-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۰, یکشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 04/29/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



سید مصطفی تاج زاده، عضو زندانی جبهه مشارکت در پیامی از قرنطینه زندان اوین، ردصلاحیت برخی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در مصر را به "نظارت استصوابی" شورای نگهبان در ایران تشبیه کرد و گفت که گروه های تندرو و ضد دموکراسی در مصر در تلاشند که به مدل حکومت ایران نزدیک بشوند.

وی در این پیام که در صفحه فیس بوک او منتشر شده گفت: "الحمد الله نظارت استصوابی هم صادر شد و گروه های تندرو و ضد دموکراسی در مصر در تلاشند که به مدل حکومت ایران نزدیک بشوند.

این که ما زبانمان از نقد کارهای غلط دیگران کوتاه است و قاصر، برای این است که خود غلط کرده ایم. اگر ما خود انتخابات آزاد داشتیم می توانستیم از انتخاباتمان دفاع کنیم و رفتارهای غلط دیگران را تخطئه کنیم اما متآسفانه اینک باید سکوت کنیم و تماشا با این صادرات عجیب!"


 


در پی فشار بر تشکل های دانشگاهی و فعالان دانشجویی و پیرو خبر برنامه تسخیر دفاتر انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی توسط بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی، فرشید عبدی فرد دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی و از اعضای انجمن  اسلامی با  حکم کمیته انضباطی این دانشگاه از تحصیل محروم و از دانشگاه  اخراج شد.

بنا بر اخبار رسیده به سایت ملی-مذهبی فرشید عبدی فرد دانشجوی مقطع کارشناسی رشته اقتصاد بازرگانی در نامه ای به تاریخ ۲۰/۱۲/۱۳۹۰ از سوی اداره ی امور آموزش دانشگاه شهید بهشتی با  حکم کمیته انضباطی این دانشگاه از دانشگاه اخراج شد. در حکم کمیته  انضباطی قید شده است که فرشید عبدی فرد به دلیل تهمت و افترا  ، تشویش اذهان دانشجویان و توهین به مقام رهبری ضمن نگارش مقالات و  مطالبی در برد اختصاصی انجمن اسلامی دانشکده اقتصاد و نیز به دلیل کشیدن  سیگار و انداختن گردن بند با ارسال این حکم از نیمسال دوم سال تحصیلی۹۰-۱۳۹۱ دانشجوی این دانشگاه محسوب نمی شود.

لازم به ذکر است که نامبرده در سال ۱۳۸۹ نائب دبیر انجمن اسلامی و از مهرماه سال ۱۳۹۰ تا کنون دبیر انجمن اسلامی دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی بوده است.


 


پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران که نزدیک به خانواده آیت الله خمینی است، خبر دیدار انتخاباتی سید حسن خمینی و محمود احمدی نژاد را تکذیب کرد.

این خبر را وبسایت های نزدیک به محافظه کاران منتشر کرده و نوشته اند، محمود احمدی نژاد در دیداری با نوه رهبر انقلاب، صریحا به سید حسن خمینی اعلام کرده که در صورت حضور وی در عرصه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، شخصا از وی حمایت خواهد کرد.

"جماران" نوشته است: در پی درج خبری در برخی سایت های خاص مبنی بر دیدار انتخاباتی سید حسن خمینی  با محمود احمدی نژاد درباره  انتخابات ریاست جمهوری ، سید سراج الدین موسوی از اعضای دفتر امام خمینی این خبر را تکذیب کرد.

موسوی  در گفت وگویی با  پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران گفت : خبر مذکور دروغ است و نیات این گونه سایت ها از این خبرسازی ها نیز معلوم است  واساسا در هفته های اخیر هیچ گونه دیداری بین احمدی نژاد و خمینی انجام نگرفته است و هیچگونه پیشنهادی نیز از ناحیه ایشان مبنی بر کاندیداتوری ریاست جمهوری به یادگار امام  نشده است .

وی افزود :دفتر امام و یادگار گرامی امام نیز قصد روزانه تکذیب این اخبار و پاسخگویی به آنان را که با نیت های مشخص  انجام می گیرد را ندارد اما به علت پیگیری برخی  دوستداران امام ویادگار گرامی ایشان و رفع پرسش ها و ابهامات اعلام می کنیم که این خبر  صحت ندارد و این خبرها نباید دوستان را فریب دهد.

وی اظهار داشت : همچنان که پیش از این اعلام شده بود هرگونه خبری درباره حاج سید حسن خمینی، اگر از ناحیه ایشان و یا پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران منتشر نشده باشد، فاقد اعتبار است.


 


رسانه های آمریکا از استقرار چندین جنگنده‌ بسیار پیشرفته اف- ۲۲ در یکی از پایگاه‌هایی که به ایران نزدیک است، خبرداده اند.

شبکه فاکس نیوز می گوید این پایگاه درامارات است. روزنامه واشینگتن‌پست هم نوشته است که نیروی هوایی آمریکا محل این پایگاه را اعلام نکرده، اما ارتش این کشوربه تازگی نقل و انتقالاتی به خلیج فارس داشته است.

نشریه «ایوی‌ایشین ویک»  هم  نوشته است که این جنگنده ها در پایگاه الظفره در  نزدیکی ابوظبی، استقرار یافته‌اند.

سخنگوی نیروی هوایی آمریکا این تحرکات را مطابق برنامه‌ریزی قبلی اعلام کرده است.

همزمان،  آمريکا درباره سفر شهروندان اين کشور به ايران هشدار داد.

به گزارش رادیو فردا، وزارت امور خارجه آمريکا امروزجمعه در بيانيه ای به شهروندان آمريکايی هشدار داده است، پيش از سفر به ايران خطرات احتمالی چنين اقدامی را به دقت در نظر بگيرند.

وزارت امورخارجه ايالات متحده می گويد، شهروندان با تابعيت دوگانه ايرانی – آمريکايی ممکن است به هنگام خروج از ايران با مشکل مواجه شوند.

در اين بيانيه از شهروندان آمريکايی خواسته شده است به اخبار و تحولات توجه کرده و به دقت سفر های غيرضروری را مورد بررسی قرار دهند.

وزارت امور خارجه آمريکا همچنين گفته است: «برخی از عوامل در ايران همچنان با ايالات متحده تخاصم دارند. به همين دليل، شهروندان ايالات متحده ممکن است به هنگام سفر يا اقامت در ايران بازداشت يا مورد آزار و اذيت قرار گيرند.»

وزارت امورخارجه آمريکا اضافه کرده است: از سال  ۲۰۰۹  تاکنون مقامات ايرانی مانع خروج  تعدادی از شهروندان آمريکايی ايرانی تبار، از جمله روزنامه نگاران و دانشگاهيان، که به دلايل شخصی يا حرفه ای به ايران سفر کرده بودند، شده اند.

اين بيانيه اضافه کرده است:  مقامات ايران همچنين به ناحق  شماری  از شهروندان آمريکايی را به اتهاماتی چون جاسوسی و اقدام عليه امنيت ملی بازداشت کرده اند.

وزارت امورخارجه امريکا می گويد، شهروندان آمريکايی ايرانی تبار بايد پيش از سفر به ايران خطر هدف قرار گرفتن توسط مقامات ايران را در نظر بگيرند. دولت ايران در خواست دفتر حافظ منافع آمريکا برای دسترسی به شهروندان آمريکايی  زندانی را رد می کند و تابعيت دوگانه را به رسميت نمی شناسد.

وزرت امورخارجه آمريکا با اشاره به سرکوب اقليت های قومی  و مذهبی توسط حکومت ايران از شهروندان اين کشور خواسته است از سفر  به مناطقی چون کردستان، سيستان بلوچستان، نواحی مرزی ايران با افغانستان، پاکستان و عراق خودداری کنند.

وزارت امورخارجه آمريکا می گويد، ايالات متحده روابط ديپلماتيک يا کنسولی با جمهوری اسلامی ندارد، به همين دليل قادر نيست تا خدمات کنسولی يا حفاظتی در اختيار شهروند آمريکايی در ايران قرار دهد.

وزارت امورخارجه آمريکا اضافه کرده است:«توانايی ما برای کمک به شهروندان آمريکايی در ايران در شرايط اضطراری به شدت محدود است.»


 


شورای هماهنگی راه سبز امید به‌ مناسبت روز جهانی کارگر بیانیه ای صادر کرد و با  مطالبات صنفی و انسانی کارگران اعلام همبستگی کرد.

در این بیانیه همچنین از کارشکنی حکومت برای ممانعت از برگزاری راهپیمایی مسالمت آمیز کارگران انتقاد شده است.

در این بیانیه آمده است: در حالی که شمار قابل توجهی از واحدهای تولیدی، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها با مشکلات متعدد در چالش‌اند، ورشکست شده‏ و یا در معرض توقف و تعطیلی قرار دارند، باندهای ثروت ـ‏ قدرت حاکم به واردات بی‏رویه روی آورده و بازار ایران را از کالاهای چینی پرکرده ‏‏اند؛ و این همه، توام شده با اختلالات جدی و رکود صنعت نفت و گاز.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

روز جهانی کارگر گرامی باد!

روز جهانی کارگر (اول ماه می) فرصتی است برای گرامی‌داشت کارگرانی که برای احقاق حقوق انسانی و صنفی خود می‌کوشند و از پرداخت هزینه ابایی ندارند. سنت دیرینه‌ی گردهمایی اعتراضی کارگران در اغلب کشورهای جهان، در ایران ما اما امکان تحقق نمی‌یابد. چند سال است که جریان اقتدارگرای حاکم اجازه نمی‮دهد کارگران زحمتکش و آزاده کشور حتی در قالب راهپیمائی مدنی، خواسته های انسانی و صنفی و قانونی خود را مطرح سازند. این درحالی است که کارگران عزیز ایران سال پررنج و دشواری را پشت سر گذاشته‌اند. درد و رنجی که از بحران اقتصادی، رکود و تورم، سیاست‮های اقتصادی ناکارآمد دولت احمدی‮نژاد و بی کفایتی مدیران، و نیز تحریم‮های بین‮المللی ناشی می‌شود.

در حالی که شمار قابل توجهی از واحدهای تولیدی، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها با مشکلات متعدد در چالش‌اند، ورشکست شده‏ و یا در معرض توقف و تعطیلی قرار دارند، باندهای ثروت ـ‏ قدرت حاکم به واردات بی‏رویه روی آورده و بازار ایران را از کالاهای چینی پرکرده ‏‏اند؛ و این همه، توام شده با اختلالات جدی و رکود صنعت نفت و گاز.

در چنین وضعی، کارگران کشور به‌خاطر دارا نبودن سندیکاهای مستقل قادر نیستند به‌طور سازمان‌یافته به مقابله با بحران‌های موجود برخیزند، از مطالبات و خواسته‏های خود دفاع کنند، و مانع از سیاست‌های اقتصادی ناکارآمد اقتدارگرایان حاکم شوند. ضمن این‌که آنان از حقوق دوران بیکاری و تأمین اجتماعی مناسب و پشتوانه‌های حمایتی لازم صنفی برخوردار نیستند تا هزینه و آسیب کمتری در مواجهه با بحران اقتصادی متحمل شوند.

کارگران در سال گذشتە با وجود تشدید سرکوب، علیه تعویق پرداخت دستمزدها، اخراج‌ها، افزایش تورم، بیکاری و فقر، کاهش امنیت شغلی، تداوم و گسترش کار پیمانی و قراردادی، تبعیض جنسیتی، تعطیلی واحدهای تولیدی و واردات بی رویە کالاهایی خارجی و برای کسب حقوق سندیکائی مبارزه کردند و هزینه سنگینی را متحمل شدند. مبارزه و کنش اعتراضی کارگران، امیدواری فراوان به حضور بیش از پیش کارگران در متن تحولات اجتماعی-سیاسی کشور ایجاد کرده است.

بین خواسته‌های کارگران با مطالبات جنبش سبز وجوه مشترک کم نیست؛ از جمله‌ی این اشتراک‌ها و در رأس آن‏ها تأمین آزادی و عدالت و امکان فعالیت امن تشکل‏های صنفی و جمعیت‌های سیاسی، آزادی اطلاع‏رسانی، حق برگزاری تجمعات اعتراضی و راهپیمایی است.

کارگران در کنار خواسته‌های انسانی خود، خواستار به‌رسمیت شناخته شدن حق تشکیل‌ سندیکاها و اتحادیه‮های مستقل کارگری، حق قراردادهای جمعی، حق اعتصاب و گردهمائی کارگران، پرداخت به‌موقع دستمزدها، افزایش دستمزدها، تامین امنیت شغلی و لغو قراردادهای موقت و سفید امضا، رفع هر نوع تبعیض جنسیتی بین کارگران زن و مرد، لغو کار کودکان، متوقف شدن اخراج و بیکارسازی کارگران، و نیز برخورداری بیکاران از بیمه بیکاری‏ هستند.

برپایه‌ی آمارهای موجود، جمعیت کارگری کشورمان بالغ بر ده میلیون نفر است که با درنظر گرفتن خانوارهای تحت پوشش نیمی از جمعیت کشور را دربرمی‌گیرد. به بیانی، هرگونه سیاستگذاری حکومتی در زمینه مسائل کارگری زندگی نیمی از جمعیت کشور را متاثر می‌سازد. این در حالی است که این جمعیت عظیم کارگری فاقد تشکل‌های صنفی و سندیکاهای مستقل برای ابراز وجود و احقاق حقوق صنفی‌ هستند. حاکمیت اقتدارگرا برخلاف حق قانونی تشکل‌یابی شهروندان در اصل ۲۶ و تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها در اصل ۲۷ قانون اساسی، و نیز تعهد به مقاوله‌نامه‌های سازمان بین‌المللی کار، اجازه‌ی تشکل‌یابی به کارگران و برپایی تجمع و راهپیمایی را به آنها نمی‌دهد. این در زمانی رخ می‌دهد که مسائل و مشکلات جامعه کارگری به حادترین شکل جلوه‌نمایی می‌کند؛ ازجمله آنکه:

- اقتصاد نفتی ایران در سالهای اخیر به‌دلیل برخورداری از درآمد افسانه‌ای نفت تبدیل به اقتصاد وارداتی شده است. درآمد نفت که باید صرف سرمایه‌گذاری و تولید و اشتغال می‌شد برای واردات کالا از کشورهای خارجی (و بیشتر از چین) هزینه شده است. نتیجه‌ی چنین سیاستی، تعطیلی یا کاهش ظرفیت تولیدی بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و بیکاری کارگران و دو رقمی ماندن نرخ بیکاری در همه‌ی این سالها بوده است. بیکاری خیل عظیمی از افراد جویای کار و اخراج پی در پی کارگران به همراه در خطر بودن امنیت شغلی بخش قابل توجهی از شاغلان، امنیت خاطر زندگی را از جمعیت کثیری از کارگران گرفته و آنها را در برابر وضع حادث به‌شدت آسیب‌پذیر ساخته است.

- دولت هرساله به تعیین رقم حداقل حقوق کارگران اقدام می‌کند. برای سال جاری این رقم حدود ۳۹۰ هزار تومان تعیین شده که فاصله بسیاری با خط فقر در سال گذشته (یک میلیون تومان) دارد. برپایه ماده ۴۱ قانون کار در مورد لزوم در نظر گرفتن نرخ تورم و تأمین هزینه یک خانوار کارگری این حداقل باید پاسخگوی زندگی معمولی آنها باشد؛ اما با توجه به افزایش اندک حقوق کارگران در مقایسه با نرخ تورم ۲۲ درصدی سال ۹۰ و به‌ویژه افزایش شدید قیمت محصولات مصرفی (به‌خصوص مواد خوراکی) به‌راحتی می‌توان دریافت که این حداقل دستمزد پاسخگوی زندگی معمول برای خانواده‌های کارگری نیست. این وضع جدای از پیامدهای ناشی از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌هاست که زندگی کارگران و خانواده های آنان را تحت تأثیر و فشار مضاعف قرار داده است.

- وضعیت کارگران پیمانکاری و قراردادی و فصلی همچنان در ابهام و ناامنی است. این کارگران از پوشش قانون کار و در نتیجه بیمه و حمایت‌های لازم محرومند. در موارد زیادی حتی حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار نیز به آنان پرداخت نمی‌شود. این به معنای تداوم وضع نامطلوب موجود و زندگی توام با درد و رنج در شرایط سخت است.

- شرایط کارگران زن که در بسیاری موارد ضمن دریافت حقوق کمتر از قانون مصوب، زیر پوشش قانون کار قرار ندارند، و نیز وضع کودکان کار، که شمار آنها بیش از ۲ میلیون تن برآورد می‌شود، تصویر و شرایط ناخوشایند و تاسف‌باری را به شکل برجسته به نمایش می‌گذارد.

- افزون بر این‌ها، برخورد شدید امنیتی و قضایی با فعالان و تشکل‌های مستقل کارگری و اعضاء هیات مدیره انها در سال‌های اخیر، نماد آشکاری از سیاست‌های ضدکارگری اقتدارگرایان حاکم است.پایداری همه فعالان کارگری را که به دلیل دفاع از خواست‌های انسانی و صنفی‌شان مورد سرکوب , خشونت و زندان غیر قانونی قرار گرفته اند ارج می‌نهیم و گرامی می‌داریم.

شورای هماهنگی راه سبز امید با تاکید بر پشتیبانی خود از مطالبات به‌حق کارگران کشور، و ضمن تبریک روز جهانی کارگر به تمامی کارگران و زحمتکشان ایران، با اعتراض‌ها و مبارزات آنان در جهت کسب حقوق صنفی و انسانی و قانونی‌شان، و برای بهبود شرایط زندگی‮ و پی‮ریزی آینده‮ای بهتر، اعلام همبستگی می‮‮کند.

شورای هماهنگی راه سبز امید

۹ اردیبهشت ۱۳۹۰


 


 

مرکز اطلاع رسانی سوریه وابسته به مخالفان اعلام کرد، سی تن از اعضای گروهان های مسئول محافظت از کاخ ریاست جمهوری در لاذقیه از رژیم اسد اعلام جدایی کردند.

به گزارش "العربیه"، سیما ملکی سخنگوی این مرکز امروز تاکید کرد حدود ۳۰ تن از اعضای گروهان دفاع در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری از رژیم جدا شدند.

او افزود زمان زیادی از جدا شدن این نظامیان از نیروهای دولتی می گذرد اما آنها اکنون مسئله را علنی کردند.

قتل تظاهرکنندگان به وسیله تک تیراندازها

از سوی دیگر کمیته هماهنگی انقلاب سوریه اعلام کرد تک تیراندازان در منطقه " برزه " در دمشق از فراز ساختمان های اطراف تجمع کنندگان را هدف قرار می دهند.

همچنین صدای مهیب سه انفحار در منطقه " معضمیه " در حاشیه دمشق شنیده شد. به دنبال صدای تیراندازی نیز به گوش رسید.

در منطقه " کرامه " در حماه نیز تظاهرات شبانه گسترده ای برگزار شد و بامداد امروز نیز بین مخالفان و نیروهای ارتش درگیری به وقوع پیوست.

نیروهای امنیتی همچنین شرکت کنندکان در یک تظاهرات ضد دولتی در منطقه " ابی الفداء " را متفرق کردند. و در حلب نیز با گاز اشک آور از تظاهرات مخالفان جلوگیری کرد.

در " آلبوکمال " در شهر دیر الزور نیز نیروهای رژیم برای متفرق کردن تظاهرات اعتراضی به سمت مردم آتش گشودند.

کاهش کشتار پس از حضور ناظران بین المللی

با وجود ادامه خشونت ها، سوریه در ۲۴ ساعت گذشته شاهد بروز ۷۰۶ مورد تجمع و تظاهرات علیه حکومت بشار اسد بود، اما به دلیل حضور ناظران بین الملل، تنها ۲۱ نفر در این اعتراضات جان خود را از دست دادند.

 

در این میان دمشق پایتخت سوریه از آتش نیروهاى دولتى در امان نبوده است. گزارشها حاکى است که کوى "الزهور" در پایتخت سوریه ساعات متمادى گلوله باران شد و چندین کشته داد. گفته مى شود که نیروهاى زرهى دولتى براى حمله به تظاهرکنندگان از گلوله باران استفاده کرده اند.

به گزارش "العربیه"، شوراى هماهنگى انقلاب سوریه با صدور بیانیه اى اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ تن از مردم معترض به نظام دمشق، در نقاط مختلف سوریه، به دست نیروهاى اسد کشته شدند.

یادآور مى شود مخالفان دولت سوریه تظاهرات دیروز جمعه را با الهام از عبارتى قرآنى، از قبل، تحت عنوان "فرمان خدا رسیده، بى تابى نکنید" نامگذارى کرده بودند.

از سوى دیگر بان کى مون دبیر کل سازمان ملل متحد یک افسر نروژى به نام "ژنرال رابرت مود" را براى سرپرستى ناظران کلاه آبى بین المللى در سوریه برگزید تا اقدامات این سازمان را براى متوقف کردن خونریزیها در این کشور هدایت کند.

بان کى مون در حکم تعیین این ژنرال آورده است که فرمانده اکیپ نظامى ناظر بر آتش بس از سوى سازمان ملل، تجارب مدیریت بالایى دارد و از سابقه خوبى در پاسدارى از صلح بین الملل برخوردار است.

دبیر کل سازمان ملل متحد افزوده است: این فرمانده که در دانشگاه تفنگداران دریایى امریکا و مراکز آموزش فرماندهى نظامى دیگرى تحصیل کرده است، سابقه طولانى و موفقى در میان نیروهاى حافظ صلح بین الملل در لبنان داشته است.

آمریکا ناظر نمی فرستد

ایالات متحده امریکا گفته است که قصد ندارد در نیروى ناظر بر آتش بس در سوریه شرکت کند. لیکن ویکتوریا نولند سخنگوى وزارت خارجه امریکا مى گوید که کشورش از نظر مالى و لجستیکى به حمایت از نیروى اعزامى از سوى سازمان ملل ادامه مى دهد.

توقیف کشتی سلاح

در تحولی دیگر، منابع امنیتی لبنان امروز اعلام کردند، گارد ساحلی این کشور یک کشتی حامل اسلحه به سوریه را در دریای مدیترانه توقیف کرده است.

بر اساس گزارش رویترز مقامات امنیتی لبنان در اولین واکنش نسبت به توقیف این محموله اعلام کرده اند این اسلحه ممکن است برای کمک به مخالفان رژیم سوریه ارسال شده است.

این کشتی که پرچم سیرالئون را برافراشته بود از لیبی حرکت کرده و پس از توقف در بندر اسکندریه در مصر وارد آب های مدیترانه شد و توسط نیروهای لبنانی توقیف شد.

پس از بازرسی از این کشتی که " لطف الله " نام دارد سه کانتینر حاوی گلوله و اسلحه سبک کشف شد.

 

مالک این کشتی یک سوری است.

اغلب ساکنان شهر طرابلس در لبنان که محموله سلاح در نزدیکی آن توقیف شد از قیام مردم سوریه علیه خاندان اسد حمایت می کنند.


 


محمد علی شمشیرزن از دراویش گنابادی صبح امروز بازداشت شد.

به گزارش سایت مجذوبان نور ؛ محمد علی شمشیرزن از دراویش گنابادی ساکن شهرستان کوار استان فارس صبح امروز توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی در محل کارش بازداشت شد.

رویه بازداشت‌های اخیر در شهرستان کوار همگی با اعمال خشونت نیروهای امنیتی و لباس شخصی همراه بوده است و پس از بازداشت دراویش و انتقال آنان به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز و یا بازداشتگاه حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی مورد بازجویی و تفتیش عقیده و در مواردی توسط بازجوهای بازداشتگاه حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی شیراز شدیدا مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.

تاکنون  ۱۷ تن از دراویش گنابادی شهرستان کوار به محاربه و فساد فی الارض و حمل سلاح غیر مجاز متهم شده اند.

وکیل دراویش در بیمارستان

در همین حال "مجذوبان نور" خبر داده که مصطفی دانشجو وکیل دراویش گنابادی که بیش از ۶ ماه است در بند ۳۵۰ زندان اوین در بازداشت بسر می‌برد، به دلیل حمله شدید آسم و مشکل ریوی به بیمارستان منتقل و بستری شده است. آقای دانشجو در هفته های گذشته دچار خونریزی کلیوی نیز شده بوده.

این منبع خبر داده که نیروهای امنیتی به خانواده دانشجو اجازه ملاقات و پیگیر وضیعتش را در بیمارستان نمی دهند و آقای دانشجو تحت تدابیر شدید امنیتی و با دست بند و پا بند به تخت بیمارستان بسته شده است.

مصطفی دانشجو وکیل دراویش گنابادی در تاریخ ۲۸ اردیبهشت سال  ۱۳۹۰ با اجرای حکم ۷ ماه حبس دادگاه تجدید نظر مازندران به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی روانه زندان ساری شده بود که پس از اتمام دوره‌ی محکومیت در روز هفتم آبان ۱۳۹۰ به بند امنیتی زندان اوین منتقل شد.


 


 

۱۶۰ نفر از نویسندگان، شاعران و مترجمان با ارسال نامه ای اعتراض آمیز به وزیر ارشاد، خواستار حضور نشر چشمه و ثالث در نمایشگاه کتاب شدند.

در این نامه یادآوری شده که در وضعیت فعلی، صنعت نشر کشور هر روز ضعیف‌تر شده و تیراژ کتاب‌ها به پایین‌ترین حد خود در این سال‌ها رسیده است.

متن نامه که خطاب به سید محمد حسینی نوشته شده‌ است، به این شرح است:

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

جناب آقای سید محمد حسینی

چندی است که اخباری ناراحت کننده از وضعیت نشر کشور شنیده می‌شود؛ نخست حرف و حدیث درباره‌ی تعلیق ناشرانی چون نشر چشمه و ثالث که از ناشران پرسابقه‌اند و دوم ممانعت از شرکت نشر چشمه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران.

ما امضا‏کنندگان این متن، اعم از نویسنده، شاعر و مترجم، از آن وزارتخانه‌ی محترم و دستگاه‌های آمر و عامل دیگر می‏خواهیم در این وضعیت که صنعت نشر کشور هر روز ضعیف‌تر گشته و تیراژ کتاب‌ها به پایین‌ترین حد خود در این سال‌ها رسیده است، ترتیبی اتخاذ کنند تا تعلیق‌ها برداشته شود و ناشران با همان روال سابق به کارشان ادامه دهند.

۱۶۰ امضاکننده‌ی این نامه عبارتنداز :

علیرضا آبیز، شبنم آذر، احمد آرام، محسن آزرم، شمس آقاجانی، پونه ابدالی، بابک احمدی، امیر احمدی آریان، کبوتر ارشدی، بهرام اسدیان، پیمان اسماعیلی، حامد اسماعیلیون، فریده اشرافی، امیرهوشنگ افتخاری راد، سارا افضلی، احمد اکبرپور، امیلی امرایی، ژاله آموزگار، رضیه انصاری، فرهاد بابایی، کامران بزرگ نیا، محسن بوالحسنی، باوند بهپور، آذردخت بهرامی،شیما بهره مند، کیهان بهمنی، علیرضا بهنام، رحمان بوذری، منیرالدین بیروتی، فتح الله بی نیاز، عاطفه پاکبازنیا، وحید پاک طینت، احمد پرهیزی، کیومرث پوراحمد، بهرنگ پورحسینی، مجتبا پورمحسن، احمد پوری، یونس تراکمه، احمدرضا تقاء، مجتبی تقوی زاد، مراد ثقفی، سپیده جدیری، رزا جمالی، شاپور جورکش، روجا چمنکار، علی چنگیزی، امیرحسن چهلتن، حامد حبیبی، محمود حسینی زاد، مریم حسینیان، پیمان خاکسار، علی خدایی، مهین خدیوی، جلال خسروی، امیرحسین خورشیدفر، سینا دادخواه، مجید دانش آراسته، مژده دقیقی، آزاده دواچی، آیت دولتشاه، مهدی ربی، بهرنگ رجبی، ارغوان رحمت جو، رسول رخشا، بهاره رضایی، محمد رضایی راد، پدرام رضایی زاده، پویا رفویی، محمدرضا ریاضی، ارسلان ریحان زاده، شهرام زرگر، فرشته ساری، سارا سالار، عبدالرضا سالاربهزادی، فرزانه سالمی، حسام سلامت، حسین سناپور، پوریا سوری، علی اصغر سیدآبادی، علی شروقی، فرحناز شریفی، حسین شهرابی، محمدحسن شهسواری، فرزانه طاهری، سعید طباطبایی، ناهید طباطبایی، احسان عابدی، جواد عاطفه، پوریا عالمی، علی عباس بیگی، سعید عباسپور، علی عبداللهی، گروس عبدالملکیان، مصطفی عزیزی، سکینه عرب نژاد، مهدی علومی، بهناز علی پور، محسن عمادی، آیدا عمیدی، ناصر غیاثی، پیام فتوحیه پور، نادر فتوره چی، محمدرضا فرزاد، مراد فرهادپور، پوریا فلاح، کاوه فولادی نسب، رضا قاسمی، سمیرا قرائی، فرزانه قوامی، مجید قیصری، رضا کاظمی، ندا کاووسی فر، یوریک کریم مسیحی، محمد کشاورز، فرهاد کشوری، سینا کمال آبادی، عبدالله کوثری، امیر کیان پور، میثم کیانی، علیرضا کیوانی نژاد، سعدی گل بیانی، لیلی گلستان، آبتین گلکار، سجاد گودرزی، طیبه گوهری، روزبه گیلاسیان، شاهرخ گیوا، جواد ماه زاده ، مهسا محبعلی، سهیل محمودی، علیرضا محمودی ایرانمهر، آرزو مختاریان، آیدا مرادی آهنی، حسین مرتضاییان آبکنار، مصطفی مستور، جیران مقدم، مهرداد ملک زاده، حافظ موسوی، سیدمهدی موسوی، ناهید موسوی، مرجان موسوی کوشا، رامین مولایی، فرشته مولوی، علی میرسپاسی، سپینود ناجیان، فرشته نوبخت، سمیه نوروزی، یاسر نوروزی، اصغر نوری، مهدی نوید، امید نیک فرجام، آوا واحدی، یگانه وصالی، فاطمه ولیانی، آرش ویسی، حمید یاوری، پیام یزدانجو، مهدی یزدانی خرم، محمد یعقوبی.


 


پزشکی قانونی استان قم نسبت به افزایش مرگ ناشی از اعتیاد در شهر قم هشدار داد.

روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان قم می گوید، در مقایسه با سال ۸۹، آمار فوت شدگان ناشی از اعتیاد در این شهر مذهبی، ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش اداره کل پزشکی قانونی قم، در سال گذشته ۵۴ نفر در استان قم به دلیل سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند و این رقم در مقایسه با سال ۱۳۸۹،  پانصد درصد افزایش یافته است.

در سال ۹۰ در این استان ۵۱ مرد و سه زن بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان باختند در حالی که در سال ۸۹، تعداد مردان فوت شده بر اثر اعتیاد این استان هشت نفر و تعداد زنان یک نفر بوده ‌است.


 


نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران، به اظهارات هفته گذشته ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید قم واکنش نشان داد.

مکارم شیرازی سه شنبه هفته گذشته در دیدار فرمانده و مسئولان سپاه قم گفته بود که "اگر سپاه از مرجعیت جدا شود ضرر می‌کند."

مکارم شیرازی با اشاره به حضور نسل جدید در رده‌های مختلف سپاه گفته بود: نسل فعلی که در سپاه هستند غیر از فرماندهان، جوانانی هستند که دوران پیروزی انقلاب و جنگ را درک نکرده‌اند و تا ندانند که این انقلاب به چه قیمتی به دست آمده قدر آن را نمی‌دانند، از این رو لازم است برنامه‌هایی که در انقلاب و جنگ بوده به آنها یادآوری شود تا روحیه اولیه که در سپاه آن زمان بود به سپاه این زمان هم منتقل شود.

وی همچنین با ابراز نگرانی از آنچه "عرفان‌های نوظهور" می نامید، گفته بود: گاهی شنیده شده که برخی افراد از بس که می‌خواهند عارف باشند در دام این مکتب‌ها گرفتار شدند، مخصوصا اگر یک فرمانده سپاه در دام یکی از مدعیان کاذب عرفان و عرفان‌های نوظهور غیر اسلامی بیفتد و علاقه‌مند شود این مسئله خطرآفرین است.

مکارم با بیان اینکه سپاه همانطور که با رهبری ارتباط دارد باید با مراجع هم ارتباط داشته باشد گفت: اگر سپاه از مرجعیت جدا شود ضرر می‌کند، چراکه تجربه نشان داده که مردم مرجعیت را رها نمی‌کنند و اگر خدایی نکرده در یک جا ولو نادر مقابله شد مرجعیت را ترجیج می‌دهند و برای خودشان مشکل ایجاد می‌شود.

در واکنش به این اظهارات، سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه، در یک کنفرانس مطبوعاتی، سخنان مکارم را ناشی از ذهنیت هایی دانست که دیگران برای او ایجاد کرده اند.

 

سعیدی در پاسخ به سوال خبرنگاری در این باره با تاكيد بر اين كه سپاه ارتباط خوبي با مراجع دارد، به درخواست‌های سپاه براي ديدار با مكارم شيرازی اشاره كرد و گفت:‌ اين درخواست‌ها آن‌قدر زياد بوده كه ما بعضا احساس ايجاد مزاحمت براي ايشان مي‌كنيم و در واقع خيلي تلاش مي‌كنيم كه مجموعه فرماندهان و پاسداران به خدمت مراجع برسند و ملاقات‌ها و درخواست‌هايي كه ما جهت ديدار با مراجع داريم قابل مقايسه با ديگر ملاقات‌ها با آن‌ها نيست. مرجعيت را فنداسيون و زيربناي ولايت فقيه مي‌دانيم. پشتوانه نظام، مرجعيت است و اين مساله به وضوح اثبات شده است كه حمايت مراجع از ولايت و رهبري بسيار تاثيرگذار است.

وي گفت: من قرار است خدمت آيت‌الله ‌العظمي مكارم شيرازي برسم و نظرات ايشان را مي‌گيرم و ممكن است مسائلي كه مطرح مي‌شود ناشي از برخي از ذهنيت‌هايي باشد كه برخي از افراد ايجاد مي‌كنند و همان‌طور كه گفتم ما متقديم مرجعيت فنداسيون نظام است و اعتقاد داريم كه سپاه و نظام بايد بيش از اين از فكر و انديشه‌هاي حوزه‌هاي علميه و مراجع بهره‌مند شوند، توصيه مقام معظم رهبري نيز اين بوده كه با مراجع ارتباط داشته باشيم.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: ما در مورد مراجعي كه در برابر نظام ايستاده‌اند حرف داريم ولي مراجعي كه با نظام همراهي و هم‌سويي دارند و مدافع نظام هستند با آن‌ها همراهي و همسويي داريم و هيچ مرزي بين سپاه و اين بزرگواران وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنانش، دخالت سپاه در انتخابات را ممنوع اعلام کرد و لحظاتی بعد از این سخنان خود به اظهار نظر درباره فهرست های انتخاباتی اصولگرایان پرداخت.

او ادامه داد: دخالت سپاه در امر انتخابات ممنوع است به اين نحو كه مثلا بخواهد از فهرستي حمايت كند، اين كار ممنوع است و سپاه از اين كار پرهيز مي‌كند اما دخالت به معناي تقابل و مقابله با جريان‌هاي انحرافي و فتنه‌انگيز و تبيين اين جريان‌ها براي مردم جزء وظايف ذاتي سپاه است. ما بايد براي مردم تبيين كنيم كه مثلا جريان فتنه و يا جريان انحرافي چيست، در واقع اصول را تبيين كنيم.

به گزارش ایسنا سعيدي در ادامه در پاسخ به سوالي در مورد دوگانگي ايجاد شده در بين اصولگرايان در جريان انتخابات مجلس نهم و ايجاد دو تشكل با عنوان جبهه پايداري و جبهه متحد اصولگرايان، گفت:‌ اين پديده دوگانگي را خيلي نپسنديدم و كار مبنايي نبود به خصوص اين دوگانگي تاثير نامطلوبي در مجموعه مخاطبان اين گروه‌ها ايجاد مي‌كرد چرا كه مخاطبان اين مجموعه‌ها ‌‌‌‌چه جبهه پايداري و چه جبهه متحد اصولگرايان اشتراكات زيادي دارند و اين دوگانگي منجر به اختلاف، سردرگمي در بين مخاطبان آن‌ها و تشتت آراء مي‌شود.

وی تاكيد كرد كه انجام فعاليت‌هاي سياسي جزء فعاليت‌هاي ذاتي سپاه پاسداران است.

 علي سعيدي، نماينده ولي فقيه در سپاه در يك كنفرانس مطبوعاتي با بيان اين كه در مورد بحث ورود سپاه به مسائل سياسي و مسائل مرتبط با آن با پنج شش عنوان روبه‌رو هستيم، اظهار كرد: برخي از آقايان مي‌فرمايند كه سپاه نبايد در مسائل سياسي دخالت كند و مي‌گويند امام (ره) چنين فرموده است در صورتي كه امام تاكيد داشتند كه سپاه نبايد در مسائل حزبي و حزب‌بازي وارد شود و در واقع نبايد وارد جرگه احزاب شود و احزاب و گروه‌هاي سياسي نيز نبايد سپاه را جولانگاه خود قرار دهند و اين يك اصل قطعي است و ما كاملا اين موضوع را رصد مي‌كنيم كه سپاه وارد مسائل حزب‌بازي نشود و منافع احزاب و سپاه با هم تداخل پيدا نكند و زلف آن‌ها به هم گره نخورد.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: اما در عرصه ورود سپاه به مقولات سياسي پنج عنوان را مي‌توان ذكر كرد كه موضوع اول دانش سياسي است. بايد سپاه مجهز به دانش سياسي شود و از طرف ديگر داراي بينش سياسي باشد و در واقع داراي بصيرت باشد. اگر بصيرت وجود نداشته باشد نمي‌تواند جلو را ببيند، مساله بعدي موضوع گرايش است، مگر مي‌شود كه فردي گرايش نداشته باشد. اين نظام الهي و ولايي است و قله حركت هر مومن انقلابي، حركت در سمت رهبري و به سمت رهبري است و سپاه بايد بيش از هر جاي ديگر در اين مسير حركت كند. عقربه قطب‌نما به سمت ذات باري تعالي حركت كند و در عصر غيبت و حاكميت ولايت فقيه، اين عقربه بايد سمت و سوي حركتش به سمت اطاعت از ولايت فقيه باشد و اين گرايش ماست.

سعيدي به بحث موضع‌گيري سياسي اشاره كرد و با طرح اين پرسش كه آيا سپاه بايد در برابر حوادث جاري كشور بي‌تفاوت باشد يا موضع‌گيري كند،‌ گفت: بايد موضع‌گيري كند، بايد در مورد حوادث مربوط به انقلاب و نظام موضع‌گيري كند البته نه در دفاع از فلان حزب يا تخريب فلان حزب، بلكه بايد در مورد مسائل اصلي و اساسي نظام داراي موضع‌گيري باشد. وي با بيان اين كه نشريه پيام انقلاب مواضع سپاه را اعلام مي‌كند و وظيفه سپاه، پاسداري از انقلاب و ارزش‌هاست و سايت سپاه نيوز نيز مواضع سپاه را اعلام مي‌كند، افزود: سپاه و بسيج منتظر هستند نماينده رهبري در سپاه و يا فرمانده سپاه در مورد مسائل اساسي نظام موضع‌گيري كند تا اساس جهت‌گيري و حركت خود را در آن ارتباط تنظيم كند.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران در مورد حضور احمدي‌نژاد در جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: احتمالات زيادي در جواب اين پرسش و اين موضوع وجود دارد كه شايد يكي از پاسخ‌هايي كه داده شود اين است كه آقاي احمدي‌نژاد شخصيت غيرقابل پيش‌بيني دارند و از طرف ديگر رهبري نيز توصيه بر حضور كرده بودند كه ايشان در جلسات شركت كنند. البته در دوره قبل شركت نكردند و اكنون در دوره جديد و سال جديد در اين جلسات حضور پيدا كردند و ان‌شاءالله تفاهم و تعامل بيش‌تري از اين حضور حاصل شود و اين حضور ادامه پيدا كند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته