-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ تیر ۶, یکشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 06/27/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



به گزارش کرمانشاه پست قدرت الله محمدی روز گذشته ( جمعه ) با سپردن قرار وثیقه آزاد شد . دبیر شورای تأمین شهرستان قصرشیرین 22 خرداد در منزل مسکونی خویش در آن شهر توسط یکی از مراکز امنیتی بازداشت و به کرمانشاه منتقل که این مدت را در سلول انفرادی سپری کرده است .

بنابراین گزارش اتهام محمدی سیاسی و حمایت و هواداری از جریان اصلاحات و میرحسین موسوی از عمده ترین علل بازداشت وی بوده است .

قدرت الله محمدی شهردار اسبق قصرشیرین ، معاون شورای شهر و منتخب نخست دور اول انتخابات شوراهای اسلامی از بسیجیانی است که حضور در جبهه های جنگ را از سن 15 سالگی تجربه کرده است . وی در یکی از عملیات های جنگی جانباز شیمیایی شد که هرگز حاضر به پیگیری موضوع جانبازی خود نبود . محمدی کارشناس ارشد معاونت سیاسی فرمانداری قصرشیرین ، دبیر شورای تأمین شهرستان را نیز برعهده دارد .

هنوز از زمان برگزاری دادگاه یا وضعیت پرونده ایشان خبری از سوی مقامات مسئول منتشر نشده است .

منبع: کرمانشاه نیوز


 


دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت:‌ اتفاقی که در ماه‌های اخیر افتاده یک شبهه معجزه می‌تواند باشد، ترکیه و برزیل اجماع جهانی علیه ایران را شکست دادند و به آمریکا نه گفتند.
به گزارش خبرآنلاین، حبیب‌الله عسگراولادی در دیدار با جمعی از جوانان حزب موتلفه اسلامی به مناسبت میلاد امیرالمومنین(ع) و روز پدر با بیان این‌که «تاکنون هیچ‌گاه ایران چنین وضعیت خوبی در جهان نداشته» گفت: یکی از امتیازات فوق‌العاده ملت ما رهبری مقام معظم رهبری است.
ادامه اظهارات دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری را در ادامه می خوانید:
•وجود رهبری همچون آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به دلیل خوبی امت مسلمانان ایران نیز هست که خداوند این رهبر را برای کشور ما حفظ کرده است و باید شکر نعمت ولایت را با تمام وجود داشته باشیم.
•در شرایطی که تحریم‌ها، قطعنامه‌ها و موضع‌گیری‌های همراه با چماق برخی کشورها علیه ایران اسلامی وجود دارد ما باید در داخل وحدت داشته باشیم.
•صبح پیروزی نزدیک است. صبح فروپاشی اسرائیل، آمریکا و سلطه‌های تمامیت‌خواه در جهان نزدیک است و باید در انتظار نابودی آن‌ها باشیم.
•‌اتفاقی که در ماه‌های اخیر افتاده یک شبهه معجزه می‌تواند باشد، ترکیه و برزیل اجماع جهانی علیه ایران را شکست دادند و به آمریکا نه گفتند.
•ترکیه و تعدادی کشورهای مسلمان و غیرمسلمان کاروان صلح و آزادی راه انداختند و اسرائیل دیوانه شد و به آن حمله کرد و شرایط را تغییر داد، مقاومت ایران منجر به پیروزی شده و باید در مقابل دشمنان اسلام مقاومت کنیم.
•حزب باید تولید اندیشه کرده و آن را کانال‌کشی کند و در اعماق کشور برای سامان‌دهی تحزب استفاده کند.
•در حال حاضر در بسیاری از دفاتر استانی حزب موتلفه اسلامی در کشور از جوانان استفاده شده و عمده شرکت کنندگان در گردهمایی‌های موتلفه اسلامی جوانان هستند.
•نسل جوان باید در تولید اندیشه توجه ویژه داشته باشد زیرا جوان در کشور به دنبال اندیشه است.ما باید نخبه‌یابی کنیم زیرا نخبه پروری یک ضرورت است.


 


حضرت آیت الله سید جواد علم الهدی از علمای بزرگ تهران و از شاگردان مبرز حضرت امام خمینی (س) عصرروزچهارشنبه سوم تیرماه در تماس تلفنی با یادگار امام ، از اهانت های صورت گرفته در روز ۱۴ خرداد ابراز تاسف عمیق کرده و آنرا محکوم نمود.
به گزارش جماران، ایشان اهانت های آن جمع اندک را اهانت به حوزه های علمیه، امام و نظام دانستند و خاطرنشان کردند: من هم مانند همه علاقه مندان امام راحل از این حادثه بسیار متاسفم .
حضرت آیت الله سید جوادعلم الهدی در پایان با ابراز اطمینان نسبت به این موضوع که این وقایع نتایج شیرینی در پی دارد گفتند:من از سالهای ملی شدن صنعت نفت تا پیروزی انقلاب درمحضر جدتان حاضر بودم و چنین هتک ها و توهین هایی را نسبت به ایشان شاهد بودم و ازشما می خواهم که با سعه صدر با این موارد برخورد نمایید .
گفتنی است حضرت آیت الله سید جواد علم الهدی ازشاگردان قدیمی حضرت امام خمینی (س) بوده و تقریرات اصول امام خمینی را به رشته تحریردر آورده است . ایشان از فقهای برجسته تهران محسوب می شوند.


 


علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با ارسال مطلبی برای “تابناک” در مورد مسائل پیش آمده در جلسه روز چهارشنبه مجلس و درگیری لفظی ایجاد شده بین خود و مهدی کوچک زاده دیگر نماینده مردم تهران توضیحاتی را به شرح زیر ارائه کرده است که عینا در ذیل می آید.
به گزارش خبرنگار «تابناک»، در مطلب ارسالی علی مطهری آمده است: نظر به مطالبی که در برخی رسانه ها درباره سخنان این جانب در صحن علنی مجلس در روز چهارشنبه ۸۹/۴/۲ منتشر شد، توضیحی را به عرض ملت شریف ایران می رساند:
اینجانب در مخالفت با یک فوریت “طرح معتبر بودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی” صحبت می کردم. پس از بیان استدلال های خود و اینکه اساسا نیازی به این طرح نیست زیرا اگر مصوبه مجلس اشکالی داشته باشد شورای نگهبان ایراد خواهد گرفت، به سخن مطرح کننده محترم این طرح اشاره کردم که گفته بود یکی از اهداف این طرح حل مشکل اصول گرایان است که متهم به ضدیت با ولایت فقیه شده اند. گفتم اصول گرایان مشکلی جز برخی از همین نمایندگانی که این طرح را ارائه و دیروز در مقابل مجلس آن برنامه را علیه مجلس اجرا کردند ندارند.
آقای کوچک زاده که در ردیف جلوی ما قرار دارد از اوایل این جلسه در اعتراض به سخنان آقای دلخوش و نیز رئیس جلسه که با اشاره به حادثه روز قبل از حیثیت مجلس دفاع کرده بودند فریادها می کشید و برای اطرافیان خود سرسام ایجاد کرده بود و از طرفی در تحریک افراد حاضر در تجمع سازمان داده شده روز قبل علیه مجلس نقش اساسی داشت. لذا خود به خود و بدون این که از قبل طراحی کرده باشم نام ایشان بر زبانم جاری شد و از آنجا که ما دو سه سالی در دبیرستان علوی همکلاس بودیم و در آن زمان نام خانوادگی ایشان کوچکف بود و ایشان را به این نام صدا می زدیم، طبق عادت مالوف، در ادامه سخنم گفتم “افرادی مانند آقای کوچکف” و طبعا مجبور شدم توضیح کوتاهی راجع به نام ایشان بدهم.
در اینجا آقای کوچک زاده جاسوزنی فلزی حاوی سوزن و گیره را محکم به طرف من پرتاب کرد که به پشت مانیتور میز این بنده اصابت کرد به طوری که یک لحظه احساس کردم مانیتور شکست که اگر به صورت اینجانب اصابت می کرد معلوم نبود چه بلایی بر سر من می آمد.
من اعتنا نکردم و به حرف خود ادامه دادم، اما ایشان از جای خود بلند شد و به سوی من آمد، گویی که قصد جان مرا دارد و حرف هایی زد که یادم نیست چه گفت. در اینجا ظاهرا من چند کلمه ای گفته بودم که خارج از ادب بود و البته در مجلس شنیده نشد و فقط کسانی که از رادیو گوش می دادند شنیدند و محتوای آن “بنشین” و “ساکت باش” و کلمه دیگری بود که معنی آن را نمی دانم و جالب است که برخی روزنامه ها و سایت ها فقط به همان چند کلمه پرداخته بودند. حتی وقتی یکی از دوستان که از رادیو گوش کرده بود به من گفت چنین کلماتی گفتی، گفتم اصلا یادم نیست و اگر گفتم در یک شرایط غیر عادی بوده است.
به هر حال هیچ کس جز معصومین از خطا و گناه مصون نیست و اگر آقای کوچک زاده از آن چند کلمه که شاید خودشان هم نشنیده اند و فقط رسانه ها مطرح و بزرگنمایی کردند ناراحت شده اند از ایشان عذرخواهی می کنم.


 


فرمانده نيروی انتظامی با بيان اينکه وظايف نيروی انتظامی در قانون تعريف شده است، گفت: نيروی انتظامی ملزم به برخورد با فساد و ناهنجاری‌ها در جامعه است و در همان چارچوب تعيين شده عمل می کند.

به گزارش خبرنگار حوادث ايسنا در اصفهان، سردار سرتيپ پاسدار اسماعيل احمدی مقدم در حاشيه مراسم توديع و معارفه فرمانده انتظامی استان اصفهان در جمع خبرنگاران با بيان اينکه قوانين پيرامون برخورد با فساد و ناهنجاری‌ ها نياز به تبيين دارد، اظهار داشت: توسعه امر عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام و به دولت ابلاغ شد و در اين راستا ستادی از طرف رييس جمهور در وزارت کشور تشکيل و فعال شد.

وی با بيان اينکه بيش از ۹۰ درصد طرح عفاف و حجاب فرهنگی است، ادامه داد که قوانين بخش مربوط به نيروی انتظامی نيز با همکاری اين نيرو تدوين و اکنون در حال اجرا است.

فرمانده نيروی انتظامی تصريح کرد: ابهاماتی نيز که در اين زمينه بوجود می آورند حاصل اخبار و اطلاعاتی است که غلط انتشار می‌يابد و قطعا در صورتی که مردم ضعف نيرو های انتظامی را منعکس کنند، مورد رسيدگی قرار می گيرد. وی در باره اجرای طرح عفاف و حجاب در استان‌ها نيز، بيان کرد: اولويت‌های نيروی انتظامی نسبت به اجرای طرح عفاف و حجاب در هر استان متفاوت است و به طور معمول امکان دارد اجرای اين طرح در بيشتر استان‌ها در اولويت قرار نگيرد.

سردار احمدی مقدم با بيان اينکه در برخی استان‌ها مبارزه با شرارت، موادمخدر و مفاسد اخلاقی در اهميت است، ادامه داد: تصميم به اجرای طرح عفاف و حجاب در هر استان به عهده مسوولان استان و همچنين ارزيابی نظرسنجی از مردم استان است.

وی خاطرنشان کرد: هيچ فرمول سراسری وجود ندارد و اولويت‌های نيروی انتظامی را در استان‌ها برای برخورد، مردم تعيين می کنند.

فرمانده نيروی انتظامی در پاسخ به پرسش ايسنا درباره اولويت‌های نيروی انتظامی در برنامه پنجم، اظهار داشت: در حوزه داخلی حرفه‌ای گرايی، استفاده از فن‌آوری‌ها و دانش نوين و همچنين تقويت بخش مشارکت اجتماعی در اولويت نيروی انتظامی قرار دارند.

به گفته سردار احمدی‌مقدم، در حوزه ماموريت‌ها نيز کارآمد کردن نيروها در حوزه پاسخگويی به مطالبات مردم و همچنين افزايش و بهبود سطح امنيت اجتماعی و قانون گرايی از اولويت‌ها هستند.

وی همچنين درباره اقدامات نيروی انتظامی در مبارزه با قاچاق، گفت: اين موضوع نياز به اصلاح زير ساخت‌های قانونی و ساختارهای مبارزه و همچنين تقويت گمرک دارد که بسته بزرگی است و يکی از بخش های اين بسته نيروی انتظامی است.

فرمانده نيروی انتظامی در خاتمه اظهار داشت: نيروی انتظامی با تقويت بخش مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دنبال مورد هدف قراردادن گردانندگان صحنه‌های قاچاق است


 


شنیده می شود بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور با همکاری برخی دیگر از نهادهای شبه نظامی تصمیم گرفته اند برای اعمال فشار و تاثیر گذاری بر رای مجلس و قوه قضائیه روز دوشنبه با تجمع در مقابل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مانع ورود عبدالله جاسبی رئیس این دانشگاه به دفتر کارش شوند.
به گزارش میزان، پس از تائید این خبر هاشمی رفسنجانی رفسنجانی نیز رایزنی های گسترده ای را برای دفاع از دانشگاه آزاد انجام داده است. و همچنین خواستار برگزاری جلسه ای با حضور رهبری و سران قوا برای بررسی مسائل مربوط به دانشگاه آزاد شده که تا این لحظه دفتر رهبری هیچ پاسخی به درخواست وی نداده است.
حملات بسیج دانشجویی و گروه های حزب الله به دانشگاه آزاد و جاسبی در حالی صورت می گیرد که در دوران اصلاحات نیروهای انصار حزب الله به تجمع دانشجویان اصلاح طلب معترض به عملکرد جاسبی حمله می کردند و ح- الف از رهبران این گروه در سخنانی در سال ۷۷ دانشگاه آزاد را سنگری خوانده بود که نباید به دست اصلاح طلبان بیفتد.
اما پس از گذشت ۱۱ سال امروز نیروهای بسیج دانشگاهی به فرماندهی علیرضا زاکانی نماینده فعلی تهران و فرمانده سابق بسیج دانشجویی و همچنینی رسایی از نزدیکان مصباح یزدی حملات سنگینی را برای خارج کردن گسترده ترین نهاد غیر دولتی ایران از دست هاشمی و جاسبی آغاز کرده اند.
علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در سخنانی با اشاره صریح به هدایت شده و هدفمند بودن اعتراضات علیه مدیریت دانشگاه آزاد از مراکز و نهادهایی که تجمعات علیه دانشگاه آزاد در مقابل مجلس را راه انداختند انتقاد کرد.


 


عیسی سحرخیز روزنامه نگار زندانی که از یکسال پیش تاکنون بدون محاکمه در بازداشت به سر می برد روز گذشته برای دومین بار دچار هایپوتنشن شده و جهت مراقبت‌های ویژه به بیمارستان انتقال پیدا کرد.
به گزارش خبرنگار کلمه، مهدی سحرخیز فرزند وی با بیان اینکه به دلیل عدم تثبیت وضعیت پزشکی سحرخیز و همچنین سابقه بروز اختلالات شدید فشار خون وی به مراقبت‌های تخصصی پزشکی نیاز دارد افزود متاسفانه علیرغم اینکه در زندان رجایی شهر هیچ امکانات پزشکی مناسبی وجود ندارد اما مقامات امنیتی از صدور مرخصی پزشکی برای عیسی سحرخیز خودداری می کنند.
فزرند سحرخیز با اشاره به این نکته که پس از انتقال این روزنامه نگار به زندان رجایی شهر مشکلات فراوانی حتی برای ملاقات با وی پدید آمده است افزود خانواده سحرخیز و دیگر زندانیان محبوس در رجایی شهر نظیر زیدآبادی و باستانی و برای ملاقات با عزیزان اسیرشان ناچار به ساعت‌ها مسافرت هستند و به دلیل اجرای طرحی به نام تفکیک فقط یک هفته در میان همسران زندانیان بازداشتی امکان ملاقات با آنها را دارند و تنها نیمی از خانواده می توانند در ایامی نظیر روز پدر و … موفق به دیدار با عزیرانشان شوند.
مهدی سحرخیز با اشاره به این که هیچ رسیدگی بهداشتی و پزشکی در زندان رجایی شهر نسبت به زندانیان صورت نمی گیرد افزود بعد از وخامت حال وی حتی از بستری نمودن وی در درمانگاه نیز خودداری می کنند و فقط چند داروی ساده و ابتدایی در اختیار وی می گذارند.


 


تالار مولوی دانشگاه تهران پس از چند روز وقفه به دلیل پلمب این تالار، بازگشایی شد. فعالیت این تالار که از روز سه شنبه، اول تیرماه، متوقف شده بود، پس از تعیین مدیریت جدید از سر گرفته شد. به گزارش خبرگزاری مهر، مجید مطهری نژاد، مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه تهران، به طور موقت مدیریت این تالار را بر عهده گرفته است. تالار مولوی یکی از سالن های تئاتر تهران است که در خیابان ۱۶ آذر و نزدیک میدان انقلاب قرار دارد. مسئولیت اداره این تالار پیشتر بر عهده جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران بوده است. تعیین مدیریت جدید این تالار، با تصمیم مسئولان ارشد این دانشگاه ...


 


 ندای سبز آزادی: خانواده های زندانیان سیاسی به ویژه زندانیان حوادث پس از انتخابات از برخوردهای ناشایست مسولان دادگاه انقلاب و دادستانی تهران ناراضی اند و نمی دانند باید شکایت شان را به کجا ببرند .

خانواده این زندانیان که از سال گذشته تاکنون مسیری جز دادسرای اوین ، دادگاه انقلاب و دادستانی را نمی شناسند هربار با چشمان اشکبار این محلها را که فقط برای پی گیری وضعیت پرونده عزیزان شان به آنها سر می زنند ترک می کنند .

مسولان با برخوردهای نامناسب و جوابهای سربالا آنها را مدام به یکدیگر ارجاع می دهند .

خانواده ها از برخورد نامناسب قضات دادگاه انقلاب هم سخن می گویند . قضاتی که باید با عدل و عدالت با آنها رفتار کنند .اما تنها رفتارهای تند و نامناسب آنها را با خود و عزیزان شان شاهدند . شعبه 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیر عباسی ، شعبه 28 به ریاست قاضی مقیسه و شعبه 15 که ریاست آن از قاضی صلواتی به فرد دیگری واگذار شده از جمله شعبه هایی است که پرونده زندانیان حوادث انتخابات و دیگر زندانیان سیاسی به آنها ارجاع شده است.

خانواده ها بارها پس از مراجعه به این شعبه ها از نوع برخورد قضات گلایه داشته و به قول خودشان تا روزها پس از این مراجعه ها احساس بیماری کرده اند.

قاضی پیر عباسی رییس شعبه 26 دادگاه انقلاب هر چند برخورد نسبتا مناسب تری با خانواده های اسرا دارد اما این روزها به عنوان قاضی ای معروف شده که حکم های بسیار سنگین ، غیر انسانی و نامتناسب با اتهامات فرد صادر می کند . این روزها این قاضی دادگاه انقلاب به عنوان سخت گیرترین و بی رحم ترین قاضی این دادگاه پس از قاضی صلواتی شناخته می شود . پیر عباسی رییس دفتری به نام" ستاری "دارد که به گفته منابع آگاه از ماموران مستقر وزارت اطلاعات در دادگاه انقلاب است و برخورد بسیار نامناسبی با مراجه کنند گان به این شعبه دارد .

مادر یکی از زندانیان سیاسی در این باره می گوید :« هر بار که برای پی گیری وضعیت فرزندم به این شعبه می روم آن قدر برخورد نامناسب می بینم که تا دوروز بیمارم . رییس دفتر این شعبه آقای ستاری حتی موقع امضا کردن برگه های خروج که به صورت طبیعی وقتی وارد هر سازمانی می شوی آن را به تو می دهند و هنگام ورود تحویل می گیرد آن قدر اذیت مان می کند که از رفتن به این دادگاه پشیمان می شویم .»

همسر یکی دیگر از زندانیان حوادث پس از انتخابات هم نظر مشابهی دارد و ادامه می دهد «: هربار به دفتر قاضی پیر عباسی می روم تمام بدنم شروع به لرزیدن می کند چون نمی دانم مسول دفتر ایشان آقای ستاری چگونه با من برخورد می کند اوبارها با فریاد و پرخاش من را که فقط یک سوال درباره پرونده شوهرم داشته ام از اتاق بیرون کرده است . نمی دانم اگر ما به این مراکز به اصطلاح قانونی هم برای پی گیری پرونده زندانی مان مراجعه نکنیم پس به کجا مراجعه کنیم .»

قاضی صلواتی رییس شعبه 26 دادگاه انقلاب نیز که از او به عنوان کاندیدای مورد نظر کودتاگران برای جایگزینی سعید مرتضوی در دستگاه قضایی یاد می شود، به برخوردهای این گونه با زندانیان معروف است. هربار یکی از خانواده ها برای پی گیری پرونده فرزند یا همسرش به او مراجعه می کرد با لحن پرخاشگرانه و بی ادبانه او روبرو می شد.

قاضی مقیسه رییس شعبه 28 هم چنین وضعیتی دارد . وی حتی با متهمانش که در جلسه دادگاه هم شرکت می کنند همین گونه برخورد می کند و گاهی آنها حق دفاع از خود را هم پیدا نمی کنند .

مادر یکی از زندانیان سیاسی که قاضی مقیسه پرونده اش را بررسی می کند می گوید :« هربار نزد این قاضی می روم تا چند روز از خود می پرسم چطور این افراد نام قاضی بر خود نهاده اند . پسر من یک دانشجو است . هربار برای پی گیری وضعیت پرونده اش به این شعبه می روم پشیمان می شوم چرا که این قاضی درست مثل دشمن خونی اش با ما رفتار می کند . ما نمی دانیم باید شکایت از اینها را به که ببریم . فعلا که پناهگاهی جز خداوند نداریم اما در قیامت حتما آنها به سزای اعمالشان می رسند و در آنجا ما از آنها نخواهیم گذشت »

خانواده ها همچنین ازبرخوردهای بسیار تند قاضی شعبه 54، قاضی " موحد" می گویند . او هر بار با خانواده متهمان پرونده اش برخوردهای بسیار خشنی می کند و آنها را حتی از دفترش بیرون می اندازد . او بیشتر مسولیت تجدید نظر در احکام صادر شده برای زندانیان سیاسی را برعهده دارد .

خیلی ها معتقدند که تعداد اندک شعبه های رسیدگی کننده به پرونده زندانیان سیاسی برای همین است و قاضی ها یی با چنین برخوردهایی از سوی وزارت اطلاعات به عمد انتخاب شده اند . تا هم با رفتارهای این چنینی موجب فرسایش خانواده های زندانیان شوند و هم کاملا تحت نفوذ این وزارت احکام سنگین صادر کنند .

خانواده های زندانیان سیاسی همچنین از برخوردهای نامناسب مسولان دادستانی تهران گلایه دارند . آنها هیچ وقت این موضوع را از یاد نمی برند که پس از عزل مرتضوی از مقام دادستانی تا مدت کوتاهی دادستان و معاونانش برخوردهای مناسبی با خانواده ها داشتند . اما اکنون که مدت کوتاهی است از تصدی شان بر این شغل می گذرد دوباره همان رفتارهای نامناسب قبلی را در دادستانی پیش گرفته اند . آنها بارها و بارها برای دیدن دادستان و حتی معاونش خانم اسدی تقاضای ملاقات می کنند . اما هربار این تقاضاها بی نتیجه است یا اینکه اگر هم به جایی برسد آنچنان رفتارهای تندی ازسوی آنها به خصوص معاونان و کارمندان این دفتر با خانواده ها می شود که آنها از رفتن شان پشیمان می شوند.

اکنون تمام ملاقاتهای حضوری زندانیان سیاسی زیر نظر دادستان تهران است و او تا نامه ملاقات را صادر نکند هیچ زندانی موفق نمی شود خانواده اش را برای نیم ساعت هم که شده حضوری ببیند و باید همان ملاقاتهای کابینی پشت تلفن را تحمل کند . اما با این همه گرفتن این نامه ها به آسانی نیست و خانواده ها مجبورند بارها به دادستانی بروند تا اجازه ملاقات را پیدا کنند. این مظلومان بارها در گرمای سوزان تابستان به دادستانی می روند بدون اینکه نامه ملاقات را دریافت کنند یا اینکه موفق به دیدن آنهایی شوند که وظیفه ای جز رسیدگی به مسایل شان را ندارند .

خانواده های زندانیان سیاسی از همه مسولان آگاهی که هنوز در این نهادها حضور دارند می خواهند که به این برخوردهای نادرست توجه و در اصلاح آنها بکوشند .
 


 


خانواده محمد منتظری، امروز در سالروز شهادت وی با اشاره به جفاهای رفته بر خاندان منتظری در سال‌های گذشته، اعلام کردند که به دلیل "وجود جو حاكمي كه جز خشونت و ارعاب نمي‌فهمد و‏ ‏نمي‌داند"، و برای جلوگیری از آزار و اذیت افراد شرکت کننده، از برگزاری مراسم سوگورای فرزند آیت‌الله منتظری خودداری می‌کنند.
به گزارش وبسایت رسمی آیت‌الله منتظری، خانواده محمد منتظری طی پیامی که به همین مناسبت منتشر شد، با اشاره به گفته‌ ای از محمد منتظری مبنی بر این که "اين انقلاب نيست‏ ‏كه فرزندان خود را مي‎خورد، بلكه فرصت طلباني كه در گذشته مخالف‏ ‏انقلاب بوده‌اند، لباس عوض كرده و فرزندان‏ ‏انقلاب را نابود می‌كنند" نوشته‌اند: او این حرف را زمانی گفت که هيچ‌گاه شاهد سيل تهمت‌ها و افتراها و تبليغات سوء عليه‏ ‏آيت الله منتظري نبود. او فجايع و مصائب 25 خرداد و 30 خرداد 1388 را‏ ‏نديد. او جنايات كهريزك را مشاهده نكرد. او زندانيان بيگناه و‏ ‏دادگاه هاي فرمايشي طاغوت مآبانه را نديد."

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم ‏


اليس الصبح بقريب ؟!


درخت تنومند تاريخ ريشه در خون به ناحق ريخته انسان هاي وارسته‏ ‏و آزاده اي دارد كه همواره با كژانديشي ها و ناراستي ها در ستيز بوده اند;‏ ‏گواه صادق اين مدعا، عاشوراي هفتم تيرماه 1360 است. در آن فاجعه‏ ‏خونبار، به يكباره هفتاد و دو تن از راست قامتان انقلاب به خون‏ ‏درغلطيدند، كه در ميان اين اسطوره هاي مقاومت و ستارگان تابناك‏ ‏آسمان ايمان و شهادت ، شهيد دكتر بهشتي و شهيد محمد منتظري را‏ ‏فروغي ديگر است.

‏ ‏شهيد محمد منتظري انديشمندي است كه در زمان خويش غريب بود‏ ‏و ناشناخته. او فراتر از دوران خويش مي‎انديشيد؛ و نگاه نافذش، حقايق‏ ‏نانوشته را در پس پرده هاي زمان به خوبي مي‎خواند؛ و اين جملات از‏ ‏دغدغه هاي هميشگي فكر و ذهنش بود كه:
‏ ‏
"مي گويند انقلاب فرزندان خويش را مي‎خورد... اين انقلاب نيست‏ ‏كه فرزندان خود را مي‎خورد، بلكه فرصت طلباني كه در گذشته مخالف‏ ‏انقلاب بوده اند، لباس عوض كرده و شعارهاي تند و افراطي در ظاهر به‏ ‏نفع انقلاب مي‎دهند؛ اينها هستند كه توده ها را فريب داده و فرزندان‏ ‏انقلاب را نابود مي‎كنند".

‏ ‏و اينك در بيست و نهمين سالگرد شهادت اين عزيز، راستي و صدق‏ ‏كلامش را در مي‎يابيم و با همه وجود مي‎فهميم و احساس مي‎كنيم .

‏ ‏محمد منتظري زماني اين حقايق را بيان مي‎كند كه آيت الله منتظري در‏ ‏جايگاه اجتماعي دومين شخصيت انقلاب است . او هنوز اهانت ها و‏ ‏برخوردهاي خشن دوران بركناري ايشان از قائم مقامي رهبري را نديده‏ ‏است.

‏ ‏محمد شاهد تهاجم هاي مكرر و تخريب هاي وحشيانه حسينيه شهدا‏ ‏در سال هاي 71 و 72 و 76 و به تعطيلي كشاندن درس هاي پدر نبوده‏ ‏است . او حصر خانگي و ناجوانمردانه 5 ساله پدر مظلوم و بيمار خود را‏ ‏نديد. وي هرگز يورش هاي شبانه و وحشيانه به بيت و دفتر پدر، همراه و‏ ‏مراد خود را شاهد نبود.

‏ ‏شهيد محمد هيچگاه شاهد سيل تهمت ها و افتراها و تبليغات سوء عليه‏ ‏آيت الله منتظري نبود. او فجايع و مصائب 25 خرداد و 30 خرداد 1388 را‏ ‏نديد. او جنايات كهريزك را مشاهده نكرد. او زندانيان بيگناه و‏ ‏دادگاه هاي فرمايشي طاغوت مآبانه را نديد.

‏ ‏محمد منتظري مرگ مظلومانه پدر را نديد. او شاهد نبود كه در‏ ‏حكومتي كه براي استقرارش سالياني دراز در كنار پدر و ديگر مبارزان‏ ‏راه آزادي محنت كشيد و خون دل خورد و شكنجه شد، شاگردان ناسپاس‏ ‏پدر حتي از برگزاري مراسم ختم براي پدرش جلوگيري كرده و در شام‏ ‏غريبانش ، دفتر و منزل او توسط ايادي و مأموران لباس شخصي حكومتي‏ ‏سنگباران مي‎شود.

‏ ‏او سه ماه و اندي پس از مرگ پدر، مرگ مادر رنجور و فداكار خويش‏ ‏را مشاهده نكرد. او نديد كه براي مادر سالخورده و رنج كشيده اش اجازه‏ ‏تشييع داده نمي شود; و متأسفانه عده اي از دوستان و عزيزان تنها به جرم‏ ‏حضور بر سر خاك آن مرحومه مظلومه دستگير و روانه زندان مي‎شوند.

‏ ‏شهيد محمد منتظري شاهد نبود كه فقط شش ماه پس از فاجعه مرگ‏ ‏پدر، يعني شخصيتي كه مبارزات و مجاهداتش در شكل گيري و پاگرفتن‏ ‏اين نظام نقشي بس موثر و كارساز داشت، در يك يورش وحشيانه شبانه‏ ‏و در حضور مسئولان حكومتي ، توسط افراد شناخته شده و معلوم الحال ،‏ ‏دفترش تخريب ، غارت و در نهايت پلمب مي‎شود.

‏ ‏او ناباورانه شاهد اين نبود كه محل سكونت خانواده اش توسط افراد‏ ‏مهاجم و با شعار حمايت از رهبري ، به وسيله سنگ و چوب و لگد مورد‏ ‏حمله قرار مي‎گيرد.

‏ ‏او نديد كه با سر دادن شعارهاي موهن و با شعارنويسي هايي بر در و‏ ‏ديوار، پدرش را و خانواده اش را منافق خواندند.

‏ ‏جاي بسي تأسف است كه در حكومت و نظامي كه ادعاي جمهوريت و‏ ‏اسلاميت را دارد، چنين اعمال مغاير با اصول اوليه شرع و انسانيت انجام‏ ‏مي‎شود; و متأسفانه همه اين زشتي ها و كجروي ها سكوت تأييد آميز‏ ‏مقامات حكومتي و حوزوي را به دنبال داشته است ; و وا اسفا، حوزه اي كه‏ ‏در سالياني دراز، با حفظ استقلال خود به عنوان سردمدار حركتهاي‏ ‏سياسي و اجتماعي ، ملجأ و پناهگاهي براي توده هاي رنج كشيده و‏ ‏مستضعف به حساب مي‎آمد اكنون در كمال ناباوري فقط نظاره گر است .

‏ ‏آري ، شهيد محمد منتظري اين بي مهري ها، اهانت ها، تجاوزات و‏ ‏انحرافات را شاهد نبود و آنگونه سخن مي‎گفت؛ گويي كه از پس پرده ‏پر ابهام زمان ، چنين روزگار غريبي را مي‎بيند.

‏ ‏و امروز با وجود جو حاكمي كه جز خشونت و ارعاب را نمي‌فهمد و‏ ‏نمي‌داند، و ملتي را سوگوار عزيزان از دست رفته و آمال تباه شده آنان‏ ‏كرده است، چگونه مي‎توان مراسم و يادبودي داشت و در مراسم عزاي آن‏ ‏عزيز به سوگ نشست؟! كه ما خود سالياني است بغض خويش‏ ‏فرو خورده ايم و داغ عزاداري آن عزيز را بر دل داريم و تكرار چندين باره‏ ‏تاريخ را شاهديم. ما غم سنگين حضرت علي(ع) و بغض فروخورده‏ ‏حضرت زينب (س) و وحشت و هراس فرزندان امام حسين (ع) را‏ ‏مي‎شناسيم؛ و امسال نيز همچون چند سال گذشته به منظور جلوگيري از‏ ‏آزار و اذيت افراد شركت كننده كه موجب شرمساري خانواده مي‎گردد، از‏ ‏برگزاري مراسم خودداري نموده و در كنار مردم آزاده ايران ، مانند گذشته‏ ‏و همچون پدر و فقيه و مرجع صبور و مظلوممان ، شكايت خويش به درگاه‏ ‏احديت مي‎بريم و براي ظهور ناجي مستضعفان دست به دعا‏ ‏برمي داريم.

‏ ‏
« ربنا افرغ علينا صبرا و ثبت اقدامنا »


‏پنجم تيرماه 1389‏

‏خانواده شهيد محمد منتظري


 


یک عضو هیئت داوری فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: هیئت داوری فراکسیون اصولگرایان به نمایندگانی که وارد تجمع دانشجویان شدند تذکر خواهد داد.

حجت الاسلام محمد تقی رهبر به مهر، گفته است: هفته آینده هیئت داوری فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی اقدام ناپخته برخی از نمایندگانی که صحن علنی مجلس را ترک کردند و به میان تجمع غیرقانونی عده ای از دانشجویان رفتند، را مورد بررسی وارزیابی قرار خواهد داد.
رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی در این رابطه تصریح کرد: قطعا به نمایندگانی که با سخنان بی موقع خود موجب افزایش تنش و توهین به جایگاه مجلسی که به تعبیر حضرت امام (ره) راس امور است، شدند نیز تذکر جدی داده خواهد شد.

تجمع سازماندهی شده در برابر مجلس شورای اسلامی در اعتراض به مصوبه دانشگاه آزاد، واکنشهای زیادی را در میان نمایندگان و فعالان سیاسی برانگیخته است. حضور چند نماینده مجلس در تجمعی که بیشترین هتاکی را به خانه مردم داشت، اعتراض سایر نمایندگان را پی داشت.


 


همزمان با عماد باقی، فیلمبردار مصاحبه او با آیت الله العظمی منتظری نیز آزاد شد.
به گزارش کلمه، محمد علی شیرزادی که در جریان مصاحبه عماد باقی با آیت الله العظمی منتظری تصویر بردار گفت گو بوده است از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. این در حالی است که عماد باقی خود به تنهایی تمام مسئولیت های انجام مصاحبه را پذیرفته بود.شیرازی هفته قبل از زندان آزاد شد ه است.


 


مهندس میرحسین موسوی و دکتر زهرا رهنورد در تماس تلفنی با همسر شهید محرم چگینی ،کارگری که در تظاهرات ۲۵ خرداد به شهادت رسیده بود ،از وی دلجویی کردند و صبر و استقامت وی را ستودند.

به گزارش کلمه ، معصومه چگینی همسر شهید چگینی ضمن تشکر از دلجویی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد آخرین وضعیت پرونده همسرش را بیان کرد و گفت که از پیگیری شکایتش برای شناسایی قاتلان همسرش دست بر نخواهد داشت.

معصومه چگینی همچنین گفت : تا وقتی زنده است راه همسر شهیدش را ادامه خواهد داد و از مهندس موسوی و دکتر رهنورد نیز خواست که راه شهدای جنبش را ادامه بدهند

شهید محرم چگینی کارگر زحمت کشی بود که سال گذشته در ۲۵ خرداد ماه در تظاهرات مسالمت آمیزی که مردم برای پس گرفتن رای شان به خیابان آمده بودند؛ مقابل پایگاه بسیج با ضرب گلوله کشته شد و حتی فیلم تیر خوردن ، به زمین افتادن و بلند کردن پیکرش از روی زمین توسط دوربین های شاهدان به ثبت رسید اما پیکر بی جان او در یکی از شهرک های اطراف تهران پیدا شد. معصومه چگینی همسر محرم بارها و بارها در مصاحبه های خود تاکید کرده که تا آخرین لحظه ی زندگی اش شکایتش را پس نمی گیرد و می خواهد بداند قاتل همسرش کیست؟


 


آتیه آرمین فرزند محسن آرمین در نامه ای به فاطمه موسوی فرزند شهید علی موسوی نوشت و در آن تاکید کرد که راه پدر شهیدش ادامه خواهد یافت.
به گزارش کلمه متن نامه فرزند محسن آرمین به فرزند شهید علی موسوی به شرح زیر است:
فاطمه جان، خواهر بزرگ من در خانواده ی سبز ملت ایران
نامه ی زیبای تو را که برای پدر شهیدت نوشته بودی، خواندم و گریه کردم. به تو و برادر کوچکت که راه سبز پدرت را ادامه می دهید و از خونش دفاع می کنید، افرین می گویم، به مقاومت و صبوری شما ،و به داشتن خواهر و برادری مثل شما افتخار می کنم.
مثل برادر کوچک شما دوست داشتم کارنامه ی پایان سال تحصیلی ام را به پدرم نشان بدهم … آرزوها و دلتنگی های شما را می فهمم و می دانم مادر شما، هم پدری می کندو هم مادری . مثل مادر من. او این روزها پدر هم شده. آن جائی که در دادستان مجوز ملاقات حضوری فقط برای همسر و پدر و مادر متهم صادرمیشود، بغضم ترکید، مثل همه ی مادر های دیگر از گریه ی من چشمانش پر شد ولی بغضش را سریع خورد تا مبادا آنهایی که پدرم را زندانی کردند از این موضوع سوء استفاده کنند. و با تمام وجود مثل پدرم اعتراض کرد و گفت حاضر است از حق ملاقات خود بگذرد تا من و خواهرانم که روز پدر هم نزدیک است به ملاقات پدرمان برویم. او به معاون دادستان و معاون دادگستری گفت: ” اگر اجازه ندهند بچه ها پدرشان را ببینند دست به اعتصاب غذا میزند. چون تا دو ماه پیش همه ی اعضای خانواده می توانستند با انهائی که زندانی هستند ملاقات کنند. اما امروز به چه جرمی بچه ها و خواهر و برادر ها محروم شده اند؟ نمی دانم.
فاطمه ی عزیزم، نمی دانم چرا و به چه گناهی من و تو و هزاران کودک و نوجوان دیگر باید از حضور پدر، محروم بشویم. من که رفتاربزرگترها را نمی فهمم! زمان جنگ که به دنیا نیامده بودم، ولی همیشه از پدرم خاطرات دوران جنگ با صدام و شهید شدن دوستان خیلی عزیزش مثل شهید منتظر قائم را شنیده بودم. تا دیروز پدرم ودوستانش حزب الهی بودند ولی الان آن ها باید کنج زندان باشند و یا مثل پدر شما …!
مادرم می گوید :«هر دو پیش خدا عزیزند و پیش همه ی ملت ایران سر بلند .»
مادرم می گوید که به شما بگویم ، پدر شما و همه ی فرزندان ایران چه دختر چه پسری که در طی یک سال گذشته به نا حق کشته شدند نام شان در تاریخ ایران ثبت است و تا ایران وایرانی زنده است به آن ها درود می فرستند وراهشان را ادامه می دهند.
فاطمه جان قول می دهم وقتی پدرم آزاد شد حتما با او به ملاقاتت بیایم . می دانم می توانی روی پدر من و همه ی پدرهای خوب ایرانی حساب کنی ، چون همه ی آن ها پدر وحامی تو و برادر عزیزت هستند .
مادرم می گوید :«قسم به مولایم علی (ع) ، تا جان در بدن داریم از خون شهیدان وهمه ی مبارزان حق طلب دفاع می کنیم.
یا علی – دوستدار شما: آتیه آرمین


 


حکم سه سال حبس تعزیری ابوالفضل قاسمی از بازداشتی های روز عاشورا تایید شد.
به گزارش خبرنگار کلمه، ابولفضل قاسمی که فوق لیسانس خود را در رشته حقوق عمومی از دانشگاه علامه گرفته و در حال حاضر کاآرموز وکالت است، ظهر عاشورا در میدان انقلاب دستگیر و به زندان اوین منتقل می شود.
چندی پیش قاضی مقیسه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب او را به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام،تبانی و اجتماع به قصد برهم زدن امنیت ملی و توهین به رهبری به تحمل سه سال حبس محکوم کرد و پرونده اش در مرحله تجدید نظر در شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب تایید شد.
هم اکنون ابوالفضل قاسمی در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد.


 


بنا به خواست مقامات ترکیه، سوریه انتشار پوستری که در آن سران ایران و سوریه و ترکیه در کنار هم دیده می شوند را ممنوع اعلام کرد.
العربیه به نقل از روزنامه کویتی «الساسیه»نوشت:در سوریه پوسترهایی چاپ می شد که در آن ها چهره رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در کنار بشار اسد و محمود احمدی نژاد روسای جمهور سوریه و ایران و همچنین خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان به تصویر کشیده می شد.
“عمر اهانون” سفیر ترکیه در دمشق چند روز پیش در پیامی فوری به “ولید معلم” وزیر خارجه سوریه و “رضوان لطفی” رییس دفتر اروپا در وزارت خارجه سوریه، از آنها خواست انتشار پوسترها متوقف شود.
در این پیام سفیر ترکیه در دمشق به گزارش هایی اشاره کرده است سفارتخانه متبوعش درباره زیان های انتشار این پوسترها به ترکیه وارد می کند آن هم در این مرحله روزنامه های بین المللی و محلی مخالف تبلیغاتی را بر ضد اردوغان راه انداخته اند و او را به دور شدن از غرب و پیوستن به اردوگاه مخالفان در منطقه متهم می کنند .
به گفته روزنامه السیاسیه سفیر ترکیه در دمشق در پیام خود تاکید کرده است اردوغان از مواضع خود خجالت زده نیست و قصد ندارد به اندازه سرسوزنی از حمایت از سوریه ایران حماس و حزب الله دور شود اما شرایط کنونی نیازمند ارامش است تا بتوان در با دشمن مشترک رویارو شد و بهانه ای برای اقدام بر ضد طرف های مذکور به او نداد.
در همین راستا به پلیس راهنمایی و رانندگی سوریه نیز دستور داده شده است این پوسترها را از روی خودروها و اتوبوس ها بردارد.


 


فردا روز پدر است. مثل شب هاي قبل با عکس پدرم حرف زدم. گفتم : بابا راستي يادته پارسال برات چي خريدم؟ يادته چکارکردم؟ يادت نيست؟ به به چشمم روشن! بابام گفت: آخه بابا جون! گفتم: مي دونم چي مي خواهي بگي، مي خواهي بگي يادم نيست ديروز ناهار چي خوردم. گفت: ولي هيچوقت عشق و محبت تو را يادم نمي رود. عکسش را سفت بغل کردم و بوسيدم و از دور ازش پرسيدم امسال چي؟ مي توني حدس بزني برات چي خريدم؟ کار خدا را چه ديدي شايد امشب که آقاي بازجو داره کادويش را مي گيره يادش بيفته که شما هم کادوهايي دارين که امسال با حال و هواي ديگري پيچيده شده. منو باش که تا همين الان هم اميدوارم وجدان آقاي بازجو بيدار بشه و بتوانم مثل هر سال بپرم توبلغت، بفشارمت و بعد از کلي بازي کادوتو بدم و باز تو بگويي :«تو و محبتت برام مهمي.» ولي بابا مي ترسم اگه مثل دوستاي ديگت پنج، شش سال، روز پدرپيشم نباشي چه کنم؟ مي ترسم سردي ديوارهاي بلند اوين، مهرباني و گرمي دلت را سرد کند. بابا نکند تو هم مثل اونهائي که نمي ذارن من و خواهرام ، تو را ببينيم، عشق را فراموش کني! اون ها تو دلشون عشق و محبت نيست اگه بود نمي گفتند ملاقات فقط همسر، پدرر و مادر. بابا ميشه آدم خدا پرست باشه، نمازبخونه و هي بگه خدا، خدا، ولي يادش بره که خداي مهربون ما همونه که بدون هيچ منتي همه ي نعمت هايش را به بنده هاي خوب و بدش يکسان ميده، و بعيد است که او بپذيره که يک عده مدام بگن خدا باماست واقعا بابا برام جا نمي افته اگه خدا با اون هاست يعني خدا با ما نيست؟ خدا مال همه است و به نظر من خدا بيشتر مال اونهائي است که مثل خودش مهربون و رحيم هستند. دروغ نمي گويند و بي گناهان و آدم هاي خوب را زنداني نمي کنند.
آخ بابا جون چقدر دلم برات تنگ شده، هزار تا سوال دارم، جواب ها شو مي خوام از تو بشنوم. راستي بابا اصلا حال وحوصله پيگيري جام جهاني را ندارم اخه بدون تو هيچي لذت نداره چه رسد به فوتبال.
راستي باباجونم مامان به معاون دادستان گفته اگر ملاقات حضوري به من و خواهرانم وعمه هاي عزيزم ندهند اعتصاب غذا مي کند يا روزه ميگيره. ما هم اينکار رو مي کنيم. اگه به تو گفتن ما اعتصاب غذا کرديم ناراحت نشوي ها، اصلا نگران ما نباش، چون براي رسيدن به تو، همه ي سختي ها را تحمل مي کنيم و حتما خدا کمکمان مي کنه. وقتي فکر مي کنم براي رسيدن به يک هدف مهم بايد سختي ها را تحمل کنم ديگه گريه ام نمي گيره. بابا جون فکر مي کنم بزرگ شدم.
بابا جون بهت افتخارمي کنم، آدم بزرگي هستي. فردا با کار دستي که برات درست کردم و کادوئي که برات خريدم و با يک دسته گل بزرگ ميايئم پشت ديوارهاي بلند اوين تا روز پدر را بهت تبريک بگيم و اين روز را جشن بگيريم. عشق و محبت و گرمي را بياريم توي زندان. اميدوارم خانواده ات را کنار خودت ببيني و جوابمان را با بوسي که مي فرستي، حس کنيم.

قربونت برم. به اميد ديدار


 


نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دریافت فرانشیز ۵۰ درصدی از کارگران را مغایر شعار عدالت محوری دولت و مجلس ارزیابی کرد.
به گزارش ایلنا، هادی مقدسی افزود: اگر مصوب هیات امنای تامین اجتماعی مبنی بر دریافت ۵۰ درصد فرانشیز از کارگران در مراکز ملکی درمانی تامین اجتماعی صحت داشته باشد مجلس مانع از انجام این کارخواهد شد.
وی درخصوص دو شغله بودن اعضای هیات مدیره تامین اجتماعی نیزگفت: دراین خصوص نیز موارد به هیات تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی اعلام شده است و این موضوع‌دراین هیات بررسی و اعلام نظرخواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا هیات تحقیق و تفحص در سازمان تامین اجتماعی و سازمان بازنشستگی مستقر شده یا خیر ؟گفت: با توجه به تعطیلات و این که احکام اعضا تازه صادر شده این کار هنوز انجام نشده است.


 


مهدی کامرانی از زندانیان سیاسی بند350 زندان اوین در اثر عملیات ساختمانی در این بند دچار مشکلات جدی تنفسی شده است و از امکانات درمانی لازم برخوردار نیست.

مهدی کامرانی برادر کیارش کامرانی است که در روز عاشورا بازداشت و به شش سال حبس محکوم شده است، مهدی کامرانی چندی پیش به همراه پدر و خواهرش به اتهام شعار نویسی در سالن ملاقات اوین بازداشت و به تبلیغ علیه نظام متهم شده است.

ادوار نیوز


 


کانون صنفی معلمان ایران، با انتشار بیانیه‌ ای به مناسبت گذشت دو ماه از بازداشت دبیر کل و سخنگوی این کانون، به شرایط سخت و فشارهای وارده بر کانون صنفی معلمان اعتراض کرد.

متن کامل این بیانیه به این شرح است:

به نام خداوند جان و خرد

حدود دو ماه از بازداشت دبیرکل و سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران گذشت. دو ماهی که سخت اما صبورانه پشت سر گذاشتیم. هنگام اعلام خبر بازداشت، نخستین پرسش هر شنونده خبر این بود: به چه دلیل؟

کانون صنفی معلمان ایران با ملاحظه شرایط حساس کشور در سال تحصیلی جاری علی رغم وجود انتقادات و اعتراضات به عملکرد مدیران آموزش و پرورش از انجام هرگونه اقدام جمعی اعتراضی و یا حتی صدور بیانیه انتقادی خودداری کرد.

بازداشت طولانی مدت تعدادی از همکاران خود به ویژه آقای رسول بداقی و قطع حقوق وی را به امید طی مراحل قانونی در اسرع وقت و تعیین تکلیف و آزادی وی صبورانه با سکوت تحمل کرد و شاهد شرایط دشوار خانواده او به ویژه کودکان خردسالش در نبود پدر بود. همچنین ما شاهد ادامه بازداشت و احضار همکاران دیگر نظیر آقایان هاشم خواستار، عبدالله مومنی، محمد داوری، اسماعیل عبدی و... هستیم.

 

همکاران گرامی

 

اکنون که نزدیک به دو ماه از بازداشت آقایان باغانی دبیر کل و بهشتی سخنگوی کانون صنفی معلمان می‌گذرد:

- درهای خانه ملت به روی خانواده بازداشت شدگان و همکاران آن ها بسته شده است.

- وزیر محترم آموزش و پرورش برخلاف پیشینه نسبتاً مثبت دوران نمایندگی مجلس از دیدار و گفت و گوبا نمایندگان تشکل های صنفی معلمان خودداری می نماید.

- روزنامه ها و خبرگزاری ها از درج اخبار نهادهای صنفی معلمان منع شده اند.

- وبلاگ کانون صنفی معلمان با تعداد مراجعین اندک در شبانه روز فیلتر و سپس هک شده است.

- ...

در این شرایط اقدام فردیِ سخنگوی کانون د رمنزل خویش به منظور جلوگیری از فراموش شدن افرادی نظیر رسول بداقی جرم تلقی شده و به این اتهام بازداشت می شود!

صدور بیانیه ای در شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان سراسر کشور برای دبیر کل کانون تهران جرم تلقی شده و بازداشت می شود!

اکنون پرسش این است:

- امنیتی نمودن فضای جامعه برای تشکل های صنفی به سود چه کسانی است؟ به کدام دلیل فضای کار صنفی باید این گونه نا امن گردد؟

- وزیر محترم به درستی بخشی از خواسته های معلمان را کسب منزلت اجتماعی از دست رفته می داند. اما حداقل در یکسال گذشته که برخوردها ی غیر محترمانه با معلمان افزایش یافته است کوچکترین اعتراضی را از زبان ایشان نشنیده ایم. رسول بداقی به چه دلیل با شرایط بسیار نامناسب به زندان رجایی شهر منتقل شد؟ اساساً چرا زندان رجایی شهر ؟ در حالیکه هنوز دادگاهی برای رسیدگی به اتهامات او تشکیل نشده است؟

- آقایان بهشتی ، باغانی و سایر بازداشت شدگان برفرض وارد بودن اتهام ، آیا امکان متواری شدن یا برهم زدن صحنه ی ارتکاب جرم را دارند که باید در این مدت در زندان بمانند؟ آیا نمی توان تا زمان تشکیل دادگاه احتمالی با قرار وثیقه آن ها را آزاد نمود؟

- در فضای یک طرفه کنونی آیا می توان سخن از اعتماد متقابل گفت؟ اساساً کدام عقل سلیم حکم می کندبا نهادهای مدنی که درچارچوب قانون فعالیت می کنند با چنین رویکردی برخورد نمود؟

- به راستی آیا امنیت در کشور ما تا این حد آسیب پذیر است که با صدور یک بیانیه صنفی یا اقدامی فردی و یا حتی گفتگو با یک رسانه خارجی (در حالی که تمامی راه های قانونی دیگر به روی افراد بسته شده ) موجب وارد شدن خدشه به آن گردد؟ طرح عنوان برهم زننده امنیت برای چنین اقداماتی آیا خود موجب نزول وجهه ی نهادهای امنیتی و قضایی کشور نیست؟

- با فرض واقعی بودن اتهام سرپرست خانواده قطع حقوق و ایجاد فشارمالی برای همسر و فرزندان او چه توجیه شرعی- عقلی ویا انسانی دارد؟

کانون صنفی معلمان ایران بی صبرانه منتظر آزادی همه ی همکاران خود و رسیدگی به اتهامات آنان در یک فضای غیر امنیتی است.

لازم به یادآوری است معلمان ایران به دلیل نقشی که در دوران انقلاب و پس از آن داشته اند خود را بخشی از صاحبان این انقلاب می دانند. انقلابی که از هدف های اصلی آن گسترش عدالت و آزادی بوده است . لذا ادامه بازداشت همکاران خود و محدودیت های ایجاد شده برای نهادهای صنفی را عملی خلاف اصول و ارزشهای انقلاب ارزیابی می نمایند.

کانون صنفی معلمان ایران


 


در اواخر هفته گذشته شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه تبریز به اداره اطلاعات شهر تبریز احضار شده اند و مورد بازجویی قرار گرفته اند.

به گزارش دانشجونیوز، در آستانه سالگرد حوادث 20 تیر ماه 1378 دانشگاه تبریز و نیز به منظور تداوم بخشیدن به فضای امنیتی و پلیسی شدید دانشگاه تبریز در یکسال اخیر، تعدادی از فعالان دانشجویی این دانشگاه به اداره اطلاعات شهر تبریز احضار و مورد بازجویی های طولانی و تهدید در مورد هرگونه حرکت مدنی و اعتراضی قرار گرفتند.

لازم به ذکر است بازجویی های مذکور در اتاق شماره 37 زندان مرکزی تبریز که در اختیار اداره اطلاعات شهر تبریز است، انجام می‌گیرد.

همچنین پیش از این صدرا آقاسی و نعيم احمدی از فعالان دانشجویی دانشگاه تبریز و از اعضا انجمن اسلامی دانشگاه، روز دوشنبه 24 خرداد بازداشت شده بودند.


 


شبکه بزرگی از خواهران بسیجی آموزش ‌دیده‌اند تا در سطح کشور به ترویج حجاب و عفاف بپردازند.

به گزارش فارس، سردار محمدرضا نقدی اظهار داشت: بسیج یک اقدام و برنامه گسترده‌ای را به صورت ایجابی برای ترویج حجاب و عفاف تدارک دیده است.

وی افزود: مقدمات این کار و برنامه ‌ریزی‌های آن از چند ماه پیش در سطح کشور آغاز شده و راه‌اندازی شبکه بزرگی از خواهران آموزش ‌دیده در برنامه‌های اولویت‌دار امسال قرار دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: بسیج به دور از برخی جوها و مطالب اخیر مطرح شده در جامعه از زمستان سال قبل در این باب برنامه‌ریزی کرده تا بتوانیم یک شبکه بزرگی از خواهران را آموزش دهیم تا عهده‌دار ترویج فرهنگ صحیح حجاب و عفاف برای خواهران در جامعه باشند.

وی گفت: مقدمات این کار فراهم شده و ظرف هفته‌های آینده این شبکه عمومی در شهرهای مختلف به جریان می‌افتد تا بسیج در کنار نیروی انتظامی بتواند با یک حرکت فرهنگی و عمیق جلوی برخی بدحجابی‌ها را بگیرد.

گفتنی است، چندی پیش، با آغاز دوباره فعالیت گشت‌های ارشاد در خیابان‌ها، حجاب و عفاف پایه بسیاری از بحث‌ها شد افراد بسیاری توسط این گشت‌ها و گروه‌های بسیجی بازداشت شدند و ماشین‌های بسیاری در این زمینه توقیف شد.

همچنین در پی گفته محمود احمدی‌نژاد مبنی بر بی‌نقش بودن در این برنامه‌ها، نیروی انتظامی بارها اعلام کرد که متولی اصلی طرح حجاب دولت است و دولت از نیروی انتظامی خواسته تا به طور جدی وارد این مقوله شود.


 


امیرعلی آقایاری، یکی از هم پرونده‌ای‌های حمزه کرمی، پس از 11 ماه حبس همچنان بلاتکلیف در زندان قزل‌حصار کرج نگهداری می‌شود.
بنا به گزارش‌های جرس، آقایاری که گفته می‌شود به دلیل ارتباطش با مهدی هاشمی بازداشت شد، نزدیک به هشت ماه از 11 ماه بازداشتش را در سلول‌های انفرادی گذرانده است.

خانواده این زندانی، که ماه‌ها ست در سکوت خبری در زندان به سر می‌برد، بشدت تحت فشار هستند و به ندرت اجازه ملاقات با وی را دارند.

گفتنی است، حمزه کرمی، مدیر سایت جمهوریت، در دادگاه‌ فرمایشی شهریور ماه سال گذشته، مجبور به بیان مطالب دیکته شده از سوی بازجویان مبنی بر پولشويي، سند سازي و استفاده از بيت المال از سوی مهدی هاشمی در جریان انتخابات شد.

وی در این اعترافات ساختگی، آقایاری را یکی از همکاران و رییس یکی از شرکت‌‌هایی معرفی کرد که گفته می شد در این زمینه با مهدی هاشمی همکاری داشتند.

صدور قرار وثیقه برای اسماعیل عبدی و انتقال به سلول چند نفره

دادستانی تهران برای فعال صنفی معلمان اسماعیل عبدی قرار وثیقه تعیین نموده است و ماموران وزارت اطلاعات این زندانی را به سلول چند نفره در بند 209 منتقل کردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، اسماعیل عبدی از دیگر اعضای کانون صنفی معلمان ایران که از 29 اردی بهشت ماه در پی مصاحبه با رسانه های برون مرزی بازداشت و به بازداشتگاه 209 وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل شده است پس از تحمل یک ماه سلول انفرادی به سلول چند نفره منتقل شده است.

دادستانی تهران در تماسی با خانواده ای این فعال صنفی از تبدیل قرار بازداشت موقت به قرار وثیقه سخن گفته است و خواهان تامین قرار شده است.

برگزاری مراسم دعای کمیل در منزل محمدصابر عباسیان

محمدصابر عباسیان، رئیس ستاد 88 استان فارس بود که اسفندماه سال گذشته، به دلایل نامعلومی توسط مأموران اداره‌ی اطلاعات شیراز بازداشت شد و تاکنون در بازداشتگاه این اداره به سر می‌برد.

به گزارش کلمه، جمعی از فعالان سیاسی و دوستان محمدصابر عباسیان پنج‌شنبه‌شب گذشته، با حضور در منزل این دانشجوی دربند و برگزاری دعای کمیل، آزادی او و دیگر زندانیان سیاسی را از خداوند مسئلت کردند.

در این مراسم که محمود طراوت، وکیل محمدصابر عباسیان نیز حضور داشت، حاضران از آخرین وضعیت پرونده‌ی این دانشجوی زندانی و اقدامات و پی‌گیری‌های حقوقی انجام‌شده مطلع شدند.

گفتنی است محمدصابر عباسیان، رئیس ستاد ۸۸ استان فارس بود که اسفندماه سال گذشته، به دلایل نامعلومی توسط مأموران اداره‌ی اطلاعات شیراز بازداشت شد و تاکنون در بازداشتگاه این اداره به سر می‌برد. دادستانی شیراز به رغم گذشت بیش از صد روز از بازداشت وی، از تبدیل قرار وی سرباز زده و هفته‌ی گذشته قرار بازداشت او را تا دو ماه دیگر تمدید کرده‌است.

عدم آزادی ناهید قدیری به رغم دریافت وثیقه

ناهید قدیری شهروند بهایی ساکن مشهد که بیش از 100 روز در سلول انفرادی نگهداری می‌شد بعد از ظهر پنج شنبه سوم تیر ماه، از بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.

به گزارش هرانا، این انتقال در حالی صورت می گیرد که روز چهارشنبه دوم تیر ماه از خانواده وی برای آزادی موقت نامبرده مبلغ 50 میلیون تومان وثیقه ملکی گرفته شد؛ ولی طی یک اقدام ناگهانی نامبرده روز بعد به زندان وکیل آباد برده می شود.

مسئولان ذی ربط به خانواده وی گفته اند که قدیری برای گذراندن محکومیت پنج ساله که مربوط به پرونده سال 84 وی است، به وکیل آباد منتقل شده است.

این احتمال وجود دارد رزیتا واثقی، دیگر زندانی بهایی مشهد هم طی روزهای آینده به زندان وکیل آباد منتقل شود؛ نامبرده نیز دارای محکومیت پنج ساله است.

خانواده اسانلو در اینجا بی‌پناه است

همسر منصور اسانلو، فعال کارگری زندانی، با بیان این که "خانواده منصور اسانلو بی‌پناه است" از تمام نهادهای حقوق بشری کمک خواست.

به گزارش رهانا، پروانه اسانلو گفت: دادخواهی می‌کنم از تمام نهادهای بین‌المللی،‌ از سازمان‌های حقوق بشری،‌ از هر کسی که دل‌اش برای آدم‌ها و حقوق انسانی‌شان می‌تپد و می‌تواند کاری انجام دهد به داد ما برسد. ما این‌جا بی‌پناهیم، خانواده آقای اسانلو در این‌جا آسیب فراوانی دیده و می‌بیند.

منصور اسانلو، رییس هیات مدیره سندیکای واحد نخستین بار در دی‌ماه سال ۸۴ دستگیر شد و ۸ ماه در زندان ماند. وی در آبان ۸۵ نیز برای بار دوم دستگیر و یک‌ماه بعد به قید کفالت آزاد شد. اسانلو در تابستان سال ۸۶ در اجلاس سالیانه اتحادیه بین‌المللی کارگران حمل و نقل (آی‌تی‌اف) در لندن شرکت و سخنرانی کرد. سومین دستگیری او در ۱۹ تیرماه ۸۶ و پس از بازگشت به کشور صورت گرفت.

وی پیش از بازداشت در خیابان، از سوی ماموران امنیتی به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت. وی بعد از بازداشت به زندان اوین منتقل شد و سپس به زندان رجایی‌شهر منتقل شد که تا کنون بدون مرخصی در این زندان به سر می‌برد.

چهار ده روز بی خبری از وضعیت علی اکبر باغانی

علی اکبر باغانی دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران پس از گذشت دو هفته همچنان ممنوع الملاقات است.

به گزارش هرانا، علی اکبر باغانی دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران که از تاریخ 8 اردیبهشت ماه سال جاری در بازداشت وزارت اطلاعات بسر می برد در طی دو هفته گذشته ممنوع الملاقات بوده است.

پیگیری های خانواده باغانی برای ملاقات با معلم بازنشسته و فعال صنفی علی رغم صدور برگه ملاقات از سوی دادستانی تهران به جایی نرسیده است و روز گذشته نیز با وجود صدور برگه ملاقات ماموران وزارت اطلاعات اجازه دیدار وی با خانواده اش را ندادند.

خانواده وی نسبت به سلامت جسمی او به شدت نگران هستند؛ نامبرده از بیماری پروستات در رنج است و باید تحت نظر پزشک باشد.

احضار شش تن از دروایش گنابادی شیراز

شش درویش گنابادی به نام های سعید کریمایی، پوریابراتی، محمد ساکی، کمیل رحیم زاده، احسان دشتی و سعید دشتی، شب گذشته از سوی بخش اطلاعات سپاه پاسداران شهرکرج به صورت غیرقانونی احضار شدند.

به گزارش سایت مجذوبان نور، احضاریه این افراد بر روی سربرگ نیروی مقاومت بسیج و از سوی مقامی فاقد هویت و بدون رعایت تشریفات دادرسی تنظیم و برای روز یکشنبه ششم تیرماه صادر شده است.

گفته می شود بدون مجوز مقام قضایی منازل شخصی دو تن از دراویش به نام‌های رحیم زاده و دشتی نیز مورد تفتیش و بازرسی مأمورین قرار گرفته است.

شایان ذکر است احضار این افراد و تعدی به حریم خصوصی آنها در شرایطی صورت گرفته که برابر قانون آیین دادرسی کیفری در ایران، تمامی تحقیقات مقدماتی از جمله تحقیق، تعقیب، بازجویی، تفتیش حریم خصوصی و احضار افراد می بایست توسط ضابطین قانونی دادگستری و تحت تعلیمات و نظارت های مقام ذیصلاح قضایی انجام پذیرد.

اولین ملاقات علی گلچین با خانواده‌اش
علی گلچین، از شهروندان مسیحی محبوس در زندان اوین، پس از گذشت قریب به دو ماه موفق به ملاقات با خانواده خود شد.

به گزارش هرانا، خانواده وی در ملاقاتی که روز پنج شنبه 27 خردادماه با فرزندشان داشتند و تنها 10 دقیقه به طول انجامید، وی را به شدت لاغر مشاهده کرده و مشخص شد که از زمان بازداشت تا كنون دو بار به علت ضعف جسمانی و درد شدید معده به درمانگاه زندان اوین منتقل شده است.

این شهروند مسیحی که در این ملاقات تنها موفق به دیدن پدر خود شده است، در تمام این مدت گریه‌های عصبی می كرد و از شرایط روحی نامطلوبی رنج می برد.

علی گلچین، 29 ساله، كه نهم اردیبهشت ماه در منزل مسكونی خود واقع در شهرستان ورامین دستگیر شد، مدت 51 روز از زمان بازداشت خود را در بند 209 زندان اوین بوده و تا انجام این ملاقات در سلول انفرادی نگهداری شده است و حتی از حق هواخوری نیز محروم بوده است.

گفته می شود همسر علی گلچین نیز به شدت از سوی ماموران امنیتی مورد تهدید قرار گرفته است و به وی گفته‌اند كه از این پس اجازه رفتن به كلیسا را ندارد. هم چنین به او هشدار داده اند كه بار دیگر چنان‌چه قصد دارد تا جهت پیگیری كار همسرش به دادستانی مراجعه كند باید مسلمان شود.

"علی گلچین" دارای مدرك كارشناسی در رشته شیمی است كه تنها به دلیل اعتقادات مذهبی خود اکنون در بازداشت به سر می برد.

شرایط وخیم ابوالفضل عابدینی در زندان کارون اهواز

ابوالفضل عابدینی، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر، که توسط دادگاه انقلاب استان خوزستان به تحمل یازده سال حبس قطعی محکوم شد، در زندان کارون اهواز در شرایط نامطلوبی نگهداری شده و به شدت تحت فشار است.

به گزارش هرانا، ابوالفضل عابدینی روزنامه نگار خوزستانی در بند 6 زندان کارون اهواز از شرایط روحی مساعدی برخوردار نیست و به علت هم‌جواری با چند تن از زندانیان خطرناک منجمله معتادین و سارقین مسلح جانش در خطر است.

فشارها بر عابدینی تا جایی است که دسترسی وی به هرگونه کتاب و روزنامه ممنوع است و خانواده وی از زمان انتقال ابوالفضل به زندان کارون اهواز موفق به ملاقات حضوری با وی نشدند.

محمد اولیایی فرد، وکیل مدافع ابوالفضل عابدینی اکنون خود در بند 350 زندان اوین محبوس است و خانواده این زندانی سیاسی مجبور به تغییر وکیل شده اند و ماموران اطلاعاتی به محض اطلاع از این موضوع به احضار و تهدید وکلای جدید و فشار بر ایشان جهت عدم پذیرش وکالت آقای عابدینی روی آورده اند.

خانواده عابدینی به دلیل شرایط فوق العاده حاد این روزنامه نگار جوان، درخواستی مبنی بر انتقال وی به زندان اوین تهران داشته اند که مسئولان تاکنون به این تقاضا رسیدگی نکرده اند.

ابوالفضل عابدینی نصر آخرین بار نیمه شب 11 اسفند ماه 1388، در پی سناریو سازی دستگاه امنیتی بر علیه فعالان حقوق بشر، در منزل مسکونی خود در رامهرمز با محاصره منزل و ضرب و شتم شدید دستگیر و به انفرادی بند2 الف زندان اوین منتقل شد.

گفتنی است این مسئول سابق روابط عمومی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، به شدت از ناراحتی قلبی رنج می برد و پیش از بازداشت تحت درمان پزشک قرار داشت؛ پزشکان نسبت به قرار گرفتن طولانی مدت در در محیط بسته، استرس و عدم دسترسی به داروهایش هشدار داده اند.


 


سید حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی و معاون رییس جمهور اصلاحات، در دومین روز از مرخصی خود میزبان تعداد زیادی از فعالان سیاسی و چهره های اصلاح طلب بود.

به گزارش تحول سبز، محمد خاتمی ، مهدی کروبی و سید یاسر خمینی به دیدار این زندانی سیاسی رفتند . همچنین این گزارش می افزاید سید علی خاتمی، جواد اطاعت و امام جمارانی نیز امروز با حضور در منزل مرعشی با وی دیدار کردند.

همچنین آیت الله موسوی اردبیلی نیز در تماس تلفنی ضمن ابراز خرسندی از آزادی موقت مرعشی با وی گفتگو کرد.

روز گذشته نیز تعدادی از فعالان سیاسی و وزرای سابق دولت اصلاحات نظیر اسحاق جهانگیری، صفدر حسینی، سعید حجاریان و جهانبخش خانجانی با وی دیدار کردند.

مرعشی از زمان رقابت‌های انتخاباتی سال ۸۴، همواره از منتقدان محمود احمدی‌نژاد بود و از جمله افراد نزدیک به آیت الله هاشمی رفسنجانی است که در ماه‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه ۸۸ بازداشت گردید.

وی علاوه بر یک سال زندان همچنین به شش سال "محرومیت از شرکت در هرگونه حزب و مؤسسه که به کارهای سیاسی و فرهنگی و اجتماعی بپردازد" محکوم شده است.

لازم به ذکر است چند روز مانده به تحویل سال نو امسال، مرعشی برای گذراندن محکومیت یک ساله عازم زندان شد و در آخرین روزهای سال، برای مرخصی با قید وثیقه ازاد شد. وی روز ۱۴ فروردین و همزمان با تولد نوه اش مجددا به زندان بازگشت .


 


سید حسن خمینی در دیدار با خانواده شهیدان هفتم تیر با انتقاد از اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم بر لزوم ترک افراطی گرایی و طرد افراطیون تاکید کرد و تصریح نمود: اقشار مستضعف جامعه منتظر نمودارشدن کارآمدی نظام هستند. مردم از همه انتظار دارند با دست برداشتن از اختلافات ناشی از حب و بغض های شخصی و دوری از کینه توزیهای بچه گانه سعی کنند مشکلات کشور را برطرف کنند.

سید حسن خمینی در دیدار جمعی از حانواده های شهدای حادثه هفتم تیربا تاکید بر رفع مشکلات اقتصادی جامعه گفت: اینکه جوانان جامعه بیکار باشند، کارخانه ها تعطیل شوند، بازار کشور محل تاخت و تاز کالاهای خارجی شود و هر روز با گرانی جدیدی مواجه شویم، جز دلسردی اجتماعی محصولی ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وی در این مراسم که در حسینیه جماران که پنج شنبه شب برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید بهشتی، شهید محمد منتظری و دیگر شهدای حادثه هفتم تیر گفت: شهیدان فرزند زمانه خویش بودند و با شناخت درست زمان، گام در راهی گذاشتند که حقیقت و راستی به ارمغان آورد و به همین خاطر ما امروز باید پاسدار اهداف آنها باشیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین هدفی که شهیدان دنبال کردند، تعالی دین و اثبات کارآمدی نظام دینی است، اظهار داشت: امروز کشور گرفتار مشکلات سخت معیشتی است.

سید حسن خمینی خاطر نشان کرد: اقشار مستضعف جامعه منتظر نمودارشدن کارآمدی نظام هستند. مردم از همه انتظار دارند با دست برداشتن از اختلافات ناشی از حب و بغض های شخصی و دوری از کینه توزیهای بچه گانه سعی کنند مشکلات کشور را برطرف کنند.

وی افزود: اینکه جوانان جامعه بیکار باشند، کارخانه ها تعطیل شوند، بازار کشور محل تاخت و تاز کالاهای خارجی شود و هر روز با گرانی جدیدی مواجه شویم، جز دلسردی اجتماعی محصولی ندارد.

سید حسن خمینی در ادامه تاکید کرد: این کشور با این حجم نیروی انسانی، پول خدادادی نفت و منابع مختلف و با این نیروی ایمان، باید با ترک افراطی گرایی و طرد افراطیون، بسیار کارآمدتر از این باشد.

وی با اشاره بر این نکته که هر کدام از ما هر روزه با مشکلات مردم مواجه ایم خطاب به حاضران گفت:ما هر روزه با مشکلات مردم مواجه ایم اما از اینکه توان حل مشکلات آنها را نداریم، خجالت زده هستیم.

نوه بینانگذار جمهوری اسلامی با اشاره به لزوم توجه به دغدغه دلسوزان واقعی انقلاب در مبارزه صحیح با عفاف زدایی از جامعه دینی گفت: اگر به فرمایشات مراجع و علمای شیعه که بی تردید حافظان شریعت و پناهگاه مردم بوده و هستند، گوش نکنیم، از دین داری فاصله گرفته ایم.

سید حسن خمینی تاکید کرد: باید هشدارهای پنهان و آشکار مراجع و علمای شیعه درباره فساد اجتماعی و فقر و گرانی جدی گرفته شود.

وی در پایان ضمن دعای توفیق دولت و مسوولان نظام در حل مشکلات اقتصادی جامعه،‌ از همگان خواست در این حوزه به یاری مسئولان بشتابند.

در ایتدای این مراسم، فرزند یکی از شهدای هفت تیر و همچنین یکی از بازماندگان حادثه هفت تیر نیز سخنانی ایراد کردند.

خانواده های شهدای هفت تیر و بازماندگان این حادثه در این مراسم اهانت جمع اندکی در مراسم روز 14 خرداد را محکوم و از این اقدامات ابراز انزجار کردند.

همچنین لوح یادبودی نیز به سید حسن خمینی اهدا شد .

حاضران نماز مغرب و عشا را نیز به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی اقامه کردند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته