-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ تیر ۸, سه‌شنبه

Lates News from Iran Christian for 06/29/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



یک روزنامه محلی در دبی روز دوشنبه 28-6-2010 طی گزارشی اعلام کرد بانک مرکزی امارات عربی متحده به نهادهای مالی این کشوردستور داده است در راستای اجرای تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران 41 حساب بانکی متعلق به ایران را مسدود کنند.روزنامه اقتصادی " امارات بیزنس " با استناد به منابع دولتی در شماره امروز خود نوشت، در بخشنامه ای که به تمام صرافی ها، نهادهای سرمایه گذاری و مالی فعال در این کشور ارسال شد از آنها خواسته شده ، حساب های مالی شرکت ها و افرادی را که نامشان در قطعنامه 9 ژوئن شورای امنیت درج گردیده مسدود شوند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه این اقدام در چارچوب اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تعلیق فعالیت های هسته ای تهران اتخاذ شده است.
مقامات مالی امارات پیشتر نیز در بیستم ژوئن از شرکت های فعال در منطقه آزاد این کشور خواسته بودند در معاملات با بانک ها و مشتریان ایرانی خود کاملا احتیاط آمیز عمل کنند.
شورای امور تجاری ایران در دبی هفته گذشته اعلام کرده بود که به علت اجرای تحریم هایی که سازمان ملل متحد برضد ایران اعمال کرده است شرکت های ایرانی در امارات عربی متحده با محدودیت های فزاینده روبرو شده اند.
جمهوری اسلامی ایران یکی از شرکای تجاری مهم امارت دبی یکی از هفت عضو فدرال امارات عربی متحده به شمار می رود و میزان مبادلات تجاری میان دو طرف سالانه به ده میلیارد دلار بالغ می گردد که بیشتر شامل صادرات به ایران می شود.
شورای امنیت سازمان ملل در نهم ژوئن با صدور چهارمین قطعنامه خود علیه ایران به علت فعالیت هسته ای این کشور این بار فعالیت های نظامی و مالی تهران را هدف قرار داده است.
روزنامه گلف نيوز نیز هفته گذشته در گزارشی اعلام کرده بود که امارات عربی متحده دفاتر بيش از 40 شرکت محلی و بين المللی را که به نقض تحريم هاي بين المللي علیه ايران متهم شده اند مسدود کرده است.
به نوشته اين روزنامه شرکت های مزبور متهم شده اند کالاهایی را به ایران فروخته اند که یا مصرف دوگانه دارند و یا اینکه مواد خطرناک به شمار می آیند در حاليکه بر اساس قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل متحد و پيمان منع تکثير سلاح های هسته ای فروش چنین کالاهایی به ايران ممنوع اعلام شده بود.

 


تیتر این مقاله ی گاردین بسیار برای جذاب بود. به این جمله دقت کنید: اگر تنها سه درصد از نور خورشیدی که به بیابان های آفریقا و خاورمیانه می تابد را جذب کند تمام انرژی مورد نیاز اروپا تامین خواهد شد! به نظر می رسد برخی گروه ها در این حوزه پیشنهاداتی را ارائه کرده اند و در پی بررسی روش های ممکن برای انتقال انرژی هستند. به عنوان مثال یک شرکت آلمانی در این زمینه طرحی را دارد تا 15 درصد انرژی برق مورد نیاز اروپا را تا سال 2050 در طی پروژه ای به ارزش پنجاه میلیارد دلار از بیابان های این منطقه وارد کند. جزییات این مطلب را می توانید اینجا مطالعه کنید.

 


این روحاني شيعه كه از 16 سال پيش تاكنون در استراليا زندگي مي‌كرد دستگاه اطلاعاتي استراليا وی را تهديد امنيتي براي اين کشور دانست.به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از منابع خبری اینترنتی، دولت استرالیا یک روحانی ایرانی را ساعاتی پیش از این کشور اخراج کرد و وی عازم تهران شد.
سي ان ان اعلام کرد دکتر منصور لقایی ساعتی قبل از اخراج شدن از استراليا راهي ايران شده است.دستگاه اطلاعاتي استراليا دکتر لقایی را تهديد امنيتي براي اين کشور دانست.
اما ماجرا این روحانی ایرانی از چه قرار است .دکتر لقايي يك روحاني شيعه ميانه‌رو ايراني است كه از 16 سال پيش تاكنون در استراليا زندگي مي‌كند وی به سه زبان فارسی،انگلیسی و عربی‌ تسلط کامل دارد. حدود ۱۳ سال پیش سازمان اطلاعات و امنیت استرالیا دکتر منصور لقایی را به عنوان یک تهدید امنیتی و متهم به جاسوسی  برای جمهوری اسلامی علام کرد. دکتر لقایی بارها در دادگاهای فدرال استرالیا حاضر شده است.
دولت استرالیا در نهایت طی حكمی اخراج دکتر لقایی را صادر کرد. دولت استرالیا معتقد است که چون دکتر لقایی یک شهروند استرالیایی محسوب نمی‌شود، هیچ گونه حق و حقوقی به او تعلق نمیگیرد .

 


رهانا: شامگاه جمعه، چهارم تیرماه نیروهای انتظامی در منطقه‏‌ی "دولی درماناوی" از توابع "هومل" سردشت، گروهی از کاسبکاران را به رگبار بستند.به گزارش روانیوز، بر اثر این حمله نوجوانی ۱۴ ساله به نام زانیار ابراهیمی، فرزند محمد، اهل روستای "فقیه خدریان" منطقه‌‏ی "باسکی کوله سه" هدف گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد.
در این حمله همچنین ۶۰ رأس از چهارپایان نیز تلف شده و ۲۰ رأس نیز به غنیمت نیروهای رژیم درآمدند.
از سوی دیگر منابع خبری، از زخمی شدن دو کاسبکار دیگر در منطقه‌ای مرزی در مریوان خبر می‌دهند.
شامگاه چهارشنبه هفته گذشته، گروه دیگری از کاسبکاران در کمین نیروهای نظامی پاسگاه "ئاسن ئاوا" ی مریوان قرار گرفته و بر اثر تیراندازی این نیروها دو تن از کاسبکاران به اسامی "یدالله برازی" ۲۴ ساله و "سوران امینی" به شدت زخمی شدند.
پس از تیراندازی به سوی این کاسبکاران کرد و زخمی شدن دو تن از آنان، نیروهای انتظامی اسب های متعلق به آنان را نیز به رگبار بسته و حداقل ۲۰ راس اسب به ضرب گلوله ماموران نیروهای انتظامی از پای درآمدند.

 


برخلاف قراری که دولت بریتانیا با مقامات فرهنگی رژیم جمهوری اسلامی داشته است، منشور حقوق بشر کوروش بزرگ پادشاه هخامنشی که در موزه بریتانیا نگهداری می شود به ایران ارسال نخواهد شد.منشور حقوق بشر کوروش که ۲۷۰۰ سال قدمت دارد از سال ۱۸۷۹ میلادی و پس از کشف توسط یک باستان شناس آسوری تباربریتانیایی در بخش «ایران باستان» موزه بریتانیا نگاهداری می شود.
این اثر تاریخی استوانه شکل که از خاک «رس» ساخته شده و برروی آن به زبان میخی بابلی داستان فتح بابل به دست کوروش دوم، پادشاه هخامنشی را در سال ۵۳۹ قبل از میلاد مسیح به تصویر می کشد نماد بی همتایی از تاریخ باستانی ایران زمین و یکی از پر ارزش ترین دارایی های موزه بریتانیا به شمار می رود.
این منشور قرار بود برای نمایش در ایران، در اوایل سال جاری (۲۰۱۰ میلادی) موقتا به این کشور وام داده شود ولی مسئولان موزه بریتانیا اخیرا اعلام کردند به دلیل اکتشافات جدیدی در رابطه با منشور حقوق بشر کوروش، آن را به ایران نخواهند فرستاد.
دکتر «ایروینگ فینکل» یکی از مسئولان موزه بریتانیا می گوید:«دو قطعه شکسته ای که مدت ها برای دانشمندان ناشناخته بود از لحاظ شکل و اندازه مطابق حفره و بخش های گم شده این اثر باستانی است که نیاز به بررسی بیشتر دارد.
باستان شناسان از سراسر جهان هفته گذشته در لندن گرد آمدند تا در مورد این اکتشاف جدید در رابطه با منشور کوروش بزرگ، پادشاه هخامنشی گفتگو کنند.
پس از آن که موزه بریتانیا تاخیر در فرستادن منشور حقوق بشر کوروش به ایران را اعلام کرد، مقامات ایرانی با برخوردی شدید و خشمگینانه رابطه خود را با موزه قطع کردند و اقدام موزه را ناشی از سرد شدن روابط سیاسی بین دو کشور به دنبال خشونت های پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران دانستند.
پیش از این دراوایل سال ۲۰۰۹ دولت بریتانیا موافقت کرد که «منشور حقوق بشر کوروش بزرگ» به مدت سه ماه برای نمایش در موزه ملی ایران به این کشور ارسال شود. در آن زمان به این عمل به صورت تحولات سیاسی دربهترشدن مناسبت بین  دو کشورنگاه شد اما چندی بعد در اکتبر ۲۰۰۹ و پس ازوقوع وقایع پس از انتخابات سال گذشته درایران، دولت بریتانیا اعلام کرد که فعلا به خاطر شرایط سیاسی حاکم بر ایران، از ارسال این اثر باستانی به این کشور خودداری خواهد کرد.
پیش از این و در اواخر بهمن ماه ۱۳۸۷ سازمان میراث فرهنگی ایران با برگزاری نمایشگاه «ایران عصر صفویه» در لندن بخشی از ارزشمند ترین گنجینه تاریخی کشور مربوط به دوران «شاه عباس» را در راستای همکاری با موزه بریتانیا برای نمایش در این موزه امانت داد و به همین جهت گمان می رفت که با عملی متقابل  برای انتقال منشور کوروش به ایران برای شرکت دریک نمایشگاه چند ماهه موافقت شود.
عکس العمل ایران به این تصمیم دولت بریتانیا، مردود دانستن ادعاهای  مسئولان بریتانیای در رابطه با وجود نا آرامی های انتخاباتی در ایران و تعیین یک ضرب الاجل دو ماهه برای انتقال منشور کوروش به این کشور بود. هم چنین دولت ایران اعلام کرد که درصورت عدم تحقق انتقال منشور کوروش به ایران تا آبان ماه ۲۰۰۹ همه مراودات و ارتباطات علمی، تحقیقاتی، اجرایی و تخصصی خود را با این موزه لغو خواهد کرد.
از سوی دیگر «جان کرتیس» مسئول بخش خاورمیانه موزه این گفته را که تاخیر ارسال منشور به ایران ناشی از احتمال و هراس از بازنگرداندن آن به بریتانیاست را رد کرده است.
منشور حقوق بشر کوروش موسوم به استوانه کوروش، استوانه ای سفالین است که در سال ۵۳۹ پیش از میلاد به فرمان کوروش پادشاه بزرگ هخامنشی ساخته شد. بررسی ها نشان داده است که نوشته های استوانه پس از شکست نبونید یا «بخت النصر»و گشوده شدن شهر بابل نوشته شده و پس از آن به عنوان سنگ بنای یادبودی در پایه های شهر بابل قرار داده شده است. در حدود سال ۱۲۸۵ خورشیدی به هنگام کاوش های باستان شناسی در بابل این استوانه  در میان رودان (بین النهرین) توسط یک باستان شناس بریتانیایی آسوری تبار به نام «هرمز رسام» کشف شد.
این لوح سفالین استوانه شکل به طول ۲۳ سانتی متر و عرض ۱۱ سانتی متر در همان زمان به کشور بریتانیا منتقل شد و از آن زمان تا کنون همواره توجه بسیاری را در موزه به خود جلب کرده است و احساسات مختلفی را در میان ایرانیان دیدار کننده از آن برانگیخته است.
در بررسی های بیشتری که پس از گرته برداری و آوانویسی و ترجمه «نبشته» روی استوانه انجام شد نشان داد که این فرمان کوروش بزرگ هخامنشی به هنگام ورود او به شهر بابل نوشته شده است و تاریخ آن به ۵۳۸ پیش از میلاد می رسد. ترجمه مفاد این نوشته نیز که نخستین رساله حقوق بشر درتاریخ شناخته شده تمدن انسان به شمار می رود حیرت باستان شناسان را برانگیخت.
بسیاری معتقدند موزه بریتانیا به خوبی از این اثر باستانی محافظت می کند و باید اطمینان حاصل شود که اگر به ایران وام داده شود به سلامت به موزه باز خواهد گشت.درهمین حال برخی دیگر ترجیح می دهند منشور کوروش کبیر در ایران نگاهداری شود.
این استوانه که به عنوان «اولین منشور حقوق بشر» درسطح جهانی شناخته می شود از آن جایی که پنجره ای به تاریخ ایران زمین است توانسته احساسات شدیدی را در میان ایرانیان داخل و خارج از کشوربرانگیزد.

 


زن مسلمانی که به مسیح ایمان آورده تعریف میکند که چطور خویشاوندانش او را ربوده و ناخن دستشش را کشیدند تا او را مجبور به انکار ایمان جدیدش کنند.به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از كریسشن تودی، مصریان مسلمانی که دین خود را تغییر میدهند از طرف دولت مورد آزار و اذیت قرار میگیرند و از طرف خانوادشان طرد میشوند. زن مسلمانی که به مسیح ایمان آورده تعریف میکند که چطور خویشاوندانش او را ربوده و ناخن دستشش را کشیدند تا او را مجبور به انکار ایمان جدیدش کنند.
"ماری" به صورت مخفیانه به زنانی که مانند او از زمینه اسلامی میآیند و میخواهند که دینشان را تغییر دهند کمک میکند. او تعریف کرد که چطور بعضی از نزدیکانش برای برگرداندنش به اسلام او را شکنجه کردند. او گفت: آنها مرا شکنجه کردند، ناخن هایم را کشیدند و برخی قسمت های بدنم را سوزاندند اما خدا راهی را برای رهایی از آنجا برایم مهیا کرد.
"ماری" بعد از کار کردن برای یک حقوق دان مسیحی در سن ۲۱ سالگی به مسیح ایمان آورد. او میگوید: دیدم که مسیح با همه منصف بود و با نیازمندان به مهربانی رفتار میکرد.
بعد از تغییر دینش از اسلام به مسیحیت او مجبور شد که خانواده را ترک کند و در خیابانها زندگی کند.حتی مسیحیانی که با آنها ملاقات کرد به او مشکوک بودند و میترسیدند که جاسوس باشد.
او میگوید : بعضی از کشیشان نیز به من میگفتند که به اسلام و خانواده خود برگردم . سرانجام یک کشیش ارتدکس به او کمک کرد و این اولین باری بود که با ایمانداران دیگری که از زمینهٔ اسلام آماده بودند آشنا شد.
ماری با ایمان فعالیت و بشارت مسیحی خود را شروع کرد اما برخی ماموران امنیتی دولتی كه از خدمتش آگاه بودند موقعیت و وضعیت وی را  به اطلاع خانواده اش رساندند که او یک فعال مسیحی شده است و آنها نیز او را ربوده و و برای هفت روز شکنجه کردند تا این که توانست از آنجا بگریزد.
ماری همچنان  از طرف ماموران امنیتی تحت تعقیب میباشد و مجبور شده تا به حال پنچ بار آدرس خود را تغییر دهد. مسیحیانی که از زمینهٔ اسلام میآیند دارای مشکلات دیگری نیز هستند. به گفتهٔ ماری: ماموران امیتی با فشار قرار دادن کار فرمایان به آنها اطلاع میدهند که آنها مسیحی هستند و آنها نیز مسیحیان را از کار اخراج میکنند تا اینگونه بر آنان فشار مالی بیاورند.
خانواده ها نیز مانع ازدواج دختران نوکیش مسیحی خود با مسلمانان میشوند و آنها را در خانه ها  حبس میکنند. حتی بعضی از آنها چهرهٔ دختر را با پاشیدن اسید خراب و زشت میکنند. بعضی مسیحیان اعلام داشتند که توسط ماموران امنیتی دستگیر و شکنجه شده تا ایمانشان را تغییر دهند. بعضی دیگر با فتوایی که از سوی برخی روحانیان مسلمان داده می شود خواهان مرگشان است روبرو میشوند. آنها نمیتوانند مذهب ثبت شده در شناسنامه خود را تغییر دهند. بسیاری تحت فشار برای ترک کردن مصر هستند اما تصمیم میگیرند که بایستند و پیام انجیل را به مردم کشورشان برسانند.
با وجود خطرهای بسیار "ماری" اظهار میدارد که برای کمک به دخترانی که مسیحی شده اند خدمت را ادامه خواهد داد و این که عیسی مسیح ارزشش را دارد که تمام این کارها را برایش انجام دهیم و این هدیه ایی است که در راه او درد و رنج بکشیم.
این گزارش میافزاید که ماری خواسته است تا برایش دعا شود تا حفاظت،حکمت و قدرت خدا با او باشد تا بتواند به دخترانی که به مسیح ایمان آورده اند کمک کند.
موسسهٔ مسیحی CEO در حل کمک به ایمانداران مسیحی همچون ماری است. این موسسه  در حال حاضر خانه ایی برای مسلمانانی که مسیحی شده اند و شرایط تحصیل برای کودکانی که پدر و مادر خود را در جفاها از دست داده تهیه نموده است تا از این طریق به آنان كمك  حمایت نماید .
کشور مصر قبل از آن که در سال ۶۳۹ بعد از میلاد مسیح توسط مسلمانان تصرف شود یکی از مراکز اصلی پژوهشهای مسیحی به شمار میرفت.
اکنون نیز مصر بزرگترین جامعه مسیحی را در خاورمیانه دارا ست. حدود ۱۰% جمعیت مصر را مسیحیان تشكیل میدهند که بیشتر آنها مسیحی قبطی هستند. با این حال مسیحیان از داشتن نماینده سیاسی محروم هستند و در آموزش و پرورش و مقولهٔ اشتغال مورد تبعیض قرار میگییرند. مسلمانانی که دین خود را تغییر میدهند نه تنها به عنوان مرتد و خائن به اسلام محسوب میشوند بلکه به آنها به چشم خائنین به خانواده و کشور نگاه کرده میشود.
موسسهٔ CEO از طریق شبکه بین المللی به مسیحیانی که به دلیل ایمان و خانوادهشان در ۳۰ کشور دنیا زندانی هستند را حمایت میکنند. این موسسه از خادمین کلیسا،شبانان و خانوادههایشان پشتیبانی میکند و کتابهای مسیحی،کتاب مقدس و تعلیم آنها را نیز تامین میکند.
موسسهٔ CEO عضو سازمان جهانی ارتباطات بریتانیا و متحدین انجیلی میباشد.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به iranchristian-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به iranchristian@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته