-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ تیر ۷, دوشنبه

Latest news from Jaras for 06/28/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



جرس: سخنگوی دربند سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در چهل ویکمین روز بازداشتش، روز یکشنبه با خانواده خود تماس گرفت.

 

بنابر اخبار رسیده به جرس، مهندس محسن آرمین که کماکان در سلول انفرادی به سر می‌برد، در این تماس تلفنی با بیان اینکه قاعدتاً تا پایان بازجویی‌ها امکان ملاقات فراهم نمی‌شود، از سلامتی، ادامه بازجویی‌ها و روحیه بالای خود خبر داد.

بر اساس این گزارش همزمان با روز میلاد امام اول شیعیان حضرت علی (ع) که در ایران به عنوان روز پدر نامگذاری شده است، خانواده آرمین برای گرامی‌داشت این روز به زندان اوین مراجعه کردند اما با توجه به عدم امکان ورود و ملاقات با عزیز دربندشان، در مقابل دیوارهای زندان به قرائت قرآن پرداخته و بدین شکل روز پدر را گرامی داشتند.

محسن آرمین عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و نماینده مردم تهران در مجلس ششم از روز ۲۶ اردیبهشت ماه در بازداشت به سر می برد.

خانم شریعتی، همسر آرمین پیش از این، نگارش بیانیه های سازمان مجاهدین انقلاب را دلیل عمده بازداشت وی مطرح کرده بود.
 


 



  Get the Flash Player to see this rotator. var s1 = new SWFObject("http://www.rahesabz.net/picstories/image/88/tir/Base/simpleviewer.swf","flashContent", "600", "600", "9.0.124"); s1.addParam("allowfullscreen","true"); s1.addVariable("galleryURL" , "http://www.rahesabz.net/picstories/image/88/tir/didar ba rafsanjani/gallery.xml"); s1.addVariable("width","600"); s1.addVariable("height","700"); s1.write("container");

 


 


در دیدار با خانواده شهیدان
جرس: مهدی کروبی در دیدار با جمعی از خانواده های شهدا گفت : وحدت با اعمال خشونت ها و فشارها، بگیر و ببندها، بازداشتهای طولانی مدت، توهین ها و بی حرمتی ها به بیوت آیات اعظام، تهدید و ارعاب، رد صلاحیت ها، بستن روزنامه ها، جلوگیری از فعالیت احزاب و چنین شیوه های مزحکی، هرگز بدست نخواهد آمد. با تملق و چاپلوسی به وحدت واقعی دست پیدا نخواهیم کرد.

 

وی  دلجویی از خانواده های آسیب دید گان، آزادی زندانیان، شناسایی و برخورد قانونی و قاطع با عوامل خشونت علیه مردم، رفع توقیف از مطبوعات و فعالیت قانونی احزاب، آزادی بیان ، تحمل و سعه  صدر در قبال مخالفان و منتقدان و بازگشت به قانون اساسی و آرمانهای والای امام و انقلاب  را  گامهای اساسی در راه ایجاد وحدت در جامعه دانست.
 

 

 

به گزارش سحام نیوز،  این روزها مهدی کروبی میزبان جمعی از خانواده های شهدا در گروه ها و دسته های مختلفی بود. جمعی از خانواده های شهدای جنگ تحمیلی، خانواده های شهدای هفتم تیر و فرزندان شاهد در واپسین روزهای خرداد ماه و نیز در روزهای نخستین تیرماه با حضور در منزل حجت السلام ولمسلمین کروبی با ایشان دیدار و گفتگو کردند.
 

رئیس سابق بنیاد شهید، ضمن استقبال از خانواده های معظم شهداء و خوش آمدگویی به آنان، یاد و خاطره ی شهدای عزیز را گرامی داشته و انقلاب و نظام را مرهون خون های پاکی دانست که اگر نبودند نظام و انقلاب و کشوری هم وجود نداشت.
 


مهدی کروبی با تسلیت حادثه هفتم تی افزود: در اوایل پیروزی انقلاب و در حالیکه کشور نوپا بوده و از هیچگونه ساختار سیاسی و سازماندهی نظامی برخوردار نبود، بدخواهان و کج اندیشان همچون گروهک فرقان که از همان ابتدا منافع خود را در این اهداف و آرمانهای والای انقلاب و رهبری فقید آن، امام خمینی (ره) نمی دیدند، در همان ماه های اول پیروزی انقلاب، دست بکار شده و با ترور شخصیتها و نخبگان برجسته، سعی در فلج نمودن کشور نمودند و متاسفانه شاهد شهادت بزرگانی همچون سرلشگر قرنی در همان ماه های ابتدای انقلاب بودیم. به موازات آن نیز دشمنان انقلاب که نسبت به منافع و نفوذ قدرت خویش در منطقه احساس خطر می کردند، وارد عمل شده تا از طریق دیکتاتور منطقه (صدام) کار را یکسره کرده و با حمله به ایران اسلامی آنرا از هم پاشیده و مانع استقرار نظام سیاسی جمهوری اسلامی گردند. در همین ایام گروهای دیگری همچون التقاطیون و گروهک منافقین از سویی به دیدارها و رایزنی ها می پرداختند و از سوی دیگر به اعضای تشکیلاتی خود دستور آماده باش و به همراه داشتن سلاح داده بودند. و زمانی که متوجه شدند اندیشه ی آنان سنخیتی با نظام جمهوری اسلامی و تفکر امام ندارد و در چنین وضعیتی منافع آنان تامین نخواهد شد، ماشه ی ننگین ترور را چکاندند. منافقین با خود اندیشیده بودند؛ حال که منافع آنان تامین نمی گردد و نظام سیاسی جمهوری اسلامی از ثبات لازم برخوردار نیست و هنوز نهادهای کشور مستقر نشده و نهادینه نگردیده اند لذا از همین اول باید درگیر شده چرا که نیاز به انقلابی دیگر است و باید از این انقلاب موقتی عبور کرد.
 

وی افزود: جنگ منافقین، جنگ عملکردی نبود چرا که اصولا نظام سیاسی جمهوری اسلامی در اوایل کار بود و عملکردی نداشت، جنگ آنان جنگ اندیشه و تفکر بود. منافقین بدنبال حذف بخش های کلیدی نظام و برچیدن بالها و بازوهای امام وارد عمل شدند. بطور کلی میتوان گفت آنان دو بخش کلیدی و اساسی تئوریک و فقهی نظام را نشانه رفتند. با ترور آیت الله بهشتی و آیت الله مطهری، قلب بخش تئوریک نظام را نشانه رفته و با ترور و به شهادت رساندن آیت الله دستغیب، آیت الله مدنی، آیت الله اشرفی اصفهانی، آیت الله صدوقی و آیت الله قاضی طباطبایی بدنبال حذف بخش فقهی نظام بودند.


کروبی در ادامه پرسید: سوال مهم اینجاست: که چرا آنان بدنبال به شهاد ت رساندن بزرگان نظام بودند؟!


وی افزود: ترور و شهادت بهشتی ها، مطهری ها، رجایی ها، ائمه  جمعه که نقش محوری داشتند همچون مدنی ها، نماینده های موثر و شخصیتهای انقلابی پرسابقه و رنج دیده همچون شهید محمد منتظری و ترور ناکام شخصیتهای انقلابی و موثر همچون آیت الله هاشمی و رئیس جمهوری و … همگی نشان از اهداف شوم و حساب شده ی آنان در جهت فلج نمودن کشور و ایجاد خلع تئوریک و فکری و فقهی نظام و البته چیدن پر و بال امام بود.
 

رئیس سابق بنیاد شهید خاطر نشان کرد که اوضاع بسیار سخت و طاقت فرسا بود. در حالیکه کشور دچار بحران های متعددی از جمله بدلیل نهادینه نشدن ارگان ها و نهادهای کشور، اوضاع نابسامان داخلی را تجربه می کردیم و از سویی دیگر تحمیل جنگ وسیع و سخت با دشمنان خارجی به سرکردگی صدام را داشتیم، منافقین تحلیل نموده بودند که در این شرایط می توان نظام و رهبری آنرا زمین گیر کرد.
 

وی گفت: واقعیت تلخ اینست که آنان در حذف یاران انقلاب و ایجاد خلع ناشی از نبود و حذف آنان، موثر بودند همانطوری که تاکنون شاهدیم این خلع و ضایعه عظیم پر نشده است. آیا خلع نبود مطهری ها و بهشتی ها پر شده است؟ آیا خلع نبود ائمه  موثر و محوری، دستغیب ها و مدنی ها پر شده است؟
 

کروبی ادامه داد:لیکن منافقین در دستیابی به اصل هدفشان که همان فلج نمودن نظام و زمین گیر کردن رهبری بود، ناکام مانده و خود زمین گیر شدند. منافقین در دستیابی به تحلیل و آرمانشان که همان عبور از این انقلاب و راه اندازی و ایجاد انقلابی دیگر! بود، ناکام ماندند. و دلیل این امر چیزی نبود جز عظمت، قاطعیت و رهبری مدبرانه امام و انسجام و یکپارچگی مردم.
 

وی تصریح کرد: هر چقدر منافقین به ترور ادامه می دادند، انسجام و یکپارچگی مردم به تدبیر و رهبری فقید انقلاب، بیشتر و بیشتر می شد. و نه تنها این ترورها و شهادت ها و حذف چهره ها و شخصیتها تاثیری نداشت بلکه به رهبری امام و انسجام و یکپارچگی ملت ایران در مقابل ترورها و شناخت ماهیت دشمن، در عرصه های نبرد و در حالیکه هنوز در حالت تدافعی بودیم با هجوم مردم به جبهه ها که ناشی از همان اتحاد و انسجام بود، پیروزیهای بزرگ در جبهه های حق علیه باطل همچون عملیات های غرورآفرین بیت المقدس، فتح المبین، شکست حصر آبادان، آزادی بستان، آزادی خرمشهر و … آغاز شد.
 

دبیرکل حزب اعتماد ملی در بخش دیگری از سخنانش گفت: متاسفانه حوادث روزهای گذشته و برخورد با نماینده ها و چهره ها و شخصیتهای سیاسی و برجسته در کشور مشخص می کند که جمعیت حاکم بر سکان اجرایی کشور بدنبال حذف و بیرون کردن چهره ها و شخصیتها و انقلابیون و حتی افراد مستقل و نه لزوما جناحی، از صحنه انقلاب و کشور هستند والبته این موضوع را بنده بارها و بارها و از قبل هشدار داده بوده و دلسوزانه آنرا مطرح نموده بودم.


مهدی کروبی با اشاره به اهمیت و ضرورت وجود وحدت در جامعه، گفت : از الزامات و ضروریات بهره مندی و برخورداری از یک جامعه  پویا، وجود وحدت در آن جامعه است. اما وحدت در حرف و شعار بوجود نمی آید. وحدت با اعمال خشونت ها و فشارها، بگیر و ببندها، بازداشتهای طولانی مدت، توهین ها و بی حرمتی ها به بیوت آیات اعظام، تهدید و ارعاب، رد صلاحیت ها، بستن روزنامه ها، جلوگیری از فعالیت احزاب و چنین شیوه های مضحکی، هرگز بدست نخواهد آمد. وحدت با خس و خاشاک خواندن ملت بزرگ ایران بدست نمی آید. سردادن شعار وحدت در قبال دشمنان در حالی که دولت هنوز به تداوم چنین شیوه هایی در دولتمداری معتقد است ره به جایی نخواهد برد و البته برای چاپلوسان فرصت مغتنمی فراهم می آورد تا جولانی دهند و خودشیرینی کنند و نانی به کف آرند. هر چند که نتیجه چنین عملکردی و تداوم چنین شیوه هایی کاملا معلوم است و ما اکنون شاهد نتایج آن هستیم.
 

دبیرکل حزب اعتماد ملی در پایان افزود: با تملق و چاپلوسی به وحدت واقعی دست پیدا نخواهیم کرد. در وحدت واقعی همگان در برابر قانون یکسانند. زیاده طلبی و خودمحوری در وحدت واقعی جایگاهی ندارد. وحدت واقعی، سعه  صدر می طلبد. دلجویی از خانواده های آسیب دیده گان، آزادی زندانیان، شناسایی و برخورد قانونی و قاطع با عوامل خشونت علیه مردم، رفع توقیف از مطبوعات و فعالیت قانونی احزاب، آزادی بیان، تحمل و سعه ی صدر در قبال مخالفین و منتقدین مگر آنانکه دست به اسلحه ببرند و بازگشت به قانون اساسی و آرمانهای والای امام و انقلاب می تواند گامهای اساسی در راه ایجاد وحدت باشد.
 


 


دیدار خانواده دکتر میردامادی با آزاده سرافراز، محمد نوری زاد پس از آزادی
تهران - 4 تیر

 

 دیدار خانواده دکتر میردامادی با آزاده سرافراز، عماد الدین باقی پس از آزادی
تهران - 4 تیر 1389


 


هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از خانواده‌ شهدای هفتم تیر
جرس: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای فاجعه هفتم تیر، یادآوری خاطرات انقلاب و به‌خصوص شهدای گرانقدر هفتم تیر را موجب هوشیاری همه آحاد جامعه خواند و با اشاره به شرایط خاصی که در آستانه فاجعه هفتم تیر اعم از عزل بنی‌صدر و تفرقه میان دوستان خوب انقلاب حاکم بود، گفت: شهادت ۷۳ تن از خوبترین یاران وفادار انقلاب خط بطلانی بود بر توطئه تفرقه‌افکنان و موجب هوشیاری و اتحاد بیش از پیش مردم و وفاداران به انقلاب اسلامی شد.

 


به گزارش آفتاب، رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: در مقطعی که نظام اسلامی را امواج گوناگون فتنه به شدت تهدید می‌کرد، خون شهدای هفتم تیر کاری کارستان کرد و وحدت را بر پیکر تضعیف شده آن زمان در میان آحاد گوناگون جامعه تزریق نمود.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: اکنون در شرایطی که بیش از گذشته به وحدت نیاز داریم دست‌هایی مرئی و نامرئی بر طبل تفرقه و جدایی می‌کوبند.
 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در شرایطی که تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی مثل امواج فتنه به سوی ما می‌آیند، انتظار به حق در داخل این است که از امثال مراسم شهدای هفتم تیر به‌عنوان پرچم وحدت و همدلی استفاده و تهدیدات نظام اسلامی را با درایت و اتحاد برطرف نماییم.
 

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز هر کسی در هر کجا باعث تفرقه مردم بشود حتی اگر به اصطلاح خود با حسن‌نیت هم این کار را می‌کند دچار اشتباه بزرگ و استراتژیک شده است گفت: نظام اسلامی با اتحاد و همدلی مردم به پیروزی رسید، شورش‌های ضدانقلاب را برطرف کرد، دفاع مقدس را با موفقیت بر سرانجام رساندیم و خرابی‌ها و زیربناهای کشور را با حضور مردم آباد کردیم و زیربناها را ساختیم و امروز هم تنها راه خروج از تهدیدات و نگرانی‌ها تقویت وحدت و همدلی و یکپارچگی کشور است.
 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وظیفه کنونی همه دلسوزان نظام و مردم و به‌خصوص خانواده معظم شهدا را تقویت اتحاد و همدلی در کشور خواند و تأکید کرد: امروز از دوره‌هایی است که وحدت و همدلی و حتی گاهی سکوت و صبر جزو مجاهدت‌های بزرگ الهی محسوب می‌شود.
 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حفظ ارکان نظام و انقلاب همچون روحانیت و مراجع عظام تقلید و حرمت بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) را از واجبات مقطع کنونی نظام اسلامی خواند و تصریح کرد: روحانیت و مراجع معظم شیعه که همواره در طول تاریخ ملجأ و پناه مردم از بیداد طاغوتیان بوده‌اند اکنون مورد بی‌‌مهری برخی قرار می‌گیرند و متأسفانه دست‌هایی درکارند تا ارتباط روحانیت و مراجع را با مردم قطع کنند.
 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با پرسش این سؤال که چطور امروز عده‌ای به خود اجازه می‌دهند به نام دین، اسلام و انقلاب مراجع و بیت معظم امام را مورد اهانت قرار دهند، گفت: در شرایطی که مشکلات گوناگون گریبان کشور را گرفته است این نوع اقدامات نشان از بی‌تدبیری برخی مقدس‌مآبان به ظاهر انقلابی می‌‌دهد.
 

در ابتدای این دیدار آقایان صادقی از خانواده شهدای معظم هفتم تیر و نیز اصغرنیا از بازماندگان فاجعه هفتم تیر با گرامی‌داشت یاد و خاطره این شهیدان گرانقدر، انتقال صحیح ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی به نسل جوان کشور را بهترین راه حفظ یاد و خاطره شهدای گرانقدر هفتم تیر خواندند.

 


 


اخبار زندانیان سبز
جرس: نرگس محمدی نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر، که قرار بود امروز با تبدیل قرار بازداشت به قرار وثیقه از زندان آزاد شود، با تناقض‌گویی دادستان و بازپرس پرونده مواجه شد.


به گزارش خبرنگار جرس، تقی رحمانی گفت: خودشان گفته بودند که قرار وثیقه صادر کرده‌اند. امروز برای سپردن وثیقه به دادگاه رفتم اما برخورد ماموران بسیار بد بود، مرا بیرون کردند و گفتند که بازپرس پرونده گفته نرگس باید در زندان باشد."


همسر نرگس محمدی ادامه داد: اما ساعت سه بعدازظهر، همسرم مجددا تماس گرفت و گفت دولت‌آبادی با سپردن وثیقه موافقت کرده است."


رحمانی خبر داد که فردا بار دیگر برای سپردن وثیقه به دادگاه انقلاب مراجعه خواهد کرد.

 

وخامت حال علی بهزادیان‌نژاد در بند 350 اوین


بیماری سنگ کلیه‌ علی بهزادیان‌‌نژاد، برادر‌زاده دکتر قربان بهزادیان‌نژاد، که هم اکنون همراه وی در بند 350 اوین نگهداری می‌شود، به شدت عود کرده و وضع جسمی نامساعدی دارد.


بنا به گزارش‌های رسیده به جرس، نزدیک به یک ماه پیش، وی موضوع بیماری خود را به بهداری اطلاع داد و پس از حدود سه هفته، متخصص او را ویزیت کرد.


پزشک متخصص برای علی بهزادیان‌نژاد سونوگرافی نوشت، اما از آن‌جا که در بهداری اوین دستگاه سونوگرافی نیست، باید در اسرع وقت به بیمارستان منتقل شوند.


با این حال در طی این مدت تنها کاری که بهداری برای وی انجام داده، تجویز قرص مسکن بوده است.


انتقال عبدالله مومنی و علی عرب مازار به بند 350

 

تعدادی از زندانیان سیاسی محبوس در اندرزگاه 7 و 8 زندان اوین به بند امنیتی و آلوده 350 زندان اوین منتقل شدند.

 

به گزارش هرانا، تعدادی از زندانیان سیاسی محبوس در اندرزگاه 7 و 8 زندان اوین به همراه عبدالله مومنی سخنگوی سازمان دانش آموختگان (ادوار تحکیم وحدت) و علی عرب مازار مشاور اقتصادی میر حسین موسوی به بند امنیتی 350 زندان اوین منتقل شدند.

 

در طی هفته‌های گذشته بسیاری از زندانیان سیاسی از اندرزگاه‌های مختلف زندان اوین به بند امنیتی 350 منتقل شده اند که دارای شرایط و محدودیت‌های ویژه‌ای برای زندانیان محبوس در این بند است.

 

زندانیان محبوس در بند امنیتی 350 از حق تماس تلفنی مناسب و ملاقات حضوری با خانواده‌های خود برخوردار نیستند، مشکلات بهداشتی و آب و رسیدگی پزشکی در این بند همچنان پا برجا است.


عدم موافقت با مرخصی عبدالله نژاد و فتاح بخش پس از یک سال زندان

.

فرامرز عبدالله نژاد و مهدی فتاح بخش دو زندانی حوادث پس از انتخابات که در تجمع های اعتراضی مردم در خرداد ماه سال گذشته بازداشت شدند همچنان بدون اینکه حتی یک روز به مرخصی آمده باشند در زندان اوین به سر می برند.

 

به گزارش کلمه، به رغم مراجعه مکرر خانواده این دو زندانی به دادگاه و دادستانی برای گرفتن مرخصی برای فرزندشان هنوز آنها به نتیجه ای نرسیده‌اند. در حالی که بیشتر زندانیانی که همزمان با این دو دستگیر شده‌اند حداقل برای چند روزی به مرخصی آمده اند. آن‌ها هم اکنون در بند ۳۵۰ به سر می برند.

 

فرامرز عبدالله نژاد، وکیل دادگستری است و در دادگاه به ۲۸ ماه زندان محکوم شده است. فتاح‌بخش نیز به سه سال حبس قطعی محکوم شده است؛ او در دادگاه تجدید نظر حبس‌اش از یک سال و نیم به سه سال افزایش یافت، اتفاقی نادر که در مورد کمتر زندانی رخ داده است. چرا که همیشه در دادگاه تجدید نظر میزان زندان افراد کاهش می‌یابد نه افزایش.

 

خانواده این دو زندانی نسبت به شرایط فرزاندانشان نگرانند و از مسئولان انتظار دارند که طبق قانون به آنها نیز مرخصی داده شود و یا شرایط آزادی شان فراهم آید.

 

درخواست خانواده مهدی مرتضی پور برای افزایش مرخصی پنج روزه وی

 

مهدی مرتضی پور، یکی از زندانیان حوادث پس از انتخابات با موافقت دادستانی تهران و وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی برای پنج روز به مرخصی آمد.

 

هر چند امروز (یک شنبه) مهلت مرخصی وی به پایان می رسد. اما خانواده این زندانی از مسئولان تقاضا دارند که مهلت این مرخصی را تمدید کنند.

 

به گزارش خبرنگار کلمه، مهدی مرتضی پور، از شهروندان معترض به نتیجه انتخابات است که در خرداد سال ۸۸ توسط سپاه بازداشت و به بند دو الف منتقل شد. اتهام وی شرکت در اعتراض های مردم نسبت به نتیجه انتخابات از جمله راهپیمایی ۲۵ خرداد ماه است. او بقیه مدت بازداشتش را در بندهای ۳۵۰ و اندرزگاه هشت زندان اوین گذارند.

 

خانواده مهدی مرتضی پور به زحمت توانستند وثیقه مورد درخواست دادستانی را تامین کنند. آنها برای تامین این وثیقه ناچار شده‌اند که بخشی از مبلغ وثیقه را به صورت نقد بپردازند، پولی که از طریق قرض از دیگران تهیه شده است. با این همه و پس از گذشت سه ماه با مرخصی پنج روزه این زندانی موافقت شد.

 
این زندانی و خانواده اش از مسئولان و دادستان تهران تقاضا دارند که مدت مرخصی وی را تمدید کنند تا این زندانی بتواند روزهای بیشتری را در کنار خانواده اش پس از یک سال حبس بگذراند.


درخواست  برای بازداشت عاملان ضرب و شتم عروس اسانلو


خانواده منصور اسانلو، خواستار پی گيری قانونی بازداشت و ضرب و شتم عروس جوان اين خانواده شدند. خانم اسانلو، در مصاحبه با روز ضمن اعلام اين خبرهمچنين گفت: عروس من دو ماهه باردار بود و ما اين قضيه کاملا بی اطلاع بوديم.او در اثر اين حمله به شدت دچار خونريزی شده و وقتی پی گيری کرديم متوجه شديم دو ماهه باردار بوده و جنين متاسفانه سقط شد. 


پروانه اسانلو گفت: قضيه عروسم، زنگ خطری برای همه ما بود. من از نهادهای بين المللی حقوق بشری ميخواهم کمک کنند و نگذارند چنين اقداماتی در هيچ کجای دنيا اتفاق بيفتد و همين جا اعلام مي کنم که هر يک از اعضای خانواده من جانش به خطر بيفتد و يا اتفاقی برای ما بيفتد مسئولان قوه قضائيه و مسئولان جمهوری اسلامی مقصر هستند. 
 

گفتنی است وی هفته گذشته توسط ماموران امنیتی ربوده و مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
 

 


 


سید ابراهیم نبوی

 

نگرانی مشارکت از " پروژه اعتراف‌گیری"

 

شکنجه بازداشت شدگان ناآرامی‌های اخیر در ایران برای گرفتن " اعتراف" موجب نگرانی برخی گروه‌های سیاسی و نهاد‌های مدنی شده است. جبهه مشارکت که از نامزدی میرحسین موسوی حمایت می‌کرد، با انتشار بیانیه‌ای نگرانی خود از آغاز " پروژه اعتراف‌گیری" از برخی از اعضای این حزب و فعالان سیاسی و مدنی را اعلام کرد. برخی از اعضای بلندپایه این حزب بیش از ۱۰ روز است که از سوی نیرو‌های امنیتی بازداشت شده‌اند. این حزب در بیانیه خود آورده است که " هرگونه اعترافی که در زندان، تحت فشار از بازداشت‌شدگان گرفته شود قانونی و قابل استناد" نیست. حزب مشارکت از مقام‌های جمهوری اسلامی و مراجع مذهبی خواسته که مانع ادامه این شیوه نخ‌نما شده که " در این وضعیت گره‌ای به گره‌های کور خودساخته اقتدارگرایان برای نظام" می‌افزاید، شوند.

 

در بخش دیگری از بیانیه این حزب آمده است که " جریان حاکم به در دست گرفتن قدرت به هر نحو ممکن رضایت نداده و هدف شوم دیگری را با هدف تسویه حساب گسترده داخلی با مخالفان سیاسی قانونی در سر دارد." مشارکت افزود: " جریان حاکم قصد دارد یکباره خود را از شر هر گونه رقیب و مخالف قانونی راحت کند." این حزب اعلام کرده که " ارائه تحلیل‌های هذیان گونه و رسوا مبتنی بر اعترافات بازداشت شدگانی که معلوم نیست از چه کانالی، چگونه و بر اساس چه قانونی به رسانه‌های اقتدارگرا رسانده می شود، گذشته از اینکه در صحت وقوع چنین اعتراف‌هایی تردید جدی وجود دارد و احتمالا هدف انفعال و انشقاق در بین نیروهای فعال در جامعه را دنبال می‌کند."

 

امیرحسین مهدوی عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین و ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی امروز شنبه در یک نشست خبری که در رسانه‌های محافظه‌کاران بازتاب گسترده‌ای داشت، مسائلی علیه آقای موسوی و جریان‌های اصلاح‌طلب حامی وی بیان کرده است. آقای مهدوی از روزنامه‌نگاران شناخته شده نزدیک به جریان اصلاحات در ایران است که اظهارات وی از سوی برخی تحلیل‌گران " غیرمنتظره" ارزیابی شد. وی در بخشی از سخنان خود " عدم‌پذیرش آرا، قانون‌شکنی و تجمعات غیرقانونی" را سناریویی از پیش‌طراحی شده دانست.

 

موسوی:  حکمیتی مستقل انتخابات را بررسی کند

 

میرحسین موسوی به شورای نگهبان پیشنهاد کرد بررسی نتایج انتخابات را به حکمیتی " شرعی، قانونی و مستقل" واگذار کند. موسوی در نامه‌ای خطاب به شورای نگهبان درخواست کرد که " اعتراض قانونی مردم، به حکمیتی که مورد اتفاق نامزدها و حمایت آن دسته از حضرات آیات و مراجع عظام تقلید که حل و فصل موضوع را پیگیری نموده‌اند، باشد ارجاع داده شود." این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در عین حال بار دیگر بر ابطال انتخابات به عنوان " مناسب‌ترین راه برون‌رفت از معضل ایجاد شده و بازسازی اعتماد عمومی" تأکید کرد.

 

وی در ادامه نامه خود نوشته است از آنجا که " بخش‌هایی از اعتراضات قانونی علاوه بر شخص وزیر کشور و عوامل و مجریان آن وزارتخانه، متوجه نحوه عملکرد تعدادی از اعضای خود شورای نگهبان و تخطی آن‌ها از ضوابط قانونی و نقض بی‌طرفی است، رسیدن به یک داوری منصفانه در این مورد اساساً نمی‌تواند در حیطه شورای نگهبان و به طریق اولی در حیطه هیأتی باشد که منتخب این شوراست." به نوشته موسوی، برخی از افراد هیأت منتخب شورای نگهبان، در انتخابات موضع "بی‌طرف" نداشته‌اند. نخست وزیر پیشین ایران تصریح کرده است که بر این اساس " چاره‌ای جز ابطال انتخابات و برگزاری مجدد آن وجود ندارد." نامه آقای موسوی پس از آن منتشر می‌شود که شورای نگهبان از نامزد‌های معترض خواسته بود که نماینده‌ای جهت حضور در هیأت ویژه رسیدگی به نتایج انتخابات را تا امروز شنبه معرفی کنند.

 

شروط کروبی و رضایی برای شورای نگهبان

 

مهدی کروبی و محسن رضایی برای معرفی نماینده به هیأت ویژه بررسی انتخابات شرط تعیین کردند. این هیأت در پی اعتراض نامزدها به نتایج انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان تشکیل شده‌است. گرامی‌مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی به نقل از آقای کروبی اعلام کرد که وی در صورتی نماینده‌ به این هیأت می‌فرستد که دو نفر از اعضای آن تغییر کنند و به تمامی شکایت‌ها نیز رسیدگی شود. آقای گرامی‌مقدم نامی از این افراد نبرد، اما گفت که آن‌ها " بی‌طرف" نیستند. هیأت ویژه بررسی انتخابات، پنج‌شنبه گذشته از سوی شورای نگهبان به منظور جلب اعتماد نامزدهای معترض تشکیل شده‌است.

 

این هیأت قرار است ۱۰ درصد صندوق‌های رأی را بازشماری کند. نامزدها تا عصر امروز ، شنبه ششم تیر، فرصت دارند تا نمایندگان خود را به این هیأت معرفی کنند. محسن رضایی دیگر نامزد معترض به نتایج انتخابات که هفته گذشته از پی‌گیری شکایت خود انصراف داد، معرفی نماینده خود به این شورا را مشروط به معرفی نمایندگان سایر نامزدها کرده‌است. آقای رضایی در نامه‌ای که به احمد جنتی دبیر شورای نگهبان نوشته، اعلام کرده که " تشکیل این هیأت، اقدامی پسندیده است که این جانب از آن استقبال کرده و نماینده خود را مشروط به حضور دیگران در آن شرکت می‌دهم."

 

در هیأت ویژه بررسی انتخابات، علی‌اکبر ولایتی وزیر خارجه پیشین ایران، غلامعلی حداد عادل، گودرز افتخارجهرمی، قربانعلی دری نجف آبادی، محمد حسن ابوترابی فرد، و محمد حسن رحیمیان، نماینده آیت‌الله علی خامنه‌ای در بنیاد شهید عضویت دارند. این هیأت در شرایطی تشکیل می‌شود که شورای نگهبان روز دوشنبه هفته جاری، نظر نهایی خود درباره نتایج انتخابات را اعلام خواهد کرد. آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی پیش‌تر گفته بود که به اعتقاد وی در این انتخابات " تقلبی" صورت نگرفته‌است.

 

۲۳ خرداد ختم دموکراسی لیبرال بود

 

محمود احمدی‌نژاد می‌گوید که دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در ۲۳ خرداد، " مجلس ختم دموکراسی لیبرال بود." وی که در همایش سراسری قوه قضائیه سخن می‌گفت، انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران را منشاء تحول در جهان دانست و افزود: " انتخابات ایران مثل انفجار نور دنیا را روشن کرد." احمدی نژاد گفت: " مردم در اداره جامعه در غرب نقشی ندارند و دمکراسی کنترل شده و محدود آن‌ها توسط مردم‌سالاری آرمانی ملت ایران به چالش کشیده شده‌است." احمدی‌نژاد گفت: " از اروپا انتظار نداریم، اما از آقای اوباما به عنوان مدعی تغییر تعجب می‌کنیم که چرا در امور ایران دخالت و اظهار نظر خارج از ادب در قبال ملت ایران کرده‌است." احمدی نژاد این سخنان را نصیحت‌های دلسوزانه عنوان کرد و گفت: " مشخص است که اگر توجه نکنید عاقبت چه خواهد شد."

 

صانعی: " اعتراض مردم مشروع است."

 

شماری از مراجع تقلید قم مواضع خود را در خصوص کودتای انتخاباتی و سرکوب گسترده مردم معترض ابراز کردند. آیت الله موسوی اردبیلی گفت: "شورای نگهبان باید به نحوی جواب این اعتراضات را بدهد که در معرض اتهام قرار نگیرد." آيت الله یوسف صانعي اعتراض مردم و دانشجويان را "درجهت احقاق حق"  ارزيابي کرده و اعلام کرد که معترضان "خواهان رفع شبهه از انتخابات و آراي خود که حق آنان است، مي باشند." آيت الله منتظری اعلام کرد که "حاكمیتى كه بر اساس تصرف‏ ‏در آراء باشد هیچ نحو مشروعیت دینى و سیاسى ندارد." آيت الله صافی گلپایگانی نیز تاکيد کرد که "از حوادثي كه بعد از انتخابات پيش آمده است بسيار متاثر و متاسف هستم و اميدوارم كه به بهترين وجه مشكلات برطرف گردد." وي همچنين با تاکيد براينکه "من مطالب مهمي را دارم كه الان نمي‌توانم بيان نمايم" وی گفت:" اصرار به اين نكته كه به طرف مقابل بگوييم تو مقصري كار صحيحي نيست." از سوی دیگر آيت الله مکارم شيرازي نيز تاکید کرد: " انتظار دارم تا با آرام‌تر شدن اوضاع راهكارهایی را كه برای رسیدن به یك آشتی ملی به نظر می‌رسد مطرح كرده و از همه صاحب‌نظران برای حل آن كمك بخواهیم."

 

کمسیون امنیت ملی مجلس، میانجی جدید  

اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به دیدار با موسوی، کروبی و رضائی رفتند و به رایزنی برای حل بحران سیاسی اخیر پرداختند. به گفته نایب رئیس این کمیسیون، اعضای این تشکل به منظور برقراری امنیت در کشور وارد این بحران شده اند تا با نظارت و پیگیری به ریشه یابی این مساله بپردازند. با این حال اسماعیل کوثری از تاکید موسوی بر ابطال انتخابات خبر داده و افزوده است: "ما به وی گفتیم که اینگونه که شما فکر می کنید نیست و باید از راه حل های قانونی به بررسی مطالبات خود بپردازید. اما متاسفانه بر اساس اخباری که به ایشان ارائه شده است تصوری غیر از این دارد."

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه به آقای موسوی توضیح داده که پس از اظهارات آیت الله خامنه ای، درخواست ابطال انتخابات خواسته ای "غیرمنطقی و غیر اخلاقی" است از تمایل موسوی برای صحبت با مردم خبر داده و تاکید کرده: "این درخواست آقای موسوی باید در شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرار گیرد". در این دیدار همچنین نمایندگان مجلس به میرحسین موسوی گفته اند که: "افراد مومنی در داخل کشور به او رای داده اند اما در حال حاضر کسانی به تحریک منافقان و سلطنت طلب ها وارد اغتشاشات خیابانی شده اند که نه به او رای داده اند و نه به رقبایش بلکه می خواهند از فضای موجود سوء استفاده کرده و از آب گل آلود ماهی بگیرند". بر اساس این تحلیل آنها از موسوی خواسته اند زودتر تصمیم خود را بگیرد و به وی هشدار داده اند "ممکن است اوضاع به گونه ای شود که وی نتواند پاسخگو باشد".

 

این نماینده جناح راست همچنین با اشاره به دیدار اعضای کمسیون مزبور با مهدی کروبی، ازوی نقل کرده که گفته است "فرمایشات مقام معظم رهبری" را قبول داردو"تصمیم نهایی" را به زودی اعلام خواهد کرد؛این بحث در شرایطی مطرح شده که کروبی برای شرکت در جلسه حکمیت شورای نگهبان، دو شرط تعیین کرده که اجرای آنها محال به نظر می رسد.

 

مخملباف: رئیس جمهور موسوی فرمان بده

 

محسن مخملباف، فیلمساز سرشناس ایرانی با ارسال پیامی به میرحسین موسوی با عنوان "رئیس جمهور موسوی فرمان بده" از وی خواست سکوت نکند. مخملباف در این نامه نوشته است: " رئیس جمهور موسوی سکوت نکن. صبر نکن، به ما فرمان بده. گمشده ما مردم ایران، آگاهی نبود، شجاعت بود. ترس ما، از احساس تنهایی تک تک ما به وجود آمد. شرکت در انتخابات و راهپیمایی میلیونی ثابت کرد که اگر همه ملت با هم باشیم ضربه ناپذیریم. رئیس جمهور موسوی مردم را به خانه ها نفرست تا دوباره در تنهایی، سرکوبِ یاس و ترس شوند. از دولتی که خود غیر قانونی است، اجازه قانونی راهپیمایی مسالمت آمیز نخواه. اکثریت جامعه ایران که به تو رای داده اند، منتظر فرمانت هستند. به ما فرمان راهپیمایی بده. به ما فرمان اعتصاب عمومی بده. به ما فرمان مبارزه بده. نیاز مشترک ما فرمان توست."

 

پاسخگوی خون های به ناحق ریخته كیست  

جمعی از خانواده های فعالان سیاسی زندانی با ارسال نامه سرگشاده ای خطاب به مراجع تقلید، خواستار مداخله آنان جهت آزادی وابستگان خود شدند. در این نامه آمده است: " همسران و فرزندان و برادران و پدران در بند ما بعضی افتخار زندانی بودن در رژیم طاغوت را داشته اند و برخی توفیق دفاع از مرزهای ایران عزیز را در جنگ تحمیلی دارند. هتك حرمت از آنان هتك ایران عزیز و تاریخ ارجمند این انقلاب شكوهمند است. امروز انتظار ما از علمای بیداردل و آگاه و مستقل این است كه نسبت به این حوادث و فجایعی كه به نام دین بر كشورمان می رود واكنش نشان دهند و بیش از این اجازه ندهند دین خدا ابزار افزایش قدرت دنیامداران قرار گیرد و نگذارند خدای ناكرده باور فرزندان مسلمان ما دستخوش لرزش و سستی قرار گیرد كه در این صورت همه فرصت ها برای پیوند عمیق نسل جوان با معنویت و دینداری و اخلاق مداری از بین خواهد رفت و همه ما به میزان سستی در جلوگیری از این وضعیت در پیشگاه خداوند متعال مسئولیم." این نامه توسط خانواده های ابطحی، جواد امام، امین زاده، تاجرنیا، تاجزاده، حجاریان، خانجانی، خدایاری، رمضانزاده، شیركوند، صفایی فراهانی، شهاب طباطبایی، ظریفیان، میردامادی، نبوی، نوروزی، نیری و برخی دیگر امضا شده است.

 

حمله بی سابقه حامیان احمدی نژاد به شجریان  

پس از آنکه محمدرضا شجریان در اعتراض به گفته های محمود احمدی نژاد که معترضان را مشتی خس و خاشاک خواند، از صدا و سیما خواست آهنگ هاو سرودهای وی را پخش نکنند. سایت انصار نیوز ضمن نوشته ای، شجریان رابا الفاظی رکیک مورد حمله قرار داد. در این نوشته انصار نیوز با الفاظی صریح به شجریان توهین شده است، او را زناربند( کراواتی)، دلبسته فرهنگ طاغوتی، کسی که برای صدا و سیما عشوه شتری می آید، سوء استفاده چی، دارای کمترین ضریب هوشی، دارای شازده پسر، با پسری تنبک به دست، خوانده اند و نوشته اند " راستی شما که اکنون برای خس و خاشاک خواندن چند صد نفر خرابکار خیابانی، تمام ملت را مبهوت و ماتم‌زده می‌دانید و داغدار این بهت ملت! هستید، در ماتم از دست‌دادن فرزند امام که ملت شوکه و مصیبت‌زده بودند چگونه توانستید دل ملت را از یک تسلیت خشک و خالی محروم کنید؟ " در بی‌بی‌سی ضجه زدید که مردم بهت زده و ماتم زده هستند و به فرزند راستین ملت[احمدی‌نژاد] تاختید و خود را دلسوز ملت جا زدید." و در پایان نوشته اند که " آقای شجریان، رو راستی را از ساسی‌مانکن بیاموزید. باور کنید که شما، ام‌کلثوم که چه عرض کنم، ساسی‌مانکن هم نیستید."

 

بهمن قبادی: مردم دیگر نمی ترسند

 

بهمن قبادی که پس از دستگیری در ایران و سپری کردن هفت روز در زندان، به برلین رفته است در گفتگویی مطبوعاتی گفت: " وضعیتی مثل این را در سی سال گذشته ندیده بودم. معتقدم بدون شک در رای ها در مقیاس وسیع دستکاری شده. حیران مانده ام که چرا هیچ کشوری موضع محکمی در این باره نمی گیرد. در همه جای دنیا وظیفه دولت خدمت به مردم است، اما در کشور ما فعلا اوضاع بر عکس است. آنچه این روز ها در تلویزیون می بینم برایم باور نکردنی است و همه اش نشاندهنده ضعف دولت و بیانگر ترس حکومت است. دروغ به این بزرگی، به چه طرز وحشتناکی به مردم گفته شد. اگر دولت واهمه نداشت، دست کم به خواست مردم برای شمارش مجدد آرا تن می داد. حالا برای مردم ایران روشن شده که دولت آنقدر قوی نیست که می خواسته به نظر برسد. مردم این را فهمیده اند و حالا می خواهند قدرتی راکه به دولت بخشیده اند از آن پس بگیرند." وی گفت: " مردم دیگر نمی ترسند." او تاکید کرد: " اگر دولت به حرف مردم گوش ندهد، روز های خونینی را در پی خواهیم داشت. دولت دیگر توان کنترل مردم را ندارد. مردم آماده یک انفجار بزرگ اند."

 

تأثیر خشونت‌های ایران بر دیپلماسی با آمریکا

 

باراک اوباما روز جمعه سرکوب تظاهرکنندگان در ایران را " ظالمانه" خواند و اذعان داشت که این سرکوب‌ها بر امید او برای گفت‌وگوی مستقیم با حکومت ایران تأثیر خواهد گذاشت. وی تقاضای محمود احمدی‌نژاد برای عذرخواهی را به شدت رد کرد. محمود احمدی‌نژاد از باراک اوباما خواسته‌است تا به خاطر آن‌چه مقامات ایرانی " دخالت در امور داخلی ایران" نامیده‌اند از وی معذرت بخواهد. باراک اوباما افزود: " شکی نیست که هر گفت‌وگوی مستقیم یا دیپلماسی با ایران تحت تأثیر رویدادهای چند هفته اخیر قرار خواهد گرفت." وی گفت: " پیشنهاد می‌کنم آقای احمدی‌نژاد به دقت در مورد تعهداتی که به مردم خودش دارد بیندیشد، و شاید بد نباشد که او نگاه خود را به خانواده‌های افراد مورد ضرب و شتم، گلوله خورده یا بازداشت شده، معطوف کند." باراک اوباما " شجاعت معترضان ایرانی در مواجهه با وحشیگری" را ستود و انتخاب مجدد احمدی‌نژاد به عنوان رئیس جمهور تردیدآمیز دانست.

 

بهمن فرمان‌آرا: ساکت نمی‌توان نشست

 

بهمن فرمان‌آرا فیلمساز سرشناس ایرانی و سازنده آثاری چون شازده احتجاب و بوی کافور عطر یاس، در واکنش به رویدادهای اخیر پس از انتخابات نامه‌ای به مطبوعات ارسال کرد. فرمان‌آرا در قسمتی از نامه‌اش نوشت: " ضیافت سکوتی که ما به آن دعوت شده‌ایم، حاصلی جز خناق نخواهد داشت و ما را تا ابد در مقابل ندای خونین شرمسار خواهد کرد. با اعتقاد به این گفته سزار که " ترسو هزار بار می‌میرد ولی شجاع یک بار" به خاطر آزادی و عدالت اجتماعی برای همه ایرانیان این گام را برمی‌دارم. مهم نیست که من دیگر فیلم نسازم. مهم این است که به هر سازی نرقصم. چون در ۶۸ سالگی دیگر برازنده نیست. نه قهرمانم و نه می‌خواهم قهرمان باشم و نمی‌دانم جسم فرسوده‌ام در بند چقدر تاب می‌آورد، قبل از اینکه هر چه جلویم بگذارند امضا کنم... ساکت نمی‌توان نشست."

 


 


جرس: سازمان عفو بين الملل در متنی که اخيرا منتشر کرد ضمن تاکيد بر فعاليت های مسالمت آميز دو فيلمساز ايرانی، جعفر پناهی و محمد علی شيرزادی که درآستانه محاکمه قرار دارند، از مسئولان جمهوری اسلامی خواست تا ايشان را از اتهامات وارده تبرئه کنند. اين سازمان همچنين اعلام کرد که در صورت بازداشت مجدد و محکوميت ايشان،به اقدامات بيشتری دست خواهد زد.

به گزارش رهانا، عفو بين الملل در متنی که منتشر کرد يادآور مي شود که محمد علی شيرزادی فيلمساز ايرانی روز شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ با قيد وثيقه از زندان اوين آزاد شده است. وی در هفته های آتی قرار است به اتهام فيلمبرداری و مصاحبه ای که حدود دو سال قبل با يکی از مدافعين حقوق بشر(عمادالدين باقی) و يکی از روحانيون مخالف با حاکميت (آيت الله منتظری) محاکمه شود. عفو بين الملل اعلام کرد که در صورتی محکوميت و زندانی شدن وی، او را به عنوان يک زندانی عقيدتی تلقی خواهد کرد.
سازمان عفو بين الملل در ادامه ضمن مرور سوابق شيرزادی و نحوه بازداشت وی م ينويسد که او يکی از اعضای کميته دفاع از حقوق زندانيان می باشد که توسط عمادالدين باقی، فعال برجسته حقوق بشر تاسيس شده در حالي که دفتر اين کميته نيز در سال گذشته توسط مقامات ايرانی بسته شد. اين فيلمساز ايرانی، روز دوشنبه ۱۴ دی ماه ۱۳۸۸ توسط ۵مرد ناشناس بازداشت شده در حاليکه به مدت ۴۰ روز خانوادهء وی از محل و وضعيت نگهداری او بی اطلاع بودند.
محمد علی شيرزادی به خاطر فيلمبرداری از مصاحبه با عمادالدين باقی و آيت الله منتظری و در پی پخش تلويزيونی اين مصاحبه در بی بی سی فارسی دستگير گرديد.
جعفر پناهی، فيلمساز ديگر ايرانی نيز پيش از اين در چهارم خرداد ۱۳۸۹ و پس از ۲ ماه بازداشت به قيد وثيقه آزاد شده بود.
عفو بين الملل همچنين مقامات ايرانی را به رفع هرگونه اتهامی از محمد علی شيرزادی و جعفر پناهی به خاطر فعاليت های مسالمت آميزشان در رابطه با آزادی بيان، فراخواند.

 


یلدا آراسته
جرس: حسین الله کرم یکی از جنجالی ترین چهره های دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی است. تصاویر زیادی از الله کرم در آن سال ها موجود است که وی را چفیه به گردن در حال سخنرانی برای عده ای و یا سوار برترک موتور نشان می دهد.

 

او در آن سال ها ریاست گروهی را بر عهده داشت که روزنامه های اصلاح طلب آنها را "گروه فشار" و دیگر گروه های سیاسی "انصار حزب الله " می دانستند.

 

اما الله کرم در سالهای گذشته که به گفته خودش دولت "بازگشت به ارزش ها" بر سر کار بوده است، ظاهرا آن قدر فراغت پیدا کرده است تا سال هایی را در منطقه بالکان بگذراند و مشغول کارهایی بشود که آن را "تحقیقاتی برای دریافت دکترای روابط بین الملل" می نامد.

 

حالا بعد از سه سال، اردیبهشت ماه امسال با حضور در مراسم تشییع پیکر شهدای دفاع مقدس، بار دیگر تریبونی پیدا کرد تا از پشت آن بر مواضع خود و گروه همراهش تاکید کند.

 

در حالی که در حوادث بعد از انتخابات یک بار دیگر حضور لباس شخصی ها آن قدر پررنگ شده بود که شاهدان، بسیاری از حوادث تلخ آن روزها را به آنها نسبت می دهند، حسین الله کرم در مصاحبه ای مفصل با خبر گزاری ایسنا از گروه "انصار حزب الله" دفاع کرد و آنها را در جریانات اخیر "بی تقصیر" دانست.

 

سبزها خودشان به کوی دانشگاه حمله کردند

 

کمتر از یک هفته پیش احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در گفتگو با هفته نامه "سروش" در خصوص حوادث کوی دانشگاه صحبت کرد و آن را به "بسیجیان " و "لباس شخصی" ها نسبت داد.

 

احمدی مقدم اولین مقام رسمی ایران بود که صراحتا درستی فیلم کوی دانشگاه را تائید کرد. اما الله کرم می گوید حمله کنندگان به کوی دانشگاه از "نیروهای اجتماعی جنبش سبز" بوده اند که قصد "نافرمانی مدنی" داشته اند.

 

دلیل الله کرم برای این اظهارات این است: "نيروهاي اجتماعي كه به جنبش سبز متصل بودند به صورت مشخص اعمال روز عاشورا را ايجاد كردند، اين‌ها مي‌توانند در كوي و در جاهاي ديگر نيز وارد عمل شده باشند."

 

رسیدگی به کوی دانشگاه و کهریزک بعد از محاکمه "سران فتنه"

 

حسین الله کرم معتقد است که اگر هنوز به شکایت علیه حوادث کوی دانشگاه و کهریزک پرداخته نشده است به این دلیل است که هنوز "به وضعیت سران فتنه" رسیدگی نشده است.

 

وی می گوید: " برخوردي كه در كوي و زندان كهريزك و امثال آن ايجاد شده با بررسي وضعيت سران فتنه به نتيجه می رسد، چراكه تمام مسائل از تهمت‌ها و دروغ‌هايي كه سران فتنه به وجود آوردند، ايجاد شد، دروغ بزرگ تقلب و تهمت بزرگتر تجاوز، هركدام به تنهايي مي‌تواند منشأ اين مسائل از جمله مسائل به وجود آمده در كوي باشد."

 

سبزها به بیوت مراجع حمله کردند

 

الله کرم با همین استدلال می گوید حمله به بیوت مراجع در قم نیز کار "گروه های اجتماعی سبز" است. او معتقد است که گروه های سیاسی معترض دست به "خودزنی" زده اند و به دنبال "ثبات‌زدايي" هستند تا نظام سياسي را وادار به پذيرش ابطال انتخابات كنند.

 

هر چند که خبرهای منتشر شده در سایت های خبری حاکی از این بوده که میر حسین موسوی و مهدی کروبی از سرسخت ترین مخالفان و معترضان حمله به بیوت مراجع قم هستند و اعلام برائت و اعتراض خود را بلافاصله بعد از منتشر شدن خبر این حملات اعلام کرده اند ،اما تا به حال هیچ بیانیه ای از سوی گروه "انصار حزب الله" منتشر نشده است که مسئولیت این حملات را از خود سلب کنند.

 

الله کرم در پاسخ خبرنگار ایسنا که می پرسد "چرا انصار حزب الله بیانیه نمی دهد که حمله به بیوت مراجع کار ما نبوده؟" می گوید "سران فتنه خود اعلام كردند كه گروههاي اجتماعي سازمان دهي شده در جريان سبز دست به اقدامات خارج از كنترل مي زنند" و عملا پاسخ روشنی به این سوال نمی دهد.

 

نباید مجوز راهپیمایی می دادند

 

حسین الله کرم با وجود درخواست های پی در پی که میر حسین موسوی و کروبی و دیگر گروه های سیاسی برای گرفتن مجوز راهپیمایی 22 خرداد از وزارت کشور داشتند ، ندادن این مجوز را باعث خوشحالی  آنها می داند و می گوید چون اگر مجوز می گرفتند می فهمیدند که "نیروهای سبز" در این یک سال ریزش بسیاری کرده اند.

 

اما از سوی دیگر می گوید این مجوز نباید صادر می شد. الله کرم می گوید: " از آن‌جا كه غرب درپي جنگ هوشمند با دو تاكتيك جنگ نرم و جنگ سخت است و منافقين، بهايي‌ها، سلطنت‌طلب‌ها، چپ‌هاي آمريكايي و امثال آنها در پي پياده كردن جنگ نرم به نيابت از آمريكا هستند، نبايد اجازه‌ي راهپيمايي 22 خرداد داده مي‌شد. اين عمل نيز مانند تيغ دولبه مي‌تواند مورد بهره‌برداري طرفداران موسوي قرار گيرد و آنها خود را طرفدار قانون و در نتيجه شريك ثبات‌زايي در كشور بنامند."

 

روشنفکر لباس شخصی

 

الله کرم که می گوید فرصت پیدا کرده است تا زندگی نامه " روبسپير" يكي از سران سه‌گانه انقلاب فرانسه را مطالعه کند و در تحلیل هایش از "کانت" و "روسو" نام می برد، معتقد است که "در حال حاضر جوامع نيازمند به حضور ولايت فقيه در حكومت هستند تا از قرائت ولايي خارج نشوند.

 

" تفهم" ماکس وبری" و "تقرب پوپری"

 

الله کرم که حالا در دانشگاه امام حسین تدریس هم می کند، می گوید: روش‌هاي "تفهم ماكس وبري" و يا " تقرب پوپري" روش های سیاسی جدیدی هستند که زهرا رهنورد و میر حسین موسوی از آن غافل بوده اند و برای همین به صندوق های حاشیه شهر سر نزدند تا خودشان هم متوجه بشوند که احمدی نژاد پیروز این میدان است.

 

دو سناریو برای 14 خرداد

 

الله کرم در خصوص حادثه 14 خرداد هم نظریه ای متفاوت دارد . او این جریان را توهین به نوه آیت الله خمینی نمی داند بلکه معتقد است که دو سناریوی" مظلوم سازی" و" كيفرخواست ملي بر اساس بصيرت عمومي" در کار بوده است.

 

وی سناریوی دوم را بر اساس اعتراض مردم به رفتار سید حسن خمینی می داند و معتقد است که سید حسن از راه پدرانش جدا شده و همین کار اعتراض مردم را به دنبال داشته است.

 

او در خصوص سناریوی اول هم می گوید محمد علی انصاری شب قبل از برگزاری مراسم جای سخنران ها را عوض می کند و اول محمود احمدی نژاد را می گذارد و بعد سید حسن خمینی را، و انصاری دوبار به احمدی نژاد تذکر می دهد که سخنرانی اش را به پایان ببرد که با اعتراض رئیس دولت دهم مواجه می شود.

 

الله کرم معتقد است که "این ها در مجموع به اعتراض عمومي مردم تبديل مي‌شود و سناريوي مظلوم‌نمايي با حمايت برخي از مراجع، روحانيون بزرگ و چهره‌هاي شاخص سياسي صورت مي‌گيرد؛ اين ديدگاه و سناريو، دلجويي رهبر معظم انقلاب از سيدحسن را در اين راستا مصادره مي‌كند."

 

حسین الله کرم حالا خود را جزو "انصار حزب الله" نمی داند ولی اردبیهشت ماه امسال، سایت های خبری گزارش دادند که او در سخنرانی اش در مراسم تشییع شهدای جنگ تحمیلی، با همان ادبیات مرسوم گروه های فشار، محمدباقر قالیباف را تهدید کرد که: " تا روز شهادت حضرت زهراي اطهر به شما فرصت مي دهيم تا تبليغات شهري مراسم زهراي اطهر را به عهده بگيريد.

 

"اگر دستور شما بوده است که جلوی تبلیغات عاشورای فاطمی را بگیرند، که وای بر شما. اگر دستور شما نبوده است پس سریع برگردید. و الا همان گفته زیبای استاد عزیز ما (منصور ارضی مداح) که شما را به عمر سعد تشبیه کرد، در مورد شما صدق خواهد کرد. در این صورت شمایی که بر روی خون شهدا خلبانی آموزش دیدید و یاد گرفتید، جایتان همان فرانسه است که می خواستید در ایرفرانس مشغول به کار شوید. اگر دست از این حرکات خود بر ندارید ما شما را به همان جا تبعید خواهیم کرد."


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به jaras-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به jaras@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته