-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ خرداد ۱۱, پنجشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 05/31/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



 

ندای سبز آزادی-محمد صادقی: با وجود آن‌که هفته گذشته، مذاکرات اتمی میان گروه ۱+۵ و جمهوری اسلامی ایران از سر گرفته شد و طرفین مذاکره‌کننده از جمله ایالات متحده آمریکا آن را «قدمی مثبت» ارزیابی کردند، اما طی روزهای گذشته دور جدیدی از فشارهای غرب و ایجاد محدودیت‌های بیشتر از سوی هم‌پیمانان ایالات‌ متحده علیه ایران شکل گرفته است. این درحالی است که نماینده جمهوری اسلامی در مذاکرات بغداد خواستار برداشتن تحریم‌های اقتصادی و تغییر رفتار غرب نسبت به ایران شده بود.

در تازه‌ترین این اقدامات، هم‌زمان با اعلام کاهش واردات نفت ایران از سوی ژاپن، وزارت اقتصاد کره جنوبی نیز اعلام کرد که با پایان ماه می 2012 واردات نفت خام از ایران را کاهش می‌دهد.

پیش از این خبرگزاری‌های بین‌المللی از افزایش واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه آوریل خبر داده بودند، اما سئول اعلام کرد که این افزایش واردات «موقتی» بوده و روند کاهش واردات از سر گرفته خواهد شد.

وزارت اقتصاد کره جنوبی اعلام کرد، دولت این کشور می‌داند که باید واردات نفت از ایران را کاهش دهد، تا بخشی از تلاش جامعه جهانی برای «حل صلح‌آمیز مساله هسته‌ای ایران» باشد.

ژاپن نیز امروز اعلام کرد که در ماه می واردات نفت از ایران را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۶۵ درصد کاهش داده است.

پیش از این چین، ترکیه و هند نیز به عنوان مشتریان عمده نفت ایران به طور رسمی اعلام کرده‌اند که واردات نفت از ایران را امسال کاهش خواهند داد.

این در حالی است که مقامات تهران امیدوار بودند در نشست بغداد امتیازاتی نظیر تعدیل با لغو تحریم ها را به دست آوردند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته با رد تحلیل‌ها درمورد بی‌نتیجه بودن مذاکرات بغداد در این‌باره گفت که «اين مذاكرات دستاورد داشته است. اينكه دو طرف توافق كرده‌اند با يكديگر كار كنند، خود گام مهمی است».

اما به نظر می‌رسد با وجود تلاش طرفین برای مثبت جلوه دادن روند مذاکرات در بیانیه‌های رسمی‌شان، گفت‌و‌گوهای بغداد نتوانسته انتظارات حداقلی طرفین را برآورده کند.

آمریکا: آماده حمله به ایران هستیم

تنها چند روز پس از مذاکرات هسته ای ایران و 5+1، وزیر دفاع امریکا در اظهاراتی قابل تامل با تاکید بر آن که «آمریکا هر کاری می‌کند تا بتواند مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود» اعلام کرد که پنتاگون طرح آماده‌ای برای حمله نظامی به ایران دارد».

لئون پانه‌تا روز دوشنبه، هشتم خرداد (۲۸ می) در مصاحبه با ای.بی.سی گفت که «جامعه بین‌المللی متحد شده است... ما برای هر اتفاقی در آن بخش از جهان آماده‌ایم. اما امیدواریم که این مسایل از راه دیپلماسی حل شود».

دولت جديد فرانسه نیز در پاسخ به انتقادات برخی کشورها از تسامح بیش از اندازه غرب با ایران اعلام کرده که «خواست های کشورهای 5+1 ازايران در مورد پرونده هسته ای اين کشور قاطعانه دنبال می شود».

برنارد والرو، سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه چهارشنبه 10 خرداد، گفت: «درمواضع ۱+۵ در قبال پرونده هسته ای ايران تغييری نکرده و کشورهای غربی قاطعانه برخواست های خود ازايران پافشاری می کنند که اين موضوع ازسوی خانم آشتون درديدار بغداد به اطلاع ايرانيان رسانده شده است».

 

تحریم‌ها شدیدتر می‌شود

اعمال تحریم های جدید غرب علیه ایران در حالی صورت می گیرد که پنج‌شنبه گذشته، کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفته بود که ایران پیشنهادی را در مذاکرات بغداد ارائه کرده که در آن تاکید شده، غربی‌ها باید از تحریم ایران دست بردارند.

سعید جلیلی، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران نیز پس از نشست بغداد گفت: «ما حس می‌کنیم اکنون غربی‌ها خودشان هم دریافته‌اند که زمان برای راهبرد فشار به پایان رسیده است».

اما دو روز پیش از برگزاری نشست بغداد، در حالی که یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در جستجوی راهکاری برای توافق با ایران در تهران حضور داشت، نمایندگان سنای آمریکا لایحه‌ای را علیه ایران تصویب کردند که براساس آن تحریم بخش‌های اقتصادی و نفتی ایران تشدید می شود.

براساس این لایحه اگر ازنظر دولت آمریکا محرز شود که «شرکت ملی نفت ایران» و «شرکت ملی نفتکش ایران» ازطرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند، هرگونه مراوده بازرگانی با این دو نهاد ایرانی متوقف خواهد شد.

این نخستین باری است که تحریم ها علیه بخش انرژی ایران تا هر گونه قرارداد مشترک با سرمایه گذاران خارجی گسترش یافته است.

انگلیس نیز حدود یک هفته مانده به مذاکرات هسته ای بغداد، ایران را به تحریم های بیشتر تهدید کرده بود.

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس گفته است، در صورتی که ایران فعالیت های ملموسی را برای برطرف کردن نگرانی های بین المللی درباره برنامه هسته ای اش انجام ندهد اتحادیه اروپا تحریم های شدیدتری را علیه ایران اجرا خواهد کرد.

روسیه: آمریکا "باج‌خواهی" می‌کند

در دیگر سو، وزارت امور خارجه روسیه تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران را «باج‌خواهی» نامیده و نسبت به «پیامدهای شدید» این تحریم‌ها علیه شرکت‌های روسی فعال در ایران هشدار داده است.

لوکاشوویچ تصریح کرده که مسکو تحریم‌های یک‌جانبه‌ای را که آمریکا در بیش از ۲۰ سال گذشته به «بهانه نگرانی» از برنامه اتمی ایران علیه این کشور وضع کرده «دارای ماهیت فرامرزی و در نتیجه مغایر با قانون بین‌الملل می‌داند».

در مقابل، یک مقام رسمی ارشد آمریکایی تصریح کرده که تحریم‌ها (شامل اقداماتی شدید‌تر مانند تحریم نفتی ایران توسط اروپا که از اول ماه ژوئیه اجرایی می‌شود) در مذاکرات میان ایران و کشورهای ۱+۵ نقش کلیدی دارد چون باعث «تقویت توان» این گروه می‌شود.

 این مقام آمریکایی تصریح می‌کند که امکان تشدید بیشتر تحریم‌ها وجود دارد، و این که «حداکثر فشار هنوز در ایران احساس نمی‌شود».

روسیه یکی از کشورهای گروه ۵+۱ است که قرار است مذاکرات آینده این گروه با جمهوری اسلامی ایران در مسکو پایتخت این کشور برگزار شد.

روسیه همراه با چین دیگر عضو گروه مخالف تشدید تحریم‌ها علیه ایران است اگرچه به قطعنامه‌های صادرشده ازسوی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران رأی مثبت داده است.

مایکل مک‌فال، سفیر واشنگتن در مسکو، گفته است که ایران یکی از موضوعات گفت‌وگوهای باراک اوباما و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری آمریکا و روسیه در نشست ماه آینده «گروه ۲۰» خواهد بود.

این تحولات و دور جدید فشارها و تهدیدها علیه جمهوری اسلامی در حالی شکل گرفته که سه روز پیش، روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: «در مورد مذاكرات بغداد بعد از استانبول با اظهاراتي كه ايرانيها و غربی‌ها كردند، يك خوش بيني كاذب درست شد. هم ما مي‌خواستيم در داخل كشورمان اميدی پيدا بشود و هم غربی‌ها به خاطر مشكلات فراوان اقتصادی كه دارند نياز به آن صحبتها داشتند.»

این مقام ارشد نظام در مصاحبه ی مزبور افزوده که «الان آمریكایی‌ها از موضع تحریم و فشار می‌خواهند كار بكنند. در مذاكره هم آنها دست بالا دارند. تحریم‌ها را كرده‌‌اند. فشارها را بر ما آورده‌اند. تحریم‌های سازمان ملل را اعمال كرده‌اند.» 

بن‌بست احتمالی در مذاکرات میان گروه ۱+۵ و ایران در مسکو می‌تواند چشم انداز مناسبات بحرانی جمهوری اسلامی و غرب را از آنچه هست، خطرخیزتر کند. اسرائیل تهدید کرده در صورت عدم حصول نتیجه و اثبات محدود ماندن برنامه هسته‌ای ایران به مقاصد غیرنظامی، علیه تأسیسات هسته‌ای ایران به اقدام نظامی متوسل خواهد شد.

 

 


 


فعالان جنبش سبز در برلین، سومین سالگرد آغاز این جنبش را گرامی می دارند.

در این برنامه که "ایران در سومین سالگرد جنبش سبز" نام دارد، رضا علیجانی روزنامه نگار و فعال ملی مذهبی و همچنین مسعود بهنود، روزنامه نگار به سخنرانی می پردازند.

این برنامه شنبه بیست خرداد در برلین برگزار خواهد شد.

brlyn.jpg


 


 

زهرا ربانی املشی (عروس آیت الله منتظری) - وبسایت جرس

 

باسمه تعالي

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران

پس از سلام و تحیت

چند روز قبل به نامه اي از مرحوم پدرم برخورد كردم كه در آن خطاب به امام خمینی نوشته بودند: "به دلايل.... بنا نداشتم كه نامه‌اي بنويسم و از مشكلات بگويم اما در نهايت، در جوار قبر پيغمبر(ص) و با تفأل به قرآن تصميم به نوشتن كردم تا انجام وظیفه ای باشد از باب "النصیحة لائمة المسلمین" که بر همگان واجب است." امروز من نيز پس از حدود سي سال، به تأسّي از ايشان و تفأل به قرآن و براي آرامش نسبي وجدان خود اين مختصر را خدمت شما ارسال مي كنم.

واضح و مبرهن است که افرادي كه براي انقلاب زحمتي هر چند ناچيز را تحمل كرده باشند هرگز در صدد نابودي انقلاب نيستند بلكه از هر صدمه‌اي بر پيكر آن ناراحت شده و به فکر اصلاح آن هستند. بالعكس آنان كه طعم تلخ زندان و شكنجه و تبعيد را نچشيده‌اند، بسیار طبيعي است که به اندازه انقلابیون زجر كشيده قدر اين انقلاب را ندانند و مصالح خود را بر مصالح انقلاب ترجيح دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای

جنابعالي از معدود افرادي هستيد كه به دليل هم خانه‌‌‌بودن چند ماهه با پدرم در جیرفت ، از گوشه‌اي از سختي‌ها و مشكلاتي كه خانواده‌ ما در مسير به ثمر رسيدن انقلاب متحمل شدند آگاهيد. و ناگوارتر اينكه از خون دل‌ها و ظلم‌هايي كه در سال‌هاي اول پيروزي انقلاب، يعني اوايل دهه 60 بر ایشان رفت مطلعيد.

مادرم در گرمای طاقت فرساي تابستان جیرفت در خانه‌ای کوچک و با امکانات بسیار کم، با روحیه‌ای خستگی ناپذیر، به تنهایی مسئولیت پذیرایی از 12 - 10 نفر تبعيدي و از جمله جنابعالی و میهمانانی که از راه دور و نزدیک برای دیدار آنها می‌آمدند را بر عهده داشت.

حتماً به خاطر داريد آنقدر روزه گرفتن براي روزه داران بخصوص خواهر كوچكم که تازه مکلف شده بود، طاقت‌فرسا بود كه شما گاهي از سر دلسوزي او را به 4 فرسخي شهر مي برديد تا روزه‌اش را افطار كند.

كه البته اين فقط چند ماهی از سال‌های زندان و تبعید پدرم و سختی‌ها و آوارگی خانواده‌ام بود که شما شاهد آن بودید.

و امَا اكنون، بسیار طبيعي است كه دل امثال من و خانواده ام، همانند پدرم، از جفاهايي كه بر اين ملت و انقلابش وارد می‌آید به درد آيد و گاهي ناله‌اي و حتي فريادي از سر دلسوزي بر آوريم، كه متأسفانه به جاي رسيدگي به آن‌ها با رفتارهاي خشن مواجه مي‌شويم؛ و حتَي به ضد انقلاب بودن متهم مي‌گرديم.

حضرت آیت الله خامنه ای

علت تصديع، طرح چند پرسش است، البته با الهام از نامه 53 نهج البلاغه، كه حضرت علی(ع) خطاب به بنده اي از بندگان خاص خدا مي‌نويسد و طبيعتاً در همه مكان‌ها و زمان‌ها قابل اجراست:

حضرت خطاب به مالك اشتر مي‌فرمايد:

1 - "اى مالك قسمتى از وقتت را بدون حضور ‏لشكريان و ياران و محافظانت براى صاحبان حاجات قرار بده تا كسانى كه كاري دارند به تو مراجعه كنند. و در چنين وقتى به‏خاطر خدائى كه تو را خلق نمود تواضع كن و كارى نكن كه زبان آنان به ‏لكنت بيفتد و نيز خشونت و بدزبانى و لكنت زبانشان را تحمل كن."

- آيا افراد نهادهاي تحت نفوذ شما و حتي دفتر حضرتعالي چنين مي كنند؟ و يا اينكه غالب مردم از دسترسي و درد دل مستقيم با مسئولين محرومند و حتي اگر نامه‌اي هم به دفتر آنان ارسال شود به دلايل مختلف به دست آنان نمي رسد؟

2 - " خدا تو را به ‏واسطه اين رعيت در معرض امتحان قرار داده است. تو خودت را در معرض جنگ با خدا قرار مده، چرا كه اگر شما به‏ يك رعيت ظلم كنى، اين جنگ با خداست. ظلم به بندگان خدا جنگ با خداست." در حديث قدسى آمده است: "من‏أهان لى وليّا فقد بارزنى بالمحاربة" اگر كسى به‏يكى از دوستان من اذيت كند علناً با من اعلام جنگ كرده است. اگر زمانى گذشت كردى و بخشيدى نبايد پشيمان شوى و از عقوبت‏كردن رعيت خوشحال مشو".

- آيا افراد مسئول تحت نفوذ شما مطابق دستور حضرت امیر(ع) عمل می‌کنند و از ظلم مبرّا هستند؟

- و آیا زنداني كردن معترضين ظلم نيست؟

- جدا كردن مادر از فرزندان خردسال به جرم دگرانديشي و فعالیت حقوق بشری ظلم نيست؟

- قطع حقوق زن و بچه زنداني ظلم نيست؟

- مبتلا شدن زندانيان به بيماري هاي قلبي- عروقي- فلج عضلاني و يا بيماري‌هاي عصبي و فشار خون و... در زندان ظلم نيست؟

- تبعيض‌هاي اقتصادي، عقيدتي و طبقاتي ظلم نيست؟

محروم بودن خانواده‌هاي زندانيان سياسي از حتي يك ملاقات حضوري آن‌ هم در ايام نوروز ظلم نيست؟ و اين در حالي است كه به زندانيان غير سياسي حتي عفو هم تعلق مي‌گيرد.

3 – "مگو من فرماندهى هستم که فرمان مى‏دهم و بايد فرمان مرا ببرند؛ اگر چنين فكر كردى كه من فرمانده‏ام، تو مشغول فاسدكردن قلب خود شده‏اى و دين خود را هم ضعيف مى‏كنى؛ اگر سلطنت و حكومت در نفس تو ابهت ايجاد كند، پس به ‏سلطنت خدا كه بزرگتر و فوق توست توجه كن".

- آيا اين فرموده حضرت دلالت بر لزوم آزادي انديشه و عمل افراد ندارد؟

- آيا اين سفارشات به اين معني نيست كه در امر حكومت نبايد زور حاكم باشد؟ بلكه همگان بايد در نهايت آزادي راه خود را انتخاب کنند. آيا چنين شيوه اي در كشور ما حاكم است؟

4- " به افرادى كه اهل ورع و صدق و راستى هستند و از خدا مى‏ترسند نزدیک باش، و آن‌ها را عادت بده كه خيلى از تو تعريف نكنند، و تو را به‏ چيزى كه واقعيت ندارد و تو انجام نداده‏اى خوشحال نكنند، زيرا تعريف زياد ایجاد عجب مى‏كند، و تو را به كبر و تكبر نزديك مى‏كند. بزرگى شخص سبب نشود كه كار كوچكش را خيلى بزرگ جلوه بدهى، و كوچكى شخص‏هم سبب نشود كار بزرگش را كوچك جلوه بدهى؛ و خيرخواهى رعيت براى رئيس كشور محقق و صحيح نمى‏شود مگر به‏ اين‏كه مردم برحاكمشان احاطه كنند".

- در كشور ما کدام دسته آزادند؟ متملقين و چاپلوسان تا كار كوچك را بزرگ جلوه دهند، يا آن‌هايي‌كه اهل صدق و راستي هستند و از سرخيرخواهي مشكلات را بازگو مي‌كنند؟

5- "ازامور كسانى را كه به تو دسترسى ندارند تفقّد و جستجو كن. و بايد براى اين‏گونه اشخاص يك عده‏اى را كه مورد وثوق تو هستند، از اهل خشيت و ترس از خدا، و اهل تواضع و فروتنى هستند مخصوص گردانى".

- يعني نه تنها بايد دسترسي مردم به مسئولين آسان باشد بلكه اگر چنانچه بعضي افراد به هر دليلي از رفتن نزد مسئولين امتناع دارند ، وظيفه حاكميت است كه از آنها دلجويي و رسيدگي كند.

- آيا يكي از جرايم سياسي كه بعضي به خاطر آن زنداني شده اند رسيدگي به امور معیشتی زندانيان سياسي نيست؟

6 - "كارى كن كه از اول مردم نسبت به‏ تو كينه پيدا نكنند، تو بايد ريشه و سبب هر كينه‏اى را از آنان قطع كنى".

- آيا روش و سيره كارگزاران بخصوص كارگزاران قضايي ما در جهت زدودن كينه هاست يا ايجاد كينه؟

- و آيا زندان‌هاي طويل المدت، شكنجه‌ها، برخورد نامناسب با خانواده‌ها، و عدم مرخصي، ايجاد كينه در نسل‌هاي متمادي نمي‌كند؟

امیدوارم در سالروز تولد حضرت علی(ع)، فقط به جشن و سرور و دیدار و صرف ادعای پیروی بسنده نکنیم و با الهام و الگو برداری از سخنان گهربار و زندگی‌ساز ایشان، قبل از اینکه بیگانگان بخواهند برای ما تصمیم بگیرند، با درایت و مشارکت دادن همه آحاد ملت مشکلات به دست خودمان حل شود.

در پایان، به قسمتي از مطالب مرحوم پدرم به امام خمینی در نامه مذكور، كه در سال‌های اول دهه شصت نوشته شده، اشاره مي‌كنم:

"كشور بر مبناي نظام تعيين شده در قانون اساسي اداره نمي‌شود. تمام قوا متمركز در يك قسمت شده و چون دسترسي به آن قسمت براي كسي ميسور نيست، همه قدرت در عمل در اختيار يكي دو نفر قرار گرفته و به هر صورت كه دلخواه آنها است عمل مي‌نمايند. و اگر وضع به اين صورت باشد انتظار خوبي نبايد داشت؛ چون اگر يكي دو نفر صالح هم باشند آنقدر اشتباه و خطا ممكن است از آنها سرزند كه قصوراً نه تقصيراً كشور به انحطاط كشيده شود، چه رسد به اينكه مظنّه انحراف در بعضي از آنها كه قدرت را به دست گرفته اند وجود دارد بلكه براي بعضي قطعي است".

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

۱۳۹۱/۰۳/۱۰
زهرا ربانی املشی


 


ندای سبز آزادی - آیدا قجر: محمدرضا معتمدنیا، مشاور اجرایی فرماندهی ستادکل قوا، از مسئولان پشتیبانی جنگ در دوران جنگ ایران و عراق، نماینده ویژه محمدعلی رجایی، باهنر و میرحسین موسوی در بخش صنعت و معدن و عضو ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی پس از آنکه به درخواست میرحسین موسوی به اعتصاب غذای ۴۲ روزه خود پایان داد، از وضعیت جسمی مناسبی برخوردار نیست.

بنا به گزارش های منتشر شده، معتمدنیا در هفته ی گذشته دچار ناراحتی قلبی و ورم پا شده به طوریکه توانایی حرکت کردن خود را از دست داده است.

معتمدنیا سه شنبه ۸ خرداد ماه از زندان به بیمارستان طالقانی منتقل و بنا به صلاحدید پزشکان بستری شد.

از سوی دیگر معتمدنیا که با حسین رونقی ملکی هم بند است خبر از وضعیت خطرناک جسمی وی می دهد.

آنچه می خوانید گفتگوی ندای سبز آزادی با میثم معتمدنیا، فرزند وی پیرامون آخرین اخبار از وضعیت جسمی معتمدنیاست:

طبق اخبار منتشر شده شنبه گذشته پدرتان بیمارستان بودند و مرخص شدند، آیا خبر امروز مبنی بر بستری شدن ایشان صحت دارد؟

شنبه خبردار شدیم که پدر به بیمارستان مدرس منتقل شدند، ابتدا اجازه ملاقات نداشتیم و بعد از اصرارهای ما، توانستیم برای مدت چند دقیقه ایشان را ملاقات کنیم آنطور که متوجه شدیم مدت ۵ روز وضعیت جسمی ایشان مشکل داشت به طوریکه ورم عجیب در پایشان باعث شده بود که توانایی حرکت و راه رفتن از ایشان گرفته شود اما بدون تکمیل معاینات پدر را به زندان باز گرداندند.

پدر در دوشنبه که روز ملاقات بود به سختی راه می رفت و از شب بیداری هایی که با آن مواجه شده بود گلایه داشت. بهداری اوین هم جز مسکن دادن به بیماران اقدامی انجام نمی دهد. در ملاقات متوجه شدیم که سه شنبه وقت معاینه پزشکی در بیمارستان طالقانی دارد.من از صبح بیمارستان بودم و بعد از معاینات تصمیم بر این شد که بستری شود.

نظر دکترها چه بود که منجر به بستری شدن ایشان شد؟

از او نوار قلب گرفتند و متوجه شدند مشکل این نیست، احتمال لختگی خون در پاها هم بعد از آزمایشات مردود شد اما الان معتقدند مشکل یا از کبد یا از کلیه است و آن را عوارض ناشی از اعتصاب غذا می دانستند.

دکترها از اعتصاب غذای ۴۲ روزه ایشان مطلع بودند؟

‌اطلاعی نداشتند بلکه خود پدرم به آنها توضیح می داد و پزشکان هم معتقد بودند ورم پا و مشکلات دیگر که باید طی آزمایشات انجام شود ناشی از ۴۲ روز اعتصاب غذاست. اما برخوردها میان بیمارستان مدرس و طالقانی بسیار فرق داشت به طوریکه در بیمارستان مدرس بدون دریافت جواب آزمایشات پدر را مرخص کردند اما در بیمارستان طالقانی پیگیری درمانی متفاوت و دقیق تر بود.

شما توانستید امروز پدر را در بیمارستان ملاقات کنید؟ آیا این اجازه را به شما دادند؟

بله امروز توانستم از صبح با پدر باشم. البته سخت اجازه ملاقات می دهند اما با همه تفاصیل امروز با ایشان بودم. روز شنبه با پدر خیلی بد برخورد کردند و درگیری لفظی شدیدی پیش آمد.

وضعیت روحی ایشان چطور است؟

وضعیت روحی ایشان بسیار خوب است بیشتر مشکل ضعف جسمی آزاردهنده است، امروز البته بعد از آنکه رسیدگی ها و پیگیری های پزشکان را مشاهده کرد در روحیه اش تاثیر مناسبی گذاشت. خستگی و بیماری هم کمرنگ تر شد.

دکترها تا آزمایشات فعلی، آیا وضعیت جسمی ایشان را خطرناک توصیف کرده اند یا نتیجه را به بعد از مشخص شدن نتیجه آزمایشات واگذار نموده اند؟

اعلام کردند که ممکن است مشکل بسیار حاد باشد و باید حتما به مدت چند روز تحت نظر باشند. وضعیت جسمی پدر را خطرناک و نگران کننده دانستند.

لازم است بگویم که امروز پدر به من گفت که نامه ای در حمایت از حسین رونقی خطاب به مسولان نوشته که قرار است امشب در رسانه ها منتشر شود.

پدرتان وضعیت جسمی حسین رونقی را چطور توصیف کرد، اطلاعی داشت؟

طبق صحبت های پدر وضعیت جسمی حسین بسیار خطرناک است و بچه ها همه در بند نگران او هستند. وضعیتش حاد است و بچه ها احتمال رخ دادن هر اتفاقی را می دهند تا جایی که خون ادرار می کند.

طبق حکم صادر شده برای پدرتان ایشان ۲۹ خرداد ماه آزاد می شوند. آیا خبر جدیدی در این زمینه دریافت کرده اید؟

با توجه به دو ماه انفرادی طبق قانون ایشان باید ۲۹ خرداد باید آزاد شوند و ما امیدواریم مشکلی برای آزادی ایشان پیش نیاید. یعنی کمتر از ۲۰ روز دیگر مدت حکم ایشان تمام میشود اما تا الان مسولان به ما هیچ کلمه ای بیان نکرده اند.


 


تلویزیون آلمان در گزارشی از "استفاده احتمالی ایران از هواپیماهای مسافربری برای حمل سلاح به سوریه و لبنان" خبر داده است. بر اساس این گزارش شرکت‌های هواپیمایی ایران‌ایر و یاس‌ایر بارها به دمشق و بیروت سلاح منتقل کرده‌اند.

به گزارش دویچه وله خبر "حمل احتمالی سلاح‌ توسط هواپیماهای مسافربری ایران به سوریه و لبنان" روز چهارشنبه (۱۰ خرداد، ۳۰ مه) در ‌پیش‌گزارش بخش خبری کانال دوی تلویزیون آلمان (ZDF) منتشر شده است.

بر پایه این گزارش، شرکت‌های هواپیمایی "ایران ایر" و "یاس ایر" بارها اسلحه و مهمات به دمشق و بیروت منتقل کرده‌اند.

بر اساس اظهارات منابع اطلاعاتی، ایران برای این هدف از هواپیماهایی استفاده کرده که به طور معمول برای انتقال مسافران به غرب اروپا یا از غرب اروپا به ایران به کار گرفته می‌شوند.

هواپیماهای EP-IBA و EP-IBC و EP-IBK از شرکت هواپیمایی"ایران ایر" به طور مرتب در فرانکفورت، کلن و هامبورگ بر زمین می‌نشینند.

کانال دوی تلویزیون آلمان سپاه پاسداران را صحنه‌گردان اصلی برنامه انتقال سلاح نامیده و از سپاه به عنوان حامی "رژیم دیکتاتوری اسد و جنبش تروریستی حزب‌الله لبنان" یاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری ots، در ماه مارس نیروهای امنیتی ترکیه در هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی "یاس ایر" ایران مقادیری سلاح و مهمات کشف کردند. ظاهرا قرار بود که محموله این هواپیما راهی دمشق شود.

به موجب گزارش خبرگزاری ots، «استفاده از هواپیماهای مسافربری برای مقاصد نظامی» نگرانی‌های امنیتی نسبت به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی را افزایش داده است.

منابع اطلاعاتی آلمان می‌گویند ایران می‌تواند از همین طریق مهمات و مواد منفجره به اتحادیه اروپا منتقل کند تا احتمالا در آنجا برای مقاصد تروریستی به کار گرفته شود.

در حال حاضر تنها ایرباس‌های جدیدتر "ایران ایر" که سه هواپیمای EP-IBA و EP-IBC و EP-IBK را نیز شامل می‌شوند مجاز هستند وارد حریم هوایی اتحادیه اروپا شوند. دیگر هواپیماهای این شرکت هواپیمایی به دلیل فرسودگی یا عدم تطبیق با استانداردهای امنیتی در فهرست سیاه اتحادیه اروپا وارد شده‌اند و پروازشان به کشورهای عضو این اتحادیه ممنوع اعلام شده است.

حتی در هواپیماهایی که پرواز آن‌ها به اتحادیه اروپا مجاز است نیز بارها نقص فنی اتفاق افتاده است، چون "ایران ایر" به دلیل تحریم‌ها قادر به دریافت لوازم یدکی نیست.

هلن کرنز (Helen Kearns)، سخنگوی کمیسیون حمل و نقل اتحادیه اروپا به کانال دوی تلویزیون آلمان گفته است: «کنترل شمار کوچک هواپیماهای مجاز ایران در حال حاضر شدیدتر شده است.»

به گفته او، اگر مأموران در کنترل این هواپیماها متوجه موارد امنیتی شوند، جلوی پرواز آن‌ها گرفته خواهد شد.

گذشته از این چون شرکت بیمه ایران، بیمه‌گر "ایران ایر" از اکتبر ۲۰۱۰ در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته، روشن نیست که آیا این شرکت هواپیمایی از بیمه معتبری برخوردار است یا نه. با این‌که در مورد قراردادهای قدیمی استثناهایی وجود دارد اما بنا بر اعلام وزارت اقتصاد آلمان در برلین، چنین مواردی باید به شکل مجزا بررسی و تأیید شوند.

کانال دوی تلویزیون آلمان (ZDF) می‌گوید، شعبه "ایران ایر" در آلمان تقاضای این شبکه برای انجام مصاحبه را بی‌پاسخ گذاشته است.


 


در روزهای اخیر دانشجویان شهید بهشتی با موج بی سابقه برخوردهای کمیته انضباطی این دانشگاه مواجه شده اند.

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بنا بر گفته دانشجویان این دانشگاه "مهرزاد" مسئول کمیته انضباطی این دانشگاه در روزهای اخیر با تردد پی در پی در محوطه اصلی و دانشکده های این دانشگاه اقدام به ضبط کارت دانشجویی افرادی که به اعتقاد وی پوشش مناسبی ندارند و یا سیگار می کشند کرده است.

بر طبق آخرین اخبار واصله تاکنون برای بیش از ۴۰ نفر از دانشجویان که عمدتا دختر هستند احضاریه کمیته انضباطی فرستاده شده که بعد از مراجعه به کمیته انضباطی با اتهاماتی همچون آرایش مبتذل و یا پوشش غیر اسلامی مواجه شده اند و در پاره ای از موارد با خانواده های دانشجویان از سوی کمیته انضباطی تماس گرفته شده است.

هم چنین برخی از دانشجویان خوابگاهی نیز در روزهای اخیر با بازرسی های سرزده مسئولان دانشگاه مواجه شده اند که در پاره ای از موارد به دلایلی همچون کشیدن سیگار و یا پوشش نامناسب و یا گوش دادن موسیقی در خوابگاه به کمیته انضباطی احضار شده اند.

 


 


خبرگزاری  اینترفکس روسیه، از اقدام جمهوری آذربایجان در فراخواندن سفیر خود از تهران خبر داد.

به گزارش اینترفکس، یک هفته بعد از اینکه جمهوری اسلامی سفیرش را برای مشورت از باکو فراخواند، جمهوری آذربایجان نیز سفیرش را از تهران فراخوانده است.

این منبع خبری علت این اقدام دولت باکو را مشورت با سفیر خود اعلام کرده است. اما این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده که تنش در روابط دو کشور بالاگرفته است.

مقامات فرودگاه باکو روز گذشته از ورود یک مقام بیت رهبری به پایتخت جمهوری آذربایجان جلوگیری کردند.

دور تازه اختلافات ایران و جمهوری آذربایجان با اظهارات شماری از روحانیون ایران در اعتراض به برگزاری مسابقات آوازخوانی یوروویژن در باکو آغاز شد و مقامات آذربایجان ایران را به دخالت در امور داخلی خود متهم می کنند. 
 


 


کارگران کارخانه ایران تایر در آستانه بیکاری قرار دارند.

این کارخانه وابسته به بنیاد مستضعفان است و به دلیل ضرر و زیان بالا در حال ورشکستگی است. مدیران کارخانه پیش از این ۸۰ کارگر را اخراج کرده اند که برخی از آنان بیش از سیزده سال سابقه کار داشته اند.

در پی اخراج این کارگزان، شورای اسلامی کار این کارخانه با ارسال نامه‌ای به مرتضی تمدن استاندار تهران، خواستار رسیدگی به مشکلات تولید و جلوگیری از تعطیلی ایران‌تایر شد.

 

به گزارش ایلنا، در این نامه آمده است: با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت مواد اولیه و در نتیجه ایجاد مشکلات فراوان جهت تامین مواد مورد نیاز در صنعت لاستیک، این شرکت در سالهای اخیر دچار مشکلات متعدد شده است و صورتهای مالی شرکت در دو سال اخیر زیان انباشته را نشان می‌دهد.

کارگران ایران تایر در بخش دیگری از این نامه نتیجه معضلات کارخانه را کاهش ساعات اضافه کار، کاهش تولید و تعدیل گسترده نیرو‌ها ارزیابی کرده و از استاندار تهران درخواست کردند که با حمایت از این کارخانه، از بیکار شدن بیش از ۱ هزارو۳۰۰ نفر از کارگران این کارخانه جلوگیری کند.


 


با گذشت ۲۱ سال از محکومیت یک زندانی سیاسی کُرد در زندان‌های ایران، وی تا کنون از تسهیلات “مرخصی زندانی” محروم بوده است.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، عثمان مصطفی‌پور از فعالین سیاسی ارومیه در سال ۱۳۷۰ به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت اسلامی ایران بازداشت و پس از چندین مرحله محاکمه نهایتا به تحمل ۲۵ سال حبس تعزیری محکوم گردید، اما در طول این مدت تمامی تلاش‌های وی و خانواده‌ی او نیز در اخذ آزادی مشروط و یا اخذ مرخصی بی‌نتیجه مانده است.

یکی از بستگان نزدیک عثمان مصطفی‌پور در گفت وگویی تلفنی با آژانس کُردپا گفت: عثمان در طول دوران زندانش، مادر، برادر، خواهر و خواهر زاده‌اش را از دست داده، اما هیچگاه دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی، حتی به صورت تحت‌الحفظ به وی اجازه شرکت در مراسم ختم عزیزانش را ندادند.

وی در ادامه‌ی گفتگو افزود: خانواده‌ی مصطفی‌پور تا کنون ده‌ها بار تلاش کرده‌اند که موافقت دادگاه را برای اخذ آزادی مشروط کسب کنند و در حالی که طبق قوانین موجود استفاده از این آزادی حق هر زندانی است، عثمان همچنان از این قانون نیز محروم مانده است.

عثمان مصطفی‌پور در سال ۱۳۷۰ و به همراه شش تن دیگر از فعالین سیاسی کُرد در ارومیه بازداشت که دو نفر از آنها اعدام و چند نفر دیگر به احکام سنگین زندان محکوم شدند.

پیش‌تر نیز عثمان مصطفی‌پور رنج‌نامه‌ای تکان دهنده از وضعیت خود در طول دوران زندان را منتشر کرده بود.

 


 


قوه قضاییه جمهوری اسلامی وعده داده است، کیفرخواست سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران و متهم ردیف اول جنایت کهریزک را تا اوایل تیرماه صادر کند.

این درحالی است که وجود اخباری مبنی بر حمایت بیت رهبر جمهوری اسلامی از مرتضوی، رسیدگی کامل به این پرونده را با ابهام مواجه کرده و هنوز معلوم نیست که آیا قوه قضاییه رسیدگی کامل و عادلانه ای به اتهامات سعید مرتضوی انجام خواهد داد یا نه.

علی کامرانی، پدر یکی از شهدای جنبش سبز که در بازداشتگاه کهریزک به قتل رسید، در گفتگویی با خبرگزاری مهر، گفته است: اخیرا حیدری فرد معاون مرتضوی و یکی از متهمان پرونده بازداشت شده است و دادسرا هم قول داده است که تا پایان این ماه و یا اوایل ماه آینده کیفرخواست سعید مرتضوی صادر می شود.

این درحالی است که بازداشت حیدری فرد، دیگر متهم این پرونده ارتباطی به جنایت کهریزک نداشته و این مقام قضایی سابق به اتهام هفت تیر کشی در خیابان، حمل مواد مخدر و قاچاق عتیقه بازداشت شده است.

آقای کامرانی افزوده است: این پرونده ابتدا در دادسرای قضات تشکیل و برای تکمیل به دادسرای کارمندان ارجاع داده شد و نهایتا در دادگاه عمومی نیز رسیدگی شد. به زودی نیز با صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده خواهد شد.

خبرگزاری مهر اما می گوید، سعید مرتضوی به اتهام "معاونت در قتل"، "نقض حقوق شهروندی" و "هتک حیثیت ناجا" تفهیم اتهام شده است و پرونده کهریزک هنوز مفتوح است.

مرتضوی درحال حاضر با حکم احمدی نژاد ریاست سازمان تامین اجتماعی منصوب شده است که این اقدام واکنش نمایندگان مجلس هشتم را در پی داشت. اما غلامعلی حدادعادل، چهره با نفوذ مجلس و پدر عروس آقای خامنه ای مانع از استیضاح وزیرکار به دلیل انتصاب مرتضوی شد و گفت که حضور مرتضوی در مجلس، خوراک برای رسانه های بیگانه فراهم می کرد.

همچنین برخی نقل قول های تایید نشده حاکیست، حدادعادل در مذاکرات خود با سعید مرتضوی به او وعده داده است تا حکم برائت او در دادگاه صادر شود و وی بتواند به مشاغل قضایی بازگردد.

سعید مرتضوی علاوه بر پرونده کهریزک، در پرونده های قتل زهرا کاظمی، فروش سوالات کنکور و نیز یک پرونده فساد اخلاقی نیز متهم است اما به هیچ کدام از این پرونده ها رسیدگی نشده است.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته