-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ تیر ۶, یکشنبه

Latest News from Mizan Khabar for 06/27/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



 

saharkhiz

عیسی سحرخیز روزنامه نگار زندانی که از یکسال پیش تاکنون بدون محاکمه در بازداشت به سر می برد روز گذشته برای دومین بار دچار هایپوتنشن شده و جهت مراقبت‌های ویژه به بیمارستان انتقال پیدا کرد.
به گزارش خبرنگار کلمه، مهدی سحرخیز فرزند وی با بیان اینکه به دلیل عدم تثبیت وضعیت پزشکی سحرخیز و همچنین سابقه بروز اختلالات شدید فشار خون وی به مراقبت‌های تخصصی پزشکی نیاز دارد افزود متاسفانه علیرغم اینکه در زندان رجایی شهر هیچ امکانات پزشکی مناسبی وجود ندارد اما مقامات امنیتی از صدور مرخصی پزشکی برای عیسی سحرخیز خودداری می کنند.
فزرند سحرخیز با اشاره به این نکته که پس از انتقال این روزنامه نگار به زندان رجایی شهر مشکلات فراوانی حتی برای ملاقات با وی پدید آمده است افزود خانواده سحرخیز و دیگر زندانیان محبوس در رجایی شهر نظیر زیدآبادی و باستانی و برای ملاقات با عزیزان اسیرشان ناچار به ساعت‌ها مسافرت هستند و به دلیل اجرای طرحی به نام تفکیک فقط یک هفته در میان همسران زندانیان بازداشتی امکان ملاقات با آنها را دارند و تنها نیمی از خانواده می توانند در ایامی نظیر روز پدر و … موفق به دیدار با عزیرانشان شوند.
مهدی سحرخیز با اشاره به این که هیچ رسیدگی بهداشتی و پزشکی در زندان رجایی شهر نسبت به زندانیان صورت نمی گیرد افزود بعد از وخامت حال وی حتی از بستری نمودن وی در درمانگاه نیز خودداری می کنند و فقط چند داروی ساده و ابتدایی در اختیار وی می گذارند.


 


 

Hoghoghe_bashar

رهبران گروه هشت کشور صنعتی، در بیانیه‌ای از ایران خواستند به حاکمیت قانون احترام بگذارد و آزادی بیان را ارج بنهد.

بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، روسیه و ایالات متحده، امسال نیز همانند سال گذشته که جمهوری اسلامی، به شدت معترضان به نتایج انتخابات را سرکوب می‌کرد، خواسته‌های خود از ایران تکرار کردند.

در متن این بیانیه آمده است: «ما از دولت ایران انتظار داریم که به حاکمیت قانون و آزادی بیان همانگونه که در پیمان‌های بین‌المللی آمده و ایران نیز عضو آنهاست، احترام بگذارد.»

بریتانیا، فرانسه، روسیه و ایالات متحده چهار عضو از گروه هشت هستند که کمتر از سه هفته‌ پیش، دور تازه تحریم‌های علیه جمهوری اسلامی ایران را در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رساندند.

افزون بر این تحریم‌ها، ایالات متحده و اتحادیه اروپا هر کدام تحریم‌های یکجانبه‌ای علیه ایران وضع کرده‌اند که بسیار فراتر از تحریم‌های سازمان ملل می‌رود.

تحریم‌های یکجانبه اتحادیه اروپا از جمله صنعت نفت و گاز ایرا ن را هدف قرار داده است؛ افزون بر تحریم‌هایی که هم‌اکنون آمریکا به طور یکجانبه علیه ایران وضع کرده، کنگره آمریکا نیز پس از ماه‌ها، روز پنجشنبه، طرح‌ تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران را به تصویب نهایی رساند که به موجب آن از جمله صادرکنندگان بنزین به ایران از سوی واشینگتن مجازات می‌شوند؛ در این طرح همچنین «ناقضان حقوق بشر» در ایران هدف برخی از تحریم‌ها قرار می‌گیرند؛ مصوبه کنگره آمریکا باید به امضای رئیس‌جمهوری برسد تا بتواند به مرحله اجرا درآید.

در بیانیه نشست گروه هشت که در کانادا برگزار می‌شود، کره شمالی به خاطر حمله به یک کشتی جنگی کره جنوبی که به غرق آن منجر شد، محکوم شده است؛ کشتی کره جنوبی در ماه مارس غرق شد و ۴۶ نفر از خدمه آن کشته شدند؛ کره شمالی با این حال مسئولیت حمله به این کشتی را به عهده نگرفته است.

دربیانیه گروه هشت همچنین تاکید شده است که کنفرانسی که ماه آینده در افغانستان برگزار می‌شود، «فرصت مهمی» برای حامد کرزی، رئیس جمهوری این کشور است تا نشان دهد که وی به تعهدهای خود درباره بهبود اداره کشور و ارتقای امنیت افغانستان پایبند است.

هشت کشور صنعتی همچنین ابراز امیدواری کرده‌اند که حامد کرزی جزییاتی ارائه دهد که برپایه مشخص شود چگونه دستگاه قضایی این کشور در حال بهبود است و چطور دولت وی مسئولیت بیشتری درباره حفظ امنیت این کشور در عرض پنج سال آینده، به عهده می‌گیرد.


 


seyed_hasan
سید حسن خمینی در دیدار با خانواده شهیدان هفتم تیر با انتقاد از اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم بر لزوم  ترک افراطی گرایی و طرد افراطیون تاکید کرد و تصریح نمود: اقشار مستضعف جامعه منتظر نمودارشدن کارآمدی نظام هستند. مردم از همه انتظار دارند با دست برداشتن از اختلافات ناشی از حب و بغض های شخصی و دوری از کینه توزیهای بچه گانه سعی کنند مشکلات کشور را برطرف کنند.

سید حسن خمینی   در دیدار جمعی از حانواده های شهدای حادثه هفتم تیربا تاکید بر رفع مشکلات اقتصادی جامعه گفت: اینکه جوانان جامعه بیکار باشند، کارخانه ها تعطیل شوند، بازار کشور محل تاخت و تاز کالاهای خارجی شود و هر روز با گرانی جدیدی مواجه شویم، جز دلسردی اجتماعی محصولی ندارد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وی در این مراسم که در حسینیه جماران که پنج شنبه شب برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید بهشتی، شهید محمد منتظری و دیگر شهدای حادثه هفتم تیر گفت: شهیدان فرزند زمانه خویش بودند و با شناخت درست زمان، گام در راهی گذاشتند که حقیقت و راستی به ارمغان آورد و به همین خاطر ما امروز باید پاسدار اهداف آنها باشیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین هدفی که شهیدان دنبال کردند، تعالی دین و اثبات کارآمدی نظام دینی است، اظهار داشت: امروز کشور گرفتار مشکلات سخت معیشتی است.

سید حسن خمینی خاطر نشان کرد: اقشار مستضعف جامعه منتظر نمودارشدن کارآمدی نظام هستند. مردم از همه انتظار دارند با دست برداشتن از اختلافات ناشی از حب و بغض های شخصی و دوری از کینه توزیهای بچه گانه سعی کنند مشکلات کشور را برطرف کنند.

 

منبخ:جرس

 


benzin02

وزارت نفت ایران اعلام کرده که برای مقابله با تحریم های آمریکا، برنامه ای دو ساله برای افزایش تولید بنزین در دست دارد و در صورتی که فروش بنزین به ایران به طور کلی قطع شود، واحدهای پتروشیمی، بنزین تولید می کنند.

علیرضا ضیغمی معاون وزیر نفت ایران به خبرگزاری فارس گفته که تا پایان سال 1390 (حدود دو سال دیگر) طرح ضربتی افزایش تولید روزانه 17 میلیون لیتر بنزین را اجرا می کند.

مجالس نمایندگان و سنای آمریکا طرح تحریم فراگیر ایران را با هدف وارد کردن فشار بر صنایع انرژی و بانکداری ایران تصویب کرده است. در مصوبه نمایندگان دامنه تحریم به بخش انرژی گسترش پیدا کرده و برای اولین بار صادرات و فروش "فرآورده های نفتی تصفیه شده"، شامل بنزین، گازوئیل و سوخت موتور جت در فهرست تحریم ها قرار گرفته است.

ایران با کمبود ظرفیت پالایشگاهی روبروست و تولید داخلی تکافوی نیاز مصرف کنندگان بعضی فرآورده های نفتی، به خصوص بنزین را نمی کند و در نتیجه، این کشور حدود یک سوم بنزین مصرفی خود را از خارج وارد می کند. مصرف روزانه بنزین در ایران حدود 67 میلیون لیتر است.

برای همین ایران درصدد است تا ظرفیت پالایشگاهی تولید بنزین را افزایش دهد.

به گفته معاون وزیر نفت، بخش عمده سرمایه گذاری ایران بر توسعه پالایشگاه اراک متمرکز شده است و تولید این واحد 11 میلیون افزایش پیدا می کند.

در حال حاضر از مجموع 43 میلیون لیتر بنزین تولیدی، پنج میلیون لیتر در پالایشگاه اراک تولید می شود.

بر اساس پیش بینی وزارت نفت ایران، تولید پالایشگاه های دیگر نیز تا حدود شش میلیون لیتر افزایش پیدا خواهد کرد.

هزینه افزایش تولید پالایشگاه اراک 3400 میلیارد تومان (سه میلیارد و چهارصد میلیون دلار) برآورد شده است اما کمبود منابع مالی در دو سه سال گذشته به شدت صنعت نفت ایران را آزار داده است.

آقای ضیغمی می گوید که "مقداری مشکلات تامین مالی این قبیل پروژه های را داشتم اما با تدبیر وزیر نفت و ریاست جمهور تشکیل کنسرسیومی متشکل از بانک های عاملی داخلی قرار است 2.5 میلیارد دلار برای طرح های پالایشگاهی و بنزین سازی هزینه شود که تاکنون 100 میلیون دلار آن پرداخت شده است."

ایران در چند سال گذشته تلاش کرده تا تولید بنزین را افزایش دهد اما پیش بینی وزارت نفت این است که اولین نشانه این تلاش ها دستکم دو سال دیگر ظاهر می شود.

برای همین معاون وزیر نفت می گوید که برای مقابله با تحریم ها "طرح ضربتی تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی" اجرا شده است اما "اجرای این طرح ها برای مواقعی [است] که فروش بنزین به ایران به طور کامل متوقف شود."

آنطور که معاون وزیر نفت می گوید، در صورت توقف فروش بنزین به ایران، واحدهای پتروشیمی، به تولید بنزین مشغول خواهند شد اما "چون نیازی به اجرای این طرح ها در حال حاضر نداریم، فعالیت پتروشیمی ها از سر گرفته شد."


 


palestine-flag-face-insert

دبیرکل «کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین» امروز جمعه اعلام کرد که کشتی ایرانی حامل کمک، از ایران به غزه نخواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، این کشتی قرار بود ابتدا در روز پنجشنبه سوم تیرماه به نوار غزه اعزام شود اما به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده از سوی اسرائیل قرار شد در روز یک‌شنبه ششم تیرماه حرکت کند که این حرکت نیز انجام نمی‌شود.

مقام‌های اسرائیلی پیش از این اعلام کرده‌اند که اسرائیل کشتی‌های عازم غزه را بازرسی می‌کند و نخست‌وزیر آن کشور نیز گفته‌است که «نباید گذاشت غزه به یک بندر ایرانی» تبدیل شود.

حسین شیخ‌الاسلام، دبیرکل «کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه» که در رشت سخن می‌گفت افزود: «اسرائیل با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل اعلام کرده‌است که حضور کشتی‌های لبنانی و ایرانی در منطقه غزه نشانه جنگ با این رژیم است و با آن برخورد خواهد شد.»

مقام‌های اسرائیلی بازرسی کشتی‌ها را برای نرسیدن سلاح به دست تشکل‌های مسلح غزه لازم می‌دانند ولی حسین شیخ‌الاسلام در این رابطه اظهار داشت که اسرائیل «مسئله کمک به محاصره‌شدگان در غزه را سیاسی کرده‌است و ما نمی‌خواهیم این نوع اقدامات انساندوستانه سیاسی شود.»

وی در ادامه گفت که ایران خواهد کوشید راه دیگری برای رساندن کالاهای آماده‌شده به نوار غزه بیابد.

چند هفته پیش از این، درگیری تکاوران اسرائیلی با فعالان حاضر در یک کشتی امدادی بین‌المللی عازم غزه، دست‌کم ۱۰ کشته و شماری زخمی برجا گذاشت. بیشتر جان‌باختگان از شهروندان ترکیه بودند.

ایران نیز قصد داشت در تهیه کالاهای امدادی این کشتی کمک کند اما گرتا برلین، یکی از سازمان‌دهنگان کمک‌رسانی به غزه، از دریافت کمک‌های ایران سر باز زده بود. او گفته بود این گروه از دولت‌ و گروه‌های تندرو کمک دریافت نمی‌کند.

در عین حال سپاه پاسداران اعلام کرده‌بود که «با تمام قوا آماده اسکورت کاروان‌های کمک‌رسانی موسوم به کاروان آزادی به نوار غزه است.»

منبع:رادیو زمانه


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به mizankhabar-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به mizankhabar@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته