-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ تیر ۷, دوشنبه

Lates News from Iran Christian for 06/28/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



واتيكان، مركز جهاني كليساي كاتوليك، با انتشار بيانيه اي نحوه تفتيش پليس بلژيك از مراكز كليساي كاتوليك اين كشور را 'شوكه آور' دانسته است.ماموران پليس پنجشنبه با هدف تحقيق درباره اتهام آزار جنسي چند كودك توسط "شماري از مقام هاي كليساي كاتوليك" مقر اصلي آن و چند مركز مهم ديگر كاتوليك در بروكسل، پايتخت بلژيك و حوالي آن را مورد تفتيش قرار دادند.
آنها در اين عمليات سوراخ هايي در قبرهاي دو اسقف ايجاد كردند و سپس دوربين هايي به درون اين قبرها فرستادند تا مطمئن شودند مقام هاي كليسا مداركي در آن قبرها پنهان نكرده باشند.
واتيكان در اعتراض به اين اقدام، سفير بلژيك را احضار كرده است.
واتيكان در داخل ايتاليا واقع است و به عنوان مقر اصلي پاپ، رهبر كاتوليك هاي جهان، كشوري مستقل به حساب مي آيد.
اسقف آندره-جوزف لئونارد سرپرست كليساي كاتوليك در بلژيك، روز جمعه (۲۵ ژوئن) اقدام پليس را تعجب آور دانسته است.
پليس در داخل قبرهاي مذكور مداركي پيدا نكرد، اما در كل بيش از ۵۰۰ نسخه سند و مدرك و نيز يك كامپيوتر را با ضبط كرد.
راجر ونگلو، اسقف شهر بروژ در ماه آوريل امسال پس از اعتراف به داشتن رابطه جنسي با يك پسربچه در اوايل كارش، مجبور شد كه از پستش كنارگيري كند.
در ماههاي اخير، اتهام هاي مربوط به كودك آزاري توسط كشيش هاي كاتوليك در برخي كشورها مطرح شده است.
در همين حال، اتهاماتي عليه مقام هاي اين كليسا در اروپا، آمريكاي شمالي و جنوبي مطرح شده مبني بر اين كه با چنين ادعاهايي به طور مناسب برخورد نشده است.
حتي پاپ بنديكت شانزدهم، رهبر كاتوليك هاي جهان هم متهم شده است كه در اين مخفي كاري مقامات كليسا دخالت داشته و در زماني كه به عنوان كاردينال در شهر رم به كار مشغول بوده، عليه كشيشاني كه دست به كودك آزاري زده اند، اقدام موثري انجام نداده است.
حاميان پاپ معتقدند كه او فعال ترين پاپي است كه تاكنون در مورد كودك آزاري وارد عمل شده است.
پاپ در آوريل سال جاري، وعده داد چنانچه هر مقام وابسته به كليسا در اين مورد مقصر شناخته شود، به محاكمه كشيده شود
واتيكان مي گويد كه در چارچوپ قانون، موارد مربوط به كودك آزاري بايد به پليس گزارش داده شود.

 


استاد دانشگاه شهيد بهشتي تهران گفت: نتايج تحقيقات و بررسيهاي انجام شده بر يك جامعه آماري نشان مي دهد 30 درصد تهرانيها هميشه غمگين هستند.مجيد ابهري در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: نتايج پژوهشهاي انجام شده در گروه اجتماعي مركز مطالعات استراتژيك آريا نشان مي دهد 42 درصد تهرانيها اغلب شاد، 28 درصد آنها گاهي شاد و گاهي غمگين و 30 درصد آنها هميشه غمگين هستند.
ابهري بيان كرد: مشاهده صحنه هاي دعوا در اماكن عمومي، بحثهاي خياباني و ترافيكي دليل پرخاشگري برخي از شهروندان است.
وي با اشاره به اينكه استرس در ميان تهرانيها دو برابر ديگر شهرهاست افزود: مشكل ازدواج، مسكن و درآمد از جمله دغدغه هايي است كه سبب بروز اضطراب و پرخاشگري در شهروندان تهراني مي شود.
ابهري با اشاره به اينكه رفاه روحي در تهرانيها نسبت به ساير هموطنان كمتر است بيان كرد: آلودگي هوا و صوتي، ترافيك و كمبود فرصت آرامش در كنار خانواده از عوامل بروز استرس در خانواده هاي تهراني است.
وي ادامه داد: در تهران تقاضاي اشتغال بيشتر از عرضه آن است كه اين مسئله از بين رفتن امنيت شغلي افراد را در پي دارد به طوري كه تهديد امنيت سبب بروز اضطراب شغلي و اختلالات رفتاري در فرد مي شود.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به iranchristian-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به iranchristian@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته