-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ تیر ۶, یکشنبه

Latest News from Emrooz for 06/26/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



یکسال پیش در چنین روزهایی داستان ما آغاز شد، داستانی که هنوز مبهوت سیر اتفاقات، فقط به متن آن می‌نگرم و تلاش می‌کنم درک کنم، سعی‌ می‌کنم ارتباطی‌ پیدا کنم بین آنچه میخواستیم وانچه به سرمان آوردند و آنچه بر سرخود آوردند! میخواستیم رئیس جمهور انتخاب کنیم، میخواستیم در همین ساختار و همین چارچوب، فردی شناخته شده و امتحان پس داده شده را به وکالت برگزینیم، فردی به نام میر حسین موسوی که نه وعده به نابودی شریعت میداد و نه نوید نابودی میراث انقلاب که اتفاقا به ریشه انقلابی و نسب فکری که به خمینی میبرد میبالید، میخواستیم چنین فردی را به وکالت جماعت به ساختمان ریاست جمهوری بفرستیم، رنگ سبزی که در آیین مان تقدس داشت را برگزیدیم و به خیابان‌ها آمدیم و دوستنمان را هم دعوت کردیم که چه طنزی که فتنه گر خواندنمان و به چوب شکنجه و زندان نواختنمان! طنز تلخی‌ است.

یکسال گذشت و گیج هنوز نام‌ها را تکرار می‌کنم، عبدالله مؤمنی را می‌شناسید؟ جوانک دانشجویی برخاسته از یک خانواده مذهبی‌ که به رسم داغ سالهای اول انقلاب و به شیوه آنها زن برادر شهید را به همسری گرفت، می‌دانید کجاست؟ زیدآبادی رابه یاد دارید؟ سحر خیز؟ بهمن امویی؟ یا مجید توکلی؟ یا هنگامه شهیدی و بهزاد نبوی؟ همه مهمان سردی و تنهایی‌ زندان هایند، همگی‌ میزبان بی‌ عدالتی حکومتی هستند که قرار بود چتری بر سر حتا بی‌ خدایان باشد، قرار بود به نام اسلام عدالت علی‌ برپا کند که شانه به شانه مرد یهودی در دادگاه حاضر میشد، نه اینکه خدائی در قامت مقتدا بر زمین بیفریند و جهنمی چه بسا در رقابت با آنچه که میشناسیم درهمین گستره بنماید، قرار بود هر کسی‌ با هر اندیشه‌ای در آن جای گیرد، نه اینکه دامنه خودی و غیر خودی تا آنجا رود که میراث دار بنیانگذار آن را در خانه چنین بی‌ حرمت کنند و نزدیکترین یاران وی را به جرم باطل معاندت به چوب بیدادگاه‌های‌شان بزنند، قرار نبود چنین شود و شد!

سبوئی شکست و آبی ریخته شد، زمین را به خونی اغشتند و حرمتی را الودند که پاک شدنی نیست، مگر میشود فراموش کرد؟ جوانانی که با سکوت به خیابان‌ها آمدند و بازنگشتند، عزیزانی که به امید تغییر و بر اساس مسئولیتی که در قبل کشور خود احساس میکردند قلم به دست گرفتند و زبان به انتقاد گشودند تا گره‌ای باز کنند و اینک هر کدام در گوشه به میله‌های بسته مقابل مینگرند! اسطوره‌هایی‌ که علم مخالفت با ظلم حکومت ظالم قبلی‌ را بدست گرفتند و رنج شکنجه گاه‌های سابق را به جان خریدند و سپس با ایثار هر چه که داشتند در میدان‌های مختلف گذشتند تا از آن پاسداری کردند و اینک به ساختاری مینگرند که در حال زایش میوه‌هایی‌ است تلخ تر از باغ قبلی‌، میوه‌هایی‌ که بوی شکنجه میدهد، مزه گس خون و شوری اشک!

زندانها ماندند و زندانبانان چهره عوض کردند، وگرنه رسم همان رسم سابق است که دگر اندیشان را در انزوای زندان دفن کنند، به این امید که اندیشه را نیز به بند بکشند که چه خام که نمیدانند که زایش اندیشه نتیجه طبیعی خواست جامعه است، با جامعه چه میخواهند بکنند؟ با اندیشه‌ای که ریشه در اعماق اندیشه این مردمان دوانده و اینک جوانه‌های آن سر برآورده چه میخواهند بکنند؟ میپندارند که اگر هوای آزاد را دریغ کنند و چشمه را از منبع کور کنند این درخت خواهد خشکید که چه باطل که نمیدانند که این درخت تنها ریسمانی است که این پهنه خاکی را به زندگی‌ متصل می‌سازد، که نمیدانند که خشک شدن این درخت یعنی‌ سوختن همه این پهنه، یا شاید میدانند و میخواهند فرجام رفتن خود را به فرجام کلّ کشور تبدیل کنند!

یکسال گذشت و ما مانده ایم، هنوز بر سر آن آرمان‌هایی‌ که به میانه میدان کشیدمان هستیم، بر سر میثاقی که با عزیزان دربند و دوستان شهیدمان داشتیم مانده ایم و خواهیم ماند، خواهیم ماند تا آجری دیگر بر بنایی که ستار خان‌ها با باقر خان‌ها و آخوند خراسانی‌ها ملک المتکلمین‌ها آن را استوار کردند بیفزاییم


 


امروز سیزده رجب است. سیزده رجب در فرهنگ سیاسی ما ایرانیان با نام آیت الله العظمی منتظری پیوند خورده است. سیزده سال از سخنرانی روشنگرانه آن پدر آسمانی، آن زبان گویای حقیقت و عدالت، در سیزده رجب سال 1376، در آن هنگام که تنها او بود که روا ندید سکوت را در آن وانفسای اختناق، می گذرد. و نیز از آنچه پس از آن روشنگری، بدخواهان بر او روا داشتند از تهمت و اهانت و اسارت چندین ساله.


او را حقوق بشر ایران "پدر" می خواند، جنبش سبز ایران "پدر" می داند، و در یک کلام هر آن کس که از ایمان یا شجاعت یا مجاهدت یا آزادی و آزادگی نشانی دارد او را "پدر" می نامد. در وصف تو ای "پدر" نیازی به قلم من نیست؛ قلم ها در وصف کمالات تو در دوران حیات و پس از ممات بسیار نوشته اند. و ای کاش همه حرفها گفتنی بود، و ای کاش همه خوبی ها وصف شدنی بود.

من فقط می نویسم که "دل از ناله و ناله از دل حکایت می کند در فراق تو".

می نویسم که "ما تشنه دیدار تو هستیم و در عالم خاک می سوزیم و بار حسرت فراق تو را بر دل می کشیم".

می نویسم که "غم فراق تو در خاطرمان نمی گنجد".

می نویسم که "فراق یار نه آن می کند که بتوان گفت".

می نویسم که "سوز تب فراق تو درمان پذیر نیست".

می نویسم که "یک دم برون نمی رود از سر خیال تو".

می نویسم که "نیست غیر از تو مراد دل بی حاصل ما".

می نویسم که "خون دل است از غم هجرت به جام ما".

می نویسم که "روز و شب نیست بجز ناله و فریاد مرا".

می نویسم که "پر خون شده است کام من از مشت روزگار".

می نویسم که "نخواهد یافت درمان درد من تا جان به تن دارم".

می نویسم که "بجز خیال تو شبهای هجر یار ندارم".

می نویسم که "یک شبم دیده نیامد به هم از زاری دل".

می نویسم که "ز دیده ام شده یک چشمه در کنار روان".

می نویسم که "سینه مالامال درد است ای دریغا مرهمی".

و می نویسم که "زبان خامه ندارد سر بیان فراق".

و در پایان ناباورانه از این هجران بزرگ می نویسم:

"شربتی از لب لعلش نچشیدیم و برفت

روی مه پیکر او سیر ندیدیم و برفت

گویی از صحبت ما نیک به تنگ آمده بود

بار بربست و به گردش نرسیدیم و برفت

همچو حافظ همه شب ناله و زاری کردیم

کای دریغا به وداعش نرسیدیم و برفت".


 


فردا روز پدر است. مثل شب هاي قبل با عکس پدرم حرف زدم. گفتم : بابا راستي يادته پارسال برات چي خريدم؟ يادته چکارکردم؟ يادت نيست؟ به به چشمم روشن! بابام گفت: آخه بابا جون! گفتم: مي دونم چي مي خواهي بگي، مي خواهي بگي يادم نيست ديروز ناهار چي خوردم. گفت: ولي هيچوقت عشق و محبت تو را يادم نمي رود. عکسش را سفت بغل کردم و بوسيدم و از دور ازش پرسيدم امسال چي؟ مي توني حدس بزني برات چي خريدم؟ کار خدا را چه ديدي شايد امشب که آقاي بازجو داره کادويش را مي گيره يادش بيفته که شما هم کادوهايي دارين که امسال با حال و هواي ديگري پيچيده شده. منو باش که تا همين الان هم اميدوارم وجدان آقاي بازجو بيدار بشه و بتوانم مثل هر سال بپرم توبلغت، بفشارمت و بعد از کلي بازي کادوتو بدم و باز تو بگويي :«تو و محبتت برام مهمي.» ولي بابا مي ترسم اگه مثل دوستاي ديگت پنج، شش سال، روز پدرپيشم نباشي چه کنم؟ مي ترسم سردي ديوارهاي بلند اوين، مهرباني و گرمي دلت را سرد کند. بابا نکند تو هم مثل اونهائي که نمي ذارن من و خواهرام ، تو را ببينيم، عشق را فراموش کني! اون ها تو دلشون عشق و محبت نيست اگه بود نمي گفتند ملاقات فقط همسر، پدرر و مادر. بابا ميشه آدم خدا پرست باشه، نمازبخونه و هي بگه خدا، خدا، ولي يادش بره که خداي مهربون ما همونه که بدون هيچ منتي همه ي نعمت هايش را به بنده هاي خوب و بدش يکسان ميده، و بعيد است که او بپذيره که يک عده مدام بگن خدا باماست واقعا بابا برام جا نمي افته اگه خدا با اون هاست يعني خدا با ما نيست؟ خدا مال همه است و به نظر من خدا بيشتر مال اونهائي است که مثل خودش مهربون و رحيم هستند. دروغ نمي گويند و بي گناهان و آدم هاي خوب را زنداني نمي کنند.
آخ بابا جون چقدر دلم برات تنگ شده، هزار تا سوال دارم، جواب ها شو مي خوام از تو بشنوم. راستي بابا اصلا حال وحوصله پيگيري جام جهاني را ندارم اخه بدون تو هيچي لذت نداره چه رسد به فوتبال.
راستي باباجونم مامان به معاون دادستان گفته اگر ملاقات حضوري به من و خواهرانم وعمه هاي عزيزم ندهند اعتصاب غذا مي کند يا روزه ميگيره. ما هم اينکار رو مي کنيم. اگه به تو گفتن ما اعتصاب غذا کرديم ناراحت نشوي ها، اصلا نگران ما نباش، چون براي رسيدن به تو، همه ي سختي ها را تحمل مي کنيم و حتما خدا کمکمان مي کنه. وقتي فکر مي کنم براي رسيدن به يک هدف مهم بايد سختي ها را تحمل کنم ديگه گريه ام نمي گيره. بابا جون فکر مي کنم بزرگ شدم.
بابا جون بهت افتخارمي کنم، آدم بزرگي هستي. فردا با کار دستي که برات درست کردم و کادوئي که برات خريدم و با يک دسته گل بزرگ ميايئم پشت ديوارهاي بلند اوين تا روز پدر را بهت تبريک بگيم و اين روز را جشن بگيريم. عشق و محبت و گرمي را بياريم توي زندان. اميدوارم خانواده ات را کنار خودت ببيني و جوابمان را با بوسي که مي فرستي، حس کنيم.

قربونت برم. به اميد ديدار
آتيه


 


امروز: بلافاصله پس از تصمیم سنای آمریکا برای تشدید تحریمهای ایران، مجلس نمایندگان آن کشور(کنگره) نیز، با ۴۰۸ رای موافق در برابر ۸ رای مخالف، طرح تحریم فراگیر ایران را با هدف "وارد نمودن فشار بر صنایع انرژی و بانکداری ایران" و همچنین "ناقضان حقوق بشر" در این کشور تصویب کرد که در بخشی از آن شرکت هایی که تجهیزات قابل استفاده علیه آزادی اطلاع رسانی، مانند فروش امکانات فیلترینگ اینترنت، کنترل محیط مجازی، شنود مکالمات و تماس های تلفنی را برای دولت ایران تامین کنند، مورد هدف تحریم های آمریکا قرار خواهند گرفت.

ساعاتی پیش از آن نیز، مجلس سنای آمریکا، با اجماع کامل (۹۹ رای موافق و بدون رای مخالف)، لایحه تحریم شرکت‌های مرتبط با صنایع انرژی ایران یا مرتبطین با سپاه را مورد تصویب قرار داده بود.

به گزارش خبرگزاری آلمان، کنگره آمریکا، هدف از تصویب این طرح را "وارد کردن فشار بر جمهوری اسلامی برای تغییر در برنامه های هسته ای خود" ذکر کرده و تاکید نموده است که این تحریمها دقیقا "بخش های انرژی و بانکداری" جمهوری اسلامی، که مرتبط با برنامه های اتمی هستند را مورد هدف قرار می دهد و دامنه آن تا شرکت های سرمایه گذار در ایران (به ویژه در صنایع نفت و گاز) و تامین کنندگان تجهیزات محدود کننده آزادی اطلاع رسانی، گسترش دارد.

این گزارش همچنین از "مورد تحریم قرار گرفتن اشخاص حقیقی یا حقوقی، اعم از شرکت های نفتی، بیمه، موسسه های اعتباری یا بانک هایی را که به هر نوع، مبلغی بیش از ٢۰ میلیون دلار در سال در منابع نفتی ایران سرمایه گذاری کنند"، خبر می دهد.

به گزارش رویترز، کنگره آمریکا با تحریم های جدید، برای نخستین بار صادرات و فروش فرآورده های نفتی تصفیه شده به ایران، شامل بنزین، گازوئیل و سوخت موتور جت را تحریم می کند، که بر اساس آن هر شرکتی که از طریق فروش فرآورده های نفتی تصفیه شده به ایران، سودی معادل یک میلیون دلار یا بیشتر کسب کند و یا در طول یک سال به تدریج به فروش این فرآورده ها به ایران به ارزش بیش از پنج میلیون دلار مبادرت ورزد مشمول تحریم های آمریکا قرار می گیرد و در نتیجه اجازه هیچگونه فعالیتی در بخش های مالی، بانکی یا بازارهای سهام آمریکا را نخواهند داشت.

مصوبۀ کنگره آمریکا، عملا بانک های خارجی را در صورت معامله با بانک های عمده یا نهادهای وابسته به سپاه، از دسترسی به نظام مالی آمریکا محروم خواهد کرد.

در بخش دیگری از مصوبۀ کنگرۀ آمریکا آمده است "شرکت هایی که ابزار و تجهیزات قابل استفاده علیه آزادی اطلاع رسانی، مانند فروش امکانات فیلترینگ اینترنت، کنترل محیط مجازی، شنود مکالمات و تماس های تلفنی را برای دولت ایران تامین کنند، مورد هدف تحریم های آمریکا قرار خواهند گرفت و شرکت های تامین کننده این نوع ابزار و وسایل، با محدودیت هایی در عقد قراردادهای عمده دولتی و دسترسی به سایر امکانات مالی آمریکا مواجه می شوند.

جان مک کین، سناتور جمهوریخواه و رقیب باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری ٢۰۰۸ آمریکا، مصوبه جدید کنگره را هشداری به شرکت ها طرف معامله دولت ایران دانسته و خاطرنشان نموده است: "با این مصوبه، گزینه ای را پیش روی شرکت های سراسر جهان قرار می دهیم می خواهید طرف معامله ایران باشید یا آمریکا؟ البته به نظر ما، انتخاب چندان دشواری هم نیست، اما به هر صورت شرکت ها را وادار به تصمیم گیری درباره آن می کنیم."

این مصوبه به زودی برای باراک اوباما، رئیس جمهوری فرستاده می شود، تا در صورتیکه وی آن را به امضا برساند، به قانونی لازم الاجرا تبدیل خواهد شد.

خبرگزاری بی بی سی نیز خاطرنشان کرد در بندی از مصوبۀ کنگره آمریکا، میزان جریمه نقدی اشخاصی که تحریم ایران را نقض کنند، از ده هزار دلار به یک میلیون دلار، و مجازات حبس برای چنین اقدامی هم، از حداکثر ده سال به حداکثر بیست سال افزایش یافته است.

قانونگذاران آمریکا دولت باراک اوباما را موظف کرده اند طی سه ماه پس از امضای این مصوبه، گزارشی را درباره روابط تجاری و نفتی ایران با کشورهای گروه بیست (کشورهای توسعه یافته ای مثل کانادا و بریتانیا و نیز کشورهای در حال توسعه از جمله برزیل و هند)، به کنگره ارائه نماید. همچنین اسامی مقام ها یا افرادی در ایران را که مسوول صدور دستور، اجرا یا هدایت اقداماتی در "نقض جدی حقوق بشر" پس از وقایع انتخابات خرداد ۸۸ ایران بوده اند به آگاهی کنگره برساند. (در این زمینه صراحتا، به گروه انصار حزب الله و بسیج اشاره شده است.)

کنگره اختیار مسدود کردن دارایی های دیپلمات های ایرانی و مقام ها یا شرکت های وابسته به سپاه را به نیز، رئیس جمهوری آمریکا داده و از دولت این کشور می خواهد که برای مقام های ایرانی که ناقض جدی حقوق بشر تشخیص داده می شوند، ویزا صادر نکند و در صورت امکان، به مسدود کردن دارایی های آنها مبادرت ورزد.

خبرگزاری فرانسه در مورد بخشی دیگر از این مصوبه گزارش داد که قانونگذاران آمریکایی، همچنین خواهان افزایش بودجه وزارت خارجه آمریکا برای اطلاع رسانی بیشتر درباره وضعیت حقوق بشر در ایران و به ویژه درباره وقایع پس از انتخابات خرداد ۸۸ شده اند.

لازم به ذکر است علاوه بر شورای امنیت سازمان ملل متحد که دو هفته پیش چهارمین قطعنامه تشدید تحریم های بین المللی (١۹٢۹) را علیه جمهوری اسلامی تصویب کرد، وزارت دارایی (دولت) آمریکا نیز، هفته پیش تحریم های یکجانبه این کشور علیه ایران را گسترش داد که با انتقاد مسکو روبرو شد.

بلافاصله بعد از آمریکا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز، با تشدید تحریم های تازه ای علیه ایران موافقت کردند.

محمود احمدی نژاد، رئیس دولت ایران، قطعنامه اخیر شورای امنیت را "مضحک"، "بی ارزش و بی تاثیر" خوانده و سوم تیرماه تاکید کرد از آن استقبال می کند.

دولت وی، روز چهارشنبه دوم تیرماه، با اعلام ورود به مرحلۀ بیست درصد غنای اورانیوم، اعلام کرده بود به فعالیت های اتمی خود تداوم خواهد بخشید. در این زمینه علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از تصمیم دولت، برای راه اندازی رآکتورهای متعددی در شمال، جنوب، شرق و غرب ایران خبر داد.

گفتنی است روز گذشته (پنجشنبه سوم تیرماه) و در جریان دیدار مدودوف از واشنگتن، روسای جمهور روسیه و آمریکا، از گفتگو و اتفاق نظر در مورد مسائل هسته ای ایران سخن گفتند.

ایران کماکان بر مقاصد صلح آمیز و تولید برق از انرژی هسته ای تاکید دارد.

گفتنی است در اولین واکنش نسبت به مصوبات دیروز پنجشنبۀ مجلسین آمریکا، اسماعیل کوثری، نماینده و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، به خبرگزاری ایرنا گفت "تصمیم کنگره آمریکا برای تشدید تحریم ها علیه ایران همانند تصمیمات خصمانه گذشتۀ واشنگتن، بی اثر خواهد بود."


 


امروز: سید حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی و معاون رییس جمهور اصلاحات، در دومین روز از مرخصی خود میزبان تعداد زیادی از فعالان سیاسی و چهره های اصلاح طلب بود.


به گزارش تحول سبز، محمد خاتمی ، مهدی کروبی و سید یاسر خمینی به دیدار این زندانی سیاسی رفتند . همچنین این گزارش می افزاید سید علی خاتمی، جواد اطاعت و امام جمارانی نیز امروز با حضور در منزل مرعشی با وی دیدار کردند.

همچنین آیت الله موسوی اردبیلی نیز در تماس تلفنی ضمن ابراز خرسندی از آزادی موقت مرعشی با وی گفتگو کرد.

روز گذشته نیز تعدادی از فعالان سیاسی و وزرای سابق دولت اصلاحات نظیر اسحاق جهانگیری، صفدر حسینی، سعید حجاریان و جهانبخش خانجانی با وی دیدار کردند.

مرعشی از زمان رقابت‌های انتخاباتی سال ۸۴، همواره از منتقدان محمود احمدی‌نژاد بود و از جمله افراد نزدیک به آیت الله هاشمی رفسنجانی است که در ماه‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه ۸۸ بازداشت گردید.

وی علاوه بر یک سال زندان همچنین به شش سال "محرومیت از شرکت در هرگونه حزب و مؤسسه که به کارهای سیاسی و فرهنگی و اجتماعی بپردازد" محکوم شده است.

لازم به ذکر است چند روز مانده به تحویل سال نو امسال، مرعشی برای گذراندن محکومیت یک ساله عازم زندان شد و در آخرین روزهای سال، برای مرخصی با قید وثیقه ازاد شد. وی روز ۱۴ فروردین و همزمان با تولد نوه اش مجددا به زندان بازگشت .


 


امروز: سید حسن خمینی در دیدار با خانواده شهیدان هفتم تیر با انتقاد از اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم بر لزوم ترک افراطی گرایی و طرد افراطیون تاکید کرد و تصریح نمود: اقشار مستضعف جامعه منتظر نمودارشدن کارآمدی نظام هستند. مردم از همه انتظار دارند با دست برداشتن از اختلافات ناشی از حب و بغض های شخصی و دوری از کینه توزیهای بچه گانه سعی کنند مشکلات کشور را برطرف کنند.

سید حسن خمینی در دیدار جمعی از حانواده های شهدای حادثه هفتم تیربا تاکید بر رفع مشکلات اقتصادی جامعه گفت: اینکه جوانان جامعه بیکار باشند، کارخانه ها تعطیل شوند، بازار کشور محل تاخت و تاز کالاهای خارجی شود و هر روز با گرانی جدیدی مواجه شویم، جز دلسردی اجتماعی محصولی ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وی در این مراسم که در حسینیه جماران که پنج شنبه شب برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید بهشتی، شهید محمد منتظری و دیگر شهدای حادثه هفتم تیر گفت: شهیدان فرزند زمانه خویش بودند و با شناخت درست زمان، گام در راهی گذاشتند که حقیقت و راستی به ارمغان آورد و به همین خاطر ما امروز باید پاسدار اهداف آنها باشیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین هدفی که شهیدان دنبال کردند، تعالی دین و اثبات کارآمدی نظام دینی است، اظهار داشت: امروز کشور گرفتار مشکلات سخت معیشتی است.

سید حسن خمینی خاطر نشان کرد: اقشار مستضعف جامعه منتظر نمودارشدن کارآمدی نظام هستند. مردم از همه انتظار دارند با دست برداشتن از اختلافات ناشی از حب و بغض های شخصی و دوری از کینه توزیهای بچه گانه سعی کنند مشکلات کشور را برطرف کنند.

وی افزود: اینکه جوانان جامعه بیکار باشند، کارخانه ها تعطیل شوند، بازار کشور محل تاخت و تاز کالاهای خارجی شود و هر روز با گرانی جدیدی مواجه شویم، جز دلسردی اجتماعی محصولی ندارد.

سید حسن خمینی در ادامه تاکید کرد: این کشور با این حجم نیروی انسانی، پول خدادادی نفت و منابع مختلف و با این نیروی ایمان، باید با ترک افراطی گرایی و طرد افراطیون، بسیار کارآمدتر از این باشد.

وی با اشاره بر این نکته که هر کدام از ما هر روزه با مشکلات مردم مواجه ایم خطاب به حاضران گفت:ما هر روزه با مشکلات مردم مواجه ایم اما از اینکه توان حل مشکلات آنها را نداریم، خجالت زده هستیم.

نوه بینانگذار جمهوری اسلامی با اشاره به لزوم توجه به دغدغه دلسوزان واقعی انقلاب در مبارزه صحیح با عفاف زدایی از جامعه دینی گفت: اگر به فرمایشات مراجع و علمای شیعه که بی تردید حافظان شریعت و پناهگاه مردم بوده و هستند، گوش نکنیم، از دین داری فاصله گرفته ایم.

سید حسن خمینی تاکید کرد: باید هشدارهای پنهان و آشکار مراجع و علمای شیعه درباره فساد اجتماعی و فقر و گرانی جدی گرفته شود.

وی در پایان ضمن دعای توفیق دولت و مسوولان نظام در حل مشکلات اقتصادی جامعه،‌ از همگان خواست در این حوزه به یاری مسئولان بشتابند.

در ایتدای این مراسم، فرزند یکی از شهدای هفت تیر و همچنین یکی از بازماندگان حادثه هفت تیر نیز سخنانی ایراد کردند.

خانواده های شهدای هفت تیر و بازماندگان این حادثه در این مراسم اهانت جمع اندکی در مراسم روز 14 خرداد را محکوم و از این اقدامات ابراز انزجار کردند.

همچنین لوح یادبودی نیز به سید حسن خمینی اهدا شد .

حاضران نماز مغرب و عشا را نیز به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی اقامه کردند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته