-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ تیر ۷, دوشنبه

Latest Posts from Tehran Review for 06/28/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



اکبر هاشمى رفسنجانى، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در تازه‌ترین موضع‌گیرى خود بار دیگر به انتقاد از شرایط سیاسى در ایران پرداخت و از وضعیت کنونى در ایران به عنوان «آشفته بازار» یاد کرد.

رفسنجانى در یادداشتى که پایگاه اینترنتى وى آن را به مناسبت انفجار دفتر حزب جمهورى اسلامى در روز هفتم تیر ۱۳۶۰ منتشر کرده است، وضعیت سیاسى امروز ایران را مشابه این سال دانسته و مى‌نویسد: «… شاید به خاطر دلتنگى‌هاى زمانه، سعه صدر سابق را نداریم. دشمنان ما وسیع‌تر شده اند، اما دایره دشمن شناسى ما محدود شده است. دشمنان دوست‌نما در ما رخنه کرده‌اند و … روزمرگى، ما را به اضطراب واداشته است.»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نوشته خود مى‌گوید که وى به دلیل توصیه آیت‌الله بهشتى جلسه حزب جمهورى اسلامى را پیش از وقوع انفجار در آن ترک کرد.

وى در یادداشت خود به ترور آیت‌الله على خامنه‌اى در مسجد ابوذر و «نگرانى از وخامت حال» او اشاره کرده و مى‌نویسد که آیت‌الله بهشتى پس از انفجار دفتر حزب جمهورى اسلامى به وى گفته است: «تو برو، آنجا واجب‌تر است و ما اینجا را اداره مى‌کنیم.»

در انفجار دفتر این حزب در میدان سرچشمه تهران شمارى از مقام‌هاى برجسته جمهورى اسلامى از جمله آیت‌الله بهشتى، رئیس شوراى عالى قضایى، و ۲۷ نماینده مجلس کشته شدند.

جمهورى اسلامى ایران این انفجار را به سازمان مجاهدین خلق نسبت داد که در این زمان دست به مبارزه مسلحانه علیه نظام جمهورى اسلامى زده بود.

اکبر هاشمى رفسنجانى مى‌گوید که روزى به آیت‌الله بهشتى گفته است: «سید! با این همه تهمت و توهین چه مى‌کنى؟ خندید و گفت: آسیاب به نوبت!»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در سال‌هاى اخیر هدف حملات شدید هواداران دولت قرار گرفته است مى‌گوید: «اینک از آن روزها ۲۹ سال مى گذرد، ۲۹ سالى که اوراق دفترش هر روز حادثه‌اى را در سینه خویش دارد…دشمنان هستند اما رنگ عوض کرده‌اند. هنوز در کیش و کمان دشمنى خویش تیرهاى توهین و تهمت و دروغ را دارند که هر از گاهى چشم بسته و چشم باز مى‌اندازند.»

رئیس مجلس خبرگان در نوشته خود در انتقادى غیر مستقیم از شرایط سیاسى فعلى ایران اظهار عقیده کرده است: «مشفقانه‌ترین انتقادها را بر نمى‌تابیم و نقشه‌هاى شوم دشمنان دوست‌نما را در نمى‌یابیم. نفاق را صداقت، توهین را صراحت، دروغ را درایت، تهمت را شجاعت و شعار را بصیرت مى‌دانیم. اما در این آشفته بازار، انقلاب اسلامى… آن عزیزى است که “گر نگه دار وى آن است که من مى‌دانم/شیشه را در بغل سنگ نگه مى‌دارد.»


 


The head of Iran's police, Esmail Ahmadi-Moghaddam, has announced that a poll will be conducted on the enforcement of hijab in every province. News agency ISNA reports that Moghaddam has said that the directive to enforce hijab (Muslim dress code) more restrictively is a provincial responsibility and must be based on popular surveys.
He added that enforcement of this directive is not the priority of the security forces and the provinces may also decide that it is not their priority either. The recent wave of conservative backlash against laxer forms of wearing the veil was surprisingly condemned by Mahmoud Ahmadinejad who two weeks ago announced that he does not support harsh confrontation of "bad veiling" offences by the security forces. Islamic Republic hardliners who are normally supportive of Ahmadinejad criticized him for his statements on hijab. Hardline politician Ahmad Jannati announced that "no one should restrict the security forces in their fight against bad veiling."
Tehran Governor Morteza Tamaddon later said that the government does not intend to "detain" people for veiling violations but rather address the issue through cultural promotion and education.

source: Radio Zamaneh


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به tehranreview-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به tehranreview@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته