-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ اردیبهشت ۳, یکشنبه

Latest New from Green Correspondents for 04/22/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

در پی اظهارات مداخله جويانه معاون سخنگوی وزارت خارجه آمريکا درباره سفر احمدی نژاد رييس دولت کودتا به ابوموسی‌، سفير سوئيس در تهران (حافظ منافع آمريکا) جمعه شب توسط مديرکل آمريکای شمالی وزارت‌خارجه جمهوری اسلامی ايران فراخوانده شد. 
خبرنگاران سبز/سیاست:
چهارشنبه هفته گذشته امارات ادعا کرد که جزيره ابوموسی و جزاير تنب بزرگ و تنب کوچک متعلق به اين کشور است و خواهان گفت وگو بر سر اين جزاير شد حال اگر قصد ورود به اسناد تاريخی موجود که مورد تاييد تمامی سازمان های بين المللی است داشته باشيم بايد امارات متحده ‫يا استان جلفاوه سابق ايران را نيز تصرف شده شيخ نشين امارات متحده کنونی بدانيم.

 در واکنش به اين ادعا، علی اکبر صالحی، وزير امور خارجه ايران، حاکميت تهران بر اين جزاير را مسلم و غيرقابل مذاکره خواند. پيرو آن نيز موجی از روشنگری و بازخوانی تاريخ در مورد حاکميت ايران در جزايرسه گانه در شبکه های اجتماعی فارسی زبان و رسانه های خبری دولتی و سبز منتشر شد که نشان از اهميت اين موضوع برای تک تک ایرانيان در سراسرجهان دارد که می طلبد دستگاه سياسی و نيروهای نظامی کشور نيز با اقتدار از موضع ايران دفاع کنند.

اما در پی اظهارات مداخله جويانه معاون سخنگوی وزارت خارجه آمريکا درباره سفر احمدی نژاد رييس دولت کودتا به ابوموسی‌، سفير سوئيس در تهران (حافظ منافع آمريکا) جمعه شب توسط مديرکل آمريکای شمالی وزارت‌خارجه جمهوری اسلامی ايران فراخوانده شد.

مديرکل آمريکای شمالی وزارت‌خارجه در اين خصوص جزيره ابوموسی را همانند ساير جزاير ايرانی خليج فارس جزء لاينفک جمهوری اسلامی دانست و تأکيد کرد: سفر محمود احمدی‌نژاد همانند ساير سفرهای استانی می‌باشد.

وی اظهارات مقام آمريکايی را دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی دانست و ضمن محکوم کردن آن خواهان توضيح دولت آمريکا در اين زمينه شد.

سفير سوئيس نيز پس از استماع نظرات مديرکل آمريکای شمالی وزارت‌خارجه ايران عنوان کرد که مراتب را به دولت آمريکا منعکس و نتيجه را اعلام خواهد کرد.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.
Email Marketing Powered by MailChimp

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته