-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ تیر ۶, یکشنبه

Posts from Khodnevis for 06/27/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



متاسفانه «خسته نباشید» به زبان مادری کشورهای گروه هشت قابل ترجمه نمی‌باشد
گروه هشت در اقدامی بی‌سابقه از دولت ایران خواست به حاکمیت قانون و آزادی بیان احترام بگذارد و در این مورد حتی به خود این زحمت را داد که در متن بیانیه خود به این مورد اشاره کند. به گزارش رادیو فردا در این بیانیه آمده است:
«ما از دولت ایران انتظار داریم که به حاکمیت قانون و آزادی بیان همانگونه که در پیمان‌های بین‌المللی آمده و ایران نیز عضو آنهاست، احترام بگذارد.»

آگاهان احتمال می دهند که دولت احمدی نژاد فقط و فقط برای برآورده کردن این انتظارات، نه تنها به حاکیت قانون و آزادی بیان احترام بگذارد، بلکه تمامی کاغذ پاره های سازمان ملل را نیزبه هم دیگر وصله کند. متاسفانه "خسته نباشید" به زبان های مادری کشورهای گروه هشت قابل ترجمه نمی باشد.

 


فوتبال به طعم آمریکای جنوبی

 

اگر شما هم مثل من، برای رفع یکنواختی اخبار سیاسی به دنبال فوتبال باشید، این روزها، روزهای خوبی برای این کار است. جام جهانی با تمام جذابیت هایش در حال انجام است.

در این جام، برخلاف بعضی از پیش بینی ها، فرانسه و ایتالیا خیلی زود از جام خداحافظی کردند تا شاید نشان بدهند که این جام، فقط جای جوانان است. تا الان که آغاز دور یک هشتم نهایی است، همه چیز به نفع قاره آمریکا و البته آمریکای جنوبی است.

در قاره آسیا و اقیانوسیه از ۵ تیم شرکت کننده، ۳ تیم حذف شدند. کره جنوبی و ژاپن با عملکرد خوبی که داشتند به مرحله بعدی رفتند و کره شمالی و استرالیا در دریافت گل درخشیدند.

در قاره آفریقا اوضاع بدتر بود. از ۶ تیم شرکت کننده، فقط غنا مثل یک تیم آفریقایی بازی کرد و به مرحله بعدی رفت. البته در زمان نوشتن این مطلب، غنا آمریکا را هم شکست داد و به دیدار اروگوئه رفت.

در قاره اروپا از ۱۳ تیم شرکت کننده، ۶ تیم به مرحله بعدی رفتند. در بین این تیم ها نباید از دو تیم اسلونی و اسلواکی گذشت. بازیهای هر دو جالب بود و اسلواکی توانست قهرمان دوره پیش را به خانه بفرستد.

و بالاخره در قاره آمریکا همه چیز خوب شروع شده است. از ۸ تیم، ۷ تیم به مرحله بعدی رفتند. هندوراس در این بین حذف شد و به جز شیلی همه در گروه خود به عنوان تیم اول صعود کردند، حتی تیم درجه دوی آمریکا که با کمی جفا و کمی خوش شانسی به مرحله بعدی رفت ولی در مقابل تنها تیم صعود کرده ی آفریقایی کم آورد و حذف شد.

اگر حافظه‌ام خوب یاری کند و البته نگاهی هم به سایت‌های مختلف کرده‌ام، تقریباً در هیچ جام جهانی، این تعداد از تیم های آمریکایی به مرحله بعدی راه پیدا نکرده بودند و اگر کمی شانس با پاراگوئه همراه شود، می توان نوید یک فینال و یک مسابقه رده بندی کاملاً آمریکای جنوبی را به علاقمندان فوتبال داد.

 

 


 


درگیری گروه‌های خشونت‌گرا با پلیس در خیابان‌های تورنتو

سی پی ۲۴، تورنتو - درجریان تظاهراتی که به مناسبت اجلاس گروه ۲۰ در تورنتو برگزار می‌شود، عده‌ای ازافراد خشونت طلب با نیروهای پلیس درگیر شده و چند اتومبیل پلیس را به آتش کشیدند. درحالی که مردم عادی وحشت زده در حال فرار از صحنه بودند این افراد به مغازه‌ها درمرکز شهر تورنتو حمله کرده و شیشه‌های مغازه‌ها را خرد کردند. در یک منطقه از شهر درتقاطع خیابان‌های کویین و اسپاداینا حداقل سه تظاهر کننده با محاصره اتومبیل پلیس شیشه‌های آن را خرد کرده و بعد آن را به آتش کشیدند. در آن لحظه نیروی پلیس برای کنترل اوضاع حاضر نبود. این گروه از تظاهرکنندگان لباس سیاه بر تن دارند و خود را «بلوک سیاه» می‌نامند. آنها سرو صورت خود را پوشانده‌اند.

سی تی وی نیوز  نیز گزارش داد که یک گروه از تظاهر کنندگان سیاه پوش در جریان اجلاس گروه ۲۰ در تورنتو با پلیس درگیر شده و به شکستن شیشه‌ها ،تخریب اموال عمومی و به آتش کشیدن خودروهای پلیس پرداختند. اتومبیل‌های پلیس در فاصله چند بلوک از هتل مجلل محل پذیرایی از رهبران گروه ۲۰ واقع شده بودند. گروه مذکور درتلاش بود از حصار امنیتی ایجاد شده دراطراف محل برگزاری اجلاس عبورکند و بعد در سطح شهر پراکنده شد. خشونت زمانی اتفاق افتاد که گروهی از جمع تظاهرکنندگانی که به طور مسالمت آمیز مشغول راهپیمایی بودند جدا شدند. دیوید میلر شهردار تورنتو در یک کنفرانس خبری آشوب طلبان را تبهکار نامید و گفت آنها قصد ایجاد وحشت و تخریب اموال عمومی دارند.


 


فصل خروج از درگیری «غیر مستقیم» در نظام


در مبحث  "اختلاف و حل اختلاف" تئوری‌های متفاوتی وجود دارد. یکی از این تئوری‌ها، پیدا کردن راهی برای درگیری «غیرمستقیم» است. درگیری و یا اختلاف غیر مستقیم، هزینه‌های انسانی و مادی کمتری دارد و از همه مهم‌تر در صورتی که یکی از طرفین خارج از قاعده بازی می‌کند و یا به عبارتی «مسلک و مرام» ضعیفی دارد و نمی‌تواند آن را هزینه کند، این روش بهترین گزینه است. مثال‌ها بی شمارند و می‌توانید از خانواده‌ها و محور قرار دادن فرزندان در درگیری غیرمستقیم شروع کنید تا جنگ‌های بین دو کشور.

نه تصادفاً و بلکه تعمداً، یکی از موفق ترین روش‌های رئیس هیات دولت به عنوان نماینده «نظام» نیز دقیقاً همین است. او که به ویژه، به لحاظ ایدئولوژیک در بسیاری از مواقع در موضع ضعف قرار دارد، تقریباً همیشه به دنبال درگیری غیر مستقیم است. وقتی که می داند «سران فتنه!» چه کسانی هستند، اطرافیان او را می‌گیرد. وقتی که بحث «مفاسد اقتصادی!» را می‌کند، افرادی دستگیر  می‌شوند که تقریباً هیچ ارتباطی با مفاسد جدی اقتصادی ندارند و وقتی که می‌خواهد با «مصلحت» نظام گلاویز شود، به جان دانشگاه آزاد می‌افتد. البته بحث مثبت یا منفی بودن وجود دانشگاه آزاد را به زمان دیگری موکول می کنم تا از اصل ماجرا خیلی دور نشویم.

اما این بار یک فرق اساسی در این بین است. از حدود یک سال گذشته، مجلس و دولت بر سر مسئله ترمیم و اصلاح اقتصاد مریض کشور به یک اختلاف ظاهراً بی‌اهمیت رسید. اما به تدریج و با روندی که در انتخابات طی شد و پس از آن که حتی حامیان شخص رئیس دولت در مجلس نیز به تدریج از او فاصله گرفتند، این فاصله عمیق تر شد و کار به جایی رسید که هفته گذشته در مجلس تقریباً همه به یکدیگر بد و بیراه گفتند و صحنه آخر هم فوق العاده بود. عده ایی دانشجو که معلوم نبود از کجا هماهنگ شده بودند به قوه مقننه کشور، هر چه خواستند گفتند و هیچ مشکلی هم با کلمه «امنیت ملی» در خصوص رفتارشان از جانب وزیر محترم اطلاعات و سایر عوامل نظام مشاهده نشد. سخنان دلخوش در مجلس دیگر اوج درگیری غیر مستقیم بود. او که در اوج عصبانیت صحبت می‌کرد، به تدریج روی کلامش از دیگران به رئیس هیات دولت چرخید و او را مستقیم مورد خطاب قرار داد. البته چندی قبل نیز رئیس هیات دولت در یک سخنرانی بی نظیر، مجلس خبرگان و شورای تشخیص مصلحت نظام را هم زیر سئوال برده بود. خلاصه این که این اختلاف غیر مستقیم به اوج خود رسیده است و اگرچه رئیس مجلس در نطقی تلویحاً تندروهای هر دو طرف را زیر سئوال برد، اما بعید است که خیلی در طرف مقابل تأثیرگذار باشد.

و بالاخره هم یکی دیگر از «والدین» خانواده‌ی «نظام»، که در گذشته‌ی خود، نشان داده است که اصلاً حوصله درگیری غیرمستقیم را ندارد (چرا که پتانسیل خوب مالی، انسانی و مهمتر از همه ایدئولوژیک - حداقل از دیدگاه خود- دارد)، چند روز پیش در یک تعارف و گفتگو اعلام کرده بود که اگر حمل بر قهر نشود از سیاست بازنشسته می شود. اما خود او و ما می دانیم که این تعارفی بیش نیست. اولاًعالم سیاست بازنشستگی ندارد، ثانیاً ایشان بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی که در آن با هزار اما  و اگر به عنوان نماینده تهران پذیرفته شد ولی از نمایندگی انصراف داد، نیز تقریباً همین کلام را جور دیگری گفته بودند اما بعد از آن نه تنها از صحنه سیاست کنار نرفت، بلکه قوی تر بازگشت. بنابراین یا اوهم پذیرفته که درگیری غیر مستقیم را پیش ببرد و یا اینکه قبول به شکست کرده است که بالشخصه دومی را قبول ندارم.

در آخر هم نکته دیگری را هم باید اضافه کرد و آن حضور نیروی انتظامی برای فشار بیشتر به زنان و دختران است. اگرچه معتقدم آنچه که در خیابان‌های تهران شاهد آن هستیم، حقیقتاً نظیر ندارد یا حداقل کم نظیر است، اما «نظام» باید بپذیرد که این فساد محصول ۳۲ ساله خود اوست. ولی به هر حال طی یک ماه گذشته، همه ائمه جمعه (که یک مرکز فرماندهی دارند) در یک اقدام هماهنگ با آیات عظام، نگرانی خود را از بی بند و باری با هزاران روش اعلام نمودند و از زلزله و قلب شیعیان و عرش خداوند را به لرزه درآوردند. فشار آنها به دولت برای جلوگیری از فساد اخلاقی کمی غریب است. چرا که مسئولیت نیروی انتظامی اصولاً با دولت نیست.


به هر حال به نظر من باید زمان کوتاهی را صبر کرد تا به ویژه فشار اقتصادی و سایردلایل به تدریج واسطه‌های درگیری درون نظام را حذف نماید و آنوقت دوباره به وضعیت و طرفین واقعی درگیری نگاه کرد.

 


 


می‌توانیم با هم حرف بزنیم

۱- دوستانی که در روزهای اخیر به ناگهان متوجه شده‌اند که خودنویس مانند سایت‌های دیگر فارسی زبان عمل نمی‌کند و از انتشار تعدادی از مطالب ناراحت شده‌اند، می‌توانند خود نیز مانند بقیه نویسندگان، انتقاد خود را همینجا بنویسند. البته نخست باید عضو شوند، اگر نه می‌توانند به عنوان خواننده، انتقادشان را ایمیل کنند  تا ما نیز تحت عنوان نظر خوانندگان منتشر کنیم.

۲- خودنویس، یک سایت شهروندی و داوطلبانه است. در بخش نظر، می‌توانید هر نظری داشته باشید، اما خبر را لطفا بدون نظر بنویسید و طرفین ماجرا را بیاورید. قرار نیست خبر منعکس کننده یک طرف ماجرا باشد.

۳- میزان دخالت دبیران خودنویس در مطالب شما، حداقلی است. اساس، مشارکت حداکثری است. ما به قیمت مصالح دیگران نمی‌توانیم سخنان کسی را سانسور کنیم.

۴- کامنت‌هایی را که بعضی دوستان حساس اهانت می‌پندارند، باعث ناراحتی‌شان شده. تعریف اهانت از دید افراد مختلف، متفاوت است. من هر روز مجبورم تعداد بسیاری زیادی کلمات نامناسب را از کامنت‌ها تبدیل به نقطه‌چین کنم یا بردارم. گاهی ممکن است همکارانم کامنت‌هایی را بدون دیدن فحش‌ها و ناسزاها منتشر کرده باشند. در هر حال، اگر کامنت اهانت‌آمیزی دیدید که از دست ما در رفته، لطفا تذکر دهید.

۵- اینکه مطلبی منتخب سردبیر می‌شود، فقط به خوب بودن یا اینکه من خوشم بیاید یا نیاید نیست. گاهی اهمیت زمانی مطلب و ارتباطش با حوزه‌هایی که مورد توجه مخاطبان است باعث می‌شود نوشته‌ای در این بخش بیاید. تلاش دوستانی بزرگوار که خواستار عدم انتشار برخی عناوین شده‌اند را محترم می‌دارم، اما خودنویس پایه‌اش بر حذف مصلحت‌گرایانه نیست.

۶- چون میزان سو تفاهم بر اساس گرایش همکاران روزنامه‌نگار به گروه‌های سیاسی گاهی زیاد می‌شود، بنا دارم در باب روزنامه‌نگاری «حامیانه» و تفاوتش با جانبداری رسانه‌ای بنویسم. پیشاپیش از نقدهای دوستان ممنون استقبال می‌کنم!



 


۳۰ روز حريق در نفت‌شهر، سپاه در فكر خليج مكزيك

خبرگزاري مهر نوشت، بامداد ۸ خرداد ماه امسال چاه شماره ۲۴ میدان مشترک نفت شهر به دلایلی که هنوز جزئیات آن مشخص نشده، دچار آتش سوزی و فوران نفت و گاز شده است.

در حال حاضر میزان نفت و گاز خروجی از چاه آسیب دیده نفت شهر معادل ۸ تا ۹ هزار بشکه در روز برآورد شده است و تلاش برای مهار و کنترل چاه در شرکت ملی نفت ایران ادامه دارد. با محاسبه‌اي سرانگشتي مي‌توان دريافت كه بيش از ۱۳ ميليون دلار از سرمايه‌ ملي ايران نابود شده است.

رضا حقیقی رئیس اداره کنترل فوران شرکت ملی حفاری درباره آخرین وضعیت مهار نفت و گاز میدان نفت شهر، با بیان اینکه عملیات مهار و کنترل فوران به صورت کشتن چاه از سطح (Top kill) و کشتن چاه از عمق (Bottom kill) در دستور کار قرار گرفته است، به خبرگزاري مهر گفت: «برای کشتن چاه از سطح تاکنون بیش از ۸۰ درصد از ادوات، تجهیزات و ماشین آلات سوخته شده از اطراف محوطه چاه خارج شده و هم اکنون به ۵ تا ۱۰ متری شیرهای فوران گیر و فلنج های مربوطه نزدیک شده‌ایم.»

در حالي كه ايران  براي مهار حريق چاه نفت در خشكي پس از گذشت بيش از يك ماه ناتوان است، سردار رستم قاسمي فرمانده قرارگاه خاتم الانبياء گفت: «اين مايه ننگ و شرمندگي است كه آمريكا و انگليس و كساني كه خود را مهد تكنولوژي و ابرقدرت حوزه صنعت و اقتصاد جهاني مي‌دانند با گذشت دو ماه از تخريب سكوي توليد نفت در منطقه خليج مكزيك قادر به مهار فوران نفت ‌نباشند.»


به گزارش تابناك به نقل از روابط عمومي سپاه پاسداران، فرمانده قرارگاه خاتم الانبياء با تاكيد بر احساس مسوليت دولت و ملت ايران در برابر اين امر انساني و برشماري توانمندي‌هاي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي بويژه متخصصين نفتي قرارگاه خاتم الانبيا ادعا كرد: «در صورتي كه آمريكايي‌ها و انگليسي‌ها و نيز شركت‌هاي غربي خود را در مهار لكه نفتي ناتوان مي‌دانند از ايران درخواست كنند، مي‌توانيم با بررسي‌هاي لازم، متخصصين قرارگاه خاتم الانبياء سپاه را جهت كمك به جلوگيري از ادامه اين فاجعه بزرگ و پايان بخشيدن به بحران زيست محيطي و مهار لكه نفتي به منطقه اعزام كنيم.»


 


برداشت‌های نامربوط از یک شعار

زبان فارسی شاید استعداد بالایی برای مفاهیم دو پهلو و ایجاز و ابهام و تشبیه و صنایع ادبی از این دست داشته باشد، ولی دست کم در مورد جمله «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» از نظر من معنی و مفهوم کاملا مشخص و واضح است.

اگر بخواهیم همانطور که در مدرسه یاد گرفته‌ایم این جمله را بسط و بخش‌های حذف شده به قرینه لفظی و معنوی را به آن برگردانیم، نتیجه به این صورت خواهد بود:



نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران [باد]


نه [جانم فدای] غزه [یاد]، نه [جانم فدای] لبنان [یاد]، جانم فدای ایران [باد]



که بصورت روان‌تر و البته بدون وزن شعارگونه به این شکل می توان آنرا نوشت:


«جانم فدای غزه مباد، جانم فدای لبنان، مباد، جانم فدای ایران باد!»


همانطور که مشاهده می‌کنید، اگر این جمله را درست و به زبان فارسی بخوانیم، می‌بینیم که موضوع آن طرد و نفی مردم غزه و لبنان نیست، بلکه در مورد عمل قهرمانانه «جان دادن» کشور ایران را «موضوع جان دادن» قرار داده است، نه دو کشور و ملت دیگر را. کجای این جمله مربوط به «نژاد پرستی» و «دشمنی با مردم لبنان و فلسطین» و «حمایت از نقض حقوق بشر توسط اسرائیل» است!؟


این شعار از طرف مردمی مطرح شده که اعلام می کنند «جانشان» را، این پر بها ترین گوهر هر انسان را، حاضرند برای کشورشان بدهند، نه برای غزه و لبنان. چه کسی می‌تواند بر این مردم خرده بگیرد و بگوید که چرا حاضر نیستند جانشان را برای غزه و لبنان بدهند؟ اصلا مگر کسی می تواند برای دیگری تکلیف تعیین کند که جانش را برای چه بدهد!؟


شاید کسانی هم باشند (و هستند) که حاضرند جانشان را تنها برای خانواده و عزیزانشان بدهند، و نه برای کشور ایران. آیا باید این مساله را محکوم کرد، یا آنرا دستمایه جنگ سیاسی میان گروه‌ها قرار داد؟ آیا کسانی که اصولا حاضر نیستند جان عزیزشان را برای هیچ چیزی بدهند، شایسته توبیخ و ملامت، یا تشویق و تکریم هستند؟


هر کس مختار است جانش را برای هر چه دوست دارد در طبق اخلاص بگذارد، یا نگذارد! این جنگ و دعوایی که از یک طرف با دروغ آقای محسن کدیور به راه افتاده و از طرف دیگر توسط بعضی رفقای آنطرفی به عنوان سند «نژاد پرستی و راسیسم ملت ایران» تعبیر و ارائه می‌شود، از نظر نگارنده از اساس بی مناسبت و بی ربط است.


دلشان خواسته جانشان را برای ایران بدهند، نه غزه و نه لبنان. به همین سادگی


 


حزب حاکم کره شمالی مصباح یزدی را کاندید رهبری این کشور معرفی کرد

 

 

 

حزب حاکم کمونیست در کره شمالی با برگزاری اجلاسی مهم رهبر آینده این کشور را تعیین کرد. امام مصباح یزدی  بعنوان جانشین  کیم ایل جونگ نام برده شد  و کاندید دیگرکیم جونگ اون پسر ۲۷ ساله رهبر کره شمالی بود که کارشناسان شانس چندانی برایش در نظر نگرفته بودند و با یک رای در مقابل ۷۰۰ رای کمونیستی کنار گذاشته شد وامام مصباح یزدی به عنوان جانشین رهبری انتخاب شد.

رییس سرویس اطلاعاتی کره شرقی  در اوایل هفته جاری اعلام کرد که مصباح یزدی   اخیرا نقشی فعال در سیاست گزاری های این کشور بازی می کند و در مراسم و بازدیدهای رسمی امام معرفی شده است و با توجه به اینکه مردم کره شمالی علاقه زیادی به تمساح دارند و تمساح جز حیوانات مقدس و ملی در کره شمالی به شمار می اید و محبوبیت خاصی بین احاد تمساح دوست کره شمالی دارد. و باتوجه به گسترش روز افزون اندیشه ولایت فقیه در کره شمالی  پیش بینی می شود پس از مرگ کیم ایل جون کره شمالی هم سیستم مترقی ولایت فقیه را جایگزین سیستم کمونیستی کنند.

او همچنین می گوید در هفته های اخیر اشعار و ترانه هایی در ستایش از مصباح یزدی سروده شده که به گمانه زنی ها در مورد انتخاب او برای جانشینی کیم ایل جون  قوت بخشیده بود که در نهایت رسما جانشین رهبری شد.

وی ادامه داد: تمثال امام مصباح یزدی  پس از رسیدن به مقام امامت در سطح وسیعی در کره شمالی توزیع شده است و در عرض یک ساعت نایاب شده است وبا توجه به محدودیت‌های چاپ در کره شمالی تمثال امام مصباح یزدی به قیمت بی سابقه‌ای رسیده است و تمثال مصباح یزدی با یک راس گوسفند معاوضه می‌شود.

در حال حاضر اقتصاد کره شمالی دچار بحرانی عمیق است و ناظران سیاسی می‌گویند با وجود تحریم‌های غرب و اصرار این کشور در پیشبرد برنامه هسته‌ای‌اش تنها امام مصباح یزدی می‌تواند با سیستم ولایت فقیهی مشکلات کره شمالی را حل کند و جهان را سرکار بگذارد.

در همین حال خامنه‌ای ولی فقیه جمهوری اسلامی ایران این جانشینی را تبریک گفتند و برای ایشان علو درجات را مسئلت کردند.

آیات عظام از قبیل مکارم شیرازی و جنتی  نوری همدانی هم با ارسال تبریک جداگانه و مشترک این انتخاب شایسته  تبریک گفتند.

در همین حال دکتر محمود احمدی نژاد نیز که نمی‌توانست اشک‌های خود را پنهان کند در مجلس حزب حاکم کره شمالی  گفت: 

جهان بداند که امام مصباح  امام همه دنیاست و ما برای همه دنیا برنامه داریم و بزودی مشترکا با کمک برادران کره شمالی بمب اتمی را به نیت امام مصباح در امریکا ... ( که نمایندگان حزب گفتند: چینگ چانگ نیاگ ایمام مصباح  که معنی میداد جاوید باد امامت مصباح )


 


پورمحمدي: پتروشيمي شرق ناموفق است

به گزارش خبر‌آنلاين، پورمحمدي كه اينك رياست سازمان بازرسي كل كشور را به عهده دارد در شوراي اداري خراسان جنوبي گفت: «مهم‌ترین عللی که در خصوص عدم اجرای برنامه به آن دست یافتیم می‌توان به عدم تخصیص اعتبارات لازم، عدم تناسب بودجه و پیش‌بینی بودجه برای اجرای طرح‌ها، عدم تعیین متولی مشخص در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها، نداشتن مطالعات پایه در برخی از طرح‌ها و... از مهم‌ترین علل عدم یا ضعف در اجرای این برنامه است.»

وي افزود: «الان بیشترین دغدغه و آسیب در برنامه، داشتن یا نداشتن رفتار برنامه‌ای است و یک نمونه‌اش همین بحث هدفمند کردن یارانه‌هاست.»


پورمحمدي ادامه داد: «در دورانی که در وزارت کشور بودیم تلاش زیادی کردیم تا طرح‌ها و پروژه‌های باقی مانده از دولت‌های قبل را کامل کنیم. قول‌هایی که به مردم برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف داده می‌شود، اگر خارج از توان و ظرفیت باشد، دست‌نیافتنی است. به عنوان نمونه از یک وزیر درباره قول‌ها و پروژه‌هایی که در حوزه مسوولیتی‌اش تصویب و تنظیم شده بود پرسیدم چقدر برای انجام این پروژه‌ها زمان نیاز است که گفت با ظرفیت و توان فعلی حدود ۳۰ سال طول می‌کشد.»

وي برخلاف روال مرسوم مديران جمهوري اسلامي موضوع زيان‌ده بودن پتروشيمي شرق را مطرح كرد و افزود: «اعلام می‌کنیم که خط پتروشیمی شرق کشور ناموفق است و کسی نسبت به آن طمع نکند. به بخش خصوصی می‌گوییم که مشارکت نکنید چون ضرر می‌کنید. پتروشیمی لوازمی برای تحقق می‌خواهد که باید محقق شود در غیر این صورت نمی‌توان موفق بود.»


پورمحمدي گفت: «کشور ما دارای منابع، ظرفیت، انگیزه و توانایی انسانی بالایی برای توسعه و پیشرفت است اما سؤال این است آیا بازخورد، خروجی و بهره‌وری کارهای ما با این ظرفیت‌ها و توانایی‌ها مناسب و مطلوب است یا خیر؟»


وي افزود: «استان‌های کشور ما فقیر نیستند و من با محروم عنوان‌کردن برخی استان‌ها مخالف هستم.»


 


آیه‌های خدا




چــــه هستم ذره‌ای هیـچ از همـه چیز

اســـــــیر دسـت شیــــــــطان هـــوایم

نفهمـیدم مـــــــــراد ازخــــلقتم چیست

جــــــدا ازاصل خــــود این‌جا چرایم؟

به همــــــراه تولد مــــــــــرگ هم بود

که تا آخــــــر نکـرد هــــــرگز رهایم

پس‌ازمشتی حـدیث‌ وحــرص‌‌ وحسرت

شـــــــــــــوم راهی پایانی ســــــــرایم

چــــــــــه بند ودام برپا بســــــته دیدم

چو دانستم کـــــــــــی‌ام من در کـجایم

دلی از مــــن نلـــــــــــرزید و نـرنجید

نجنبید این دل بــــــــــــی‌دسـت و پایم

ترا رب! بار‌ها با گــــــــریه خــواندم

ولی گـــــــــــــــویا تو نشنیدی صدایم

بشر را اشرف مخــــــــــلوق خواندی

ولی آیا چنین است کـــــــــــــــارهایم؟

فجایع، جنـــــگ‌ها و کشــت و کشتار

عیـان است آشــــــــــــــــکارا رد پایم

ترا من بنـده‌‌ای نا چیـــــــــــــــز بودم

زبی‌شرمـی کنون گــــــــــــویم خدایم

به نام تو ستـم‌ها بر بشـــــــــــر رفت

که خـون بارد از ایشـــــــان دیده‌هایم

خدایا! آیه‌های تو چنــــــــــــــینند؟

ویا مـن زین تصـــــــــوّر در خطایم؟

بر انداز ایزدا این دودمـــــــــــــان را

رها کـــــــــــــــــــن ملّتی را با دعایم


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته