-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ خرداد ۱۱, پنجشنبه

Latest New from Green Correspondents for 05/31/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 


روزنامه روزگار با وجود سابقه چند توقيف، در آخرين جلسه هيات منصفه مطبوعات استان تهران در خصوص اتهام افشای مسايل محرمانه، تبليغ عليه نظام و نشر اکاذيب با اکثريت آرا مجرم شناخته نشد.

خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
شب گذشته نیروهای امنیتی با حضور در منزل علی خدابخش مدیرعامل روزنامه روزگار، زهرا خدابخش فرزند ۲۸ ساله وی را بازداشت و طی آخرین خبر وی را به زندان اوین منتقل کرده اند.این درحالی است که زهرا خدابخش دختر بزرگ علی خدابخش در رشته معماری  مشغول به فعالیت است و هيچگونه فعاليت سياسی نداشته است.

به گزارش خبرنگاران سبز، مامورانی که برای بازداشت او مراجعه کرده بودند، حکمی از شعبه ۳ دادسرای اوين نشان داده اند و رفتارشان با خانواده خدابخش بسيار توهين آميز بوده است.

علی خدابخش، که سرمايه گذار چند روزنامه اصلاح طلب بوده است، روز ۱۶ آذر سال ۸۹ درپی يورش نيروهای امنيتی به دفتر تحريريه اين روزنامه بازداشت شده بود. او به يک سال حبس تعزيری و ۳۰۰ هزار تومان جريمه نقدی محکوم شده است.

روزنامه روزگار با وجود سابقه چند توقيف، در آخرين جلسه هيات منصفه مطبوعات استان تهران در خصوص اتهام افشای مسايل محرمانه، تبليغ عليه نظام و نشر اکاذيب با اکثريت آرا مجرم شناخته نشد.

علت دستگيری فرزند علی خدابخش هنوز مشخص نيست.


 
 

خبرنگاران سبز/سیاست/نقد و نظر:
استفاده از مانکن و البسه با مارک و نوشته‌های مبتذل با نشانه های غربی در فروشگاه های کشور ممنوع اعلام می شود. از ديگر موارد ممنوع، در معرض نمايش قرار ندادن مانکن‌هايی که برجستگی‌های بدن، سر و صورت بدون حجاب آن مشخص باشد، اعم از سرتنها، يا نيم‌تنه يا تمام قد (مانکن‌ها بايد بدون سر يا نيم سر باشند) و نيز استفاده نکردن از مانکن‌ها با پوشش‌های غيرمتعارف و خلاف فرهنگ و عرف جامعه اسلامی است.

از ديگر مقوله‌های مبارزه با آزادی فردی در جمهوری اسلامی طرح‌های مقابله با بدپوششی است که از روزهای آغازين انقلاب اسلامی با ممانعت از استفاده از کراوات و پاپيون برای آقايان و حجاب اجباری برای خانم ها آغاز شد که گويا اين روزها مجدد با نامه پليس امنيت به اصناف و فروشگاه های البسه در دستور کار فوری قرار گرفته است.


جواد دروديان - رييس اتحاديه پيراهن دوزان و پيراهن فروشان، نيز در همين خصوص اظهار داشت: بعد از پيروزی انقلاب اسلامی فروش کراوات ممنوع شد، ولی اين موضوع به صورت جدی دنبال نمی‌شد و هرازگاهی اين بحث به شدت پيگيری شده و از فروش آن ممانعت به عمل می‌آمد.

وی گفت: حتی به ما اعلام شده سربرگمان که در آن از قديم يک عکس کراوات روی آن وجود داشت بايد عوض شده و عکس کراوات از روی آن برداشته شود.

وی در پاسخ به اين سوال که بسياری از مغازه‌ها کراوات را در ويترين گذاشته و از طريق مانکن‌ها به نمايش می‌گذارند، اظهار داشت: بازرسان اصناف و اماکن مدتی است که اين موضوع را جدی گرفته و مانع از اين کار شده‌اند. البته شايد اين به شانس مغازه‌‌دار بستگی داشته باشد و اگر بازرسان و اماکن از آن مغازه‌ها اطلاع يابند، دستور ممنوعيت فروش کراوات را به آن‌ها نيز اعلام می‌کنيم.


مبارزه با آزادی های فردی و اجتماعی يک دهه است که با حمايت افراطيون خشک مذهب درون نظام با عنوان طرح ارتقا‍ء امنيت اجتماعی دنبال می شود که هر ساله يک مولفه به آن اضافه می شود. يک روز نيروهای انتظامی نيروهای خود را برای جمع آوری ماهواره ها همانند اسپايدرمن، بر در و ديوار و بام خانه ها و بعضن دورن منازل سرازير می کند که اين اقدام به نوبه خود حريم و امنيت شخصی را تهديد می کند که قطعن خلاف هرقانونی است.

حال صحبت اينجاست اگر وقت و انرژی که افراطيون و نيروی انتظامی برای پادگانی کردن هرچه بيشتر فضای جامعه صرف کرده اند را برای پيگيری مهمترين دغدغه های مردم ايران همانند همت برای برون رفت از تحريم های بين المللی و انزوا در جامعه جهانی و همکاری با آژانس انرژی هسته ای، محاکمه علنی و نه ساختگی اختلاس کنندگان و دزدان بيت المال، راندن سپاه پاسداران از اقتصاد و سياست، مبارزه با ارازل و اوباش واقعی که به هربهانه ای برای عربده کشيدن در خيابان به صف می شوند و برای يک ملت هفتاد و اندی مليون تصميم ساز می شوند و در نهايت رونق دادن به توليد ملی و ايجاد شغل برای جمعيت آماده به کار که عمدتن تحصيل کرده نيز هستند نه در شعار بلکه در عمل ، بهتر و موثرتر نبود ؟

يک روز در خيابان به ناموس و عزت نفس ملت توسط عده ای که از شاد بودن مردم عقده دارند توهين می شود،  روزی به بهانه آب بازی و يا جشن خزبازی بازداشت می شوند و روزگاريست که به بهانه حمايت از آزادی بيان و روشنگری تنها به جرم نوشتن مطلبی انقتادی در وبلاگی همچون رونقی ملکی و ديگران مجرم و مفسدفی الارض شناخته می شوند که زخم های جوانان امروز ما عميق تر از آن است که بی عدالتی، قصور و اعمال خلاف قانون مدعيان اسلام در نظام جمهوری اسلامی را فراموش کنند . يک روز سرانجام خواهد آمد تا حتی يک نسيم اضطراب دنيای کوچک و شکلاتی آنان را آزار ندهد.

جوانان امروز ايران نشان داده اند که به قيم و سرپرست نياز ندارند و برعکس نسل گذشته ما چگونه زندگی کردن را خوب آموخته اند و مرزبندی های امروز که بازتوليد تفکر استبداد دينی ست را نمی شناسند. با انسداد ایجاد کردن آزادی های فردی، ورود به حریم شخصی افراد در منازل و خودرو های شخصی، جمع آوری ماهواره ها، بستن مطبوعات، فیلترکردن سایت ها، منحل کردن احزاب و بستن فضای گفتمان انتقادی در جامعه نمی شود افکار رو به جلو و فطرت آزادی خواه انسان را کنترل و مهار کرد.





 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته