-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ تیر ۵, شنبه

Latest News from 30Mail for 06/26/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



خانواده‌های تعدادی از زندانیان سیاسی که به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده‌اند در نامه‌ای به دادستان تهران با انتقاد از شرایط بازداشت و محاکمه و حبس این افراد در این زندان از «مدت کم ملاقات و رفتار نامناسب» انتقاد کرده و خواستار آزادی فرزندانشان شده‌اند.

در این نامه آمده است: «در تمامی  مدت زندانی عزیزانمان  همواره به این اندیشیده‌ایم که کاش این زندانیان هم می‌توانستند از عدالت و حقوق مصرح در قانون اساسی  برخوردار شوند. اما متاسفانه هر روز فشار تازه‌ای بر پیکرمجروح و سخت آزرده خانواده بزرگ زندانیان سیاسی وارد شد.»

خانواده‌های این زندانیان در ادامه این نامه با اشاره به «برخوردهای ناشایست برخی از قضات» به «ایجاد محدودیت در تلفن زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر» به عنوان «تبعیضی جدید» اشاره کرده و گفته‌اند که حق تلفن زدن نیز از این افراد گرفته شده است.

امضا کنندگان این نامه افزوده‌اند که «مدت کم ملاقات ها و رفتارهای نامناسب برخی از کارمندان این زندان، به همراه سختی و دوری راه تاب و توان را از ما گرفته و هربار باید با چشمانی پر از اشک رجایی شهر را ترک کنیم.»

آنها همچنین از دادستان تهران خواسته‌اند که «آن دسته از زندانیانی که بازجویی آنها پایان یافته و در بلاتکلیفی به سر می‌برند بتوانند از آزادی برخوردار شوند تا در محکمه‌ای صالح به اتهامات آنان رسیدگی شود.»

خانواده های باستانی، زیدآبادی، سحرخیز، سلیمانی، بداغی، محمودیان، طبرزدی، رفیعی فروشانی امضا کنندگان این نامه هستند.

منبع: کلمه


 


مهرداد دشتي، معاون مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه هر ترم حدود ۸ نفر از دانشجویان این دانشگاه اقدام به خودکشی می‌کنند، گفت: «با اقدامات به موقع، از خودکشی منجر به فوت جلوگیری کرده‌ایم.»

آقای دشتي مهمترين معضل اين مرکز با افکار خودکشي دانشجويان اين دانشگاه را «ضعف دانشجويان از نظر مهارت هاي فردي، مديريت استرس، مديريت زمان، مهارت حل مساله و خودشناسي دانست.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به «افزايش مصرف سيگار توسط دانشجویان در دوران امتحانات» افزود: «دانشجويان در اين دوران به مصرف موادي همچون ريتالين، شيشه و ترياک روي مي‌آورند.»

معاون مرکز مشاوره دانشگاه صنعتي اصفهان در دسترس بودن مواد مخدر را عامل ديگر مصرف مواد توسط دانشجويان دانست.

وی گفت: «فرد مصرف کننده در دانشگاه نبايد احساس امنيت کند.»

منبع: ایسنا


 


در حالی که محمود احمدی‌نژاد گفته بود دولت وی «مطلقاً و از بنیاد» مخالف طرح «مبارزه با بدحجابی» است، فرمانده نیروی انتظامی و نیز جانشین وی بار دیگر بر نقش دولت در طرح «مبارزه با بدحجابی» تاکید کردند.

آقای احمدی‌مقدم امروز در مراسم توديع و معارفه فرمانده انتظامي استان اصفهان در جمع خبرنگاران گفته است: «توسعه امر عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام و به دولت ابلاغ شد و در این راستا ستادی از طرف رئیس جمهور در وزارت کشور تشکیل و فعال شد.»

از سوی دیگر احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی با «بی‌سابقه» ارزیابی کردن حمایت‌های دولت‌های نهم و دهم از نیروی انتظامی از نقش دولت در «مبارزه با بدحجابی» گفته است: «راهکارهای اجرایی حجاب و عفاف توسط دولت ابلاغ شده و قبلا وزارت ارشاد باید پیگیری می‌کرد، بعد از آن تحویل وزارت کشور شد که اجرایی‌تر شود و اطلاع دارم که دغدغه برای اجرای آن وجود دارد.»

آقای رادان افزوده است: ««مساله حجاب و عفاف از ماموریت‌هایی بود که دولت به تعداد زیادی از سازمان‌ها واگذار کرده و دولت متولی آن است و این گونه نیست که نیروی انتظامی به تنهایی متولی آن باشد.»

پیش‌تر محمود احمدی‌نژاد در یک برنامه‌ی تلویزیونی با سلب مسئولیت از دولت خود در این باره گفته بود: «عده‌ای هر چند ماه می‌خواهند جنجالی در کشور برپا و برخورد کنند که بنده در همین جا به صراحت اعلام می‌کنم که ما مطلقاً و از بنیاد با این موضوع مخالفیم.»

پس از این سخنان احمدی‌نژاد برخی اصول‌گرایان با انتقاد شدید از وی، خواستار گسترش «برخورد با بدحجابان» شده بودند. احمد جنتی در نماز جمعه سخنان احمدی‌نژاد را «مایه زحمت» خوانده بود و تلویحا اعلام کرده بود که مقابله با بدحجاب مثل مبارزه با دزد و تروریست است.

 محمدتقی رهبر، نماینده اصفهان و رئيس فراكسيون روحانيون مجلس نیز گفته بود که سخنان اخیر محمود احمدی‌نژاد «چراغ سبزی» برای کشف حجاب بود.

منبع: ایسنا، جرس، رادیو فردا

پیشینه خبر:
جنتی: مقابله با بدحجاب مثل مبارزه با دزد و تروریست است
«احمدی‌نژاد برای کشف حجاب چراغ سبز داد»


 


هفته‌نامه نیشن، چاپ آمریکا گزارش داده است که سه کوهنورد آمریکایی که ایران به اتهام جاسوسی آنها را بازداشت کرده، در داخل خاک عراق دستگیر شده‌اند.

این هفته‌نامه آمریکایی «پس از بررسی‌های فراوان طی پنج ماه و  هم‌چنین نقل  قول از دو شاهد عینی» گزارش داده است که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی پس از مشاهده سه کوهنورد آمریکایی در نزدیکی نوار مرزی، وارد خاک عراق شده و آن‌ها را  با تهدید و زور بازداشت کردند.

این دو شاهد عینی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود گفته‌اند که نیروهای ناجا (نیروی انتظامی جمهوری اسلامی) با مشاهده این سه کوهنورد که «ظاهری غربی» داشتند، پس از تهدید و شلیک تیرهوایی وارد خاک عراق شده و آنان را بازداشت کردند.

به نوشته نیشن، هیوا تاب فرمانده سپاه پاسداران منطقه مریوان که دستور بازداشت این آمریکایی‌ها را صادر کرد، خود در اوت سال گذشته به جرم قاچاق، آدم ربایی و قتل فرزند امام جمعه مریوان دستگیر و زندانی شده و در انتظار اعدام به سر می‌برد.

منبع: بی‌بی‌سی
 


 


لبخند بدیعی، دوست دختر امیر جوادی‌فر، یکی از کشته‌شدگان کهریزک می‌گوید که یک‌سال است فشار روحی ناشی از مرگ امیر جوادی‌فر «امانش را بریده» و در «حسرت تنها یک‌بار دیدن او» شب و روز را می‌گذراند.

وی در گفتگو با مسیح علی‌نژاد به توصیف احساسات خود پس از دستگیری و مرگ امیر جوادی‌فر پرداخته و در بخشی از این گفتگو خطاب به وی گفته است:‌ «حسرت فقط یک بار دیگر به آغوش کشیدنت، حسرت تنها یک بار دیدنت. بوییدنت، بوسیدنت…امیر حسرت امانم را بریده است… حسرت نوشتن دوباره به تو، نه در سوگ تو. حسرت ریختن اشک بر شانه‌های تو ...»

لبخند بدیعی گفته است که نخستین بار از طریق پدر و مادرش خبر درگذشت امیر را شنیده و این خبر برایش باور نکردنی بوده است: «یک روز در میان بیمارستان بودم و با آرام بخش روزها را گذراندم، هیچ چیز را نمی فهمیدم امیر مهربان و خون گرم بود برای همین رابطه عاطفی خیلی خوبی با خانواده ما برقرار کرده بود، رفتن او همه خانواده مرا متاثر کرد.»

خانم بدیعی در پاسخ به این سوال که «حالا که امیر را از دست داده ای آیا از رای دادن یا رفتن به خیابان به دنبال رای گمشده پشیمان نیستی؟» گفته است: «شاید اگر به گذشته برگردیم، به لحاظ عاطفی دلم می‌خواهد به امیر بگویم، به راهپیمایی نرود، اما از نظر اجتماعی فکر نمی‌کنم هرگز مانع او بشوم. شرکت در انتخابات و راهپیمایی بعد از آن را هم کار بدی نمی‌دانم.»

وی با اشاره به اینکه خود نیز به «میرحسین موسوی» رای داده، افزوده است: «اصلا باور ندارم مسول این اتفاقاتی که افتاد موسوی بود، من باوری داشتم و برایش رای دادم و تنها همین را می دانم که رای من اشتباه نبود.»

بدیعی در پایان این گفتگو می‌گوید: «روز تشیع جنازه امیر، خیلی دلم می خواست برای آخرین بار صورت امیر را ببوسم اما عرف جامعه این اجازه را به من نداد و حسرت این بوسه تا همیشه در دلم ماند، دلم می خواهد به امیر بگویم؛ چه خوب که جای من نیستی امیر. نبودن و رفتن کسی که دوستش داری سخت است.»

بخشی از این گفتگو را از اینجا بشنوید.

منبع:‌ وبلاگ مسیح علی‌نژاد


 


عصر روز پنجشنبه سوم تیرماه، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با حضور در منزل محسن آرمین، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، از خانواده‌ی وی دلجویی کردند.

آقای موسوی موسوی در این دیدار با اشاره به سابقه اعضاي سازمان مجاهدین انقلاب، به مبارزات و تلاشهایی که برای رسیدن مردم به آزادی و برپایی جمهوري اسلامی از سوی آنان انجام گرفته اشاره کرد و با ابراز تأسف از بازداشت محسن آرمین، به زندان انداختن فرزندان انقلاب را «وقیحانه» توصیف کرد.

وی در این دیدار بار دیگر خواستار آزادی زندانیان سیاسی شد.

محسن آرمین از اعضای بنیان‌گذار، عضو شورای مرکزی، و نیز سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران است. او پیش‌تر در دورهٔ ششم مجلس شورای اسلامی نمایندهٔ تهران بوده است.

پیش‌تر سازمان مجاهدین انقلاب ضمن محکومیت بازداشت محسن آرمین اعلام کرده بود که «این بازداشت، نشانه‌ی بی‌تدبیری خواب‌زدگان است.»

آقای آرمین در آستانهٔ سالگرد انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ ایران در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ بازداشت شد.

منبع: جرس

پیشینه:
«بازداشت آرمین نشانه بی‌تدبیری خواب زدگان است»
محسن آرمین بازداشت شد


 


سنای آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرده که سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز، صادرات بنزين و فرآورده‌های نفتی به ایران و شرکت‌های مرتبط با سپاه را هدف گرفته و شرکت‌هایی که بر خلاف آن عمل کنند، با قطع رابطه با بازار آمريکا مواجه خواهند شد.

اين طرح در مجلس نمايندگان هم  با  ۴۰۸ رای مثبت در مقابل ۸ رای مخالف به تصویب رسید. با تصویب این طرح در سنا و مجلس نمایندگان، این طرح برای تبديل به قانون بايد به امضای رييس جمهوری آمريکا هم برسد.

کاخ سفيد با حمایت از اين طرح اعلام کرده است که «اين استراتژی چند جانبه، کمکی است برای فشار آوردن و انزوای ايران.»

بر اساس اين طرح بانک‌هايی که ارتباط مالی با موسسات مالی مرتبط با سپاه پاسداران و برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی دارند  از هرگونه ادامه همکاری ممنوع می‌شوند.

این طرح همچنین شرکت‌های خارجی که هرگونه فناوری سانسور، فيلترينگ و مقابله با جريان آزاد اطلاعات را به جمهوری اسلامی داده باشند را از ارتباط و قرارداد و خريد از بازار آمريکا ممنوع می‌کند.

این طرح پس از دو هفته از تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران در سنای آمریکا تصویب شده است. چند روز پس از قطعنامه تحریم شورای امنیت، آمریکا دست به اعمال تحریم‌های مستقل علیه فرماندهان سپاه، بسیج، وزیر دفاع و برخی شرکت‌های اقتصادی زده بود.

منبع: رادیو فردا

پیشینه خبر:
فرماندهان سپاه در فهرست تحریم‌های تازه آمریکا


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته