-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ اردیبهشت ۵, سه‌شنبه

Latest News from Iran Green Voice for 04/24/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



 

خانواده بهنود رمضانی یکی از جان باخته گان حوادث پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران به تازگی   ناگزیر شده اند با دستور نهادهای امنیتی  سنگ قبر فرزند خود را تغییر دهند. 
 

به گزارش سرخسبز، وزارت اطلاعات استان مازندران مهلتی چند روزه را برای این خانواده تعیین می کند تا در اولین فرصت برای تغییر سنگ قبر فرزند شان اقدام کنند. 

 بر روی سنگ قبر اولیه بهنود رمضانی یک شعر سیاسی  نوشته شده بود که  در آن واژه «شهید» به چشم می آمد. بر اساس این گزارش به خانواده بهنود رمضانی نیز همچون خانواده های برخی دیگر از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات گفته شده است که باید سنگ قبر را تغییر دهند و واژه «شهید» را از کنار نام این جوان حذف کنند.

شب چهارشنبه سوری سال ١٣٨٩   خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه بهنود رمضانی دانشجوی ۱۹ ساله ی ترم دوم دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل توسط چند موتور سوار در تهران کشته شده است و اینک بعد از گذشت یک سال  علی رغم آنکه شاهدان  ضرب و شتم و جان باختن  بهنود رمضانی شماره خودرویی که قاتلان بهنود با آن فرار کردند را در اختیار مسئولان قرار داده اند اما هنوز قاتل وی مشخص نشده است. 

خانواده ی بهنود رمضانی اینک  پس از تغییر سنگ قبر فرزند جان باخته ی خود تنها به نوشتن یک خط ساده بر روی سنگ قبر جدید اکتفا کرده اند: زنده یاد بهنود رمضانی.  

 

حمله به سنگ قبر کشته شدگان 

این البته نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی نیست که مسولان امنیتی در داخل کشور  به شهروندان خود برای گذاشتن سنگ قبر بر مزار کشته شدگانی که به عنوان معترضین این حکومت محسوب می شوند، فشار می آورند.

 

در سال های اخیر نیز بارها به سنگ قبر کشته شدگانی که  در جریان اعتراضات پس از نتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری جان خودشان را از دست داده اند، حمله شده و سنگ قبرهای برخی از  این کشته شدگان نیز تخریب شده است. 

 در بسیاری از موارد اخبار مربوط به شکستن سنگ قبرهای کشته شدگان کمتر شناخته شده تر و یا وادار کردن این خانواده ها برای  حذف واژه ی «شهید» از روی سنگ قبرها،  کمتر رسانه ای شد. 

سعید عباسی، از جمله کشته شدگان پس از انتخابات ۸۸ بود که سنگ قبر او نیز مورد حمله قرار گرفت و بعدها خانواده اش سکوت اختیار کردند. 

سعید عباسی جوان ۲۴ساله ای بود که در نزدیکی محل کارش در سلسبیل در راهپیمایی اعتراضی سی خرداد با اصابت مستقیم گلوله کشته و پیکر او در قطعه ۲۵۷بهشت زهرا در کنار سایر جان باختگان پس از انتخابات به خاک سپرده شده است 

 

همسر محرم چگینی یکی دیگر از کشته شدگان سی خرداد بود که درماه های نخست اعتراضات،  از تخریب سنگ قبر این جوان جان باخته خبر داده بود. 

همسر محرم چگینی در عین حال که  به سایت های خبری گفته بود در قطعه ۲۵۸ این اتفاق برای چند سنگ قبر دیگر نیز رخ داده است به سخنان بیناد شهید اشاره می کند که  به آنها یاد آور شده بودند تا از سنگ قبری «ساده» برای محرم چگینی استفاده کنند. 

مصطفی کریم بیگی یکی از کشته شدگان راهپیمایی عاشورای اعتراضی سال ۸۸ است که  خانواده ی آنها نیز نسبت به تغییر سنگ قبر فرزند خود اقدام کرده اند و واژه ی «شهید» را حذف کرده اند.  مادر مصطفی کریم بیگی البته از جمله مادرانی است که با رسانه های مختلف در مورد چگونه کشته شدن فرزند خود و پیگیری پرونده ی این قتل مصاحبه های زیادی انجام داده است. 

 خانواده های کشته شدگان پیشتر به خبرنگار سرخسبز گفته اند یکی از دلایلی که نهادهای امنیتی خانواده ها را وادار به تغییر سنگ قبرها می کنند این است که آنها معتقدند این کشته شدگان برای فتنه به خیابان رفته بودند و نباید با شهید خواندن آنها ، نام شهدا را لکه دار کرد. 

 

خانواده های کشته شدگانی که به قید وثیقه آزاد هستند

 پدر و مادر  بهنود رمضانی در آستانه ی سالگرد کشته شدن فرزند خود در اسفند ماه سال ۱۳۹۰ از سوی نهادهای امنیتی دستگیر شده و پس از گذشت چندین روز سرانجام با قید وثیقه آزاد شده اند. 

 

پیشتر نیز خانواده های کشته شدگان شناخته شده تری چون سهراب اعرابی و ندا آقاسلطان به صورت موقت بازداشت شده بودند که اخبار این بازداشت ها به صورت وسیع تری بازتاب خبری یافته بود.

اما در  آستانه ی نوروز امسال برخی وب سایت ها و صفحات مجازی در شبکه فیسبوک خبر مربوط به بازداشت خانواده و بستگان بهنود رمضانی جوانی که در شب چهارشنبه سوری  سال ۸۹ جان باخت را منتشر کردند.. 

سرانجام  در سکوت خبری این خانواده با قرار دادن مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان وثیقه آزاد شده اند. خانواده ها در چنین شرایطی که تمامی بستگان تحت فشار قرار می گیرند، معمولا ناگزیر به سکوت می شوند. 

مهدی رمضانی پدر رامین رمضانی یکی دیگر از جانباختگان اعتراضات مردمی پس از دهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری است که او نیز  چند ماهی را در بازداشت به سر برد و سپس  در دی ماه ۸۹ با قید وثیقه آزاد شد. 

خانواده ی رمضانی بارها درباره اینکه هرگز به شکایت شان در مورد شناسایی قاتل فرزندشان رسیدگی نشده اعتراض کرده و با رسانه های خبری نیز در این باره مصاحبه هایی انجام داده بودند. 

 پدر رامین رمضانی را پس از تودیع وثیقه ی ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد کردند. 

 به تازگی نیز اعلام شده بود قرار است این پدر نیز  به همراه دادگاه حکیمه شکری و ندا مستقیمی دو تن از مادران عزادار در شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه محاکمه ‌شوند.

البته پیش از این خانواده ی کیانوش آسا یکی دیگر از دانشجویانی که در راهپیمایی ۲۵ خرداد  با اصابت مستقیم گلوله کشته شد بارها توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده بودند. 

یک بار کامران آسا شانزدهم آذر ماه  در مراسمی که برای  بزرگداشت کیانوش آسا  در دانشگاه علم و صنعت برگزار شده بود، دستگیر شد که پس از دوماه به قید کفالت آزاد شد 

کامران آسا  برای دومین بار در نیمه شب دوشنبه ۱۰ خرداد ۸۹  توسط نیروهای وزارت اطلاعات کرمانشاه بازداشت شده بود. 

گزارش های دیگر حاکی است که  عزیز کیانوش آسا  برادر کیانوش آسا  روز جمعه ۲۷ آبان ماه توسط نیروهای امنیتی سپاه کرمانشاه بازداشت شد که سرانجام او نیز با تودیع وثیقه ۲۰ میلیون تومانی تا زمان تشکیل دادگاه به صورت موقت از بازداشتگاه اطلاعات سپاه آزاد شد.

 

البته  آمار دقیقی از  تعداد خانواده هایی که به دلیل پیگیری پرونده ی این کشته شدگان خودشان روانه ی زندان و بازداشتگاه شده اند در دست نیست. 

 

آنچنان  که هنوز آمار آمار دقیقی از  حوادث پس از انتخابات وجود ندارد و  این در حالی است که  تاکنون خانواده ی بیش از  ۵۰تن از جان باختگان پس از انتخابات به صورت رسمی با رسانه ها مصاحبه کرده و نحوه کشته شدن اعضای خانواده ی خود را شرح داده اند. 


 


بنا به اخبار رسیده به سایت ملی – مذهبی امروز علی رغم مراجعه خانواده علیرضا رجایی به زندان اوین جهت ملاقات زندانی شان وی برای ملاقات حضور نیافته است.

بنا به همین خبر پی گیری ها نشان می دهد که علیرضا رجایی را به بخش دو – الف زندان اوین  منتقل کرده اند. این بخش تحت هدایت سپاه اداره می شود.

.هنوز در باره این گمانه زنی اخبار موثق تری ارسال نشده است.

شایان ذکر است علیرضا رجایی فعال ملی – مذهبی ، روزنامه نگار و مدیر انتشارات گام نو است که پیش از این نیز در سال ۷۹-۸۰ همراه جمع کثیری از فعالان ملی – مذهبی و نهضت آزادی در زندان ۵۹ سپاه ( عشرت آباد) در بازداشت بود. وی هم چنین نماینده برگزیده مردم تهران در انتخابات مجلس ششم بود که با ابطال و جابجایی آراء اش جای خود را به حداد عادل داد.


 


جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق در نامه ای انتقادآمیز به محمد تقی مصباح یزدی، نسبت به وجود شکاف میان اصولگرایان هشدار دادند و مشی و مرام اعضای جبهه پایداری را در مسیر "جریان انحرافی" اعلام کردند.

رییس دانشگاه اما صادق، مهدوی کنی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز است که جبهه موسوم به "جبهه متحد اصولگرایان" با محوریت او شکل گرفته است.

این جبهه، رقیب درون جناحی "جبهه پایداری" است که با محوریت مصباح یزدی شکل گرفته است.

پیش از دور اول انتخابات مجلس، اخباری از اختلاف عمیق میان مهدوی کنی و مصباح یزدی منتشر شد که از سوی اصولگرایان تکذیب می شد. اما بر اساس خبری که خبرگزاری مهر منتشر کرده است، شاگردان مهدوی کنی در دانشگاه امام صادق، امروز نامه ای سرگشاده و انتقاد آمیز به مصباح یزدی منتشر کرده اند.

به گزارش مهر، در این نامه آمده است: امروزه شکاف عمیقی بین نیروهای انقلاب به علت اختلاف میان جبهه متحد اصولگرایان و پایداری بوجود آمده است.

در ادامه نویسندگان با بیان اینکه "در این نامه -که بعید می‌دانیم در این برهه به دستتان برسانند- قصد آن نداریم که از سیاست های به دور از اخلاق جبهه پایداری از جمله خلف وعده ها و دروغ ها سخن به میان آوریم. همچنین قصد آن نداریم که از تدابیر لیبرالیستی آنها در کسب رأی مردم مانند شعار زن گرایی در هیأت رئیسه مجلس سخن بگوییم. و نیز قصد آن نداریم خبر بدهیم که برخی از اعضای این گروه اطرافیان رهبر معظم انقلاب را دروغ گو خطاب می‌کنند و می‌گویند ما اخبار معظم له را فقط از شما میگیریم نه از هر کس و ناکس" آمده است: "چرا جبهه پایداری که بعضاً در جلسات خصوصی برای شما جایگاه قائم مقامی رهبری قائل میشوند و شما را رهبر معنوی خود می‌دانند و خود را مطیع محض شما میشمرند، دست در دست اعضای این گروه انحرافی دارند و یکی شان جلسات منظم با سرکرده این گروه دارد و دیگری مشاور این گروه است و به جای آنها پروژه افتتاح می‌کند و آن یکی در جلسه سوال از رییس جمهور از جوابهای کم ادبانه او قهقه مستانه میزند و از تذکرات نمایندگان می آشوبد؟"

هواداران رهبر جمهوری اسلامی، اطرافیان محمود احمدی نژاد را "جریان انحرافی" می خوانند و اسفندیار رحیم مشایی را سرکرده این جریان معرفی می کنند.

در پایان این نامه از شخصی به نام نبویان خواسته شده نامه را به دست مصباح برساند و نوشته شده است: "در پایان از جناب آقای نبویان که ادعا نموده اند جزء جبهه پایداری نیستند و صرفا به شاگردی استاد افتخار می‌کنند درخواست داریم این مرقومه را قبل از آنکه فریب ها فتنه ای به پا کند به دست ایشان برسانند."


 


انتشار گزارش آماری بانک مرکزی از قیمت اقلام خوراکی در شهر تهران بار دیگر متوقف شد.

توقف انتشار این آمار در پی انعکاس اخبار گرانی در رسانه ها صورت گرفته است. دولت ابتدا گرانی فزاینده کالاهای مصرفی را تکذیب می کرد اما با ادامه آن، برخی مقامات دولت گرانی را به گرانفروشی تولیدکنندگان نسبت دادند.

به گزارش خبرآنلاین، گزارش متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران که پس از یک دوره سانسور آن  توسط بانک مرکزی، از فروردین امسال منتشر می شد، بار دیگر متوقف شد.

در بین گزارش های بانک مرکزی ، گزارش متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران به صورت هفتگی منتشر می شد. در صورت مراجعه به سایت بانک مرکز این گزارش از نیمه اول سال ۸۶ قابل دسترس است. در این گزارش همان طور که از عنوانش پیداست، بانک مرکزی نتایج رصد قیمت چند قلم کالای خوراکی را در میادین میوه وتره بار شهرداری و سطح بازار را طی یک دوره هفت روزه منتشر می کند.

این گزارش از آن جهت که به صورت شاخص نبوده و در متن آن قیمت های جاری به صورت خام منتشر می شود و عینیت قابل فهمی برای تمام مخاطبانی دارد، اهمیت خاصی دارد.

این سلسله گزارشهای هفتگی حتی در زمان توقف انتشار آمارهای کلان در سایت بانک مرکزی در دسترس عموم بود ولی در خرداد ماه سال گذشته و بعد از استناد رسانه ها به ارقام این گزارش ها در مورد گرانی اقلام خوراکی و انتقاد از عملکرد دولت در زمینه ساماندهی بازار مواد خوراکی بعد از هدفمندسازی یارانه ها به مدت هشت ماه انتشار این گزارش ها بر روی سایت بانک مرکزی متوقف شد.

تا اینکه در فروردین امسال در موج جدید انتشار گزارش های آماری دو گزارش مربوط به هفته سوم و چهارم فروردین بر روی سایت بانک مرکزی منتشر و البته همزمان گزارشهای سال ۹۰ نیز بر روی سایت بانک به روز رسانی شد.

اما به نظر می رسد بعد از مانور مجدد رسانه ها بر روی ارقام مندرج در این گزارشهای بانک مرکزی، شاهد توقف مجدد این سلسله گزارش هستیم و از انتشار قیمت اقلام خوراکی در هفته منتهی به اول اردیبهشت در سایت بانک مرکزی خبری نیست.

"خبرآنلاین" با بیان اینکه "کند شدن روند اطلاع رسانی با بهانه جلوگیری از تحریک جو روانی در بازارها صورت می گیرد" نوشته است، که این تصمیم، در واقعیت تنها به ابهام بیشتر فضا و افت شاخص های مثبت فضای کسب و کار منجر می شود.

 


 


جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی با صدور بیانیه ای در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا(س) تصریح کردند: ما خانواده های زندانیان سیاسی که پناهگاهی جز خانه اهل بیت (ص) نداریم در این روزهای پر درد عزا، نام زهرای مظلوم را بلندتر از همیشه فریاد می کنیم تا مرثیه خوانان و مداحان و هیئت های عزادار یادشان بیاید خانه ستمی که بنا بر درهم کوفتنش داشتند در همین نزدیکی است. و خدای مظلومان شاهد و ناظر و بیناست!

به گزارش کلمه، در بخشی از این بیانیه می خوانیم: هنوز ناله های مادران شهدای فاجعه کهریزک و قبل و بعد از آن جنایت خاموش نشده، زخم ها مرهم گذاشته نشده، متهمان پاداش می گیرند و به قانون و قضای اسلامی و عدالت و مروت و حقوق بشر و کرامت انسانی، دهن کجی ها می شود. هنوز جوهر شکوائیه ها و دادخواهی های مظلومان دربند و خانواده هایشان خشک نشده، جزای دادخواهی در حکومت اسلامی با اتهامات جدید و احکام ظالمانه جدید و مجازات های تازه داده می شود و هنوز ندای آشتی و مروت و وفا سرداده نشده، تندروهای کینه توز دست به اقداماتی عجیب می زنند که فغان هر آزاده غیروابسته ای به تعصبات جاهلی بر آسمان می رود.

نویسندگان این بیانیه با اشاره به بازداشت نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و مادر دو کودک خردسال که جز او در کشور سرپرستی ندارند، خاطرنشان کرده اند: هنوز چهره معصوم نیما و مهراوه ها که حسرت آغوش گرم مادر، هم آغوش شب و روزشان است بر تارک عدالت خانه موهوم سرزمین شهیدان نام دار و بی نام و نشان سایه گستر است که ناله های از سر درد علی و کیانا فرزندان معصوم فعال حقوق بشر و انسان آزاده دوران ستم، بانو نرگس محمدی، دل های هر مسلمان بلکه انسان آزاده ای را بی قرار می کند.

متن کامل این بیانیه که در اختیار کلمه قرار گرفته، به شرح زیر است:

السلام علیک یا فاطمة الزهرا (س)

بیش از چهارده قرن است که شیعیان بر مصائبی که بر اهل بیت و خاندان مطهر پیامبر (ص) رفته است می گریند و گریبان چاک می کنند. اینک در ایام عزای بانوی دوعالم مرثیه هایی نو به نو از ستمی که بر شیعیان علی (ع) و فاطمه (س) توسط مدعیان اقامه عدل علوی در قرن بیست و یکم در سرزمین سلمان پاک می رود، گوش جان را می خراشد و دل ها را بی تاب می کند.

باری هنوز ناله های مادران شهدای فاجعه کهریزک و قبل و بعد از آن جنایت خاموش نشده، زخم ها مرهم گذاشته نشده، متهمان پاداش می گیرند و به قانون و قضای اسلامی و عدالت و مروت و حقوق بشر و کرامت انسانی، دهن کجی ها می شود. هنوز جوهر شکوائیه ها و دادخواهی های مظلومان دربند و خانواده هایشان خشک نشده، جزای دادخواهی در حکومت اسلامی با اتهامات جدید و احکام ظالمانه جدید و مجازات های تازه داده می شود و هنوز ندای آشتی و مروت و وفا سرداده نشده، تندروهای کینه توز دست به اقداماتی عجیب می زنند که فغان هر آزاده غیروابسته ای به تعصبات جاهلی بر آسمان می رود.

هنوز چهره معصوم نیما و مهراوه ها که حسرت آغوش گرم مادر، هم آغوش شب و روزشان است بر تارک عدالت خانه موهوم سرزمین شهیدان نام دار و بی نام و نشان سایه گستر است که ناله های از سر درد علی و کیانا فرزندان معصوم فعال حقوق بشر و انسان آزاده دوران ستم، بانو نرگس محمدی، دل های هر مسلمان بلکه انسان آزاده ای را بی قرار می کند.

و ما خانواده های زندانیان سیاسی که پناهگاهی جز خانه اهل بیت (ص) نداریم در این روزهای پر درد عزا، نام زهرای مظلوم را بلندتر از همیشه فریاد می کنیم تا مرثیه خوانان و مداحان و هیئت های عزادار یادشان بیاید خانه ستمی که بنا بر درهم کوفتنش داشتند در همین نزدیکی است. و خدای مظلومان شاهد و ناظر و بیناست!

یا زهرا تو خود شاهد باش که چگونه نامت لقلقه زبان ستمگران مدعی مسلمانی است و مرامت در مذبح قدرت می سوزد و خاکستر می شود.

یا فاطمه تو خود پیروان راستینت را در زندان های ستم ببین و فرزندان معصومشان را در تنگنا و سختی و صعوبت گذران زندگی نظاره کن.

آنان که امروز اعتراض خود را به ظلم و بی داد با مخاطره ای برای جان و با روزه و اعتصاب غذا به گوش همگان می رسانند، صادق ترین فرزندان ایران و اسلامند. صدای خاموش اعتراض آنان صدای همه ماست. صدای همه مادران و پدران و همسران و فرزندان معصوم آنان.

ای فرزند رسول خدا(ص) اینک این دین پدر توست که ملعبه دستان کثیف صاحبان قدرت شده است و این مردان دینند که در وانفسای تلاطم قدرت، به نام تقیه، خاموشی گزیده اند. می دانیم هم چنان که امروز راحت بر ما حرام گشته فردا رحمت بر ستمگران حرام خواهد بود. همه عزیزان مان را به خداوند قاهر توانا سپرده ایم و برای فرزندانمان روضه حضرت رقیه را می خوانیم که رسواگر قصه های فریب و سالوس شد. حالا این نیماها و علی و کیاناها هستند که داستان نبرد تاریخی حق و باطل را به روز می کنند برای نسل جستجوگر امروز.

و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی

ایام عزای صدیقه طاهره (س)


 


باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، روز دوشنبه گفته است، افراد و شرکت هايی که تکنولوژی و فناوری لازم برای سرکوب مخالفان در اختيار حکومت های ايران و سوريه قرار می دهند، تحريم خواهند شد.
به گزارش آسوشيتدپرس، در اين فرمان اجرايی که روز يکشنبه امضا شد، طبقه بندی جديدی از  تحريم ها اعلام شده است. در اين فرمان، تنبيه های شديدی عليه آن دسته از افراد و شرکت هایی که زمينه نقض حقوق بشر در ايران و سوريه را تسهيل می کنند، در نظر گرفته شده است.
باراک اوباما خبر تحريم های تازه را در جريان سخنرانی خود در موزه هولوکاست اعلام کرد.
به گزارش رادیو فردا باراک اوباما گفت:«من فرمان اجرايی را امضا کردم که براساس آن تحريم های تازه ای  عليه حکومت های ايران و سوريه  و کسانی که برای آنها زمينه استفاده از فناوری برای کنترل و رديابی و با خشونت  هدف قرار دادن شهروندان را  مهيا می کنند، اعمال می شود.»
رييس جمهوری آمريکا اضافه کرد: «چنين تکنولوژی و فناوری هايی بايد برای توانمند کردن شهروندان مورد استفاده قرار گيرد، نه سرکوب آنها.»
آقای اوباما همچنين گفت:«اين اقدام يک گام بيشتر در جهت روزی است که خواهد آمد: روز پايان حکومت بشار اسد که با مردم سوريه وحشيانه رفتار کرده است، روزی که مردم سوريه می توانند سرنوشت خود را تعيين کنند.»
طبق اين تحريم دارايی ها و اموال شرکت ها و افرادی که به حکومت های ايران و سوريه در ارسال این نوع فناوری کمک کنند، مسدود خواهد شد و  از دريافت روادید برای ورود به آمريکا نيز محروم خواهند شد.
اين تحريم ها همچنين کسانی که هرگونه تجهيزات نظارتی، خدمات سرويس و فناوری برای رديابی افراد، مراقبت و شنود از طريق کامپيوتر و اينترنت در اختيار ايران و سوريه قرار دهند، هدف قرار خواهد داد.
هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا، سال گذشته  از شرکت های اينترنتی خواسته بود تا به کشور های «استبدادی» تجهيزات نظارتی  نفروشند.
در جريان ناآرامی های انتخاباتی سال ۱۳۸۸ در ایران نيروهای امنيتی و انتظامی با استفاده از فن اوری اطلاعات،  کنترل خطوط تلفن همراه و اينترنت برای سرکوب مخالفان استفاده کردند.


 


برهان غلیون رئیس شورای ملی سوریه پس ازدیدار با محمد عمرو وزیر خارجه مصر تاکید کرد ادامه کشتار مردم توسط رژیم سوریه با پشتیبانی ایران و پوشش روسیه صورت می گیرد.

به گزارش العربیه، او گفت که جمهوری اسلامی گمان می کند نبرد جاری در دمشق به او ربط دارد و خود را به جای اسد طرف نبرد می پندارد.

وی افزود:" اگر حمایت جمهوری اسلامی و پوشش روسیه نبود، رژیم اسد جرات نمی کرد دست به این همه کشتار بی سابقه بزند."

 

وی از مقامات جمهوری اسلامی خواست در مواضع خود بازنگری کنند تا به گفته او " منافع خود را در آینده در سوریه تضمین کنند."

رئیس شورای ملی سوریه تاکید کرد روابط دوجانه و ماموریت کوفی عنان را با وزیر خارجه مصر بررسی کرده است.

برهان غلیون تاکید کرد مصر از طرح کوفی عنان پشتیبانی می کند.

وی افزود:" می خواهیم ملت سوریه که با یک مصیبت واقعی روبه رو است درک کند جهان عرب و بویژه مصر از انقلاب آن پشتیبانی می کند و در صورت شکست طرح کوفی عنان کشورهای عرب در کنار آن خواهند بود و مردم سوریه را در برابر نظام تنها نخواهند گذاشت."


 


رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران از افزایش نرخ پایه هر پالس مکالمه با تلفن ثابت در کل کشور خبر داد و گفت: نرخ های جدید از ابتدای اسفندماه در قبوض مشترکان اعمال و محاسبه می شود.

سید مصطفی سیدهاشمی در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره شفاف سازی افزایش نرخ مکالمات تلفن ثابت برای مشترکان در کل کشور اظهار داشت: تعرفه تلفن ثابت که تاکنون برای هر پالس مکالمه مبلغ ۴۴.۷ ریال بود هم اکنون به ۵۱.۰۳ ریال رسیده است که این تغییر قیمت براساس ابلاغیه شورای رقابت و هماهنگی با مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا منظور از هماهنگی با مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان نهاد تعرفه گذار در این بخش است، تصریح کرد: در این تعرفه گذاری و افزایش نرخ تلاش شده است که نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دراجرای این قیمتگذاری ها اعمال شود.

سیدهاشمی با تاکید براینکه هم اکنون تعرفه های جدید برای مشترکان تلفن ثابت در حال محاسبه است، تاکید کرد: نرخ های جدید از ابتدای اسفندماه در قبوض مشترکان اعمال و محاسبه می شود.

وی تغییر نرخ مکالمات تلفن ثابت را برای هر پالس مکالمه مربوط به تمامی تماس هایی عنوان کرد که از تلفن ثابت گرفته می شود و تفاوتی ندارد که این پالس مکالمه مربوط به تلفن بین شهری و موبایل و یا تلفن بین الملل باشد و گفت: تعرفه تعیین شده مربوط به نرخ پایه مکالمه با تلفن ثابت به ازای هر پالس است که افزایش حدود ۲ ریال به ازای هر دقیقه مکالمه را شامل می شود.

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران تاکید کرد که این نرخ پایه براساس مصوبه شورای رقابت و جلب نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در صورتحساب مشترکان اعمال می شود.

به گزارش مهر، شورای رقابت در مصوبه ۶۵ و ۶۶ خود در آبان ماه ۹۰ افزایش ۱۲ درصدی نرخ مکالمات تلفن ثابت را تعیین و اعلام کرد که این نرخ جدید پالس مکالمات از اول دی ماه باید در قبوض مشترکان تلفن ثابت اعمال شود.

اواسط فروردین ماه امسال نیز مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از تغییر نرخ مکالمات تلفن ثابت به همراه اول در برخی مناطق خاص در راستای اجرای طرح یکسان سازی کدهای استانی خبرداد و گفت که این افزایش نرخ مکالمات تحت هماهنگی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام شده است؛ اما حسن رضوانی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد که هیچ هماهنگی در این زمینه با سازمان تنظیم مقررات صورت نگرفته است.

شرکت مخابرات ایران حدود ۲۵ میلیون مشترک تلفن ثابت دارد.


 


عضو اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران با اشاره به اینکه طی ماه‌های اخیر گرانی‌ها در سطح جامعه با روند رو به رشد همراه بوده است، عنوان کرد: پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، اعلام می‌شد که در ابتدای اصلاح قیمت‌ها، شاهد موج موقت افزایش قیمت‌ها خواهیم بود و پس از آن وضعیت متعادل می‌شود اما امروز با تسریع روند رو به رشد قیمت‌ها روبرو هستیم.

جمشید عدالتیان در گفتگو با ایلنا گفت: نباید از گرانی‌های امروز به نام گرانفروشی تعبیر کرد. افزایش قیمت‌ها به دلایل مختلف رخ داده که از آن جمله می‌توان به افزایش هزینه واردات کالاهای اساسی و واسطه‌ای اشاره کرد، بر این اساس به واسطه تحریم‌های اقتصادی واردات کالا حداقل ۲۰ درصد گران شده است.

وی در این خصوص اضافه کرد: از سوی دیگر عدم اجرای ماده هشت قانون هدفمندی یارانه‌ها و تخصیص نیافتن سهم بخش تولید و صنعت از درآمد حاصل از قانون مذکور، نابسامانی بازار ارز و ضعف مدیریت بازار از جمله مسائلی است که منجر به تشدید رشد قیمت‌ها در بازار شده است.

به اعتقاد این عضو اتاق تهران؛ مطمئنا دولت نمی‌تواند با بهره گیری از ابزار تعزیرات، موفق به کاهش قیمت‌ها و ایجاد تعادل در بازار شود.

عدالتیان افزود: در صورت تداوم وضعیت کنونی، می‌توان انتظار ورود اقتصاد کشور به رکود تورمی را داشت که در این شرایط با ادامه گرانی‌ها شاهد تعطیلی بنگاه‌های تولیدی خواهیم بود. بر این اساس اگر تا پایان نیمه اول امسال تدابیر و سیاست‌های عملی در کنترل واقعی و صحیح قیمت‌ها لحاظ نشود، در نیمه دوم سال جلوگیری از رشد نرخ‌ها سخت‌تر شده و زمینه برای رکود تورمی ایجاد می‌شود. 


 


فاطمه کروبی با دروغ خواندن خبر رسانه های وابسته به حاکمیت در خصوص اوضاع عادی حجت الاسلام مهدی کروبی و سفر تفریحی وی به همراه فرزندش به کاشان، تصریح کرد: پسرهای من بعد از عید اصلا پدرشان را ندیده اند چه برسد به همراهی.

به گزارش کلمه، چند روز پیش برخی رسانه های وابسته به جریان حاکم در خبرهایی ادعا کرده بودند که مهدی کروبی به همراه پسرش و با همراهی تعدادی مامور به گشت و گذار در کاشان و حمام فین این شهر پرداخته اند. اما فاطمه کروبی تصریح می کند که این سفر به اجبار، بدون اطلاع خانواده و بدون حضور پسرانش انجام شده است.

بسیاری از ناظران سیاسی در روزهای اخیر نسبت به اهداف انتقال آقای کروبی به کاشان که با تصویربرداری مستمر و شایعه سازی های رسانه ای نیز همراه بوده، ابراز شک و تردید کرده اند و اکنون همسر حجت الاسلام کروبی نیز به تکذیب این خبر به شکلی که در رسانه های رسمی و غیر رسمی منتشر شده می پردازد.

به نظر می رسد فضاسازی های اخیر و شرایط کشور، نهادهای امنیتی را بر آن داشته تا با نشر شایعات و خبرسازی ها و همچنین ایجاد فضاهایی مبهم، حبس رهبران و همراهان جنبش سبز را که ۱۵ ماه از آن می گذرد کمرنگ و در ابهام نشان دهند.

فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی که ۷ ماه از دوران حبس را در کنار همسرش بوده و به دلیل درمان های پزشکی آزاد شده است در گفت و گو با کلمه می گوید: بعد از مدتی که ممنوع الملاقات بودم، از عید امسال روزهای چهارشنبه به من ملاقات می دهند و من چهارشنبه ی هفته ی گذشته که ایشان را دیدم، خبردار شدم که روز گذشته یعنی سه شنبه، آقای کروبی را بردند بیرون از شهر. خودشان خبر نداشتند برنامه چیست. فقط به ایشان گفته شده که می رویم بیرون، که حرکت کردند به سمت قم و کاشان و امامزاده و مسجدی هم رفته اند و غذا خورده بودند و شب هم به محل حبس خودشان بر گردانده شدند. مردمی هم گذری رد شده بودند که چند نفری هم جلو آمده بودند و سلام و علیک کردند با ایشان. این همه ی اطلاع ما از این سفر ایشان است.

وی با بیان اینکه چقدر بد است که بعضی از رسانه ها اینقدر راحت دروغ می گویند، تصریح می کند: نوشته بودند آقای کروبی به همراه پسرمان رفتند. در صورتی که روح پسرم هم تا چهارشنبه که من به ملاقات رفتم از این برنامه خبر نداشت. واقعا دوست دارم بدانم چه ارزشی داشت گفتن این دروغ که پسر من هم بوده در این برنامه. پسرهای من بعد از عید اصلا پدرشان را ندیده اند چه برسد به همراهی.

فاطمه کروبی در ادامه، با لبخندی تاکید می کند: البته ما خوشحال می شدیم، ولی وقتی نبردید چرا دروغ می گویید و مردم را هر روز بی اعتمادتر می کنید؟ خودتان می برید، خودتان خبرش را می دهید، خودتان هم سر و صدا می کنید.

همسر مهدی کروبی با تاکید بر اینکه آقای کروبی ۱۵ ماه است که در بازداشت به سر می برد، اضافه می کند: هفت ماه هم از این دوران را که من هم همراهشان بودم. حدود چهار ماه هم که در یک ساختمان کوچک بودند و آقایان مامورین هم در کنارشان حضور داشتند. بعد به من گفتند که باید جایی را اجاره کنید و مجبورمان کردند جایی را که خودشان در آن مستقر هستند اجاره کنم و مبلغ اجاره را هم خودم باید بپردازم. شش ماه در این ساختمان و ۱۵ ماه است که در انفرادی از آفتاب و هوای آزاد محروم هستند. حیاطی نیست که استفاده کنند. مطلقا به هوای آزاد دسترسی ندارند، جز یک پنجره که [ماموران] هر وقت بخواهند خودشان می آیند و باز می کنند.

وی در ادامه با اشاره به سن و سال مهدی کروبی می افزاید: حتی جوان هم در این شرایط محروم از همه چیز، از روزنامه، ملاقات های مرتب و هوای آزاد معلوم است چه اتفاقی برایش میفتد. حالا بعد از ۱۵ ماه این همه فشار و محدودیت، یک روز بردند و باز هم در همان شرایط چرخاندند و حالا دارند این طور روی آن تبلیغات می کنند. طبیعی است که ایشان از نظر جسمی بالاخره به حدی رسیده اند که نیاز هست از این کارها بکنند وگرنه خطرناک می شود. البته از نظر روحی بسیار خوب اند، محکم و استوار و هیچ مشکلی هم ندارند. اما من واقعا نمی فهمم. تعجب کردم از این واکنش های کیهان و رسانه های آنها، و فقط می توانم بگویم متاسفم.

فاطمه کروبی همچنین با اشاره به اینکه مردم ما قرار نیست با این خبرها حقیقت را نادیده بگیرند، تصریح می کند: ملت ما آگاه اند، مردم ما به خوبی می دانند، سوال می کنند و ما واقعیت ها را می گوییم: محدودیت های فیزیکی، روحی، محرومیت از هوا و خانواده و کتاب، روزنامه. خبر رسانی در حد یک تلویزیون هست. همه ی حقایق را می گوییم.

وی سپس می گوید: از حق نگذریم البته برخوردهای شخصی ماموران چند ماه است که بهتر شده است. اما واقعیت این است که شرایط خیلی بدی دارند. البته آقای موسوی و خانمشان هم همینطور. شما توجه کنید آقای کروبی الان باید زنگ بزند و در خواست کند که اجازه بدهند نهایتا بروند چند دقیقه قدمی بزنند در پارکینگ.

همسر مهدی کروبی با اشاره به نوع بازداشت غیر قانونی موسوی و کروبی، تاکید می کند که اگر این ها حصر بودند شرایطشان به طور کلی متفاوت بود، و ادامه می دهد: اگر در حصر بودند باید در خانه خودشان نگهداری می شدند و قانون هایش هم مشخص است. در خانه می مانند، سر زندگی خودشان، فقط ماموری آنجا می ماند که رفت و آمدهای متفرقه محدود و کنترل شده شود. از بعضی اطلاع رسانی ها هم جلوگیری می شود و نه این شرایطی که الان اعمال شده است.

وی می گوید: در این سال ها هم داشتیم بزرگانی دیگر که در حصر بودند و شکل آن کاملا متفاوت بوده است. آقای کروبی الان از خانه ی خودش هم محروم است. من را مجبور کرده اند خانه ای با شرایطی که خودشان می گویند اجاره کنم و هر ماه مبلغ زیادی هزینه ی آن می شود. با این همه شرایط و سختی ها که تحمیل کردند و می کنند، حالا یک سفر اجباری و یک روزه که هیچ جذابیتی هم نداشته بردند که بگویند فشار نیست؟ ما این را می گذاریم به قضاوت خود مردم و ملت.

فاطمه کروبی با تاکید بر اینکه تا به حال با هیچ مسئول یا ماموری ملاقات نداشته است، می گوید: زندانی ما ۱۵ ماه است در بلاتکلیفی کامل به سر می برد. اما می خواهم از محبت و توجه شما و مردم فهیم تشکر و یادآوری کنم که ملت بدانند که آقای کروبی همانند گذشته با روحیه قوی و و استوار و خوب در کنار مردم خواهند بود و به این در کنار مردم بودن هم افتخار می کنند. ایستادن هزینه دارد و ایشان همچنان هزینه می دهند و آمادگی پرداخت هزینه های بیشتر را هم دارند.

همسر مهدی کروبی در پایان با اشاره به اینکه ۱۵ ماه زندانی و دور از خانه و خانواده در انفرادی و محرومیت ها کمترین هزینه است در برابر هدفی که ایشان دارند، می افزاید: این راهی است که خودشان آن را قبول کردند و همیشه می گویند راه ما راه امام و انقلاب و خون شهدا است و تا رسیدن به روزی که قانون اساسی کاملا رعایت شود، این راه را ادامه خواهیم داد.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته