما از آن حمایت می‌کنیم اما در کار این کشور دخالت نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: ما دشمن سوریه و مردم آن نیستیم و دولت این کشور را نیز به اصلاحات و گوش دادن به خواسته‌های مردمش ترغیب کرده‌ایم؛ در عین حال ما خواهان برقراری امنیت در سوریه هستیم.

رییس ستادکل نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: جنایتکاران مدعی حقوق بشر، مردم منطقه و در کشورهای مختلف را می‌کشند و در سوریه هم همان‌ها هستند که دخالت می‌کنند، از اسراییلی‌ها سلاح می‌گیرند و به دست مزدوران استکبار مردم سوریه را قتل‌عام می‌کنند.

سرلشکر فیروزآبادی: در سوریه دخالت نمی کنیم


 


امروز: به گزارش منابع اقتصادی، اختصاص رقم های بالای بودجه ای برای بخش عمرانی و استفاده از آن در سایر محل ها جهت تامین کسری ها، روال چندین ساله دولت احمدی نژاد بوده، اما آنچه بیش از این موضوع محل سوال می باشد، "تن دادن هرساله مجلس به این رقم های بالا و عدم سوال از رییس دولت درباره نحوه دخل و خرج این منابع است."

به گزارش تارنمای «فردا نیوز»، هرچند این موضوع در گزارش های تفریغ بودجه سالانه همواره به عنوان یکی از تخلفات دولت مورد انتقاد قرار گرفته است اما دولت بدون توجه به این انتقادات رویه تخلفی خود را ادامه داده است.

بر اساس این گزارش، برآورد مرکز پژوهش های مجلس نشان می دهد رقم بودجه عمرانی در لایحه بودجه واقعی نیست.

براساس گزارش منتشر شده از سوی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در مورد عملکرد ۹ ماهه بودجه عمرانی سال ۹۰، تحقق تنها ۱۵,۷ هزار میلیارد تومان از ۳۵هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی ذکر شده است. این درحالیست بر اساس آمارهای بانک مرکزی، دولت باید در ۹ ماهه سال گذشته (۹۰) بیش از ۲۶ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان را صرف کارهای عمرانی می‌کرد که با این حساب بیش از۱۰هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور در این مدت تخصیص نیافته است.

این گزارش خاطرنشان می کند که "نتیجه این رویکرد دولت آن بوده است که تعداد زیادی از پروژه‌های عمرانی شامل انبوه‌سازی‌ مسکن، راه و سدسازی‌، آبرسانی، کشاورزی و... در استان‌های گوناگون کشور که قرار بود تا پایان سال ۹۰ به بهره‌برداری برسند به دلایل متعدد، نیمه‌تمام مانده‌اند."

در برآورد اعتبارات دچار خوش بینی هستیم
در همین زمینه، عباسعلی نورا، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هشتم با بیان اینکه اعتبارات بودجه ای با خوش بینی در نظر گرفته می شوند، گفته است: متاسفانه در برآورد اعتبارات همیشه دچار خوشبینی هستیم، وقتی درآمدها خوش بینانه تظیم شود باعث می شود برای توازن درآمدها هزینه ها را هم متوازن کنیم از این رو هرساله با کسری بودجه روبرو می شویم.

وی تصریح کرد: در شرایط کسری بودجه هم دولت مجوز دارد که این کسری ها را از محل جابجایی بخش های مختلف جبران کند از آنجا که دولت نمی تواند این اعتبارات را از محل بودجه جاری تامین کند چون این بخش از بودجه باید پرداخت شود لذا از منابع سرمایه ای یا تملک دارایی یا بودجه های عمرانی استفاده می کند و بودجه های این بخش ها را کمتر از صد درصد اختصاص می دهد تا با توجه به کسری درآمدها جبران کسری کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هشتم ادامه داد: دولت بطور متوسط چیزی بین ۶۴ تا ۷۰ درصد اعتبارات عمرانی را تخصیص داده است و ۳۰ تا ۳۴درصد را هم کاهش داده است. یعنی اگر ملاک را ۳۴ هزار میلیارد تومان مصوب مجلس در نظر بگیریم که قرار بود بین ۲۴ تا ۲۶ هزار میلیارد تومان، آن در بدترین شرایط تخصیص یابد، باز هم چنین امری رخ نداده و چیزی حدود ۳۰ درصد ۲۴ هزار میلیارد تومان که رقمی معادل هشت هزار میلیارد تومان می شود، از این سقف کاسته شده است و در بهترین شرایط دولت ۱۵ هزار میلیارد تومان تخصیص داده است.

این نماینده مجلس هشتم در تشریح دلایل این رویکرد دولت اظهار داشت: یکی دلیلی اصلی آن است که ما درآمدها را بد برآورد می کنیم و درآمدهای مجازی برای بودجه درست می کنیم که یک اشتباه بزرگ است. دوم اینکه با توجه به اینکه می دانیم این درآمدها تحقق پیدا نمی کند برای آنها محل خرج ایجاد می کنیم و به نوعی هزینه تراشی می کنیم این موضوع قطعا تبعات زیادی را به کشور و اقتصاد آن تحمیل می کند.

کسری بودجه تورم زا است
نورا کسری بودجه را از عوامل ایجاد تورم در کشور دانست و تاکید کرد: یکی از عوامل تورم در هر کشوری کسری بودجه سالانه است و بسته به اینکه کسری ها از چه محلی تامین شود این تورم فرق می کند؛ اگر دولت این کسری را از محل استقراض از بانک مرکزی تامین کند تورم بیداد می کند، اگر از محل استقراض از سایر منابع تامین کند باز هم این تورم را بالا می برد زمانی هم که از محل عدم تخصیص بودجه های عمرانی این کسری را جبران می کند هزینه های بالا سری پروژه های عمرانی را به شدت بالا می برد و طول اجرا و عمر پروژه ها و زمان بندی آنها را بالا برده و بهم می ریزد و باعث تحمیل هزینه مازاد بر دولت می شود.

این چهره اقتصادی مجلس با تاکدی براینکه این وضعیت سایر شاخص های اقتصادی را هم تحت الشعاع قرار می دهد، خاطرنشان ساخت: این شرایط تورم را دامن می زند و شاخص های اقتصادی را هم بر هم می زند چون جامعه خود را برای ۳۶ هزار میلیارد تومان کار عمرانی آماده می کند ولی وقتی متوجه می شود ۱۵ هزار میلیارد تومان است دچار شک می شود و روی فرایند آقتصادی سایر بخش ها تاثیر منفی می گذارد.

مجلس اعتبارات دولت را تصویب نکند متهم به سنگ اندازی برای دولت می شود
نورا در ادامه درخصوص سکوت هرساله مجلس با این رویکرد دولت نیز گفت: "وقتی دولت می گوید این درآمدها تحقق پیدا می کند مجلس ناگزیر است که آن را بپذیرد درغیر اینصورت دولت مدعی شود مجلس نمی گذارد من کار کنم. یعنی اساسا مجلس نمی تواند در مقابل این حرف دولت که می گوید درآمد تحقق می یابد بگوید نه اینگونه نمی شود."

وی افزود: "البته برخی جاها که درآمدها بصورت مجازی است مجلس ورود پیدا می کند مثلا در بودجه امسال ما درآمدهای حاشیه ای بودجه را جمع کرده ام. در یک جا یک رقم آن حدود پنج میلیارد دلار معادل هشت هزار میلیارد تومان بود که براساس آن این مقدار اعتبار از محل مازاد درآمد فروش نفت در اختیار دولت برای کارهای هزینه و عمرانی قرار گیرد و هیچ ردیفی هم نداشت. مجلس این اعتبار را حذف کرد ولی همین باعث شده رییس جمهور بگوید مجلسی ها بودجه خراب کردند.


 


امروز: در گذشته خرید و فروش مواد مخدر در خفا انچام می گرفت و مصرف آن به خلوت و مکان نیاز داشت. اما چند سالی است که با وجود سخت گیری ها و بگیر و ببندها، نتیجه حاصله معکوس بوده است. نوع مواد مخدر هر روز خطرناکتر شده و طیف مصرف کنندگانش از هر جهت توسعه پیدا کرده است. این تصاویر از یکی از محله ها و پارکهای جنوب شهر تهران گرفته شده است.
mavad1.jpg
mavad2.jpg
mavad3.jpg
mavad4.jpg
mavad5.jpg
mavad7.jpg
mavad8.jpg
mavad9.jpg
mavad10.jpg
mavad11.jpg
mavad13.jpg
mavad14.jpg
mavad15.jpg
mavad16.jpg
mavad17.jpg
mavad18.jpg
mavad19.jpg


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته