-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ فروردین ۳۱, پنجشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 23 فروردین 91

 

سلام،

چهارشنبه 23 فروردین 91، 11 آوریل 2012 میلادی

در مورد 8 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه رئیس اتحادیه چایکاران کشور اعلام کرده که بسیاری از کشاورزان چای مزارع را رها کردند و 55 هزار خانوار کارگران چایکار در فقر معیشتی بسر می برند. با سیاستهای غلط حکومت و واردات بی رویه از مدتی قبل چای کشور در معرض نابودی قرار گرفت و همین رئیس اتحادیه چند ماه پیش اعلام کرده بود که هرس کردن و آماده کردن باغات چای متوقف شده و در فصل جدید که از بهار شروع می شود احتمالاً کشاورزان رها خواهند کرد با توجه به عدم پرداخت بدهی هایی که دولت به چایکاران دارد. همینطور کارخانه نوید منگنز اصفهان با 150 کارگر تعطیل شده و کارگران بیکار شدند. یارانه انرژی که دولت وعده داده بوده با افزایش قیمت انرژی بپردازد، نپرداخته و پایین بودن تعرفه واردات منگنز باعث شده که شرکتهای طرف قرارداد از این شرکت نخرند و در نتیجه کارگران بیکار شدند. دو هزار کارگر نی بر نیشکر کشت و صنعت شوشتر هم اعتصاب کردند، دست از کار کشیدند و در مقابل در کارخانه تجمع داشتند. کارگران خواستار محاسبه سنوات برای بیمه هستند و افزایش دستمزد.

نکته دوم اینکه روزنامه ابرار اقتصادی در صحبت با رئیس اتحلدیه آهن فروشان از قول او نقل کرده که قیمت آهن آلات نسبت به سال گذشته به طور متوسط 40 درصد افزایش یافته. این روزها در محافل دولتی صحبت هست که قیمت جدید بنزین با دلار آزاد حساب خواهد شد و به این ترتیب به لیتری 1500 تومان خواهد رسید. پیشنهاد بنزین لیتری 1000 تومانی روی میز آقای احمدی نژاد است. واردات نفت ایران در اسپانیا هم به اعلام وزارت خارجه این کشور از آخر ماه فوریه متوقف شده و از ایران نفتی وارد نمی کنند. جالب است که ایران اعلام کرده که ما نفت نمی فروشیم. دولت 35 هزار میلیارد تومان بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را با مصوبه ای که بسیاری از اموال دولت را به این سازمان واگذار می کنند می خواهد تسویه کند. سهام دولت در هتل هما، سهام باقیمانده دولت در بانکهایی مثل ملت، تجارت، صادرات و یا نیروگاهایی مثل نیروگاه توس، پتروشیمی، چند پالایشگاه و شرکتهای فولاد از جمله اموالی هستند که دولت به جای بدهی های خودش به سازمان تامین اجتماعی قرار است بدهد.

نکته سوم اینکه دو فوریت طرحی در مجلس تصویب شده که اگر هم در صحن مجلس هم رای بیاورد با تغییرات آیین نامه مجلس زمینه را برای استیضاح آقای احمدی نژاد فراهم می کند. هفته آینده هم که صحبت از استیضاح وزیر کار بر سر انتصاب آقای مرتضوی هست به نوشته کیهان ممکن است که با رایزنی هایی که در حال انجام است منتفی شود. از سوی دیگر سایت جوان آنلاین که ارگان سپاه محسوب می شود در مورد مرتضوی گفته که "متهم در تامین اجتماعی چکار می کند". البته باید به این آقایان سپاهی گفت که آن موقع که این متهم یعنی سعید مرتضوی برای آنها آدم می کشت و در دادگاهها روزنامه ها را می بست و جوانها را در زندان می کرد چطور عزیز دردانه این آقایان بود ولی حالا که با احمدی نژاد مشکل پیدا کردند و کس دیگری را می خواهند در دولت بگذارند ظاهراً همه چیز برایشان بد شده.

نکته چهارم اینکه روز دوشنبه در زندان تفهیم اتهام جدیدی به دکتر مصطفی تاجزاده شده که بخاطر موضع گیریهای او در دوران بازداشت وی هست. محمدعلی ولایتی زندانی سیاسی هم در اعتراض به عدم اجرای قانون اساسی دست به اعتصاب غذا زده که 28 امین روز اعتصاب غذای خودش را پشت سر می گذارد. عبدالهادی الخواجه مبارز حقوق بشری بحرینی که تابعیت دوگانه دانمارکی هم دارد دست به اعتصاب غذا زده و دو ماه از اعتصاب غذای او می گذرد. تقریباً روزانه در بحرین در دفاع از او تظاهرات در اقصی نقاط برگزار می شود. گفته می شود او را به بیمارستان نظامی منتقل کردند و در بیمارستان هم با او بد رفتاری می کنند. نخست وزیر دانمارک هم در مورد سلامت وی ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی وی شده.

نکته پنجم اینکه وزارت اطلاعات اطلاعیه ای صادر کرده که گروه های تروریستی تحت پوشش اسراییل و آمریکا را متلاشی کرده و برخورد کرده. اما ذکری نکرده که چه کسانی، کجا و چه کارهایی می خواستند بکنند. از سوی دیگر فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داده از اینکه یک شبکه از جندا... را متلاشی کردند که در ایام نوروز قصد داشتند حمله بکنند و ضربه بزنند. حالا معلوم نیست این همانی است که وزارت اطلاعات می گوید و یا موضوع دیگری است. اگرچه بارها مقامات حکومتی ادعا کردند که سازمان جندا... متلاشی شده. به هر صورت بنظر می رسد که هر وقت حضرات شکست می خورند و عقب نشینی می کنند مثل همین داستان 5 باضافه 1 که قرار است شنبه برگزار شود و ایران در خصوص مکان آن عقب نشینی کرد و زیر فشار هم هست که کوتاه بیاید، از این جور فیل ها به نظر می رسد که وزارت اطلاعات هوا می کند.

نکته ششم اینکه کامران دانشجو وزیر علوم اعلام کرده که فعالین جنبش سبز که او آنها را فتنه می نامد، حق ورود به دانشگاهها را ندارند. هر چند که باید به ایشان گفت که قبلاً خیلی از بچه ها را ستاره دار و اخراج کردند.

نکته هفتم اینکه شرکت ZTE چین که یک قرارداد 130 میلیون دلاری برای فروش پاره ای نرم افزارهای کنترل کردن مردم و سخت افرازها و غیره به ایران فروخته بوده، بعد از آنکه افشاء شده و با اعتراض مواجه شده بخصوص از سوی کمپانی های آمریکایی که اعلام کردند که هیچ اطلاعی نداشتند از واگذری محصولاتشان به ایران و علیه این شرکت شکایت خواهند کرد، این شرکت اعلام کرده که این تجهیزات را به ایران نداده و واگذاری تجهیزات شنود و کنترل را متوقف می کند. ولی خبرگزاری رویتر که به اصل قرارداد دسترسی دارد می گوید که این شرکت راست نمی گوید.

نکته هشتم اینکه سایتهای اسراییلی خبر می دهند از اینکه از روز یکشنبه مانور هوایی بین آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار شده و سفیر ایران در کویت هم ابراز اخطار کرده به این مانور. ظاهراً عنوان این مانور جلوگیری از بستن تنگه هرمز است. همین سایتها خبر می دهند که احتمال دارد عملیات نظامی مشترکی هم بین امریکا و ترکیه علیه سوریه برگزار شود که در واقع جلوگیری بکنند از حملات سوریه به داخل خاک ترکیه. برای اینکه در روز گذشته سوریه در داخل خاک ترکیه به اردوگاههای پناهنده ها حمله کرد و آقای اردوغان نخست وزیر ترکیه شدیداً به سوریه اخطار کرده. ترکیه و سوریه معاهده ای به نام آدانا در سال 1998 امضاء کردند که به موجب آن حق استفاده از خاک هیچ یک از دو کشور علیه دیگری را ندارند و اگر سوریه این کار را کرده باشد نقض آن معاهده است و ترکیه می تواند عمل متقابل بکند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته