-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ تیر ۵, شنبه

Lates News from Iran Christian for 06/26/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



در اولین ملاقات با این زندانی جوان مسیحی مشاهده شد وی در حال حاضر به شدت لاغر شده است و به گفته خودش از زمان بازداشت تا كنون ۲ بار به علت ضعف جسمانی و درد شدید معده به درمانگاه زندان اوین منتقل شده است .به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان، "علی گلچین" جوان ۲۹ ساله مسیحی كه در روز ۹ اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ ( ۲۹ آپریل ۲۰۱۰) ساعت ۸ صبح در منزل مسكونی خود واقع در شهرستان ورامین دستگیر شد، ایشان اكنون پس از سپری كردن نزدیك به ۲ ماه در زندان اوین كه بیشتر آن را در سلول انفرادی گذرانده است فقط یك بار تاكنون توانسته به مدت ۱۰ دقیقه با خانواده اش ملاقات داشته باشد .
در این ملاقات كه پس از پیگیری بی امان پدر ایشان و مراجعات مكرر به دادستانی سرانجام در روز پنجشنبه ۲۷ خرداد ماه جاری (۱۷ ژوئن ۲۰۱۰ ) در محل ملاقات زندان اوین صورت گرفته است، فقط پدر علی  اجازه داشته تا با او دیدار كند ، مشخص شده كه علی در مدت ۵۱ روز از زمان بازداشت در بند ۲۰۹ زندان اوین بوده و تا انجام این ملاقات در سلول انفرادی نگهداری شده است و حتی از حق هواخوری نیز محروم بود .
"علی گلچین" در حال حاضر به شدت لاغر شده است و به گفته خودش از زمان بازداشت تا كنون ۲ بار به علت ضعف جسمانی و درد شدید معده به درمانگاه زندان اوین منتقل شده است . لازم به ذكر است اجازه درمان جزوه حقوق انسانی هر زندانی باید تلقی گردد ومسئولیت جان و سلامتی این زندانی مستقیما بر عهده مسئولان مربوطه خواهد بود.
منابع خبری گزارش داده اند كه این زندانی عقیدتی در زیر بازجوئیهای سخت و طولانی  نیز قرار گرفته است . به همین دلیل پس از حدود ۲ماه و شرایط سخت زندان هم اكنون هم دچار ضعف جسمانی و هم مبتلا به ضعف روحی شده است . این زندانی مسیحی شرایط خود را برای خانواده اش بسیار طاقت فرسا توصیف كرده است .
در طی ۱۰ دقیقه دیدار و ملاقات علی با پدرش، وی در تمام این مدت گریه های عصبی میكرد و بطور مشخص گویا از درد آشكاری رنج میبرد . به همین علت گروههای مدافع مسیحیان ایران بسیار نگران هستند و گمان برده اند كه این خادم وفادار و جوان كلیسا ممكن است مورد شكنجه نیز قرار گرفته باشد كه چنین وضعیتی دارد .
به گزارش FCNN، با گذشت نزدیك به دو ماه تاكنون هیچ اتهامی رسما از سوی مقامات قضائی در مورد "علی گلچین" عنوان نشده است . پدر ایشان برای معرفی وكیل جهت وكالت فرزندش به دادستانی مراجعه كرده ولی مسئولان به او گفته اند كه حق گرفتن وكیل و خبررسانی به مطبوعات را ندارد !.
در این راستا نیز "همسر" علی گلچین نیز به شدت از سوی ماموران امنیتی مورد تهدید قرار گرفته است و به ایشان گفته اند كه از این پس اجازه رفتن به كلیسا را ندارد. و به او هشدار داده اند كه بار دیگر چنانچه قصد دارد  تا جهت پیگیری كار همسرش به دادستانی مراجعه كند باید مسلمان شود !.
گروههای مدافع حقوق مسیحیان ایران بر این باورند كه اداره اطلاعات تاكنون نتوانسته اتهامی به ایشان بزنند، با توجه به اینكه وی در یك خانواده مسیحی رشد و تربیت یافته نمی توان اتهام ارتداد برای ایشان درخواست شود . برخی از دوستان و آشنایان وی در گفتگو ب FCNN اظهار داشتند : وی نه فرد خبر ساز و حاشیه داری است كه بتوانند شاكی خصوصی برای او بتراشند یا اینكه بخاطر داشتن كتاب مقدس و كتب و نشریات مسیحی بتوانند اتهامی متوجه او كنند نیز آسان نیست چون هیچ قانون و مجازاتی در این مورد وجود ندارد .
"علی گلچین" دارای مدرك كارشناسی در رشته شیمی است كه فقط بخاطر اعتقادات و ایمان مسیحی خود مورد هجوم ، بازداشت و آزار قرار گرفته است . وضعیت او در حال حاضر و دیگر زندانیان عقیدتی به گونه ای است كه دعای بسیاری برای بازگشت و حفظ سلامتی آنان ، و همچنین آزادی فوری و بدون قید و شرط ، از سوی كلیساها و مسیحیان ایران و كلیساهای سراسر دنیا درخواست می شود.


 


در اين بخش نيز باز تاکید بر آزادی مذاهب است.استوانه ی حاوی منشور کورش بزرگ که در سال 1878 در خرابه های بابل کشف شده و از آن تاريخ در موزه بريتانيا نگاهداری می شود، قسمت های کنده شده ای داشت که تا کنون کسی نمی دانست چه کلماتی در آن قسمت ها وجود داشته است. خوشبختانه اکنون در پی پيدا شدن تکه هایی از الواح گلی بابلی موجود در انبارهای موزه بريتانيا کارشناسان متوجه شده اند که بخش مهمی از تکه های گمشده اين منشور مهم پيدا شده است. کارشناسان پس از خواندن اين تکه ها به اين نتیجه رسیده اند که اطلاعات جديد و مهمی در مورد متن منشور به دست آمده است. به همين مناسبت موزه بريتانيا کارگاهی را برای رسيدگی به اين يافته های جديد تشکيل داد و اعلام داشت که در روز پنجشنبه 24 ماه جون چهار تن از مقامات موزه و شرکت کنندگان در کارگاه؛ يعنی آقايان نيل مک گرگور رييس موزه بريتانيا، اروينگ فينکل ، ماتیو استولپر، و جان کرتيس، طی يک جلسه ی عمومی نتايج مطالعات خود بر روی اين اکتشافات را توضيح خواهند داد. با دريافت اين خبر کميته نجات پاسارگاد از يکی از همکاران خود، آقای فاتح ضيایی، در لندن خواست تا در اين جلسه شرکت کند. مطابق گزارش اين همکار، کارشناسان شرکت کننده در اين کارگاه اعلام کرده اند که علاوه بر تکه های لوح های گلی بابلی، دو لوح ديگر هم در چين به دست آمده که بر استخوان پای اسب نوشته شده اند. اين دو لوح به خط میخی هستند و مطالب نوشته شده بر آنها نیز مورد مطالعه قرار گرفته و تشخیص داده شده که اين دو سند هم نسخه هایی کهن از تکه های ناشناخته ی منشور کورش هستند. به اين ترتيب اين کشف های جديد نشان می دهند که علاوه بر این که بخش های مهمی از گمشده های منشور کورش پيدا شده، کپی های ديگری از منشور در کشورهای ديگری نيز وجود داشته که اين خود نشان می دهد منشور کورش در موزه بريتانيا تنها سند باقی مانده از اين سند با اهميت نيست. نکته مهم ديگر اين است که در متن های کشف شده نيز باز هم تاکيد بر توجه کورش به آزادی مذهب و حمايت از مذاهب مختلف است.
چه تصادف شگرفی است که درست وقتی که حکومت مذهبی در ايران به اوج بيدادگری های خود رسيده است و رهبران ديکتاتورش راه را بر هر نوع آزادی و آزادی خواهی در سرزمين مان بسته اند، سندی پيدا می شود که نشاندهنده روح آزادی خواهی، صلح، و انساندوستی ملتی در 2500 سال قبل است؛ ملتی که نماينده و رهبر و بنيانگزار باستانی اش اکنون تحسين مردمان فرهنگدوست جهان را برانگيخته است.

کميته بين المللی نجات پاسارگاد
http://www.savepasargad.com

 


اگر از یک سو این تلاشها می تواند خبر خوشی برای پناهجویان افغان در ایران تلقی شود، از سوی دیگر، پیش شرط های که ایران برای اجرای این برنامه مطرح کرده، می تواند تا حدودی مشکل ساز باشد.به گزارش بی بی سی ، وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان خبر داده که دولت ایران می خواهد برای نخستین بار به حدود نود هزار کارگر افغان در این کشور ویزای کار بدهد.
به گفته مقامات افغان انتظار می رود هیاتی از ایران به افغانستان آمده و این مسئله را مورد ارزیابی بیشتر قرار دهد.
واصل نور مهمند، معاون وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان گفت که ویزای کار برای کارگرانی داده خواهد شد که خانواده های خود را از ایران به افغانستان باز گردانند.
گزارشها حاکیست که هنوز حدود دو میلیون پناهجوی افغان در ایران زندگی می کنند که از این میان، تنها نهصد هزار نفر آن اسناد قانونی اقامت در این کشور دارند.
سازمان ملل متحد تلاش دارد این افغانها را به بازگشت داوطلبانه به کشورشان تشویق کند، اما کمبود زمینه های کاری و نداشتن سرپناه در افغانستان، دلیل اصلی ادامه اقامت این خانواده ها در ایران خوانده می شود.
اخیرا مقامات افغان گفتند که ایران بیش از هشتاد هزار پناهجوی افغان را به شکل اجباری از خاک خود اخراج کرده است که این مسئله، با اعتراضهایی در داخل افغانستان روبرو شد.
حق کار بدون خانواده
پیشنهاد فراهم کردن زمینه ها برای کار قانونی حدود هزار کارگر افغان در ایران، از سوی یک شرکت خصوصی ایرانی مطرح شده است.
اما اگر از یک سو این تلاشها می تواند خبر خوشی برای پناهجویان افغان در ایران تلقی شود، از سوی دیگر، پیش شرط هایی که ایران برای اجرای این برنامه مطرح کرده، می تواند تا حدودی مشکل ساز باشد.
یکی از این شرط ها، به گفته وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان این است که کارگرانی می توانند ویزای کار در ایران دریافت کنند که خانواده های خود را از ایران به افغانستان باز گردانند.
این مسئله برای پناهجویان افغان که در داخل افغانستان سرپناه ندارند و نیز از مشکلات امنیتی در این کشور نگران هستند، می توانند مشکل آفرین باشد.
یکی از دلایل اقامت افغانها در ایران، نداشتن سرپناه در افغانستان و کمبود زمینه های کاری در این کشور خوانده می شود که این مسئله، برنامه سازمان ملل متحد و دولت افغانستان برای بازگشت داوطلبانه این افراد به افغانستان را نیز با کندی روبرو کرده است.
اما به هر حال، این اقدام مورد استقبال وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان قرار گرفته است.
این پیشرفت ها در حالی صورت می گیرد که اخیرا در پی انتشار گزارشهایی در مورد اعدام شماری از پناهجویان افغان در ایران، چگونگی برخورد این کشور با پناهجویان افغان، در حلقات داخلی افغانستان یک بار دیگر زیر ذره بین رفته است.
صدها نفر از شهروندان افغان، اخیرا در یک هفته حداقل چهار بار در کابل و جلال آباد علیه ایران تظاهرات کرده و خواستار تحویل دادن زندانیان افغان به حکومت این کشور شدند.
حکومت افغانستان تعداد اعدام شده های افغان در ایران را شش نفر اعلام کرده اما برخی مقامات دیگر از جمله شماری از اعضای مجلس نمایندگان، این رقم را دهها نفر خواندند.
ایران به "تحرکات مشکوک" در داخل افغانستان اعتراض کرد و از مقامات این کشور خواست تا از ادامه این برخورد جلوگیری کنند.
 


مقامات شهر نيويورك اعلام كرد در عمليات جستجوي جديدي كه امسال در محل مركز تجارت جهاني و اطراف آن انجام داده‌اند بقاياي اجساد 72 نفر را پيدا كرده‌اند.بررسي بيش از 612 متر مكعب از خرابه‌هاي اين محل و جاده‌هاي اطراف آن از ماه آوريل آغاز شده و تا كنون ادامه داشته است.
بيش‌ترين تعداد بقاياي اجساد يافت شده كه 37 نفر بودند از مصالح و موادي به دست آمد كه زير اتوباني به نام وست استريت در جنوب اين محل قرار داشته است. اين اجساد در طي انجام عمليات بازسازي پيدا شدند كه امكان دسترسي به ديگر قسمت‌هاي اين محل در طي اين عمليات براي تيم جستجو فراهم شد.
در سال 2006 نيز در اين شهر عمليات جستجوي جديدي انجام گرفت و اجساد بيش از هزار و 800 نفر يافت شد.
در حادثه 11 سپتامبر 2001 برج هاي دوقلوي مركز تجارت جهاني و چند محل ديگر مورد حمله قرار گرفتند و در طي آن هزاران نفر كشته شدند.

 


در بلژيك، در پي انجام تحقيقاتي در رابطه با ادعاهاي مربوط به كودك آزاري، پليس به مراكز اصلي كليساي كاتوليك اين كشور يورش برده است.يكي از سخنگويان دادستاني بروكسل، مهر و موم كردن مقر اصلي سر اسقف كليساي كاتوليك را تائيد كرده است.براساس گزارش ها، تحقيق درباره يافتن شواهدي در ارتباط با ادعاهاي مربوط به كودك آزاري در جريان است.
بلژيك از جمله كشورهايي است كه در آن خبرهاي مربوط به كودك آزاري باعث جنجال در كليساي كاتوليك اين كشور شده است.
در ماه گذشته آوريل راجر ونگلو، اسقف شهر بروژ پس از اعتراف به داشتن رابطه جنسي با يك پسربچه در اوايل كارش، مجبور شد كه از پستش كنارگيري كند.
در همان زمان اسقف آندره جوزف لئونارد گفت كه اين اقدام نشان داده كه كليسا در صدد بوده تا مانع از علني شدن اين موضوع شود.
در ماههاي اخير، ادعاهاي مربوط به كودك آزاري توسط كشيشان كليساي كاتوليك در بسياري از كشورها شنيده شده است.
در همين حال، اتهاماتي عليه مقامات كليسا در اروپا ، آمريكاي شمالي و جنوبي مطرح شده مبني بر اين كه با چنين ادعاهايي به طور مناسب برخورد نشده است.
حتي پاپ بنديكت شانزدهم، رهبر كاتوليك هاي جهان هم متهم شده كه در اين مخفي كاري مقامات كليسا دخالت داشته و در زماني كه به عنوان كاردينال در شهر رم به كار مشغول بوده، عليه كشيشاني كه دست به كودك آزاري زده اند، اقدام موثري انجام نداده است.
اين در حالي است كه حاميان پاپ معتقدند كه او فعالترين پاپي است كه تاكنون در مورد كودك آزاري وارد عمل شده است.
پاپ در آوريل سال جاري، وعده داد چنانچه هر مقام وابسته به كليسا در اين مورد مقصر شناخته شود، به محاكمه كشيده شود.
واتيكان همچنين گفته است كه در چارچوپ قانون، موارد مربوط به كودك آزاري بايد به پليس گزارش داده شود.

 


بعضی از مصادر غیر موثق از حوزه نجف خبر داده اند که سیستانی فتوی قتل ناجی و سنگسار وی را که حد شرعی و اسلامی زنا می باشد را نیز صادر نموده است.به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از سنی نیوز روزنامه عربی الایام با بیان این مطلب نوشت، چند سایت معروف عراقی در روزهای اخیر بعد از نشر گسترده کلیپ غیراخلاقی نماینده مرجع بزرگ شیعه (آیت الله) سیستانی در شهر جنوبی "العماره" که "سید مناف ناجی" نام دارد، از مرجعیت شیعه در این کشور انتقادات شدیداللحنی را بعمل آوردند .
در این فیلم که با دوربین موبایل فیلمبرداری شده است آقای ناجی در حال رابطه جنسی نامشروع با زنهای عراقی دیده می شود که این فیلمها خشم مردم عراق را برانگیخته است.
این منابع اشاره کرده اند که این کلیپها که تعدادشان به چندین کلیپ متفاوت می رسد و ناجی را با چند حالت متفاوت در حال عمل نامشروع با چند زن بیگانه نشان میدهد ، در استان "میسان" عراق منتشر شده است.
این سایتها اضافه نمودند که آقای ناجی از موقعیت دینی خود و نیاز و فقر و نادانی این زنها سوء استفاده کرده و آنها را در دام خود گرفتار نموده است. این منابع تاکید کردند که با مشاهده این کلیپهای ویدیوئی آشکار شده است که او بیشتر با زنان شوهر دارد رابطه نامشروع برقرار نموده است که بسیاری از انها نیز صاحب فرزند می باشند . جالب اینجاست که یکی از زنهایی که در این کلیپها در یوتیوب مشاهده می شود مسئول حوزه آقای سیستانی در این استان می باشد که آثار و سياهي وسجده زیاد وی نیز روی پیشانیش آشکار و نمایان می باشد.
این سایتها در ادامه افزوده اند که پس از انتشار این کلیپهای مستهجن دردیگر استانهای جنوب عراق درگیریهایی خونین در بین بعضی از قبائل و عشائر معروف عراقی رخ داده و بعضی از آنها زنهای شوهرداری را که با نماینده سیستانی رابطه نامشروع داشته اند و وی از آنها فیلمبرداری نموده را به قتل رسانده اند .
این منابع افزودند بعد از انتشار این فیلمها مردم شهر "العماره" جلوی منزل آخوند ناجی تحصن کرده و از وی و خانواده اش اموال خمس خود که به او تقدیم کرده بودند را مطالبه نمودند اما این شخص بمجرد لو رفتن این فیلمها از شهر "العماره" فرار کرده بود.
بسیاری از مردم شهر تهدید کرده اند که اگر اموال آنها به ایشان بازگردانده نشود از آخوند ناجی و دفتر (آیت الله ) سیستانی شکایت خواهند کرد.
از سوی دیگر گروهی از نیروهای امنیتی استان "میسان" دو روز پیش در دیداری که با دیگر مسئولین دفتر سیستانی در شهر العماره داشتند ، از آنها خواستند که آخوند سید مناف ناجی را به آنها تحویل دهند و در غیر اینصورت اقدامات لازمه را بعمل خواهند آورد.
در این گزارش آمده ؛ در پی این آبروریزی( آیت الله ) سیستانی در پیام خود به شیعیان عراق و بخصوص عشائر جنوب ضرورت تمسک و پایبندی آنها به مذهب شیعه را خواهان شد و از آنها خواست که هرگز از دین خود (تشیع) روی نگردانند و هرگز مجال طعن و تمسخر را به مخالفین و تکفیریین و بعثیها ( که منظورشان اهل سنت می باشد) ندهند .
بعضی از مصادر غیر موثق از حوزه نجف خبر داده اند که سیستانی فتوی قتل ناجی و سنگسار وی را که حد شرعی و اسلامی زنا می باشد را نیز صادر نموده است.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به iranchristian-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به iranchristian@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته